Χθες ταξίδεψα από Ξάνθη για Αθήνα. Λέω να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία και με την ευκαιρία να
ρωτήσω κάποια πράματα μήπως ξέρει κάποιος.
ώρα/ χλμ από αφετηρία
14:55 /0 χλμ. Εκκίνηση από Ξάνθη (φουλάρισμα σε πρατήριο που έχει από τις πιο φτηνές τιμές
στην Ξάνθη και πανελλαδικώς, με 1.46 έβαλα απλή αμόλυβδη)
15:05 /10 χλμ. Είσοδος στην Εγνατία από τον κόμβο στο Πετροχώρι.
Διόδια δεν υπάρχουν ακόμα από Έβρο μέχρι Θεσσαλονίκη οπότε καμία παράκαμψη και...
16:55/202 είσοδος στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης
17:03/216 είσοδος στην ΕΟ Θεσσαλονίκης-Αθήνας
Έχουμε συνολικά 9 σταθμούς διοδίων μπροστά μας.
1η Παράκαμψη
17:09/226 έξοδος προς Χαλάστρα για τη γνωστή παράκαμψη του σταθμού Μαλγάρων μέσω Χαλάστρας και
Μαλγάρων. Πολύ εύκολη παράκαμψη αν κανείς την κάνει πρώτα με κάποιον που ξέρει ή έχει οδηγίες όπως
είχα την πρώτη φορά από το αείμνηστο bloka.com. Τέλος παράκαμψης 17:23/236. Καθυστέρηση 5 λεπτά.
2η Παράκαμψη
18:07/305 έξοδος προς Λεπτοκαρυά. Η πιο εύκολη παράκαμψη μόνο που χθες φωτεινή επιγραφή λίγο πριν την έξοδο προειδοποιούσε πως ο κόμβος Σκοτίνας ήταν κλειστός. Πήρα το ρίσκο, ακολούθησα φορτηγό και κάποια αυτοκίνητα στη γνωστή παράκαμψη όπου πας από την άλλη μεριά της Εθνικής. Στη διασταύρωση
που πας δεξιά για τον κόμβο της Σκοτίνας (οπότε ξαναμπαίνεις ΕΟ στην κάθοδο) δεν πήγα, οπότε και δεν
τσέκαρα αν η επιγραφή έλεγε αλήθεια. Προχώρησα ευθεία 1-2 χλμ και έχοντας μπροστά μου το κάστρο του Πλαταμώνα έστριψα δεξιά σε μία απότομη ανηφόρα που κατέληγε σε ένα στοπ: είσοδος-έξοδος στην
ΕΟ (όπου φυσικά δεν υπάρχει νησίδα) για Άγιο Παντελεήμονα. Δεν είχε κίνηση οπότε έστριψα εύκολα
αριστερά στο ρεύμα καθόδου προς Τέμπη-Λάρισα, 18:17/312
3η Παράκαμψη
18:24/320 έξοδος προς Πυργετό. Άλλη μία πανεύκολη και πολύ ευχάριστη παράκαμψη. Εδώ δε
χρειάζεται να πας από την άλλη μεριά. Στην άνοδο όμως χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή, λίγο πριν τα
διόδια βρίσκεις έξοδο για Σ.Σ Ραψάνης, περνάς κάτω από την Εθνική από την άλλη μεριά και ξαναπερνάς
από τη σωστή μεριά πηγαίνοντας για παραλία Αιγάνης
18:32/328 είσοδος στην ΕΟ, Ραψάνη
4η και 5η Παράκαμψη
18:44/341 παράκαμψη Μακρυχωρίου. Παράκαμψη των νέων διοδίων που μπήκαν εκεί και ξεκίνησαν
να δουλεύουν μόλις δόθηκαν πάλι τα Τέμπη... Εδώ δυστυχώς δεν έψαξα για είσοδο στην ΕΟ φοβούμενος
πως θα έχει πλευρικά διόδια, το αποτέλεσμα ήταν πως χωρίς να το πολυκαταλάβω μπήκα στο δρόμο για
Λάρισα.
Αν λοιπόν κανείς ξέρει είσοδο στην ΕΟ μετά το Μακρυχώρι ας μας την πει!
