-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
το πολιτιστικά πως προκύπτει;Κι αυτοί όπως και οι ευρωπαίοι 'συνάδελφοί' τους κατέστρεψαν ανεπανόρθωτα τον πολτισμό της ανθρωπότητας. Το συγκριτικά δεν μου λέει κάτι.
Για την ακρίβεια αυτοί παίζει και να τον κατέστρεψαν πολύ περισσότερο από τους πιο δυτικούς.Όλα τα άλλα είναι ήσσονα μπροστά σε αυτό.
Πολιτιστικά προκύπτει μέσω των μνημείων ( από την Καπνικαρέα μέχρι την Αγία Σοφία ) και διαφόρων καταγραφών , επιστημονικών ανακαλύψεων ή χρήσεων ( υγρό πύρ για παράδειγμα ) , χειρόγραφων και λαογραφικών λεπτομερειών για ένα έθνος που άλλαζε ( προς το χειρότερο κατά την άποψή μου αλλά . . . ) όπως κάνει συνεχώς όσα χρόνια θεωρεί οποιοσδήποτε ότι υπάρχει αυτό. Ακόμη και τώρα είτε νιώθετε ότι κατάγεστε από τα @@ του Πλάτωνα ή του δούλου του ή απ' οποιονδήποτε Τούρκο στην άκρη της Ανατολικής Τουρκίας υπάρχει συνεχής ζύμωση και αλλαγή ( που κατά την ταπεινή μου άποψη θα οδηγήσει σε ψυχική και εθνολογική κάθαρση αλλά και πνευματική αναγέννηση ).
-
Η εκπομπή αυτή του ΣΠΑΙ είναι, κατά τη γνώμη μου, λιγότερης ευφυίας ακόμα κι από Big Brother.
Βάζουν στο τριπάκι τον Έλληνα ,να τον φανατίσουν ,να τον διχάσουν και όλα αυτά γιατί?
Και μη μου πείτε ότι δεν μπήκαμε μερικοί από εμάς, στον πειρασμό του 'γιατί 14ος ο Ανδρέας και μεσα στη δεκάδα ο Εθνάρχης?'...Επιπλέον είναι 'άκυρος' ο τίτλος, αλλά κατά τη γνώμη μου ολόκληρη η διαδικασία.Θέλουν να συγκρίνουν κουκιά,φακές,φασόλια,νερατζια,μήλα και να προκρίνουν το καλύτερο!μα γίνεται?
Επιπρόσθετα, τι εννοούν με το 'Ο μεγαλύτερος Έλληνας'?
Στην 100άντάδα αυτή είδα Έλληνες οι οποίοι πραγματικά μεγαλούργησαν αλλά κυρίως προς το δικό τους συμφέρον.Άλλοι πάλι (Έλληνες) οι οποίοι προσέφεραν (λίγα,αρκετά ή και περισσότερα) στο Έθνος, προς όφελος δηλαδή του Λαού και του Κράτους.
Γιατί να τους βάλλω στο 'ίδιο τσουβάλι' όλους αυτούς?Επειδή έτσι συμφέρει τον ΣΠΑΙ?Εγώ γιατί να συμμετάσχω σε αυτή τη φαρσοκωμωδία για ακόμα μεγαλύτερα ποσοστα τηλεθέασης προς αυτό (ή το όποιο) κανάλι?
Αυτά από εμένα.
-
Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
Εγώ γιατί να συμμετάσχω σε αυτή τη φαρσοκωμμωδία για ακόμα μεγαλύτερα ποσοστα τηλεθέασης προς αυτό (ή το όποιο) κανάλι?Αν και δε συμπαθώ το εν λόγω κανάλι θα σου πω γιατί.
Γιατί είναι καλύτερα να ασχολιόμαστε με όλους αυτούς παρά με όλους τους άλλους που προβάλλονται στα άλλα κανάλια.
Γιατί είναι προτιμότερο να συζητάμε για το αν ο Πλάτωνας είναι σημαντικότερος του Κολοκοτρώνη (αν είναι ποτέ δυνατόν να συγκρίνονται ), απ'το να συζητάμε για τη μπάλλα ή για τα κατορθώματα της κάθε Πετρούλας και του κάθε Κατέλη...
