-
Ζούμε ιστορικές (και φοροεισπρακτικές συνάμα) στιγμές.
Νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας προανείγγειλε η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, μαζί με μέτρα για τον δακτύλιο, και ολίγη από απόσυρση γιατί οι εκλογές ίσως να είναι κοντά.
Αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει σφαιρική αξιολόγηση του πακέτου, αλλά και μόνο το γεγονός ότι ξεφεύγουμε έστω και λίγο από τους φορολογίσιμους ίππους, είναι είδηση. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Ζούμε ιστορικές (και φοροεισπρακτικές συνάμα) στιγμές.
Νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας προανείγγειλε η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, μαζί με μέτρα για τον δακτύλιο, και ολίγη από απόσυρση γιατί οι εκλογές ίσως να είναι κοντά.
Αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει σφαιρική αξιολόγηση του πακέτου, αλλά και μόνο το γεγονός ότι ξεφεύγουμε έστω και λίγο από τους φορολογίσιμους ίππους, είναι είδηση.Είναι είδηση βέβαια ότι επιτέλους μερικά (καμμένα) μυαλά ξεκόλλησαν από τον κυβισμό, αλλά δύο είναι τα σημεία που μου κίνησαν το ενδιαφέρον στο άρθρο:
- Ότι το όλο πρόγραμμα κινήτρων για απόσυρση θα χρηματοδοτηθεί από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας (δηλαδή όσοι έχουν αυτοκίνητο και δεν το αλλάξουν θα χρηματοδοτήσουν αυτούς που θα αλλάξουν...) και
- Ότι αποκλείεται η απελευθέρωση των ντήζελ... Κατά τα άλλα θέλουμε να περιορίσουμε τις εκπομπές CO2... Την ίδια στιγμή που είναι απολύτως νόμιμο να κυκλοφορούν κάτι λεωφορεία και φορτηγά που βγάζουν ΤΟ απίστευτο ντουμάνι, απαγορεύεται να κυκλοφορεί ένα ντήζελ που πιάνει Euro 5...
Τεσπα... αν φύγει το ένα κόλλημα με τα κυβικά, ίσως κάποια στιγμή (στο πολύ μακρινό μέλλον) φύγει και το κόλλημα με το ντήζελ... Βέβαια τότε όλος ο κόσμος θα κινείται με υδρογόνο, αλλά εμείς δεν θα το επιτρέπουμε γιατί η υγρασία θα κάνει κακό στους πνεύμονες του κωλοβακτηριδίου της πολικής αρκούδας των τροπικών (και βασικά δεν θα ξέρουμε πως να το φορολογήσουμε...)
Εκτός βέβαια κι αν όλη η επιστημονική κοινότητα επιτέλους ξεφύγει από την πλάνη του υδρογόνου και συνειδητοποιήσει ότι μία δεξαμενή υδρογόνου είναι κανονική βόμβα και μπορεί με μία πυρηνική έκρηξη να καταστρέψει τον πλανήτη, όπως υπέδειξε συνφορουμίτης παραπάνω...
-
Από νέφος στη Θεσ/νίκη πάμε καλά.
Θεσσαλονίκη
Αποπνικτική είναι η ατμόσφαιρα στη Θεσσαλονίκη, με τους κατοίκους της να είναι αναγκασμένοι να ζουν τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας μέσα σε ένα δηλητηριώδες νέφος.
Όπως αναφέρει «Το Βήμα», η συμπρωτεύουσα κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο μολυσμένες πόλεις της ΕΕ σε ό,τι αφορά τα αιωρούμενα σωματίδια, σύμφωνα με τα μέλη της ομάδας εργασίας που συγκρότησε το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για να ερευνήσει το θέμα των αιωρούμενων σωματιδίων που συντελούν στις υψηλές τιμές ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη.
Η ομάδα συνεργάστηκε με δέκα δήμους της Θεσσαλονίκης και τοποθέτησε 20 παθητικούς μετρητές αιωρούμενων σωματιδίων σε κεντρικές θέσεις στην ευρύτερη περιοχή της συμπρωτεύουσας.
Τα στοιχεία που θα συλλέξουν οι επιστήμονες αφορούν τις ημερήσιες μετρήσεις ενός έτους και θα παρουσιαστούν σε ημερίδα.
Ωστόσο, έχουν ήδη καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο αέρας που αναπνέουν οι Θεσσαλονικείς είναι επιβαρημένος με επικίνδυνα για την υγεία τους αιωρούμενα σωματίδια.
Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες τα αιωρούμενα σωματίδια «ευθύνονται για ένα πλήθος αναπνευστικών και καρδιακών ασθενειών, όπως επιδείνωση του άσθματος, αύξηση των αναπνευστικών συμπτωμάτων, επιδείνωση καρδιολογικών προβλημάτων, βρογχίτιδα, καθώς και προβλήματα στην όραση».
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1067027&lngDtrID=244
-
Kαλώς τα δεχτήκαμε...
Θάλαμος αερίων γίνεται η «νέα Αθήνα»
Συνθήκες ασφυξίας στην Ανατολική ΑττικήΣε θάλαμο αερίων κινδυνεύουν να μετατραπούν και οι κεντρικές περιοχές της Ανατολικής Αττικής κατά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και την κίνηση στο αεροδρόμιο, σε συνδυασμό με τις μετεωρολογικές συνθήκες που επικρατούν και καθορίζουν την εξάπλωση των ρύπων.
Oπως επισημαίνεται σε μελέτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών που καταγράφει τις συνθήκες «ασφυξίας», η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί αν δεν βελτιωθούν οι υποδομές- με την περαιτέρω οικιστική ανάπτυξη των Μεσογείων.
Ηταν και εν μέρει είναι το όνειρο του οικογενειάρχη της μεσαίας τάξης: ένα ακίνητο σε προσιτή τιμή, μακριά από τη φασαρία της πόλης, όμως κοντά ώστε να μετατρέπεται εύκολα σε κύρια κατοικία, ει δυνατόν με θέα στη θάλασσα για να μη χρειάζεται να κάνει κάποιος ολόκληρο ταξίδι για να φτάσει στην παραλία, με άφθονο χώρο για να παίζουν τα παιδιά. Φυσικά και με καθαρό αέρα.
«Πρόκειται για το ιδεώδες σενάριο ανάπτυξης αστικού ιστού στην περιοχή των Μεσογείων. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει, με τη μόνη διαφορά ότι- όπως πάντα στην Ελλάδα- λείπουν οι υποδομές. Η μη ύπαρξή τους δημιουργεί καταστάσεις κυκλοφοριακού φόρτου, κυρίως στην Αττική Οδό, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ήδη τα πρώτα συμπτώματα κόπωσης, ενώ αυτά θα έπρεπε να παρουσιαστούν το 2015» λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου, δρ Μιχάλης Πετράκης, που ανέλαβε πριν από περίπου δύο χρόνια να καταγράψει τα κυριότερα προβλήματα ρύπανσης της ευρύτερης περιοχής έπειτα από αίτημα της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής.
Την πληρώνει το Κορωπί
Στο πρώτο μέρος της μελέτης που ήδη έχει ολοκληρωθεί, φαίνεται ότι οι κύριες πηγές ρύπανσης στα Μεσόγεια είναι το αεροδρόμιο, το κυκλοφοριακό- ειδικά στον άξονα της Αττικής Οδού όπου εκπέμπονται μικροσωματίδια, οξείδια του αζώτου, καρκινογόνο βενζόλιο και υδρογονάνθρακες-, η επιφάνεια του λατομείου στο Μαρκόπουλο που παραμένει ενεργή και τα κεντρικά συστήματα θέρμανσης τον χειμώνα. Ιδιαίτερα για την καλοκαιρινή περίοδο, ο δρ Πετράκης προχώρησε στη δημιουργία ενός χάρτη ρύπανσης με τις συγκεντρώσεις των μικροσωματιδίων ΡΜ10, τα οποία συνδέονται με προβλήματα στο αναπνευστικό και το καρδιαγγειακό σύστημα. Λαμβάνοντας υπόψη το σενάριο ενός τυπικού κυριακάτικου απογεύματος, όταν οι λουόμενοι επιστρέφουν στα σπίτια τους από την Αττική Οδό και τις κεντρικές οδικές αρτηρίες των Μεσογείων, ενώ οι ταχύτητες του ανέμου είναι σχετικά χαμηλές, οι επιστήμονες του Αστεροσκοπείου Αθηνών υπολόγισαν ότι η περιοχή που πλήττεται περισσότερο είναι το Κορωπί. Σύμφωνα με το πρόγραμμα προσομοίωσης της ρύπανσης, οι