-
Θεωρώ πολύ σημαντικό και χρήσιμο εργαλείο ίδιος στα καθαρόαιμα εκτός δρόμου το «κάρο» το οποίο είναι σε ακραίες καταστάσεις το μόνο μέσο για να ξεκολλήσεις με μόνο μειονέκτημα το ότι δεν πρέπει να στρίψεις το τιμόνι γιατί είναι εύκολο να κόψεις ημιαξόνιο ή να ξεδοντιάσεις το διαφορικό σου. Επίσης έχω εκτιμήσει σύστημα που έχω γνωρίσει τα τελευταία χρόνια από αυτοκίνητα (εξειδικευμένα είναι αλήθεια) του πρώην ανατολικού μπλοκ όπου σου δίνουν τη δυνατότητα αν χάσει αέρα ένα οι περισσότερα ελαστικά να τα φουσκώσεις εν κινήσει ώστε να μην μείνεις πουθενά, εκτός βέβαια αν το ελαστικό έχει σκιστεί και η απώλεια είναι μεγάλη.
-
τι ειναι το 'καρο'?
Το συστημα που λες το 3ερα για τα Hummer... πως λειτουργει ομως? με αμπουλες πεπιεσμανου αερα?
Ολο αποριες ειμαι σημερα...
-
Το ίδιο σύστημα έχουνε και τα Pajero που τρέχουνε σε cross country, οπότε ίσως υπάρχει κια για άλα αυτοκίνητα
-
Ο χρήστης xtkz έγραψε:
τι ειναι το 'καρο'?Μάλλον έτσι ονομάζουν μερικοί το κλείδωμα κατά 100% του διαφορικού. Πρακτικά καταργείς το διαφορικό και έτσι και οι δύο πλευρές πηγαίνουν με την ίδια ταχύτητα όπως πχ στα κάρτ και στα κάρα (τα παλιά)! Δεν ξέρω αν εννοούν για το κεντρικό (που έχουν πολλά) ή το πίσω (που έχουν λίγα).
Όπως έμαθα σε πλαγιές με σαθρό έδαφος το 100% κλείδωμα μπορεί να είναι κακό γιατί σε κάνει να γλυστράς στα πλάγια. Δεν είναι πανάκεια λοιπόν. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
τι ειναι το 'καρο'?
Μάλλον έτσι ονομάζουν μερικοί το κλείδωμα κατά 100% του διαφορικού. Πρακτικά καταργείς το διαφορικό και έτσι και οι δύο πλευρές πηγαίνουν με την ίδια ταχύτητα όπως πχ στα κάρτ και στα κάρα (τα παλιά)! Δεν ξέρω αν εννοούν για το κεντρικό (που έχουν πολλά) ή το πίσω (που έχουν λίγα).
Όπως έμαθα σε πλαγιές με σαθρό έδαφος το 100% κλείδωμα μπορεί να είναι κακό γιατί σε κάνει να γλυστράς στα πλάγια. Δεν είναι πανάκεια λοιπόν.Έχεις απόλυτο δίκιο. Κάθε σύστημα φυσικά και δεν είναι πανάκια. Είναι το μοναδικό όμως που μπορεί να σε ξεκολλήσει όταν μόνο πιθανόν ένας εργάτης με τη χρήση σταθερού σημείου για δέσιμο του συρματόσχοινου μπορεί να σε βγάλει από τα δύσκολα. Αυτό που αναφέρεις για την πλαγιά ισχύει αν προσπαθήσεις να την περάσεις εγκάρσια ή υπό γωνία διαφορετική από τις 90 μοίρες (κατάβαση).
Το σύστημα με το φούσκωμα των ελαστικών εν κινήσει χρησιμοποιεί αεροσυμπιεστή με δεξαμενή αέρα που δίνει με ειδική διάταξη μέσω αγωγών που περνούν μέσα από τις πλήμνες των τροχών αέρα στα ελαστικά. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε οχήματα για πολιτική χρήση. Στα ΚΑΜΑΖ του Παρίσι Ντακάρ από όσο είδα στις φωτογραφίες υπήρχε.
-
Λοιπόν μάλλον κατάλαβα 1-2 πράματα.
Εκτός από την αποφυγή σφαλμάτων οδήγησης που ξεπερνιέται με εμπειρία, τριβή και εκπαίδευση.....
Για χωματάκι θές άνετη ανάρτηση και καλύτερα παιχνιδιάρα πίσω κίνηση.
Για πάγο θες αλυσίδες.
Για λάσπες, άμμο και χιόνια, δηλαδή σαθρά εδάφη θέλεις λάστιχα. Βοηθάει το λίγο βάρος αλλά χωρίς λάστιχα μένεις ότι άλλο και να έχεις!
