-
Για αρκετό καιρό περνούσα - πεζός - απο τα φαναρτζίδικα που είναι μαζεμένα κοντά στην Φραντζή (περιοχή Fix).
Δεν άργησα να καταλάβω ότι υπήρχε συγκεκριμένο pattern στα μαγαζιά αυτά: κάθε Δευτέρα, όλα σχεδόν ήταν γεμάτα με Saxo-Rallye-Punto για επισκευές!!!!!
-
Το 1992 είχα ενα πολύ σοβαρό ατύχημα με μια Delta μπροστά στην Coca-Cola στην Εθνική Οδό!
Καραμπόλα 8 αυτοκινήτων που ξεκίνησε οταν κάποιος πάτησε το κουμπί για το κόκκινο φανάρι που είχε τότε η Ε.Ο. ( ) για πεζούς!!!Το αυτοκίνητο έπαθε 2.000.000 ζημιά...το έφτιαξα!!
Τα 3 άτομα που είχα μέσα δεν έπαθαν τίποτα (λόγω ζώνης) όπως κι εγω!!
Αλλά για πολύ καιρό δεν μπορούσα να οδηγήσω γρήγορα...φοβόμουν!!
Το ξεπέρασα σε περίπου 6 μήνες!!
-
τώρα, αν σας πω ότι το αυτοκίνητο που μας χτύπησε ήταν saxo, θα με πιστέψετε ή θα πείτε ότι είμαι βαλτός;
Χα χα ο κύριος είναι βαλτός!
Η ζώνη μου έχει γίνει τόσο απαραίτητη που όταν μπαίνω στο Saxo μου και δεν την βάλω αμέσως αισθάνομαι σαν να μου λείπει κάτι!
FASTEN YOUR SEATBELTS!
-
Ο χρήστης tazz έγραψε:
πριν κάνα μήνα, ανεβαίνοντας για το ακρόπολις στη λαμία, είμαστε σταματημένοι ξημερώματα με τον ξάδερφό μου στο φανάρι των καμένων βούρλων. ξαφνικά ακούμε σφύριγμα ελαστικών από πίσω μας που δυναμώμει. πριν συνειδητοποιήσουμε τι έχει συμβεί, καρφώνεται αυτοκίνητο πίσω μας. αισθανόμαστε το χτύπημα πολύ έντονα, και τρανταζόμαστε. αν δεν φορούσαμε και οι δύο ζώνες, είμαι σίγουρος ότι θα είχαμε εκτοξευτεί μέσα από το παρμπρίζ.Aπό τέτοια έχω μεγάλη εμπειρία. Ειδικά με το δεύτερο ΒΧ που είχαμε, μας είχαν χτυπήσει 4 φορές από πίσω! Και ήμασταν κάθε φορά σταματημένοι είτε σε κίνηση είτε στο φανάρι.
Εκείνο το αυτοκίνητο ήταν γενικά άτυχο...
-
Δεν νομίζω πάντως πως τα αυτοκίνητα είναι εξίσου ασφαλή μετά απο ενα μεγάλο τρακάρισμα. Τι γίνεται αν πάθει κάποιος μια μεγάλη ζημιά και μετά ξανατρακάρει? Εγώ πάντως δεν θα το επισκεύαζα. Και να αναφέρω πως είμαι τελείως αντίθετος στην λογική 'επισκευάζω το τρακαρισμένο για να το πουλήσω', σε κάποιον άλλο άμοιρο που θα πάρει ένα τελείως ανασφαλές αμάξι και ανα πάσα στιγμή θα κινδυνεύει.
-
Ο χρήστης Andreas_7 έγραψε:
Δεν νομίζω πάντως πως τα αυτοκίνητα είναι εξίσου ασφαλή μετά απο ενα μεγάλο τρακάρισμα. Τι γίνεται αν πάθει κάποιος μια μεγάλη ζημιά και μετά ξανατρακάρει? Εγώ πάντως δεν θα το επισκεύαζα. Και να αναφέρω πως είμαι τελείως αντίθετος στην λογική 'επισκευάζω το τρακαρισμένο για να το πουλήσω', σε κάποιον άλλο άμοιρο που θα πάρει ένα τελείως ανασφαλές αμάξι και ανα πάσα στιγμή θα κινδυνεύει.Eξαρτάται από το μέγεθος της τράκας..
