-
Είπα να ανοίξω ένα τόπικ για να πιάσουμε κουβέντα για το συγκεκριμένο σύστημα.
Όπως φάνηκε στον πρώτο αγώνα με τη συγκεκριμένη εξέλιξη που έχει γίνει, το μειονέκτημα που δίνει το ΚΕΡΣ λόγω βάρους, είναι μεγαλύτερο από το πλεονέκτημα της περισσότερης ισχύος για τα 6.7 δευτερόλεπτα. Αυτός ο χρονικός περιορισμός είναι λίγο σπαστικός γιατί:
- Δε δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες να χρησιμοποιήσουν το σύστημα στο μέγιστο.
- Δε βλέπουμε πόσο φορτισμένο είναι το σύστημα καθώς η μπαταρία δείχνει πόσος χρόνος χρήσης έχει απομείνει στο συγκεκριμένο γύρο. Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε πως φορτίζει η μπαταρία (ή ο,τι άλλο έχουν) και τις διαφορές από ομάδα σε ομάδα.
Όπως και να χει καλά κάνανε και τον βάλανε τον κανονισμό για φέτος τουλάχιστον γιατί μπορεί να είχαμε παρατράγουδα (πολύ μεγάλες ταχύτητες και στούκες)
Οι απορίες μου προς το παρόν είναι:
Πόσα κιλά ζυγίζει το σύστημα;
Αν είχαν το δικαίωμα να το πατάνε όσο θέλουν, πόσο περίπου θα διαρκούσε; Δηλαδή η αποθήκευση της ενέργειας κατα το φρενάρισμα μιας στροφής θα επαρκούσε για την επόμενη ευθεία;
Η μπαταρία πόσο αποθηκεύει; Αποθηκεύει ενέργεια περίπου ίση με ένα φρενάρισμα ή και παραπάνω; Δηλαδή με τους τρέχοντες κανονισμούς μπορεί ο οδηγός να έχει ΚΕΡΣ για 6,7 δευτερόλεπτα συνεχόμενα ή πρέπει να τα χρησιμοποιήσει σε δόσεις;Αυτά για τώρα!
-
Είπα να ανοίξω ένα τόπικ για να πιάσουμε κουβέντα για το συγκεκριμένο σύστημα.
Όπως φάνηκε στον πρώτο αγώνα με τη συγκεκριμένη εξέλιξη που έχει γίνει, το μειονέκτημα που δίνει το ΚΕΡΣ λόγω βάρους, είναι μεγαλύτερο από το πλεονέκτημα της περισσότερης ισχύος για τα 6.7 δευτερόλεπτα. Αυτός ο χρονικός περιορισμός είναι λίγο σπαστικός γιατί:
- Δε δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες να χρησιμοποιήσουν το σύστημα στο μέγιστο.
- Δε βλέπουμε πόσο φορτισμένο είναι το σύστημα καθώς η μπαταρία δείχνει πόσος χρόνος χρήσης έχει απομείνει στο συγκεκριμένο γύρο. Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε πως φορτίζει η μπαταρία (ή ο,τι άλλο έχουν) και τις διαφορές από ομάδα σε ομάδα.
Όπως και να χει καλά κάνανε και τον βάλανε τον κανονισμό για φέτος τουλάχιστον γιατί μπορεί να είχαμε παρατράγουδα (πολύ μεγάλες ταχύτητες και στούκες)
Οι απορίες μου προς το παρόν είναι:
Πόσα κιλά ζυγίζει το σύστημα;
Αν είχαν το δικαίωμα να το πατάνε όσο θέλουν, πόσο περίπου θα διαρκούσε; Δηλαδή η αποθήκευση της ενέργειας κατα το φρενάρισμα μιας στροφής θα επαρκούσε για την επόμενη ευθεία;
Η μπαταρία πόσο αποθηκεύει; Αποθηκεύει ενέργεια περίπου ίση με ένα φρενάρισμα ή και παραπάνω; Δηλαδή με τους τρέχοντες κανονισμούς μπορεί ο οδηγός να έχει ΚΕΡΣ για 6,7 δευτερόλεπτα συνεχόμενα ή πρέπει να τα χρησιμοποιήσει σε δόσεις;Αυτά για τώρα!
