-
Μirage χαλάρωσε, κανείς δεν είπε ότι είναι τα τέλεια αυτοκίνητα τα Saab...κανείς επίσης, δε σε έθιξε προσωπικά. Το θέμα είναι ότι αν κλείσει η Saab κλείνει μια αρκετά σημαντική εταιρεία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία είχε ένα πολύ καλό όνομα στην αγορά και στον τομέα των πολυτελών sport αυτοκινήτων με διακρίσεις σε πρωταθλήματα rally κτλ. Το κλείσιμό της δεν έχει να κάνει με προβλήματα ποιότητας όπως πολλοί εδώ θέλουν να μας πείσουν, δεν ξέρω αν είσαι και εσύ ανάμεσά τους. Έχει να κάνει με το μικρό μέγεθος της εταιρείας, την έλλειψη μιας ολοκληρωμένης ανταγωνιστικής γκάμας προϊόντων, την απουσία επενδύσεων από τη μητρική GM και το υψηλό κόστος κατασκευής αυτοκινήτων στη Σουηδία. Δεν έχει να κάνει όμως με την ποιότητα των αυτοκινήτων της. Το 2004 η Saab κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών κυρίως εξαιτίας της αμερικανικής αγοράς...
-
Όσο αφελές ή και λάθος να μου φαίνεται, έχω την εντυπωση ότι η Saab πήγαινε 'παραλληλα' -όχι σε γκάμα αλλά εικόνα, τύχη, αποδοχή- με τη Lancia.
Πριν λίγα χρόνια, μάλλον λίγο καιρό, όλοι μίλαγαν για οριστικό κλείσιμο της Lancia με την ιστορία της δ Integrale και αυτή τη στιγμή εξακολουθεί να υπάρχει.
Μήπως κάτι αντίστοιχο από τη 'μαμά' εταιρία αν υπήρχε πρόθεση και διάθεση να βοηθούσε? -
Εγώ χαλαρός είμαι και γράφω εντυπώσεις από ενα αυτοκίνητο με το οποίο ζώ σχεδόν μια βδομάδα. Το δικό μου λοιπόν τρίζει και κοπανάει αλλά δεν έχει χαλάσει μέχρι στιγμής.
Ανηκώ στους ανθρώπους που είχαν και έχουν συμπάθεια στην Saab και τα προϊόντα της αλλά αυτά που πουλάει αυτή την στιγμή δεν τα θεωρώ σε καμία περίπτωση ανταγωνιστικά. Γενικά η Saab είναι θύμα κακού σχεδιασμού και εκμετάλευσης από πλευράς GM ενώ τα rebadged Impreza και Tahoe έπαιξαν και αυτά τον ρόλο τους στην κατρακύλα της εικόνας της εταιρείας. -
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Όσο αφελές ή και λάθος να μου φαίνεται, έχω την εντυπωση ότι η Saab πήγαινε 'παραλληλα' -όχι σε γκάμα αλλά εικόνα, τύχη, αποδοχή- με τη Lancia.Μην αισθάνεσαι άσχημα, δεν είσαι ο μόνος που το πιστεύει αυτό.
Βασικά κι εγώ όλως τυχαίως την ίδια γνώμη έχω και αυτό προσπαθώ να πω...Και γι' αυτούς που λένε ότι 'αφού το τελευταίο entry level μοντέλο 9-3 (άσχετα που όλη η γκάμα ήταν περιορισμένη σε μοντέλα μετρημένα στα δάκτυλα του χεριού) δεν είχε την αναμενόμενη ποιότητα κατασκευής,
ΑΡΑ γι' αυτό η Saab είναι γενικός κατασκευαστής' θα ρωτήσω το εξής:
η ποιότητα στο σαλόνι ενός μοντέλου είναι το απόλυτο και μοναδικό κριτήριο που θα κρίνει αν η μάρκα είναι στην κατηγορία premium;
Γιατί πολλοί ιδιοκτήτες πολλών μοντέλων Cayenne, Mercedes κλπ κλπ μάλλον θα φτάσουν να έχουν ενστάσεις για το αν οι μάρκες αυτές είναι premium,
εάν θα πρέπει να τις κρίνουν σα μάρκες από το σαλόνι μερικών μοντέλων τους και μόνο...
