-
Για άλλο έψαχνα και έπεσα τυχαία εδώ: http://www.yme.gr/getfile.php?id=2072 (ΦΕΚ Β'/272)
Η απόφαση είναι 'φρέσκια', με ημερομηνία δημοσίευσης 16 Φεβρουαρίου 2009. Εν ολίγοις και στο κομμάτι που ενδιαφέρει τους πιο πολλούς από μας, τα ΙΧΕ (έως 8 θέσεις) πρέπει να έχουν έναν πυροσβεστήρα κόνεως. Δεν καθορίζεται ποσότητα περιεχομένου, όπως στην προηγούμενη απόφαση που, αν θυμάμαι καλά, καθόριζε πυροσβεστήρα 3 κιλών! Ωστόσο, καθορίζονται συγκεκριμένα κριτήρια καταλληλότητας που πρέπει να πληροί ο πυροσβεστήρας. Επίσης, ορίζεται και πάλι ότι ο πυροσβεστήρας πρέπει να βρίσκεται δίπλα στον οδηγό και μόνο σε μικρά οχήματα μπορεί να τοποθετηθεί αλλού.
Στην πράξη, μετά από σύντομη επιθεωρηση των δικών μου: αυτός που μου δώρισε η Opel με το αυτοκίνητο, είναι αφρού και, κατά συνέπεια εκτός προδιαγραφών. Ο άλλος που είχα αγοράσει παλαιότερα από κατάστημα γνωστής γερμανικής αλυσίδας σουπερμάρκετ, πληροί κανονικά τις προδιαγραφές. Εξωτερικά είναι σχεδόν όμοιοι και παρομοίων διαστάσεων - άντε να τους ξεχωρίσεις.
Όσον αφορά τη στήριξη του πυροσβεστήρα σε σημείο πλησίον της θέσης του οδηγού, ακόμα ψάχνομαι. Το Zafira δεν έχει κατάλληλο σημείο που να μην κινδυνεύουν τα πόδια μου ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα - δεν συζητάω καν το ενδεχόμενο σύγκρουσης. Μάλλον θα προσπαθήσω να τον αναρτήσω δίπλα στο συνοδηγό, αν και μου κακοφαίνεται η προοπτική να τρυπήσω τις επενδύσεις. Πάντως, το πορτ-μπαγκάζ δεν είναι κατάλληλο σημείο και εύχομαι να μην βρεθεί κανένας στη δυσάρεστη θέση να το επιβεβαιώσει. Δείτε εδώ π.χ. http://www.fire.gr/portal/modules.php?n ... int&sid=53.
Συμπέρασμα; Ας ρίξουμε μια ματιά στο κόκκινο κουφάρι που πηγαινοέρχεται στο πορτ-μπαγκάζ και κοπανάει στα τοιχώματα όταν στρίβουμε. Τουλάχιστο, να έχουμε επίγνωση της κατάστασης, αν και για 15 ευρώ μπορούν να χαθούν ζωές ή περιουσίες... Και ας μην συζητήσουμε το ενδεχόμενο εξόρμησης της Τροχαίας για αναπλήρωση κρατικών εσόδων: 'Ου πυρουσβεστήρ'ς ιήναι αφρού κι ούχι κούνεους, άσε που διεν έχ' σήμανση CE ούτι ετικέτ' επανελέγχου. Γράφτουν, αστυφύλαξ...'
-
Για άλλο έψαχνα και έπεσα τυχαία εδώ: http://www.yme.gr/getfile.php?id=2072 (ΦΕΚ Β'/272)
Η απόφαση είναι 'φρέσκια', με ημερομηνία δημοσίευσης 16 Φεβρουαρίου 2009. Εν ολίγοις και στο κομμάτι που ενδιαφέρει τους πιο πολλούς από μας, τα ΙΧΕ (έως 8 θέσεις) πρέπει να έχουν έναν πυροσβεστήρα κόνεως. Δεν καθορίζεται ποσότητα περιεχομένου, όπως στην προηγούμενη απόφαση που, αν θυμάμαι καλά, καθόριζε πυροσβεστήρα 3 κιλών! Ωστόσο, καθορίζονται συγκεκριμένα κριτήρια καταλληλότητας που πρέπει να πληροί ο πυροσβεστήρας. Επίσης, ορίζεται και πάλι ότι ο πυροσβεστήρας πρέπει να βρίσκεται δίπλα στον οδηγό και μόνο σε μικρά οχήματα μπορεί να τοποθετηθεί αλλού.
