-
Λέτε να είναι κοντά μας όλα αυτά; Το ζουμί στα παρακάτω είναι πιστεύω το τελευταίο ερώτημα. Τι θα απαντούσατε;
Οδηγώντας με ασφάλεια!
Πηγή PATHFINDER
Πολλοί πιστεύουν ότι το πλέον αναξιόπιστο τμήμα του εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου είναι ...ο οδηγός, όμως όταν η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία της αυτοκίνησης, τα προβλήματα δείχνουν μικρότερα!
Η νέα τεχνολογία έχει ως κύριο στόχο την ελαχιστοποίηση των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων, αυτών τουλάχιστον που οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη, όπως οι εσφαλμένες εκτιμήσεις, οι καθυστερημένες αντιδράσεις, ή ακόμα και η άγνοια.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός που αναμένεται να προστεθεί σε όλο και περισσότερα καινούργια, «έξυπνα», αυτοκίνητα περιλαμβάνει κάμερες νυχτερινής όρασης, αισθητήρες μακρινών αποστάσεων, ακόμα και «ξυπνητήρια» που αφυπνίζουν του κουρασμένους οδηγούς.
«Όλα όσα έμοιαζαν με σενάρια επιστημονικής φαντασίας στη διάρκεια της δεκαετίας του 'Α80, έχουν γίνει πραγματικότητα» τονίζει ο Klaus Machata, ένας από τους διοργανωτές σε συνέδριο για την ασφάλεια στην οδήγηση και την πρόληψη των κυκλοφοριακών προβλημάτων, το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
«Τα συνεχώς εξελισσόμενα συστήματα έχουν ήδη τη δυνατότητα να επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο που οδηγούμε», προσέθεσε ο Machata.
»Για παράδειγμα, οι αισθητήρες που βρίσκονται στον προφυλακτήρα θα μπορούσαν να κάνουν ένα αυτοκίνητο να ελαττώσει ταχύτητα σε μια γειτονιά που υπάρχει σχολείο, χωρίς να χρειαστεί καμία παρέμβαση από τον οδηγό».
Σε περίπτωση ατυχήματος δε, μια ηλεκτρονική συσκευή θα μπορούσε αυτόματα να καλέσει τηλεφωνικά βοήθεια, ενώ θα δίνει τη θέση του οχήματος μέσω δορυφόρου στον καλούμενο.
Όπως τόνισε ο Machata, τα ηλεκτρονικά συστήματα θα μπορούσαν ακόμα και να πάρουν τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, αν ο οδηγός είναι επικίνδυνα απρόσεκτος –για παράδειγμα, Γιαπωνέζοι τεχνικοί κατασκευάζουν αυτή την περίοδο ένα σύστημα το οποίο θα στερεί τον έλεγχο του οχήματος από τον οδηγό σε περίπτωση που αυτός αλλάζει συχνά λωρίδες χωρίς να προειδοποιεί προηγουμένως του υπόλοιπους οδηγούς
«Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων ιδιαίτερα, είναι πολύ πιο μπροστά» είπε χαρακτηριστικά ο Fernandes Ralston, ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας του πανεπιστημίου του Σίδνεϊ. «Μοιάζει να είναι ισχυρή τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία».
Όπως εξήγησε ο ίδιος, τα αυτοκίνητα στο κοντινό μέλλον θα περιλαμβάνουν κάμερες νυχτερινής όρασης, οι οποίες θα ανιχνεύουν στατικά και μη εμπόδια ακόμα και σε απόσταση εκατοντάδων μέτρων, αισθητήρες που θα βοηθούν τον οδηγό να κρατάει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αλλά και συστήματα που θα διασφαλίζουν ότι ο οδηγός παραμένει αφυπνισμένος, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα ακούγεται ένα «ξυπνητήρι».
Τον περασμένο μήνα μάλιστα, ξεκίνησαν στην Αυστραλία δοκιμές για ένα σύστημα που συνδυάζει έναν υπολογιστή σε μέγεθος παλάμης, ένα κινητό τηλέφωνο και λογισμικό πλοήγησης. Το σύστημα αυτό ειδοποιεί εκ των προτέρων τον οδηγό για τις συνθήκες του εκάστοτε αυτοκινητόδρομου. Παρόμοιες δοκιμές έχουν λάβει χώρα και στην Σουηδία, όπου 5.000 αυτοκίνητα έχουν ήδη εξοπλιστεί με ένα σύστημα που μειώνει αυτόματα την ταχύτητα καθώς πλησιάζει σε εμπόδια, τόπους ατυχημάτων ή έργα στο οδικό δίκτυο.
