-
Μα, Νίκο, όλοι μίλησαν για λιτούς Ολυμπιακούς Αγώνες, όταν τους αναλάβαμε, έτσι δεν είναι; Λιτούς που θα αναδείκνυαν το Αρχαίο Ολυμπιακό Πνεύμα μπλα μπλα μπλα...
Τί έγινε, το ξέχασαν στη συνέχεια, ή απλά το είπαν αργότερα, όταν πλέον είδαν ότι δεν είναι δυνατό να διοργανώνουμε Σίδνευ; -
Σωστό...αλλά φαίνεται...απο την μια η διάθεση για μεγαλύτερους προϋπολογισμούς (άρα και μεγαλύτερες μπάζες )...και απο την άλλη οι πιέσεις απο τους 'Αθάνατους' για τον ουρανό με τ΄ αστρα...ήρθαμε και κάναμε πράγματα που κανένας άλλος δεν τόλμησε!!!
Η στέγη Καλατράβα είναι το δυσκολότερο κατασκευαστικό έργο που κατασκευάζεται αυτή την στιγμή!!
Και το κάνει η Ελλαδίτσα!!Οπως και το 1 δις καπάκι για ασφάλεια...η Ελλαδίτσα το δίνει!!Που αχρείαστο να είναι!!
Μακάρι να κάνουμε τους καλύτερους Ολυμπιακούς...να τρίβουν τα μάτια τους!!
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Μακάρι να κάνουμε τους καλύτερους Ολυμπιακούς...να τρίβουν τα μάτια τους!!
Έβρισα πολύ όταν τους πήραμε τους Ολυμπιακούς. Αυτό όμως δεν με εμποδίζει από το να εύχομαι να πάνε όλα τέλεια και να μείνει κάτι από αυτούς τους 'αγώνες'.
Μακάρι οι ευχές μας να πιάσουν τοπο... -
Ομολογώ οτι δεν γνωρίζω σε βάθος (...) Δεν εξετάζω αν οι πολιτικοί τους σκοποί είναι σωστοί ή λάθος, εξετάζω μόνο τον τρόπο που ενεργούν. Ο σκοπός ΔΕΝ αγιάζει τα μέσα.
Dog80,
Για να τελειώνουμε επιτέλους μ'αυτό το θέμα επειδή πολύ το τραβήξαμε κι επειδή πρέπει να μπούν κάποια πράγματα στη θέση τους έχω να σου πω τα εξής:
Το να χαρακτηρίζεις τις πράξεις των Παλαιστινίων ως τρομοκρατικές χρησιμοποιώντας έναν ορισμό - παρπαρτού που ερμηνεύεται πλέον κατά το δοκούν και προσαρμόζεται στις εκάστοτε περιστάσεις και μη γνωρίζοντας τα πραγματικά γεγονότα είναι από μόνο του σημαντικό λάθος.
Σε πληροφορώ λοιπόν οτι η Χαμάς ανέκαθεν επέλεγε να πλήττει στρατιωτικούς στόχους (μόνο τώρα τελευταία υπαρχει μια διαφοροποίηση στη θέση Αραφάτ-Χαμάς). Το πρόβλημα είναι οτι τα ισραηλινά αντίποινα στρέφονταν πάντα και σε μεγάλο βαθμό και εναντίον των παλαιστινίων αμάχων. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψιν τα παραπάνω καθώς και τις συνθήκες που ζουν οι Παλαιστίνιοι (τρομοκρατία των εποίκων κλπ.-τα έγραψα και παραπάνω...), είναι απόλυτα λογικό να στρέφονται πλέον και αυτοί εναντίον Ισραηλινών αμάχων.
Ευτυχώς όμως τα γεγονότα μας προλαβαίνουν και αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.