-
Είπα να ανοίξω ένα τόπικ για να πιάσουμε κουβέντα για το συγκεκριμένο σύστημα.
Όπως φάνηκε στον πρώτο αγώνα με τη συγκεκριμένη εξέλιξη που έχει γίνει, το μειονέκτημα που δίνει το ΚΕΡΣ λόγω βάρους, είναι μεγαλύτερο από το πλεονέκτημα της περισσότερης ισχύος για τα 6.7 δευτερόλεπτα. Αυτός ο χρονικός περιορισμός είναι λίγο σπαστικός γιατί:
- Δε δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες να χρησιμοποιήσουν το σύστημα στο μέγιστο.
- Δε βλέπουμε πόσο φορτισμένο είναι το σύστημα καθώς η μπαταρία δείχνει πόσος χρόνος χρήσης έχει απομείνει στο συγκεκριμένο γύρο. Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε πως φορτίζει η μπαταρία (ή ο,τι άλλο έχουν) και τις διαφορές από ομάδα σε ομάδα.
Όπως και να χει καλά κάνανε και τον βάλανε τον κανονισμό για φέτος τουλάχιστον γιατί μπορεί να είχαμε παρατράγουδα (πολύ μεγάλες ταχύτητες και στούκες)
Οι απορίες μου προς το παρόν είναι:
Πόσα κιλά ζυγίζει το σύστημα;
Αν είχαν το δικαίωμα να το πατάνε όσο θέλουν, πόσο περίπου θα διαρκούσε; Δηλαδή η αποθήκευση της ενέργειας κατα το φρενάρισμα μιας στροφής θα επαρκούσε για την επόμενη ευθεία;
Η μπαταρία πόσο αποθηκεύει; Αποθηκεύει ενέργεια περίπου ίση με ένα φρενάρισμα ή και παραπάνω; Δηλαδή με τους τρέχοντες κανονισμούς μπορεί ο οδηγός να έχει ΚΕΡΣ για 6,7 δευτερόλεπτα συνεχόμενα ή πρέπει να τα χρησιμοποιήσει σε δόσεις;Αυτά για τώρα!
-
Νομίζω πως έχουν πει ότι ζυγίζει γύρω στα 35kg
To 'πόσο θα μπορούσαν να το πάνε' νομίζω δεν έχει νόημα. Με τη λογική ότι οι κανονισμοί επιβάλλουν να αποδίδει το πολύ 60kW(~80 άλογα) peak και 400kJ ανά γύρο [έτσι προκύπτει και το 6.67sec -> W=J/sec], φαντάζομαι ότι η κατασκευή του θα έχει προσαρμοστεί σε αυτούς τους κανόνες. Αν άλλαζαν αυτά, μάλλον πως θα άλλαζαν και οι κατασκευαστικές του παράμετροι.
Οι κανονισμοί δεν λένε τπτ για το πως θα βγουν αυτά τα 400kJ, συνεχόμενα ή όχι. Τώρα αν οι συγκεκριμένες υλοποιήσεις επιτρέπουν 400kJ συνεχόμενα, δλδ επαρκεί η αποθήκευση ή όχι
Επίσης δεν είναι υποχρεωτικό να βασίζεται σε μπαταρίες. Υπάρχει και η δυανατότητα χρήσης μηχανικών αποθηκευτικών μέσων (σφονδύλων δλδ), όπως υποτίθεται νομίζω πως σχεδίαζε η πρώην Honda. Οπότε το να σου δείχνουν την currently αποθηκευμένη ενέργεια είναι μάλλον δύσκολο. Το να σου δείχνουν πόσο απομένει στο γύρο είναι σαφέστατα πιο χρήσιμη πληροφορία, αρκεί να το καταλαβαίνουν και οι σχολιαστές και να μη λένε τα δικά τους
Εδώ έχει και κάποιες απαντήσεις της Renault για το KERS
Εδώ αναφέρει πως και το storage capacity είναι περιορισμένο από τους κανονισμούς στα 400kJ που μπορούν να αποδοθούν είτε συνεχόμενα είτε σε δόσεις.
Do the regulations place limitations on the use of KERS?