«Αν και θα κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ακριβά, αυτές οι συσκευές έχουν τη δυνατότητα να σώζουν ζωές στο δρόμο» κατέληξε ο Ralston.
Περίπου 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα παγκοσμίως, αριθμός που σε ό,τι αφορά την Ευρώπη φτάνει τις 127.000, σύμφωνα τουλάχιστον με τα ποσοστά που δημοσιεύτηκαν στο συνέδριο του ΠΟΥ.
«Μακροπρόθεσμα, αυτές οι ηλεκτρονικές συσκευές θα αλλάξουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οδηγούμε» τονίζει ο Hans-Yngve Berg, του Σουηδικού οργανισμού για την οδική ασφάλεια.
»Το ερώτημα είναι ποιος, το σύστημα ή ο οδηγός, θα έχει την τελευταία λέξη όταν έρχεται ο κίνδυνος. Και ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αν ένα σύστημα νεκρωθεί τη στιγμή που είναι περισσότερο απαραίτητο» -
Λέτε να είναι κοντά μας όλα αυτά; Το ζουμί στα παρακάτω είναι πιστεύω το τελευταίο ερώτημα. Τι θα απαντούσατε;
Οδηγώντας με ασφάλεια!
Πηγή PATHFINDER
Πολλοί πιστεύουν ότι το πλέον αναξιόπιστο τμήμα του εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου είναι ...ο οδηγός, όμως όταν η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία της αυτοκίνησης, τα προβλήματα δείχνουν μικρότερα!
Η νέα τεχνολογία έχει ως κύριο στόχο την ελαχιστοποίηση των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων, αυτών τουλάχιστον που οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη, όπως οι εσφαλμένες εκτιμήσεις, οι καθυστερημένες αντιδράσεις, ή ακόμα και η άγνοια.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός που αναμένεται να προστεθεί σε όλο και περισσότερα καινούργια, «έξυπνα», αυτοκίνητα περιλαμβάνει κάμερες νυχτερινής όρασης, αισθητήρες μακρινών αποστάσεων, ακόμα και «ξυπνητήρια» που αφυπνίζουν του κουρασμένους οδηγούς.
«Όλα όσα έμοιαζαν με σενάρια επιστημονικής φαντασίας στη διάρκεια της δεκαετίας του 'Α80, έχουν γίνει πραγματικότητα» τονίζει ο Klaus Machata, ένας από τους διοργανωτές σε συνέδριο για την ασφάλεια στην οδήγηση και την πρόληψη των κυκλοφοριακών προβλημάτων, το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
«Τα συνεχώς εξελισσόμενα συστήματα έχουν ήδη τη δυνατότητα να επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο που οδηγούμε», προσέθεσε ο Machata.
»Για παράδειγμα, οι αισθητήρες που βρίσκονται στον προφυλακτήρα θα μπορούσαν να κάνουν ένα αυτοκίνητο να ελαττώσει ταχύτητα σε μια γειτονιά που υπάρχει σχολείο, χωρίς να χρειαστεί καμία παρέμβαση από τον οδηγό».
Σε περίπτωση ατυχήματος δε, μια ηλεκτρονική συσκευή θα μπορούσε αυτόματα να καλέσει τηλεφωνικά βοήθεια, ενώ θα δίνει τη θέση του οχήματος μέσω δορυφόρου στον καλούμενο.
Όπως τόνισε ο Machata, τα ηλεκτρονικά συστήματα θα μπορούσαν ακόμα και να πάρουν τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, αν ο οδηγός είναι επικίνδυνα απρόσεκτος –για παράδειγμα, Γιαπωνέζοι τεχνικοί κατασκευάζουν αυτή την περίοδο ένα σύστημα το οποίο θα στερεί τον έλεγχο του οχήματος από τον οδηγό σε περίπτωση που αυτός αλλάζει συχνά λωρίδες χωρίς να προειδοποιεί προηγουμένως του υπόλοιπους οδηγούς
«Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων ιδιαίτερα, είναι πολύ πιο μπροστά» είπε χαρακτηριστικά ο Fernandes Ralston, ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας του πανεπιστημίου του Σίδνεϊ. «Μοιάζει να είναι ισχυρή τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία».
Όπως εξήγησε ο ίδιος, τα αυτοκίνητα στο κοντινό μέλλον θα περιλαμβάνουν κάμερες νυχτερινής όρασης, οι οποίες θα ανιχνεύουν στατικά και μη εμπόδια ακόμα και σε απόσταση εκατοντάδων μέτρων, αισθητήρες που θα βοηθούν τον οδηγό να κρατάει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αλλά και συστήματα που θα διασφαλίζουν ότι ο οδηγός παραμένει αφυπνισμένος, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα ακούγεται ένα «ξυπνητήρι».