ωριαίες μέγιστες τιμές συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων ΡΜ10 στην περιοχή μπορεί να ξεπεράσουν τα 210 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα με τις συγκεκριμένες συνθήκες κατά την ώρα της συμφόρησης. Σημειώνεται πως σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία η μέση ημερήσια τιμή συγκεντρώσεων ΡΜ10 δεν πρέπει να ξεπερνάει το όριο των 50 μικρογραμμαρίων περισσότερες από 35 ημέρες τον χρόνο. «Το Κορωπί επιβαρύνεται επειδή οι άνεμοι που κυρίως πνέουν από βορειοανατολικές διευθύνσεις μεταφέρουν τα μικροσωματίδια στην ανατολική πλευρά του Υμηττού. Εκεί δεν είναι εύκολο να περάσουν πάνω από την κορυφή και συσσωρεύονται γύρω από το Κορωπί. Γενικά οι περιοχές νότια- νοτιοδυτικά του αεροδρομίου αντιμετωπίζουν πρόβλημα» λέει ο δρ Μιχάλης Πετράκης.Το τρίγωνο της ρύπανσης
Υψηλές στιγμιαίες συγκεντρώσεις από 120 έως 210 μικρογραμμάρια, σύμφωνα με τον χάρτη της ρύπανσης, εμφανίζονται και στα Σπάτα, στο τρίγωνο που δημιουργείται ανάμεσα στο αεροδρόμιο, την Αττική Οδό και την Βασιλέως Παύλου που καταλήγει στη Λούτσα, καθώς και στην περιοχή νότια του Καρελλά και βόρεια του Κορωπίου ενώ καλύτερα φαίνεται να είναι τα πράγματα στα Γλυκά Νερά. Σύμφωνα με τον δρα Πετράκη, στα Μεσόγεια υπάρχουν και οι περιοχές όπου παρατηρείται εποχική ρύπανση, κυρίως λόγω της μετακίνησης στις παραλίες τους θερινούς μήνες, όπως η περιοχή ανατολικά του αεροδρομίου μέχρι την παραλία της Αρτέμιδας.Κατά τη διάρκεια της μελέτης του Αστεροσκοπείου πραγματοποιήθηκαν στην Ανατολική Αττική πολλαπλές μετρήσεις συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων ΡΜ10. Οι μέγιστες στιγμιαίες τιμές καταγράφηκαν κοντά στο Κορωπί προς τα λατομεία, όπου για μικρό χρονικό διάστημα τα όργανα έδειξαν πάνω από 450 μικρογραμμάρια και αμέσως μετά ακολουθούσε ο σταθμός δυτικά των Γλυκών Νερών και νότια της Παλλήνης με περίπου 280 μικρογραμμάρια.
ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Οι κύριες πηγές ρύπανσης στα Μεσόγεια είναι το αεροδρόμιο και το κυκλοφοριακό- ειδικά στον άξονα της Αττικής ΟδούΟζον και στη Μονή Αγίας Τριάδας!
ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ «ασφαλείας» από τους κεντρικούς οδικούς άξονες, στη νοητή γραμμή που ενώνει το βόρειο τμήμα του αεροδρομίου με την παραλία της Λούτσας βρίσκεται η Μονή Αγίας Τριάδας, όπου σύμφωνα με τις μετρήσεις του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών οι ωριαίες συγκεντρώσεις όζοντος σε αρκετές περιπτώσεις ξεπέρασαν το όριο ενημέρωσης του κοινού. Την ίδια ώρα, οι μετρήσεις από το πάρκινγκ μακράς διαρκείας του αεροδρομίου δείχνουν ότι οι τιμές του συγκεκριμένου ρύπου είναι στο μισό σε σχέση με το απομακρυσμένο μοναστήρι. «Ειδικότερα στη Μονή Αγίας Τριάδας βόρεια της Βελανιδιάς μετρήθηκαν περίπου 185 μικρογραμμάρια όζοντος, ενώ στον χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου η μέγιστη τιμή ήταν 100. Παρατηρούμε τόσο χαμηλές συγκεντρώσεις στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” επειδή εκεί υπάρχουν οξείδια του αζώτου που αντιδρούν με το όζον», επισημαίνει ο πρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών δρ Μιχάλης Πετράκης.
