-
Μία απορία που με βασανίζει από μικρό παιδί και πρέπει επιτέλους να την μοιραστώ μαζί σας μετά από τόσα posts ...
Πάντα με προβλημάτιζε λοιπόν πως γίνεται ένα αυτοκίνητο να ανεβαίνει και να κατεβαίνει από μία ράμπα που κινείται όπως γινόταν και στον ΚΙΤ!
Την ώρα που ανεβαίνει δεν θα έπρεπε μετά να μετακινείται ως προς την ράμπα με την ταχύτητα που έχει?
Μήπως πρόκειται για μοντάζ και με κοροιδεύανε τόσα χρόνια?
-
Μία απορία που με βασανίζει από μικρό παιδί και πρέπει επιτέλους να την μοιραστώ μαζί σας μετά από τόσα posts ...
Πάντα με προβλημάτιζε λοιπόν πως γίνεται ένα αυτοκίνητο να ανεβαίνει και να κατεβαίνει από μία ράμπα που κινείται όπως γινόταν και στον ΚΙΤ!
Την ώρα που ανεβαίνει δεν θα έπρεπε μετά να μετακινείται ως προς την ράμπα με την ταχύτητα που έχει?
Μήπως πρόκειται για μοντάζ και με κοροιδεύανε τόσα χρόνια?
-
Μία απορία που με βασανίζει από μικρό παιδί και πρέπει επιτέλους να την μοιραστώ μαζί σας μετά από τόσα posts ...
Πάντα με προβλημάτιζε λοιπόν πως γίνεται ένα αυτοκίνητο να ανεβαίνει και να κατεβαίνει από μία ράμπα που κινείται όπως γινόταν και στον ΚΙΤ!
Την ώρα που ανεβαίνει δεν θα έπρεπε μετά να μετακινείται ως προς την ράμπα με την ταχύτητα που έχει?
Μήπως πρόκειται για μοντάζ και με κοροιδεύανε τόσα χρόνια?
-
Μήπως πρόκειται για μοντάζ και με κοροιδεύανε τόσα χρόνια?
σώπα καλέ, σε λίγο θα μας πείς πως και τα άλματα με το κουμπί 'turbo boost' ήτανε απάτη
-
Χμμ καλη απορια.
Ομως το αυτοκινητο κινειται με λιιιγο μεγαλυτερη ταχυτητα απο οτι η νταλικα που φερει την ραμπα.
Ουσιαστικα δηλαδη η διαφορα ταχυτητας που εχει ο Κιτ σε σχεση με την νταλικα ειναι που μετραει,και οχι τα χιλιομετρα που κινειται.Το κατεβασμα ομως ειναι πιο πολυπλοκο νομιζω..
-
Λογικα και αν θυμαμαι τη φυσικη καλα,
Αν όπως λες ο ΚΙΤ ειχε την ιδια ταχυτητα με αυτη της ράμπας δεν θα την ανεβαινε ποτε!!!
Για να ανεβαινει ο ...ΚΙΤ την κινουμενη ράμπα, θα πρεπει να εχει μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτήν
Συνεπως αν η ράμπα κινειται με 40κμ, και ο ΚΙΤ με 60 θα την ανεβει κανονικα .... Σωστα;;;
Με λιγα λόγια η σχετικη ταχύτητα ΚΙΤ - Ράμπας να ειναι θετική.
-
Το θέμα του thread είναι καταπληκτικό και πολύ διασκεδαστικό
Αυτός ο K.I.T.T. (Knight Industries Two Thousand) έχει αφήσει ιστορία τελικά
Sirgus εσύ έχεις απορία για το πώς ανέβαινε τη ράμπα και όχι για όλα τα άλλα που έδειχνε να κάνει το αυτοκίνητο αυτό;
Όπως πολύ σωστά γράφτηκε είναι θέμα σχετικής ταχύτητας. Άν έχεις μεγαλύτερη ταχύτητα κανένα πρόβλημα.. Για τον ίδιο λόγο που μπορείς να ανέβεις τις αυτόματες σκάλες την ώρα που ήδη ανεβαίνουν
Έχω ακούσει οτι σε pre-production είναι μία ταινεία knight rider για το 2005. Δέν ξέρω άν είναι απλά τυχαία ίδιο όνομα, αλλά θα είναι ενδιαφέρον άν βγάλουν καινούργια έκδοση
Φιλικά,
Δημήτρης -
Οταν ειχε τον ΚΙΤ, το εβλεπα με μεγαλη προσοχη....