Άκουσα σήμερα οτι στην (παράνομα) κατεχόμενη Λωρίδα της Γάζας, μέλη της Χαμάς ακινητοποίησαν με φορητές αντιαρματικές ρουκέτες ένα όχημα του ισραηλινού στρατού (μια εξ'ορισμού πράξη αντίστασης στην κατοχή, άσχετα αν οι ΗΠΑ και το Ισραήλ δεν αναγνωρίζουν στους Παλ. ούτε αυτό το δικαίωμα), με αποτέλεσμα τελικά να σκοτωθούν 6 Ισραηλινοί στρατιώτες. Τα αντίποινα των Ισραηλινών είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο 5 αμάχων και τον τραυματισμό άλλων 80. Μην απορήσεις λοιπόν εάν αύριο ένας καμικάζι ανατιναχτεί σε καμιά καφετέρια στο Τελ Αβίβ.
Κάτι ανάλογο συνέβαινε και παλαιότερα με την Χεζμπολάχ (ευτυχώς η ιστορία μας διδάσκει και σε αυτήν την περίπτωση...) Όταν λοιπόν η Χεζμπολάχ (η οργάνωση για την απελευθέρωση του νοτίου Λιβάνου) χτυπούσε στρατιωτικούς στόχους του SLA στον νότιο Λίβανο, μια πράξη αντίστασης στην παράνομη εισβολή και κατοχή, το Ισραήλ 'απαντόυσε' βυθίζοντας ψαροκάικα και βομβαρδίζοντας τα περίχωρα της Βυρηττού. Οι μαχητές της Χεζμπολάχ χαρακτηρίζονταν βέβαια επισήμως από το Ισραήλ 'τρομοκράτες'.
Και για να κλέισουμε, όσο το Ισραήλ είναι αυτό που ουσιαστικά συντηρεί αυτήν την κατάσταση βίας και τρομοκρατίας με την ανοχή/υποστήριξη των ΗΠΑ, όσο οι Παλαιστίνιοι συνεχίζουν να εμπαίζονται, όσο σύρονται σε γελοίες διαπραγματεύσεις αποδεχόμενοι εξευτελιστικούς όρους χωρίς να τους παραχωρείται τίποτα, όταν γενικά δεν φαίνεται να υπάρχει καμία ελπίδα, τότε κατηγορηματικά ναι, στην περίπτωση αυτή φίλε dog80 ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.
Ας με συγχωρέσει ο mod αλλά νομίζω οτι έπρεπε να ξεκαθαριστούν μερικά πράγματα...έτσι κι αλλιώς είναι ένα σοβαρό θέμα, ούτε για τη Eurovision ούτε για την καλοκαιρινή κολεξιόν του Vassilios Kostetsos μιλάμε
-
Μια τελευταία παρατήρηση σχετικά με τον ορισμό, και δεν ξανα-ασχολούμαι με τους Παλαιστίνιους
Επαναλαμβάνω τον ορισμό του FBI:
'The unlawful use of force or violence against persons or property to intimidate or coerce a Government, the civilian population, or any segment thereof, in furtherance of political or social objectives.'
Αυτός ο ορισμός είναι πολύ συγκεκριμένος και κάθε άλλο παρά 'πασπαρτού' και 'ερμηνευόμενος κατα το δοκούν' είναι.
Διαχωρίζει μεταξύ 'lawful' και 'unlawful use of force'. Ως lawful, ορίζει εχθροπραξίες όταν έχει κυρηχθεί επίσημα πόλεμος.
Εχθροπραξίες του στύλ 'η ηγεσία των Παλαιστινίων είναι σε συζητήσεις με το Ισραήλ, και την ίδια μέρα, ομάδες ατόμων ανατινάζουν λεωφορεία', είναι unlawful, επομένως τρομοκρατία.
-
Άρα και οι βομβαρδισμοί αμάχων από το Ισραήλ είναι unlawful, άρα τρομοκρατία.
Δεν έχει σημασία αν η εντολή του φονικού δόθηκε προφορικά σε μια γιάφκα ή έχει κρατική σφραγίδα.
Ή μήπως έχει;
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Άρα και οι βομβαρδισμοί αμάχων από το Ισραήλ είναι unlawful, άρα τρομοκρατία.Δεν έχει σημασία αν η εντολή του φονικού δόθηκε προφορικά σε μια γιάφκα ή έχει κρατική σφραγίδα.
