-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
ΚΟΙΤΑ ΑΠΑΝΟΥ!!!!
λύθηκε το μυστήριο...
Vell, οκ.Ας πούμε ότι δέχομαι την άποψή σου.μπορείς να μου διαβάσεις την δική μου τάπα βενζίνης (την πόσταρε πιο πίσω ο qsis.
Γράφει:95/91
RON/ROZΑυτό σημαίνει ότι ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ καίω και 91 οκτανίων βενζίνη χωρίς πρόβλημα (οκ δε έρχεται στην Ελλάδα αλλά πες ότι έμενα στην Γερμανία ρε παιδί μου που πουλιέται ), ενώ για max απόδοση χρειάζομαι 95άρα?
Άρα υπερβολή που βάζω 100στάρα?
Γιατί από τα λεγόμενά σου αυτό καταλαβαίνω.ξεκολλήστε...
απλά στην Ελλάδα δεν έχουμε 91RΟΝ/RΟΖ....
στην Αμερική, Αυστραλία και σε πολλές χώρες μεμονωμένα έχουν και βάζουν! τόσο απλό.
κι εννοείται ότι καις και 91 απλά με άλλη απόδοση... εκτός αν οι Γερμανοί έχουν άλλα προγράμματα φορεμένα στην χώρα τους κι άλλα για εξαγωγή...
Μην όμως μιλάς σαν κάτι άλλους... δεν είναι άποψη μου, απλά σας μεταφέρω κάτι αληθές και σας το εξηγώ... δεν εκτίμησα κάτι κι είπα την άποψή μου, μια μετάφραση σας έκανα... επιστημονικά δεν υπάρχει ζήτημα καν! Είναι το ίδιο ακριβώς.... RON με ROZ
-
ξεκολλήστε...
απλά στην Ελλάδα δεν έχουμε 91ΡΟΝ/ΡΟΖ....
στην Αμερική, Αυστραλία και σε πολλές χώρες μεμονωμένα έχουν και βάζουν! τόσο απλό
Mεγάλη αλήθεια.
Σε πολλές χώρες, λ.χ. σε όλη την κεντρική και ανατολική ευρώπη, διατίθεται αμόλυβδη με λιγότερα οκτάνια από 95. Απλά η λαρτζιά του έλληνα δεν την πολυσηκώνει (δείτε και προπροηγούμενο ποστ), και οι αετονύχηδες των εδώ δυιλιστηρίων δεν την παρέχουν θησαυρίζοντας περεταίρω.
Εμένα λ.χ. το ένα αμάξι μου, ατμόσφαιρα με μεγάλη σχετικά συμπίεση, λέει καθαρά στο μάνουαλ ότι καίει αμόλυβδη βενζίνη 90-95 οκτανίων RON. -
Ο χρήστης vellerefontis έγραψε:
ξεκολλήστε...
με τόση παραφιλολογία ρε συ, δύσκολο να ξεκολλήσεις.
ο πακιστανός να τους βλέπει με μισό μάτι και να σκέφτεται 'ρε τον καρμοίρη και από τη βενζίνη προσπαθεί να γλιτώσει, η Φερράρι τον μάρανε'. Μεγάλη ήττα, αν το ήξεραν από πριν πολλοί δεν θα την αγόραζαν.
πες τα...σκατοτσίπηδες όλοι τους.
ΥΓ:ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί είναι μαγκιά το αμάξι τους να καίει υποχρεωτικά 100στάρα.Ίσα-ίσα που θεωρώ πιο 'μάγκα' αυτόν που την βάζει εξ-επιλογής την 100στάρα από αυτόν που τη βάζει αναγκαστικά.
-
Ο χρήστης dimgster έγραψε:
Αρα ως προς το θεμα της σωστης ή οχι λειτουργείας δε λέει κάτι. Στα σύχρονα μοτερ η συμπίεση ειναι απλώς ένα νούμερο και δεν ειναι εύκολο ΜΟΝΟ από εκεί να κρίνεις τις αντοχές και ορια του μοτέρ. Μειωμένη απόδοση ειναι αυτονόητο οτι θα έχεις, αφού θα καίς 'χειρώτερο' καύσιμο...