«Το πάγωμα της επέκτασης μέσων σταθερής τροχιάς δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας»
«ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ του Λαυρίου αναπτύσσεται ενώ παράλληλα εγκαταλείπεται η ιδέα για σύνδεσή του με τρένο. Ακόμα εγκαταλείπεται το σχέδιο για σύνδεση του Προαστιακού με το λιμάνι της Ραφήνας. Και σε άλλο κομμάτι έχει παγώσει η επέκταση του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά στον Αγιο Στέφανο. Ολα αυτά δεν επιτρέπουν αισιοδοξία όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών από το κυκλοφοριακό» επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής Λεωνίδας Κουρής. Τονίζει δε ότι ο σκοπός των μετρήσεων που ζήτησαν από το Εθνικό Αστεροσκοπείο ήταν η ακριβής αποτύπωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από το αεροδρόμιο, τους οδικούς άξονες και τη ραγδαία αύξηση του πληθυσμού της περιοχής τα τελευταία χρόνια.
«Ολα τα στοιχεία δείχνουν ότι δημιουργείται στα Μεσόγεια σοβαρό πρόβλημα, το οποίο αν δεν αντιμετωπισθεί έγκαιρα θα οδηγήσει σε καταστάσεις όπως στο κέντρο της Αθήνας και σε συνθήκες θαλάμου αερίων, όπως συνέβη πρόσφατα με τις απεργίες του Μετρό. Γι΄ αυτό, πέρα από τις μετρήσεις, χρειάζεται πολιτική βούληση για έργα υποδομών. Π.χ. για να διασχίσεις τις περιοχές της Ανατολικής Αττικής περνάς αναγκαστικά από τα κέντρα των δήμων, γεγονός που επιβαρύνει και το κυκλοφοριακό και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Επίσης χρειάζονται πολιτικές πιο φιλικές στο περιβάλλον όπως οι χαμηλότεροι συντελεστές δόμησης» συμπληρώνει ο κ. Κουρής.
-
Συνταρακτικά στοιχεία αποκαλύπτονται από τη Βόλβο και δείχνουν την ανοησία και φαιδρότητα του να εστιάζει κανείς την κριτική του και το ενδιαφέρον του ΜΟΝΟ στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Volvo: 'Think beyond CO2'
Volvo Car UK has launched an 'Emissions Equality' campaign which aims to encourage UK car buyers to think 'about a car’s complete emissions picture, rather than just CO2 in isolation'.
The Swedish firm is proposing the adoption of a labelling scheme for new and used cars that details an engine's emissions of nitrogen oxides, hydrocarbons and particulates as well as CO2. Unlike CO2, nitrogen oxides, hydrocarbons and particulates are locally harmful to human health.
This information is already held on government databases for all cars sold in the UK since 2001. Volvo is also launching an application for phones and computers which intends to give drivers access to this 'total emissions information'.
The labelling scheme would mimic the one used in the US, which gives a 1-10 score for both a car’s 'Greenhouse Gas' and 'Air pollution' emissions.
Volvo claims that there are dramatic differences in the output of 'non-CO2' pollutants from cars sold in UK. It says that the a 2.5-litre petrol-engined Volvo V70 generates some 201mg/km of 'non-CO2' pollutants, compared with the 484mg/km emitted by a 1.4-litre Fiat 500 equipped with a start-stop system.
Volvo's campaign comes in the wake of threats by the EU to levy fines of up to £300m on the UK because of the country's poor air quality.According to Professor Frank Kelly of Kings College, London there are 4300 premature deaths in London every year, and 50,000 across the UK, as a result of air pollution, 70 per cent of which comes from road transport.
Professor Kelly says that the lungs of children in inner city areas are particularly vulnerable to roadside particulate pollution, which is generated almost entirely by diesel traffic.
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/251416/
Και τα λέει η Βόλβο αυτά που πουλάει ένα σκασμό πετρέλαια, όχι ο κάθε Φίτσουλας.
-
αυτοι οι θανατοι ειναι περισσοτεροι απο το παθητικο καπνισμα?
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
αυτοι οι θανατοι ειναι περισσοτεροι απο το παθητικο καπνισμα?Είμαι σίγουρος ότι οι υπέρμαχοι της απαγόρευσης του καπνίσματος, δλδ της απόλαυσης σε βάρος των άλλων όπως λένε, θα είναι σίγουρα υπέρ της απαγόρευσης σπορ, γρήγορων αυτοκινήτων που παράγουν πολύ περισσότερα καυσαέρια μόνο και μόνο για την απόλαυση του οδηγού τους
-
Δε μας λέει κάτι καινούργιο η Volvo
-
Το άρθρο έχει δύο σκέλη, το ένα αφορά όλες τις υπόλοιπες εκπομπές ρυπαντών πλην διοξειδίου, και το δεύτερο τις εκπομπές πετρελαιοκίνητων.