Ή μήπως έχει;
Όχι, δέν έχει σημασία. Και οι ενέργειες του Ισραήλ είναι τρομοκρατικές. H πρόσφατη δολοφονία του Ahmed Yassin είναι τρανταχτό παράδειγμα.
-
Επίσης, όταν υπάρχει κατοχή, είναι απολύτως λογικό η δύναμη κατοχής να ορίζει ως 'unlawful' κάθε πολεμική ενέργεια των κατεχομένων και καταδυναστευομένων ανθρώπων, οι οποίοι προσπαθούν να απελευθερωθούν, αφού θεσπίζει κατοχικούς νόμους.
Άρα, ο επαναστάτης που ζητά τη λευτεριά του είναι τρομοκράτης.
Άρα, ο Κολοκοτρώνης ήταν τρομοκράτης.
Ο Γλέζος ήταν τρομοκράτης.
Ο Κανάρης ήταν τρομοκράτης.
Και, προφανέστατα, η Υψηλή Πύλη και το Φανάρι (οι δυο πυλώνες της τουρκικής κατοχής στην Ελλάδα) ήσαν σύννομοι και ΜΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ. Όμως αυτό, όπως ετεκμηριώθη ανωτέρω (και όχι μόνον σε αυτήν την δημοσίευση) δεν στέκει με καμία λογική, εκτός και αν είμαστε τσιράκια τους ή ηλίθιοι. Θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαστε τίποτα από τα δυο, αν και, προ των δύο αυτών κακών, το μη χείρον, δηλαδή η ηλιθιότης, είναι το βέλτιστον.
Οπότε, πώς μπορούμε να βαπτίζουμε τόσο υποκριτικά τα απελευθερωτικά κινήματα 'τρομοκρατία';
-
Το άρθρο που ακολουθεί το δημοσίευσε η εφήμεριδα 'Τα Νέα' κ έχει να κάνει με τους Ολυμπιακούς... Νομίζω θα το βρείτε αρκετά ενδιαφέρον. Ρίξτε του μια ματιά!
Tο μετάνιωσα!
Μήπως βιάστηκα τον Σεπτέμβριο του '97 να πανηγυρίσω; Όταν άκουσα τα τρεμάμενα χείλη του κορυφαίου των «αθανάτων» να προφέρει εκείνο το ανατριχιαστικό «... is Athens» γιατί να σφίξω τη γροθιά και να φωνάξω;
Μετά 7 χρόνια, που το ξανασκέφτομαι, λέω: δεν είχα λόγο!
Δεν ήμουν εργολάβος. Αυτός μάλιστα να πανηγυρίσει. Είχε να φτιάξει δρόμους, να κτίσει στάδια, να οργώσει δυο και τρεις φορές τη Λεωφόρο Μαραθώνος, να σκάψει λίμνες, να ολισθήσει στέγες, γέφυρες, να, να, να πλουτίσει, πιο απλά!
Δεν ήμουν ένα από τα γρανάζια της εξουσίας, που κινούν τους μηχανισμούς σύνταξης, αξιολόγησης και έγκρισης διαγωνισμών. Αυτοί πραγματικά δάκρυσαν στο άκουσμα της χαρμόσυνης αναγγελίας.
Δεν ήμουν προμηθευτής, ούτε μεσάζων.
Δεν είχα σχέση με αντιπροσώπους εταιρειών.
Δεν γνώριζα τα περί ασφάλειας και για τον πακτωλό χρημάτων που θα έρεαν για να γεμίσουν, κυρίως, στόματα υστερόβουλα. Με γεμάτο στόμα δύσκολα διαμαρτύρεται κάποιος...
Δεν είχα τις άκρες σε κομματικούς μηχανισμούς, ούτε τις αρετές χαμαιλέοντα να προσαρμόζομαι ανάλογα με το (πολιτικό) περιβάλλον και να ελίσσομαι αναλόγως.
Δεν γνώριζα τι σημαίνει Οργανωτική Επιτροπή και τα μηδενικά που συνθέτουν το εντυπωσιακό παζλ των υπέρογκων μισθών τους.