Στην πράξη, μετά από σύντομη επιθεωρηση των δικών μου: αυτός που μου δώρισε η Opel με το αυτοκίνητο, είναι αφρού και, κατά συνέπεια εκτός προδιαγραφών. Ο άλλος που είχα αγοράσει παλαιότερα από κατάστημα γνωστής γερμανικής αλυσίδας σουπερμάρκετ, πληροί κανονικά τις προδιαγραφές. Εξωτερικά είναι σχεδόν όμοιοι και παρομοίων διαστάσεων - άντε να τους ξεχωρίσεις.
Όσον αφορά τη στήριξη του πυροσβεστήρα σε σημείο πλησίον της θέσης του οδηγού, ακόμα ψάχνομαι. Το Zafira δεν έχει κατάλληλο σημείο που να μην κινδυνεύουν τα πόδια μου ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα - δεν συζητάω καν το ενδεχόμενο σύγκρουσης. Μάλλον θα προσπαθήσω να τον αναρτήσω δίπλα στο συνοδηγό, αν και μου κακοφαίνεται η προοπτική να τρυπήσω τις επενδύσεις. Πάντως, το πορτ-μπαγκάζ δεν είναι κατάλληλο σημείο και εύχομαι να μην βρεθεί κανένας στη δυσάρεστη θέση να το επιβεβαιώσει. Δείτε εδώ π.χ. http://www.fire.gr/portal/modules.php?n ... int&sid=53.
Συμπέρασμα; Ας ρίξουμε μια ματιά στο κόκκινο κουφάρι που πηγαινοέρχεται στο πορτ-μπαγκάζ και κοπανάει στα τοιχώματα όταν στρίβουμε. Τουλάχιστο, να έχουμε επίγνωση της κατάστασης, αν και για 15 ευρώ μπορούν να χαθούν ζωές ή περιουσίες... Και ας μην συζητήσουμε το ενδεχόμενο εξόρμησης της Τροχαίας για αναπλήρωση κρατικών εσόδων: 'Ου πυρουσβεστήρ'ς ιήναι αφρού κι ούχι κούνεους, άσε που διεν έχ' σήμανση CE ούτι ετικέτ' επανελέγχου. Γράφτουν, αστυφύλαξ...'
-
Για άλλο έψαχνα και έπεσα τυχαία εδώ: http://www.yme.gr/getfile.php?id=2072 (ΦΕΚ Β'/272)
Η απόφαση είναι 'φρέσκια', με ημερομηνία δημοσίευσης 16 Φεβρουαρίου 2009. Εν ολίγοις και στο κομμάτι που ενδιαφέρει τους πιο πολλούς από μας, τα ΙΧΕ (έως 8 θέσεις) πρέπει να έχουν έναν πυροσβεστήρα κόνεως. Δεν καθορίζεται ποσότητα περιεχομένου, όπως στην προηγούμενη απόφαση που, αν θυμάμαι καλά, καθόριζε πυροσβεστήρα 3 κιλών! Ωστόσο, καθορίζονται συγκεκριμένα κριτήρια καταλληλότητας που πρέπει να πληροί ο πυροσβεστήρας. Επίσης, ορίζεται και πάλι ότι ο πυροσβεστήρας πρέπει να βρίσκεται δίπλα στον οδηγό και μόνο σε μικρά οχήματα μπορεί να τοποθετηθεί αλλού.