Συ ειπας...Αμα δεν εχεις προβλημα να δουλευει υπερωριες ο knock-sensor και να εχεις μειωμενη αποδοση, (οχι εσυ απαραιτητα, καθως με 9,6:1 συμπιεση ΔΕΝ εχεις κανενα θεμα)
στον κινητηρα σου, εμενα ποσως με ενδιαφερει...Οι πηγές που διάβασα δεν ειδα πουθενα να μιλάνε για τι καύσιμο καίει ο δίλιτρος tfsi.
Λεγανε ξεκαθαρα οτι με την συγκεκριμενη χαμηλοτερη συμπιεση, καθιστα απροβληματιστη την χρηση 95αρας. Τωρα αν η συγκεκριμενη πηγη θεωρεις οτι δεν ειναι σοβαρη, αυτο ειναι αλλο θεμα...
'Την ίδια στιγμή, η συμπίεση έχει μειωθεί στο 9,6:1 (από 10,5:1), επιτρέποντας την απροβλημάτιστη χρήση βενζίνης 95 οκτανίων.'Είμαι απόλυτος...όχι τόσο με το τί καίει ο κάθε κινητήρας, αλλά οταν διαβάζω το παρακάτω
Οκ, το θεμα ομως ειναι οτι δεν εχεις και απολυτο δικιο, και σου το αποδεικνυω γιατι, δεν λεω απλα 'δεν ισχυει ' οπως εσυ...
@dimgster
Eιπες δεν ισχυει, σε αναφορα μου για 98RON minimum στο 2λιτρο. Μπορει να μην γραφει η ταπα του 2λιτρου minimum 98RON, αλλα
η συμπιεση λεει ΟΛΗ την αληθεια περι ενδεικνυομενης minimum ποιοτητας...οσο να ειναι
Oσο να ναι, μπορεις να ρωτησεις καποιον σοβαρο μηχανολογο-μηχανικο, χημικο, ετσι να σου πει την γνωμη του και ως προς τον ενδεικνυομενο-προβλεπομενο τυπο βενζινης (σε οκτανια), οταν η συμπιεση του κινητηρα ειναι απο 10:1 και πανω, για να μην
χτυπιεσαι και αδικα... -
Ο χρήστης vellerefontis έγραψε:
ξεκολλήστε...
απλά στην Ελλάδα δεν έχουμε 91RΟΝ/RΟΖ....
στην Αμερική, Αυστραλία και σε πολλές χώρες μεμονωμένα έχουν και βάζουν! τόσο απλό.
κι εννοείται ότι καις και 91 απλά με άλλη απόδοση... εκτός αν οι Γερμανοί έχουν άλλα προγράμματα φορεμένα στην χώρα τους κι άλλα για εξαγωγή...
Μην όμως μιλάς σαν κάτι άλλους... δεν είναι άποψη μου, απλά σας μεταφέρω κάτι αληθές και σας το εξηγώ... δεν εκτίμησα κάτι κι είπα την άποψή μου, μια μετάφραση σας έκανα... επιστημονικά δεν υπάρχει ζήτημα καν! Είναι το ίδιο ακριβώς.... RON με ROZ
ρε βελλερεφοντη τι λες κι εσυ....
στην Αμερικη εχουν βενζινη 100 οκτανιων? εγω σου λεω οτι δεν υπαρχει πουθενα μαγαζι που να λεει 100 οκτανια οπως σε μας
και μηπως νομιζεις οτι οι αμερικανοι ειναι καθυστερημενοι και εχουν κωλοβενζινες?
τα 91 τους οκτανια ειναι τα 95 μας, ξεχνας μου φαινεται οτι μιλας για μια απο τις πιο αυστηρες χωρες σε θεματα ρυπων..
ουτε ντιζελ δε χρησιμοποιουν εκει, σιγα μην ειχαν 91 οκτανια (οπως τα ξερουμε εμεις)
επισης κοιτα μια τι λεει το μανουαλι μας φια τις βενζινες...
σου φανηκε να περηφανευτηκα για το οτι πρεπει να βαζω 98 οκτανια και πανω?