Φτάνοντας στο τέλος κατάλαβα πως η αρχή ήταν πολύ πιο ωραία...
Δεν είμαι παρά ένας απλός πολίτης αυτής της χώρας, ο οποίος θα υποχρεωθεί να παραμείνει υπό... περιορισμό στην περίοδο των Αγώνων. Ο Ολυμπιακός δακτύλιος με πνίγει!
Είμαι ένας φορολογούμενος κάτοικος της Αττικής, που ξεχείλισαν οι πνεύμονες του από αιωρούμενα σωματίδια λάσπης και ανυποληψίας, που μέτρησε δεκάδες ώρες υπομονής για να μετακινηθεί ανάμεσα σε βομβαρδισμένους δρόμους από την αναισχυντία των εργολάβων, που άκουσε αργυρώνητους, εξωνημένους παράγοντες του τόπου να προσπαθούν να τον πείσουν για τις αρετές του εθελοντισμού, που είδε τους ανίκανους να φαίνονται ικανοί για τα πάντα, που άκουσε να ευαγγελίζονται Ολυμπιάδα του μέτρου και βίωσε περίοδο ασύνορης αμετροέπειας!
Είμαι ένας πολίτης που δεν θα δει από κοντά τους Αγώνες στην πόλη του, γιατί ο μισθός του δεν του επιτρέπει την πολυτέλεια μιας πανάκριβης παρουσίας σε μεγάλη αθλητική αναμέτρηση, ένας πολίτης φοβισμένος από τις Κασσάνδρες που μιλούν για τρομοκρατικές ενέργειες. Είμαι, τέλος, ένας πολίτης, απ' αυτούς που δεν θα κάνει χρήση της αδείας του φέτος, έπειτα από έναν ατέλειωτο παγερό χειμώνα.
Δεν έπρεπε να πανηγυρίσω τότε!
ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΑΝΙΔΗΣ
-
Προφανώς όμως κύριε Ν. Τζιανίδη δεν είσασταν (είσαστε) από αυτούς τους 'ρομαντικούς' που θέλουν ν'αφήσουν κάτι πίσω τους, θέλουν αύριο να λένε στα παιδιά τους για κάτι σημαντικό που συνέβει στη χώρα τους, για κάτι που για εμάς τους έλληνες σημαίνει πολύ περισσότερα από 'προμηθευτές', 'μεσάζοντες', 'αντιπροσώπους' κλπ.
Μια ιδέα! Ναι, μια ιδέα που καλό θα ήταν αφού -προφανώς- δεν σημαίνει τίποτα για εσάς, να ψάξετε μερικά βιβλία να δείτε τουλάχιστον τι σήμαινε για τους προγόνους σας.
Αλλά ίσως και να ξέρετε τι ήταν αυτή η ιδέα για τους προγόνους σας και απλά να φοβάστε να πιστέψετε σε κάτι τόσο μεγαλύτερο, τόσο λαμπρότερο, τόσο ομορφότερο ίσως ασύλληπτο από εσάς και τον κόσμο που υπάρχετε.Προφανώς τόσα χρόνια που πληρώνετε φόρους-χαράτσια και υπακούετε σε νόμους-άνομους το κάνατε χωρίς ερωτήσεις και τώρα που καλείστε να πληρώσετε για κάτι που έχει σημασία και για κάτι τόσο χειροπιαστό που μπορείτε να το δείτε, να το νιώσετε ακόμα και με 30 ευρώ λέτε ότι τα οικονομικά σας δεν σας επιτρέπουν την 'πολυτέλεια μιας πανάκριβης παρουσίας σε μεγάλη αθλητική αναμέτρηση'. Προφανώς τα 30 ευρώ θα τα πετάξετε πιο εύκολα σε ένα σκυλάδικο, γιατί εκεί θα μπορέσετε να 'διασκεδάσετε', να φωνάξετε, να εκτονοθείτε πράγμα που φυσικά δεν θα μπορείτε να κάνετε σε ένα στάδιο, ίσως γιατί εκεί δεν θα υπάρχει η τραγουδίστρια με το μίνι-ζώνη το ξώβυζο και το ψιλό τακούνι...κρίμα
Υπάρχουν δύο όψεις σε κάθε νόμισμα...
