-
οδηγάω εδώ και μια εβδομάδα.. είμαι συνειδητοποιημένος και δεν παίρνω ακόμα τελείως το αυτοκίνητο μόνος μου εκτός και αν είναι να το κάνω καμιά βόλτα πάρα πολύ κοντά στο σπίτι μου.. πιστεύω ότι τα πάω καλά.. δηλαδή δε μου σβήνει,στρίβω άνετα, το αμάξι δε σκορτσάρει και από αυτά που μου λέει ο πατέρας μου, τα πάω καλά, γιατί συνήθως ένα αυτοκινητο σε νέο οδηγό 'υποφέρει' )
εγώ έχω ένα πρόβλημα.. που ούτε στη σχολή μου το είπανε που το θεωρω το πιο σημαντικο από όλα και πάλι καλα που το συνάντησα όταν ήμουν με τον πατερα μου σε παράδρομο της συγγρού και ήθελα να μπω κανονικά στην κυκλοφορία. ίσως έφταιγε και το γεγονός ότι ήταν βράδυ και τα φώτα ξεγελάνε, και για αυτό μου φάνηκε βουνό μέχρι να μπω στην κυκλοφορία.. θα ήθελα να μου πείτε αναλυτικά, πως καταλαβαίνω ότι μπορώ να αλλάξω λωρίδα, χωρίς να κινδυνέψω εγώ και το αυτοκίνητο μου αλλα και οι ζωες των ανθρώπων που είναι πίσω μου.. εγώ παντα αναβω φλας για οποιονδήποτε ελιγμό, απλά ακόμα δεν έχω την πείρα να υπολογίσω στον καθρέπτη πόσο μακριά είναι από πίσω μου και μία αλλαγή λωρίδας αν θα ήταν καλή ιδέα ή αν θα το μετανοιωνα... -
οδηγάω εδώ και μια εβδομάδα.. είμαι συνειδητοποιημένος και δεν παίρνω ακόμα τελείως το αυτοκίνητο μόνος μου εκτός και αν είναι να το κάνω καμιά βόλτα πάρα πολύ κοντά στο σπίτι μου.. πιστεύω ότι τα πάω καλά.. δηλαδή δε μου σβήνει,στρίβω άνετα, το αμάξι δε σκορτσάρει και από αυτά που μου λέει ο πατέρας μου, τα πάω καλά, γιατί συνήθως ένα αυτοκινητο σε νέο οδηγό 'υποφέρει' )
εγώ έχω ένα πρόβλημα.. που ούτε στη σχολή μου το είπανε που το θεωρω το πιο σημαντικο από όλα και πάλι καλα που το συνάντησα όταν ήμουν με τον πατερα μου σε παράδρομο της συγγρού και ήθελα να μπω κανονικά στην κυκλοφορία. ίσως έφταιγε και το γεγονός ότι ήταν βράδυ και τα φώτα ξεγελάνε, και για αυτό μου φάνηκε βουνό μέχρι να μπω στην κυκλοφορία.. θα ήθελα να μου πείτε αναλυτικά, πως καταλαβαίνω ότι μπορώ να αλλάξω λωρίδα, χωρίς να κινδυνέψω εγώ και το αυτοκίνητο μου αλλα και οι ζωες των ανθρώπων που είναι πίσω μου.. εγώ παντα αναβω φλας για οποιονδήποτε ελιγμό, απλά ακόμα δεν έχω την πείρα να υπολογίσω στον καθρέπτη πόσο μακριά είναι από πίσω μου και μία αλλαγή λωρίδας αν θα ήταν καλή ιδέα ή αν θα το μετανοιωνα... -
οδηγάω εδώ και μια εβδομάδα.. είμαι συνειδητοποιημένος και δεν παίρνω ακόμα τελείως το αυτοκίνητο μόνος μου εκτός και αν είναι να το κάνω καμιά βόλτα πάρα πολύ κοντά στο σπίτι μου.. πιστεύω ότι τα πάω καλά.. δηλαδή δε μου σβήνει,στρίβω άνετα, το αμάξι δε σκορτσάρει και από αυτά που μου λέει ο πατέρας μου, τα πάω καλά, γιατί συνήθως ένα αυτοκινητο σε νέο οδηγό 'υποφέρει' )
