-
Ο χρήστης j.marr έγραψε:
εγώ λέω οτι θές χαλαρά περί τα 10μυριοευρω για να πείς οτι το προϊόν σου θα στέκεται στην αγορά (μιλάμε πάντα για road cars)
Mε τα μεγέθη που παίζουν σήμερα, 10εκ. ευρώ είναι για τις βίδες...
Λέγοντας ευέλικτες λύσεις εννοώ κάτι σαν αυτό που περιέγραψε ο wannabe πιο πάνω. Να μπορεί να πάρει διάφορους τύπους κινητήρων, να μπορεί να παραχθεί σε διάφορα μεγέθη, κτλ... Να έχεις ουσιαστικά ένα ράφι ανταλλακτικών που να παίρνεις ότι χρειάζεσαι. Κάτι σαν το VAG ή τη Fiat, αλλά στο πιο φθηνό ένα πράγμα...
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
εγώ λέω οτι θές χαλαρά περί τα 10μυριοευρω για να πείς οτι το προϊόν σου θα στέκεται στην αγορά (μιλάμε πάντα για road cars)
Mε τα μεγέθη που παίζουν σήμερα, 10εκ. ευρώ είναι για τις βίδες...
για R&D είναι ενα μικρό αλλα ικανό ποσό
για παραγωγή μπορείς να το δώσεις και αλλού δεν χρειαζεται να στίσεις εξαρχής εργοστάσιο
-
Υπάρχουν δύο μοντέλα για ελληνικό... ή 'ελληνοφτιαγμένο' όχημα.
-
Το μοντέλο Caterham/Westfield κτλ (και υπάρχουν αρκετοί)
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:K ... ufacturers -
Η Παρουσία μια μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλαδα.
Το 2. ειναι εξαιρετικά δύσκολο. Αυτή την στιγμή στην Ευρώπη υπάρχει overcapacity. Τα περισσότερα
Ευρωπαικά εργοστάσια λειτουργούν στο 60%. Η μοναδική επένδυση που θα γίνει σε ευρωπαικό έδαφος
ειναι αυτή της FIAT στο παλιο εργαστάσιο της Ζασταβα. Ενώ αντίθετα το εργοστάσια της Opel
στην Αμβέρσα και ίσως και στο Luton παει για λουκέτο, ενώ για σταματημα τις παραγωγής
πάει και το εργοστάσιο της FIAT στις 'Θερμαὶ αἱ Ἱμερᾶαι' στην Σικελία (Termini Imerese).
Εαν προσθέσουμε την τα προβλήματα που θα βάζει συνέχει το Ελληνικό κράτος αλλά και αυτά
που θα βάζουν οι απανταχού συνδικαλιστές, σε συνδιασμό με το πάρα πολύ υψηλό εργατικό κόστος
στην Ελλάδα, τότε είναι προφανές οτι αυτό δεν θα γίνει ποτέ..Το 1. (kitCar) ειναι θεωρητικά εφικτό να συμβέι. Θα χρειαστεί κάποιος μεγαλοεπιχειρηματίας που να έχει
εισοδήματα από αλλού και να έχει αγάπη για το αυτοκίνητο. Θα έχει σημαντικά προβλήματα όμως
να βρεί καταρτησμένο εργατικό δυναμικό, θα έχει σοβαρά προβλήματα με το ελληνικό κράτος
(εγκρίσεις τύπου κτλ) και λόγω ελλειψης αυτοκινητιστικής παράδοσης (και πίστων) θα δυσκολευτεί να βρεί και πελάτες... -
-
Ο χρήστης wannabe έγραψε:
θεωρώ οτι το switchover σε ηλεκτροκίνηση θα είναι ραγδαίο, κάτι άκουσα να βγαίνει και απο χείλη Θαπατέρο για 2020 ατζέντα, οπότε δεν είναι τρελό όνειρο και αιθεροβασίαΟ κάθε Θαπατέρο μιλάει όμως για την πάρτη του,
γιατί ηλεκτροκίνηση σημαίνει όχι μόνο ηλεκτροκινούμενα πλήρως ή μερικώς αυτοκίνητα αλλά και υποδομές.