Για τα τελευταία είναι επιγραμματικό και ξαναλέει αυτό που όλοι πλην ΣΕΑΑ και Πουντολόρδου γνωρίζουν, ότι τα ντίζελ εκπέμπουν επικίνδυνους για την υγεία ρύπους. Δεν κομίζει καμμία νέα γλαύκα, απλά τα υπενθυμίζει ίσως στους έχοντας ασθενή μνήμη. Για τους άσχετους ή κωφεύοντες είναι έτσι και αλλιώς αδιάφορα τα ζητήματα αυτά.Στο πρώτο σκέλος τώρα, με το παράδειγμα της σύγκρισης των υπολοίπων εκπομπών πλην του διοξειδίου του άνθρακα, δύο βενζινοκίνητων ΙΧ τελείως διαφορετικού βάρους, ιπποδύναμης και χαρακτήρα, καταδεικνύει κάτι άλλο : Oτι το να εστιάζεις αποκλειστικά σε μία και μόνο εκπομπή, αυτή του διοξειδίου του άνθρακα και μόνο, χάνεις την γενική εικόνα.
Η οποία γενική εικόνα μερικές φορές, όπως στο παράδειγμα, είναι ανατρεπτική. Ποιός το περίμενε, αν δεν το έψαχνε επισταμένως, ότι το μικρό και οικονομικό Φίατ 500 με τις πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, θα ξερνάει το καταπέτασμα στους υπόλοιπους ρύπους σε σχέση με τη μαούνα της Βόλβο.
Αυτό, νομίζω, είναι είδηση. -
Παραθέτω, επειδή αξίζει τον κόπο, το βρετανικό κυβερνητικό σάιτ από το οποίο αντλεί τα δεδομένα για τα 'συγκριτικά' της η Βόλβο.
-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
αυτοι οι θανατοι ειναι περισσοτεροι απο το παθητικο καπνισμα?
Είμαι σίγουρος ότι οι υπέρμαχοι της απαγόρευσης του καπνίσματος, δλδ της απόλαυσης σε βάρος των άλλων όπως λένε, θα είναι σίγουρα υπέρ της απαγόρευσης σπορ, γρήγορων αυτοκινήτων που παράγουν πολύ περισσότερα καυσαέρια μόνο και μόνο για την απόλαυση του οδηγού τους
μπα μη το λες, λαποιοι απο αυτους εχουν 3λιτρα και στα @@ τους οι υπολοιποι , αυτα βλεπεις δεν ενοχλουν, οτι δε τους αρεσει ενοχλει
edit απο Qsisvts , μπηκα απο λογαριασμο φιλου και δε το προσεξα
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Για τα τελευταία είναι επιγραμματικό και ξαναλέει αυτό που όλοι πλην ΣΕΑΑ και Πουντολόρδου γνωρίζουν, ότι τα ντίζελ εκπέμπουν επικίνδυνους για την υγεία ρύπους.
+1 βάζοντας μέσα και τα περιοδικά αυτοκινήτου που συμμετέχουν σε αυτή την προπαγάνδα που προφανώς υποκινείται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες...
-
Πολύ κοντά στην υιοθέτηση μέτρων που ουσιαστικά θα απαγορεύουν την κυκλοφορία τετρακίνητων αυτοκινήτων τύπου τζιπ, των γνωστών και ως SUV η οχημάτων ελεύθερου χρόνου, βρίσκονται οι δημοτικές αρχές της γαλλικής πρωτεύουσας.