Μάλλον και το Touareg θα είναι πιο premium από μια Cayenne και η VW πιο premium από Porsche,
μάλλον έτσι θα 'ναι...Το μόνο που δέχομαι από αυτά που έχουν ειπωθεί εναντίον της Saab εδώ μέσα - σε πολλά από τα οποία βλέπω εμπάθεια και χαιρεκακία - είναι ότι η GM την έιχε παραμελήσει τα τελευταία χρόνια, γι' αυτό κατέληξε όπως...
Και σίγουρα σε πολλές περιπτώσεις η εικόνα στο σαλόνι δεν ήταν τελικά εφάμιλλη της ποιότητας που περιμένεις από ένα Saab, αλλά αυτή δεν είναι ακριβώς η προσμονή που δημιουργεί το άκουσμα του ονόματος ενός μη γενικού κατασκευαστή , αυτή δεν είναι η εικόνα της Saab στην αγορά σε ολόκληρο τον κόσμο που την ενέτασσε στην κατηγορία των premium τόσα χρόνια;
Και από την άλλη να λέμε και ότι έχει το προφίλ ενός γενικού κατακευαστή, έλεος δηλαδή!
(Μην τα θέλουμε δηλαδή και όλα δικά μας,
και αλλού να χαρίζουμε απλόχερα την premium-οσύνη
και αλλού που δεν είναι στο καλό γκρουπ να την απαρνιόμαστε...)ΥΓ:Το σχόλιό μου δεν πάει σε εσένα mirage παρόλο που ακολουθεί το δικό σου,
αλλά προηγούμενα που διαβάζω.
Εξάλλου μαζί σου συμφωνώ ότι τελικά δεν ήταν ανταγωνιστική η Saab στην κατηγορία που απευθυνόταν. -
mirage, κακομεταχειρισμενα αυτοκινητα απο αλλες εταιρειες, πιστευεις θα ηταν σε καλυτερη κατασταση? Δεν αμφισβητω την εμπειρια σου, αλλα πιστευεις οτι ειναι ο κανονας, και οχι η εξαιρεση (ισως το συγκεκριμενο να ειναι και lemon)?
Το λεω γιατι τυχαινει ενας φιλος μου να εχει 2.8 αερο (αυτοματο) το οποιο δεν κανει κιχ μεχρι τωρα (ΜΥ2007 - 60000χλμ).Προσωπικα ειχα οδηγησει το 9-3 με τα 175 αλογα το 2003....αυτο που δεν μου αρεσε τοτε ηταν ο καπως 'κουφιος' θορυβος του πισω αξονα στις ανωμαλειες, και το οτι δεν του φαινονταν τα αλογα (ειχα οδηγησει και ενα Viggen λιγα χρονια πιο πριν...). Απο ποιοτητα ομως σιγουρα δεν υπολειποταν του ανταγωνισμου.
Πριν μερικους μηνες περασα μια βολτα απο μια εκθεση...η σχεδιαση της κονσολας παραμενει ως εχει (δηλαδη τυπικη Saab) ομως πλεον φαινονται τα χρονια της, και αυτο ισως να κανει το εσωτερικο να δειχνει ποιοτηκα υποδεεστερο, και γι αυτο απολυτη ευθυνη εχει η GM.
Οσο για το Image της εταιρειας, οπως ανεφερες, επληγει σημαντικα απο το badge engineering της GM ειδικα με το SubaroSaab, αλλα οπως εδειξαν και οι πωλησεις και με το χαζο 9-7. -
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
(ειχα οδηγησει και ενα Viggen λιγα χρονια πιο πριν...)Τέλεια τα Viggen!!! Τα Aero είναι πολύ 'λίγα' μπροστά τους...
-
Η General Motors αφαίρεσε τη Saab από την λίστα των σημάτων της στην κεντρική της ιστοσελίδα! Αντιθέτως στην ιστοσελίδα της GM Ευρώπης παραμένει...
Αυτό σημαίνει ότι είτε η Saab κλείνει, είτε έκλεισε η συμφωνία πώλησης...
http://www.gm.com/ vs http://www.gm.com/europe/ -
Saab Enthusiast Launches 'I Won't Buy From GM' Campaign to Deter GM from Shutting Down the Brand
Saturday, December 26, 2009 | 8 Comments » Categories | Offbeat News, Reports, Saab |While not large in absolute numbers, Saab followers are a truly feisty bunch that will do anything to see their beloved brand surviving to see another day. And even though some may not always agree with their positions, if anything else, they do deserve our respect for their tireless efforts to save Saab.
Today we discovered that Steve Wade, a fellow Aussie from Tasmania that runs the Saabsunited enthusiasts' website, has launched a new campaign to put some pressure on General Motors to sell the brand at any cost by keeping the Detroit automaker on the media spotlight.
