-
οι κατασκευαστές ...
δεν λένε ότι δεν μπορείς να ανακατέψεις .... αν είναι ίδιας ποιότητας λάδια
αλλά λένε ότι δεν ενδείκνυται -
λεω οτι γνωριζω απο ειδικους,αλλα δεν γνωριζω να σου κανω πληρη αναλυση.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όλα τα λάδια μπορείς να τα αναμίξεις - δεν έχω δει λάδι που να γράφει ότι δεν πρέπει να το ανακατέψεις με άλλα.Όμως, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, όταν ανακατεύεις λάδια δεν ισχύει πλέον το όριο των χιλιομέτρων που γράφει η συσκευασία.
Ποια είναι η γνώμη σας για τα Edge SPORT 10W-60?
Δεν θα τα χρησιμοποιούσα. Αν τα συνιστά ο κατασκευαστής, να αλλάζεις ΣΥΧΝΑ.
Η Καστρόλ βγάζει (και) πολύ καλά λάδια.
Για κάνε το πιο λιανά.
- Γιατί δεν θα τα χρησιμοποιούσες
- Τι εννοείς ΣΥΧΝΑ
-
τα αλλάζεις συχνά ... (αυτό τώρα είναι σχετικό, γιατί θα πρέπει να κάνεις αναλύσεις, για να δεις πόσο περίπου κρατάει το λάδι τις ιδιότητες του) ... γιατί με τόσο μεγάλο άνοιγμα στο ιξώδες, χάνουν πιο εύκολα το ιξώδες τους. Δείκτης που δείχνει κάτι παραπάνω σε τέτοια λάδια 0/40 10/60 5/50 είναι το viscosity index
http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity_index
Viscosity index is a term. It is a lubricating oil quality indicator, an arbitrary measure for the change of kinematic viscosity with temperature. The viscosity of liquids decreases as temperature increases. of a lubricant is closely related to its ability to reduce friction. Generally, you want the thinnest liquid/oil which still forces the two moving surfaces apart. If the lubricant is too thick, it will require a lot of energy to move the surfaces (such as in honey); if it is too thin, the surfaces will rub and friction will increase.
As stated above, the Viscosity Index highlights how a lubricant's viscosity changes with variations in temperature. Many lubricant applications require the lubricant to perform across a wide range of conditions: for example, in an engine. Automotive lubricants must reduce friction between engine components when it is started from cold (relative to engine operating temperatures) as well as when it is running (up to 200 °C). The best oils (with the highest VI) will not vary much in viscosity over such a temperature range and therefore will perform well throughout.
The VI scale was set up by the Society of Automotive Engineers (SAE). The temperatures chosen arbitrarily for reference are 100 °Fahrenheit (40 °C) and 210 °F (100 °C). The original scale only stretched between VI=0 (worst oil, naphthenic) and VI=100 (best oil, paraffinic) but since the conception of the scale better oils have also been produced, leading to VIs greater than 100 (see below).
VI improver additives and higher quality base oils are widely used nowadays which increase the VIs attainable beyond the value of 100. The Viscosity Index of synthetic oils ranges from 80 to over 400.
-
Ok, το μεγάλο άνοιγμα στο ιξώδες το καταλαβαίνω. Και σε κάθε περίπτωση, εγώ πάντα αλλάζω κοντά στις 8.000 χλμ. Εξάλλου στη δική μου περίπτωση με νοιάζει η αντοχή σε πλούσιο μείγμα, τις υψηλές στροφές και την πίεση υπερπλήρωσης, παρά η μακρά περίοδος χρήσης ενός γεμίσματος λαδιού. Εκεί, οι προδιαγραφές μοιάζουν πολύ καλές.
Από πλευράς κόστους/απόδοσης στα λεφτά των Castrol Sport Edge 10 60 (12,5Ε/λτ) τι άλλο παίζει? -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
οι κατασκευαστές ...
δεν λένε ότι δεν μπορείς να ανακατέψεις .... αν είναι ίδιας ποιότητας λάδια
αλλά λένε ότι δεν ενδείκνυταιΔεν λένε ότι δεν ενδείκνυται.
Λένε αυτό που έγραψα παραπάνω, ότι αν τα αναμίξεις δεν ισχύουν τα όρια χιλιομέτρων που γράφουν στις συσκευασίες. -
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
- Γιατί δεν θα τα χρησιμοποιούσες
- Τι εννοείς ΣΥΧΝΑ
Γιατί έχουν μεγάλο εύρος και είναι ένα σχετικό λεπτό λάδι που χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες VII για να μην λεπταίνει πολύ όταν ζεσταίνεται. Τα VII δεν είναι λιπαντικά, δεν λιπαίνουν (είναι πολυμερή - πλαστικά) και χαλάνε σχετικά γρήγορα.
Τα χρησιμοποιείς μόνο αν το λάδι ζεσταίνεται πολύ και δεν έχεις ικανοποιητική πίεση λαδιού (όταν ζεσταίνεται).