Τον περασμένο μήνα μάλιστα, ξεκίνησαν στην Αυστραλία δοκιμές για ένα σύστημα που συνδυάζει έναν υπολογιστή σε μέγεθος παλάμης, ένα κινητό τηλέφωνο και λογισμικό πλοήγησης. Το σύστημα αυτό ειδοποιεί εκ των προτέρων τον οδηγό για τις συνθήκες του εκάστοτε αυτοκινητόδρομου. Παρόμοιες δοκιμές έχουν λάβει χώρα και στην Σουηδία, όπου 5.000 αυτοκίνητα έχουν ήδη εξοπλιστεί με ένα σύστημα που μειώνει αυτόματα την ταχύτητα καθώς πλησιάζει σε εμπόδια, τόπους ατυχημάτων ή έργα στο οδικό δίκτυο.
«Αν και θα κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ακριβά, αυτές οι συσκευές έχουν τη δυνατότητα να σώζουν ζωές στο δρόμο» κατέληξε ο Ralston.
Περίπου 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα παγκοσμίως, αριθμός που σε ό,τι αφορά την Ευρώπη φτάνει τις 127.000, σύμφωνα τουλάχιστον με τα ποσοστά που δημοσιεύτηκαν στο συνέδριο του ΠΟΥ.
«Μακροπρόθεσμα, αυτές οι ηλεκτρονικές συσκευές θα αλλάξουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οδηγούμε» τονίζει ο Hans-Yngve Berg, του Σουηδικού οργανισμού για την οδική ασφάλεια.
»Το ερώτημα είναι ποιος, το σύστημα ή ο οδηγός, θα έχει την τελευταία λέξη όταν έρχεται ο κίνδυνος. Και ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αν ένα σύστημα νεκρωθεί τη στιγμή που είναι περισσότερο απαραίτητο» -
Λέτε να είναι κοντά μας όλα αυτά; Το ζουμί στα παρακάτω είναι πιστεύω το τελευταίο ερώτημα. Τι θα απαντούσατε;
Οδηγώντας με ασφάλεια!
Πηγή PATHFINDER
Πολλοί πιστεύουν ότι το πλέον αναξιόπιστο τμήμα του εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου είναι ...ο οδηγός, όμως όταν η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία της αυτοκίνησης, τα προβλήματα δείχνουν μικρότερα!
Η νέα τεχνολογία έχει ως κύριο στόχο την ελαχιστοποίηση των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων, αυτών τουλάχιστον που οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη, όπως οι εσφαλμένες εκτιμήσεις, οι καθυστερημένες αντιδράσεις, ή ακόμα και η άγνοια.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός που αναμένεται να προστεθεί σε όλο και περισσότερα καινούργια, «έξυπνα», αυτοκίνητα περιλαμβάνει κάμερες νυχτερινής όρασης, αισθητήρες μακρινών αποστάσεων, ακόμα και «ξυπνητήρια» που αφυπνίζουν του κουρασμένους οδηγούς.
«Όλα όσα έμοιαζαν με σενάρια επιστημονικής φαντασίας στη διάρκεια της δεκαετίας του 'Α80, έχουν γίνει πραγματικότητα» τονίζει ο Klaus Machata, ένας από τους διοργανωτές σε συνέδριο για την ασφάλεια στην οδήγηση και την πρόληψη των κυκλοφοριακών προβλημάτων, το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
«Τα συνεχώς εξελισσόμενα συστήματα έχουν ήδη τη δυνατότητα να επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο που οδηγούμε», προσέθεσε ο Machata.
»Για παράδειγμα, οι αισθητήρες που βρίσκονται στον προφυλακτήρα θα μπορούσαν να κάνουν ένα αυτοκίνητο να ελαττώσει ταχύτητα σε μια γειτονιά που υπάρχει σχολείο, χωρίς να χρειαστεί καμία παρέμβαση από τον οδηγό».
Σε περίπτωση ατυχήματος δε, μια ηλεκτρονική συσκευή θα μπορούσε αυτόματα να καλέσει τηλεφωνικά βοήθεια, ενώ θα δίνει τη θέση του οχήματος μέσω δορυφόρου στον καλούμενο.