Στην πράξη, μετά από σύντομη επιθεωρηση των δικών μου: αυτός που μου δώρισε η Opel με το αυτοκίνητο, είναι αφρού και, κατά συνέπεια εκτός προδιαγραφών. Ο άλλος που είχα αγοράσει παλαιότερα από κατάστημα γνωστής γερμανικής αλυσίδας σουπερμάρκετ, πληροί κανονικά τις προδιαγραφές. Εξωτερικά είναι σχεδόν όμοιοι και παρομοίων διαστάσεων - άντε να τους ξεχωρίσεις.
Όσον αφορά τη στήριξη του πυροσβεστήρα σε σημείο πλησίον της θέσης του οδηγού, ακόμα ψάχνομαι. Το Zafira δεν έχει κατάλληλο σημείο που να μην κινδυνεύουν τα πόδια μου ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα - δεν συζητάω καν το ενδεχόμενο σύγκρουσης. Μάλλον θα προσπαθήσω να τον αναρτήσω δίπλα στο συνοδηγό, αν και μου κακοφαίνεται η προοπτική να τρυπήσω τις επενδύσεις. Πάντως, το πορτ-μπαγκάζ δεν είναι κατάλληλο σημείο και εύχομαι να μην βρεθεί κανένας στη δυσάρεστη θέση να το επιβεβαιώσει. Δείτε εδώ π.χ. http://www.fire.gr/portal/modules.php?n ... int&sid=53.
Συμπέρασμα; Ας ρίξουμε μια ματιά στο κόκκινο κουφάρι που πηγαινοέρχεται στο πορτ-μπαγκάζ και κοπανάει στα τοιχώματα όταν στρίβουμε. Τουλάχιστο, να έχουμε επίγνωση της κατάστασης, αν και για 15 ευρώ μπορούν να χαθούν ζωές ή περιουσίες... Και ας μην συζητήσουμε το ενδεχόμενο εξόρμησης της Τροχαίας για αναπλήρωση κρατικών εσόδων: 'Ου πυρουσβεστήρ'ς ιήναι αφρού κι ούχι κούνεους, άσε που διεν έχ' σήμανση CE ούτι ετικέτ' επανελέγχου. Γράφτουν, αστυφύλαξ...'
-
Επειδή το θέμα είναι λίγο φλου στην Ελλάδα θα ήθελα να ξέρω εάν έχει κανένας άλλος εμπειρίες το τι ισχύει στο εξωτερικό...
Μου φαίνεται αδιανόητο να προσπαθείς να βολέψεις τον πυροσβεστήρα στην καμπίνα επιβατών. Σε ένα αμάξι είχε κάτσει πολύ καλά στο χώρο μεταξύ καθίσματος και μαρσπιέ αλλά τώρα είναι πρακτικά αδύνατον. Κάτω από το κάθισμα θα κοπανάει απο εδώ και απο εκεί ή θα θέλει ακόμα περισσότερο χρόνο και από τον να το βγάλεις από το χώρο αποσκευών εάν τον στριμώξεις, ενώ ένας τρίκιλος όπως θα θέλανε είναι εξαιρετικά δύσκολο να βολευτεί κάπου...
-
δεν ανοιγουμε ενα μαγαζι να πουλαμε πυροσβεστηρες λεω εγω τωρα,ευκαιρια να τα κονομησουμε.
-
Η απόφαση είναι σωστή σε κάθε επίπεδο. Το πρόβλημα είναι ότι κανείς μα κανείς δεν θα το εκλάβει όπως θα έπρεπε. Οι πυροσβεστήρες κόνεως έχουν μεγαλύτερη σταθερότητα και πρακτικά έχουν διάρκεια ζωής μεγαλύτερη του οχήματος.
-
Κάθε χρόνο θέλουν έλεγχο/αναγόμωση και σου δίνουν ετήσιο πιστοποιητικό (δεν είναι απαραίτητο για το αμάξι).
-
Μπορεί η πιθανότητα φωτιάς σε ένα σύγχρονο αμάξι να είναι μικρή αλλά δεν είναι μηδενική!!!
