-
Βασικα το έχει ψάξει κανείς αν υπάρχει περίπτωση, τώρα που ειναι Ιδιωτικου δικαίου οι ΕΟ μνα αποζημειωθούμε αν πάθουμε ζημιά απο κακοτεχνές /παραλειψεις ή αλλο σε περίπτωση που το κυνηγήσουμε?
-
Ο χρήστης 888888 έγραψε:
Θα ειχε πολυ ενδιαφερον παντως, καποιος να εκανε μια δοκιμη στη Διαδρομη Αθηνα - Θεσσαλονικη -Αθηνα κινουμενος κινουμενος στο ενα σκελος απο τις παρακαμψεις των διοδιων , και στο αλλο πληρωνοντας διοδια, για να δουμε τη διαφορα σε καυσιμα και χρονους ταξιδιουΌντως θα είχε ενδιαφέρον.
Υπάρχουν πουθενά όλες οι γνωστές παρακάμψεις συγκεντρωμένες στο χάρτη, να δούμε πόση διαφορά έχει η μία διαδρομή από την άλλη?Στις Αφίδνες τα στήσανε τα διοδιάκια για την άλλη κατεύθυνση...
Άρχισαν ήδη να δουλεύουν? Κανονικά πρέπει να τα μειώσουν τα διόδια από την άλλη κατεύθυνση πάντως από 2.75, αλλιώς μιλάμε ότι όποιος μένει κάπου Μαλακάσα και η δουλειά του είναι π.χ. Αγ.Στέφανο θα πληρώνει άλλα 60 Ευρώ το μήνα σε διόδια.
-
Ο χρήστης 888888 έγραψε:
Θα ειχε πολυ ενδιαφερον παντως, καποιος να εκανε μια δοκιμη στη Διαδρομη Αθηνα - Θεσσαλονικη -Αθηνα κινουμενος κινουμενος στο ενα σκελος απο τις παρακαμψεις των διοδιων , και στο αλλο πληρωνοντας διοδια, για να δουμε τη διαφορα σε καυσιμα και χρονους ταξιδιου και αν αυτη υπερκαλυπτει τη δαπανη των διοδιωνΑυτό που ξέρω, είναι οτι για το χωριό μου που είναι 50 χλμ απο τη Λάρισα πήγαινε-έλα, θέλω 4 ευρώ και σε λίγο θα θέλω 8 ευρώ για 70 χλμ (35 + 35) για να πάω για μπάνιο στον Πλαταμώνα-Μεσάγγαλα κλπ....
-
Στην Ιταλία που είχα κάνει τη συγκεκριμένη δοκιμή (κίνηση στις παρόδιες οδούς) σε θέμα κόστους είναι αδύνατον να είναι φθηνότερη η κίνηση εντός του Ε.Δ. Το μόνο πρόβλημα είναι ο χρόνος που πραγματικά ήταν σχεδόν διπλάσιος. Αν πας να κινηθείς γρήγορα κινδύνευες σοβαρά με χοντρό πρόστιμο οπότε θα ευχόσουν να κινηθείς στο Ε.Δ.
Στην Ελλάδα αν λάβουμε υπόψη το επίπεδο των δρόμων η κίνηση στην παρόδια θα είναι μεν φθηνότερη αν και αμορτισέρ, ελαστικά, φρένα και άλλα θα φθείρονται με μεγαλύτερη ταχύτητα. Αν βάλουμε και τα κάθε λογής Τρακτέρ, αγροτικά κ.λπ. δεν νομίζω ότι θα βόλευε.
-
Kαλά, σε λίγο που θα θέλουμε 50ε διόδια μόνο μέχρι τη θεσ/κη να δω ποιος θα πηγαίνει οπουδήποτε. Σταματάς κάθε 3 κ λίγο κ πληρώνεις αβέρτα αλλά έτσι είναι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι...
εδιτ: θυμήθηκα ένα πανώ του ΚΚΕ που έγραφε: 'Όχι διόδια στους δρόμους! Τους έχουμε ήδη πληρώσει!'