εγώ έχω ένα πρόβλημα.. που ούτε στη σχολή μου το είπανε που το θεωρω το πιο σημαντικο από όλα και πάλι καλα που το συνάντησα όταν ήμουν με τον πατερα μου σε παράδρομο της συγγρού και ήθελα να μπω κανονικά στην κυκλοφορία. ίσως έφταιγε και το γεγονός ότι ήταν βράδυ και τα φώτα ξεγελάνε, και για αυτό μου φάνηκε βουνό μέχρι να μπω στην κυκλοφορία.. θα ήθελα να μου πείτε αναλυτικά, πως καταλαβαίνω ότι μπορώ να αλλάξω λωρίδα, χωρίς να κινδυνέψω εγώ και το αυτοκίνητο μου αλλα και οι ζωες των ανθρώπων που είναι πίσω μου.. εγώ παντα αναβω φλας για οποιονδήποτε ελιγμό, απλά ακόμα δεν έχω την πείρα να υπολογίσω στον καθρέπτη πόσο μακριά είναι από πίσω μου και μία αλλαγή λωρίδας αν θα ήταν καλή ιδέα ή αν θα το μετανοιωνα... -
Καλως ήρθες στο φόρουμ κατ' αρχάς.
Κατ'αρχάς μην αγχώνεσαι. Είναι βασικό σημείο να αρχίσεις αυτό όταν είσαι νέος οδηγός.Στη συγγρού όλοι μας όταν έχει πυκνή κίνηση λίγο πολύ όλοι μας έχουμε θέμα να μπούμε στην ροή επειδή ξαφνικά από 0 χιλιόμετρα πρέπει να πιάσουμε τουλάχιστον 60 ίσως και αρκετά παραπάνω που έχει η δεξιά χωρίς να έχει λωρίδα επιταχύνσεως αλλά παρκαρισμένα στην δεξιά!
Το πότε πρέπει να αλλάξεις και πόσο χώρο έχεις δεν μπορώ εγώ προσωπικά να στο ορίσω (ίσως κάποιος άλλος έχει κάποιο τρικ) γιατί το έχω μάθει τελείως εμπειρικά. Έχει να κάνει με την ταχύτητα που τρέχεις και της δίπλα λωρίδας φυσικά.
Δική μου συμβουλή, κάνε ήρεμες αλλαγές με πολύ χώρο τώρα που είσαι νέος και αυτά θα έρθουν στην πορεία. Προσπάθησε να είσαι σε μέτρια κίνηση και μετά μπες στα πιο βαθιά και σε ένα μήνα δεν θα ασχολείσαι καν με αυτό το θέμα
-
Ο χρήστης nikosioannis έγραψε:
θα ήθελα να μου πείτε αναλυτικά, πως καταλαβαίνω ότι μπορώ να αλλάξω λωρίδα, χωρίς να κινδυνέψω εγώ και το αυτοκίνητο μου αλλα και οι ζωες των ανθρώπων που είναι πίσω μουKαταρχας, καλοταξιδος.
Υπαρχουν κανονες που οριζει ο ΚΟΚ σχετικα με την αλλαγη λωριδας, αλλα κατα τη γνωμη μου εξισου μετραει η εκτιμηση σου και η αισθηση που εχεις.
Καταρχας, μαθε το αυτοκινητο σου. Που αρχιζει, που τελειωνει, ποσο χωρο πιανει, ποση ορατοτητα εχεις απο τους καθρεπτες, που ειναι η 'νεκρη γωνια'.
Για αρχη, καλο ειναι να εχεις προσχεδιασμενη στο μυαλο σου τη διαδρομη που θα ακολουθησεις. Αν πχ γνωριζεις οτι σε 500μ πρεπει να στριψεις δεξια, αρχισε την προσπαθεια νωριτερα ωστε να εχεις χρονο για την αλλαγη λωριδας.