-
Ο χρήστης droemmen έγραψε:
Μια ιδέα! Ναι, μια ιδέα που καλό θα ήταν αφού -προφανώς- δεν σημαίνει τίποτα για εσάς, να ψάξετε μερικά βιβλία να δείτε τουλάχιστον τι σήμαινε για τους προγόνους σας.
Τι σήμαινε δηλαδή για τους προγόνους μας η περίφημη 'Ολυμπιακή Ιδέα'; Πέραν του ότι σταματούσαν για μερικές μέρες να πολεμούν μεταξύ τους στο πεδίο της μάχης και συνέχιζαν να 'πολεμούν' στο στίβο; Και τότε όπως και τώρα ήταν, κατ'αναλογία. Τα υπόλοιπα είναι ιδεοληψίες του ('ήρωα' του Φασισμού) Κουμπερτέν και των ομοίων του.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Τι σήμαινε δηλαδή για τους προγόνους μας η περίφημη 'Ολυμπιακή Ιδέα'; Πέραν του ότι σταματούσαν για μερικές μέρες να πολεμούν μεταξύ τους στο πεδίο της μάχης και συνέχιζαν να 'πολεμούν' στο στίβο; Και τότε όπως και τώρα ήταν, κατ'αναλογία. Τα υπόλοιπα είναι ιδεοληψίες του ('ήρωα' του Φασισμού) Κουμπερτέν και των ομοίων του.Οι ολυμπιακοί αγώνες δεν δημιουργήθηκαν ως θεσμός 100 χρόνια πριν πράγμα που μάλλον αγνοούν πολλοί.
Τι σχέση μπορεί να έχει ο Κουμπερτέν με τους αρχαίους έλληνες? όση και ο 'πόλεμος' μέσα στο στίβο με τον πόλεμο εκτός... -
Μια ενδιαφέρουσα, και κατά την άποψή μου αντιπροσωπευτική, σφυγμομέτρηση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας:
Οταν στις 5/9/1997 (αν θυμάμαι καλά) μας μάζεψαν και μας ανακοίνωσαν στο στρατόπεδο νεοσυλλέκτων (= ΙΜΗΟ αρκετά αντιπροσωπευτική σύνθεση από ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία, αν και μόνο άρρενες ) όπου ήμουν και εγώ 'ψάρι' πως πήραμε τους Ολυμπιακούς, επικράτησε πανζουρλισμός (επευφημίες, χειροκροτήματα, σφυρίγματα κοκ.) και όσοι ελάχιστοι (μιλάμε για καμιά 20-αριά άτομα στους 400) δεν 'πανζουρλιστήκαμε', κοιταζόμασταν αμήχανοι.
Ως εκ τούτου, παρότι εξαρχής ήμουν αντίθετος στην ανάληψη των ΟΑ από την Αθήνα, θεωρώ πως η Ελληνική κοινή γνώμη ήταν αναφανδόν υπερ (και αυτό ας το έχουμε στο νου μας αν μας νοιάζει η έννοια της δημοκρατίας).
Από εκεί και πέρα, αφού τους πήραμε, νομίζω είναι καθήκον μας να κάνουμε ό,τι μπορούμε για την επιτυχία μας, κινούμενοι από τα προσωπικά του καθενός μας ελατήρια, πχ. από το να σκάσουν οι διάφοροι αλήτες Βρετανοί και Αμερικανοί δημοσιογράφοι μέχρι να έχουμε να το λέμε στα παιδιά μας.
Οπως και να έχει, 'κοντός ψαλμός αλληλούια' (αν και ορισμένες θετικές συνέπειες των αγώνων ίσως αργήσουν να φανούν).
-
Ο χρήστης droemmen έγραψε:
Οι ολυμπιακοί αγώνες δεν δημιουργήθηκαν ως θεσμός 100 χρόνια πριν πράγμα που μάλλον αγνοούν πολλοί.