Όπως τόνισε ο Machata, τα ηλεκτρονικά συστήματα θα μπορούσαν ακόμα και να πάρουν τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, αν ο οδηγός είναι επικίνδυνα απρόσεκτος –για παράδειγμα, Γιαπωνέζοι τεχνικοί κατασκευάζουν αυτή την περίοδο ένα σύστημα το οποίο θα στερεί τον έλεγχο του οχήματος από τον οδηγό σε περίπτωση που αυτός αλλάζει συχνά λωρίδες χωρίς να προειδοποιεί προηγουμένως του υπόλοιπους οδηγούς
«Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων ιδιαίτερα, είναι πολύ πιο μπροστά» είπε χαρακτηριστικά ο Fernandes Ralston, ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας του πανεπιστημίου του Σίδνεϊ. «Μοιάζει να είναι ισχυρή τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία».
Όπως εξήγησε ο ίδιος, τα αυτοκίνητα στο κοντινό μέλλον θα περιλαμβάνουν κάμερες νυχτερινής όρασης, οι οποίες θα ανιχνεύουν στατικά και μη εμπόδια ακόμα και σε απόσταση εκατοντάδων μέτρων, αισθητήρες που θα βοηθούν τον οδηγό να κρατάει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αλλά και συστήματα που θα διασφαλίζουν ότι ο οδηγός παραμένει αφυπνισμένος, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα ακούγεται ένα «ξυπνητήρι».
Τον περασμένο μήνα μάλιστα, ξεκίνησαν στην Αυστραλία δοκιμές για ένα σύστημα που συνδυάζει έναν υπολογιστή σε μέγεθος παλάμης, ένα κινητό τηλέφωνο και λογισμικό πλοήγησης. Το σύστημα αυτό ειδοποιεί εκ των προτέρων τον οδηγό για τις συνθήκες του εκάστοτε αυτοκινητόδρομου. Παρόμοιες δοκιμές έχουν λάβει χώρα και στην Σουηδία, όπου 5.000 αυτοκίνητα έχουν ήδη εξοπλιστεί με ένα σύστημα που μειώνει αυτόματα την ταχύτητα καθώς πλησιάζει σε εμπόδια, τόπους ατυχημάτων ή έργα στο οδικό δίκτυο.
«Αν και θα κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ακριβά, αυτές οι συσκευές έχουν τη δυνατότητα να σώζουν ζωές στο δρόμο» κατέληξε ο Ralston.
Περίπου 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα παγκοσμίως, αριθμός που σε ό,τι αφορά την Ευρώπη φτάνει τις 127.000, σύμφωνα τουλάχιστον με τα ποσοστά που δημοσιεύτηκαν στο συνέδριο του ΠΟΥ.
«Μακροπρόθεσμα, αυτές οι ηλεκτρονικές συσκευές θα αλλάξουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οδηγούμε» τονίζει ο Hans-Yngve Berg, του Σουηδικού οργανισμού για την οδική ασφάλεια.
»Το ερώτημα είναι ποιος, το σύστημα ή ο οδηγός, θα έχει την τελευταία λέξη όταν έρχεται ο κίνδυνος. Και ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αν ένα σύστημα νεκρωθεί τη στιγμή που είναι περισσότερο απαραίτητο» -
Η ασφαλής οδήγηση - όπως και πολλά άλλα πράγματα- είναι θέμα παιδείας. Αν δεν υπάρχει παιδεία - με την ευρεία έννοια - τι να σου κάνουν τα καλούδια της σύγχρονης τεχνολογίας.....
-
Ο δρόμος για την αυτοματοποίηση των συστημάτων του αυτοκινήτου
είναι πλέον χωρίς επιστροφή.
Το πρόβλημα είναι η αποκοπή του οδηγού από την οδήγηση.
Σημειώστε αυτό που λέει το κείμενο,οι Ιάπωνες είναι πολύ μπροστά
σε αυτές τις τεχνολογίες. -
Η τεχνολογια σιγουρα μπορει να βοηθησει στην οδικη ασφαλεια και μαλιστα με πολυ καλα αποτελεσματα
πχ πολυ απλα θα μπορουσαν οι πινακιδες με τα ορια ταχυτητας να ειχαν καποιο πομπο ο οποιος θα εξεπεμπε ενα σημα με το οριο ταχυτητας , Το καταληλα εξοπλισμενο αυτοκινητο που θα περνουσε απο διπλα θα επερνε αυτο το σημα κι ετσι οσο και να πατας το γκαζι το αυτοκινητο δεν θα ξεπερνουσε αυτο το οριο
ξερετε ομως καποιον που θα αγοραζε ενα τετοιο αυτοκινητο που θα ηταν υπακουο σε τετοιες εντολες αν ειχε την επιλογη να παρει το αλλο 'το ανυπακουο'
Η τεχνολογια υπαρχει και μπορει ευκολα και χωρις μεγαλο κοστος να εφαρμοστει . Δεν εφαρμοζετε απλα γιατι δεν αρεσει στους περισσσοτερους
και μεσα σε αυτους ειναι και οσοι μπορουν ειται νομοθετικα ειται τεχνικα να την εφαρμοσουνΑλωστε αν δεν υπηρχε οδηγος που θα παραβιαζε το οριο 'καποιοι' θα εχαναν σημαντικα εσοδα καθως δεν θα μπορουσαν να μοιραζουν κλησεις
την οδικη ασφαλεια θα κοιταξουνε τωρα πανω απ ολα ειναι το χρημα. -
Ο χρήστης abc123d έγραψε:
Αλωστε αν δεν υπηρχε οδηγος που θα παραβιαζε το οριο 'καποιοι' θα εχαναν σημαντικα εσοδα καθως δεν θα μπορουσαν να μοιραζουν κλησεις
την οδικη ασφαλεια θα κοιταξουνε τωρα πανω απ ολα ειναι το χρημα.Ok, το θέμα των κλήσεων σηκώνει πολύ κουβέντα αλλά να μην υπερβάλουμε.