Ένα 15W40, 15W50 αντέχει καλύτερα στο σκίσιμο. Αν ο κατασκευαστής ζητάει 10W60 τα αλλάζεις συχνά.
εντιτ
όχι ότι τα 15W40, 15W50 αντέχουν πολλά χιλιόμετρα.
μόνο λεπτά λάδια αντέχουν ΠΟΛΛΑ χιλιόμετρα. -
redline 20-60
motul 300V 20-60Mobil1 (PAO) 15-50
Silkolene PRO R (Ester) 15-50
Redline 15-50
motul 300V 15-50έχεις μεγάλες ανοχές ?
έχεις κάνει επισκευές στο μοτέρ ....?
τα καίει τα 10-60 ? -
Περι ανάμειξης:
Τα λάδια που είναι για τα αμορτισέρ μοτοσυκλετών (fork oil) βγαίνουν σε ιξώδη 10-20-30-40-50 κτλ. Οι κατασκευαστές δηλώνουν ρητά πως άν πχ θέλεις λάδι ιξώδους 35 μπορείς να αναμείξεις μισή ποσότητα 30 και μισή 40.
Λογικά κάτι αντίστοιχο θα γίνεται και με τα λάδια κινητήρων, άσχετα αν δέν το λένε οι κατασκευαστές. Πχ αν αναμείξεις 0-30 με 15-50 υποθέτω οτι το αποτέλεσμα περίπου θα είναι περίπου 10-40.
-
Ο χρήστης eos-kollhmenos έγραψε:
Miltellas12/12/2006, 20:26
Γενικά η σειρά EDGE (ή SYNTEC στις ΗΠΑ) της Castrol είναι πολύ καλή (η κορυφαία της).** Όμως αυτό που έχει εντυπωσιάσει (για Castrol) είναι το 0W30**: http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument..........
Αυτό βάζω στο δικό μου......10€/Λ
-
τα μπερδεψες,αλλο τα λαδια μηχανης και αλλο της μπουκαλας που ειναι υδραυλικου.
στον εκσκαφεα που εχω αντι για λαδι υδραυλικου στην αντλια βαζω 30diesel. -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
redline 20-60
motul 300V 20-60Mobil1 (PAO) 15-50
Silkolene PRO R (Ester) 15-50
Redline 15-50
motul 300V 15-50έχεις μεγάλες ανοχές ?
έχεις κάνει επισκευές στο μοτέρ ....?
τα καίει τα 10-60 ?Τα περισσότερα από τα λάδια που αναφέρετε είναι περισσότερο παχύρευστα όταν είναι κρύα αλλά και στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας τους (ειδικά το redline και το motul 300V). το αμάξι είναι Alfa Romeo twin Spark. Έχει μεταβλητό χρονισμό το οποίο άνετα διαλύεται όταν το αμάξι έχει παχύ λάδι, επειδή αργεί να 'δουλέψει' στο μηχανισμό του variator.
Τα 15-50 τα χρησιμοποιώ στο αγωνιστικό μου, αλλά βάζω τα Torco SR-5 (εκεί να δείτε αντοχές....).
Τέλος πάντων. Θα δω. Το Sport Edge είναι το νεότερο και καλύτερο λαδάκι της castrol, στην Αγγλία το χρησιμοποιούν κατά κόρον σε Lotus σε trackdays, έχει καλά reviews.Το αμάξι...
Ανοχές ελπίζω να μην έχει μεγαλύτερες από του κατασκευαστή, ο οποίος για το συγκεκριμένο μοτέρ αναφέρει ρητά 10W60.
Επισκευές όχι, μετατροπή ναι
Όχι δεν τα 'καίει'. αλλά όταν δοκίμασα 10W40 ύστερα από προτροπές ανθρώπων που έλεγαν ότι τα πολύ νέα 10w40 είναι μια χαρά αντικαταστάτες των 10w60 απλά αυτά εξαφανίζονταν (1λίτρο ανά 1000χλμ) -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
μπορεις να ανακατεψεις 10-40 με 10 -40 αλλα οχι 10-40με 15-50 π.χ.
Αυτό ποιος το λέει;
Πως νομίζεις ότι φτιάχνουν τα λάδια οι κατασκευαστές;
ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΥΝ.λεω οτι γνωριζω απο ειδικους,αλλα δεν γνωριζω να σου κανω πληρη αναλυση.
Επειδή έχουμε γεμίσει από 'ειδικούς', καλό είναι να κοιτάζουμε και τι αναφέρουν γραπτά οι κατασκευαστές προτού αναπαράγουμε κάτι που ακούσαμε από κάποιον 'ειδικό' σαν να είναι κανόνας της φυσικής.
-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
Λοιπόν με τα Castrol λίγο ταρακουνήθηκα.
Ποια είναι η γνώμη σας για τα Edge SPORT 10W-60?
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocumentΈως τώρα αναφερθήκατε στο απλό, παλαιότερο Edge.