Δυστυχώς όλοι μας λίγο ή πολύ αμελούμε αυτό το θέμα θυμίζοντας όσους αμελούν γενικά την ασφάλεια τους σκεπτόμενοι 'σιγά μην τύχει σε εμένα'. Ακόμα όμως και αν δεν τύχει σε εμάς συχνά μπορούμε να σώσουμε έναν συνάνθρωπο μας. Λίγο είναι αυτό; Πάντως καλό είναι όχι μόνο να έχουμε αξιόπιστο πυροσβεστήρα αλλά να ξέρουμε καλά την χρήση του. -
Για το 90% των οδηγων το μονο που ειναι ασφαλες, ειναι να απομακρυνθουν απο το φλεγομενο οχημα και να ευχονται την ωρα που καιγεται να εχουν κανει ασφαλεια πυρος
-
Υπήρχε συζήτηση παλιότερα σχετικά με την τοποθέτησή του στην καμπίνα!
Εγώ τον έχω βάλει όπως φαίνεται στη φωτό -
Εγώ τον τύλιξα με λωρίδες velcro και κάτω από το κάθισμα του οδηγού. 'Έπιασε' πάνω στην ταπετσαρία και δεν κινείται γύρω-γύρω. Εϊναι όμως πολύ μικρός γμτ, πρέπει να πάρω μεγαλύτερο, αλλά άντε να τον τακτοποιήσεις αυτόν στο swift
-
@travelman: Στο πορτ-μπαγκάζ, ο πυροσβεστήρας είναι σαν μην υπάρχει. Δεν θα προλάβεις να τον βγάλεις, ακόμα και αν έχεις δυνατότητα να βγεις έγκαιρα από το αυτοκίνητο. Υπάρχει, ακόμα, πιθανότητα να μην μπορείς να ανοίξεις καν το πορτ-μπαγκάζ (π.χ. ένας πέφτει από πίσω σου, η πέμπτη πόρτα δεν ανοίγει και πιάνει φωτιά το ρεζερβουάρ).
@ΕΜΜΑΝOYHL: +1000
@iliasp: Σωστός!!! Πως τον στήριξες;
Προσωπικά, είχα ρωτήσει μέσω e-mail την Opel σχετικά με τον εξοπλισμό ασφαλείας που εγκαθιστά στα αυτοκίνητα που πουλά στην Ελλάδα (συμβατότητα φαρμακείου και πυροσβεστήρα με την Ελληνική νομοθεσία, δυνατότητα τοποθέτησης πυροσβεστήρα στο θάλαμο των επιβατών). Η απάντηση που πήρα:
Αναφορικά με τις παρατηρήσεις σας σχετικά με τον εξοπλισμό του οχήματός σας τύπου Opel Zafira, παρακαλούμε σημειώστε ότι αυτός είναι πλήρως συμβατός με τις ισχύουσες προδιαγραφές εξοπλισμού οχημάτων.
Συγκεκριμένα ο πυροσβεστήρας είναι ιδίας κατασβεστικής ικανότητος με τον αναφερόμενο από εσάς (σ.σ. 3 κιλών) πλην όμως δεν προβλέπεται θέση τοποθέτησης του εντός του χώρου των επιβατών. Περαιτέρω θα θέλαμε να σας τονίσουμε οτι το φαρμακείο του οχήματος καλύπτει τις ισχύουσες οδηγίες.
Σε σχετική ερώτηση στο τεχνικό υπεύθυνο του εξουσιοδοτημένου όπου έκανα πρόσφατα το πρώτο σέρβις, που υπέδειξε να τον τοποθετήσω στο 'ντουλαπάκι' που έχει στο πορτ-μπαγκάζ, πάνω από το θόλο του τροχού. Πράγματι, και οι δύο πυροσβεστήρες έκατσαν όμορφα εκεί μέσα, αλλά δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι συν το ότι το 'ντουλαπάκι' δεν ανοίγει εύκολα, αφού δεν έχει πορτάκι αλλά κάλυμμα που στηρίζεται με κλιπς.