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Eξαρτάται από το μέγεθος της τράκας..Ναι βεβαίως! Εννοώ μεγάλες ζημιές.
-
Προσωπικά νομίζω ότι επισκεύαζονται οι περισσότερες βλάβες. Δεν μιλάω για περιπτώσεις που το αυτοκίνητο κόπηκε φέτες ή στράβωσε τοσο πολύ το σασί του. Αν χτυπηθούν και στραβώσουν υποπλαίσια φτιάχνονται. Αυτό που δεν φτιάχνεται -νομίζω- είναι ο κύριος σκελετός του αυτοκινήτου (να το πω έτσι).
-
Aν παρει σασι οτι και να κανεις στραβο θα ειναι.
-
Παιδιά, δεν ισχύει πια το 'αν πάρει το σασί δε φτιάχνεται'. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει και πλέον όλα φτιάχνονται και μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις γίνονται και καλύτερα από πριν. Το θέμα είναι ότι συνήθως το κόστος είναι τόσο μεγάλο που δεν αξίζει να το φτιάξεις αλλά είναι καλύτερα να πουλήσεις για ανταλλακτικά ό,τι έχει απομείνει και να αγοράσεις άλλο.
-
Χωρίς ζώνη... Ούτε για να μετατοπίσω τ'αυτοκίνητο από τη μια θέση στάθμευσης στην άλλη!
Ο χρήστης chrmes έγραψε:
Εγώ πάντως στο τρακάρισμα φόραγα ζώνη και τώρα ούτε και όταν αλλάζω πάρκιν δεν οδηγό χωρίς ζώνη. -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Aν παρει σασι οτι και να κανεις στραβο θα ειναι.Σε πληροφορώ ότι το ΖΧ είχε χτύπημα στο πλάι με αποτέλεσμα να μπει η μεσαία κολώνα μέσα 3 εκατοστά και να σηκωθεί ο ουρανός ελάχιστα. Οταν επισκευάστηκε το αυτοκίνητο ήταν σαν καινούριο και 4 διαφορετικοί φαναρτζήδες που το είδαν δεν μπόρεσαν να βρουν ότι είναι χτυπημένο. Δεν ισχύει πάντα αυτό που λες, και αν η δουλειά της επισκευής είναι προσεγμένη, τότε δεν υπάρχει θέμα. Το αυτοκίνητο το πούλησα με τη συνείδησή μου καθαρή ότι δεν έχει πρόβλημα.
-
Να έχουμε πάντα υπ'όψιν όμως ότι υπάρχουν και όρια στο τι θα πάθει το αυτοκίνητο. Κάθε κάμψη στην οποία υποβάλλουμε τα μέταλλα (είτε κατά τη διάρκεια ατυχήματος είτε κατά τη διάρκεια επισκευής) οδηγεί σε συσσώρευση τάσεων, άρα και μείωση αντοχής. Από κάποιο σημείο και μετά, ενδέχεται να έχουμε μείωση της ακαμψίας του οχήματος.
-
Σε παλαιότερα αυτοκίνητα που είχαν έτσι κι αλλιώς πρόβλημα ακαμψίας (π.χ. Alfa Romeo Spider, Saab Cabrio, Lancia Deltona) μπορεί να έχουμε και αύξηση της ακαμψίας μετά από επισκευή.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Να έχουμε πάντα υπ'όψιν όμως ότι υπάρχουν και όρια στο τι θα πάθει το αυτοκίνητο. Κάθε κάμψη στην οποία υποβάλλουμε τα μέταλλα (είτε κατά τη διάρκεια ατυχήματος είτε κατά τη διάρκεια επισκευής) οδηγεί σε συσσώρευση τάσεων, άρα και μείωση αντοχής. Από κάποιο σημείο και μετά, ενδέχεται να έχουμε μείωση της ακαμψίας του οχήματος.Μετά από κάθε μεταβολή στο σχήμα κάποιου μετάλλου, με κατάλληλη διαδικασία, μπορεί να '' σκληρίνει'' το μέταλλο, δηλαδή να αυξηθεί η ακαμψία του!