The site is called 'I won't buy from GM' and according to Steve, the purpose of the campaign is 'for people to declare to GM that if Saab is closed down, rather than sold, then those people signed up will not consider the purchase of another GM vehicle in the future.'
Steve rightfully -in our opinion- notes that, while GM couldn't care less about a few thousand Saab fanatics not buying its cars, the Detroit automaker may be concerned about the media backlash if the word spreads around.
Whether or not this move will actually have any effect on GM's decision, is another story.
Since the site was launched on Christmas eve, more than 2,130 people have answered to the call.
Link: iwontbuyfromgm
http://carscoop.blogspot.com/2009/12/sa ... -from.html
-
Για την μπεμπα την 330 για να ειμαι ειληκρινης την πληροφορηση την πηρα απο φιλο μου που εχει μια και καταναλωση κατω απο 10 δεν εχει δει. Ισως να ειναι μεγας γκαζιαρης, αν και δεν νομιζω. Το Σααμπ μου καταναλωνει περιπου 8 λιτρα/100 χμ σε μικτη οδηγηση (αμα το νταντεψω ισως να πιασω και 7). Η καταναλωση φυσικα δεν ηταν το μοναδικο κριτηριο οταν εψαχνα για αυτοκινητο, αλλα ηταν σημαντικο κριτηριο.
-
Ο χρήστης Nikos120i έγραψε:
Saab Enthusiast Launches 'I Won't Buy From GM' Campaign to Deter GM from Shutting Down the Brand
Saturday, December 26, 2009 | 8 Comments » Categories | Offbeat News, Reports, Saab | -
Losers ή Loosers; Eσύ δηλαδή είσαι ο winner;
-
Κανένα νεότερο υπάρχει στο θέμα?
-
Συνεχίζεται η εξέταση των προσφορών
GM: Αποσύρθηκε η προθεσμία για Saab
NAFTEMPORIKI.GR Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2009 12:44Η διοίκηση της General Motors συνεχίζει να εξετάζει τις προσφορές που έχουν κατατεθεί για τη Saab, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της σουηδικής εταιρείας, σημειώνοντας πως η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία απέσυρε την προθεσμία της 31ης Δεκεμβρίου.
Όπως ανέφερε, δεν είναι ακόμα σαφές πότε θα ληφθεί η απόφαση για το μέλλον της θυγατρικής εταιρείας της GM.
Πρόσθεσε επίσης ότι η Saab σχεδιάζει να ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή τον Ιανουάριο – έπειτα από το κλείσιμο του εργοστασίου της προκειμένου να ανανεωθεί ο μηχανολογικός εξοπλισμός.
Χθες, ο Πολ Άακερλουντ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Saab, δήλωσε ότι η GM είναι προετοιμασμένη να περιμένει και πέραν του τέλους Δεκεμβρίου προτού αποφασίσει για το μέλλον της θυγατρικής της.
«Αυτό που έχουμε κατανοήσει είναι ότι εάν η GM εντοπίσει μια ενδιαφέρουσα προσφορά, τότε δεν πρόκειται να τηρήσει με θρησκευτική ευλάβεια την προθεσμία της 31ης Δεκεμβρίου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Άακερλουντ.
Σύμφωνα με πληροφορίες από έγκυρες πηγές, οι συνομιλίες με την GM εστιάζονται γύρω από δύο «μνηστήρες»: την αμερικανική Merbanco, που αναθεώρησε την προσφορά της έπειτα από συμμετοχή Σουηδών επενδυτών, και την ολλανδική Spyker Cars, που υπέβαλε στις 20 Δεκεμβρίου νέα προσφορά.
Η GM αποφάσισε να μην προχωρήσει στην πώληση της Opel και της βρετανικής Vauxhall, από την άλλη πλευρά όμως προσφέρει κίνητρα σε αντιπροσώπους της στις ΗΠΑ να πωλήσουν σε χαμηλές τιμές όσα αυτοκίνητα Saturn και Pontiac έχουν απομείνει. Τα εμπορικά σήματα Pontiac και Saturn, όπως και τα αυτοκίνητα Hummer, καταργήθηκαν από τις σειρές οχημάτων του ομίλου GM, με εναπομείναντα brands τα Chevrolet, Buick, Cadillac και GMC.
Πηγή: Reuters
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1760515 -
και η αναμονη συνεχιζεται....αντε ρε gm move your mind.....