κοιτα φιλε μονο περηφανος δεν ειμαι, ειδικα τον τελευταιο καιρο
απλα δε μπορει ο καθενας να τα ερμηνευει ολα οπως γουσταρει επειδη ετσι του ειπε ο πωλητης για να του πουλησει -
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rat ... variations
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rat ... ne_ratings -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Regional_variations
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rat ... ne_ratingsΕμας σαν χωρα δεν μας αναφερουν καν...Γιατι αραγε?
-
Λοιπόν για να συνεισφέρω κι εγώ στο topic, αρχικά να πω κι εγώ ότι κάπου διάβασα, αλλά δε θυμάμαι που (περιοδικό σίγουρα) ότι γενικά στο περίπουμ αυτοκίνητα με συμπίεση άνω του 10 θέλουν 100άρα, οπότε ο Γρηγόρης έχει δίκιο. Στο πρώτο τεύχος του ignition σελ 67 αναφέρει ότι τα οκτάνια σχετίζονται άμεσα με τη σχέση συμπίεσης και ενδεικτικά ανφέρει ότι ' Αν για παράδειγμα αυξήσουμε τη σχέση συμπίεσης κατα μία μονάδα, θα χρειαστεί να αυξήσουμε τα οκτάνια κατά 10 μονάδες' Οι μονάδες που λέει εδώ είναι μάλλον σε ΜΟΝ (Motor Octane Booster) και συνδέεονται μεταξύ τους μέσω ενός άλλου δείκτη εν ονόματι ΡΟΝ ή RdON (Pump Octane Number ή Road Octane Number).
Η σχέση που συνδέονται είναι ΡΟΝ=RON+MON/2. Επομένως η συμπίεση σαφώς και σχετίζεται με το τι καύσιμο απαιτεί ο κινητήρας, και το 10:1 και πάνω που λέει ο Γρηγόρης κάπου είχε αναφερθεί σαν ενδεικτικό νουμερο συμπιεσηςΤώρα για τα RON και ROZ δεν έχω βγάλει άκρη. Στο passat 2.0 FSi του πατέρα μου η τάπα λέει 98RON/95 ROZ , κάτι που λέει ότι είναι διαφορετικά;;; Αλλά πιο πάνω ή τάπα του scirocco δείχνει άλλο!
Επίσης το passat έχει συμπίεση 11,5:1 αρα καίει 100άρα (?). Τότε γιατί η τάπα γράφει 98RON / 95 ROZ ????Μήπως ούτε αυτοί δεν ξέρουν τι γράφουν;;
-
οι ταπες (ειδικα οι μεταγενεστερες) μπερδευουν το πραγμα... αυτες που εχουν το 95/98 νομιζω οτι ειναι αρκετα ξεκαθαρες
παντως αυτο με τη συμπιεση δεν ειναι απολυτο κριτηριο, πχ οι φερραρι συμφωνα με sv2 θελουν απλως 95αρα , οπως και το shitroen μου που εχει 11:1 δε θελει καμια 100αρα
(θελει ομως καθαρη βενζινη, αλλιως με το παραμικρο πεθαινει, το audi πρεπει να καιει με την ιδια ευκολια και σκατα ασχετα με το τι λεει το εργοστασιο να του βαζεις )
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Oσο να ναι, μπορεις να ρωτησεις καποιον σοβαρο μηχανολογο-μηχανικο, χημικο, ετσι να σου πει την γνωμη του και ως προς τον ενδεικνυομενο-προβλεπομενο τυπο βενζινης (σε οκτανια), οταν η συμπιεση του κινητηρα ειναι απο 10:1 και πανω, για να μην
χτυπιεσαι και αδικα...Αυτό το 10:1 από που προέκυψε? Έχεις κάνει κάποια μελέτη ή έχεις διαβάσει κάπου στη διεθνή βιβλιογραφία οτι όποιο μοτερ έχει συμπίεση πάνω απο 10:1 πρέπει να καίει super αμόλυβδη?
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα από μοτέρ με συμπίεση πάνω απο 10:1 που καίνει απλή αμόλυβδη (προφανώς το πολλά δν πάει στο turbo ).
Επίσης μιλάμε για στατική συμπίεση...
Αυτό που μας ενδιαφέρει ειναι η δυναμική συμπίεση...η οποία θα κρίνει και αν ενα μοτερ τελικά θα σπάσει ή οχι.