Για βράχια και σκαρφαλώματα θέλεις απόσταση, γωνίες ράμπας κλπ, ανάρτηση με δυνατότητες άρθρωσης και μπλοκαρίσματα διαφορικών.
Για ανηφόρες και κατηφόρες ή για να τραβήξεις κάτι θέλεις κοντά.
Για ποτάμια θέλεις νιονιό και παρέα ή αλλιώς όρχεις και τύχη.
Και σε κακό νεροφάγωμα λασπωμένο σε ανηφόρα μάλλον τα θέλεις όλα!Σας παρακαλώ διορθώστε με όπου κάνω λάθος.
-
Ευτυχώς δεν ζητάς και πολλά.
Το σίγουρο είναι ότι για μετακινήσεις μακριά από τους βατούς δρόμους, θέλεις παρέα, εγκράτεια, σωστά συντηρημένο αυτοκίνητο και τέλος καθαρό μυαλό ώστε να ξέρεις του τελειώνουν οι δυνατότητες του αυτοκινήτου σου και οι δικές σου. -
Όλα καλα αυτά που ειπατε
Να τα βαλουμε σε μια σειρα.- λαστιχα για εκτος δρομου ή MUD ή ALL TERRAIN
- αναρτηση , μπορει να είναι για ψηλωμα αλλα μπορεις
και να μην το ψηλωσεις το αμαξι ( αναλογα παντα την χρηση που το θες ) - μπλοκε , καρο , και όλα αυτά τα πραγματα
- εργατης
να γραψω και αλλα ; αμα θελετε γραφω
-
Ο χρήστης samurai έγραψε:
Όλα καλα αυτά που ειπατε
Να τα βαλουμε σε μια σειρα.- λαστιχα για εκτος δρομου ή MUD ή ALL TERRAIN
- αναρτηση , μπορει να είναι για ψηλωμα αλλα μπορεις
και να μην το ψηλωσεις το αμαξι ( αναλογα παντα την χρηση που το θες ) - μπλοκε , καρο , και όλα αυτά τα πραγματα
- εργατης
να γραψω και αλλα ; αμα θελετε γραφω
Γράψε καλέ μου Bisba.. Γράψε!
Γράψε ότι στην Κωπαΐδα, απλό Vitara & Jimny πέρασαν το λασπόλακο, ενό άλλο απλο Jimny, έμεινε και γύρισε πίσω....
Όλα καλά, αλλά ο οδηγός δεν αγοράζεται....
Ή το έχει μέσα του και εξελίσσεται, ή εξελισσεται ο σιγά σιγά εφόσον το θέλει!
Αυτά που λέει ο Onyx, είναι έτσι ακριβώς και είναι απαραίτητα!
Αν όμως δεν υπάρχουν χέρια , μυαλό, και ψυχή, ούτε άρμα δεν περνάει από πουθενα!
(....Forester!) -
ΜΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ,,,,, ΣΟΣΤΟΣ
ΜΕ ΔΥΟ ,,,,,ΠΟΛΗ ΣΟΣΤΟΣ -
Ο χρήστης stefanos147 έγραψε:
Το Vitara έχει ουσιαστικά 2 διαφορικά ,ελεύθερα και τα 2.Μπροστά και πίσω. Το κεντρικό απλά μεταφέρει το 50% της ροπής μπροστά, ούτε παραπάνω, ούτε παρακάτω.Απλά κομπλάρει τους 2 άξονες. Οπότε, αν ΕΝΑΣ τροχός από κάθε άξονα χάσει πρόσφυση, το αθτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί, αφού ροπή θα πηγαίνει στους τροχούς που δεν έχουν πρόσφυση. Φαντάζομαι αυτό εννοεί ο φίλος boxer ότι θα γίνει στη φουρκέτα. Λόγω πλευρικής κλίσης του οχήματος θα υπάρχει πολύ λιγότερη κάθετη δύναμη στους εσωτερικούς τροχούς, άρα και λιγότερη πρόσφυση. Συνεπώς θα σπινάρουν οι 2 εσωτερικοί και το Vitara θα κολλήσει...Ακούστε και ένα αστείο! Είμαι με το Vitara σε ασφάλτινο στροφιλίκι. Στεγνός ο δρόμος άρα κίνηση μόνο πίσω. Πλησιάσω σε μια πολύ κλειστή και ανηφορική φουρκέτα που είχε χώμα στο εσωτερικό της. 2α στο κιβώτιο , μπαίνω στη στροφή και δίνω τέρμα γκάζι από την κορυφή και μετά. Έλα όμως που ο πίσω εσωτερικός τροχός είχε σχεδόν σηκωθεί στον αέρα και αυτό, σε συνδυασμό με το χώμα, τον έκανε να σπινάρει ακατάπαυστα.Μαντέψτε τι έγινε μετά!Το ελύθερο διαφορικό έστειλε σε αυτόν όλη τη ροπή. Δεν είχα αρκετή φόρα για να βγω στην ευθεία οπότε έμεινα σχεδόν ακίνητος, μη σας πω άρχισα να κυλάω προς τα πίσω! Ως έμπειρος (τρομάρα μου ) σήκωσα 2 σκάλες το χειρόφρενο και κουτσά στραβά συνέχισα... Οι επιβάτες μου πάντως κουφάθηκαν!