-
Προς το παρόν το μόνο που κάνει η GM είναι ΖΗΜΙΑ!
Δεν ξέρω πόσο επιχειρηματικά 'έξυπνο' είναι να έχεις μετέωρη μια εταιρία που είχε και έχει πελάτες στη παγκόσμια αγορά από την στιγμή που ανακοινωσαν ότι κλείνει!Με φαντάζει κάπως αστείο να βρίσκομαι σε μια αντιπροσωπία και να μιλάω για αγορά ενός 9 5 μετά απο 2 μήνες και να μου λέει ο πωλητής ... αν θα δεχτώ την περίπτωση μετά από 2 μήνες να παραλάβω πχ ένα Superb ... επειδή τότε η αντιπροσωπία θα είναι Skoda!
Αραγε με τα ως τώρα δεδομένα, τι τακτική ακολουθούν οι εδώ αντιπροσωπίες? -
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Αραγε με τα ως τώρα δεδομένα, τι τακτική ακολουθούν οι εδώ αντιπροσωπίες? -
το www.otheos.com το γράφει, το συντηρεί και το πληρώνει ο Αλέξανδρος Καμπάς
Για τον συγκεκριμένο θεό και τις σχέσεις με τις αντιπροσωπείες, ένα θα πω...
στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί. -
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/246198/
'Saab production to continue'
Ο χρήστης provocatoras έγραψε:
το http://www.otheos.com το γράφει, το συντηρεί και το πληρώνει ο Αλέξανδρος Καμπάς
Για τον συγκεκριμένο θεό και τις σχέσεις με τις αντιπροσωπείες, ένα θα πω...
στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί.τι εννοείς?
-
Ότι ακόμα και αν υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον ή κάποια βάση σε αυτά που υποστηρίζει (κάποια από τα οποία δε λέω μπορεί να είναι λογικά και ενδιαφέροντα, άλλα πάλι βγάζουν εμπάθεια)
δεν είδα πουθενά σε όλο το 'άρθρο' να αναφέρεται η λέξη Aegean.
Αν δεν κάνω λάθος και η Aegean είναι του Βασιλάκη όπως και άλλες εταιρείες μεταξύ των οποίων και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Φαντάζομαι λοιπόν ότι και αυτές έχουν διαφημιστικό τζίρο και όχι μόνο η 'αντίπαλη' μάρκα του vag...Άλλωστε ποιο μηνιαίο έντυπο περιοδικό να βγάλει έκδοση στα μέσα του μήνα για μια 'προχθεσινή' είδηση ότι μπορεί να κλείσει μια βιομηχανία; Τα ηλεκτρονικά μέσα και οι εφημερίδες πάντως μετέδωσαν την είδηση.
Να κιόλας από την άλλη που προέκυψε ότι δε θα κλείσει...
Ένα άλλο επίσης είναι και ότι στο εξωτερικό δεν είδα η είδηση να έχει διαφορετικού μεγέθους αντίκτυπο από ό,τι στην Ελλάδα...
Σίγουρα παίζει ρόλο το χρήμα που πέφτει στα μέσα, κάτι που το έχω υποστηρίξει προσωπικά και εδώ μέσα.
Αλλά μήπως όμως καποιοι μας περνάνε για ηλίθιους μέσα από δήθεν αντικειμενικά blogs;Δε θέλω να επανέλθω με λινκ, πιο κατατοπιστικό για τον συγκεκριμένο θεό.
Θα πω μόνο... : Βιαμάρ vs Βακάρ -
Δεν χρειάζεται να επαναλάβω ότι ακόμα δεν έχουν παραχθεί πάνω από 200 αυτοκίνητα για τα οποία έχουν γίνει παραγγελίες και γι'αυτό το εργοστάσιο θα εξακολουθήσει να λειτουργεί για 1-2 μήνες για να κατασκευαστούν τα εν λόγω αυτοκίνητα ενώ η παραγωγή των εξαρτημάτων των παλαιότερων Saab θα συνεχίσει κανονικά αν όχι στη Σουηδία, τουλάχιστον κάπου αλλού. Όλα αυτά ακόμα και αν σβήσει η Saab...
In the meantime, Saab will restart some production lines again in January for its new 9-5 model and Cabrio, Saab spokesman Eric Geers said.
'We have the orders and we have to deliver them as usual. We also have the orders for the 9-3 and others. The factory has to continue again,' Geers said.
http://www.reuters.com/article/innovationNews/idUSTRE5BT12920091230
Saab Forum