-
Μιλάω για αντίστοιχου τύπου ελαστικά σε αντίστοιχου τύπου οδήγηση. Δεν συγκρίνω οδήγηση δικιά μου με αυτήν της μάνας μου.
-
Μπορεί κάποιος να με παραπέμψει σε όσο το δυνατόν πιο έγκυρα κείμενα τα οποία να αναφέρουν ως επικίνδυνη την αλλαγή μόνο ενός ελαστικού από τα 4;
Χθες το βράδυ με τράκαραν και (πέρα των άλλων ζημιών) τρύπησε το ένα λάστιχο του αυτοκινήτου. Στο συνεργείο που πήγα σήμερα το αυτοκίνητο μού είπαν ότι κατά κανόνα οι ασφαλιστικές δε δέχονται να αποζημιώσουν ολόκληρη τετράδα, ούτε καν ζευγάρι ελαστικών. Όμως, είναι προφανές ότι είναι επικίνδυνο να οδηγώ ένα αυτοκίνητο όπου το ένα λάστιχο είναι ολοκαίνουργιο και το άλλο έχει 20.000+χλμ στην 'πλάτη' του.
Είμαι διατεθειμένος να το κυνηγήσω αφού έχω νομική προστασία και δε θα μου κοστίσει κάτι το τρέξιμο.
-
Το ίδιο έχει συμβεί στην αδερφή μου με αμορτισέρ. Δεν πλήρωναν με τπτ το 2ο και το πλήρωσε η ίδια.
-
Ο χρήστης lokatzis έγραψε:
...
Είμαι διατεθειμένος να το κυνηγήσω αφού έχω νομική προστασία και δε θα μου κοστίσει κάτι το τρέξιμο.Λίγο δύσκολη η περίπτωσή σου. Η ασφαλιστική στις υλικές ζημίες καλύπτει την ζημία που έχει υποστεί το αμάξι και μία μείωση της αξίας (ένεκα του ότι πλέον χαρακτηρίζεται στις συναλλαγές ως ''τρακαρισμένο'') + μια ηθική βλάβη για τη στενοχώρια που τράβηξες να το πω απλά. Τώρα είναι ένα θέμα που δεν χάλασαν τα υπόλοιπα λάστιχα. Εκεί θέλει υποθέτω πραγματογνώμονα να κρίνει ότι η οδήγηση με ένα καινούργιο και 3 παλιά είναι επικίνδυνη κλπ. Άσε μου λίγο χρόνο να ρίξω μια ματιά στο ''ευαγγέλιο'' μιας και λίγο καίγομαι τώρα
-
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
...
Είμαι διατεθειμένος να το κυνηγήσω αφού έχω νομική προστασία και δε θα μου κοστίσει κάτι το τρέξιμο.Λίγο δύσκολη η περίπτωσή σου. Η ασφαλιστική στις υλικές ζημίες καλύπτει την ζημία που έχει υποστεί το αμάξι και μία μείωση της αξίας (ένεκα του ότι πλέον χαρακτηρίζεται στις συναλλαγές ως ''τρακαρισμένο'') + μια ηθική βλάβη για τη στενοχώρια που τράβηξες να το πω απλά. Τώρα είναι ένα θέμα που δεν χάλασαν τα υπόλοιπα λάστιχα. Εκεί θέλει υποθέτω πραγματογνώμονα να κρίνει ότι η οδήγηση με ένα καινούργιο και 3 παλιά είναι επικίνδυνη κλπ. Άσε μου λίγο χρόνο να ρίξω μια ματιά στο ''ευαγγέλιο'' μιας και λίγο καίγομαι τώρα
Ευχαριστώ
Με την ησυχία σου με το ευαγγέλιο. Έτσι κι αλλιώς τα σχετικά με τροχαία ατυχήματα πάντα 'θέλουν τον χρόνο τους', οπότε δε βιάζομαι για απάντηση. -
Ο χρήστης lokatzis έγραψε:
Χθες το βράδυ με τράκαραν
Γιώργο...περαστικά ρε συ...
