-
Γενικά, ο χρόνος υστέρησης των φαναριών είναι ανάλογος με την κίνηση στους δρόμους? Δηλαδή σε μεγάλους και πολυσύχναστους δρόμους (ή ταχείας κυκλοφορίας) αργεί να ανάψει το πράσινο από τη στιγμή που ανάβει το κόκκινο για το άλλο ρεύμα, αλλά σε πιο μικρές οδούς δεν ισχύει αυτό?
-
Σταματάτε και στο πορτοκαλί... καλοί είστε εσείς...
Γιατί κάθε μέρα συναντώ στο δρόμο διάφορο κόσμο.... για παράδειγμα...
-
Οδηγοί που περνάνε με 'πορτοκαλί', για την ακρίβεια έχει γίνει κόκκινο εδώ και 4 sec
-
Οδηγοί που περνάνε από πεζοφάναρα με κόκκινο, ούτως ή άλλως
-
Μηχανάκηδες που περνάνε με κόκκινο και χώνονται στην κάθετη ροή
-
και φυσικά Πεζούς που περνάνε με κόκκινο
Ιδίως το πεζοφάναρο είναι ΜΕΓΑΛΟ ΑΤΟΠΗΜΑ. Εκεί όλοι θα έπρεπε να σταματάμε στο πορτοκαλί. Στα πεζοφάναρα και στα φανάρια γενικά όπου υπάρχει διάβαση, έχω μεγαλύτερη αυστηρότητα και σταματάω αμέσως, πριν από τη διάβαση (όχι πάνω σε αυτήν!).
Υπάρχει ένα φανάρι στην Ευφρονίου, στην Καισαριανή, έξω από το σχολείο, με κουμπάκι, για πεζούς. Οποτε το έχω πατήσει ως πεζός, πρώτα περνάνε 3-4 αυτοκίνητα με κόκκινο και μετά περνάω πολύ προσεκτικά... Λίγα μέτρα παρακάτω, κοντά στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής, μια φορά παραλίγο να με πατήσει Ζητάς, ενώ πέρναγα με πράσινο από διάβαση. Ο Ζητάς παραβίασε το κόκκινό του και πέρασε ξυστά μπροστά μου.
Σκέφτομαι σοβαρά να σύρω κανένα συνεργείο από δελτίο ειδήσεων σε πεζοφάναρο, για να δείξουν το μαύρο χάλι που επικρατεί στους δρόμους μας.
-
-
Υστερόγραφο! Ερχόμενος από ταξίδι στη Νορβηγία / Σουηδία, δεν έχω τίποτε άλλο να πω εκτός από το ότι οι άνθρωποι εκεί είναι πολιτισμένοι. Σταματάνε όλοι στις διαβάσεις και δεν παραβιάζουν πορτοκαλιά!!!
Φυσικά βοηθάνε η αστυνόμευση και οι αυστηρές ποινές....
Πότε ρε παιδιά θα γίνουμε άνθρωποι κι εδώ;;;
-
Ο χρήστης avel έγραψε:
Υστερόγραφο! Ερχόμενος από ταξίδι στη Νορβηγία / Σουηδία, δεν έχω τίποτε άλλο να πω εκτός από το ότι οι άνθρωποι εκεί είναι πολιτισμένοι. Σταματάνε όλοι στις διαβάσεις και δεν παραβιάζουν πορτοκαλιά!!!Φυσικά βοηθάνε η αστυνόμευση και οι αυστηρές ποινές....
Πότε ρε παιδιά θα γίνουμε άνθρωποι κι εδώ;;;
Πες και το άλλο, ότι αν κάποιος πεζός πάει να περάσει από σημείο εκτός διάβασης, τρώει βρίσιμο? (βέβαια μόνο Ελληνες και Ιταλοί το κάνουν αυτό )
-
Σαν πεζος δεν χρησιμοποιω ποτε τα πεζοφαναρα με το κουμπι.
Εννοω οτι περιμενω να σταματησει η κινηση των αυτοκινητων για να περασω.