Δε με πείραξε πολύ, έτσι κι αλλιώς στην 4η έξοδο προς Λάρισα θα έβγαινα πάλι εκτός για την παράκαμψη
των διοδίων Μοσχοχωρίου. Συνάντησα στο 373 πινακίδα για Νίκαια και πήγα κλασικά από τον παράδρομο
της Εθνικής. Κάπως μακριά παράκαμψη αλλά εξ ολοκλήρου παράλληλα στην Εθνική και σχετικά ίσιος και
γρήγορος δρόμος, ούτε αναρωτιέσαι πουθενά που πρέπει να πας. Θέλει όμως προσοχή γιατί μπορεί να
εμφανιστούν αγροτικά μηχανήματα, χρησιμοποιείται (όπως φυσικά και όλες οι άλλες παρακάμψεις) από
φορτηγά και υπάρχουν και 2-3 πολύ κλειστές στροφές όπου κόβεις από τα 80-90 πολύ.
19:29/391 είσοδος στην ΕΟ προς Λαμία.
6η Παράκαμψη
20:13/468 Η πιο δύσκολη αλλά και πιο ευχάριστη παράκαμψη για όσους θέλουν να κάνουν και μία
ειδική διαδρομή! Έξοδος προς Πελασγία και Γλύφα. Περνάμε και μέσα από την Πελασγία και μετά ξεκινούν
οι στροφές...
20:32/482 Είσοδος στην ΕΟ προς Λαμία
Από εκεί μέχρι Τραγάνα δεν υπάρχουν ακόμα διόδια, αλλά, δυσάρεστη έκπληξη, ετοιμάζονται νέα
μετωπικά διόδια λίγο μετά την έξοδο για Μπράλο.
20:53/515 αφήνω έξοδο για Λαμία
7η Παράκαμψη
21:34/583 έξοδος για Αταλάντη, λίγο μετά στρίβω δεξιά για Αταλάντη και 100 μέτρα μετά αριστερά
στον παράδρομο της Εθνικής. Τελικά υπάρχει και καλύτερη έξοδος στο 140 (2 χλμ μετά την έξοδο
Αταλάντης) όπου έχει βενζινάδικο και ταβέρνες, ΠΡΟΣΟΧΗ όμως έκλεισαν μία έξοδο-χωμάτινη σύνδεση με
τον παράδρομο που υπήρχε λίγο πιο μετά. Περνάμε από Τραγάνα και Προσκυνά και ξαναβγαίνουμε στην
ΕΟ (έξοδος Μαλεσίνας-Θεολόγου). 21:54/601
Στην άνοδο μάλλον κάνουμε το ακριβώς ανάποδο; Δηλαδή βγαίνουμε για Μαλεσίνα-Θεολόγο ή υπάρχει κι
άλλη έξοδος μετά για Προσκυνά, φυσικά χωρίς πλευρικά διόδια;
8η Παράκαμψη
22:19/635 έξοδος στο 90, μπαίνουμε στον παράδρομο, μετά περνάμε έξω από Θήβα και παίρνουμε
το δρόμο για βιομηχανική περιοχή-Νοσοκομείο Θήβας. 22:41/660 Ξαναβγαίνουμε ΕΟ περίπου στο
ύψος της Ριτσώνας.
Ερώτηση!!! Στην άνοδο πως αποφεύγουμε τα διόδια των Θηβών...χωρίς να χρειαστεί να πάμε από
Λιβαδειά-Μπράλο; (κάτι που έκανα μετά το Πάσχα και μάλλον θα ξανακάνω τη Δευτέρα)
9η Παράκαμψη
Εδώ το πράμα έχει δυσκολέψει πολύ και η παράκαμψη δεν προτείνεται σε καμία περίπτωση αν κανείς
βιάζεται ή έχει κουραστεί από την οδήγηση και τις συνεχείς παρακάμψεις... Εγώ βγήκα στην έξοδο για
Σχηματάρι, 22:46/668 πέρασα κάτω από ΕΟ και πήρα τον παράδρομο-δρόμο για Δήλεσι κλπ.
Ξέρει κανείς άλλη έξοδο μετά το Σχηματάρι χωρίς πλευρικά διόδια;.
1-2 φορές μπερδεύτηκα παρόλο που κάνω την παράκαμψη αυτή από την ανάποδη. Η αλήθεια είναι πως
είχε πια σκοτεινιάσει και είχα λίγο κουραστεί... Τεσπα, 23:25/711 έφτασα στον Άγιο Στέφανο και
ξαναμπήκα για 7-8 χλμ στην ΕΟ...
(οφτόπικ)
Ξάνθη-Κηφισιά 723 χλμ, 8 ώρες και 45 λεπτά, αλλά, πέρα από τις παρακάμψεις, με ταχύτητα σε ΕΟ και
Εγνατία κοντά στα 110χλμ/ώρα. Μέση κατανάλωση 6,6lt/100Km έδειξε ο υπολογιστής ταξιδιού, αλλά
υποψιάζομαι στα 7,5 την πραγματική, πάω τώρα να γεμίσω...