-
Γιατι 2?Ταυτοχρονα χαλασαν ;
-
Μια γεμάτη μπαταρία σε ηρεμία πρέπει να είναι γύρω στα 12,7Volts. Οποιαδήποτε τάση πάνω από 12,7 σημαίνει ότι φορτίζεται περισσότερο από όσο αποφορτίζεται. Η θεωρητικά σωστή τάση 13,8-14,4 σημαίνει ότι φορτίζει καλά. Βασικά θέλεις να δεις ότι σε μικρό φορτίο δεν ανεβάζει τάση πολύ πάνω από 14,4 γιατί βράζει η μπαταρία και ξεραίνεται (χαλάει) και ότι σε μεγάλο φορτίο και με μισοάδεια μπαταρία μπορεί να κρατάει τάση πάνω από 12,7 σε μέτριες στροφές. Αν βάλεις μεγαλύτερη μπαταρία τότε μπορεί η φόρτιση να μην επαρκεί ή να θέλει περισσότερη ώρα.
Αλλά, για ένα συγκεκριμένο κύκλωμα φόρτισης (με την κανονική μπαταρία που του αντιστοιχεί) όσο πιο γεμάτη είναι η μπαταρία οπότε και δεν χρειάζεται φόρτιση τόσο πιο μεγάλη η τάση αλλά και τόσο λιγότερο φορτίζει (λιγότερα αμπέρ). Δηλαδή μεγάλη τάση δεν σημαίνει ισχυρή φόρτιση, το αντίθετο, μεγάλη τάση σημαίνει γεμάτη μπαταρία. Βέβαια γεμάτη μπαταρία δεν σημαίνει ότι αντιστοιχεί στην ονομαστική της χωρητικότητα. Όσο παλιώνει η μπαταρία και χάνει χωρητικότητα τόσο πιο γρήγορα γεμίζει αλλά κρατάει και λιγότερο. Αν το κοιτάς συχνά θα δεις μια σχετικά απότομη μεταβολή προς το χειρότερο προς το τέλος της ζωής της μπαταρίας.
Οπότε σε καλό σύστημα μόλις βάλεις μπρος θα δεις την πιο χαμηλή τάση γιατί τραβάει το πιο πολύ ρεύμα οπότε πέφτει η τάση ενώ σιγά σιγά όσο φορτίζει τόσο λιγότερα αμπέρ θα περνάνε και μεγαλύτερη τάση θα βλέπεις. Πρακτικά σε αυτοκίνητο που χρησιμοποιείς κάθε μέρα μετά το πρώτο λεπτό έχει φορτιστεί η μπαταρία.
Ιδανικά πάντως θα ήθελες και αμπερόμετρο με + και - για να ξέρεις κάθε στιγμή αν πιο πολλά αμπέρ πηγαίνουν στην μπαταρία (φόρτιση) ή φεύγουν και δεν προλαβαίνουν να αντικατασταθούν (αποφόρτιση). Και αυτό όμως δεν μπορεί να σε υποψιάσει για την υπολειπόμενη χωρητικότητα της μπαταρίας. -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Γιατι 2?Ταυτοχρονα χαλασαν ;Χάλασε η μία, δεν μπορούσα να φέρω αυτοκίνητο δίπλα για να συνδέσω πόλους [έπεσα και ΣΤΟΝ μαλάκα, μπορεί να διηγηθώ το συμβάν, ήθελα να τον αρχίσω στις κλωτσιές], λέω να μεταφέρω τη μπαταρία του άλλου για να βάλω μπρος (είχε η δεύτερη ήδη 3,5 χρόνια λειτουργίας). Δεν πήρε (λιγότερα amber), είδα όμως ότι κι αυτής το 'ματάκι' είχε μαυρίσει. Ε, τη βάζω πίσω, παίρνω το αυτοκίνητο και αγοράζω 2 μαζί με ένα 'Τ' 13άρι που δεν είχα, γιατί αργά ή γρήγορα θα με άφηνε κι η άλλη. Τις τοποθετώ κι ησυχάζω για τα προσεχή 3-4 χρόνια (ελπίζω).