Αν και εχω δει ελαχιστα να λειτουργουν.Τωρα οσον αφορα την συμπεριφορα αναλογα με την ηλικια,τα μεγαλυτερα αισχη τα εχω δει απο μεσηλικες.
Και φυσικα αν τους ρωτησεις σε ανυποπτο χρονο, θα υποστηριξουν οτι αυτοι 'ειναι προσεκτικοι οδηγοι και δεν οδηγουν σαν παιδαρελια'. -
Ναι σωστό και αυτό Νικόλα...Αλλά εγώ είμαι μόλις 22
Το πώς βγαίνουν οι χρόνοι για φανάρια και πεζοφάναρα είναι ολόκληρη θεωρία ( βαριέμαι να την γράφω είναι η αλήθεια ) και έχει να κάνει πρώτα από όλα με την ΑΣΦΑΛΕΙΑ των κινούμενων επί και γύρω από την οδό. Γενικά η συγκοινωνιολόγοι και οι μελετητές έργων οδοποιίας αντιμετωπίζουν κάθε έργο ( ή τέλος πάντων θα έπρεπε ) με πρώτο κριτήριο την ασφάλεια. Μάλιστα για τα έργα οδοποιίας υπάρχουν πλέον συγκεκριμένοι κανονισμοί ασφάλειας. Έτσι ελπίζω σε περισσότερες Αττικές οδούς....
Για όποιον θέλει να διαβάσει κάποια πράγματα περί συγκοινωνιακής τεχνικής ( επίλυση κόμβων, κάτι ψιλά από οδοποιίες κα ) προτείνω αν θέλει να δεί το βιβλίο ' Σχεδιασμός των Μεταφορών και κυκλοφοριακή τεχνική ' Ι.Μ Φραντζεσκάκης - Γ.Α Γιαννόπουλος εκδόσεις Παρατηρητής.
Οποιαδήποτε βιβλιοθήκη Πολυτεχνικής σχολής με τμήμα Πολιτικών ή Τοπογράφων Μηχανικών λογικά το έχει. -
aleng
Αυτες οι αποστασεις που εδωσα και οι χρονοι ειναι στο περιπου, αλλα νομιζω οτι ειναι σωστοι!Αυριο θα γραψω την εταιρια δρομων για να σας δωσω ακριβη στοιχεια! Τα 5 δευτ εννοω απο τοτε που θα αναψει κοκκινο μεχρι να αναψει πρασινο στους καθετους!
ΥΓ.Αυτα τα γραφω για την Σουηδια, αλλα οι χρονοι αυτοι και οι αποστασεις θα πρεπει να ειναι κοινοι στην ΕΕ!
Σπυρος -
Σπύρο σοβαρά μιλάς; Κοινοί κανόνες στην Ελλάδα με αυτούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Βάλε και καμιά γελαστή φατσούλα να μην μπερδευόμαστε βρε παιδί μου.
Να σου δείξω φανάρια που για δευτερόλεπτα δεν περνά κανείς, ούτε αμάξι ούτε πεζός σε κανένα από του διασταυρούμενους δρόμους. Για να μην πω για τα διαδοχικά φανάρια που δεν υπάρχει περίπτωση πηγαίνοντας με οποιαδήποτε ταχύτητα να περάσεις δυο συνεχόμενα χωρίς να σε πιάσει κόκκινο. -
Οι χρόνοι δεν είναι καν ίδιοι από κόμβο σε κόμβο. Και δεν μπορεί να είναι ίδιοι γιατί τα 'κρίσιμα' σημεία είναι διαφορετικά από κόμβο σε κόμβο.
-
Ο χρόνος μεταξύ πορτοκαλί και κόκκινου δεν είναι standard-έχω δει φανάρι που να κρατά τουλάχιστον 4 δεύτερα το πορτοκαλί και άλλα που δεν κρατάει καθόλου-σαν φλας ένα πράγμα! Πάντως εγώ να παραδεχτώ οτι περνάω αρκετές φορές με πορτοκαλί. Και δεν είναι μόνο οτι βαριέμαι να τσακώνομαι με τους πίσω επειδή σταμάτησα ή γαι να μην μου 'κολήσει' κανένας στον προφυλακτήρα. Το κάνω επειδή προλαβαίνω να περάσω (όχι με βαθύ πορτοκαλί) και δεν θεωρώ πως είναι λογικό να κάνεις φρενάρισμα πανικού κάθε φορά που βλέπεις πορτοκαλί το φανάρι.