Υπάρχουν τρόποι να μειώσεις την πραγματική συμπίεση (π.χ. overlap), αλλα και τρόποι να ελένξεις την καύση (άμεσος ψεκασμός, αισθητήρες που 'αισθάνονται' την προανάφλεξη -βλέπε BMW M-) οπότε το 10:1 μόνο μπακάλικη προσέγγιση μου θυμίζει....και δε νομίζω να στο είπε κάποιος σοβαρός μηχανικός... -
Σαφώς και δεν ισχύει το 10:1: το Honda μου με 11:1 ήθελε απλή 95άρα, το Evo με 9:1 θέλει 100άρα (98άρα λέει αλλά δεν υπάρχει στην Ελλάδα). Το τι βενζίνη θέλει ένα αυτοκίνητο δεν εξαρτάται μόνο από τη συμπίεση (ούτε καν τη δυναμική και αν βάλουμε στο λογαριασμό τα Turbo χάνεται η μπάλα σε σχέση με τιμές συμπίεσης) αλλά και από το πόσο επιθετικό advance έχει στη χαρτογράφησή του.
-
Ο χρήστης dimgster έγραψε:
Oσο να ναι, μπορεις να ρωτησεις καποιον σοβαρο μηχανολογο-μηχανικο, χημικο, ετσι να σου πει την γνωμη του και ως προς τον ενδεικνυομενο-προβλεπομενο τυπο βενζινης (σε οκτανια), οταν η συμπιεση του κινητηρα ειναι απο 10:1 και πανω, για να μην
χτυπιεσαι και αδικα...Αυτό το 10:1 από που προέκυψε? Έχεις κάνει κάποια μελέτη ή έχεις διαβάσει κάπου στη διεθνή βιβλιογραφία οτι όποιο μοτερ έχει συμπίεση πάνω απο 10:1 πρέπει να καίει super αμόλυβδη?
Δεν υπαρχει 'πρεπει'. Υπαρχει 'ενδεικνυται'.
Σαφως και με τις καταλληλες ρυθμισεις, καποιοι κατασκευαστες, αναφερουν
την απροβληματιστη λειτουργια ακομα και με 95αρα. Δεν σημαινει ομως
οτι αυτη ειναι η ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΗ. Περιμενεις δηλαδη ο ΚΑΘΕ κατασκευαστης με κινητηρα συμπιεσης 10:1 και πανω να σου πει, 'μην βαζεις 95αρα, χανεις σε αποδοση, εχεις χειροτερη καυση και αυξημενα ποσοστα φθορας στα μερη του θαλαμου καυσης'?
Οσο για το που προεκυψε, μια απλη ερωτηση σε πραγματικο γνωστη μηχανικο/χημικο
νομιζω θα σε καλυψει. Εχω κουραστει πραγματικα να αναζητω εκ νεου βιβλιογραφιες/μελετες διεθνεις και μη, για να πεισω/δειξω πραγματα που στην απλη
μηχανολογια/αυτοκινηση ειναι κοινως αποδεκτα...Υπάρχουν πολλά παραδείγματα από μοτέρ με συμπίεση πάνω απο 10:1 που καίνει απλή αμόλυβδη (προφανώς το πολλά δν πάει στο turbo ).
Μα δεν ειπα εγω ποτε οτι δεν καιει ή δεν μπορει να καψει απλη αμολυβδη ενας κινητηρας με συμπιεση απο 10:1, απλα ανεφερα οτι ΔΕΝ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ γενικα, ποσο μαλλον
σε Turbo οπου και ξεκινησε η κουβεντα...Επίσης μιλάμε για στατική συμπίεση...
Αυτό που μας ενδιαφέρει ειναι η δυναμική συμπίεση...η οποία θα κρίνει και αν ενα μοτερ τελικά θα σπάσει ή οχι.Δεν φτανω καν στο σημειο σπασιματος, αναφερομαι σε μειωση αποδοσης
και σε αυξημενες φθορες στο περασμα του χρονου στα κινουμενα μερη του θαλαμου καυσης, με φυσικο επακολουθο βεβαια τις αυξημενες πιθανοτητες και για ενα σπασιμο.
