-
Θα συμφωνήσω σ'αυτό που λες ότι δεν πρέπει να βρωμίζουν κλπ. Γι'αυτό και πρέπει να υπάρχει σχολαστική συντήρηση και επαρκής μηχανισμός επίβλεψης της κατάστασης του στόλου των αυτοκινήτων, ανεξαρτήτως ηλικίας.
Από εκεί και πέρα, καλύτερα να αποφασίζει ο οδηγός πότε θα αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του (συνήθως όταν θεωρήσει πως η συντήρησή του γίνεται ασύμφορη ή όταν το βαρεθεί), παρά να του το επιβάλουν άνωθεν.
Έτσι κι αλλιώς, πιο καλά είναι τα παλιά αυτοκίνητα να τα παίρνουν αφοσιωμένοι άνθρωποι (και αρκετά να διαλύονται για ανταλλακτικά). Ξέρεις γιατί; Η αλήθεια είναι πως, με τον περιορισμό αυτόν, θα βρουν όλοι άλλοθι. Σου λέει 'έτσι κι αλλιώς, στα 15 χρόνια θα το πετάξω, άρα ΔΕΝ το συντηρώ κι εκμεταλλεύομαι και τη διαφθορά στα ΚΤΕΟ', οπότε, μέχρι να γίνει 15 χρονών το αυτοκίνητο, θα είναι ασυντήρητο, επικίνδυνο και ρυπογόνο.
Γιατί λοιπόν να μην προτιμήσουμε την σχολαστική συντήρηση και επιθεώρηση της κατάστασης ΟΛΩΝ των αυτοκινήτων ανεξαρτήτως ηλικίας;
-
Πρεπει να σκεφτουμε και ποσο ευκολο ειναι για τον Ελληνα να αγορασει ενα καινουργιο αυτοκινητο σε σχεση με τον Αγγλο/Γερμανο.Οταν πρεπει να δουλευεις τριπλασιο(ή και περισσοτερο) χρονο για να αγορασεις ενα αυτοκινητο σε σχεση με τον μεσο ορο της ευρωπης.Καλοσυντιρημενα αυτοκινητα βεβαια για την δικια μας ασφαλεια.Εγω εχω μια 33 του 1992 με 220,000 χλμ και περναω ΚΤΕΟ κανονικα.Τα καυσαερια τα ελενχω σε μηχανημα καθε 6 μηνες και δεν εχω κανενα προβλημα.Θελω καινουργιο αυτοκινητο αλλα .....ελλειψη χρηματων σταση εμποριου .
-
Ο χρήστης GFON έγραψε:
Τόσο παλιο οχι δεν ειχα ποτέ, αλλα εχω alto του 98 το οποιο το συντηρώ εγώ και γεκικοτερα ασχολουμε μαζι του καθε Κυριακή διοτι μου αρεσει και βγαζω το αχτι μου!!!!(ας οψετε το avensis που δεν μπορεις να του βαλεις χερι , διοτι απλα δεν ξερω τι γινεται εκει κατω, ολα σκεπασμενα ειναι... )
Παντως στον κυκλο μου και απο οτι ακουω κανενας δεν αλλαζει καταλυτη ποτέ , αν δεν κανω λαθος αντεχουν μονο γυρω στα 7-8 χρόνια.Και μια εμπειρια μου πριν 1 χρόνο με χωσανε να περασω ΚΤΕΟ ενα clio του '91 1400cc με 120000 χλμ. Το αμαξι ηταν σε αρκετα καλη κατασταση αλλα ηταν 12 ετών , και ομως τα καυσαερια του τα βρηκαν σωστα και περασε ανετα,τωρα αυτοι δεν ελεγχουν ή ο καταλυτης αντεχει τοσο, ακομη απορία το εχω!!!
Το παλιο μου Mazda 626 περασε κατευθειαν το smog test που ειναι πολυ αυστηρο στην Καλιφορνια. Ειχε 235 χιλ χιλιομετρα. Και ειχε ακομα την μαμισια εξατμιση 12 χρονων παλια και φυσικα τον καταλυτη. Και κοιταζοντας τις εκπομπες απο το χαρτι που μου εδωσαν ηταν πολυ χαμηλοτερα απο το ανωτατο οριο που επιτρεπονταν.
Το να αλλαζεις τον καταλυτη καθε 6-7 χρονια στανταρ γιατι δεν λειτουργει μου ακουγεται κολπο για να αναγκαζουν τους ιδιοκτητες να ξοδευουν λεφτα.