Γιατί η έννοια της κόντρας και της αξιολόγησης που προκύπτει για όλα τα πρόσωπα που αναφέρονται, αν και τρομακτικά χαζή ως ιδέα, είναι αρκετά χρήσιμη όταν παρακινεί έστω και ένα μικρό ποσοστό τηλεθεατών να ασχοληθούν με το βίο και την πολιτεία αυτών των ανθρώπων.
Γιατί είναι ντροπή να ξέρεις ποιος είναι ο Σαρμπέλ και να μην ξέρεις ποιος ήταν ο Τρικούπης (όχι ότι θα το συγκρατήσουν όλοι, τουλάχιστον κάποιοι θα το κάνουν).
Επίσης, δε μας έκανε κακό το ότι συζητήσαμε και λίγο για την περίοδο του Βυζαντίου στο παρόν νήμα, έτσι δεν είναι;
Και τέλος, η συμμετοχή δεν είναι υποχρεωτική...
Όλα αυτά βέβαια είναι η οπτική μου γωνία και προτίμηση, δεν είναι κακό να το βλέπεις αλλιώς...
_
-
Καταρχήν πολιτισμός και τεχνική/τεχνολογία δεν είναι ταυτόσημες έννοιες.
Άσε που, ναούς παλάτια και οικοδομήματα έφτιαχναν και οι μεν και οι δε. Επίσης μία αγιά σοφιά σε 1000 χρόνια δεν μπορώ να το θεωρήσω ως ένδειξη μιας ξεκάθαρης τεχνολογικής ανωτερότητας.
Το υγρό πυρ το θεωρώ αστείο να θεωρείται ένδειξη του οτιδήποτε. Κανείς δε 'μου' λέει πως δεν ήταν μια απολύτως εμπειρική ανακάλυψη. Δεν νομίζω ότι συνάδει με κάποια ταυτόχρονη φοβερή και τρομερή ανάπτυξη της χημείας και της φυσικής σε βαθμό διαφορετικό από αυτόν των δυτικότερων.
Γιατί στο κάτω κάτω, το ζήτημα τέθηκε συγκριτικά. Και οι πιο δυτικοί είχαν σημειώσει 'κάποια' πρόοδο στις κατασκευαστικές τεχνικές, και τη 'χημεία' και την ανατομία Δεν καταλαβαίνω τι το τόσο πιο φοβερό έκανε το βυζάντιο.
Όσον αφορά στις τέχνες και τη γνώση δεν βρίσκω καμία ανωτερότητα του βυζαντίου περαν του ζητήματος του 'κοσμικού'. Ότι δλδ οι μάζες είχαν κάποια πρόσβαση στην παιδεία ενώ δυτικότερα τους έκαιγαν αν ήξεραν ανάγνωση και γραφή [δεν πρόκειται όμως να το θεωρήσω επίτευγμα αυτό]. Απεναντίας σε ζωγραφική, γλυπτική, μικρογραφίες κ.ο.κ. οι καθολικοί παίζει και να ήταν αρκετά μπροστά [εδώ μάλλον έχει να κάνει και με τις ιδιοτυπίες του ορθόδοξου χριστιανισμού]. Έστω μετά και να δεχτώ ότι η βυζαντινή μουσική ήταν 'ανώτερου επιπέδου' από των δυτικότερων (δεν το ξέρω δεν έχω ασχοληθεί με το ζήτημα). Δεν νομίζω ότι αρκεί. Όσον αφορά στη γνώση, και οι μεν και οι δε ανέπτυξαν και συνέχισαν το μοναδικό παρακλάδι ανθρώπινης γνώσης που τους βόλευε. Οπότε;
Για το ζήτημα του 'χέστηκα που ήταν ελληνικός'
Ο πολιτισμός είναι ένας και παναθρώπινος. Όσο είναι δική μου κληρονομιά οι 'αρχαίοι έλληνες' άλλο τόσο είναι και του αμερικάνου και του ινδού και του άραβα.
Δεν μπορώ να αντιληφθώ με κανέναν τρόπο γιατί εγώ συνδέομαι περισσότερο με τον ένα ή τον άλλο. Δεν συμμετείχα ποσώς σε κανέναν ενω μπορώ να μάθω από όλους.