Μεγαλο ρολο παιζει η 'ρυθμιση' του γκαζιου. Μαθε να ρυθμιζεις το γκαζι ή το φρενο αντιστοιχα. Αλλες φορες πρεπει να πατησεις γκαζι και να 'χωθεις' μπροστα απο αλλο οχημα, αλλες φορες πρεπει να πατησεις φρενο για να μπεις απο πισω του.
Μην αγχωθεις εαν δε μπορεσεις να αλλαξεις λωριδα. Καλυτερα ,εαν χασεις το δρομο σου, να συνεχισεις μεχρι να μπορεσεις με ασφαλεια να στριψεις, εστω και αν αυτο σημαινει μερικα χλμ παραπανω.
Κατα τα αλλα η διαδικασια ειναι απλη: πρωτα φλας ωστε να ειδοποιησεις για την κινηση σου (το φλας δειχνει προθεση, δεν επιβαλλει αλλαγη πορειας) Επειτα κοιτας τον αναλογο καθρεπτη αλλα ταυτοχρονα και μπροστα σου. Εαν υπαρχει νεκρη γωνια, ενα γρηγορο γυρισμα του κεφαλιου θα σε βοηθησει, αλλα δεν πρεπει να απορροφησει την προσοχη σου.
Ο δασκαλος οδηγησης διαβαζε εφημεριδα?
Υ.Γ.
Μπραβο για το ενδιαφερον σου παντως -
Μη φοβασαι και μην αγχωνεσαι. Ειναι το χειροτερο.
Να κοιτας προσεκτικα οταν αλλαζεις λωριδα, και να προσεχεις μηπως πας να μπεις στην αριστερη και ο αλλος ερχεται απο πισω με 200χλμ.
Για την κινηση, μαθε που αρχιζει και που τελειωνει το αμαξι και σιγα σιγα θα μαθεις. Θεμα εμπειριας ειναι.
Επισης, να γυρνας και το κεφαλι αριστερα να κοιταξεις διπλα σου γιατι υπαρχει και η 'νεκρη γωνια' στον καθρεφτη που οταν ενα αμαξι ειναι σχεδον διπλα σου δεν φαινεται -
Το πρόβλημά σου είναι εντελώς αναμενόμενο και η συμπεριφορά σου αντίστοιχη με λογικά σκεπτόμενο άνθρωπο χωρίς πολύ θράσος! Ε λοιπόν το όλο θέμα είναι καθαρά θέμα τριβής. Προσωπικά είχα οδηγήσει μετά το δίπλωμα σε επαρχιακούς, εθνική οδό, προσπερνούσα κλπ, μέχρι και στο εξωτερικό σε αυτοκινητόδρομους είχα οδηγήσει με 160 τότε, είχα λοιπόν γνώση και κρίση αλλά Αθήνα φοβόμουνα, ιδίως μόνος μου! Μέχρι που εξαναγκάστηκα να πάρω το αυτοκίνητο μόνος μου (πάρτο και πήγαινε τώρα αλλιώς δεν στο ξαναδίνω) σε ώρα αιχμής για μια διαδρομή που περιελάμβανε Πανεπιστημίου, Ομόνοια, 3η Σεπτεμβρίου.... Στην Ομόνοια τα είδα όλα (αισθάνθηκα ότι όλοι μου την πέφτουν από παντού) αλλά απέκτησα αυτοπεποίθηση και από την άλλη μέρα ζήταγα κανονικά το αυτοκίνητο!
Ναι στον καθρέφτη αλλά πάντα και γύρισμα. Και μην ξεχνάς και τον μπροστινό σου που μπορεί ξαφνικά να κόψει ταχύτητα.... έτσι ενώ εσύ κοιτάς να αλλάξεις λωρίδα καταλήγεις πάνω στον μπροστινό σου... -
- ειδικά σε δρλόμους ταχείας κυκλοφορίας 2πλό κοίταγμα στον καθρέπτη ώστε να αντιληφθείς περίπου ταχύτητα των από πισω
-
Τις περισσότερες φορές όταν μπαίνεις σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας θέλεις γκάζι και όχι φρένο για να μπεις στη λωρίδα τους.... στην αρχή δεν το τολμάς, μετά θα δεις ότι έτσι είναι.