Στατικη/δυναμικη, η συμπιεση ενος κινητηρα καθοριζει σε πολυ μεγαλο βαθμο
τον ΕΝΔΕΙΚΚΝΥΟΜΕΝΟ τυπο -σε οκτανια- βενζινης.
Τωρα αν εσενα σου φαινεται ασχετο/μπακαλιστικο δεν προκειται να μπω στην διαδικασια
να 'παιξω' τον ρολο του καθηγητη και να 'ανοιξω τα ματια' σε οποιον
δυσπιστο. Δεν το πιστευεις? Οκ κανενα προβλημα, δωσε ομως στοιχεια/πηγη
οπως εδωσα και εγω πριν γιατι μεχρι στιγμης εσυ τουλαχιστον δεν εχεις παραθεσει
τιποτα απολυτως...Υπάρχουν τρόποι να μειώσεις την πραγματική συμπίεση (π.χ. overlap), αλλα και τρόποι να ελένξεις την καύση (άμεσος ψεκασμός, αισθητήρες που 'αισθάνονται' την προανάφλεξη -βλέπε BMW M-) οπότε το 10:1 μόνο μπακάλικη προσέγγιση μου θυμίζει....και δε νομίζω να στο είπε κάποιος σοβαρός μηχανικός...
To ανεφερα και πριν, περι knock-sensor, αμα δεν εχει προβλημα καποιος να δουλευει υπερωριες στον κινητηρα του ο συγκεκριμενος αισθητηρας, εως οτου να μπει στο τελος σε safe mode αν συνεχιζεται να πιεζεται, εμενα ποσως με ενδιαφερει...
Προλαβες και ρωτησες καποιον σοβαρο/εμπειρο μηχανικο/χημικο και σου ειπε για μπακαλιστικη προσεγγιση? -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Σαφώς και δεν ισχύει το 10:1: το Honda μου με 11:1 ήθελε απλή 95άρα, το Evo με 9:1 θέλει 100άρα (98άρα λέει αλλά δεν υπάρχει στην Ελλάδα). Το τι βενζίνη θέλει ένα αυτοκίνητο δεν εξαρτάται μόνο από τη συμπίεση (ούτε καν τη δυναμική και αν βάλουμε στο λογαριασμό τα Turbo χάνεται η μπάλα σε σχέση με τιμές συμπίεσης) αλλά και από το πόσο επιθετικό advance έχει στη χαρτογράφησή του.'Eπαιρνε ΚΑΙ 95αρα' μαλλον θελεις να πεις. Το 'ηθελε' ειναι αλλη κουβεντα.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_S2000
(στον προτελευταιο πινακα...)'91 AKI / 95 RON (98 RON recommended)'
To τι βενζινη ΘΕΛΕΙ ενα αυτοκινητο εξαρταται ΚΥΡΙΩΣ απο την συμπιεση, ποσο
μαλλον με τα Eλληνικα 'μαγειρεματα' στα διυληστηρια μας... -
Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του...
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Δεν το πιστευεις? Οκ κανενα προβλημα, δωσε ομως στοιχεια/πηγη
οπως εδωσα και εγω πριν γιατι μεχρι στιγμης εσυ τουλαχιστον δεν εχεις παραθεσει
τιποτα απολυτως...Να σου δώσω πηγή για ποιό?
Για το αυτονόητο?
Οτι υπάρχουν αμάξια με συμπίεση πάνω απο 10:1 τα οποία μπορούν να κάψουν απλή αμόλυβδη?
Κοίτα γύρω...είναι πολλοί.Προλαβες και ρωτησες καποιον σοβαρο/εμπειρο μηχανικο/χημικο και σου ειπε για μπακαλιστικη προσεγγιση?
Ρώτησα την αδερφή μου που είναι Μηχανολόγος Μηχανικός.
Θές μήπως να σου σκανάρω το πτυχίο?
-
@dimgster
Δεν ειπα ποτε οτι αυτοκινητομε συμπιεση απο 10:1 ΔΕΝ μπορει να καψει 95αρα,
αφου εισαι απολυτος οπως λες, να αναφερεις ακριβως οτι γραφω, και οχι στο περιπου...
'Το αυτονοητο' για εσενα δεν ειναι αυτονοητο, ειδικα οταν δεν υποστηριζεις
τα λεγομενα σου με παραθεση καποιας πηγης που να σε επιβεβαιωνει...