Το ίδιο βάρος και την ίδια σημασία έχει για μένα να προφυλαχτούν και να συνεχιστούν όλοι.Κληρονομιά μας είναι ο παγκόσμιος πολιτισμός απ' όπου κι αν έχει προέλθει, και την ίδια αγάπη και σεβασμό τρέφω για όλους. Εξίσου κληρονομιά μου αισθάνομαι τους αρχαίους έλληνες, τους γαλλους διαφωτιστές και τους 'πρόσφατους' γερμανούς. Στο βαθμό, δε, που ούτε αρχαίος έλληνας είμαι, ούτε γάλλος, ούτε γερμανός, δεν καταλαβαίνω πως τεκμαίρεται το δικαίωμά μου να ιδιοποιούμαι τον οποιονδήποτε από αυτούς. Κανένας από αυτούς δεν είχε καμία σχέση με εμένα. Εγώ πάλι μπορώ να προσπαθήσω να αποκτήσω -εξίσου- σχέσεις με όλους.
Η μοναδική περίπτωση που έχει νόημα να διαχωρίσω τοπικά τους πολιτισμούς, όσον αφορά στην προσωπική μου σχέση με αυτούς, είναι για τους σύγχρονους και αυτό μόνο και μόνο γιατί κάποιον θα τον τρώω στη μάπα από πρώτο χέρι [κάπου τελικά πρέπει να ζω].
Γενικώς λοιπόν, ναι χέστηκα για το αν ήταν κάτι ελληνικό ή όχι, τα πάντα έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα και σημασία. Εξίσου δικοί μου είναι όλοι, δηλαδή καθόλου.
-
To να συζηταει κανεις αν η Πετρουλα ειναι καλυτερη απο την Εφη Θωδη ειναι τρας με περιτυλιγμα τρας και ουσια τρας. Μπορεις να εξηγησεις αν δε βαριεσαι στο παιδι σου, γιατι ειναι απαραδεκτο να τα βλεπει, να το μαθεις να τα αποφευγει και ολα τα τοιαυτα. Το οτι οι περισσοτεροι γονεις βαριουνται να κανουν αυτο το απλό δεν ειναι του παροντος.
Το να συζηταει κανεις ομως αν ειναι μεγαλυτερος ΕΛΛΗΝ ο Ζαγορακης ή ο Πλατωνας ή ο Κολοκοτρωνης ειναι τρας του αισχιστου ειδους και μαλιστα πολυ πιο υπουλο. Εχει τον μανδυα της σοβαροτητας και ειναι πολυ πιο δυσκολο να αποδειξεις την βλακεια του αν και προφανεστατη.
Αν τωρα ηθελε να μας μαθει ποιος ηταν ο Τρικουπης ειχε 1000 τροπους να το κανει. Οπως και το Σταρ σου εμαθε τον Σαρμπελ χωρις να σε βαλει να τον συγκρινεις με τον Σαλαμπαση.
-
Περί μουσικής.
Δεν μπορώ να μιλήσω περί ανωτερότητας ή όχι, αλλά η βάση της σημερινής μουσικής δεν είναι στην μονοφωνική βυζαντινή ψαλμωδία, αλλά στην δυτική.
ΙΜΟ, η κλασσική μουσική είναι ό,τι πιο τέλειο έχει επιδείξει ο μουσικός πολιτισμός, και η βυζαντινή μουσική δεν είχε τέτοια δυνατότητα εξέλιξης.
Μην ξεχνάτε ότι λόγω της θρησκευτικής υπόστασης του Βυζαντινού κράτους δεν υπήρχε δυνατότητα της χρήσης μουσικών οργάνων στη μουσική που προφανώς αποτέλεσε τροχοπέδη στην μουσική εξέλιξη (άλλο ένα αρνητικό του βυζαντίου)
Είναι τυχαίο ότι δεν ξέρουμε σχεδόν τπτ για την κοσμική ζωή αυτού του κράτους?
Προσπαθώ να ανακαλέσω στη μνήμη μου στοιχεία για την κοσμική μουσική αλλά δεν μου έρχεται τπτΟ πολιτισμός είναι ένας και παναθρώπινος. Όσο είναι δική μου κληρονομιά οι 'αρχαίοι έλληνες' άλλο τόσο είναι και του αμερικάνου και του ινδού και του άραβα.
Δεν μπορώ να αντιληφθώ με κανέναν τρόπο γιατί εγώ συνδέομαι περισσότερο με τον ένα ή τον άλλο. Δεν συμμετείχα ποσώς σε κανέναν ενω μπορώ να μάθω από όλους.
