Ο χρήστης cynn έγραψε:
Αν ψάχνεις πετρέλαιο σε λιγότερα από 2000 cc και μάλιστα και τετρακίνητο, τότε υπάρχει και το dacia duster. Και με λιγότερα από 20.000 ευρώ! (εκεί να δεις... ψυχολογικό όριο!)
Η εμπειρία μου από τον κινητήρα του Duster [σε Renault 1.5dci] με έκανε να αγαπήσω/εκτιμήσω το diesel. Μη νομίζεις λοιπόν οτι υποτιμώ το Dacia [ίσα ίσα... 800 περίπου χιλιόμετρα με ένα Sandero, σε βροχερή Εγνατία παρακαλώ, του απέδωσαν την εκτίμησή μου, σε θέμα κόστους/απόδοσης τουλάχιστον].
Η έκφραση κάτω από το όριο που χρησιμοποίησα αναφέρεται στη αγαθή κατά την άποψη μου συγκυρία να βγάλει η Mitsubishi, από την άλλη ακρη του κόσμου, αξιόλογο κινητήρα, κατα τα γραφόμενα και τη δική μου ελάχιστη εμπειρία [test drive], που σε πρακτική βάση να μας βολεύει στην Ελλάδα! Προτρέχω να πω οτι θα με βόλευε ακόμη περισσότερο αν ήταν 1.920cc...
Από αυτή την οπτική εκτιμώ, όπως και οι άλλοι συνομιλητές, οτι σύγκριση Duster - ASX δεν τίθεται. Μόνο αν συζητήσουμε με βάση την τιμή και θέσουμε όριο αυτής τα €20χιλ οπότε το Duster στα diesel νομίζω παίζει μόνο του.
Επέτρεψέ μου λοιπόν, να γίνω και εγώ λίγο πιο αναλυτικός:
Πιστεύω ότι έτσι όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα ένα μεγάλο μέρος της αγοράς αυτοκινήτου μάλλον έχει χαθεί η μπάλα, καθώς τα υπερυψωμένα αλλά και 'σαλονάτα' αυτοκίνητα, με πολυμορφικές δυνατότητες, που ενίοτε μπορεί να έχουν και τετρακίνηση (μόνο όμως για το 10% - και πολύ λέω - των καταναλωτών) μοιάζουν με μία σχεδιαστική - τεχνολογική πανσπερμία που ξεπερνάει τον ορισμό, 'crossover' ή 'suv'.
Κάπως έτσι, έχουμε δει ή μπορεί να δούμε σε περιοδικά, σύγκριση μεταξύ Peugeot 3008 και Jeep Compass, μεταξύ Dodge Caliber και Skoda Yeti, κλπ. Πριν κάμποσο καιρό είδα σε ένα περιοδικό να παραθέτουν κάποια 'suv', μεταξύ των οποίων και το... Suzuki sx4!
Δεν φταίνε όμως και τα περιοδικά. Ας σκεφτούμε πως μέσα σε αυτό το γενικό κλίμα των 'all around' (λίγο απ' όλα) αυτοκινήτων έχουν μπει πρώτες οι εταιρείες. H vag group εκτός από touareg και tiguan πουλάει από crosspolo μέχρι crossoturan, η mescedes λανσάρει την a και b class και η fiat το... panda 4x4.
Δεν θα κατηγορήσω κανένα αυτοκίνητο λοιπόν, αλλά ούτε και θα αποθεώσω. Νομίζω ότι ο καταναλωτής σήμερα, έχει να επιλέξει με μοναδικά κριτήρια την χρήση του αυτοκινήτου, την αισθητική και την τσέπη του, ξεχνώντας τις διάφορες «ταμπέλες». Πολύ περισσότερο σε αυτή την εποχή, όπου η τιμή… τιμή δεν έχει και ο καθένας αναζητεί το value for money. Όσο είναι δυνατό να το βρει…
Άρα κι εγώ θα μπω στην διαδικασία να συγκρίνω για παράδειγμα, το asx με το duster και το τετρακίνητο panda με το τετρακίνητο qq.
«Τι χώρους χρειάζομαι; Που θα πάω με το αυτοκίνητο; Έχω οικογένεια; Πόσο αντέχει η τσέπη μου; Γουστάρω γκάζια ή προτιμώ μια πανοραμική να βλέπω το φεγγάρι; Τι κατανάλωση έχει και τι τέλη κυκλοφορίας; Τι είδους ενεργητική και παθητική ασφάλεια μου παρέχει;». Αυτά είναι μερικά από τα ερωτηματικά που θα θέσω στον εαυτό μου προτού καταλήξω στην αγορά ενός “all around” αυτοκινήτου.
Επειδή λοιπόν στο παλιότερο thread αναφερόσουν στο asx ως ένα αυτοκίνητο με πετρέλαιο, χαμηλή κατανάλωση, καλούς χώρους και καλές διαστάσεις, αντιπαρέθεσα το duster, θέτοντας την παράμετρο «τιμή» στη συζήτηση, που κατά την άποψή μου είναι «τσιμπημένη» για το asx, το οποίο έρχεται με χρονική καθυστέρηση να διεμβολίσει μια αγορά που έχει αποκτήσει κάποιες «αγαπημένες συνήθειες» (όπως το QQ).
Σίγουρα, μπορεί να προσφέρει κάτι παραπάνω σε εξοπλισμό ή ποιότητα. Αυτό όμως δεν υποκαθιστά τα χρήματα που θα χρειαστεί κάποιος να βγάλει από την τσέπη του για να το αγοράσει, έναντι ενός άλλου αυτοκινήτου.
Υ.Γ.: Έθεσα το όριο των 20.000 ευρώ, γιατί κάπου εκεί γύρω (με 2-3 χιλιάδες περιθώριο πάνω – κάτω ) κινούνται τα “all around” αυτοκίνητα.
Συγνώμη για το «σεντόνι»!