-
Καλώς σας βρήκα όλους!
Οδηγώ ένα Honda HRV v-tec, το απολαμβάνω αλλά έχω πολλές απορίες. Και ξεκινώ από τις στροφές (σ.α.λ.):- στις πόσες κατά μέσο όρο σαλ να κινούμαι σε ανοιχτούς δρόμους - εθνικές κ.λπ.;
- υπάρχουν μέγιστες σ.α.λ. εκτός από τις 7000 που δίνει το κοντέρ, στις οποίες καταστρέφω τελικά τον κινητήρα;
- γενικά νομίζω ότι στην 5η σχέση, χρειάζεται πολλές στροφές για να πιάσει τελική (4000 σαλ για 120Khm περίπου). Κάποιος λόγος θα υπάρχει... να αναβαζω τελικά στροφές;
και μια άσχετη: - αν κρατάω τις στροφες κάτω από τις 4000 δεν ενεργοποιείται το v-tec; τι παίζει με αυτό ως προς τις στροφές;
όποιος μπορεί ας βοηθήσει....
Ευχές σε όλους
m
-
Καλώς σας βρήκα όλους!
Οδηγώ ένα Honda HRV v-tec, το απολαμβάνω αλλά έχω πολλές απορίες. Και ξεκινώ από τις στροφές (σ.α.λ.):- στις πόσες κατά μέσο όρο σαλ να κινούμαι σε ανοιχτούς δρόμους - εθνικές κ.λπ.;
- υπάρχουν μέγιστες σ.α.λ. εκτός από τις 7000 που δίνει το κοντέρ, στις οποίες καταστρέφω τελικά τον κινητήρα;
- γενικά νομίζω ότι στην 5η σχέση, χρειάζεται πολλές στροφές για να πιάσει τελική (4000 σαλ για 120Khm περίπου). Κάποιος λόγος θα υπάρχει... να αναβαζω τελικά στροφές;
και μια άσχετη: - αν κρατάω τις στροφες κάτω από τις 4000 δεν ενεργοποιείται το v-tec; τι παίζει με αυτό ως προς τις στροφές;
όποιος μπορεί ας βοηθήσει....
Ευχές σε όλους
m
-
Καλώς σας βρήκα όλους!
Οδηγώ ένα Honda HRV v-tec, το απολαμβάνω αλλά έχω πολλές απορίες. Και ξεκινώ από τις στροφές (σ.α.λ.):- στις πόσες κατά μέσο όρο σαλ να κινούμαι σε ανοιχτούς δρόμους - εθνικές κ.λπ.;
- υπάρχουν μέγιστες σ.α.λ. εκτός από τις 7000 που δίνει το κοντέρ, στις οποίες καταστρέφω τελικά τον κινητήρα;
- γενικά νομίζω ότι στην 5η σχέση, χρειάζεται πολλές στροφές για να πιάσει τελική (4000 σαλ για 120Khm περίπου). Κάποιος λόγος θα υπάρχει... να αναβαζω τελικά στροφές;
και μια άσχετη: - αν κρατάω τις στροφες κάτω από τις 4000 δεν ενεργοποιείται το v-tec; τι παίζει με αυτό ως προς τις στροφές;
όποιος μπορεί ας βοηθήσει....
Ευχές σε όλους
m
-
Ερώτηση με φαινομενική κακεντρέχεια αλλά θέλω να το δεις σαν αγαθότητα.... Έχεις ξαναοδηγήσει αυτοκίνητο;;
Σοβαρά τώρα, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα ο κινητήρας έχει ένα εύρος λειτουργίας στροφών από λίγο πάνω από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη. Γενικά βολεύει να αποφεύγεις τις πολύ χαμηλές στροφές με πολύ γκάζι (κακές δονήσεις για τον κινητήρα) και τις πάρα πολλές στροφές αν δεν σου χρειάζονται.
Γενικά πάλι όσο πιο πολλές στροφές έχεις τόσα πιο πολλά άλογα στέλνεις στις ρόδες οπότε τόσο πιο πολύ θα επιταχύνεις. Αλλά και τόσο πιο πολύ βενζίνη θα καις και πιο πολύ φασαρία θα κάνεις.
