-
Αφου εχεις 195/55/15 για να μην αλλαξει το βημα βαλε 205/45/16 και για να 'γεμισουν' οι θολοι,μιας και αυτο θελεις, χαμηλωσε το. Θα χτυπαει περισσοτερο στις ανωμαλιες του δρομου,τα ελαστικα θα χρειαζονται περισσοτερο ζεσταμα για να ερθουν σε θερμοκρασια αποδοσης (Το πιθανοτερο ειναι οτι τωρα εχεις δεικτη ταχυτητας Η και με τα 16αρια θα πας στον V) αλλα απο την αλλη με το σωστο offset της ζαντας που θα αγορασεις (Τα barchetta μπορεις να βαλεις 30-38) και ενα καλο ελαστικο θα εχεις καλυτερα κρατηματα. Το να 'γεμισεις' το θολο σου αυξανοντας το προφιλ του ελαστικου σου δε το βρισκω σωστο.
-
Επισης αν χαμηλωσεις τ αυτοκινητο σε συνδυασμο με φαρδυτερο λαστιχο να προσεξεις μην βρισκουν οι τροχοι στους θολους σε καποιο βυθισμα της αναρτησης. Να εισαι προετοιμασμενος κ για περισσοτερο κοπανημα αν θα βαλεις 45αρι λαστιχο!
Αναρωτιεμαι, αν απο 195 λαστιχο πας σε 215 δεν θα 'πεσουν' καπως κ οι επιδοσεις του αυτοκινητου μια κ θ μεγαλωσει κ η επιφανεια κυλισης; -
Εγώ συμφωνώ σε γενικές γραμμές με τα γραφόμενα των ebotonakis και EMMANOYHL και είμαι υπέρ διάστασης μέχρι 205/50-15 που μάλλον είναι και φτηνό λάστιχο.
Η 16άρα με το αρκετά φαρδύτερο ίσως θα στομώσει λίγο το νεύρο αλλά το σημαντικότερο μπορεί να χαλάσει και η ισορροπία και επικοινωνία με τον οδηγό. Αν δηλαδή το αυτοκίνητο γίνει πιο απόλυτο μπορεί να έχει ψηλότερα όρια αλλά να παύσει να είναι τόσο διασκεδαστικό.
Είσαι σίγουρος ότι το θέλεις χαμηλότερο? Το αισθητικό κέρδος του μειωμένου κενού στα φτερά μπορεί να απαιτεί τους παρακάτω συμβιβασμούς:
-σκληρότερα ελατήρια για να μην βρίσκει κάτω άρα χειρότερη άνεση (και είναι μάλλον σκληρό από μαμά)
-σκληρότερα αμορτισέρ μπορεί να καταπονούν το αμάξωμα ιταλικής κατασκευής και όχι κορυφαίας ακαμψίας...
-μπορείς να βρίσκεις κάτω ή ο προφυλαχτήρας εμπρός στα πεζοδρόμια σε κάθετο παρκάρισμα.
-θα έχεις δώσει πολλά λεφτά ειδικά με ζαντολάστιχα και από άνεση....Το να αρχίσεις να ψάχνεσαι τόσο με αναρτήσεις-αμορτισέρ και άλλα λάστιχα σε τόσο καινούργιο αυτοκίνητο που μάλιστα όπως λες σε ικανοποιεί απόλυτα νομίζω θα ήταν λάθος.
Καλό θα ήταν αν μπορούσες να οδηγήσεις αυτοκίνητο με τις αλλαγές που σκέφτεσαι. Προσπάθησε να δοκιμάσεις το μαμά με τις 16άρες. Αλλιώς αλλαγή ζάντας σε ελαφριά 15άρα με 205/50-15 και ίσως λίγο χαμήλωμα ελατηρίων. -
Ο χρήστης strangezero έγραψε:
Ίσως να προτιμήσω τη λύση του φίλου ebotonakisΔηλαδή να χαμηλώσω λίγο το αυτοκίνητο και να βάλω αμορτισέρ και ελατήρια.... (και ίσως αργότερα πιο χοντρά λάστιχα 205/55/15).
Αλλά εκεί πάμε σε άλλη ιστορία..... Ποιά ελατήρια για χαμήλωμα και ποια αμορτισέρ για κράτημα?