Μακαρι να το ξαναεβαζε για λιγο -
χμ... στο κατεβασμα τι γινεται???????
ΔΛΔ αν θελεις να κατεβεις απο το φορτηγο?? -
όλα καλά ρε παιδιά αυτά που λέμε για την σχετική ταχύτητα..
ΑΛΛΑας πούμε ότι η ράμπα πηγαίνει με 150 και ο ΚΙΤ με 160 (είπαμε κιτ είναι αυτός...τι 40 και 60 ακούω ) τότε την πλησιάζει με σχετική ταχύτητα προφανώς 10 χάω...
Την στιγμή που ακουμπάει την ράμπα .... ουσιαστικά ακουμπάει κάτι που είναι ακίνητο επομένως θα πρέπει να κινείται ως προς την ράμπα με 160 χαω και όχι με 10!!!
Άρα θα βρεθεί στον οδηγό σε ελάχιστο χρόνο!!! δηλαδή ΜΠΑΜ!!!
Εκτός αν με το που πατάει την ράμπα πρέπει να πατήσει τρομερό φρένο
Συμπέρασμα...για να γίνει στην πραγματικότητα πρέπει να πηγαίνει με 20 η ράμπα...αλλιώς αντίο..
τώρα στο κατέβασμα πάλι δεν είναι απλά τα πράγματα όσον αφορά τις ρόδες γιατί από 0 πρέπει να περιστραφούν απότομα με την ταχύτητα που είχε η ράμπα...
δηλαδή με μεγάλη ταχύτητα προβλέπω το αυτοκίνητο να παίρνει καμιά 10αριά τούμπες...Συμπέρασμα???
-
δεν ισχυει αυτο που λες σιργκας... αφου ετσι ειναι σαν να κινησαι με +10... δεν καταλαβαινω πως ειναι ΑΚΙΝΗΤΟ οπως το θεωρεις... (μετρας ΣΧΕΤΙΚΗ ταχυτητα.)
-
Χμμμμ
Οχι ακριβως. Την στιγμη που οι μπροστα - μη οδηγουμενοι - τροχοι ανεβαινουν την ραμπα, απλουστατα φρεναρουν και απο τα 160+ φτανουν μεσα σε πολυ μικρο χρονο να κινουνται με τα 160-140=20 χαω της σχετικης ταχυτητας μεταξυ ραμπας - ΚΙΤΤ.
Οταν οι πισω τροχοι (που συνεχιζουν να κινουνται με 160, ενω το αυτοκινητο ειναι μισο πανω στην ραμπα και μισο κατω - οι πισω τροχοι ειναι ακομα στην ασφαλτο) ανεβουν στην ραμπα, φρεναρουν και αυτοι και πεφτουν οι στροφες αποτομα. (αμα εχεις ενα αυτοκινητο να πηγαινει με 160 με 5η πχ και τους τροχους ανυψωμενους (δηλαδη να μην πηγαινει το αυτοκινητο αλλα οι οδηγουμενοι τροχοι να περιστρεφονται με την αντιστοιχη ταχυτητα) και το αφησεις κατω, θα σπινιαρει για λιγο αλλα μετα πιθανοτατα θα σβησει καθως οι τροχοι θα φρεναρουν εως σχεδον μηδενικη ταχυτητα.Τεσπα αυτα τα λεω γιατι ειχα ξαναπετυχει αντιστοιχη συζητηση στο ιντερνετ, οπου τελικα νοικιασαν μια ρυμουλκα με τετοια ραμπα και το εκαναν και ειδαν οτι γινεται.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Οταν οι πισω τροχοι (που συνεχιζουν να κινουνται με 160, ενω το αυτοκινητο ειναι μισο πανω στην ραμπα και μισο κατω - οι πισω τροχοι ειναι ακομα στην ασφαλτο) ανεβουν στην ραμπα, φρεναρουν και αυτοι και πεφτουν οι στροφες αποτομα.Δεν το πιάνω αυτό.
Εγώ πιστεύω ότι μόλις ακουμπήσουν οι τροχοί (στους οποίους μεταδίδεται η κίνηση) στην ράμπα το αυτοκίνητο πάλι θα έχει την ταχύτητα του αλλά ως προς την ράμπα και όχι ως προς τον δρόμο.