Το ίδιο βάρος και την ίδια σημασία έχει για μένα να προφυλαχτούν και να συνεχιστούν όλοι.
Γενικώς λοιπόν, ναι χέστηκα για το αν ήταν κάτι ελληνικό ή όχι, τα πάντα έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα και σημασία. Εξίσου δικοί μου είναι όλοι, δηλαδή καθόλου.Δεν μπορώ παρά να προσυπογράψω το παραπάνω
-
Χωρίς φυσικά να έχω την παραμικρή γνώση μουσικολογίας, απ' όσο γνωρίζω όλη η παραδοσιακή/λαϊκή μας μουσική βασίστηκε πάνω στην κληρονομιά των Βυζαντινών, όπως φυσικά και επηρρεάστηκε πολύ από Άραβες/Τούρκους, κλπ
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
To να συζηταει κανεις αν η Πετρουλα ειναι καλυτερη απο την Εφη Θωδη ειναι τρας με περιτυλιγμα τρας και ουσια τρας. Μπορεις να εξηγησεις αν δε βαριεσαι στο παιδι σου, γιατι ειναι απαραδεκτο να τα βλεπει, να το μαθεις να τα αποφευγει και ολα τα τοιαυτα. Το οτι οι περισσοτεροι γονεις βαριουνται να κανουν αυτο το απλό δεν ειναι του παροντος.Το να συζηταει κανεις ομως αν ειναι μεγαλυτερος ΕΛΛΗΝ ο Ζαγορακης ή ο Πλατωνας ή ο Κολοκοτρωνης ειναι τρας του αισχιστου ειδους και μαλιστα πολυ πιο υπουλο. Εχει τον μανδυα της σοβαροτητας και ειναι πολυ πιο δυσκολο να αποδειξεις την βλακεια του αν και προφανεστατη.
Αν τωρα ηθελε να μας μαθει ποιος ηταν ο Τρικουπης ειχε 1000 τροπους να το κανει. Οπως και το Σταρ σου εμαθε τον Σαρμπελ χωρις να σε βαλει να τον συγκρινεις με τον Σαλαμπαση.
Δε διαφωνούμε, παρά, βρισκόμαστε σε διαφορετικό σημείο όσον αφορά τη στάση μας στο ζήτημα...
Θα συμμεριζόμουν περισσότερο την άποψή σου αν υπήρξε παραπληροφόρηση όσον αφορά το βίο του καθενός (όχι μεροληψία αλλά παραπληροφόρηση)...Ίσως θεωρώ το 'μη χείρον, βέλτιστον', εξακολουθώ όμως να βλέπω πιο θετικά μία τέτοια εκπομπή από όλες τις άλλες...
_
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Χωρίς φυσικά να έχω την παραμικρή γνώση μουσικολογίας, απ' όσο γνωρίζω όλη η παραδοσιακή/λαϊκή μας μουσική βασίστηκε πάνω στην κληρονομιά των Βυζαντινών, όπως φυσικά και επηρρεάστηκε πολύ από Άραβες/Τούρκους, κλπΙσχύει, και ισχύει στο ακέραιο
-
Δεν υπαρχουν ανωτερες και κατωτερες μουσικες. Ανωτερες μουσικες βλεπουν μονο οι αμπαλοι σνομπ κουλτουριαρηδες που δεν μπορουν να ανοιξουν τα ματια και τα αυτια τους. Η fountain του duchamp στη μαπα τους.
Punk και Rap στη μαπα ολων
Bikini Kill, NWA και Sonic Youth στη μαπα καθε 'καλλιτεχνη' και φλωρου κριτικου και Lou Reed στο προσωπο της ευρωπαϊκης κουλτουραςΚατα τ'αλλα WGAF ποιος ειναι ο μεγαλυτερος ελληνας; Ειναι κατι που πρεπει να ειμαστε υπερηφανοι ; Δηλαδη με τον ιδιο τροπο πρεπει να ντρεπομαστε για τα '400 χρονια σκλαβιας και ντουρκοκρατιας';
Ο μεγαλυτερος ελληνας ειναι ο darkwing duck -
Ο χρήστης skye έγραψε:
Δεν υπαρχουν ανωτερες και κατωτερες μουσικες. Ανωτερες μουσικες βλεπουν μονο οι αμπαλοι σνομπ κουλτουριαρηδες που δεν μπορουν να ανοιξουν τα ματια και τα αυτια τους. Η fountain του duchamp στη μαπα τους.