Καλη συνεχεια... -
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Σαφώς και δεν ισχύει το 10:1: το Honda μου με 11:1 ήθελε απλή 95άρα, το Evo με 9:1 θέλει 100άρα (98άρα λέει αλλά δεν υπάρχει στην Ελλάδα). Το τι βενζίνη θέλει ένα αυτοκίνητο δεν εξαρτάται μόνο από τη συμπίεση (ούτε καν τη δυναμική και αν βάλουμε στο λογαριασμό τα Turbo χάνεται η μπάλα σε σχέση με τιμές συμπίεσης) αλλά και από το πόσο επιθετικό advance έχει στη χαρτογράφησή του.
'Eπαιρνε ΚΑΙ 95αρα' μαλλον θελεις να πεις. Το 'ηθελε' ειναι αλλη κουβεντα.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_S2000
(στον προτελευταιο πινακα...)'91 AKI / 95 RON (98 RON recommended)'
To τι βενζινη ΘΕΛΕΙ ενα αυτοκινητο εξαρταται ΚΥΡΙΩΣ απο την συμπιεση, ποσο
μαλλον με τα Eλληνικα 'μαγειρεματα' στα διυληστηρια μας...Το typeR και το S2K ειχαν ιδιο κινητηρα;
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Σαφώς και δεν ισχύει το 10:1: το Honda μου με 11:1 ήθελε απλή 95άρα, το Evo με 9:1 θέλει 100άρα (98άρα λέει αλλά δεν υπάρχει στην Ελλάδα). Το τι βενζίνη θέλει ένα αυτοκίνητο δεν εξαρτάται μόνο από τη συμπίεση (ούτε καν τη δυναμική και αν βάλουμε στο λογαριασμό τα Turbo χάνεται η μπάλα σε σχέση με τιμές συμπίεσης) αλλά και από το πόσο επιθετικό advance έχει στη χαρτογράφησή του.
'Eπαιρνε ΚΑΙ 95αρα' μαλλον θελεις να πεις. Το 'ηθελε' ειναι αλλη κουβεντα.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_S2000
(στον προτελευταιο πινακα...)'91 AKI / 95 RON (98 RON recommended)'
To τι βενζινη ΘΕΛΕΙ ενα αυτοκινητο εξαρταται ΚΥΡΙΩΣ απο την συμπιεση, ποσο
μαλλον με τα Eλληνικα 'μαγειρεματα' στα διυληστηρια μας...Δεν είχα S2000, EP3 TypeR (Κ20Α μοτέρ, όχι F20C) είχα και θα μου επιτρέψεις να γνωρίζω καλύτερα από τη Wikipedia και από σένα τι βενζίνη συνιστούσε το manual του κατασκευαστή, τι έγραφε η τάπα της βενζίνης και τι χρησιμοποιούσα επί 12000 χλμ. (μέχρι που του έκανα remap και από εκεί και πέρα όντως ήθελε 100άρα).
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
ξεκολλήστε...
απλά στην Ελλάδα δεν έχουμε 91RΟΝ/RΟΖ....
στην Αμερική, Αυστραλία και σε πολλές χώρες μεμονωμένα έχουν και βάζουν! τόσο απλό.
κι εννοείται ότι καις και 91 απλά με άλλη απόδοση... εκτός αν οι Γερμανοί έχουν άλλα προγράμματα φορεμένα στην χώρα τους κι άλλα για εξαγωγή...
Μην όμως μιλάς σαν κάτι άλλους... δεν είναι άποψη μου, απλά σας μεταφέρω κάτι αληθές και σας το εξηγώ... δεν εκτίμησα κάτι κι είπα την άποψή μου, μια μετάφραση σας έκανα... επιστημονικά δεν υπάρχει ζήτημα καν! Είναι το ίδιο ακριβώς.... RON με ROZ
ρε βελλερεφοντη τι λες κι εσυ....
στην Αμερικη εχουν βενζινη 100 οκτανιων? εγω σου λεω οτι δεν υπαρχει πουθενα μαγαζι που να λεει 100 οκτανια οπως σε μας
και μηπως νομιζεις οτι οι αμερικανοι ειναι καθυστερημενοι και εχουν κωλοβενζινες?