Άντε με την τριβή τα 160 να γίνουν 140...(αμα εχεις ενα αυτοκινητο να πηγαινει με 160 με 5η πχ και τους τροχους ανυψωμενους (δηλαδη να μην πηγαινει το αυτοκινητο αλλα οι οδηγουμενοι τροχοι να περιστρεφονται με την αντιστοιχη ταχυτητα) και το αφησεις κατω, θα σπινιαρει για λιγο αλλα μετα πιθανοτατα θα σβησει καθως οι τροχοι θα φρεναρουν εως σχεδον μηδενικη ταχυτητα.
γιατί? θα συνεχίσει να προχωράει με την ταχύτητα που είχε...
-
Ωραια, να νοικιασουμε και εμεις μια και να βαλουμε τον sirgus με το Ami να πηδηξει!!!
χεχεχεχεχεχε
-
sirgus o kacey καλά στα λέει...
Η ταχύτητα των 160 χαω είναι σε σχέση με το δρόμο.
Αν το φορτηγό κινείται με 140 χαω, η σχετική ταχύτητα του αυτοκινήτου ως προς το φορτηγό είναι 20 χαω.Ας υποθέσουμε ότι το αυτοκίνητο είναι πισωκίνητο.
Μόλις οι μπροστινοί τροχοί ανέβουν στη ράμπα, θα επιβραδύνουν από τα 160χαω στα 20χαω.
Τη στιγμή που οι πίσω τροχοί θα ανεβαίνουν και αυτοί στη ράμπα, ο οδηγός θα πατάει το γκάζι έτσι ώστε οι τροχοί να έχουν αρκετή ροπή για να κινείται το αμάξι με 160χαω.
Αν συνεχίσει να πατάει το γκάζι, το αμάξι θα σπινάρει γιατί ξαφνικά θα κινείται με 20χαω σε σχέση με το δάπεδο (ράμπα).
Επομένως αν εκείνη τη στιγμή ο οδηγός αφήσει το πολύ γκάζι ώστε να κινηθεί το αμάξι με λίγα χαω, τόσα ώστε να ανέβει αργά τη ράμπα, δεν θα υπάρχει πρόβλημα.Όλο το 'κόλπο' βασίζεται στην αδράνεια του αμαξιού. Τη στιγμή που οι κινητήριοι τροχοί ανεβαίνουν τη ράμπα, ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι το αμάξι 'εκτοξεύεται' μπροστά σπινάροντας και αφήνει (όχι εντελώς) το γκάζι.
Ασφαλώς δεν είναι δυνατόν από την ταχύτητα των 160 χαω, να επιταχύνει στα 160-20+160=300 χαω ακαριαία, έτσι απλά επειδή οι τροχοί ακούμπησαν τη ράμπα.
Φαντάσου το sirgus σαν μια γρήγορη εκκίνηση. -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Χμμμμ
Οχι ακριβως. Την στιγμη που οι μπροστα - μη οδηγουμενοι - τροχοι ανεβαινουν την ραμπα, απλουστατα φρεναρουν και απο τα 160+ φτανουν μεσα σε πολυ μικρο χρονο να κινουνται με τα 160-140=20 χαω της σχετικης ταχυτητας μεταξυ ραμπας - ΚΙΤΤ.
Οταν οι πισω τροχοι (που συνεχιζουν να κινουνται με 160, ενω το αυτοκινητο ειναι μισο πανω στην ραμπα και μισο κατω - οι πισω τροχοι ειναι ακομα στην ασφαλτο) ανεβουν στην ραμπα, φρεναρουν και αυτοι και πεφτουν οι στροφες αποτομα. (αμα εχεις ενα αυτοκινητο να πηγαινει με 160 με 5η πχ και τους τροχους ανυψωμενους (δηλαδη να μην πηγαινει το αυτοκινητο αλλα οι οδηγουμενοι τροχοι να περιστρεφονται με την αντιστοιχη ταχυτητα) και το αφησεις κατω, θα σπινιαρει για λιγο αλλα μετα πιθανοτατα θα σβησει καθως οι τροχοι θα φρεναρουν εως σχεδον μηδενικη ταχυτητα.Ακριβώς έτσι είναι.
Μια πολύ απλοϊκή εξήγηση είναι ότι λόγω της **αδράνειάς **του, ο ΚΙΤΤ θα τείνει να συνεχίσει να κινείται με 160 (σχετική +20 δηλαδη ως προς τη ράμπα) και όχι με 160+140=300 (σχετική +160 ως προς τη ράμπα).
Νομίζω ότι το παράδειγμα με το ανυψωμένο αυτοκίνητο είναι πολύ εύστοχο.
edit: Με πρόλαβε ο ermis3
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Δεν το πιάνω αυτό.