Punk και Rap στη μαπα ολωνΚι έλεγα δε θα ψαρώσει στην μπηχτή ο αρχιτρολίστας
Πανκ χωρίς τα μαντριγάλια δεν θα είχες μάστορα -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Δεν υπαρχουν ανωτερες και κατωτερες μουσικες. Ανωτερες μουσικες βλεπουν μονο οι αμπαλοι σνομπ κουλτουριαρηδες που δεν μπορουν να ανοιξουν τα ματια και τα αυτια τους. Η fountain του duchamp στη μαπα τους.
Punk και Rap στη μαπα ολωνΚι έλεγα δε θα ψαρώσει στην μπηχτή ο αρχιτρολίστας
Πανκ χωρίς τα μαντριγάλια δεν θα είχες μάστοραθα ειχα banjo (αφρικανικο οργανο) και θα τραγουδουσα για λεσβιες, θα ειχα επηρεαστει απο την Σαπφω
-
Πείτε μου, μα την Παναγία, πως συγκρίνει κανείς τον Μάνο Χατζηδάκι με τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ώστε να βγάλει κατάταξη;
-
Ο χρήστης skye έγραψε:
Δεν υπαρχουν ανωτερες και κατωτερες μουσικες. Ανωτερες μουσικες βλεπουν μονο οι αμπαλοι σνομπ κουλτουριαρηδες που δεν μπορουν να ανοιξουν τα ματια και τα αυτια τους. Η fountain του duchamp στη μαπα τους.
Punk και Rap στη μαπα ολωνΚι έλεγα δε θα ψαρώσει στην μπηχτή ο αρχιτρολίστας
Πανκ χωρίς τα μαντριγάλια δεν θα είχες μάστοραθα ειχα banjo (αφρικανικο οργανο) και θα τραγουδουσα για λεσβιες, θα ειχα επηρεαστει απο την Σαπφω
Κι εγώ θα σου κουνούσα το μαντήλι για το κατευόδιο απ το ακρωτήρι Λευκάτας παίζοντας Σοπέν
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
To να συζηταει κανεις αν η Πετρουλα ειναι καλυτερη απο την Εφη Θωδη ειναι τρας με περιτυλιγμα τρας και ουσια τρας. Μπορεις να εξηγησεις αν δε βαριεσαι στο παιδι σου, γιατι ειναι απαραδεκτο να τα βλεπει, να το μαθεις να τα αποφευγει και ολα τα τοιαυτα. Το οτι οι περισσοτεροι γονεις βαριουνται να κανουν αυτο το απλό δεν ειναι του παροντος.
Το να συζηταει κανεις ομως αν ειναι μεγαλυτερος ΕΛΛΗΝ ο Ζαγορακης ή ο Πλατωνας ή ο Κολοκοτρωνης ειναι τρας του αισχιστου ειδους και μαλιστα πολυ πιο υπουλο. Εχει τον μανδυα της σοβαροτητας και ειναι πολυ πιο δυσκολο να αποδειξεις την βλακεια του αν και προφανεστατη.
Αν τωρα ηθελε να μας μαθει ποιος ηταν ο Τρικουπης ειχε 1000 τροπους να το κανει. Οπως και το Σταρ σου εμαθε τον Σαρμπελ χωρις να σε βαλει να τον συγκρινεις με τον Σαλαμπαση.
Δε διαφωνούμε, παρά, βρισκόμαστε σε διαφορετικό σημείο όσον αφορά τη στάση μας στο ζήτημα...
Θα συμμεριζόμουν περισσότερο την άποψή σου αν υπήρξε παραπληροφόρηση όσον αφορά το βίο του καθενός (όχι μεροληψία αλλά παραπληροφόρηση)...Ίσως θεωρώ το 'μη χείρον, βέλτιστον', εξακολουθώ όμως να βλέπω πιο θετικά μία τέτοια εκπομπή από όλες τις άλλες...