Νικος
-
Ψήφησα κι εγώ όχι όριο. Έτσι κι αλλιώς περνάει και στην Ελλάδα σιγά σιγά η νοοτροπία 'αλλάζω αυτοκίνητο κάθε 5 - 6 χρόνια' ενώ για αρκετά παλαιότερα αυτοκίνητα (15 - 20+ ετών) η εμπειρία μου δείχνει πως τα έχουν είτε αυτοί που το αγαπούν και το διατηρούν σε καλή κατάσταση,('αντίκες') είτε αυτοί που δεν έχουν τη δυνατότητα να το αντικαταστήσουν (αυτό βέβαια είναι ψιλο-άτοπο, γιατί οι εταιρίες ενοικίασης αυτ/των είναι υποχρεωμένες από το νόμο να μην διατηρούν κανένα αυτοκίνητο μεγαλύτερο από 5 ετών, και όσα έχουν παραμείνει σε καλή κατάσταση στα 5 χρόνια τα πουλάνε σε εξευτελιστικές τιμές...)
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Το να αλλαζεις τον καταλυτη καθε 6-7 χρονια στανταρ γιατι δεν λειτουργει μου ακουγεται κολπο για να αναγκαζουν τους ιδιοκτητες να ξοδευουν λεφτα.
Οι σημερινοί καταλύτες, με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν 'δηλητηριαστεί', πράγμα εύκολο με τις νοθείες καυσίμων στην Ελλάδα, διατηρούνται για πάνω από 10 χρόνια. Τουλάχιστον δεν ξέρω κατασκευαστή που να απαιτεί πιο συχνή αλλαγή.
Αλλά ακόμα και να τον αλλάξεις, το κόστος είναι αρκετά μικρό, στα επίπεδα συνήθως ενός σετ δίσκου/πλατώ ή και χαμηλότερα. Άρα δεν τίθεται θέμα, το ζητούμενο είναι να γίνεται τακτικός έλεγχος και ό,τι χρειάζεται να αλλάζεται.
-
Η γνώμη μου είναι ότι αν τα ΚΤΕΟ λειτουργούσαν όπως πρέπει, η αναγκαστική επιβολή ορίου ηλικίας δεν θα είχε νόημα.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Το να αλλαζεις τον καταλυτη καθε 6-7 χρονια στανταρ γιατι δεν λειτουργει μου ακουγεται κολπο για να αναγκαζουν τους ιδιοκτητες να ξοδευουν λεφτα.
Οι σημερινοί καταλύτες, με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν 'δηλητηριαστεί', πράγμα εύκολο με τις νοθείες καυσίμων στην Ελλάδα, διατηρούνται για πάνω από 10 χρόνια. Τουλάχιστον δεν ξέρω κατασκευαστή που να απαιτεί πιο συχνή αλλαγή.
Αλλά ακόμα και να τον αλλάξεις, το κόστος είναι αρκετά μικρό, στα επίπεδα συνήθως ενός σετ δίσκου/πλατώ ή και χαμηλότερα. Άρα δεν τίθεται θέμα, το ζητούμενο είναι να γίνεται τακτικός έλεγχος και ό,τι χρειάζεται να αλλάζεται.
Βρίσκω καταλύτες στο Ε-bay για 30-40$......Ειπατε τίποτα.
Επίσης αν ενδιαφέρεστε για OEM http://www.discountconverter.com
...Αλήθεια...Θυμάται κανείς όταν στην Ελλάδα πριν καμιά 10αρια χρόνια οι καταλλύτες στοίχιζαν 200,000-300,000 Δραχμές?
-
Μην βλέπετε το θέμα μόνο απο την άποψη των καυσαερίων. Υπάρχει και το ζήτημα της ασφάλειας. Πλέον όλα τα αυτοκίνητα αρχίζουν και λαμβάνουν υπόψιν την ασφάλεια του πεζού.
Αν σε χτυπήσει το σαπάκι με το σιδερένιο προφυλακτήρα έχεις πάει στα θυμαράκια. Άσε που θα έχει και μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης λόγω έλειψης ABS και ταμπούρων.
Αν πάλι σε χτυπήσει στο πλάι, θα μπεί ολόκληρο μέσα στην καμπίνα επιβατών, εφόσον ζώνες παραμόρφωσης ήταν άγνωστη λέξη προ εικοσαετίας.