Βεβαίως τα πάντα γίνονται και μπορούν να γίνουν παντού αρκεί να υπάρχει το χρήμα.
Στην Ελλάδα όμως;...Στην Ισπανία για παράδειγμα τα μεγέθη της οικονομίας είναι πολλαπλάσια σε σχέση με την Ελλάδα
ώστε ακόμα και τώρα, που κι εκεί υπάρχουν τεράστια οικονομικά αδιέξοδα,
το κράτος να μπορεί να επιχορηγεί την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία για να κάνει έρευνα πάνω στην ηλεκτροκίνηση ή στην τηλεματική κά,
με αποτέλεσμα σήμερα η Ισπανία να είναι μία από τις χώρες που ηγούνται πανευρωπαϊκά στον τομέα του R&D της ηλεκτροκίνησης και όχι μόνο.
Και φυσικά αυτό επιστρέφει ανταποδοτικά όχι μόνο σε επίπεδο απασχολούμενου εργατικού δυναμικού ή ροής κεφαλαίων
αλλά και σε επίπεδο υποδομών (βλέπε Βαρκελώνη και άλλες ισπανικές πόλεις).
Εδώ κάτι τέτοιο θα σήμαινε τουλάχιστον σπατάλη,
ενώ μια άλλη εκδοχή θα είχε να κάνει με το ότι στην καλύτερη περίπτωση τα λεφτά θα είχαν καταλήξει μαύρα στις τσέπες ορισμένων μεγαλοκαθηγητών ή μεγαλοσχημόνων
δήθεν ασχολούμενων και επιδοτούμενων να ασχοληθούν με την έρευνα...Ακόμα και έτσι όμως, η έρευνα στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι απλό, απαιτούνται τεράστια ποσά
ενώ να μην ξεχνάμε και ότι η βάση παραμένει το ίδιο το αυτοκίνητο,
κάτι για το οποίο εμείς έχουμε χάσει το τρένο προ πολλού για να μην πω ότι το έχουμε διώξει κιόλας...Εκεί με άλλα λόγια υπάρχει τέτοιο εγχώριο προϊόν που συνεισφέρει στα δημόσια έσοδα
και που παρά τις οικονομικές δυσκολίες στηρίζει την οικονομία και το κράτος
ώστε να γίνουν τα απαραίτητα βήματα.
Το να μιλάμε με τους ίδιους όρους για την ελληνική πραγματικότητα είναι τουλάχιστον αφελές.
Να μη μιλήσουμε για τη διαφορετική νοοτροπία σε επίπεδο σοβαρότητας και για την κουλτούρα της αρπαχτής εν Ελλάδι...Φοβάμαι ότι τελικά θα καταλήξουμε πολύ απλά να υπάρχουν χώρες δύο ή πολλών ταχυτήτων όσον αφορά τις υποδομές που θα υποστηρίζουν στην πράξη ένα τέτοιο εγχείρημα
με τον ίδιο τρόπο που σήμερα υπάρχουν διαφορετικές ταχύτητες πχ στην βιομηχανική παραγωγική διαδικασία.
Και μόνο αν υπάρξει συνεισφορά έξωθεν από τα ευρωπαϊκά ταμεία,
θα φτάσει έγκαιρα η ηλεκτροκίνηση στο Γιουνανιστάν ως προς τις υποδομές πάντα.
Για ελληνική πρωτοπορία στην εξέλιξη της τεχνολογίας, φυσικά ούτε λόγος εννοείται...Επίσης δε λαμβάνουμε υπόψη τα τεράστια οικονομικά συμφέροντα κάθε λογής
που θα επιδιώκουν παντού ανά πάσα ώρα και στιγμή να καπελώσουν το όλο τόλμημα
και που θα προσπαθούν να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στη νέα πραγματικότητα
διαφυλάσσοντας όμως ταυτόχρονα τις αποδόσεις των επενδύσεων της προηγούμενης περιόδου.Με άλλα λόγια η ηλεκτροκίνηση είναι κοντά, αλλά όχι για εμάς.