BTW, δεν υπάρχει χειρότερο χαρακτηριστικό στα opel από αυτό: όταν αδειάζει η μπαταρία, γίνεται χωρίς την παραμικρή προειδοποίηση. Νεκρώνει τε-λεί-ως, ούτε καν κλείδωνε το αυτοκίνητο. Ήταν η δεύτερη φορά που την πάτησα έτσι κι ευτυχώς δεν είχα βρεθεί μακριά από το σπίτι (χωρίς πλάκα, θα μπορούσε να μείνει το αυτοκίνητο ενώ θα βρισκόμουν σε φέρυ, για λίγα λεπτά της ώρας τη γλίτωσα ).
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Δεν πήρε (λιγότερα amber), είδα όμως ότι κι αυτής το 'ματάκι' είχε μαυρίσει.Με καλωδια προσπαθησες και δεν πηρε;Μηπως τα καλωδια ειναι 'της πλακας' ?Αφου δουλευε στο ενα αμαξι επρεπε να δουλεψει και στο αλλο,εκτος αν η πρωτη μπαταρια εχει σπασει εσωτερικα .
-
Aυτή που είχε πέσει τελείως ήταν 55άρα, ενώ η άλλη 45άρα (και όχι στα ντουζένια της). Τα ίδια καλώδια είχαν δουλέψει σε αυτοκίνητο φίλου, άρα μάλλον είναι ΟΚ.
Απλώς στα ηλεκτρικά το opel είναι πολύ ψηλομύτικο, αν δεν του δώσεις κατάλληλη τάση δεν καταλαβαίνει τίποτα. Ίσα που ψιλοέπαιζε το φωτάκι των οργάνων. Βασικά θα το άφηνα έτσι, αλλά, όπως είπα, δεν κλείδωναν οι πόρτες (πλην των μπροστινών που κλείδωναν χειροκίνητα, οι πίσω έμεναν ανοιχτές)! -
Υπόψιν οτι τα καλώδια που πουλάνε στο εμπόριο είναι πολύ λεπτά αρα έχουν μεγάλη αντίσταση. Αν η μπαταρία είναι πολύ πεσμένη δέν μπορούν να δώσουν αρκετό ρεύμα, ενώ ταυτόχρονα υπερθερμαίνονται και μπορούν μέχρι και να λιώσουν.
Επίσης αυτά τα καλώδια είναι πολύ κοντά, 1.5 μέτρο συνήθως και τα αυτοκίνητα πρέπει να έρθουν κολητά το ένα δίπλα στο άλλο, πράγμα που πολλές φορές δέν είναι δυνατό.
Μπορείς να πάρεις χοντρό καλώδιο με το μέτρο και μεγάλες τσιμπίδες απο μαγαζιά που πουλάνε είδη ηλεκτροκόλησης. Αυτά τα καλώδια είναι φτιαγμένα να αντέχουν εκατοντάδες αμπέρ για αρκετά λεπτά συνεχόμενα οπότε δέν μασάνε απο το ρεύμα της μπαταρίας. Έχω φτιάξει ένα ζευγάρι τέτοια γύρω στα 4-5 μέτρα, έχω ξεκινήσει και φορτηγά χωρίς πρόβλημα.
-
Τα λεπτά καλώδια κανονικά δεν είναι για να βάζεις μπρος αλλά για να φορτίζεις τη πεσμένη μπαταρία από την άλλη. Η σωστή τους χρήση είναι να τα συνδέσεις χωρίς να προσπαθήσεις να βάλεις μπρος.... Μετά από κάμποση ώρα τα αφαιρείς και δοκιμάζεις να βάλεις μπρος....
Τουλάχιστον όσοι τα χρησιμοποιούν για να βάλουν μπρος ας περιμένουν πρώτα με τα καλώδια συνδεμένα για λίγα λεπτά προτού μιζάρουν. Ας είναι αναμμένη η μηχανή στη φόρτιση αλλά να την σβήνετε πριν το μιζάρισμα γιατί πολλά κακά μπορούν να συμβούν στα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων με τα πάνω κάτω της τάσης... -
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Ίσως αν περίμενα κανένα τεταρτάκι με τη μπαταρία συνδεδεμένη, να γινόταν κάτι - φευ, τώρα τέλειωσε το πανηγύρι.