Τι σχέση μπορεί να έχει ο Κουμπερτέν με τους αρχαίους έλληνες? όση και ο 'πόλεμος' μέσα στο στίβο με τον πόλεμο εκτός...Δεν κατάλαβες λέξη απ'όσα έγραψα. Ξανακοίταξέ τα. Και ρίξε και καμιά ματιά για το τι ακριβώς ήταν οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Οταν στις 5/9/1997 (αν θυμάμαι καλά) μας μάζεψαν και μας ανακοίνωσαν στο στρατόπεδο νεοσυλλέκτων (= ΙΜΗΟ αρκετά αντιπροσωπευτική σύνθεση από ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία, αν και μόνο άρρενες ) όπου ήμουν και εγώ 'ψάρι' πως πήραμε τους Ολυμπιακούς, επικράτησε πανζουρλισμός (επευφημίες, χειροκροτήματα, σφυρίγματα κοκ.) και όσοι ελάχιστοι (μιλάμε για καμιά 20-αριά άτομα στους 400) δεν 'πανζουρλιστήκαμε', κοιταζόμασταν αμήχανοι.
Αγαπητέ nass,
Αν δεις ταινίες από τις ομιλίες του Χίτλερ ή του Στάλιν, θα παρατηρήσεις ότι στις τάξεις των θεατών επικρατεί ο ίδιος άκρατος ενθουσιασμός. Για όποιον έχει απορίες για το γιατί (είμαι σίγουρος ότι εσύ δεν έχεις), να υπενθυμίσω ότι ο Γκυστάβ ΛεΜπον είχε γράψει ένα άκρως αξιόλογο έργο στα τέλη του περασμένου αιώνα, με τίτλο 'Η Ψυχολογία του Όχλου'.
Η αλήθεια είναι ότι πήραμε την Ολυμπιάδα για να κάνει το κομμάτι της η Χαλυβούργαινα και να κονομήσουν μερικοί 'φίλοι'. That's all. Τα υπόλοιπα μεγαλοιδεατικά είναι για να παρηγοριόμαστε.
-
Οι πρόγονοί μας (πχ. αρχαίοι Αθηναίοι) είχαν τεράστια οικονομική και στρατιωτική ισχύ και ήταν υπολογίσιμη δύναμη σε όλη τη Μεσόγειο. Αυτό ήταν που τους έδινε την ελευθερία να ασχοληθούν με τις επιστήμες και τη φιλοσοφία.
Σήμερα, βρακί δεν έχει ο κ_λος μας, οι 'ιδέες' μας μαράνανε. Πρώτα πρέπει να έχει ενα κράτος γερή υποδομή και μετά ασχολείται με όλα τα άλλα.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Και ρίξε και καμιά ματιά για το τι ακριβώς ήταν οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες.Το ίδιο προτρέπω κι εσένα, αν θέλεις μπορώ να σου προτείνω και βιβλιογραφία
Σύμφωνα με τα γραφόμενα σου μάλλον δεν έχεις ιδέα -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Από εκεί και πέρα, αφού τους πήραμε, νομίζω είναι καθήκον μας να κάνουμε ό,τι μπορούμε για την επιτυχία μας, κινούμενοι από τα προσωπικά του καθενός μας ελατήρια, πχ. από το να σκάσουν οι διάφοροι αλήτες Βρετανοί και Αμερικανοί δημοσιογράφοι μέχρι να έχουμε να το λέμε στα παιδιά μας.Συμφωνώ απόλυτα, και αν έχει σημασία εγώ ήμουν-είμαι ουδέτερος...
-
Ο χρήστης droemmen έγραψε:
Το ίδιο προτρέπω κι εσένα, αν θέλεις μπορώ να σου προτείνω και βιβλιογραφία
Σύμφωνα με τα γραφόμενα σου μάλλον δεν έχεις ιδέαΛες ε;
Όνειρα γλυκά...