Απ’ όσο γνωρίζω η Eibach διαθέτει ελατήρια χαμηλώματος για barchetta. Σε ότι αφορά αμορτισέρ υπάρχουν διαθέσιμα τόσο από την Koni (Sport) όσο και από την Bilstein (Sport & Sprint). Δυστυχώς όμως δεν έχω οδηγήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με κάποιον από αυτούς τους συνδυασμούς και συνεπώς δεν έχω προσωπική εμπειρία και άποψη για το αποτέλεσμα. Πάντως γενικά θα πρέπει να περιμένεις ένα χαμήλωμα της τάξης των 30χιλιοστών, πολύ μικρότερες κλισεις στις στροφές, περισσότερο απόλυτη συπεριφορά κοντά στο όριο, καλύτερο κράτημα αλλά μικρότερη άνεση.
Ευτύχης
-
Καλησπέρα,
Μπορώ να πω ότι διάβασα προσεκτικά τα όσα γράψατε και σήμερα είχα μια συζήτηση μέσω τηλεφώνου με τον 'ζαντολαστιχά' μου....
Αποφάσισα λοιπόν βάσει των απόψεων σας, για να 'γεμίσω' το κενό των θόλων σε συνδιασμό με ακόμα καλύτερη απόδοση (διότι όπως προανέφερα είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος) να χαμηλώσω ελάχιστα το αυτοκίνητο και επι ευκαιρίας να βάλω και καλά αμορτισέρ.
Ο 'ζαντολαστιχάς' μου , μου πρότεινε να βάλουμε Bilstein Κίντρινα (Νομίζω λέγονται sprint???) αμορτισέρ και Voglant (Σωστά το γράφω?) ελατήρια με χαμήλωμα 3-3.5 πόντους.
Ερώτηση 1η: Ξέρει κανείς τα voglant? Εγώ πρώτη φορά τα ακούω και μου τα πρότεινε ως εναλλακτική των eibach για καλύτερη άνεση σε συνδιασμό με επιδόσεις.
**Ερώτηση 2η: ** 3μιση πόντοι θεωρείτε ότι είναι οκ?
**Ερώτηση 3η: ** Υπάρχει περίπτωση να βάλω voglant ελατήρια και bilstein αμορτισέρ και το αμάξι να πάει χειρότερα απ'ότι πήγαινε?
Συγγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις και για κάποιους ίσως και χαζές, αλλά είμαι άσχετος σε αυτό το θέμα και γι'αυτό ζητάω και τη γνώμη σας.... Διότι την υπολογίζω.
Ευχαριστώ
-
Κατά την άποψή μου, το να αλλάξεις την ανάρτηση ενός αυτοκινήτου από το οποίο είσαι ευχαριστημένος (όπως λες), και για το 'στήσιμο' του οποίου επίσης όλος ο ειδικός τύπος γράφει καλά λόγια, για αισθητικούς και μόνο λόγους, είναι λάθος! Μην ξεχνάς πως το καλύτερο είναι εχθρός του καλού...
3.5 πόντοι είναι οριακά, νομίζω 3 πόντοι είναι το περισσότερο που μπορεί να έχει κανείς ρεαλιστικά στην Ελλάδα.
-
Θα την χαμηλωσεις 3,5 ποντους;Την εχω χαμηλωσει ελαχιστα και μετρω ηδη 3 σπασμενα καρτερ,με το τελευταιο πριν απο μια εβδομαδα!!!
-
Συμφωνώ με την άποψη ότι δεν πρέπει να χαμηλώσεις το αυτοκίνητο.
Παίζεις με το στήσιμο του , που είναι ήδη πολύ καλό , με αμφίβολο αποτέλεσμα.
Δυστυχώς τα έτοιμα set ελατηρίων μόνο αν τα έχεις δοκιμάσει στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορείς να τα εμπιστευτείς.
Ενα άλλο που πρέπει να λάβεις υπόψην σου είναι , ότι τα cabrio αυτοκίνητα συνήθως χειροτερεύουν με πολύ σφιχτή ανάρτηση και ταλαιπωρείται το αμάξωμα ιδιαίτερα.