Αρμόδιοι αξιωματούχοι δηλώνουν μάλιστα πως εκτός από τα άκρως βενζινοβόρα και ρυπογόνα τζιπ έχουν μπει πλέον στο στόχαστρο και τα παλαιάς τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα οχήματα. Μάλιστα το μήνυμα του δημοτικού υπεύθυνου για την προστασία του (παρισινού) περιβάλλοντος Ντενίς Μποπέν προς τους κατόχους SUV ήταν σαφές: «Πουλήστε το και αγοράστε ένα αυτοκίνητο που να μην ρυπαίνει τόσο πολύ την πόλη μας!Το να οδηγεί κανείς τέτοια αυτοκίνητα μέσα στην πόλη δεν εξυπηρετεί καμιά λογική»
Ζώνες «χαμηλής εκπομπής καυσαερίων», όπου δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων, λειτουργούν ήδη σε αρκετές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, περιλαμβανομένων του Βερολίνου, αλλά και του Λονδίνου. Πάντως οι νέοι «αντι-τζιπ» κανόνες αναμένεται να υιοθετηθούν στο Παρίσι ως τα τέλη του 2011.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=374320&dt=22/12/2010
-
Ο χρήστης soch έγραψε:
Πολύ κοντά στην υιοθέτηση μέτρων που ουσιαστικά θα απαγορεύουν την κυκλοφορία τετρακίνητων αυτοκινήτων τύπου τζιπ, των γνωστών και ως SUV η οχημάτων ελεύθερου χρόνου, βρίσκονται οι δημοτικές αρχές της γαλλικής πρωτεύουσας.Αρμόδιοι αξιωματούχοι δηλώνουν μάλιστα πως εκτός από τα άκρως βενζινοβόρα και ρυπογόνα τζιπ έχουν μπει πλέον στο στόχαστρο και τα παλαιάς τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα οχήματα. Μάλιστα το μήνυμα του δημοτικού υπεύθυνου για την προστασία του (παρισινού) περιβάλλοντος Ντενίς Μποπέν προς τους κατόχους SUV ήταν σαφές: «Πουλήστε το και αγοράστε ένα αυτοκίνητο που να μην ρυπαίνει τόσο πολύ την πόλη μας!Το να οδηγεί κανείς τέτοια αυτοκίνητα μέσα στην πόλη δεν εξυπηρετεί καμιά λογική»
Ζώνες «χαμηλής εκπομπής καυσαερίων», όπου δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων, λειτουργούν ήδη σε αρκετές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, περιλαμβανομένων του Βερολίνου, αλλά και του Λονδίνου. Πάντως οι νέοι «αντι-τζιπ» κανόνες αναμένεται να υιοθετηθούν στο Παρίσι ως τα τέλη του 2011.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=374320&dt=22/12/2010
viewtopic.php?f=5&t=7522
ΑΚομα ειναι δημοτικος συμβουλος αυτος; -
Η Αlte είναι μια αμερικάνικη εταιρεία που μετατρέπει κοινά αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά τύπου range extended . Αφαιρεί τον κινητήρα, προσθέτει μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια και μειώνει θεαματικά την κατανάλωση και τις εκπομπές τους. Έχει υπό δοκιμή ένα Ford F-150 του οποίου έριξε την κατανάλωση από 16λ/100 χλμ. στα ...4,5.
Στοχεύει κυρίως σε φορτηγάκια, ταξί, βανάκια, εταιρικούς στόλους, διανομείς κ.α.
Στόχος παραγωγής, 90.000 συστήματα ανά έτος από το 2012.Δείτε το παραστατικότατο ντέμο
-
Η κακή πλευρά της αυτοκίνησης. Στα 200 μέτρα μειώθηκε η ορατότητα την Δευτέρα στο Πεκίνο. Η αποπνικτική ατμόσφαιρα από τα 4,8 εκ. ΙΧ οδήγησε τις αρχές σε έκτακτα μέτρα και στο να συνιστούν στους πολίτες να μείνουν στα σπίτια τους και να αποφύγουν τις μετακινήσεις.
Ο τίτλος του άρθρου από μόνος του αποκαλυπτικός :Smog in Beijing exceeds measurable levels
http://green.autoblog.com/2011/02/24/smog-in-beijing-exceeds-measurable-levels/#comments
-
Σε απάντηση αυτού του ποστ viewtopic.php?p=2254538#p2254538
Είναι πάγια άποψη μου ότι η μεγαλύτερη τσατσιά που έγινε στο αυτοκίνητο (για να το πω κομψά) είναι η μειώση έως εκμηδενισμό των τελών κυκλοφορίας που έγινε για νέα οχήματα, σε συνδυασμό με την άυξηση για τα παλαιά με το πρόσχημα της πρασινότητας. Και αυτό γιατί όπως λες και εσύ πιστεύω πως ένα όχημα έχει σε κάθε περίπτωση αποδοτικό ενεργειακά κύκλο ζωής που ξεπερνάει τα 5-6 χρόνια που ορίζει ο νόμος της κυβέρνησης ή θέλουν να πιστεύουμε η αυτοκινητοπαραγωγός Ευρώπη. Πολύ δύσκολα όμως θα πιστέψω ότι δεν συμφέρει οικολογικά κάποιος να αλλάξει το 20 έτων ΛΡ του με ένα σύγχρονο σουπερμίνι γιούρο5 προδιαγραφών όταν γράφει πενταψήφιο αριθμό χιλιομέτρων και το σουπερμίνι μπορεί να καίει και λιγότερα από τα μισά. Δεν είναι μόνο κιλά CO2 που μετράμε, είναι και άλλοι ρύποι που υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής μας στο λεκανοπέδιο...