Η τιμή της Bosch τελικά είναι νορμάλ; Αξίζουν τα λεφτά τους (ίσως έχει ήδη αναφερθεί, αλλά ψιλοβαριέμαι να ψάχνω);
-
Πάρε μια φθηνή από Καρφούρ κ.τ.λ. και μην ασχολείσαι.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Πάρε μια φθηνή από Καρφούρ κ.τ.λ. και μην ασχολείσαι.Δεν είναι φτηνές.
-
Ακρίβυναν και αυτοί?
-
Τις τελευταίες 2-3 μέρες δυσκολευόταν να πάρει μπρος το αυτοκίνητο, όχι τραγικά, αλλά το έβλεπα ότι είχε τη δυσκολία του(civic 1,6 2004). Όχι μόνο το πρωί, αλλά οποιαδήποτε ώρα. Σήμερα δεν κατάφερε να πάρει.
Δεδομένου ότι:
-η μπαταρία είναι σχεδόν 6 ετών εργοστασιακή και έχω μείνει 3 φορές (οι δύο σχετικά πρόσφατα - δεν άντεχε το παραμικρό με σβηστό κινητήρα),
-τα 4 χρόνια έχει και έναν τετρακάναλο φορτωμένο πάνω,
-η τάση της είναι κοντά στα 12,5 volt όταν δε λειτουργεί ο κινητήρας, αλλά δε μπορεί να πάρει μπρος, όμως κατά τη λειτουργία (δίνω ρεύμα από το άλλο για να ξεκινήσει) η τάση πάει στα 14,6 volt περίπου = 'δυναμό' οκ,συμπεραίνω ότι απλά η μπαταρία μου είχε ένα φυσιολογικό θάνατο από βαθειά γεράματα και θέλει αντικατάσταση. Βλέπει κανείς κάτι περίεργο που εγώ παρέβλεψα;
-
Tα έφαγε τα ψωμιά της. Άξια. Πάμε για άλλη
-
Ψευτοδιατηρεί την τάση της αλλά έχει χάσει την χωρητικότητά της.... τετέλεσται, RIP κλπ. Πρόκειται για ένα καλό και τίμιο τρόπο θανάτου!
-
Καλησπέρα σε όλους.
Έχω ενα fiat punto sporting 1.2 16v 2002. To αυτοκίνητο το πήρα μεταχειρισμένο πέρυσι απο ιδιώτη. Απο τις πρώτες μέρες διαπίστωσα οτι η μπαταρία του ήταν 'κακή', καθώς δυσκολευόταν να πάρει μπροστά.
Με τον καιρό αποδείχθηκε οτι αν άφηνα το αυτοκίνητο πάνω απο 2 μέρες ακούνητο, άδειαζε τελείως η μπαταρία και έπρεπε να βάλω με καλώδια απο άλλο αυτοκίνητο μπροστά.
Σε κάποια φάση πριν τα χριστούγεννα , και ενώ δεν παλευόταν άλλο, το πήγα σ ενα φίλο ηλεκτρολόγο , και μου είπε οτι υπάρχει κάπου διαρροή. Του το αφήνω ενα πρωινό και το μεσημέρι μου είπε οτι έλεγξε τα πάντα, και δεν μπορεί να βρεί απο που είναι. Ανέφερε οτι έλεγξε δυναμό, ασφάλειες, ράδιο,συναγερμό κτλ κτλ. Μου είπε να πάω σε κάποιον που να ειδικεύεται σε fiat μήπως και ξέρει κάτι παραπάνω.
Πριν ένα μήνα στις 9/2, στα πλαίσια ενός μεγάλου σέρβις, σε αντιπροσωπία της Θεσ/κης (Ανδρεάδης), τους ανέφερα το πρόβλημα για να το ελέγξουν. Όταν πήγα να παραλάβω το αυτοκίνητο, μου είπαν οτι αλλάξανε την μπαταρία και τώρα είναι οκ. Όντος τις πρώτες μέρες φαινότανε οκ. Σε κάποια φάση το άφησα 3 μέρες... και όταν πήγα να βάλω μπρός δυσκολεύτηκε πάλι, και εγώ άρχησα να πονηρεύομαι πάλι.