Εγώ πιστεύω ότι μόλις ακουμπήσουν οι τροχοί (στους οποίους μεταδίδεται η κίνηση) στην ράμπα το αυτοκίνητο πάλι θα έχει την ταχύτητα του αλλά ως προς την ράμπα και όχι ως προς τον δρόμο.
Άντε με την τριβή τα 160 να γίνουν 140...Κώστα, θεωρείς ότι οι τροχοί έχουν τόση αδράνεια ώστε η διαφορά αυτή να μην τους κάνει να ελαττώσουν ταχύτητα από μόνοι τους? Μην ξεχνάς ότι το αυτοκίνητο ήταν πισωκίνητο, οπότε οι μπροστινοί τροχοί εκ των πραγμάτων είναι ελεύθερης κίνησης. Επίσης για τους πίσω, εσύ παίρνεις σαν δεδομένο ότι ο οδηγός θα συνεχίσει να πατάει γκάζι. Σκέψου λοιπόν το εξής: Το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερη της νταλίκας ταχύτητα, και λίγο πριν ακουμπήσουν οι τροχοί τη ράμπα, ο οδηγός αφήνει το γκάζι και βάζει νεκρά (βασικά αυτόματο ήταν, άρα το πιο πιθανό είναι να κάνει αυτόματη αποσύμπλεξη). Αρα και οι πίσω τροχοί είναι τώρα ελεύθεροι στην κίνησή τους...
Με αυτοκινητάκια δεν έπαιζες όταν ήσουν μικρός? Τέτοια πειράματα έκανα συνέχεια!
edit: εγώ τα έγραψα άλλη μία για να τα εμπεδώσει!
-
Το έχω ξαναδεί αυτό το ερώτημα σε ένα φόρουμ φυσικής. Το συμπέρασμα ήταν οτι 20 χιλιόμετρα διαφορά ταχύτητας δεν επαρκούν. Θέλεις πολύ παραπάνω (40+) για να ανέβεις τη ράμπα.
Αν το ξαναβρώ θα το δημοσιεύσω.....
-
Επίσης χρειάζεται μεγάλη ταχύτητα επειδή η ράμπα έχει αρκετά μεγάλη κλίση και θα φρενάρει το αυτοκίνητο.
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Κώστα, θεωρείς ότι οι τροχοί έχουν τόση αδράνεια ώστε η διαφορά αυτή να μην τους κάνει να ελαττώσουν ταχύτητα από μόνοι τους? Μην ξεχνάς ότι το αυτοκίνητο ήταν πισωκίνητο, οπότε οι μπροστινοί τροχοί εκ των πραγμάτων είναι ελεύθερης κίνησης. Επίσης για τους πίσω, εσύ παίρνεις σαν δεδομένο ότι ο οδηγός θα συνεχίσει να πατάει γκάζι. Σκέψου λοιπόν το εξής: Το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερη της νταλίκας ταχύτητα, και λίγο πριν ακουμπήσουν οι τροχοί τη ράμπα, ο οδηγός αφήνει το γκάζι και βάζει νεκρά (βασικά αυτόματο ήταν, άρα το πιο πιθανό είναι να κάνει αυτόματη αποσύμπλεξη). Αρα και οι πίσω τροχοί είναι τώρα ελεύθεροι στην κίνησή τους...Με αυτοκινητάκια δεν έπαιζες όταν ήσουν μικρός? Τέτοια πειράματα έκανα συνέχεια!
edit: εγώ τα έγραψα άλλη μία για να τα εμπεδώσει!
Ωραια ολα αυτα αλλα μην ξεχνατε οτι εχει κ ο κινητηρας κ ο αξονας μεταδοσης καποια αδρανεια. Εστω οτι Uνταλικας =140χαω, Ukit=160χαω, διαστασεις τροχου κιτ 185/55-15 =» περιμετρος τροχου=1,85m. Με προχειρους υπολογισμους, στα 160χαω 24περιστροφες/sec, στα 20 χαω (μολις οι κινητηριοι τροχοι πατησουν ραμπα) 3περιστροφες/sec, η περισσευουμενη δυναμη του στροφαλου πχ που παει;;; Μηπως ο οδηγος πρεπει να βαλει ΑΚΑΡΙΑΙΑ νεκρα για να μην τα κουρεψει ολα;
Σχετική ταχύτητα - ΚΙΤ !!!