-
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Υπήρχε συζήτηση παλιότερα σχετικά με την τοποθέτησή του στην καμπίνα!
Εγώ τον έχω βάλει όπως φαίνεται στη φωτόhttp://i4.photobucket.com/albums/y109/bmwsport/117.jpg?t=1238963980
Εσύ δεν έχεις βάλει αυτόν που προβλέπει η ΓΕΛΟΙΑ νομοθεσία (τον τρίκιλο).
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Ακόμα όμως και αν δεν τύχει σε εμάς συχνά μπορούμε να σώσουμε έναν συνάνθρωπο μας. Λίγο είναι αυτό;Ακριβώς! Και το φαρμακείο και ο πυροσβεστήρας πιθανότερο ειναι να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουμε συνάνθρωπο μας, παρά τους εαυτους μας! Και γι αυτό τον λόγο οφείλουν να είναι σε καλή κατάσταση...
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Η απόφαση είναι σωστή σε κάθε επίπεδο. Το πρόβλημα είναι ότι κανείς μα κανείς δεν θα το εκλάβει όπως θα έπρεπε. Οι πυροσβεστήρες κόνεως έχουν μεγαλύτερη σταθερότητα και πρακτικά έχουν διάρκεια ζωής μεγαλύτερη του οχήματος.Δηλαδή δεν χρειάζονται αναγόμωση;
-
-
Η τοποθετηση στη καμπινα του οχηματος δεν ειναι και ο,τι καλυτερο.
Σε πολλες περιπτωσεις η υπαρξη του ακυρωνεται απο τις συνθηκες (π.χ. ατυχημα με εγκλωβισμενο ή/και τραυματισμενο οδηγο και επιβατες).
Η καλυτερη θεση ειναι ο χωρος αποσκευων αρκει βεβαια ο πυροσβεστηρας να ειναι ανα πασα στιγμη διαθεσιμος και με αμεση προσβαση σε αυτον. -
Είναι άραγε στάνταρ?
Το ξέρω ότι στην καμπίνα είναι έστω και οριακά καλύτερο να υπάρχει πυροσβεστήρας αλλά πολύ απλά δεν γίνεται για τρίκιλο! Για τους κλασσικούς ίσως μερικοί με διάθεση και συμβιβασμούς στη χωροταξία να τον βολέψουν αλλά τον τρίκιλο πολύ δύσκολα.
Πάντως δεν πιστεύω πως έχει και τόσο μεγάλη σημασία σε επίπεδο κέρδος χρόνου η τοποθέτηση στην καμπίνα γιατί διαφορετικά οι κατασκευαστές θα φρόντιζαν για αυτόν, όπως φροντίζουν χρόνια τώρα γιά την άνεση του φράπε μας και του κινητού μας...
-
-
Ο χρήστης stam69 έγραψε:
@iliasp: Σωστός!!! Πως τον στήριξες;
Η βάση είναι εργοστασιακή και την πήρα από το εξωτερικό με Part Number που είδα στον ηλεκτρονικό κατάλογο της Mercedes!
Υπάρχει ένας πυροσβεστήρας κάτω από το κάθισμά μου και ένας στο πορτ μπαγκάζ σε θήκη πάνω στον αριστερό θόλο!Υπήρχε συζήτηση παλιότερα σχετικά με την τοποθέτησή του στην καμπίνα!
Εγώ τον έχω βάλει όπως φαίνεται στη φωτόhttp://i4.photobucket.com/albums/y109/bmwsport/117.jpg?t=1238963980
Εσύ δεν έχεις βάλει αυτόν που προβλέπει η ΓΕΛΟΙΑ νομοθεσία (τον τρίκιλο).
Αν χρειαστεί κιάλλος να είσαι σίγουρος πως ήδη θα έχω πάρει την πυροσβεστική
Νέα απόφαση ΥΜΕ για εφοδιασμό οχημάτων με πυροσβεστήρες