Η ''κατάλληλη διαδικασία'' είναι συνήθως ζέσταμα για κάποιο χρονικό διάστημα! που όμως πρέπει να γίνει οποιόμορφα και με σχετικά υψηλή θερμοκρασία! Αν η ζημιά είναι μικρή, δεν υπάρχει πρόβλημα ο κάθε μηχανικός-φαναρτζής ή οτιδήποτε, μπόρει να το κάνει αλλιώς και είναι μεγαλύτερη η ζημιά, θες μηχανίματα και αν φτιάξει. Δεν συζητάμε για αύξηση της ακαμψίας στη δεύτερη περίπτωση...
Πάντως σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου, έχουν και όρια τα αμαξώματα... -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Σε παλαιότερα αυτοκίνητα που είχαν έτσι κι αλλιώς πρόβλημα ακαμψίας (π.χ. Alfa Romeo Spider, Saab Cabrio, Lancia Deltona) μπορεί να έχουμε και αύξηση της ακαμψίας μετά από επισκευή.Πράγματι μετά απο κατάλληλη διεργασία το μέταλλο μπορεί να σκληρήνει. Αλλά ποτέ δεν θα γίνει το αυτοκίνητο πιο ασφαλές απο ότι ήταν! Η εταιρεία το κατασκευάζει με τον καλύτερο δυνατό σχεδιασμό. Άν σε κάποιο σημείο το μέταλλο του αυτοκινήτου είναι περισσότερο σκληρό απο κάπου αλλού αυτό μπορεί να προκαλέσει πολύ άσχημες συνέπειες.
Είναι λάθος η άποψη οτι ένα αυτοκίνητο μπορεί να γίνει περισσότερο ασφαλές μετά απο ένα ατύχημα (αναφέρομαι πάντα σε περίπτωση που υπάρχει παραμόρφωση σημαντικών του σημείων)
-
Ο χρήστης dimitrios2004 έγραψε:
Είναι λάθος η άποψη οτι ένα αυτοκίνητο μπορεί να γίνει περισσότερο ασφαλές μετά απο ένα ατύχημα (αναφέρομαι πάντα σε περίπτωση που υπάρχει παραμόρφωση σημαντικών του σημείων)Δημήτρη αυτό ισχύει για τα σημερινά αυτοκίνητα αλλά δεν ίσχυε για αρκετά παλαιότερα. Παλιά τα πλαίσια των αυτοκινήτων δεν ήταν τόσο μελετημένα όσον αφορά την ακαμψία, και τα παραδείγματα που αναφέρω δεν είναι καθόλου τυχαία. Όταν έχεις ένα ανοικτό αυτοκίνητο που έχει βασιστεί σε ένα κλειστό του οποίου η ακαμψία είναι ήδη τόσο προβληματική ώστε να στρεβλώνεται ορατά όταν περνά από ανωμαλίες, όπως τα παλαιότερα Saab Cabrio δε νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα ασφαλές έτσι κι αλλιώς. Αν ενισχύσεις την ακαμψία π.χ. του πατώματός του κάτω από το διαμέρισμα των επιβατών (όχι με κατεργασία αλλά ίσως με προσθήκη μετάλλου σε κατάλληλα σημεία μετά την επισκευή/συγκόλληση) θα γίνει σίγουρα πιο ασφαλές, τουλάχιστον ενεργητικά (καλύτερη οδική συμπεριφορά) αλλά και παθητικά αφού θα έχει πιο στιβαρό διαμέρισμα επιβατών.