-
Tα διόδια είναι και δίκαια και απαραίτητα, αν θέλεις συντήρηση αλλα και λειτουργία (κέντρα ελέγχου, προσωπικο σε επιφυλλακή κλπ κλπ). Το ΚΚΕ, μετά λύπης μου το λέω, ΔΕΝ έχει δίκιο. Ένας αυτοκινητόδρομος έχει διαρκή έξοδα.
Το θέμα βέβαια είναι αν τα διόδια είναι υπερτιμημένα και προφανώς και είναι, αφού από αυτά κερδίζουν πλέον οι εταιρειες αλλά και το κράτος από φόρους.
Το πήγαινε-έλα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, δεν είναι μακρυά η ώρα που θα κοστίζει περισσότερο σε διόδια παρά σε βενζίνες!
Αν και για ν΄ αποφύγουν τέτοιους συνειρμούς, μάλλον θ' ακριβύνουν κι άλλο την βενζίνη... -
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Tα διόδια είναι και δίκαια και απαραίτητα, αν θέλεις συντήρηση αλλα και λειτουργία (κέντρα ελέγχου, προσωπικο σε επιφυλλακή κλπ κλπ).Τι απαιτήσεις συντήρησης έχει ένας δρόμος εκτός πόλεως σε σχέση με έναν εντός, από τον οποίο περνάνε τα 10πλάσια οχήματα καθημερινά?
-
Ξεκινάτε από λάθος βάση.
Οι δρόμοι εντός πόλεων και οικισμών ανήκουν εδώ και χρόνια στους οικείους δήμους οι οποίοι αναλαμβάνουν και την συντήρησή τους.
Τα διόδια εισπράττονται από το ΤΕΟ, όπου οι εθνικές οδοί ή οι οδοί ταχείας κυκλοφορίας δεν είναι με σύμβαση παραχώρησης οπότε εισπράττονται από τον δικαιούχο της σύμβασης.
Σε κάθε περίπτωση ο εισπράττων είναι υπεύθυνος για το τμήμα του. -
Την απάντηση σε αυτό που ρώτησα μήπως την έχεις υπόψη σου?
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Tα διόδια είναι και δίκαια και απαραίτητα, αν θέλεις συντήρηση αλλα και λειτουργία (κέντρα ελέγχου, προσωπικο σε επιφυλλακή κλπ κλπ).
Τι απαιτήσεις συντήρησης έχει ένας δρόμος εκτός πόλεως σε σχέση με έναν εντός, από τον οποίο περνάνε τα 10πλάσια οχήματα καθημερινά?
Το διαχωρισμός εκτός-εντός γιατί τον κάνεις; Το κόστος δεν έχει σχέση με το πόσα αυτοκίνητα διέρχονται: πχ το κόστος λειτουργίας της Δυτικής Εγνατίας είναι ...συγκλονιστικά μεγαλύτερο από εκείνο της Ανατολικής. Τόσο σε κατασκευή, όσο κατά συνέπεια και σε χρήση. Ρεύμα, μισθοί, οχήματα, καύσιμα, επισκευές του εξοπλισμού, αναβαθμίσεις κλπ κλπ κλπ
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Το διαχωρισμός εκτός-εντός γιατί τον κάνεις; Το κόστος δεν έχει σχέση με το πόσα αυτοκίνητα διέρχονται: πχ το κόστος λειτουργίας της Δυτικής Εγνατίας είναι ...συγκλονιστικά μεγαλύτερο από εκείνο της Ανατολικής. Τόσο σε κατασκευή, όσο κατά συνέπεια και σε χρήσηΌταν αναφερόμαστε στο κόστος **συντήρησης **ενός δρόμου δεν ξέρω αν θα έπρεπε να βάζουμε μέσα και την **απόσβεση **του κόστους κατασκευής του [όσο αυτή διαρκεί].....