Ελπίζω να μην ήταν μεγάλη η ζημιά ή έστω να μην είναι δομικής φύσεως. -
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Χθες το βράδυ με τράκαραν
Γιώργο...περαστικά ρε συ...
Ελπίζω να μην ήταν μεγάλη η ζημιά ή έστω να μην είναι δομικής φύσεως.Φτερό, προφυλακτήρας, φλας, ελαστικό, πιθανόν κάτι στο εμπρόσθιο σύστημα από το χτύπημα στη ρόδα (μόνο αν λυθεί και μετρηθεί θα φανεί) και η εμπρός δεξιά πόρτα. Όχι κάτι δομικό δηλαδή
Έχει γίνει συγκρουόμενο το αμάξι πάντως...
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Φτερό, προφυλακτήρας, φλας, ελαστικό, πιθανόν κάτι στο εμπρόσθιο σύστημα από το χτύπημα στη ρόδα (μόνο αν λυθεί και μετρηθεί θα φανεί) και η εμπρός δεξιά πόρτα. Όχι κάτι δομικό δηλαδή
Έχει γίνει συγκρουόμενο το αμάξι πάντως...
ρε μλκ, τι στο κέρατο...
Και να ήθελε δεν μπορούσε να χαλάσει περισσότερο το αμάξι με ένα χτύπημα (εκτός κι αν έπεφτε με 200km/h πάνω του )...Έλεος...
Ερώτηση τελευταία (και σταματάω και το offtopic):
να υποθέσω φιλική δήλωση? -
Φιλοι μου γεια σας και Χρονια Πολλα.
Εχω ενα peugeot 206 CC και θελω να αλλαξω λαστιχα.Εχω διασταση 205/50/16 (δυστυχως μια απο τις 'ακριβες' διαστασεις')
Η οδηγηση που κανω ειναι κατα 90% μεσα στην Αθηνα και τους μισους μηνες απο Ανοιξη εως και Φθινοπωρο χρησιμοποιω και για 400-500 χλμ καθε μηνα την Αττικη οδο.Εκει μερικες φορες,το 'παταω' λιγο παραπανω και το 'τελικιαζω' στα 200 χλμ (αν εχει και λιγο κατηφορα!!),αλλα δεν κανω σφηνες...Μονο οπου υπαρχει ελευθερος δρομος.Μεσα στη πολη,παροτι μου αρεσει και λιγο η σπορ οδηγηση,δεν εχω τη δυνατοτητα να το πατησω και οδηγαω πιο ηρεμα,γιατι συνηθως ειμαι σε μποτιλιαρισμα.Ταξιδια απο ελαχιστα (1-2 το χρονο για Χαλκιδα) εως μηδενικα.Το αμαξι ειναι σε υπογειο παρκινγκ,αλλα οταν πηγαινω στη δουλεια το παρκαρω στο δρομο.Γενικα δεν ανεβαινω πεζοδρομια και θεωρω τον εαυτο μου αρκετα 'πολιτισμενο' οδηγο.Δε κανω κολιδια,πατιλικια και χειροφρενιες..Καποιες φορες βεβαια μου αρεσει να χρησιμοποιω τις ρεπριζ του αυτοκινητου για να ανεβαινει και λιγο η αδρεναλινη.
Θελω ενα ελαστικο αξιοπιστο,με καλη αποκριση στα φρεναρισματα, σε σχετικα φτηνη τιμη και να μου βγαλει 2 χρονια τουλαχιστον (30-35 χιλιαδες χλμ).
Οι διαφοροι λαστιχαδες ως γνωστον,μου προτεινουν ο καθενας οτι 'εμπορευεται' και εχει μεγαλυτερο κερδος...Αν και ολοι σχεδον συμφωνουν πως το Michelin Primacy HP οπως και το Exalto (για πιο 'σπορ'),ταιριαζουν περισσοτερο σε αυτα που ζηταω.Ομως αυτα ειναι σε ιδιαιτερα υψηλη τιμη (580 ευρω η καλυτερη).