Currently the regulations permit the systems to convey a maximum of 60kw (approximately 80bhp), while the storage capacity is limited to 400 kilojoules. This means that the 80bhp is available for anything up to 6.67s per laps, which could be released either all in one go, or at different points around the circuit. The predicted lap time benefit is expected to be around 0.1s and 0.3s.Βέβαια αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι κάποιος δεν μπορεί να κρίνει ότι συμφέρει να έχεις μικρότερη αποθήκευση (για λόγους βάρους) έναντι της δυαντότητας απόδοσης 400kJ 'με τη μία'
-
Από αυτές τις ερωτήσεις κρατάω:
- Will KERS produce more competitive racing?
Not necessarily. If all the teams use KERS, they will use it in the same way, in the same places, at the same times, and so there will be no advantage. On the other hand, not having the system will be an enormous handicap.
Μήπως BMW, Ferrari, Renault, MacLaren το πήραν κάπως δεδομένο ότι είσαι πιο γρήγορος με KERS?
- Will KERS produce more competitive racing?
-
Tα 6,7' ειναι καλο που υπαρχουν γιατι ετσι διατηρουν το δικαιωμα της επιλογης του σημειου χρησης του KERS σε εναν γυρο, ειδικα σε πιστες οπως η Μαλαισια που υπαρχουν (ετσι στα γρηγορα που θυμαμαι) τουλαχιστον 3 περιπτωσεις με 5-6' η καθεμια που θα μπορουσε να το χρησιμοποιησει καποιος. Αν το οριο ειναι 15' τοτε ολοι θα το χρησιμοποιουν οποτε μπορουν με αποτελεσμα 0 τελικα.
Η γνωμη μου ειναι οτι το KERS εχει νοημα οπως το χρησιμοποιουσε στους πρωτους γυρους ο Χαμιλτον, δηλαδη να εχει ξαφνικη ωθηση σε απροσμενο σημειο δημιουργωντας νεα σημεια προσπερασματος. Στη Μαλαισια ας πουμε με KERS εχουμε καθαρα 3 σημεια πλεον, μην πω 4 (αν καποιος ειναι αρκετα παλαβος να χωθει πριν την τελευταια ευθεια αιφνιδιαζοντας)
-
Αρκετα για το θεμα θα βρειτε εδω:
http://www.f1technical.net/features/11805
αλλα και εδω:
http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=3619&sid=f4dc5a69b84a1949f393bd8ea14b6523 -
Βαυκαλιζόμαστε συχνά να λέμε ότι οι αγώνες προωθούν την τεχνολογία των αυτοκινήτων η οποία σύντομα περνάει και στα ταπεινά μας αμάξια. Γιατί όχι ελεύθερη χρήση συστημάτων αποθήκευσης και ανάκτησης ενέργειας χωρίς περιορισμούς σε απόδοση και χρόνο χρήσης τους. Ας έπαιρναν ένα πράσινο μανδύα τα μονοθέσια μέσω τέτοιων συστημάτων. Κάθε εξέλιξη σε αυτήν την κατεύθυνση είναι νομίζω καλοδεχούμενη.
-
...While most of the big teams in Formula One, including Ferrari, Renault and BMW, are planning to run battery electric Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) on their 2009 cars, the Williams team is following a different path. One of the few remaining independent teams, Williams has opted for a mechanical system. The system uses an electrically driven flywheel spinning at up to 40,000 rpm to recapture kinetic energy during braking. Under braking, the rear wheels turn a motor/generator that spins up the flywheel. When the driver presses a boost button on the steering wheel the flywheel releases its energy to drive the motor and provide an extra power boost.
The season opens up in Australia March 29, but the team still hasn't decided whether to use KERS during the first race. When they do start running the KERS, it will be able to provide a boost of up to 80 hp for 6.6 seconds per lap. According to Williams, the system can cut lap times by about 0.3 seconds in its current form but that boost is expected to increase in future years. Williams is also talking to several automakers about adapting the technology to production vehicles
Το 2013 η ανάκτηση ενέργειας θα είναι υποχρεωτική για όλα τα μονοθέσια. Επίσης θα επιτρέπεται να έχει μεγαλύτερη ισχύ απ' ότι σήμερα. Δεν ξέρουμε πιο σύστημα θα επικρατήσει, το ηλεκτρικό ή το μηχανικό με τον σφόνδυλο αποθήκευσης ενέργειας. Το κάθε ένα έχει και συν και πλην. Πιστεύω ότι δεν έχει εξελιχθεί αρκετά και δεν έχουν βρει ακόμη οι οδηγοί τον καλύτερο τρόπο χρήσης του. Είναι ακόμη προς το παρόν αμφιλεγόμενο ως προς την πραγματική του ωφέλεια. Μεγάλη εντύπωση μου η Τουότα που ΔΕΝ το εφάρμοσε φέτος, και σίγουρα δεν είναι λόγω περικοπών προυπολογισμού.