Θα μου πεις εγώ μπορεί να έχω το ΛΡ και να του γράφω τριψήφια χιλιόμετρα ανά έτος, γιατί να πληρώνω τέλη? Εδώ θα με βρεις σύμφωνο καθώς κατ' εμέ πρέπει να υπάρχει ευθεία σύνδεση της χρήσης με την φορολόγηση της, εάν πάντα θέλουμε να μιλάμε για πράσινο φόρο. Και ο τρόπος είναι τραγικά απλός, καθώς ιδανικά για μένα θα έπρεπε να ανέβει τόσο η βενζίνη ώστε να καλυφθεί από αυτή την αύξηση (και λαμβάνοντας υπόψη μία πτώση της κατάναλωσης) ο μηδενισμός των τελών κυκλοφορίας.
Και τα τεκμήρια? Τιμή αγοράς με συντελεστές μείωσηςλόγω ηλικίας, δατ σίμπλ. Πολύς κόσμος εδώ στο φόρουμ έχει εκφραστεί υπέρ αυτής της άποψης αλλά εκεί ασχολούνται με πιο σημαντικά θέματα.
Ο χρήστης pantg έγραψε:
Αυτό που γράφεις όμως αφορά και τα τουρμπισμένα 1.400άρια που πιάνουν 220 χαω όταν το όριο ταχύτητας στην Ελλάδα δεν υπερβαίνει τα 120 χαω. Η΄που επιταχύνουν στα 0-100χαω σε 7 ή λιγότερα δευτερόλεπτα.
Αυτό είναι ακόμα χειρότερο θέαμα. Χτες έβλεπα ένα δίλιτρο κλειο τελευταίας γενιάς, που μοιάζει να ξεπήδησε από ειδική και από μέσα να βγαίνει μία θεία για να παραλάβει μετά από σταυροφίλημα μία άλλη θεία. Θα λυπηθώ αυτήν ή καλύτερα τον άντρα/γιο της για τα τέλη που δεν θα μπορεί να πληρώσει?
-
travelman μερικές πατρατηρήσεις:
-
Το CO2 δεν είναι ρύπος, κακώς συμπεριλαμβάνεται στο πόσο οικολογικό είναι ένα αυτοκίνητο (είτε μιλάμε για την ενέργεια για την κατασκευή του είτε για το τι εκπέμπει).
-
Έχεις απόλυτο δίκιο, το έχω γράψει και εγώ και άλλοι πιο παλιά. Τα τέλη είναι παράλογα και άδικα, το σωστό θα ήταν να μετακυληθεί στην βενζίνη ο φόρος.
-
Τα τεκμήρια είναι επίσης εντελώς παράλογα. Πόθεν έσχες και τέλος. Αλλιώς οδηγείς τον κόσμο σε εντελώς στρεβλές κινήσεις χωρίς νόημα και στο κάτω κάτω μειώνεις και τα έσοδα της κυβέρνησης.
-
Για τα φτιαγμένα κλπ θα πρέπει να υπάρχει αυστηρότατη τήρηση της κάρτας καυσαερίων. Όλα τα πειραγμένα σάξο κλπ αλλά και νίνα/defender και γενικά όπου πέφτει πατέντα, εκπέμπουν τα τέρατα από ρύπους. Πολλά από αυτά δεν θα έπρεπε να τους επιτρέπεται η κυκλοφορία. Το σωστό και κοινωνικά δίκαιο είναι μετακύλιση όλων των φόρων στο καύσιμο (σε όλα τα καύσιμα εξ'ίσου, βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο) και αυστηρότατη τήρηση της νομοθεσίας για τα καυσαέρια.