Εχω βρει επισης τα Continental premium 2 στα 570,τα Dunlop Fast Response στα 530,τα Bridgestone E300 στα 480,τα Pirelli P7 (ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΧΙ τα Cinturato γιατι δε βγαινουν σε αυτη τη διασταση),στα 500 και τελος ο Φωκας μου προτεινε οτι αφου δεν εχω ιδιαιτερες απαιτησεις και δεν κακομεταχειριζομαι τα ελαστικα,να βαλω τα FULDA στα 400 ευρω...Δεν ειναι επιπεδου Continental και Michelin,αλλα για τα λεφτα τους ειναι μια χαρα...(ετσι μου ειπε)..
Εσεις τι μου προτεινετε?..FULDA στα 400 ευρω,Bridgestone στα 480 η ΑΞΙΖΕΙ να δωσω κοντα στα 200 ευρω παραπανω (απο τα FULDA) για να βαλω Michelin??
Ευχαριστω πολυ. -
Χρόνια πολλά,
Εχω μια BMW Z4 (2004) και φοράει Bridgestone Potenza RFT 225/50/16. Μου πρότειναν τα Goodyear Runflat Excellence. Γνωρίζει κανείς ποια είναι καλύτερα??? (ως προς το κράτημα και την αντοχή - δεν με απασχολεί τόσο ο θόρυβος).
Ευχαριστω.
-
Ο χρήστης peugeot206CC έγραψε:
Εσεις τι μου προτεινετε?..FULDA στα 400 ευρω,Bridgestone στα 480 η ΑΞΙΖΕΙ να δωσω κοντα στα 200 ευρω παραπανω (απο τα FULDA) για να βαλω Michelin??
Ευχαριστω πολυ.Χρόνια πολλά κατ΄αρχή. Πριν δύο μήνες έβαλα τα Fulda carat progreso σε 195/55/15 σε Xsara. Πριν φορούσα τα Conti PC 2 και πιο πριν τα Michellen Primacy. Καλύτερα απ΄τα τρία θα έλεγα τα PC 2, με εξαίρεση το χώμα(έχει μια ανηφόρα βγαίνοντας απ΄το σπίτι στο χωριό), όπου είναι απαράδεκτα, και το χιόνι. Τα michellen καλά ήτανε με εξαίρεση το σφύριγμα όταν έκανε ζέστη. Τα fulda είναι αυτό που λέμε ΤΙΜΙΑ. Πολύ καλά σε άνεση και θόρυβο, πολύ καλά σε κρατήματα, πολύ καλά σε χιόνι, χώμα. Στο φρενάρισμα, σε στεγνό, έχεις την εντύπωση ότι δε θα σταματήσει στην απόσταση των PC 2, τελικά σταματάει(απλά σε αυτό το σημείο δεν εμπνέουν σιγουριά). Σε στροφές των 120+ χμ αισθάνεσαι μια υστέρηση στο στρίψιμο, τα πλαϊνά είναι μαλακά. Στο βρεγμένο είναι πολύ καλά. Γενικά θα τα χαρακτήριζα πολύ καλά για καθημερινή χρήση με την οικογένεια στο αυτοκίνητο, αλλά μέτρια για τις ώρες που θέλεις να ξεδώσεις και να κάνεις και καμιά μ...α μόνος σου. Αν θα τα ξαναβάλω; Δεν ξέρω. Θα δω τη διαφορά τιμής τότε και θα δούμε.
-
Σε ευχαριστω φιλε μου για την απαντηση.
Τα ιδια ακριβως μου ειπε και ενας φιλος που δουλευει στο Φωκα.Δεν ειναι το καλυτερο λαστιχο που μπορεις να βαλεις,αλλα η γενικη συμπεριφορα του στις διαφορες συνθηκες ειναι πανω απο το μεσο ορο.