Στο Υ έχω Bilstein(sprint) - Vogland(violet) , αλλά δεν μπορώ να σου πω πως θα είναι στο δικό σου. Πάντως 3,5 πόντους δεν είναι είναι ~ 1,5 .. στο Υ πάντα.Οσο για τα λάστιχα , μεταξύ 205/50/15 και 205/45/16 το πρώτο είναι φαρδύτερο !!! , μην σε ξεγελάει το ίδιο ονομαστικό πλάτος. Επίσης στην επιλογή της ζάντας/ελαστικού να συγκρίνεις και το νέο συνολικό βάρος - ελαστικού
συνήθως φαρδύτερες = βαρύτερες. Προσωπικά θα προτιμούσα 6,5Χ15 ή 7Χ16 αντίστοιχα-------------------- διάμετρος ----- πλάτος
195/55/15 .......... 596 .............. 200
205/50/15 .......... 587 ............. 210
205/45/16 .......... 589 .............. 208 -
Προς θεού όχι 3,5 πόντους. Θες να κάνεις το αμάξι σου κουδουνίστρα; Χαμήλωμα και σκλήρυνση ανάρτησης και πας μαθηματικά σε καγκουρό που αν υπολογίσεις και την μειωμένη στρεπτική ακαμψία λόγο ανοιχτού αμαξώματος, καταλαβαίνεις σε τι μπελάδες πας να μπλέξεις. Άσε την ανάρτηση ως έχει και ψήλωσε το αυτοκίνητο λίγο με τα νέα ελαστικά αν τελικά είναι τόσο σημαντικό για εσένα να γεμίσουν οι θόλοι!!!! Βάλε τα 205/55-15. Μην καταφεύγεις σε υπερβολές.
-
Καλησπέρα σε όλους,
Τελικά η ιστορία δεν έχει τέλος , αλλά κατέληξα στα κάτωθι για να μην το κουράσω και πολύ.
Τι συνέβη:
Σήμερα το πρωί ο «ζαντολαστιχάς» μου κάλεσε την eibach για να παραγγείλει τα ελατήρια για το barchetta και η συζήτηση κατέληξε άκρως ενδιαφέρουσα. Από την εταιρία μιλήσαμε με κάποιον άνθρωπο που είχε barchetta και μας πρότεινε να ΜΗΝ βάλουμε ελατήρια χαμηλώματος και αμορτισέρ αλλά να αφήσουμε το αυτοκίνητο ως έχει (από προσωπική του εμπειρία). Χαρακτηριστικά μου είπε να μην χαμηλώσω το αυτοκίνητο διότι θα έχω αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά και να κρατήσω το ήδη υπάρχων στήσιμο, κάτι το οποίο είναι ήδη υπεραρκετό και καλό. Πιο συγκεκριμένα μου είπε ότι αν αποφασίσω να το κάνω, το αυτοκίνητο θα κοπανάει αρκετά και θα νιώθω ότι θα σπάσει ενώ ουσιαστικά δεν θα μου προσφέρει κάτι τραγικά καλύτερο. Εν κατακλείδι μου είπε ότι η ανάρτηση ήδη είναι σκληρή και τα ελατήρια αρκετά καλά και δεν υπάρχει κανένας λόγος να πετάξω λεφτά.
Τέλος μου είπε ότι αν θέλω να το κάνω πιο επιθετικό , μου προτείνει ως εναλλακτική μια 16άρα ζάντα με 205/45 λάστιχο.
Οπότε το Σάββατο πάω να βάλω λάστιχα **205/45/16 ** (μήπως να έβαζα 215??? Μπα ε?) με δείκτη ταχύτητας σωστό όπως μου προτείνατε εσείς και όχι υπερβολικό με αποτέλεσμα αρνητικό.
Θα σταυρώσω τα δάχτυλα μου και θα ελπίζω το στήσιμο του αυτοκινήτου (όχι η άνεση και το νεύρο) να μην χαλάσει ούτε στο ελάχιστο απλά και μόνο επειδή άλλαξα ζαντολάστιχα………. (opinions please )
Σας ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σας και τη διάθεση για βοήθεια. Οποιαδήποτε άλλη γνώμη , «ένσταση» ή καθησυχασμός είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτα
-
Νομίζω μπορείς να θεωρείς το εαυτό σου τυχερό που σου έτυχε να το ακούσεις από άνθρωπο που το έχει και που το πουλάει.....όταν σου λέει αυτός να μην το κάνεις δεν μπορεί να κάνει λάθος!