-
Από προσωπική εμπειρία πάντως θα έλεγα πως το πορτοκαλί είναι από τις πιο ύπουλες παγίδες που κρύβουν οι δρόμοι. Σε βάζουν στο τριπάκι: προλαβαίνω να περάσω, που να περιμένω τώρα; Τελικά πέρνας βιαστικά κ απρόσεκτα κ μέτα ψάχνεις να βρείς από που σου ήρθε. Αποφεύγετε να το περνάτε σε όλες τις περιπτώσεις. Κάτι ξέρουν κ οι γεροντότεροι...
Τώρα αν πρόκειται να το γονατίσεις για να σταματήσεις, τότε αυτό είναι άλλο. Αυτός άλλωστε δεν είναι ο λόγος ύπαρξης του πορτοκαλί; Αλλιώς θα είχαμε μόνο πράσινο κ κόκκινο.
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Πες και το άλλο, ότι αν κάποιος πεζός πάει να περάσει από σημείο εκτός διάβασης, τρώει βρίσιμο?Πάλι καλά γιατί απ'ό,τι έχω ακούσει στην Αγγλία αν προσπαθήσεις να διασχίσεις το δρόμο εκτός διάβασης σε ...πατάνε στεγνά! Θυμάμαι ότι είχα ακούσει/διαβάσει ότι πάνω από διαβάσεις πεζών υπάρχει επιγραφή που λέει 'οι παραβάτες εκτελούνται'!
Το χειρότερο βρίσιμο το τρώνε οι πεζοί που περνούν μια διάβαση με κόκκινο καθυστερώντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, ειδικά σε 'δύσκολα' φανάρια και όχι άδικα κατά την άποψή μου.
-
Γενικά το πορτοκαλί στις μελέτες σηματοδότησης περιλαμβάνεται στο χρόνο πρασίνου. Ο μελετητής κάνει αυτή την παραδοχή θεωρώντας οτι αυτό θα παραβιαστεί από όλους και βάζει και κενό ασφαλείας στην συνέχεια ώστε να αυξήσει την ασφάλεια του κόμβου. Το πορτοκαλί συνήθως διαρκεί 3 sec σε αστικές περιοχές έως 5 sec σε δρόμους υψηλών ταχυτήτων. Στοχος του είναι να σε προειδοποιήσει για να σταματήσεις εφόσον μπορείς έγκαιρα και να μην φρενάρεις απότομα προκαλώντας καραμπόλα ας πούμε. Θεωρητικά θα μπορούσε να ανάβει και από κόκκινο σε πράσινο αλλά είναι κάτι που σε πολύ ( ίσως και σε καμία ) χώρες χρησιμοποιείται. Στην Τουρκία σε ορισμένες πόλεις τα φανάρια έχουν χρονόμετρο αντίστροφης μέτρησης από κόκκινο σε πράσινο Για τέλειες εκκινήσεις
-
Τέτοια φανάρια να βάλουν στο Λαϊνόπουλο και στη Βούτα και θα γίνει πάρτυ!