Επίσης ο νόμος δεν θα περιορίζει τις αντίκες. Αν ο άλλος θέλει να χαρακτηρίσει το Sunny του '85 αντίκα, θα μπορεί να το κάνει αλλά με σημαντικό περιορισμό στα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Μην βλέπετε το θέμα μόνο απο την άποψη των καυσαερίων. Υπάρχει και το ζήτημα της ασφάλειας. Πλέον όλα τα αυτοκίνητα αρχίζουν και λαμβάνουν υπόψιν την ασφάλεια του πεζού.Αν σε χτυπήσει το σαπάκι με το σιδερένιο προφυλακτήρα έχεις πάει στα θυμαράκια. Άσε που θα έχει και μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης λόγω έλειψης ABS και ταμπούρων.
Αν πάλι σε χτυπήσει στο πλάι, θα μπεί ολόκληρο μέσα στην καμπίνα επιβατών, εφόσον ζώνες παραμόρφωσης ήταν άγνωστη λέξη προ εικοσαετίας.
Επίσης ο νόμος δεν θα περιορίζει τις αντίκες. Αν ο άλλος θέλει να χαρακτηρίσει το Sunny του '85 αντίκα, θα μπορεί να το κάνει αλλά με σημαντικό περιορισμό στα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει.
Σωστο αυτό, να και ενας επιπλεον λογος να υπαρχει οριο ηλικιας.
Επισης στην ΕΟ μην μου πειτε οτι τα παλια ακολουθουν τα ορια ταχυτητας , .. αντε μετα να σταματησουν αν χρειαστεί. -
Στην οικογένεια έχουμε ένα rover του 93 κι ένα ibiza του 92(με injection).
Και τα 2 κάνουν τακτικά service σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία και βγάζουν κάρτα καυσαερίων και περνάνε ΚΤΕΟ χωρίς προβλήματα.
Το rover έχει 130.000 χιλιόμετρα και το ibiza 80.000 χιλιόμετρα μόλις...Πολλά αυτοκίνητα 2-3ετίας έχουν ξεπεράσει και τα 80.000 χιλιόμετρα .
Η κατανάλωση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων είναι σταθερή όλα αυτά τα χρόνια, κυρίως στο ibiza όπου κάθε φορά κάνουμε ρεκόρ οικονομίας(κάπου 415 χιλιόμετρα με 35-40 λίτρα νομίζω-κατανάλωση μέσα στην πόλη )
Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι καλοσυντηρημένα και δεν νομίζω ότι επιβαρύνουν ιδιαίτερα το περιβάλλον ή είναι επικίνδυνα για οδήγηση, κάθε άλλο.
Το όριο 10 χρόνια είναι συνεπώς παράλογο και νομίζω επίσης και το 15.
Από 20ετία αρχίζει να φαντάζει ίσως πιο λογικό... -
Και προσθέτω ότι με το ibiza πιάνω στην Αττική Οδό μέχρι 180 κοντερίσια και το αμάξι δεν κουνιέται... άρα δεν μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει επικίνδυνο
-
[>quote='alexx']Και προσθέτω ότι με το ibiza πιάνω στην Αττική Οδό μέχρι 180 κοντερίσια και το αμάξι δεν κουνιέται... άρα δεν μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει επικίνδυνο
[/quote]
Το δικο σου πιθανος το προσεχεις ιδιαιτερα, εγω η εμπειρια μου απο ΙBIZA ειναι μαλλον ακριβως το αντιθετο , ηταν του 92 και πλεον ειχε αλλαξει χαρακτηρα και ειχε γινει κουδουνιστρα, μην αναφερθώ καλυτερα σε οδικη συμπεριφορα, αλλου εστριβες αλλου πηγαινε , πανω απο 120 σε εκοβε κρυος ιδρωτας, τα ιδια και με ανα cordoba του 93....
YΣ ,επαναλαμβανω οτι το οριο ηλικιας 20 χρονια το θεωρω ιδιαιτερα λογικό!!
-
Όριο κατάστασης ναι, ηλικίας όχι.
Είδα χθες στην Ελβετία που είμαι ένα ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ συντηρημένο ΦΙΑΤ 125Σ που θα μπορούσε να έχει κατασκευαστεί ΧΘΕΣ! Ποιος θα του πει να μην το κυκλοφορήσει, τη στιγμή που το σχετικά καινούριο Γκολφ 4 της γειτόνισσας στην Αθήνα πάει με τις πόρτες σε ευθύ δρόμο και βγάζει μπλε καυσαέρια;
Να μπούνε αυστηρά όρια καυσαερίων και κατάστασης του αμαξώματος και των συστημάτων του αυτοκινήτου, ναι! Στην Άλφα που αγόρασα από την Γερμανία, στο τεστ των εκεί ΚΤΕΟ ανέφερε την κατάσταση της ταπετσαρίας του αυτοκινήτου!!!