Οπότε προχώρα στις 16άρες (αφού τις βάζει και η εταιρεία) βάλε και το ένα μέγεθος παραπάνω αφού το θέλεις τόσο και προσπάθησε να μην τις πάρεις πολύ φαρδιές και για λόγους βάρους αλλά και ακαμψίας του ελαστικού που δεν θέλεις να παραγίνει σκληρό και μεγιά!
Περιμένουμε εντυπώσεις. -
Ευτυχώς γλύτωσες κόπο και χρήμα με την απόφαση να μην πειράξεις την ανάρτηση σου. Απο την εμπειρία μου στα peugeot 206 και 206 cc που φοράνε 195/55/15 Η πολλοί βάζουν 205/45/16 V (το rolland garros τα φοράει standard).
Ειλικρινά παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το λάστιχο που βάζεις (βλέπε και to test 4τροχων 9ος/03 για 195/55/15) και συχνά με ένα καλύτερο (ή πιο κατάλληλο) για τις οδηγικές σου ανάγκες λάστιχο το αμάξι μεταμορφώνεται.
Να αναφέρω επίσης ότι παλαιότερα σε punto gt που είχα με 185/55/14 μαμά δοκίμασα τα 195/45/15 και σε κράτημα-φρένα-εμφάνιση ήμουν αλλά σε άνεση-κοπάνημα οπότε και κάποια στιγμή ξαναγύρισα στην αρχική διάσταση!
Αλήθεια τι λάστιχα σκέφτεσαι να βάλεις? -
Γειά σας και από μένα!
Για πείτε καμιά γνώμη και για μένα!
Λοιπόν έχω μια Corolla Ε12 1.4lt με ελατήρια (3πόντους) και τα μαμά αμορτισέρ ανακατασκευή.
Τα μαμά λάστιχα Dunlop SP sport (απαράδεκτα κατά τη γνώμη μου) τα έχω λιώσει και πρέπει να αλλάξω... καλοκαίρι έρχεται ταξίδια μη βγούμε έτσι στις εθνικές....Η μαμά διάστση είναι 195/60 R15 και οι ζάντες μου έχουν 6 inch φάρδος...
Λεφτά για 16άρες δεν έχω και αυτό που με χαλάει πολύ είναι το 60 προφίλ καθώς το αυτοκίνητο μου αρέσει να το πάω τέζα σε στροφές
Έτσι σκέφτηκα με την αλλαγή εκτός από το να βάλω την ίδια διάσταση και τις παρακάτω επιλογές!
ΜΗΠΩΣ να κατέβω στο 195/55και παραθέτω τα σφάλματα :
Overall height (-19.50mm) δηλαδή το αυτοκίνητο θα χαμηλώσει 1 πόντο ακόμα περίπου και θα αυξηθεί και η απόσταση τροχού-θόλου επίσης 1 ποντο.
Circumference (-61.26mm)
Speedometer Error
(72.41 kph)--->(74.78 kph)
(104.58 kph)--->(108.01 kph)
(185.03 kph)--->(191.09 kph)To λάθος στο κοντέρ δε με ενδιαφέρει....
Αυτό που φοβάμαι είναι μήπως έχουν τόσο μεγάλη διαφορά οι τροχοί στο σύνολο που φαίνονται μικροί σε σχέση με το υπόλοιπο αυτοκίνητο.....
Η λειτουργία της ανάρτησης επηρεάζεται από μια τέτοια αλλαγή...?
Θα κοντίνουν και οι σχέσεις (τώρα είναι πολύ μακρυές 4η-180+κμ/ω)Η άλλη επιλογή είναι να βάλω 205/55 R15 το έχει κάνει φίλος σε ίδιο Corolla και από επιταχύνσεις πάμε τα ίδια πάλι....