Πάντως το να δούμε υβριδικά στην F1 είναι κάτι που αν μας το έλεγαν πριν από μια τριετία, θα έμπαινε στα Funniest. -
Μια ελεύθερη χρήση του KERS θα έδινε πολλές διαφορετικές εκδοχές και ενδιαφέρον στον αγώνα. π.χ. μια ομάδα θα είχε ένα ελαφρύ έκδοχο με μικρή αποθηκευτική ικανότητα και μια άλλη πιο βαρύ αλλά πιο δυνατό.
Μια μείωση των κινητήρων σε 2000κ.εκ. και ελεύθερη χρήση KERS νομίζω θα ήταν καλή.
Θεωρώ πως η κατανεμημένη χρήση του ΚΕΡΣ σε πολλά σημεία της πίστας όταν ο κινητήρας δε μπορεί να σπινιάρει πια τις ρόδες (με 3η-4η) δίνει τον ταχύτερο γύρο.
Προσωπικά και διαισθητικά βλέπω το σύστημα της Williams καλύτερο για F1.
-
Ποιος μίλησε για υβριδικά συστήματα; Μόνο για συστήματα αποθήκευσης και ανάκλησης ενέργειας μίλησα!!! Η εξελίξεις δείχνουν ότι η απώλεια μέρους των αεροδυναμικών βοηθημάτων ουδόλως έκαναν λιγότερο γρήγορα τα μονοθέσια. Πάντα υπάρχει δυνατότητα για το παραπάνω, φτάνει να γίνουν επιλογές με αποτέλεσμα αξιόπιστες και άμεσα εφαρμόσιμες.
-
Ο χρήστης Lord_Rutherford έγραψε:
- Δε βλέπουμε πόσο φορτισμένο είναι το σύστημα καθώς η μπαταρία δείχνει πόσος χρόνος χρήσης έχει απομείνει στο συγκεκριμένο γύρο. Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε πως φορτίζει η μπαταρία (ή ο,τι άλλο έχουν) και τις διαφορές από ομάδα σε ομάδα.
Συμφωνώ. Ειδικά αυτό ήταν πολύ ξεκάρφωτο χτες. Χαζός νομικίστικος περιορισμός ΙΜΟ. Καλύτερα να περιόριζαν την μέγιστη αποθηκευμένη ενέργεια και να άφηναν κάθε ομάδα και οδηγό να τη χρησιμοποιήσει κατά το δοκούν.
Επίσης δεν είναι υποχρεωτικό να βασίζεται σε μπαταρίες. Υπάρχει και η δυανατότητα χρήσης μηχανικών αποθηκευτικών μέσων (σφονδύλων δλδ), όπως υποτίθεται νομίζω πως σχεδίαζε η πρώην Honda. Οπότε το να σου δείχνουν την currently αποθηκευμένη ενέργεια είναι μάλλον δύσκολο
Εύκολο. Μετράς της ταχύτητα περιστροφής του σφόνδυλου γνωστής ροπής αδράνειας.
Μήπως BMW, Ferrari, Renault, MacLaren το πήραν κάπως δεδομένο ότι είσαι πιο γρήγορος με KERS?
Υποψιάζομαι ότι εξαρτάται από τις συνθήκες. Στις δοκιμές όπου τρέχεις μόνος σου πιθανώς έχοντας KERS να είσαι πιο αργός. Στον αγώνα όμως περιπλέκονται τα πράγματα και όπως η αγωνιστική γραμμή δεν είναι απαραίτητα η ταχύτερη δυνατή σε μια στροφή, έτσι ίσως έχοντας το KERS να μπορείς να κρατηθείς μπροστά (ή να προσπεράσεις) από ένα άλλο μονοθέσιο.