Παρατηρω μια συνχηση για το θεμα του κεντρικου διαφορικου,το vitara εχει 2 διαφορικα εμπρος και πισω,δεν υπαρχει κεντρικο διαφορικο αλλα ουσιαστικα ενας συνδεσμος 3ον αξονων,αυτο δεν λεγετε διαφορικο αφου δεν εχει την ιδιοτητα κατανομης της ροπης ισοποσα δηλαδη αν π.χ εμπρος δεν υπαρχει καθολου προσφυση ολη η ροπη θα καταναλωθει εκει οπου υπαρχει και γιαυτο οταν εχεις επιλεξει πισω κινηση εχεις ολη την ροπη διαθεσημη.Οταν ομως υπαρχει κεντρικο διαφορικο και το μπλοκαρουμε 50-50 τοτε μονο το 50% της ροπης παει στο εμπρος και 50% παει στο πισω δηλαδη αν υπηρχαν πλυμνες και ελευθεροναμε πχ τους εμπρος τροχους τοτε το οχημα θα ειχε μονο το 50%διαθεσημο για να κινηθει με μπλοκαρισμενο το κεντρικο διαφορικο.Υπαρχει οποτε πλεονεκτημα εκτος δρομου οταν εχουμε κεντρικο διαφορικο.
-
michael μην προσθέτεις περισσότερη σύνχιση !!
το vitara εχει 2 διαφορικα εμπρος και πισω,δεν υπαρχει κεντρικο διαφορικο αλλα ουσιαστικα ενας συνδεσμος 3ον αξονων,αυτο δεν λεγετε διαφορικο αφου δεν εχει την ιδιοτητα κατανομης της ροπης ισοποσα
Ισα ισα που επειδή δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό η ισχύς (εφόσον έχει εμπλακεί η τετρακίνηση) κατανέμεται πάντα ισόποσα. Αυτό που περιγράφεις σαν παράδειγμα για το Βιτάρα συμβαίνει σε ενα ελέφυθερο κεντρικό διαφορικό.
Η κατ'επιλογήν του Βιτάρα είναι ΙΔΙΑ με ενα κεντρικό διαφορικό που έχει κλειδώσει στο 50-50
-
Ασε να προσθεσω λιγη τζαμπα ειναι
Σε καταλαβαινω.Αν δεν πενεψεις το σπιτι σου θα πεσει να σε πλακωσει. -
Ο χρήστης IKE έγραψε:
michael μην προσθέτεις περισσότερη σύνχιση !!το vitara εχει 2 διαφορικα εμπρος και πισω,δεν υπαρχει κεντρικο διαφορικο αλλα ουσιαστικα ενας συνδεσμος 3ον αξονων,αυτο δεν λεγετε διαφορικο αφου δεν εχει την ιδιοτητα κατανομης της ροπης ισοποσα
Ισα ισα που επειδή δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό η ισχύς (εφόσον έχει εμπλακεί η τετρακίνηση) κατανέμεται πάντα ισόποσα. Αυτό που περιγράφεις σαν παράδειγμα για το Βιτάρα συμβαίνει σε ενα ελέφυθερο κεντρικό διαφορικό.
Η κατ'επιλογήν του Βιτάρα είναι ΙΔΙΑ με ενα κεντρικό διαφορικό που έχει κλειδώσει στο 50-50
Σωστός!
-
Ο χρήστης boxer2003 έγραψε:
Όλα καλα αυτά που ειπατε
Να τα βαλουμε σε μια σειρα.- λαστιχα για εκτος δρομου ή MUD ή ALL TERRAIN
- αναρτηση , μπορει να είναι για ψηλωμα αλλα μπορεις
και να μην το ψηλωσεις το αμαξι ( αναλογα παντα την χρηση που το θες ) - μπλοκε , καρο , και όλα αυτά τα πραγματα
- εργατης
να γραψω και αλλα ; αμα θελετε γραφω
Γράψε καλέ μου Bisba.. Γράψε!