Γιατί είναι λογικό όταν ο άλλος πχ στη Συγγρού έρχεται με 60-70 δεν μπορείς να μπεις μπροστά του με 30-40. Αν φρενάρεις για να μπεις πίσω του, ακόμα χειρότερα, υπάρχει κι άλλος πιο πίσω του, ποτέ δεν θα μπεις, άσε που θα έχεις ακινητοποιηθεί! Βασικά συνεχίζεις να επιταχύνεις και θα μπεις πίσω του με 50 (γιατί αυτός έτσι κι αλλιώς πάει πιο γρήγορα) χωρίς πρόβλημα και ενοχλώντας και λιγότερο τον πιο πίσω.
Αν, όπως συνήθως, είτε δεν υπάρχει λωρίδα επιτάχυνσης είτε είναι πιασμένη από αυτούς που πάνε με 30-40 ελπίζοντας να μπορέσουν κάποτε να αλλάξουν λωρίδα, είναι ένας λόγος παραπάνω υπέρ της επιτάχυνσης!
Εννοείται ότι όλα αυτά που λέω μπορεί να σου φαίνονται τολμηρά ή δύσκολα, εννοείται ότι τα τολμάς μόνο εφόσον νιώθεις έτοιμος και όχι πιο πριν.... -
Ο χρήστης drdino έγραψε:
- ειδικά σε δρλόμους ταχείας κυκλοφορίας 2πλό κοίταγμα στον καθρέπτη ώστε να αντιληφθείς περίπου ταχύτητα των από πισω
+1
Σε είσοδο από 0 σε δρόμο ταχείας - όπως Συγγρού - πάντα τέρμα δεξιά, μέχρι να πιάσεις μια ταχύτητα ~50- 60 χιλ/ω. Σε αλλαγές λωρίδων με κίνηση και προσπέραση, βαθύ πάτημα το γκάζι ή αρκετό γκάζι τώρα που είσαι ακόμη στην αρχή. -
H δικια μου συμβολη ειναι να κανεις οσο ποιο συχνα μπορεις(καθε μερα ?) πολυ δυσκολες διαδρομες ωστε να ξεψαρωσεις,αμα το παιρνεις το αμαξι μια φορα το μηνα δε θα μαθεις να οδηγας ΠΟΤΕ.
Εγω την επομενη μερα αφοτου πηρα το διπλωμα(1 ετος αρχη)κατεβηκα στη σχολη με τη μαουνα του μπαμπα(toyota carina e),ουτε με κανα σμαρτ ουτε με πολο.Ε την πρωτη φορα εφαγα κλαρινο,τη δευτερη λιγο λιγοτερο και παει λεγοντας.Σε 3-4 μηνες ημουν 'ταριφας',λεμε τωρα γιατι μετα περασα την φαση ειμαι ο ποιο γρηγορος,χειροφρενα κλπ ,οτι χειροτερο δηλαδη ,ευτυχως μου φυγε σχετικα γρηγορα και χωρις ατυχημα .Συνοψιζοντας θελει συνεχη τριβη με μποτιλιαρισμα και παρκαρισματα εκει που πιστευεις οτι δεν χωρας και με τους αλλους πισω σου να κορναρουν,αλλιως θα αργησεις να ξεψαρωσεις. -
Μια και είναι καλοκαιράκι, μπορείς να βγάζεις το χέρι έξω από το παράθυρο και να κάνεις την κίνηση a la ταρίφας, που ορίζεται από την συνεχή και επαναλαμβανόμενη κίνηση του καρπού με τα δάχτυλα χαλαρά και ελαφρώς ανοιχτά.
Όχι μην το κάνεις!
Flashάκι, γκαζάκι και θα είσαι μια χαρά και για αρχή κάνε αργή την μετάβαση από την μια λωρίδα στην άλλη, όχι να κάνεις και μια ώρα, αλλά να μην είναι απότομη και παρασύρεις κανένα κρυμμένο μηχανάκι.