Και η τιμη τους τα καθιστα τα πιο 'Value for money' ελαστικα της αγορας... -
Ο χρήστης peugeot206CC έγραψε:
Σε ευχαριστω φιλε μου για την απαντηση.
Τα ιδια ακριβως μου ειπε και ενας φιλος που δουλευει στο Φωκα.Δεν ειναι το καλυτερο λαστιχο που μπορεις να βαλεις,αλλα η γενικη συμπεριφορα του στις διαφορες συνθηκες ειναι πανω απο το μεσο ορο.
Και η τιμη τους τα καθιστα τα πιο 'Value for money' ελαστικα της αγορας...Ακριβώς έτσι είναι. Τώρα βέβαια οι Γερμανοί της ADAC, τους οποίους θεωρώ πιο αξιόπιστους από όσους κάνουνε τεστ, σε 185/60/14 τα βγάζουνε πρώτα στο τεστ, με όλα τα θεωρούμενα καλά λάστιχα μέσα.
-
Ο χρήστης Gth έγραψε:
Σε στροφές των 120+ χμ αισθάνεσαι μια υστέρηση στο στρίψιμο, τα πλαϊνά είναι μαλακά. Στο βρεγμένο είναι πολύ καλά.Με τον καιρό το λάστιχο θα σκληρύνει και αυτή η υστέρηση θα μειωθεί αισθητά.
-
Ο χρήστης Gth έγραψε:
Τώρα βέβαια οι Γερμανοί της ADAC, τους οποίους θεωρώ πιο αξιόπιστους από όσους κάνουνε τεστ, σε 185/60/14 τα βγάζουνε πρώτα στο τεστ, με όλα τα θεωρούμενα καλά λάστιχα μέσα.Εγώ βλέπω ότι πάντα στα τεστ του ADAC τα Γερμανικά ή 'γερμανικά' ελαστικά (Continental, Uniroyal, Fulda) αριστεύουν σε όλες τις κατηγορίες και αυτό με έχει βάλει σε υποψίες.
-
5000 χιλιόμετρα με τα Energy Saver και τα πρώτα στοιχεία είναι διαθέσιμα. (195/65/15 91H)
Στο στεγνό τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά. Το ελαστικό παρουσιάζει την απαραίτητη προοδευτικότητα και το ESP (VSA) δεν ενεργοποιείται σχεδόν ποτέ. Το πίσω μέρος δεν παρουσιάζει πια τάσεις αποσταθεροποίησης (που έτσι και αλλιώς ήταν περιορισμένες με τα SP3000 που είχα). Το ελαστικό ζεσταίνεται εύκολα με αποτέλεσμα το φρενάρισμα να είναι αποτελεσματικό (δεν γνωρίζω απόλυτες επιδόσεις καθώς τα φρεναρίσματα πανικού είναι ελάχιστα ως σήμερα) και ασφαλές. Φυσικά στα πρώτα μέτρα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή λόγω και του χαμηλού συντελεστή κύλισης. Σε απότομες αλλαγές πορείας τα σχετικά μαλακά πλαϊνά παρουσιάζουν μία μικρή υστέρηση αλλά αυτό αντιμετωπίζεται με αύξηση της πίεσης του ελαστικού.
Στο βρεγμένο εντύπωση προκαλεί η εξαιρετική αντοχή στην υδρολίσθηση. Το κράτημα παραμένει ασφαλές (αν και σε αυτό βοηθούν και οι 1,5 τόνοι βάρους του οχήματος με τον οδηγό και καύσιμα). Δεν έχω παρατηρήσει προβλήματα στο φρενάρισμα αλλά δεν γνωρίζω και ποια είναι η συμπεριφορά του ελαστικού στο όριο καθώς το βρεγμένο στην Ελλάδα το αντιμετωπίζω ως χιόνι με κινήσεις ακριβείας στο τιμόνι και πόδι μπαλαρίνας στα πεντάλ.