Οπότε ρυθμίζεις τις στροφές με τη χρήση του κιβωτίου και την επιλογή της κατάλληλης σχέσης ώστε να πηγαίνεις με λίγο θόρυβο και οικονομικά με λίγες στροφές (πχ 2000-3500) όταν απλά κινείσαι και με περισσότερο θόρυβο και λιγότερη οικονομία με πολλές στροφές 4000-7000 όταν θέλεις να επιταχύνεις ή πχ για να προσπεράσεις.
Αν κινείσαι και προσπαθήσεις να επιταχύνεις και δεν τα καταφέρνεις ή ο ρυθμός επιτάχυνσης είναι μη ικανοποιητικός τότε πρέπει να κατεβάσεις ταχύτητα ώστε να ανεβούν οι στροφές και έτσι να έχεις περισσότερη δύναμη για να επιταχύνεις καλύτερα.
Με 120χλμ 4000στροφές σημαίνει ότι έχεις σχετικά κοντές σχέσεις, αυτό σημαίνει ότι για μια συγκεκριμένη ταχύτητα θέλεις σχετικά περισσότερες στροφές από άλλα αυτοκίνητα και προφανώς θα έχεις περισσότερο θόρυβο και κατανάλωση.... Επειδή ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι φτιαγμένος να του αρέσουν οι ψηλές στροφές (μέγιστη ροπή στις 4900 και μέγιστη ισχύ στις 6600) μάλλον θα πρέπει να τις χρησιμοποιείς κάπως περισσότερο από ότι σε άλλα αυτοκίνητα. Είναι όμως καλά φτιαγμένος και μην ανησυχείς για υπερβολική φθορά από αυτό. Αυτά ήταν επιλογή του κατασκευαστή (ανάλογα με την δύναμη του κινητήρα και την προβλεπόμενη τελική ταχύτητα, τα διαθέσιμα κιβώτια, το βάρος, τις τριβές που είναι αυξημένες λόγω τετρακίνησης, αεροδυναμικές αντιστάσεις κλπ), εσύ απλά προσαρμόζεις τη χρήση σε αυτό που θέλεις να πετύχεις.
Επίσης σε κατηφόρες είναι καλό να έχεις αρκετές στροφές στον κινητήρα, δίνει σταθερότητα σε στροφές και σε φρενάρει καλύτερα. Πολλές στροφές χωρίς γκάζι σημαίνει μηδέν κατανάλωση (λιγότερο κι από ρελαντί).
Το αν το VTEC θα σου αλλάζει το χρονισμό των βαλβίδων (αυτό κάνει) ή όχι και το πότε (γύρω στις 4000 είναι πολύ λογικό) λίγο σε νοιάζει, είναι απλά ένας τρόπος να έχεις αρκετή δύναμη χαμηλά και αρκετή δύναμη ψηλά (λιγότεροι συμβιβασμοί). Δεν σε απασχολεί στη χρήση πέραν της αλλαγής του ήχου συνήθως προς το πιο σπορτίφ άγριο! (εκτός αν κάνει καμιά κοιλιά στην απόδοση ο κινητήρας) -
Σε ευχαριστώ,
έχω οδηγήσει πάλι ένα Honda Civic του 1986 αυτή τη φορά του οποίου ο κινητήρας βγήκε off τόσο νωρίς (155.000 khm) που ποτέ δεν κατάλαβα αν τον σκότωσα εγώ με τις πολλές στροφές μου τότε (δεν είχε και στροφόμετρο και ποτέ δεν θα μάθω...) ή αν κάτι άλλο δεν πήγε καλά στη συντήρηση κλπ.
Γι΄αυτό με ακούς τόσο στα χαμένα.Όσο για τις άψογες οδηγίες - εξηγήσεις σου, ομολογώ ότι τις καταλαβαίνω και τις κατανοώ και πολλές τις είχα κατά νου αταξινόμητες, πριν την ωραία απάντησή σου.
Άρα κάνοντας ένα ταξίδι μπορώ να έχω μέσες στροφές 4.500 - 5.500 χωρίς να χαλάω τον κινητήρα; Γενικά μπορώ επιτέλους να χαλαρώσω με την φοβία των υψηλών στροφών και να χαρώ το 'joymachine' μου που το έλεγε και η Honda; ή θα το τελειώσω κι αυτό πριν την ώρα του; !!! ....
Επίσης - άσχετο - η εμπειρία μου έδειξε ότι το v-tec δεν επηρεάζει δραματικά την κατανάλωση. Έχω καταλάβει σωστά; -
Εχει και ο πατέρας μου το ιδιο αυτοκίνητο...