Το διαχωρισμό τον έκανα διότι υποτίθεται ότι τα διόδια υπάρχουν για να συντηρούν τους δρόμους αυτοί που τους χρησιμοποιούν, ενώ για τους δρόμους μέσα στην πόλη ισχύει διαφορετικό μοντέλο 'δικαιοσύνης'.
Όσον αφορά την Εγνατία - πόσο διαφορετικό είναι το καθαρό κόστος συντήρησης [ανά χλμ] της Δ από την Α? Έχουμε στοιχεία πρόχειρα?
-
Το κόστος συντήρησης και λειτουργίας της Δυτικής Εγνατίας δεν έχει καμία σχέση με την Ανατολική. Γέφυρες, σήραγγες, αντιολισθηρό οδόστρωμα (σε ένα σημείο που παρουσιάζει και τις μεγαλύτερες βροχοπτώσεις στη χώρα αλλά και χιονοπτώσεις που προκαλούν στα αντι-ολισθηρά οδοστρώματα (απορρέοντα) πολύ μεγαλύτερη φθορά) εκτοξεύουν το κόστος στα ύψη. Επιπλέον με το πλήθος των σηράγγων απαιτούνται μία σειρά από έργα υποδομής (κάμερες, συνεργεία που θα πρέπει να είναι διαθέσιμα άμεσα αν συμβεί κάτι, έξοδοι διαφυγής, δρόμοι διαφυγής κ.α.).
Η Ανατολική Εγνατία είναι πρακτικά ένα flat κομμάτι χωρίς κάποιο δύσκολο τεχνικό έργο. Ναι έχει χιονοπτώσεις αλλά δεν έχει όλα τα υπόλοιπα.
-
Μα μονο τον φωτισμο των συραγγων και διασταυρωσεων να βαλει καποιος..... και το προσωπικο επι 24/7 για την παρακολουθηση ...... και την ενδεχομενη αναγκη επεμβασης καπου πανω στον δρομο γρηγορα!! οχηματων βοηθειας και γερανων για απεγκλωβισμο.... μαζευει ενα σεβαστο ποσο..... χωρις την συντηρηση ρουτινας.... στο πλαι του δρομου τα πρανη απο τα ξεροχορτα.... οριζοντιας και καθετης σημανσης... ελεγχο των γεφυρων.... και των υποστυλοματων τους μεσα και εξω!!!! ειδικα μετα απο καποιο σεισμο.... ελεγχο της περιφραξης.....και αποκατασταση των μπαριερων..... Δυσκολο κομματι ανατολικα ειναι η Καβαλα με τις 6 γεφυρες (συνολο 1 χλμ) και τα 3 τουννελ (συνολο 1 χλμ). ομως ειναι τα πρωτα που θα θελουν συντηρηση ταπητα γιατι δουλευουν απο το 1999.....
-
Δοκίμασα εχθές την παράκαμψη διοδίων Πυργετού που αναφέρθηκε παραπάνω από τον djalma, στην κάθοδο προς Αθήνα.
Έχει μήκος περίπου 7,5 χλμ.και είναι ανοιχτή διαδρομή, γενικώς κινείσαι γρήγορα και έχεις πρόβλημα μόνο αν συναντήσεις συνδυασμό νταλίκας-τρακτέρ. Επί της ουσίας, βγαίνεις στην έξοδο για Παραλία Αιγάνης και από εκεί ακολουθείς ταμπέλες για Λάρισα σε 2-3 διασταυρώσεις.
Βγάζει στην Ε.Ο. αμέσως μετά τα διόδια.
Μένει να τη δοκιμάσουμε και στην επιστροφή..
-
Πιό κατάλληλο τοπικ δε μπόρεσα να βρώ για να ρωτήσω το παρακάτω.
Όπως πααααρα πολύ κόσμος πηγαίνει στη Ραφήνα με το Αυτοκίνητό του για να πάρει το πλοίο της ελπίδας για προσκύνημα στη Μύκονο-Τήνο κλπ...
Έτσι κι εγώ αναγκάστηκα να ταξιδέψω για μία και μόνο ημέρα (Σάββατο και επιστροφή Κυριακή πρωί).