-
Πράγματι η λύση είναι να επιταχύνεις ελαφρά τη στιγμή που αλλάζεις λωρίδα, ώστε όταν πραγματοποιηθεί ο ελιγμός να βρεθείς διαγώνια μπροστά -συγκριτικά με το που ήσουν πριν- , στο σημείο που οπτικά μπορείς να ελέγξεις και πριν τον ελιγμό ότι είναι κενή η λωρίδα. Δηλαδή δεν μετατοπίζεσαι ακριβώς δίπλα από εκεί που βρίσκεσαι, αλλά διαγώνια λίγο πιο μπροστά. Έτσι μειώνεις τον κίνδυνο του να μην είχες υπολογίσει σωστά το πόσο κοντά σου βρίσκεται το διπλανό πίσω αμάξι.
-
Α μην το ξεχάσω: βάλε (αν δεν έχεις) ένα διακριτό (αλλά όχι να πιάνει όλο το τζάμι) 'Ν' πίσω, δεν είναι ντροπή.
Αρκετοί από εμάς βοηθάμε όσο μπορούμε. -
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Α μην το ξεχάσω: βάλε (αν δεν έχεις) ένα διακριτό (αλλά όχι να πιάνει όλο το τζάμι) 'Ν' πίσω, δεν είναι ντροπή.
Αρκετοί από εμάς βοηθάμε όσο μπορούμε.+1
όταν βλέπω 'Ν(ικολάκη)' προσπαθώ να τον βοηθήσω, δείχνω και αισθητά περισσότερη υπομονή από έναν μέσο οδηγό (που δεν έχει Ν πίσω), ενώ θα του κορνάρω μόνο αν πάει να πέσει πάνω μου.Πάνω από όλα δε θέλει άγχος στο τιμόνι γιατί κάποια στιγμή θα σε νικήσει το άγχος και θα τα 'χάσεις' και δε θα ξέρεις τι να κάνεις (κι αυτό είναι το πιο επικίνδυνο )Άλλωστε δεν είναι ντροπή.Όλοι όσοι είναι στο δρόμο κάποτε ήταν 'Νικολάκηδες' και βγαίνανε στο δρόμο και με το που έφτανε η στιγμή που έπρεπε (αναγκαστικά) να αλλάξουν λωρίδα, πήγαινε το σκατό στην κάλτσα (που λένε).
-
Ο χρήστης nikosioannis έγραψε:
οδηγάω εδώ και μια εβδομάδα.. είμαι συνειδητοποιημένος και δεν παίρνω ακόμα τελείως το αυτοκίνητο μόνος μου εκτός και αν είναι να το κάνω καμιά βόλτα πάρα πολύ κοντά στο σπίτι μου.. πιστεύω ότι τα πάω καλά.. δηλαδή δε μου σβήνει,στρίβω άνετα, το αμάξι δε σκορτσάρει και από αυτά που μου λέει ο πατέρας μου, τα πάω καλά, γιατί συνήθως ένα αυτοκινητο σε νέο οδηγό 'υποφέρει' )
εγώ έχω ένα πρόβλημα.. που ούτε στη σχολή μου το είπανε που το θεωρω το πιο σημαντικο από όλα και πάλι καλα που το συνάντησα όταν ήμουν με τον πατερα μου σε παράδρομο της συγγρού και ήθελα να μπω κανονικά στην κυκλοφορία. ίσως έφταιγε και το γεγονός ότι ήταν βράδυ και τα φώτα ξεγελάνε, και για αυτό μου φάνηκε βουνό μέχρι να μπω στην κυκλοφορία.. θα ήθελα να μου πείτε αναλυτικά, πως καταλαβαίνω ότι μπορώ να αλλάξω λωρίδα, χωρίς να κινδυνέψω εγώ και το αυτοκίνητο μου αλλα και οι ζωες των ανθρώπων που είναι πίσω μου.. εγώ παντα αναβω φλας για οποιονδήποτε ελιγμό, απλά ακόμα δεν έχω την πείρα να υπολογίσω στον καθρέπτη πόσο μακριά είναι από πίσω μου και μία αλλαγή λωρίδας αν θα ήταν καλή ιδέα ή αν θα το μετανοιωνα...αγχος δε χρειαζεται. οταν αγχωνεσαι τα γ@μισες , αμα εισαι χαλαρος εισαι οκ εγω τη πρωτη μερα που πηρα το διπλωμα μπηκα πολη κεντρο (θεσσαλονικη) μετα απο καμια βδομαδα που ηρθε το ΣΚ χωθηκα με τη παρεα στο γνωστο μποτιλιαρισμα Θεσσαλονικη-Καλλιθεα (χαλκιδικη), κ μετα απο 2 μηνες κατεβηκα αθηνα για γυναικα ολα αυτα με vw polo classic του '97 και χωρις Ν.