-
Ο χρήστης provocatoras έγραψε:
Με άλλα λόγια η ηλεκτροκίνηση είναι κοντά, αλλά όχι για εμάς.Η ηλεκτροκίνηση είναι καινούρια για όλους πάντως. Αν εξαιρέσουμε πλαίσια, αμαξώματα κλπ που σίγουρα υπάρχουν διαθέσιμα, δεν απέχουν πολύ απο το 0 μιας προοπτικής εξέλιξης ενός μη 'αναγνωρίσιμου' οχήματος απέναντι είτε στην πρόταση της υπερδύναμης της Chevrolet με το Volt είτε τα μικρά πλαστικά της Aixam!
Εκείνο πάντως που αρχίζω να υποψιάζομαι εδώ και 7 σελίδες είναι -πέρα απο τα όποια θέματα (κόστη, οργάνωση, υποστήριξη, κράτος κλπ) που ρεαλιστικά μηδενίζουν κάθε πιθανότητα προσπάθιας- είναι μήπως αναζητούμε κέρδη απο το πρώτο τεμάχιο?
ΥΓ. Ενδιαφέρον θα είχε πάντως μια 'κατασκοπία' στα ενδοεταιρικά/εσωτερικά της ΑΙΧΑΜ για το πως λειτουργεί μια τέτοια εταιρία, τι κέρδη έχει, πως στήθηκε, τι οργάνωση έχει κλπ.
-
Δεν είναι ότι περιμένουμε να έχουμε απόδοση από το πρώτο όχημα,
είναι ότι και πάλι ο κοινός παρονομαστής είναι το χρήμα
από τη στιγμή που χρειάζεται μεγάλη κεφαλαιακή επάρκεια προκειμένου να αντέξει ένα τέτοιο εγχείρημα,
με τη προοπτική και το business plan να αποδώσει μελλοντικά.Συν ότι δεν ξεκαθαρίζουμε το ερώτημα που θέσαμε από την αρχή,
αν θέλουμε δηλαδή βιοτεχνία ή βιομηχανία ή βιοτεχνία που θα εξελιχθεί σε κάτι μεγαλύτερο.Και πώς να εξελιχθεί,
τη στιγμή που οι κολοσσοί ξοδεύουν πολλαπλάσια και εξελίσσουν προϊόντα πλήρη και ποιοτικά από κάθε άποψη,
αμαξώματος και τεχνολογίας...Ναι μεν η ηλεκτροκίνηση είναι νέο πράγμα για όλους,
αλλά κάποιοι είναι πολύ πιο μπροστά τόσο που δεν τους φτάνει το βλέμα μας. -
Υπάρχει ελληνική εταιρία που εμπορεύεται ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η έρευνά της και η καινοτομία της εστιάζεται σε έναν άλλο τομέα. Αυτόν της υδρογονοκίνησης! Με αξιοπρόσεκτα μάλιστα επιτεύγματα!
Ο λόγος φυσικά για την Tropical.
http://www.tropical.gr/site/images/stories/media/2009/4troxoi - ioulios 2009.pdf
http://www.tropical.gr/site/images/stories/media/2009/ΤΑ ΝΕΑ 20-03-2009.pdf
http://www.tropical.gr/site/images/stories/media/2008/2008 - prwto thema.pdfΑξιοσημείωτο το γεγονός πως για αυτή την προσπάθεια βραβεύτηκαν από τον Bill Gates για τις πρωτοποριακές εφαρμογές τους.
http://www.tropical.gr/site/images/stories/media/2008/2008 - et - o.pdfΕπίσης αν προσέξετε στο άρθρο αναφέρει πως: 'Η ελληνική Tropical ανήκει στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Υδρογόνου, αποτελώντας μια από τις ελάχιστες εταιρίες που έχουν έτοιμο προϊόν'.
Πράγμα που αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο πως αν υπάρχει η θέληση, μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και κάτι που φαίνεται (αρχικά) απίθανο. Ικανά άτομα πάντα υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν. Μένει να γίνει η σωστή υποδομή, απλοποίηση των (γραφειοκρατικών) διαδικασιών και ενεργή και έμπρακτη στήριξη από το κράτος.
-
Vasgti ρίξε μια ματιά και στο παρακάτω:
Για κάποιο λόγο δεν μου θυμίζει και πολύ Elon Musk.