Το τιμόνι και στις δύο περιπτώσεις παραμένει ακριβές αν και σε αυτό μεγάλο ρόλο ευθύνης παίζουν και οι βελτιωμένοι πια αλγόριθμοι της ηλεκτρικής υποβοήθησης.
Η αντίσταση κύλισης είναι μειωμένη και αυτό είναι εμφανές καθώς μπορώ πια να κάνουν cruising με τον ηλεκτροκινητήρα σε λειτουργία και σε σημεία που δεν μπορούσα με τα Dunlop. Αυτό οφείλεται και στα 1 κιλό λιγότερου βάρους ανά ελαστικό σε σχέση με τα φθαρμένα DUNLOP.
Ο Θόρυβος στην τυπική Ελληνική άσφαλτο παραμένει υψηλός αλλά τόσο στην Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας όσο και στην Α.Ο. το ελαστικό παρουσιάζει σημαντικά χαμηλά επίπεδα θορύβου. Εντύπωση πάντως παρουσιάζει ο συντονισμός του ελαστικού όταν συναντήσει 'κατσαρώματα' του οδοστρώματος κατά το διαμήκη άξονα. Ο Θόρυβος στα μάτια της γάτας είναι μειωμένος λόγω και της κατασκευής του ελαστικού.
Αντοχή στο χρόνο. Το ελαστικό έχει δείκτη 400 όσον αφορά την αντοχή ήτοι θεωρείται επαρκές για πολλά χιλιόμετρα κάτι που θα με υποχρεώσει μάλλον σε 2.5 χρόνια σε αλλαγή λόγω πολυκαιρίας (ήτοι 3 καλοκαίρια).
ΥΓ. Οι προτεινόμενες πιέσεις από τη Michelin για το συγκεκριμένο ελαστικό στο ΙΜΑ είναι 32 εμπρός και 30 πίσω σε φυσιολογικές συνθήκες ώστε να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά το παραπάνω βάρος του εμπρός άξονα. Στο Γαλλικό site προτείνουν και 34 εμπρός με 32 πίσω.
-
Ευχαριστούμε για την αναλυτική αναφορά. Τι ακριβώς εννοείς με το παρακάτω;
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Φυσικά στα πρώτα μέτρα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή λόγω και του χαμηλού συντελεστή κύλισης. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Ευχαριστούμε για την αναλυτική αναφορά. Τι ακριβώς εννοείς με το παρακάτω;Φυσικά στα πρώτα μέτρα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή λόγω και του χαμηλού συντελεστή κύλισης.
Εννοώ ότι όσο είναι κρύο γλυστρά αρκετά*. Αυτό ΙΜΗΟ πρέπει να οφείλεται στη χαμηλή μηχανική υστέρηση του ελαστικού για να εξασφαλιστεί και η μακροζωία αλλά και η μειωμένη αντίσταση κύλισης. Τώρα όταν το ελαστικό ζεσταθεί τα πράγματα αλλάζουν κάτι που ΙΜΗΟ οφείλεται στη χημική σύσταση της γόμας.
Το ευτυχές γεγονός είναι ότι το ελαστικό φτάνει σε θερμοκρασία λειτουργίας πολύ γρήγορα. Σε σχέση με τα DUNLOP ή και τα B300 της BRIDGE δεν υπάρχει σύγκριση. Τα PC2 της CONTI ήταν λιγότερο ευαίσθητα αλλά στηρίζονται σε μία πολύ πιο μαλακή γόμα με αποτέλεσμα η φθορά τους να είναι πολύ γρήγορη.