Γράψε ότι στην Κωπαΐδα, απλό Vitara & Jimny πέρασαν το λασπόλακο, ενό άλλο απλο Jimny, έμεινε και γύρισε πίσω....
Όλα καλά, αλλά ο οδηγός δεν αγοράζεται....
Ή το έχει μέσα του και εξελίσσεται, ή εξελισσεται ο σιγά σιγά εφόσον το θέλει!
Αυτά που λέει ο Onyx, είναι έτσι ακριβώς και είναι απαραίτητα!
Αν όμως δεν υπάρχουν χέρια , μυαλό, και ψυχή, ούτε άρμα δεν περνάει από πουθενα!
(....Forester!)Αυτό είναι. Τα βασικότερα που χρειάζεσαι είναι λάστιχα χέρια και μυαλό!
-
Σε καταλαβαινω.Αν δεν πενεψεις το σπιτι σου θα πεσει να σε πλακωσει.
????????????????????
Ποιό σπίτι παινεύω? Εχεις αντίρρηση με αυτά που έγραψα πιο πάνω??
-
Έχω κάποιες ,αν είναι εύκολο να μου απαντήσεις πως είναι δυνατόν να πάρεις σταθερά μόνο το 50% της ροπής για τον έναν άξονα χωρίς να έχεις κεντρικό μπλοκε,συνεκτικο κτλ.
Το vitara συμφωνούμε ότι δεν έχει κεντρικό μπλοκε αν υποθέσουμε ότι οι εμπρός τροχοί είναι στον αέρα πόση ροπή θα πάρουν οι πίσω αν πάρουν το 50% τότε όταν έχεις επιλέξει κίνηση μόνο πίσω δεν θα έχεις όλη την ροπή διαθεσημη,εκτος και αν υπάρχει κάτι άλλο που δεν το γνωρίζω. -
Τα σημεία στίξης σου λένε κάτι; Τα posts σου είναι σχετικά δυσνόητα,αν μπορείς κάνε τα ένα edit.
Τώρα για τα διαφορικά του Vitara δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Όταν έχεις επιλεγμένη την 4κίνηση 50% πάει μπροστά και 50% πάει πίσω. Είναι κομπλαρισμένο το κεντρικό.Δεν έχει σημασία αν έχουν ή όχι πρόσφυση κάποιοι τροχοί. Μήπως εννοείς κατανομή ροπής δεξιά-αριστερά; -
Επειδή είναι μεγάλο το θέμα της λειτουργίας τον διαφορικών για να αναλυθεί λεπτομερώς πρέπει να γράφω ώρες.
Σίγουρα θα υπάρξουν κάποιες παρατηρήσεις και διαφωνίες σε κάποια σημεια,ελπιζω με καλή πίστη ότι θα βρούμε την άκρη.οσο για το ερωτημα σου εννοω την ροπη που κατανειμετε στον επρος και πισω αξονα
-
Το ελευθερο διαφορικό μοιράζει την ισχύ σε όποιο άξονα έχει την μικρότερη αντίσταση. Αν και οι δύο έχουνε την ίδια τότε παίρνουνε απο 50% ο καθένας. Στο Βιτάρα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ υπάρχει ενα κομπλέρ που εμπλέκεται και απεμπλέκεται. Οσο δεν είναι σε εμπλοκή το 100% της ισχύος πάει πίσω (σαν ενα απλό πισοκίνητο) όταν εμπλακεί τότε ο άξονας γυρνάει και το μπροστά αλλα και το πίσω διαφορικό, επειδή ο άξονας είναι άκαμπτος γυρνάει με την ίδια ταχύτητα και στα 2 άκρα του και προφανώς για τον ίδιο λόγο έχει την ίδια ροπή και στα 2 άκρα.
Απο ισορροπία δυνάμεων και απο αρχή διατήρησης της ισχύος εφόσον οι γωνιακές ταχύτητες στα 2 άκρα (στο εμπρός και πίσω διαφορικό δηλαδή) είναι ίσες και επειδή η ισχύς που δίνουμε στον άξονα (απο τη μηχανή) πρέπει να είναι ίδια με τη συνολική ισχύ που παραλαμβάνει ο εμπρός και ο πίσω άξονας προκύπτει πως απο τον κεντρικό άξονα μετάδοσης τόσο το εμπρός όσο και το πίσω διαφορικό παραλαμβάνουν ΠΑΝΤΑ και ΑΚΡΙΒΩΣ το 50% της ισχύος.
ΥΓ. τελικά ποιο σπίτι παινεύω ???
Ποια χαρακτηριστικά είναι πιο σημαντικά ?