-
Εγω
οταν ειμαι πεζος βριζω τους 'ραλλίστες' που αγνοουν τους πεζους που διασχίζουν το δρομο με τη καρδια στο στομα
οταν ειμαι οδηγος βριζω τους 'χωριατες' που δεν ξερουν να μην περπατουν στο δρομο
οταν ειμαι στη μηχανη βριζω τους 'Χαρους' οδηγους που περνανε κιτρινοκοκκινο με κινδυνο να σκοτωσουν κανα μοτοσυκλετιστη
οταν ειμαι οδηγος βριζω τους 'καμικαζι' μοτοσυκλετιστες που κανουν εκκινηση dragster στο πρασινο φαναρι (0.510sec RT)
οταν ειμαι οδηγος βριζω τους 'μηχανοβιους' που δεν με αφηνουν να ξεκινησω πρωτος σε καθε φαναρι, λες και εγω δεν πληρωνω τελη κυκλοφοριας
οταν ειμαι στη μηχανη βριζω τους 'καραγκιοζηδες' οδηγους που δεν αφηνουν το μεσο του μελλοντος να ξεκολλησει απο τη κινηση που προκαλουν τα χιλιαδες αυτοκινητα
ειμαι φυσιολογικος ?
-
Ο χρήστης Vlasis_Highlander έγραψε:
Εγωοταν ειμαι πεζος βριζω τους 'ραλλίστες' που αγνοουν τους πεζους που διασχίζουν το δρομο με τη καρδια στο στομα
οταν ειμαι οδηγος βριζω τους 'χωριατες' που δεν ξερουν να μην περπατουν στο δρομο
οταν ειμαι στη μηχανη βριζω τους 'Χαρους' οδηγους που περνανε κιτρινοκοκκινο με κινδυνο να σκοτωσουν κανα μοτοσυκλετιστη
οταν ειμαι οδηγος βριζω τους 'καμικαζι' μοτοσυκλετιστες που κανουν εκκινηση dragster στο πρασινο φαναρι (0.510sec RT)
οταν ειμαι οδηγος βριζω τους 'μηχανοβιους' που δεν με αφηνουν να ξεκινησω πρωτος σε καθε φαναρι, λες και εγω δεν πληρωνω τελη κυκλοφοριας
οταν ειμαι στη μηχανη βριζω τους 'καραγκιοζηδες' οδηγους που δεν αφηνουν το μεσο του μελλοντος να ξεκολλησει απο τη κινηση που προκαλουν τα χιλιαδες αυτοκινητα
ειμαι φυσιολογικος ?
Αβυσσος η ψυχή τού ανθρώπου Βλάσση μου!!!
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Θεωρητικά θα μπορούσε να ανάβει και από κόκκινο σε πράσινο αλλά είναι κάτι που σε πολύ ( ίσως και σε καμία ) χώρες χρησιμοποιείται. Στην Τουρκία σε ορισμένες πόλεις τα φανάρια έχουν χρονόμετρο αντίστροφης μέτρησης από κόκκινο σε πράσινο Για τέλειες εκκινήσειςΣτην Τσεχία ανάβει το πορτοκαλί ταυτόχρονα με το κόκκινο (για να ξεχωρίζει αν είναι πράσινο-σε-κόκκινο ή κόκκινο-σε-πράσινο) ένα δευτερόλεπτο πριν ανάψει πράσινο, ώστε να μπορείς να ετοιμαστείς να ξεκινήσεις και να βάλεις ταχύτητα. Νομίζω ότι αυτή η διευκόλυνση είναι εκ των ούκ άνευ, ειδικά σε φανάρια που μένουν λίγη ώρα πράσινα (π.χ. φανάρια για στροφή αριστερά σε παρακαμπτήριους).
Το χρονόμετρο είναι επίσης ιδιαίτερα χρήσιμο για τους ίδιους λόγους και για έναν παραπάνω: να ξέρεις αν θα χρειαστεί να περιμένεις πολλή ώρα ακίνητος ώστε να σβήσεις τον κινητήρα, εξοικονομώντας καύσιμα και ρύπανση. Επίσης, να ξέρει ένας βραδυκίνητος πεζός αν προλαβαίνει να διασχίσει το δρόμο πριν ανάψει πράσινο.