-
Στο A1GP έχουμε τα 'boosts' (π.χ. 6 ανά αγώνα) και κάθε φορά που χρησιμοποιούνται μας το δείχνει. Ας αφήσουμε τις μπαταρίες κτλ, απλά ας μας δείχνουν πότε και για πόσο πατάνε το κουμπάκι, αυτό δεν είναι δύσκολο.
-
kers Και τα @@@@ μου κουνιουνται.... αλλη μπουρδα δεν ειχανε να να βγαλουν απο το μυαλο τους
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
kers Και τα @@@@ μου κουνιουνται.... αλλη μπουρδα δεν ειχανε να να βγαλουν απο το μυαλο τουςμη τους προκαλείς
-
Έχω την αίσθηση ότι το KERS τρώει αρκετά τα πίσω ελαστικά.
-
Εδώ καλά καλά δεν μπορείς να εντοπίσεις την εμπλοκή του (έστω ακουστικά, όχι να σου βγάζουν μια ένδειξη και να σου λένε ότι όταν είναι κίτρινη ο οδηγός το χρησιμοποιεί)
Καλό και όπως διάβασα παραπάνω από κάποιον δεν είναι απαραίτητο ότι όλοι θα το χρησιμοποιούν με τον ίδιο τρόπο! Η McLaren το χρησιμοποιούσε στις ευθείες ενώ η Ferrari στις στροφές!
Εάν το είχανε όλα τα μονοθέσια και είχαν τη δυνατότητα χρησιμοποίησής του καθόλη τη διάρκεια του αγώνα χωρίς τον χρονικό περιορισμό ανά γύρο θα ήταν πιο ενδιαφέρον! -
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Εδώ καλά καλά δεν μπορείς να εντοπίσεις την εμπλοκή του (έστω ακουστικά, όχι να σου βγάζουν μια ένδειξη και να σου λένε ότι όταν είναι κίτρινη ο οδηγός το χρησιμοποιεί)Σε όσα onboard cam του ΗΑΜ είδα, καταλάβαινες αμέσως την χρήση του από τις αλλαγές στις ταχύτητες, που ήταν εντελώς διαφορετικές. Αλλά από τον ήχο της μηχανής, όντως δεν το καταλάβαινες.
-
Επικοινωνιακά παιχνίδια της FIA ειναι για να δείξει ότι και καλά εχει οικολογικές ευαισθησίες. Κατά τα άλλα η ουσία ειναι οτι τα ποσά ενέργειας που ανακτώνται απο την επιβράδυνση των μονοθεσίων και μετά κατά ένα μέρος αποθηκεύονται σε μπαταρία και στη συνέχεια πάλι ενα μέρος αποδίδεται σε μηχανική ενέργεια στο στρόφαλο (βαθμό απόδοσης μετατροπής ενέργειας) ειναι μικρά αναλογικά με την ισχύ των μονοθεσίων. Γιαυτό η ισχύ αυτή δεν υπερτερεί το μειoνεκτημα του βάρους. Πιθανόν στη πορεία και άλλες ομάδες θα αποσύρουν το KERS.
Κατά τη γνώμη μου το ίδιο συμβαίνει και στα αυτοκίνητα που τα αποκαλούν 'πράσινα'. Καθαρά για λόγους μαρκετινγκ τα κανουν και ουσιαστικά δεν ειναι και τόσο οικολογικά αυτοκίνητα. Αλλά αυτό βέβαια ειναι ένα άλλο θέμα. -
Στο μέλλον θα είναι υποχρεωτικό σε όλους προκειμένου να συμμετάσχουν.
Επίσης θα έχει και μεγαλύτερη ισχύ. Πράγματι η συνεισφορά του είναι λίγη και αμφισβητίσιμη αυτή τη στιγμή.Αύριο τα πράγματα μπορεί να είναι διαφορετικά. Αν η επαύξηση ισχύος του συνδυαστεί και με άλλα μέτρα, π.χ. περιορισμό του κυλινδρισμού του κινητήρα, ή με τον περιορισμό των μέγιστων στροφών, τότε η χρήση του μπορεί να είναι κρίσιμη για την έκβαση του αγώνα.
ΚΕRS