Το πρόβλημα είναι η αποκοπή του οδηγού από την οδήγηση.
Όχι, το πρόβλημα είναι η πιθανότητα δυσλειτουργίας των συστημάτων και τα επακόλουθα. Πάντα θα υπάρχουν πίστες, για όσους το επιθυμούν, με αυτοκίνητα που δεν θα αποκόπτουν τον οδηγό από την οδήγηση...
Ο τομέας που είναι πιο προχωρημένος σε αυτόν τον τομέα είναι βεβαίως η αεροδιαστημική βομηχανία. Ήδη τα τελευταίας τεχνολογίας αεροπλάνα μπορούν να εκτελέσουν το σύνολο της πτήσης αυτόματα (μαζί με απογείωση και προσγείωση) αρκεί και το αεροδρόμιο να έχει την κατάληλη υποδομή. Νομίζω όμως πως σε δύσκολες συνθήκες η προσγείωση-απογείωση γίνεται πάντα χειροκίνητα.Το θέμα είναι να τελειοποιηθούν και να είναι αξιόπιστα κάτω από όλες τις συνθήκες αυτά τα συστήματα. Όταν αυτό επιτεχθεί να είστε σίγουροι ότι ο ανθρώπινος κρίκος στη διαδικασία θα είναι παρελθόν. Κάτι τέτοιο θα πάρει πολλές δεκαετίες όμως.
-
abc123d και nickolas, μαλλον δεν πατε καθολου καλα (δεν σας επιτιθεμαι ουτε το λεω ειρωνικα, απλως δεν ξερω πως αλλιως να το εκφρασω..)
Αμα εσεις θελετε ενα τετρατροχο για να σας πηγαινει απο το σημειο Α στο σημειο Β, παρ'τε εναν σοφερ η το λεωφορειο.
α) Nickolas, αν δεν θεωρεις προβλημα την ενδεχομενη αποκοπη του οδηγου απο την οδηγηση, τοτε μαλλον δεν σου αρεσει και δεν ευχαριστιεσαι την οδηγηση.
β) abc123d δεν ειμαστε σοβαροι μου φαινεται, που θα τηρουμε παντου και παντα τα ορια ταχυτητας...
Και κατι αλλο, οσοι νομιζετε οτι κατι τετοιο ειναι καλη ιδεα, σκεφτειτε οτι σε περιπτωση επικινδυνης οδηγησης η προκλησης ατυχηματος εξ'αιτιας της, ο οδηγος που φταιει εχει ενα πολυ σοβρο επιχειρημα υπερασπισης, οτι αυτος δεν ετρεχε γιατι δεν μπορουσε παρα να πηγαινει μονο κατω απο το οριο ταχυτητας. Σκεφτειτε τωρα ποσοι θα σκοτωθουν αν ολοι πηγαινουν με 90 στην Συγγρου ενα πρωινο καθημερινης. Το οριο τοσο ειναι...
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
...
Όχι, το πρόβλημα είναι η πιθανότητα δυσλειτουργίας των συστημάτων και τα επακόλουθα. Πάντα θα υπάρχουν πίστες, για όσους το επιθυμούν, με αυτοκίνητα που δεν θα αποκόπτουν τον οδηγό από την οδήγηση...