Θέση κοντά στο λιμάνι δεν υπήρχε ούτε κατα διάνοια...
Έτσι λοιπόν το άφησα σε ένα στενό κανα χιλιόμετρο πιό μακρυά. Και φυσικά όταν επέστρεψα την επομένη το πρωί, βρήκα το χαρτάκι του Δήμου να με πληροφορεί πως τους οφείλω 20. Πράγματι στο στενό υπήρχε ταμπέλα που έλεγε πως θέλω κάρτα την οποία όμως δε πήρα ποτέ ΕΚΤΟΣ εαν ήμουν μόνιμος κάτοικος.
Δε το καταλαβαίνω πάντως αυτό. Βρήκε τρόπο ο δήμος να βγάζει χρήμα απο τους δημόσιους δρόμους? Και πού ξέρουν πως ταξίδεψα ή δεν επισκεύθηκα ένα φίλο και διανυκτέρευσα εκεί? Η εαν είμαι μόνιμος κάτοικος αλλα χρησιμοποιώ δανεικό ή ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο? Για ποιό λόγο να μπώ στη συγκεκριμένη ταλαιπωρία να δίνω λογαριασμό? και στο κάτω κάτω με ποιό δικαίωμα μου ζητούν λογαριασμό για το τί και πώς?...
Πάντως και τσάμπα να ήταν πάλι ο ίδιος χαμός θα γινόταν! ΄Και συν τοις άλλοις τώρα, προκειμένου να μη πληρώσουν, τα αφήνουν και όπου να ναι...
Με άλλα λόγια, πλερώνω?? Έχει κανείς παρόμοια εμπειρία.? -
Στην Ραφηνα υπαρχει ενα μεγαλο παρκινγκ ακριβως διπλα στο λιμανι (μπροστα απο το Λιντλ) που μπορεις να παρκαρεις. Δεν ειμαι σιγουρος για το κοστος. Φυσικα θα πρεπει να ειναι ελεγχομενη η σταθμευση στους γυρους δρομους γιατι καπως πρεπει να πληρωθουν οι υπηρεσιες που προσφερει ο δημος και οι δρομοι που χρησιμοποιησες. Οποοτε καλως θα πληρωσεις τα 20ε.
-
Ο χρήστης wantone έγραψε:
Στην Ραφηνα υπαρχει ενα μεγαλο παρκινγκ ακριβως διπλα στο λιμανι (μπροστα απο το Λιντλ) που μπορεις να παρκαρεις. Δεν ειμαι σιγουρος για το κοστος. Φυσικα θα πρεπει να ειναι ελεγχομενη η σταθμευση στους γυρους δρομους γιατι καπως πρεπει να πληρωθουν οι υπηρεσιες που προσφερει ο δημος και οι δρομοι που χρησιμοποιησες. Οποοτε καλως θα πληρωσεις τα 20ε.όχι δεν κατάλαβες...του βάλανε πρόστιμο γιατί πάρκαρε κάπου που ήταν μόνο για τους κατοίκους.
Επίσης...τι υπηρεσίες του πρόσφερε ο δήμος πέρα από το να του παρέχει δρόμο (γιατί αν δεν παρκάρεις και απλώς περάσεις από εκει, δεν υπάρχει πρόστιμο αλλά φθορά στο δρόμο υπάρχει)??Μην τρελαθούμε κιόλας...Εγώ στη θέση του δε θα πλήρωνα μία και να πήγαιναν να μ@μηθούν όλα.Αν είναι να βάλουν θέσεις στάθμευσης μόνο για κατοίκους και στον Πειραιά και στην Καλλιθέα και στη Ν.Σμύρνη και στο Χαλάνδρι και γενικότερα σε όλες τις περιοχές γιατί και σε μας έρχονται κάτοικοι άλλων πόλεων-περιοχών και παρκάρουν στις περιοχές 'μας'.Πόσο μάλλον στον Πειραιά που είναι και το κεντρικότερο λιμάνι της Ελλάδας.