τα 91 τους οκτανια ειναι τα 95 μας, ξεχνας μου φαινεται οτι μιλας για μια απο τις πιο αυστηρες χωρες σε θεματα ρυπων..
ουτε ντιζελ δε χρησιμοποιουν εκει, σιγα μην ειχαν 91 οκτανια (οπως τα ξερουμε εμεις)
επισης κοιτα μια τι λεει το μανουαλι μας φια τις βενζινες...
παιδί μου τι έπαθες??? που γράφω εγώ ότι οι αμερικλάνοι έχουν ή δεν έχουν 100οκτάνια???
όσο για το άλλο... τι παράλογο συμπέρασμα είναι αυτό? απλά κάνω λάθος σε τι? ότι από τρέλα οι αμερικλάνοι ονομάζουν λαθεμένα μια παγκόσμια μονάδα μέτρησης??? δεν υπάρχει τέτοια περίεργη αντιστοιχία που λες... δεν ξέρω που τα βρίσκετε αυτά αλλά επίσημα υπάρχουν περισσότερες επιλογές από ότι εδώ...
διάβασα και το wikipedia πριν καν το αναρτήσετε εδώ...
Σου το εξήγησα ελληνικά, είναι θέμα γλώσσας και χαρακτήρων της κάθε μιας από αυτές... δεν υπάρχει κρυμμένο μυστικό... μια παρανόησή σου είναι. Μην κολλάς!
φιλιά! τα λέμε από κοντά σύντομα!
σε βάρεσαν οι ζεστες βρεεε!
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Σαφώς και δεν ισχύει το 10:1: το Honda μου με 11:1 ήθελε απλή 95άρα, το Evo με 9:1 θέλει 100άρα (98άρα λέει αλλά δεν υπάρχει στην Ελλάδα). Το τι βενζίνη θέλει ένα αυτοκίνητο δεν εξαρτάται μόνο από τη συμπίεση (ούτε καν τη δυναμική και αν βάλουμε στο λογαριασμό τα Turbo χάνεται η μπάλα σε σχέση με τιμές συμπίεσης) αλλά και από το πόσο επιθετικό advance έχει στη χαρτογράφησή του.
'Eπαιρνε ΚΑΙ 95αρα' μαλλον θελεις να πεις. Το 'ηθελε' ειναι αλλη κουβεντα.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_S2000
(στον προτελευταιο πινακα...)'91 AKI / 95 RON (98 RON recommended)'
To τι βενζινη ΘΕΛΕΙ ενα αυτοκινητο εξαρταται ΚΥΡΙΩΣ απο την συμπιεση, ποσο
μαλλον με τα Eλληνικα 'μαγειρεματα' στα διυληστηρια μας...Δεν είχα S2000, EP3 TypeR (Κ20Α μοτέρ, όχι F20C) είχα και θα μου επιτρέψεις να γνωρίζω καλύτερα από τη Wikipedia και από σένα τι βενζίνη συνιστούσε το manual του κατασκευαστή, τι έγραφε η τάπα της βενζίνης και τι χρησιμοποιούσα επί 12000 χλμ. (μέχρι που του έκανα remap και από εκεί και πέρα όντως ήθελε 100άρα).
τι έχουν πάθει όλοι με το wikipedia???
θα ξεχάσουμε αυτά που ξέρουμε και τις σοβαρότερες πηγές! επιστημονικά περιοδικά, συγγράμματα και βιβλία!!!!
-
Νομίζω ο vellerefontis έχει δίκιο: σε κάποιες χώρες της Ευρώπης (και ιδιαίτερα στη Γερμανία) υπάρχουν 3 αμόλυβδες βενζίνες: 91 RON/ROZ, 95 RON/ROZ και 98 RON/ROZ (στην Ελλάδα, την Τσεχία και κάποιες άλλες χώρες δεν υπάρχει 98άρα αλλά 100άρα)
Στις ΗΠΑ όπου οκτάνια (AKI) = (RON+MON)/2 η δική μας 98άρα/100άρα είναι '93άρα' (και είναι σωστότερο σαν μέτρηση της αντικροτικής ικανότητας του καυσίμου)
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating (vellerefonti πες αλεύρι )
AUDI FORUM