Ο τομέας που είναι πιο προχωρημένος σε αυτόν τον τομέα είναι βεβαίως η αεροδιαστημική βομηχανία. Ήδη τα τελευταίας τεχνολογίας αεροπλάνα μπορούν να εκτελέσουν το σύνολο της πτήσης αυτόματα (μαζί με απογείωση και προσγείωση) αρκεί και το αεροδρόμιο να έχει την κατάληλη υποδομή. Νομίζω όμως πως σε δύσκολες συνθήκες η προσγείωση-απογείωση γίνεται πάντα χειροκίνητα.Το θέμα είναι να τελειοποιηθούν και να είναι αξιόπιστα κάτω από όλες τις συνθήκες αυτά τα συστήματα. Όταν αυτό επιτεχθεί να είστε σίγουροι ότι ο ανθρώπινος κρίκος στη διαδικασία θα είναι παρελθόν. Κάτι τέτοιο θα πάρει πολλές δεκαετίες όμως.
Είναι πολύ σωστό αυτό.
Αυτό που λές για τα αεροπλάνα πράγματι έτσι είναι.
Στα αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιείται καθε τεχνολογία που υπάρχει γιατι δεν έχει δοκιμαστεί και καμια εταιρεία δεν αναλαμβάνει τις ανακλύσεις και τις μαζικές μυνήσεις απο τυχόν προβλήματα/ατυχήματα.
Είναι ο ίδιος λόγος που τα αεροπλανα δεν εξελίσονται εδω και χρόνια. ΟΙ εταιρείες επενδύουν τεχνολογία στα Avionics, αλλά δεν είναι εύκολη απόφαση μια εταιρεία να βγάλει κάτι τελείος καινούργιο. Σε περίπτωση ατυχήματος μία μύνηση μπορεί να κλίσει την εταιρεία.
Ένα περιστατικό είναι το χειρότερο ατυχημα εσωτερικής πτήσης που έγινε στην USA. Μay 25 1979 McDonneel douglas DC10. To αεροπλάνο έπεσε κατα την απογείωση. Σχετικά καινούργια τα αεροπλάνα, όλες οι μυνήσεις έγιναν στην εταιρεία. Μάλιστα σε μία μόνο μέρα βγήκε υπεύθυνος να πεί πιο κομμάτι του υλικού του αεροπλάνουν έσπασε. Μέχρι η εταιρεία να αποδείξει το αντίθετο, κανένας πλέον δεν αγόραζε απο αυτήν με αποτέλεσμα σύντομα να εξαγοραστεί. Τελικά διαπιστώθηκε οτι το πρόβλημα ήταν στο πως οι αεροπορικές εταιρείες κάναν τη συντήριση φτερου τουρμπινας σε 2 βήματα αντί για 3 που έλεγε η εταιρεία. Υπάρχουν φήμες οτι η American airlines το γνόριζε το πρόβλημα μετα το ατύχημα, αλλα για να αποφύγει τι μύνηση το απεκριψε.
Αυτό το παράδειγμα και μόνο δείχνει ποσο 'τολμάει' μια εταιρεία να εφαρμόσει δραστικά και μαζικά την καινούργια τεχνολογία
Με εκτίμηση,
Δημήτρης -
kacey, πίστεψε με, μου αρέσει πολύ οδήγηση. Οδήγηση σε **δημόσιο δρόμο **όμως σημαίνει πρωτίστως μετακίνηση και δευτερευόντως οδηγική ευχαρίστηση. Ό,τι και να γίνει πάντως, όπως έγραψα και στο 1ο post, θα υπάρχουν πάντα πίστες για όλους όσους θα ήθελαν να διασκεδάσουν.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
abc123d και nickolas, μαλλον δεν πατε καθολου καλα (δεν σας επιτιθεμαι ουτε το λεω ειρωνικα, απλως δεν ξερω πως αλλιως να το εκφρασω..)Αμα εσεις θελετε ενα τετρατροχο για να σας πηγαινει απο το σημειο Α στο σημειο Β, παρ'τε εναν σοφερ η το λεωφορειο.
α) Nickolas, αν δεν θεωρεις προβλημα την ενδεχομενη αποκοπη του οδηγου απο την οδηγηση, τοτε μαλλον δεν σου αρεσει και δεν ευχαριστιεσαι την οδηγηση.
β) abc123d δεν ειμαστε σοβαροι μου φαινεται, που θα τηρουμε παντου και παντα τα ορια ταχυτητας...
Και κατι αλλο, οσοι νομιζετε οτι κατι τετοιο ειναι καλη ιδεα, σκεφτειτε οτι σε περιπτωση επικινδυνης οδηγησης η προκλησης ατυχηματος εξ'αιτιας της, ο οδηγος που φταιει εχει ενα πολυ σοβρο επιχειρημα υπερασπισης, οτι αυτος δεν ετρεχε γιατι δεν μπορουσε παρα να πηγαινει μονο κατω απο το οριο ταχυτητας. Σκεφτειτε τωρα ποσοι θα σκοτωθουν αν ολοι πηγαινουν με 90 στην Συγγρου ενα πρωινο καθημερινης. Το οριο τοσο ειναι...