Απλά αλλά πολύ αποτελεσματικά συστήματα.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Στην Τσεχία ανάβει το πορτοκαλί ταυτόχρονα με το κόκκινο (για να ξεχωρίζει αν είναι πράσινο-σε-κόκκινο ή κόκκινο-σε-πράσινο) ένα δευτερόλεπτο πριν ανάψει πράσινο, ώστε να μπορείς να ετοιμαστείς να ξεκινήσεις και να βάλεις ταχύτητα. Νομίζω ότι αυτή η διευκόλυνση είναι εκ των ούκ άνευ, ειδικά σε φανάρια που μένουν λίγη ώρα πράσινα (π.χ. φανάρια για στροφή αριστερά σε παρακαμπτήριους).Νομίζω ότι κ στην Ελλάδα γίνονταν κάτι ανίστοιχο παλιότερα, αλλά το καταργήσανε γιατί όλοι περνούσαν με το που άναβε πορτοκαλί. Λόγικο ακούγεται. Το ίδιο συμβαίνει στην Αγγλία τώρα...
Το χρονόμετρο είναι επίσης ιδιαίτερα χρήσιμο για τους ίδιους λόγους και για έναν παραπάνω: να ξέρεις αν θα χρειαστεί να περιμένεις πολλή ώρα ακίνητος ώστε να σβήσεις τον κινητήρα, εξοικονομώντας καύσιμα και ρύπανση. Επίσης, να ξέρει ένας βραδυκίνητος πεζός αν προλαβαίνει να διασχίσει το δρόμο πριν ανάψει πράσινο.
Απλά αλλά πολύ αποτελεσματικά συστήματα.
Το χρονόμετρο δεν μπορώ ούτε κάν να το φανταστώ στην Ελλάδα! Δε λέω θα ήταν γ@μ@το, αλλά με τα μυαλά που κουβαλάμε δε θα είχαμε πλέον οδηγούς, μόνο street-racers! Τώρα για τους πεζούς έχει ένα νόημα, αλλά καλά είμαστε κ έτσι όπως έχουν τα πράματα τώρα...
Φαντάζεσαι να έχαμε κ χρονόμετρα για στάνταρ διαδρομές; Να το κάνουμε Monaco!!!
-
Να πώ και κάτι ακόμα ο κύκλος σηματοδότησης ενός κόμβου σπάνια είναι πάνω από 120 sec και συνήθως είναι 90 sec. Ο λόγος είναι για να αποφεύγονται οι παραβιάσεις του ερυθρού σηματοδότη από ανυπόμονους οδηγούς κυρίως τις ώρες που δεν υπάρχει κίνηση.
Το χρονόμετρο στα πεζοφάναρα είναι όντως μια πολύ καλή ιδεά για τα υπόλοιπα νομίζω οτι μάλλον θα ευνοούσε τις 'κόντρες' κάτι σαφέστατα αρνητικό για την ασφάλεια. -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Πες και το άλλο, ότι αν κάποιος πεζός πάει να περάσει από σημείο εκτός διάβασης, τρώει βρίσιμο?
Πάλι καλά γιατί απ'ό,τι έχω ακούσει στην Αγγλία αν προσπαθήσεις να διασχίσεις το δρόμο εκτός διάβασης σε ...πατάνε στεγνά! Θυμάμαι ότι είχα ακούσει/διαβάσει ότι πάνω από διαβάσεις πεζών υπάρχει επιγραφή που λέει 'οι παραβάτες εκτελούνται'!
Το χειρότερο βρίσιμο το τρώνε οι πεζοί που περνούν μια διάβαση με κόκκινο καθυστερώντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, ειδικά σε 'δύσκολα' φανάρια και όχι άδικα κατά την άποψή μου.
Όχι kyan, δέν ισχύει ούτε το ένα ούτε το άλλο, τουλάχιστον στην Ουαλία που είμαι τώρα. Γενικά, οι οδηγοί εδω πέρα δείχνουν πολύ μεγάλη ανοχή τόσο στους πεζούς, όσο και στα άλλα αυτοκίνητα.
Βέβαια, εδώ είναι Ουαλία και είναι πιο ήρεμα τα πράγματα. Αν πάς να περάσεις στο Λονδίνο σε rush-hour που όλοι έχουν τα νεύρα τους τσιτωμένα, το πιθανότερο είναι οτι ένα βρίσιμο θα το ακούσεις!
Xάσμα γενεών... στο τιμόνι