- κάτι που είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πρακτικά την 1η ημέρα που το είχα τοποθετήσει Η λύση είναι δύο με τρεις τιμονιές δεξιά αριστερά μετά το ξεπαρκάρισμα όπου και η βίαιη μεταβολή του βάρους επιτυγχάνει το στόχο του ζεστάματος. (αν και αυτό προκαλεί πολλές φορές θυμηδία στους παρισταμένους )
-
Σε συνέντευξη τεχνικού διευθυντή της GoodYear είχα διαβάσει ότι όλα τα ελαστικά Green έχουν ως βασικό στόχο τη χαμηλή αντίσταση κύλισης Αυτή επιτυγχάνεται κατά κύριο λόγο χρησιμοποιώντας γόμα και σκελετό που επιτρέπουν τις όσο το δυνατόν πιο 'ελαστικές' (κι όχι πλαστικές) παραμορφώσεις κατά την κύλιση. Στόχος είναι να μη χάνεται πολλή ενέργεια κατά την κύλιση, υπό τη μορφή θερμότητας (όπως σε όλες τις μη ελαστικές παραμορφώσεις). Το συμπέρασμα είναι το εξής: Αν ένα λάστιχο είναι Green (δηλαδή έχει χαμηλή αντίσταση κύλισης), σίγουρα δεν ζεσταίνεται εύκολα με απλή κύλιση. Ζέσταμα σημαίνει σπατάλη ενέργειας και αυτό ακριβώς θέλουν να αποφύγουν. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι το λάστιχο δεν θα ζεσταθεί σε άγρια χρήση (στροφές, φρένα, επιταχύνσεις), αλλά αν οδηγείς συντηρητικά σίγουρα θα ζεσταθεί λιγότερο από ένα 'μη-Green'. Η κύρια προσπάθεια που γίνεται σε αυτού του τύπου τα λάστιχα είναι αυτή η έλλειψη θερμότητας να έχει όσο γίνεται μικρότερες επιπτώσεις στην πρόσφυση του ελαστικού.
Αυτό που λες για την κακή πρόσφυση στα πρώτα χιλιόμετρα που με μερικές τιμονιές βελτιώνεται πολύ, το έχω παρατηρήσει ακριβώς και στα απλά 'Energy'. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Σε συνέντευξη τεχνικού διευθυντή της GoodYear είχα διαβάσει ότι όλα τα ελαστικά Green έχουν ως βασικό στόχο τη χαμηλή αντίσταση κύλισης Αυτή επιτυγχάνεται κατά κύριο λόγο χρησιμοποιώντας γόμα και σκελετό που επιτρέπουν τις όσο το δυνατόν πιο 'ελαστικές' (κι όχι πλαστικές) παραμορφώσεις κατά την κύλιση. Στόχος είναι να μη χάνεται πολλή ενέργεια κατά την κύλιση, υπό τη μορφή θερμότητας (όπως σε όλες τις μη ελαστικές παραμορφώσεις). Το συμπέρασμα είναι το εξής: Αν ένα λάστιχο είναι Green (δηλαδή έχει χαμηλή αντίσταση κύλισης), σίγουρα δεν ζεσταίνεται εύκολα με απλή κύλιση. Ζέσταμα σημαίνει σπατάλη ενέργειας και αυτό ακριβώς θέλουν να αποφύγουν. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι το λάστιχο δεν θα ζεσταθεί σε άγρια χρήση (στροφές, φρένα, επιταχύνσεις), αλλά αν οδηγείς συντηρητικά σίγουρα θα ζεσταθεί λιγότερο από ένα 'μη-Green'. Η κύρια προσπάθεια που γίνεται σε αυτού του τύπου τα λάστιχα είναι αυτή η έλλειψη θερμότητας να έχει όσο γίνεται μικρότερες επιπτώσεις στην πρόσφυση του ελαστικού.
Αυτό που λες για την κακή πρόσφυση στα πρώτα χιλιόμετρα που με μερικές τιμονιές βελτιώνεται πολύ, το έχω παρατηρήσει ακριβώς και στα απλά 'Energy'.Εγώ όσο ζεσταίνω τα energy μου φαίνεται πως γίνονται πιο σαπουνιζέ.
Τουλάχιστο μέχρι στιγμής στο στεγνό αν προκύψει γλίστρημα θα είναι πολύ προοδευτικό, αλλά στο βρεγμένο είναι πανηγύρι.
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]