_
Δεν υπηρξε ΚΑΝ πληροφορηση. Η αρχικη ψηφοφορια εγινε (φανταζομαι) σε λευκο χαρτί. Αν ενας δισεκατομμυριουχος ηθελε να τη σπασει στον Αλαφουζο, εβγαζε #1 τον Κοντολαζο. Τωρα υπαρχει ενα επιφατικο βιντεακι εκ των υστερων.
-
Ο χρήστης skye έγραψε:
Δεν υπαρχουν ανωτερες και κατωτερες μουσικες. Ανωτερες μουσικες βλεπουν μονο οι αμπαλοι σνομπ κουλτουριαρηδες που δεν μπορουν να ανοιξουν τα ματια και τα αυτια τους. Η fountain του duchamp στη μαπα τους.Μεγάλη κουβέντα πας να ανοίξεις τώρα . Οχι πως δεν συμφωνώ αλλά με βάζεις στο τριπ να ψάχνω να βρω κάποια συμπαντική διάσταση, κάποιον άλλο αλγόριθμο συγκερασμού της μουσικής κλίμακας, κάποιους κανόνες αρμονίας, όπου η Θώδη θα βρισκόταν ένα σκαλί πάνω απ τον Ζάππα.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Πείτε μου, μα την Παναγία, πως συγκρίνει κανείς τον Μάνο Χατζηδάκι με τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ώστε να βγάλει κατάταξη;Πες τα καλέ μου άνθρωπε!Αυτό διερωτήθηκα κι εγώ πιο πάνω!
Αμ η Αλίκη με το Ελευθέριο Bενιζέλο?
Έχουν μπερδέψει τα μπούτια τους στο βωμό της AGB!
-
Ο χρήστης tasosdev έγραψε:
Δεν υπαρχουν ανωτερες και κατωτερες μουσικες. Ανωτερες μουσικες βλεπουν μονο οι αμπαλοι σνομπ κουλτουριαρηδες που δεν μπορουν να ανοιξουν τα ματια και τα αυτια τους. Η fountain του duchamp στη μαπα τους.
Μεγάλη κουβέντα πας να ανοίξεις τώρα . Οχι πως δεν συμφωνώ αλλά με βάζεις στο τριπ να ψάχνω να βρω κάποια συμπαντική διάσταση, κάποιον άλλο αλγόριθμο συγκερασμού της μουσικής κλίμακας, κάποιους κανόνες αρμονίας, όπου η Θώδη θα βρισκόταν ένα σκαλί πάνω απ τον Ζάππα.
Στα αγγλόφωνα νομίζω τον έχει
-
Ο χρήστης tasosdev έγραψε:
Μεγάλη κουβέντα πας να ανοίξεις τώρα
Ανοιχτη τη βρηκα, ειδα φως και μπηκα
Οχι πως δεν συμφωνώ αλλά με βάζεις στο τριπ να ψάχνω να βρω κάποια συμπαντική διάσταση, κάποιον άλλο αλγόριθμο συγκερασμού της μουσικής κλίμακας, κάποιους κανόνες αρμονίας, όπου η Θώδη θα βρισκόταν ένα σκαλί πάνω απ τον Ζάππα.
Δεν χρειαζεται να βρεις τιποτε, αν σου αρεσει αυτο που ακους ειναι καλο.
Οπως αν σου αρεσει αυτο που βλεπεις ειναι καλο. Τι ειναι πιο ωραιο, να κοιτας το φεγγαρι και τα αστερια τη νυχτα ή να βλεπεις ενα ωραιο ηλιοβασιλεμα; -
Πάντως όσο αφορά το Βυζάντιο μιλάμε για μια εποχή όπου ο χαρακτηρισμός **Έλληνας **ήταν συνώνυμος του **ειδωλολάτρη **κατά κάποιον τρόπο, οι σφαγές φιλοσόφων, επιστημόνων κλπ ήταν κάτι συνήθες, όπως και το κλείσιμο σχολών και η κατάργηση των Ολυμπιακών Αγώνων, αφετέρου δε ο Ελληνισμός ήρθε κατάφατσα με τον εθνικό του αφανισμό- περίπτωση Αλάριχου- με πλήρη υπαιτιότητα των Βυζαντινών.
Γενικά ας μην είμαστε σίγουροι για την ελληνικότητα της τότε εποχής.
Ο Μεγαλύτερος Ελληνας Ολων των Εποχών - ΣΚΑΙ