Την εβδομάδα που μας πέρασε λόγο του ότι έλειπα εκτός, το αμάξι είχε να κουνηθεί 5-6 μέρες. Πάω σήμερα το πρωί να βάλω μπροστά, και ήταν ΤΕΛΕΙΩΣ νεκρό... για να σας δώσω να καταλάβετε με το κλειδί άνοιγε μόνο η μια πόρτα και όχι και οι 2 και φυσικά ούτε για πλάκα να προσπαθήσεις να μιζάρεις.Τους πήρα τηλέφωνο αμέσως, τους εξηγώ την κατάσταση... και άρχισαν να μου λένε απο το τηλέφωνο οτι αυτό είναι φυσιολογικό, και ότι είχε κρύο αυτές τις μέρες και έτσι είναι αυτά τα αυτοκίνητα, και οτι η 40άρα μπαταρία που φοράει είναι μικρή και κάτι χαζά! Τους λέω και πως τότε σε 2 άλλα αυτοκίνητα που έχω δε συμβαίνει, όχι με 5 μέρες αλλά και μισό μήνα? Και μάλιστα το άλλο το αυτοκίνητο είναι fiat seicento... που θεωρητικά είναι 'κατώτερο' ?
Κοινώς θέλω πριν πάω γνώμες απο εσάς. Είναι παράλογο να αφήνεις το αυτοκίνητο 5 μέρες , με 1 μήνα μπαταρία και να είναι νεκρό? Αν όχι... τι υποχρεούνται να κάνουν?Έχω και την εντολή εργασίας και τα τιμολόγια. Τι μπορώ να διεκδικήσω αν αρχίσουν τα 'μα και μου'?? Εδώ να αναφέρω ότι μου είπαν να το πάω να το ξαναδούνε, αλλά θέλω και τρίτες γνώμες πριν πάω.
Ευχαριστώ.
-
Απο τις πιο συχνες αιτιες που αδειαζει η μπαταρια ειναι ο συναγερμος και το ραδιο,για αρχη θα ελεγα να απομονωσεις τον συναγερμο τελειως και να βεβαιωθεις οτι το ραδιο σβηνει εντελως οταν το σβηνεις.Αν εχεις και ενισχυτες ή σαμπγουφερ σβηστα και αυτα.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Απο τις πιο συχνες αιτιες που αδειαζει η μπαταρια ειναι ο συναγερμος και το ραδιο,για αρχη θα ελεγα να απομονωσεις τον συναγερμο τελειως και να βεβαιωθεις οτι το ραδιο σβηνει εντελως οταν το σβηνεις.Αν εχεις και ενισχυτες ή σαμπγουφερ σβηστα και αυτα.Συναγερμό δε βάζω εδώ και μισό χρόνο, κλειδώνω με κλειδί, αλλά ο συναγερμός δεν είναι εκτός φίσας.
Όσο για το ράδιο, 9/10 βγάζω τη πρόσοψη... ενισχυτή δεν έχω, sub έχει απο την μάνα του...
-
Ο χρήστης bdim έγραψε:
Κοινώς θέλω πριν πάω γνώμες απο εσάς. Είναι παράλογο να αφήνεις το αυτοκίνητο 5 μέρες , με 1 μήνα μπαταρία και να είναι νεκρό?Βασίλη, εσύ είσαι;
Γι αρχή, μέτρα με ένα αμπερόμετρο τις παρασιτικές απώλειες που έχει με σβηστό το κινητήρα.
-
Η μαμισια μπαταρια κραταει ακομα καλα στο focus.Παει για 6ο χρονο.Βεβαια το αυτοκινητο το δουλευουμε καθε μερα και καθε φορα που κλεινει ενεργοποιειται ο συναγερμος.Νομιζω αυτη που εχω ειναι 45αρα.Δεν ειναι λιγο μικρη για 1.6??Τι προτεινετε να βαλω οταν τα κακαρωσει αυτη?
-
Nα βάλεις σαν αυτή που έχει. Σου έβγαλε 6 χρόνια. Μια χαρά.
Μπαταρία αυτοκινήτου...