πιστευω πως κακως το αμαξι δεν εχει 6η σχεση στο κιβώτιο
στον αυτοκινητόδρομο κανει πολύ θόρυβο σε ταχυτητες>130
αλλά δε μου κανει κεφι να τρεχω με πανω από 130, δεν ειναι το καλύτερο αυτοκίνητο για τετοιες ταχύτητες στους ελληνικούς δρόμους και δε νομίζω να φτιάχτηκε με ιδιαίτερη εμφαση σε αυτό. Εχει άλλα ωραία χαρίσματα και σίγουρα ειναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδηγηση από Terios, Qasqai, sx4 -
Κάτσε... έχεις 120Κm/h, 5η... και 4.000 rpm ? Δηλαδή 30Κm/h / 1000 rpm ?
Υπερβολικά κοντό κιβώτιο..... με όποιο τρόπο και να το βλέπεις.... εγώ στα 120Κm έχω ~2.500 rpm...
-
Το θέμα είναι ότι το αμάξι πιάνει εύκολα και 'ξεκούραστα' (για οδηγό και όχημα) μεγαλύτερες ταχύτητες, δεν αλλάζει η κατανάλωση αν ταξιδέψεις 'γρήγορα' ο θόρυβος δεν είναι πολύς (πιο πολύ ακούγεται ο αέρας έξω και στην αεροτομή), γενικά ΓΙΝΕΤΑΙ να κινείσαι ΚΑΙ γρήγορα, αν το επιτρέπει-θέλει ο δρόμος.
Ξαναθέτω το ερώτημα: μπορώ να ανεβάζω στροφές; (είπα πριν μέσες στροφες 4.500-5.500 - μέση τιμή 5.000 σ.α.λ).
Όσο για την 6η σχέση... πολύ δίκιο. Νοιώθεις ότι τη ζητάει. Αν γινόταν το έκανα, μπορώ να πω!
-
Έχει κοντή 5η γιατί έχει μεγάλη αντίσταση σε υψηλές ταχύτητες. Κοίταξε πόσο χαμηλή είναι η τελική ταχύτητα παρά την κοντή 5η.
Αν το αμάξι ήταν χαμηλό και είχε το σχήμα του σιβίκ, σήκωνε άνετα 6η ταχύτητα.Να το δουλεύεις σε χαμηλές στροφές γιατί λόγω vtec δουλεύει πολύ στρωτά σε χαμηλές στροφές. Όταν χρειαστεί και ανεβάσεις στροφές ο κινητήρας μεταμορφώνεται.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Να το δουλεύεις σε χαμηλές στροφές γιατί λόγω vtec δουλεύει πολύ στρωτά σε χαμηλές στροφές. Όταν χρειαστεί και ανεβάσεις στροφές ο κινητήρας μεταμορφώνεται.
Thanx, ίσως γίνομαι κουραστικός, αλλά θέλω να καταλάβω: η 'μεταμόρφωση' είναι κακό πράγμα; αν θέλω να τον δουλεύω στις ψηλές ~5.000 δε θα αντέξει;
-
Θα αντέξει άνετα, δεν έχεις πρόβλημα. Απλά μην το πηγαίνεις συνέχεια στον κόφτη
-
Αν σκοπεύεις να το δουλεύεις συστηματικά εκεί ψηλά, λάθος αυτοκίνητο διάλεξες... Ευτυχώς για σένα βέβαια η Honda έβαλε τον σωστό για σένα κινητήρα σε αυτό το αυτοκίνητο!
Και αν το φροντίζεις και λιγάκι με καλά συνθετικά λαδάκια των κατάλληλων προδιαγραφών (και φίλτρο πάντα) όχι πολύ σπάνια καλό θα του κάνεις για να τον έχεις και να τον ξεζουμίζεις για καιρό! -
Με ποσα ταξιδευεις στην εθνικη κατα μεσο ορο με αυτο το αμαξι? Λογικα 120 περιπου αρα 4000 στροφες. Ε αν βλεπεις ανοιχτο δρομο και του δινεις 5000+ στροφες ε δεν θα σπασει κιολας! Απλα απευφεγε να πηγαινεις επι πολυ ωρα κοντα στο κοφτη.
Πως διαχειριζόμαστε τις σ.α.λ. ενός HRV v-tec;