Overall height (-8.50mm)
Circumference (-26.70mm)
Έχει βάλει και 6,5 Inch ζάντες όμως...αλήθεια το 205/55 R15 θα κάθεται καλά σε 6άρα ζάντα...?
Τι προτείνετε??? Ευχαριστώ και συγγνώμη για το μεγάλο post....
-
Γνώμη μου είναι να βάλεις την εργοστασιακή διάσταση.
Με τα 205 θα χάσεις αρκετά σε επιδόσεις στο 1.4
Απλώς βάλε μια καλή μάρκα ελαστικών.
Αν θέλεις κορυφαίο κράτημα μπορείς να ψάξεις και σε λύσεις
'ημι-αγωνιστικά' με πιστοποίηση δρόμου .... η ζωή τους όμως
είναι περίπου 20% λιγότερη. -
Tο θέμα είναι πως στο 195/60 δεν βγαίνουν 'καλά λάστιχα'
Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για τα Toyo Τ1-S proxes και αυτά λέω να βάλω... Όσο για το θέμα των επιδόσεων που λες ο φίλος μου που έχει ακριβώς την ίδια με μένα και 205/55 πάμε τα ίδια
Ίσως κόβει λόγω της μεγαλύτερης διάστασης αλλά αντισταθμίζεται αυτό από το ότι μικραίνει λιγάκι το βήμα.... -
Θεωρώ καλή επιλογή τα TOYO T1S ΚΑΙ ΤΑ YOKOHAMA A539 όμως με όχι μεγάλη διάρκεια ζωής.
Για την αλλαγή βήματος θα σου πω τα εξής:
Φορούσα μαμά 185/65/14 και κοντερίσια έβλεπα με 2α 110+, 3η 160, 4η 200 στις 7000 στροφές (θεόμακρο). Είπα λοιπόν να ''κατέβω'' δοκιμάζοντας 185/60/14. Αποτέλεσμα μπορώ να βάζω 4 ή και 5η μέσα στην Αθήνα πχ Αμθιφέας με 90-100 χλμ (τελείως ταρίφα τρόπος οδήγησης) και φυσικά στο ταξίδι μετά τα 130-140 ψάχνω για 6η ταχύτητα! λογικό αφού για να ταξιδεύεις στα ίδια χλμ με πριν είσαι με παραπάνω στροφές. Εχω καλύτερο τιμόνι όμως χειρότερα φρένα και αστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες.
Να γιατί τελικά νομίζω ότι καλύτερα τα μαμά 185/65/14 ή τα σχεδόν ίδια 195/55/15. Δηλαδή αλλαγή ως +-1% για να μην υπάρχουν παρενέργειες. -
Ευχαριστώ για την απάντηση TONY PAP...!
Αύριο μάλλον πάω για 205/55 για να έχω και το κεφάλι μου ήσυχο... (150Ε ακριβότερα περίπου από τα 195/55 ) -
Λοιπόν ενα καλό site το θέμα που μας απασχολεί κλπ.
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/index.html?menu.html&tyre_bible.html
Billlllll προσοχή πρέπει να χρειάζεσαι ζάντα με φάρδος 6,5 ή 7 για να μην μαγουλιάζει το λάστιχο και φυσικά να έχεις καλύτερο κράτημα.
-
Ο χρήστης billlllll έγραψε:
Ευχαριστώ για την απάντηση TONY PAP...!
Αύριο μάλλον πάω για 205/55 για να έχω και το κεφάλι μου ήσυχο... (150Ε ακριβότερα περίπου από τα 195/55 )Tι μάρκες έχεις βρει και τι τιμές? Ψάχνω ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις...
-
Εγώ που έχω 196/65/15 και έχω δει ότι δεν υπάρχει και μεγάλη ποικιλία σε αυτό το μέγεθος σκεφτόμουν να πάω σε 205/60/15. Αλλά στο site που έδωσες λέει ότι την ίδια διάμετρο έχει το 215/60/15. Δεν είναι πολύ μεγάλη διαφορά για να μπει στην ίδια ζάντα; Αν και βέβαια το 205 είναι - δεν είναι ούτε 1% κοντύτερο...
Σωστή επιλογή Διαστάσεων ελαστικών και Ζαντών. (όχι μάρκας)