Δηλαδη οι υπολοιποι σαν και εσενα που πατε καλα και εισται σοβαροι πως την εννοειτε την ευχαριστηση στην οδηγηση? τρεχοντας οσο παει το αυτοκινητο κανοντας ζικ-ζακ και σφηνες αναμεσα απο τα αυτοκινητα αυτων που δεν πανε καλα και δεν ειναι σοβαροι?
υπαρχουν πολλα νουλαπαρκ με αυτοκινητακια που συναγωνιζονται ποιο θα δωσει τις περισοτερες τρακες
Να πας εκει για να διασκεδασεις
Το κανονικο αυτοκινητο που κινειτε αναμεσα σε πολλα αλλα δεν ειναι παιχνιδι για διασκεδαση. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Όχι, το πρόβλημα είναι η πιθανότητα δυσλειτουργίας των συστημάτων και τα επακόλουθα.Υπάρχει πιστεύω μια αδικαιολόγητη φοβία εναντίον των ηλεκτρονικών συστημάτων. Αντίθετα, όταν κάτι είναι μηχανικό μας δίνει την (ψευδή πολλές φορές) εντύπωση της αξιοπιστίας.
-
Ο χρήστης abc123d έγραψε:
Δηλαδη οι υπολοιποι σαν και εσενα που πατε καλα και εισται σοβαροι πως την εννοειτε την ευχαριστηση στην οδηγηση? τρεχοντας οσο παει το αυτοκινητο κανοντας ζικ-ζακ και σφηνες αναμεσα απο τα αυτοκινητα αυτων που δεν πανε καλα και δεν ειναι σοβαροι?
υπαρχουν πολλα νουλαπαρκ με αυτοκινητακια που συναγωνιζονται ποιο θα δωσει τις περισοτερες τρακες
Να πας εκει για να διασκεδασεις
Το κανονικο αυτοκινητο που κινειτε αναμεσα σε πολλα αλλα δεν ειναι παιχνιδι για διασκεδαση.Οχι, καθολου. Αλλα τι σχεση εχει αυτο με το να μην μπορεις ποτε να ξεπερασεις τα ορια ταχυτητας? Δεν ειπα οτι θα πηγαινω μαλλιοκουβαρα, ουτε οτι θα κανω σφηνες, αλλα με 90 στην Συγγρου 3 το πρωι καθημερινης ΔΕΝ θα παω.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Δηλαδη οι υπολοιποι σαν και εσενα που πατε καλα και εισται σοβαροι πως την εννοειτε την ευχαριστηση στην οδηγηση? τρεχοντας οσο παει το αυτοκινητο κανοντας ζικ-ζακ και σφηνες αναμεσα απο τα αυτοκινητα αυτων που δεν πανε καλα και δεν ειναι σοβαροι?
υπαρχουν πολλα νουλαπαρκ με αυτοκινητακια που συναγωνιζονται ποιο θα δωσει τις περισοτερες τρακες
Να πας εκει για να διασκεδασεις
Το κανονικο αυτοκινητο που κινειτε αναμεσα σε πολλα αλλα δεν ειναι παιχνιδι για διασκεδαση.Οχι, καθολου. Αλλα τι σχεση εχει αυτο με το να μην μπορεις ποτε να ξεπερασεις τα ορια ταχυτητας? Δεν ειπα οτι θα πηγαινω μαλλιοκουβαρα, ουτε οτι θα κανω σφηνες, αλλα με 90 στην Συγγρου 3 το πρωι καθημερινης ΔΕΝ θα παω.
Aγαπητε Kacey,
θέλω να ρωτήσω κατι άσχετο με το θέμα που μιλάτε..
Στη photo σου βλέπω μια BMW με κινητήρα που γράφει M Power, αλλά είναι διαφορετικός απο αυτόν που ξέρω σε Μ3 και Μ5.. Τί ακριβώς είναι;
Στην Μ5 ο κινητήρας δεν έχει τις άσπρες ραβδώσεις και έχει ενα τεράστιο Μ και στην Μ3 δεν γράφει Μ Power. Δεν μπορώ να θυμιθώ αν έχω δεί τέτοιο κινητήρα και για αυτό ρωτάω...