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocumentΚαι στην τελική, όταν το Castrol Sport 10W 60 έχει 12,5Ε το λίτρο, τι καλύτερο παίρνω σε αυτά τα λεφτά???
Το αμάξι είναι Alfa 166 2.0 twin Spark με Rotrex στα 0,7 bar. είναι μοντέλο facelift που για κάποιον άγνωστο για εμένα λόγο ο κατασκευαστής προτείνει 10W60 αποκλειστικά, σε αντίθεση με τα παλαιότερα Twin spark μοτέρ.Selenia Racing
http://www.flitalia.it/en/fl/component/ ... temid,254/ -
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
...
Όχι δεν τα 'καίει'. αλλά όταν δοκίμασα 10W40 ύστερα από προτροπές ανθρώπων που έλεγαν ότι τα πολύ νέα 10w40 είναι μια χαρά αντικαταστάτες των 10w60 απλά αυτά εξαφανίζονταν (1λίτρο ανά 1000χλμ)Αν σου έκαιγε τα 10w40 που έβαλες - υποψιάζομαι τα γνωστά GroupIV/V, τότε θα πρότεινα να δοκιμάσεις κάποιο ποιοτικό 50άρι για τουλάχιστον 2000 χλμ (στα πρώτα 1000 χλμ μπορεί να σου καίει τα υπολείμματα του προηγούμενου λαδιού που έχει μείνει μέσα στον κινητήρα - συνήθως είναι πάνω από μισό λίτρο μέσα όσο και να περιμένεις να στάξουν).
Αν σου καίει και το 50άρι τότε μόνο να πας σε 60άρι.Έτσι θα έχεις βάλει το λεπτότερο που μπορεί να μπεί στον κινητήρα σου, κάτι πολύ θεμιτό
-
Στο ΜΙΝΙ cooper R50,εβαζα τα Castrol GTX 5-30 LL-04.Εχουν καταργηθει αυτα τα λαδια ?Δε μπορω να τα βρω.Μηπως τα αντικατεστησαν τα EDGE?
H BMW μου δινει τα 'δικα ' της 5-30 με 12 Ευρω το λιτρο,μηπως να βαλω αυτα? -
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Στο ΜΙΝΙ cooper R50,εβαζα τα Castrol GTX 5-30 LL-04.Εχουν καταργηθει αυτα τα λαδια ?Δε μπορω να τα βρω.Μηπως τα αντικατεστησαν τα EDGE?
H BMW μου δινει τα 'δικα ' της 5-30 με 12 Ευρω το λιτρο,μηπως να βαλω αυτα?Καμία σχέση τα GTX με τα EDGE. Αν θες να ξαναβάλεις τα GTX πάρε τηλ. Μπορεί να μην τα έχουν στο site αλλά να τα έχουν στο κατάστημα.
Αν δεν θέλεις να το ψάξεις βάλε ότι δίνει η BMW, διαφορετικά γράψε μας περισσότερες πληροφορίες για να σε βοηθήσουμε.
-
Απο οτι ειδα και το EDGE 5-30,καλυπτει την LL 04,αρα μπορω να βαλω και αυτο.
Αλλαγες κανω καθε 10000 χλμ,το αυτοκινητο κινειται στην Αθηνα αλλα και σε ταξιδια και τρωει αρκετο σκισιμο...
Και της BMW ,δε πρεπει να ειναι κακα,και η τιμη τους μου φαινεται σχετικα λογικη.
Τι προτεινετε? -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Λοιπόν με τα Castrol λίγο ταρακουνήθηκα.
Ποια είναι η γνώμη σας για τα Edge SPORT 10W-60?
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocumentΈως τώρα αναφερθήκατε στο απλό, παλαιότερο Edge.
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocumentΚαι στην τελική, όταν το Castrol Sport 10W 60 έχει 12,5Ε το λίτρο, τι καλύτερο παίρνω σε αυτά τα λεφτά???
Το αμάξι είναι Alfa 166 2.0 twin Spark με Rotrex στα 0,7 bar. είναι μοντέλο facelift που για κάποιον άγνωστο για εμένα λόγο ο κατασκευαστής προτείνει 10W60 αποκλειστικά, σε αντίθεση με τα παλαιότερα Twin spark μοτέρ.Selenia Racing
http://www.flitalia.it/en/fl/component/ ... temid,254/OK, τα ξέρω αλλά είνσι αρκετά παλιά.
-
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Απο οτι ειδα και το EDGE 5-30,καλυπτει την LL 04,αρα μπορω να βαλω και αυτο.
Αλλαγες κανω καθε 10000 χλμ,το αυτοκινητο κινειται στην Αθηνα αλλα και σε ταξιδια και τρωει αρκετο σκισιμο...
Και της BMW ,δε πρεπει να ειναι κακα,και η τιμη τους μου φαινεται σχετικα λογικη.
Τι προτεινετε?Βάλε οποιαδήποτε Castrol που να έχουν την προδιαγραφή LL 04, και η BMW τα Castrol βάζει
Περι λιπαντικών γενικώς