-
-
Συνάδελφοι γειά και από αυτή την θεματική ενότητα,
θα σας πρότεινα να ρίξετε μία ματιά σε μία ενδιαφέρουσα μελέτη την οποια μπορείτε να διαβάσετε εδώ:
http://www.cnwmr.com/nss-folder/dusttodust/από την τελευταία φορά που την είχα διαβάσει έχουν υπάρξει μερικές ενδιαφέρουσε αλλαγές αλλά και πάλι στις περισσότερες περιπτώσεις τα υβριδικά έχουν μεγαλύτερο συνολικό κόστος κίνησης. Αυτά φυσικά δεν έχουν σημασία για τους 'ειδικούς' των προσφάτων ελληνικών 'κυβερνήσεων' που θεωρούν οτι τα υβριδικά είναι 'πράσινα' μάλλον γιατί ταιριάζουν με τα συμφέροντα διαφόρων και τα δικά τους.
Μία παράλειψη σε αυτή την μελέτη είναι ότι ΔΕΝ συμπεριλαμβάνει τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Η μελέτη έχει πραγματοποιηθεί στην Αμερική. Να σημειώσω όμως ότι στην πολιτεία της Καλιφόρνια αλλά και η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση των ΗΠΑ επιδοτούν την αγορά και χρήση πετρελαιοκινήτων αυτοκινήτων με το ίδιο ποσό που δίνεται και στα υβριδικά αφού σε πολλές περιπτώσεις τα πετρελαιοκίνητα έχουν ίδιες καταναλώσεις με τα υβριδικά σε κίνηση πόλης και πολύ συχνά χαμηλότερη σε κίνηση ταξιδίου.
Συνάδελφε ΙΚΕ συμφωνώ απολύτως με την θέση σου για τα 'πειραγμένα', 'βελτιωμένα'.
Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου αναβαθμίσεις στα συστήματα παροχής και διαχείρισης καυσίμου αλλά και ανάφλεξης ή διπλής/υβρικής λειτουργίας (υγραέριο ή υδρογόνο) τελικά βοηθούν στην ουσιαστική μείωση των εκπομπών/ρύπων.
Αυτό το έχουμε δει να γίνεται πάντα με την μετατροπή των πραγματικά ενεργοβόρων και ιδιαίτερα ρυπογόνων (και όχι μόνο σε διοξείδιο του άνθρακα αλλά και σε μονοξείδια αζώτου) κινητήρων με καρμπυρατέρ σε σύστημα ψεκασμού.
Μάλιστα τα νεώτερα προγραμματιζόμενα συστήματα ψεκασμού και ανάφλεξης δίνουν εξαιρετικά αποτελέσματα (μειώσεις της τάξεως του 80% σε μονοξείδια/διοξείδια δεν είναι σπάνιες). Κάτι που βελτιώνεται ακόμη περισσότερο αν χρησιμοποιηθεί και υγραέριο ή ακόμη και υδρογόνο για αποκλειστικό ή συνοδευτικό καύσιμο/καταλύτης (όχι με την έννοια του εξαρτηματος της εξάτμισης αλλά ως χημικός καταλύτης για την βελτιστοποίηση της καύσεως)Χαιρετώ
Παντελής Γιαμαρέλλος -
στις περισσότερες περιπτώσεις τα υβριδικά έχουν μεγαλύτερο συνολικό κόστος κίνησης. Αυτά φυσικά δεν έχουν σημασία για τους 'ειδικούς' των προσφάτων ελληνικών 'κυβερνήσεων' που θεωρούν οτι τα υβριδικά είναι 'πράσινα' μάλλον γιατί ταιριάζουν με τα συμφέροντα διαφόρων και τα δικά τους.
Μπλεγμένα τα γράφεις. Άλλο το κόστος ενός οχήματος, άλλο το πόσο πράσινο είναι. Τι από τα δύο θέλεις να πεις?
Γενικά το συνολικό κόστος ενος οχήματος εξαρτάται από ένα σκασμό παράγοντες και όχι μόνο από την κατανάλωσή του. Το πόσο 'πράσινο' είναι είναι κάτι διαφορετικό. Πρέπει να υπολογιστεί η συνολική επιβάρυνση στο περιβάλον και να συγκριθεί με κάτι άλλο για να αποφανθούμε σχετικώς. Τα ντίζελ είναι το μαύρο τους το χάλι από εκπομπές, με τη μόνη εξαίρεση του διοξειδίου.
Περιβάλλον και αυτοκίνηση