Ακόμα και σε παλιές ΒΜW όπως Ε36 θυμάμαι το Μ τυπωμένο πανω εκτός άν κάνω λάθος. Σε πολύ παλίες Μ (γιατι απο τα φώτα σου βλέπω οτι είναι 2 γενιές παλιό) πρόσεξα και κάποιες άλλες λεπτομέρειες διαφορετικές απο τα Μ εδώ. Ξέρετε άν έχουμε διαφορετικές εκδόσεις Μ3/Μ5 σε Ευρωπη Αμερικη;Με εκτίμηση,
ΔημήτρηςYΓ.
-
Είχα ρωτήσει και εγώ το ίδιο πράγμα
Το αυτοκίνητο είναι Ε30 και το μοτερ είναι απο Μ3 Ε36 με προσθήκη turbo.
-
Μα καλά, πρόσεξες τις άσπρες ραβδώσεις και τα φώτα και δεν είδες ολόκληρο 'σαλιγκάρι'?
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Μα καλά, πρόσεξες τις άσπρες ραβδώσεις και τα φώτα και δεν είδες ολόκληρο 'σαλιγκάρι'?Fysika kai eida to turbo (profanos den einai apo tin BMW! -nomisa oi katoxoi BMW den tous aresei to turbo )
Apla auto to ama3i den mou fainetai ama3i pou kataskeuastike se ergostasio. Diladi den mou fainetai gia M3 E30 me pio kainourgio kinitira. Den anaferomai sto turbo. Den exei idia ilika me tin M3 kai nomizw lipei kai enas a3onas gia tin asfalia pou empene kapou sto va8os..8a fainonoutsan oi vides kai mia pleura tou (den eimai sigouros gia auto)
Den einai ligo 'epikindino' tetiou eidous allages (turbo kai pio kainourgios kinitiras M3) se toso palio autokinito?
Aporw an plirei kamia prodiagrafh asfaleias
Filika,
Dimitris -
Ο χρήστης dimitrios2004 έγραψε:
Fysika kai eida to turbo (profanos den einai apo tin BMW! -nomisa oi katoxoi BMW den tous aresei to turbo )There is no replacement for displacement, σωστά?
-
Το αυτοκινητο ειναι μια Ε30, ΟΧΙ Μ3 αλλα με bodykit M3 (φουσκωτα φτερα κλπ κλπ.)
Το μοτερ ειναι Μ3 Ε36 3lt (τα οποια εγραφαν πανω M Power, οπως και ολα τα M μοτερ εκτος απο το Μ3 Ε46 και το Μ5 Ε39 (τα συγχρονα δηλαδη) τα οποια εχουν μονο το Μ πανω. Η τουρμπινα ειναι της ταξης saligarus terastiotatus
To αυτοκινητο ειναι ολο ραμμενο και με κολλητο roll cage. Η φωτο του αυτοκινητου ειναι εδω:http://www.momentoffame.com/snapshots/M ... l84931.jpg
Προσεξτε τις ζαντες (BBS Lemans 19αρες), τα φρενα που δεν φαινονται αλλα σχεδον γεμιζουν τις 19αρες ζαντες, καθως και το intercooler....
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Το αυτοκινητο ειναι μια Ε30, ΟΧΙ Μ3 αλλα με bodykit M3 (φουσκωτα φτερα κλπ κλπ.)
Το μοτερ ειναι Μ3 Ε36 3lt (τα οποια εγραφαν πανω M Power, οπως και ολα τα M μοτερ εκτος απο το Μ3 Ε46 και το Μ5 Ε39 (τα συγχρονα δηλαδη) τα οποια εχουν μονο το Μ πανω. Η τουρμπινα ειναι της ταξης saligarus terastiotatus
To αυτοκινητο ειναι ολο ραμμενο και με κολλητο roll cage. Η φωτο του αυτοκινητου ειναι εδω:http://www.momentoffame.com/snapshots/M ... l84931.jpg
Προσεξτε τις ζαντες (BBS Lemans 19αρες), τα φρενα που δεν φαινονται αλλα σχεδον γεμιζουν τις 19αρες ζαντες, καθως και το intercooler....
Και είναι ασφαλής τέτοια μετατροπή;; Η Μ3/Μ5 εκτός του οτι έχουν κάποιες διαφορές στο αμάξωμα, για θέματα παθητικής ασφάλειας έχουν επιπλαίον υλικά μέσα.
Γιατί δεν αγόραζες μία Μ3 αφού απο ότι καταλαβαίνω αυτό ήθελες. Μπήκες σε πολύ διαδικασία για να κάνεις όλες τις μετατροπές, όταν στο εμπόριο πουλιέται έτοιμη και θα έλεγα μάλλον πιο ασφαλής κατασκευασμενη απο την εταιρεία.Με εκτίμηση,
Δημήτρης
Ποιος θα φταίει;