-
Ναι, είναι εύκολο να πετάς κάτι που διάβασες σε κάποια φυλλάδα αμφιβόλου ποιότητας και να μην το δικαιολογείς...
Λοιπόν ΜΑΘΕ τι ήταν οι ολυμπιακοί αγώνες και γιατί ήταν σημαντικοί...Αρχικά, το να κερδίσεις τη νίκη έγινε ένα σοβαρό κατόρθωμα που τιμούσε όχι μόνο τον αθλητή αλλά και την πόλη του. Λίγο μετά την Ομηρική εποχή, τα προσωπικά κατορθώματα δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά χωρίς τη συνεισφορά και την αναγνώριση της πόλης του αθλητή. Η αθλητική νίκη, συνδέθηκε άρρηκτα με τη νίκη της πόλης και η πόλη έγινε το μόνο συλλογικό σώμα με δικαίωμα να αποδίδει δόξα και τιμές.
Η 'καρτερία' που επιδείκνυε ένας αθλητής κατά τη μακρά περίοδο προπόνησης και προσπάθειας έγινε μια μεγάλη αρετή. Η ικανότητα του αθλητή να υποφέρει σιωπηρά και να δείχνει υπομονή στην προπόνηση και την εξάσκηση, ήταν μια από τις πιο σημαντικές αρετές που μπορούσε να κατακτήσει και ν’ αναπτύξει στα αθλητικά χρόνια της ζωής του. Ο κύριος στόχος, ωστόσο, όσων συναγωνίζονταν, δεν ήταν ν’ αναπτύξουν μια συγκεκριμένη σωματική ικανότητα εις βάρος των άλλων, αλλά να πετύχουν μια ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των σωματικών και ηθικών αξιών.
Η πρόκληση που αντιμετώπιζε ο ελληνικός κόσμος ήταν να προάγει τη συνεργασία και να επιδείξει πολιτική ενότητα. Χάρη στην εκεχειρία, όλες οι ελληνικές πόλεις μπορούσαν να στέλνουν τις επίσημες αποστολές τους, τις θεωρίες να παρακολουθήσουν τους αγώνες. Όλες οι πόλεις έδιναν μεγάλη σημασία στο ιερό, όπως φαίνεται από τις αποστολές που έστελναν και τους Θησαυρούς που ανέγειραν στην περιοχή. Εδώ διάβαζαν τα έργα τους οι διάσημοι Έλληνες φιλόσοφοι, ποιητές και ιστορικοί ενώπιον του κοινού. Αυτές οι εθνικές συναντήσεις έγιναν διάσημες πανελλήνιες γιορτές, που προήγαν την πολιτιστική συνείδηση και ενδυνάμωναν την ελληνική ταυτότητα. Οι αγώνες ήταν εκτός από αθλητικό παράλληλα και το σημαντικότερο πολιτικό γεγονός, πράγμα που αποδυκνείουν και οι διαπραγματεύσεις που γίνονταν όχι για μόνο για εκεχειρία αλλά για μόνιμη παύση των εχθροπραξιών και συνεργασία μεταξύ των μαχόμενων πλευρών.
Ο αθλητισμός έγινε ένα σημαντικό στοιχείο της κοινωνικής ζωής και της εκπαίδευσης. Οι Έλληνες που ζούσαν στην Ασία και την Αίγυπτο, σε μια προσπάθεια να κρατήσουν τον πολιτισμό τους, έχτισαν αθλητικές εγκαταστάσεις και συνέχισαν τις αθλητικές παραδόσεις τους. Το γυμνάσιο δεν ήταν μόνο χώρος άσκησης, αλλά ένας τόπος όπου μπορούσαν να συναντιούνται οι Έλληνες, διατηρώντας έτσι τη γλώσσα τα έθιμά και τα ιδανικά τους σε ολόκληρη την Ασία.
Ο οποιοσδήποτε μπορεί να μην συμφωνεί με την ανάληψη της διοργάνωσης των ολυμπιακών αγώνων, αλλά όλοι πρέπει να σεβόμαστε την ιστορία μας.
Πανε να μας την πούνε για την ασφάλεια των ολυμπιακών