-
Δηλαδη εσεις εμπιστευεστε ενα τρακαρισμενο το οποιο εχει περασει απο καλιμπρα οτι θα συμπεριφερθει σωστα σε ενα νεο τρακαρισμα;Ακομα και αν εχει ενισχυθει το τρακαρισμενο σημειο αυτο δεν θα αλλαξει την συμπεριφορα του αμαξιου στο νεο τρακαρισμα επιβαρυνοντας αλλα σημεια του αμαξωματος ,τα οποια υπο αλλες συνθηκες θα συμπεριφερονταν διαφορετικα;Δηλ :π.χ.σε ενα τρακαρισμα χτυπαμε την δεξια πλευρα (κολωνα ως βασικο δομικο στοιχειο του αμαξωματος) αυτη επανερχεται και ειναι καλλυτερα απο οτι πριν,σε δευτερο τρακαρισμα χτυπαμε μετωπικα η δεξια κολωνα ειναι πιο γερη οποτε η δυναμη που δεχεται καπου πρεπει να διοχετευθει ,αυτο δεν επιβαρυνει ανισομερως το υπολοιπο αμαξωμα;
Αλλωστε οταν οι ιδιοι οι πελατες πιεζουν τους φαρνατζηδες να ριξουν το κοστος της ζημιας ποσο καλη δουλεια πιστευετε οτι κανουν;Τα πιο επικινδυνα βεβαια ειναι τα κομμενα ,αλλο μπροστινο και αλλο πισω μερος.Αλλο να χτυπησεις και να αλλαξεις ενα φτερο ή μια πορτα και αλλο να εχεις χτυπησει σασι .Αυτο ειναι αποτελεσμα πολυ μεγαλου τρακαρισματος . -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Είναι λάθος η άποψη οτι ένα αυτοκίνητο μπορεί να γίνει περισσότερο ασφαλές μετά απο ένα ατύχημα (αναφέρομαι πάντα σε περίπτωση που υπάρχει παραμόρφωση σημαντικών του σημείων)
Δημήτρη αυτό ισχύει για τα σημερινά αυτοκίνητα αλλά δεν ίσχυε για αρκετά παλαιότερα. Παλιά τα πλαίσια των αυτοκινήτων δεν ήταν τόσο μελετημένα όσον αφορά την ακαμψία, και τα παραδείγματα που αναφέρω δεν είναι καθόλου τυχαία. Όταν έχεις ένα ανοικτό αυτοκίνητο που έχει βασιστεί σε ένα κλειστό του οποίου η ακαμψία είναι ήδη τόσο προβληματική ώστε να στρεβλώνεται ορατά όταν περνά από ανωμαλίες, όπως τα παλαιότερα Saab Cabrio δε νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα ασφαλές έτσι κι αλλιώς. Αν ενισχύσεις την ακαμψία π.χ. του πατώματός του κάτω από το διαμέρισμα των επιβατών (όχι με κατεργασία αλλά ίσως με προσθήκη μετάλλου σε κατάλληλα σημεία μετά την επισκευή/συγκόλληση) θα γίνει σίγουρα πιο ασφαλές, τουλάχιστον ενεργητικά (καλύτερη οδική συμπεριφορά) αλλά και παθητικά αφού θα έχει πιο στιβαρό διαμέρισμα επιβατών.
Σε σημερινά αυτοκίνητα αναφέρομαι και εγώ, αλλά στην περίπτωση που απλά κάποιος επιδιορθώνει το πλαίσιο επαναφέροντας το στην αρχική μόρφη και όχι αν προσθέσει κάτι επιπλαίον. Με απλή επαναφορά πλαισίου ακόμα και να σκληρήνει το μέταλλο το αυτοκίνητο** δεν **γίνεται πιο ασφαλές.
Σίγουρα ένα αυτοκίνητο με ενισχύσεις μπορεί να γίνει ασφαλέστερο απο παθητικής άποψης. (και ενεργητικής)
Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα όμως που μπορεί να δημιουργηθεί σε μία τέτοια προσθήκη σκληρού μετάλλου, είναι άν θεωρήσουμε οτι το μέταλλο μπήκε σε χώρο όπου έπρεπε να γίνεται εσκεμένα παραμόρωση. (αυτό δεν είναι καθόλου καλή ιδέα ) Κατα τη διάρκεια της παραμόρφωσης, το υλικό που διαλύεται θα συναντίσει το μέταλλο. Αυτό δεν θα ακολουθήσει τη γραμμική παραμόρφωση και με δύναμνη θα πιέσει άλλα μέταλλα προς την καμπίνα του οδηγού, κάτι που μπορεί να είναι πολύ επικύνδηνο.Πάντως ακόμα και οι επιπλαίον δοκοί που προστίθονται, μπαίνουν πάνω σε ένα πλαίσιο που δεν είναι πλέον όπως αρχικά βγήκε απο το εργοστάσιο του.
Η εταιρεία πάντα οταν επεξεργάζεται το μέταλλο το κατασκευάζει στην ιδανική του μορφή (για την αξία των χρημάτων του) Το να γίνει σκληρότερο το μέταλλο δεν στοιχίζει , αλλά δεν είναι τυχαίο που η εταιρείες δεν κάνουν όσο το δυνατόν σκληρά όλα τα υλικά
Με εκτίμηση,
Δημήτρης
Σημαντικο τρακαρισμα και συνεπειες του