Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Να αποφεύγεις να σνιφάρεις βενζίνη.... σκοτώνει εγκεφαλικά κύτταρα!
Εχει μια μεθυστικη μυρωδια ομως η ατιμη!
4)Τι ειναι η ροπη?
i)Αυτο που λεμε ''κολλας στο καθισμα'', ακομα και με την 5η ταχυτητα οταν γκαζωνεις εχει να κανει με την ροπη? Αν οχι με ποιο χαρακτηρηστικο ενος αυτοκινητου?
**Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα θα πεσεις σ ενα τοιχο και η ροπη ειναι το ποσο μακρυα θα τον παρεις μαζι σου. **
Τρανο παραδειγμα!
Καταρχας, να ευχαριστησω ολα τα παλικαρια που προθυμοποιηθηκαν ξοδευοντας καποιον χρονο απαντωντας στα οποια ερωτηματα εθεσα.
Επεκτεινοντας λιγο τα ερωτηματα:
Την ερωτηση για το CDTi, την εκανα επειδη νομιζα πως ολα τα Diesel ειναι Turbo, αλλα διαψευστηκα. Αυτο που δεν ξερω ακομη ειναι, πως θα ξεχωριζω τα ατμοσφαιρικα Diesel απο τα αντιστοιχα Turbo?
Ολα καλα με το Turbo και τoν Kompressora (βεβαια τα λινκ που πηρα και διαβασα τις αναλυτικες περιγραφες τους ηταν λιγο παραξενα ), καταλαβα επιτελους οτι το Intercooler ψυχει τον αερα που πηγαινει προς τα εκει (ωστε με χαμηλη θερμοκρασια, περισσοτερη οξυγονωση, καλυτερη καυση). Το θεμα ειναι, παει πακετο με το Turbo ή εναν Kompressora και ενα Intercooler ή επιλεγεις αν θα το τοποθετησεις επιπροσθετως?
Περναμε επειτα στην Ροπη. Τωρα θελω να παραθεσω δυο αυτοκινητα και να πω το σκεπτικο μου για να δω αν καταλαβα σωστα.
Opel Corsa OPC 1.6 Τurbo (Βενζινη, Ιπποι=> 192 Μεγ.Ροπη=> 23.4 kgm)
Opel Corsa 1.7 Common Rail Diesel Turbo Injection (Αμεσως μαθαινω ) (Πετρελαιο, Ιπποι=> 125 Μεγ.Ροπη=> 28.5 kgm)
Δυο Turbo, ενα πετρελαιου και ενα βενζινης.
Απο οσα ειπωθηκαν, καταλαβαινω πως το ΟPC της βενζινης θα εχει μεγαλυτερη τελικη ταχυτητα λογω περισσοτερων ιππων απο το CDTi του πετρελαιου, αλλα αντιθετα μικροτερη επιταχυνση απο του πετρελαιου λογω μικροτερης ροπης.
(Μπακαλικα, το κοντερ του OPC θα γραφει μεγαλυτερο νουμερο απο του CDTi σε τελικες ταχυτητες, αλλα το CDTi θα σε ''κολλαει'' περισσοτερο στο καθσιμα απο το OPC λογω μεγαλυτερης ροπης αρα και επιταχυνσης. Σωστοςςς?)
(Ενταξει, το OPC ειναι γαμωσπορτ φτιαγμενο και υπερτροφοδοτουμενο, αλλα παρτε μονο τα νουμερα για να κανουμε την συγκριση)
Περναω στην ερωτηση σχετικα με τις μηχανες Βενζινης και Πετρελαιου.
Σε κατι συζητησεις που ειχα, ειπωθηκε πως μετα τα 350.000 χλμ οι μηχανες βενζινης ουσιαστικα ''αχρηστευονται'', βγαζουν συνεχως προβληματα κλπ ενω οι του πετρελαιου πηγαινουν εως και 1.000.000+ χλμ.
Επισης, αν κανουμε μια ερευνα αγορας, διαπιστωνουμε πως οι πετρελαιου ειναι σημαντικα ακριβοτεροι απο αυτους της βενζινης.
Επιπροσθετα, ακουσα πως οι του πετρελαιου ειναι πιο δυνατοι κινητηρες, δινουν πιο πολυ, πως να το πω! Βεβαια ισως και να συσχετιζε εναν Diesel Turbo με εναν Ατμοσφαιρικο Βενζινης. Σε αντιστοιχη περιπτωση οπου και οι 2 κινητηρες ειναι Turbo δεν ξερω ακριβως τι παιζει. (Για αυτον ακριβως τον λογο παρεθεσα τα 2 Corsa παραπανω, ωστε να γινει η συγκριση και να βοηθηθω)
Ειναι μεγαλο θεμα το πετρελαιο, απαγορευτικο για οσους ειναι Θεσ/νικη, Αθηνα αλλα η τιμη του ειναι στα -40 λεπτα του €, το σκεφτομαι σαν επιλογη διοτι ειμαι επαρχια. Με κλονισαν λιγο βεβαια οσα ειπατε για το νοθευμενο καυσιμο στα πρατηρια.
Αν αποδειχθει ομως πως ειναι πιο δυνατος κινητηρας απο ενος αντιστοιχου βενζινης, αν συνεχισει το πετρελαιο να ειναι φθηνοτερο, τα extra αρχικα χρηματα που πληρωσε καποιος θα ισσοροπησουν απο το καυσιμο.