Μετα πηρα το peugeot 307 κ ακομα το σπαω στις στροφες, οταν ομως ειμαι μονος στο αμαξι και με μηδενικη κινηση.Ολα σιγα-σιγα ερχονται να ξερεις. Σε 2-3 μηνες θα βλεπεις τον εαυτο σου οδηγο κ δε θα πιστευεις στην εξελιξη που θα δεις.
Οσον αφορα το πως θα χωθεις στη κινηση 1)Τσεκαρεις απο το αντιστοιχο εξω καθρευτακι κ προσπαθεις να καταλαβεις αν προλαβαινεις να χωθεις. Αμεσως κοιτας κ στριβοντας το λαιμο σου για τη νεκρη γωνια κ για πιο σιγουρα. (Αν σου δινεται η δυνατοτητα κ εχεις ορατοτητα τσεκαρεις με το κεφαλι σου την κινηση στον δρομο κ βλεπεις αν μπορεις να χωθεις κατευθειαν χωρις να σταματησεις (αυτο ειναι για λιγο πιο advanced users αλλα οχι ακατορθωτο). 2)αφου χωθεις επιταχυνεις με γρηγορες αλλαγες μεχρι να φτασεις στα επιπεδα της ροης της κινησης (δλδ να εχεις πανω-κατω τα ιδια km/h με τους περισσοτερους οδηγους), οταν το καταφερεις δεν χρειαζεται να κανεις αλλη βιαστικη κινηση.
Να βαλεις το Ν οπωσδηποτε για να εχεις κ ελαφρυντικο σε περιπτωση τροχαιου ο πισω νομιζω υποχρεουται να κραταει μεγαλυτερη αποσταση, κ οταν τρακαρεις εκτος αν πεσεις πανω του, εχεις τις περισσοτερες φορες μια δικαιολογια του στυλ : νεος ειμαι σορρυ, εσυ ο παλιος επρεπε να με προσεχεις. Αν ομως μπεις κανονικα στη λωριδα σου κ ερθει ο αλλος κ στη σβουριξει απο πισω, θα φταιει.
Οπως κ να χει, προσοχη κ καλες βολτες! Κ να ξες το αμαξι ειναι ενα μεσο που σε πηγαινει απο το Α στο Β με ασφαλεια......εκτος αν εχεις μπλοκε...
-
Ο χρήστης 307pavlos έγραψε:
κ οταν τρακαρεις εκτος αν πεσεις πανω του, εχεις τις περισσοτερες φορες μια δικαιολογια του στυλ : νεος ειμαι σορρυ, εσυ ο παλιος επρεπε να με προσεχεις.
Ε, καλα δεν ειναι και πολυ καλη δικαιολογια αυτη.
Μπορει και ο αλλος να προφασιστει νυστα αμα το παμε ετσι. -
Πάντως για το 'Ν' στο πίσω τζάμι, μάλλον καλύτερα να το αποφύγει γιατί οι περισσότεροι οδηγοί συμπεριφέρονται στο νέο οδηγό, όπως συμπεριφέρονται οι παλιοσειρές τους νεοσύλλεκτους στο στρατό. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα κορναρίσματα, μούτζες κλπ.
-
Εγώ δεν είχα τέτοιο πρόβλημα, ίσα-ίσα.
-
Όσο δικαιούσαι να έχεις το Ν στο πίσω τζάμι να το έχεις.
Σε μερικές περιπτώσεις ατυχημάτων, ακόμα και να φταις δεν πληρώνεις αν έχεις Ν - γι αυτό και σε προσέχουν οι άλλοι.
Νέος οδηγός! απορία..