-
η υδρογονοκίνηση πάντως έχει -αυτή τη στιγμή και με χωρίς κάποιο τεράστιο άλμα στην τεχνολογία- ίσες προοπτικές με την μαρμελαδοκίνηση
-
Είχα γράψει στην αρχή του τόπικ μια λίστα με αυτά που θεωρώ καίρια λάθη στο θέμα αυτό, ένα από αυτά ήταν 'δεν θα είναι το αυτοκίνητο που θα παράγει το 8ο θαύμα μόνο και μόνο επειδή θα είναι 'ελληνικό''.
Οπότε όταν βλέπω μία εταιρία που παρουσιάζει ακούσια ή εκούσια το προϊόν της σαν 'το αυτοκίνητο που κινείται με ΝΕΡΟ' και δίνει μία εικόνα όπως αυτή στο video είμαι τουλάχιστον επιφυλακτικός για να μην πω τίποτα άλλο.
j.marr η υδρογονοκίνηση είναι κάτι το εφικτό και δοκιμασμένο αλλά παρανοϊκά ακριβό, η χρήση οργανικών υλώνόπως η μαρμελάδα πχ για ενέργεια ανάλογα και τη χρήση είναι πολύ ελπιδοφόρος τομέας, μη το κοροϊδεύεις καθόλου
-
Μιλάμε για Βιοτεχνική μονάδα και απόσβεση επένδυσης σε λογικό χρονικό διάστημα (με καμία δύναμη υπερκέρδη).
-
Νομίζω ότι πρέπει να έχει ξαναποσταριστεί, θα ήταν παράξενο αν δεν είχε ξαναμπει
WRC, ATV, cart, crawler, όλα σε ένα
Στο βίντεο φοράει Hayabusa 1300, θα είναι διαθέσιμο με 2500 Subaru turboΣύμφωνα με τα σχόλια βρίσκεται στην παραγωγή (εδώ και 2 χρόνια)....
-
Ο χρήστης Archi έγραψε:
Νομίζω ότι πρέπει να έχει ξαναποσταριστεί, θα ήταν παράξενο αν δεν είχε ξαναμπειWRC, ATV, cart, crawler, όλα σε ένα
Στο βίντεο φοράει Hayabusa 1300, θα είναι διαθέσιμο με 2500 Subaru turboΣύμφωνα με τα σχόλια βρίσκεται στην παραγωγή (εδώ και 2 χρόνια)....
Εχει ανοιξει θεμα στο viewtopic.php?f=5&t=8629
-
να σβηστεί άμεσα παρακαλώ
Εγινε συνχωνευση [mod]
-
Νομίζω ότι όποιος ασχοληθεί με το θέμα 'Ελληνικό αυτοκίνητο' (όσο μπορεί κάτι σήμερα να χαρακτηρισθεί με εθνικό όρο) , θα πρέπει να διαχωρίσει κατηγορίες...πχ
προτιμούμε ένα όχημα με την τεχνογνωσία και την υποδομή ενός...
ή ένα όχημα διαφορετικού χαρακτήρα.....
[imghttp://img121.imageshack.us/img121/3406][/img]
το οποίο εκτός της τεχνολογικής υποδομής που θα φέρει στα διάφορα υποσυστήματά του , θα έχει και ενδιαφέρουσα εξωτερική εικόνα...
-
η φωτο του οχήματος που ήταν ενδιάμεσα και δεν μπήκε...
-
που την βρηκες τι φωτο?
ξερουμε σε πιο σταδιο εξελιξης ειναι το αυτοκινητο του Κορρε??
-
μήωπς θα ήταν καλύτερο να ξεκινήσουμε από κάτι πιο απλό; Από αυτκινητάκια για τα παιδιά μήπως ; ούτε αυτό δεν παράγουμε στην Ελλάδα.
Ούτε ποδήλατα δεν κατασκευάζουμε στην Ελλάδα. -
Ο χρήστης pk33 έγραψε:
Ούτε ποδήλατα δεν κατασκευάζουμε στην Ελλάδα.Το έχεις ψάξει αυτό ή το λες έτσι?
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Ούτε ποδήλατα δεν κατασκευάζουμε στην Ελλάδα.
Το έχεις ψάξει αυτό ή το λες έτσι?
Ελληνικη Αυτοκινητοβιομηχανια!