Επιπροσθέτως, αν μπει όριο στα Χ χρόνια, πειτε μου ποιος θα κάνει συντήρηση από μετά το τελευταίο ΚΤΕΟ και μέχρι τα Χ...
-
Δεν νομίζω πως η επιβολή ορίου ηλικίας μπορει να δώσει κάποια λύση. Αυτό που χρειάζεται είναι η καταπολέμηση της διφθοράς στα ΚΤΕΟ (τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ίσως δώσουν την λύση), σε συνδιασμό με ποιό σωστούς ή αποτελεσματικούς καλύτερα ελέγχους. Είναι πολύ πιθανό να αξίζει να επιτραπεί η κυκλοφορία σε ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο 15 ετών εν αντιθέση με ένα αμάξι 7-8 ετών το οποίο πιθανόν να είναι απαράδεκτο να κυκλοφορεί αν ο ιδιοκτήτης του δεν ενδιαφέρεται όσο θα έπρεπε. Η αναδιοργάνωση και ο επανασχεδιασμος των ΚΤΕΟ ή η δημιουργια ενός νέου φορέα με παραπλήσιες αρμοδιότητες κρίνεται για εμένα επιβεβλημένη.
-
Δεν ξέρω αν θα πρεπει να μπει για τα ιδιωτικής χρήσης για τα ΤΑΞΙ όμως θα πρέπει να μπει σίγουρα και αμέσως μάλιστα και κάτω από δέκα.
-
10 χρονάκια είναι καλά (κ πολλά έβαλα)...παραπάνω δεν θα κρατήσω αυτοκίνητο με τίποτα..
-
Προσωπικά πιστεύω οτι δεν γίνεται να αξιολογείται η ακαταλληλότητα ενός αυτοκινήτου με την ηλικία του. Τα χιλιόμετρα είναι μάλλον πιο λογικός τρόπος αξιολόγησης. Σε συνδυασμό με ΚΤΕΟ που θα είναι σε θέση να γνωματεύουν για την καταλληλότητα του αυτοκινήτου.
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
10 χρονάκια είναι καλά (κ πολλά έβαλα)...παραπάνω δεν θα κρατήσω αυτοκίνητο με τίποτα..Μέχρι τώρα έλεγες το κρατάω 5 ή 10 χρόνια και μετά το πουλάω.... Πλέον ο φτωχότερος δεν μπορεί να ελπίζει σε φτηνό αυτοκίνητο 10ετίας.....
Και για όποιον το πήρε καινούργιο.... θα έχει βγάλει τα λεφτά του έτσι ώστε να μπορεί να το πετάξει? Τα σχετικά λίγα χιλιόμετρα που κάνουν οι Έλληνες και οι ακριβές αρχικές τιμές είναι που κρατάνε και τις αξίες μεταπώλησης ψηλά εφόσον το αυτοκίνητο δεν κάνει απόσβεση. Τότε όμως αναγκαστικά θα πρέπει να κάνει απόσβεση σε 10 χρόνια οπότε η απαξίωση θα γίνεται πολύ πιο γρήγορα...... η μεταπωλητική του αξία θα είναι μηδέν και θα πρέπει να το πετάξεις....κανένας δεν πρόκειται να το αγοράσει.... Πλέον η αρχική αξία λαμβάνοντας υπόψην την μειωμένη μεταπωλητική αξία μοιάζει ακόμα υψηλότερη.... -
Ο χρήστης elteo έγραψε:
10 χρονάκια είναι καλά (κ πολλά έβαλα)...παραπάνω δεν θα κρατήσω αυτοκίνητο με τίποτα..Δηλαδή αν, λέμε τώρα, αγόραζες σήμερα μια Modena, σε 10 χρόνια θα την έδινες για διάλυση...
Πολύ large άτομο σε βρίσκω...
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
10 χρονάκια είναι καλά (κ πολλά έβαλα)...παραπάνω δεν θα κρατήσω αυτοκίνητο με τίποτα..
Δηλαδή αν, λέμε τώρα, αγόραζες σήμερα μια Modena, σε 10 χρόνια θα την έδινες για διάλυση...
Πολύ large άτομο σε βρίσκω...
Kαι μετά ξυπνήσαμε..
Όριο ηλικίας στα αυτοκίνητα υπέρ ή κατά & πόσο?