Στη θέση του ανθρώπου ούτε ένα ευρώπουλο δε θα βλέπανε.-
ΑΝ...περάσει στην εφορία, θα το πλήρωνα αλλά μέχρι τότε...μέχρι να με βρουν και να με ειδοποιήσουν, εγώ δε βρήκα τίποτα πάνω στο αμάξι μου από χαρτάκι κλήσης (το πήρε πχ κάποιος άλλος ή δεν το στερέωσαν καλά και έφυγε με τον αέρα).
Στο κάτω-κάτω μέχρι το 2ο ειδοποιητήριο δεν πληρώνεις πρόστιμο. (το 1ο είναι το χαρτάκι της κλήσης).Απλά (αν είναι πχ τροχαίας) χάνεις την 'έκπτωση' (μέχρι και το κράτος μας κάνει σκόντο πια ) -
Με το θέμα της στάθμευσης. Εδώ και χρόνια το ίδιο πρόβλημα έχουμε όσοι δεν έχουν την ευτυχία να είναι κάτοικοι Κολωνακίου. Το κύριο πρόβλημα είναι ότι με το τρόπο που λειτουργούν οι ΟΤΑ στην Ελλάδα σε λίγο θα γίνει απαγορευτικό να κινείται κανείς σε άλλες περιοχές πέραν της δική του.
Φυσικά φθάνει να τους μαυρίσουμε τους κύριους κύριους Δημάρχους.... αλλά καμία ελπίδα δεν θρέφω για το τελευταίο.
-
Και στο Κολωνάκι υπάρχουν τέτοιοι δρόμοι με αποκλειστικές θέσεις 'κατοίκων περιοχής'. Είχα παρκάρει κάποτε σε μια τέτοια θέση για 2 ώρες και όταν πήγα να πάρω το αμάξι μου την είχε στημένη ένας τσαντίλας για να με κράξει που έβαλα το αυτοκίνητό μου εκεί και αυτός δεν έβρισκε να παρκάρει. Και ότι έχει καλέσει δημοτική αστυνομία να με γράψει και τους περιμένει να έρθουν. Φυσικά τον έγραψα εκεί που αρμόζει και έφυγα.
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τη λογική για κάτι τέτοιο. Τι είναι ο δημόσιος δρόμος ρε φίλε και τον κατοχυρώνεις εσύ 'νόμιμα' με ταμπέλα επειδή μένεις εκεί; Μυρίζομαι να τα έχουν 'βρει' με το δήμο//με πρόλαβε ο christos.dimou
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τη λογική για κάτι τέτοιο. Τι είναι ο δημόσιος δρόμος ρε φίλε και τον κατοχυρώνεις εσύ 'νόμιμα' με ταμπέλα επειδή μένεις εκεί; Μυρίζομαι να τα έχουν 'βρει' με το δήμο
//με πρόλαβε ο christos.dimou
αν το κάνανε σε όλους τους δήμους (για να μην ψάχνω κι εγώ να παρκάρω κάτω στο σπίτι μου ), ας βάζανε ό,τι θέλανε.Από τη στιγμή που υπάρχει όμως μόνο σε 1-2-5 δήμους...ας μην χαρακτηρίσω καλύτερα τι είναι.
Και αν γκρινιάζουν οι κάτοικοι κολωνακίου-κέντρου, τι να πουν οι περιοχές που πραγματικά έχουν πήξει από τα αμάξια (καλλιθέα πχ) και γυρίζεις σα το μ@λ@κ@ πάνω από μισή ώρα για να παρκάρεις (τις περισσότερες φορές) και στο τέλος παρκάρεις τουλάχιστον 5-6 στενάκια μακρυά?Που τρέμεις αν πάρεις αμάξι βράδυ, που θα βρεις να το αφήσεις όταν επιστρέψεις?Αυτοί τι να πουν?Ή δε μένουν σε premium περιοχή αυτοί οπότε δεν παίζει κάρτα μόνιμων κατοίκων?
Αυξηση διοδίων (ξανά!)