-
Συνήθως εκεί είναι το λάθος και οι ψηφιακές ενδείξεις είναι αρκετά ακριβείς. Είναι ΑΚΡΙΒΑ τα αναλογικά όργανα που έχουν ακρίβεια.
Στα ακριβά όμως αμάξια είναι ξεφτίλα να υπάρχουν ανακριβή αναλογικά κοντέρ - όταν δίνεις 40 και 50 χιλιάρικα ο κατασκευαστής οφείλει να σου δώσει ακριβές κοντέρ.
-
Στο 'κρυφό' μενού που έχουν πολλά αυτοκίνητα μπορείς να δεις σχεδόν ακριβώς την ταχύτητα σου. Π.χ. στο GTI υπάρχει το κρυφό μενού στις ενδείξεις θερμοκρασίας του κλιματισμού όπου αν βάλεις την ταχύτητα η ένδειξη που παίρνεις από εκεί είναι σχεδόν ταυτόσημη με του gps.
Στην ουσία και τα αναλογικά όργανα, 'ψηφιακά' είναι και αυτά υπό την έννοια ότι αναπαριστούν αναλογικά τις ψηφιακές ενδείξεις του εγκεφάλου και απλά λόγω της αναλογικότητας τους είναι πιο ευμετάβλητα στις ενδείξεις τους από τον ίδιο τον εγκέφαλο. Μπορεί δηλαδή ο εγκέφαλος να αλλάξει τις ενδείξεις τους κατά το δοκούν. Π.χ. (άσχετο με την ταχύτητα) πηγαίνω αρκετά πλακωμένος και μου βγάζει ένδειξη για βενζίνη και ότι η ρεζέρβα αρκεί για 10 χλμ. Ο δείκτης βενζίνης είναι ένα κλικ πάνω από το 0, στη μέση περίπου της κόκκινης περιοχής. Μηδενίζω το τριπ και χαλαρώνω πολύ τους ρυθμούς. Μετά από λίγο(αφού δημιουργήθηκε μια νέα ένδειξη για τη μέση κατανάλωση ΠΟΛΥ χαμηλότερη από πριν) ο δείκτης ανεβαίνει και ΒΓΑΊΝΕΙ από τα κόκκινα και ΣΒΗΝΕΙ η ρεζέρβα. Πιο απλά ο εγκέφαλος με βάση το ρυθμό ανεβάζει και κατεβάζει (λίγο εννοώ έτσι?) τις ενδείξεις. Η ένδειξη της βενζίνης ενώ αναπαρίσταται αναλογικά μέσα στο καντράν στην ουσία είναι ψηφιακή και ευμετάβλητη με βάση πως έχει προγραμματιστεί ο εγκέφαλος.
Νομίζω όλες οι εταιρείες είναι 'υποχρεωμένες' να δείχνουν παραπάνω από την πραγματική ταχύτητα στο ταχύμετρο για λόγους ασφαλείας. Δηλαδή οι αισθητήρες και ο εγκέφαλος καταγράφουν την πραγματική ταχύτητα αλλά τη μεταφέρουν στο κοντέρ με ένα +4% έως +7% παραπάνω. Υπάρχουν βέβαια εξαιρέσεις και προς τα πάνω και προς τα κάτω. Της Μερσεντές συνήθως τα ταχύμετρα κλέβουν ελάχιστα, της Βειρόν ΔΕΝ κλέβει καθόλου (λογικό! ) και του GTI κλέβει ΠΟΛΥ (πάνω από τα 200). Π.χ. στα 100 κοντέρ είσαι περίπου 96 gps , στα 200 είσαι περίπου 191-192 αλλά από κεί και πάνω γίνεται πανηγύρι, το οποίο μάλλον έγινε επίτηδες από τους προγραμματιστές του εγκεφάλου για να γεμίσουν κάπως το κοντέρ έστω και ψεύτικα αφού είχαν την έμπνευση να το 300ρίσουν. Έτσι μπορείς να δεις άνετα σε ευθεία 250+ με το Gps να γράφει περίπου 230+ και το κορυφαίο είναι ότι μπορείς να δεις σε κατηφόρα 270 ( ) με το gps να γράφει 243-244, όταν η επίσημη τελική είναι στα 235. Το κλέψιμο σε αυτά τα χιλιόμετρα είναι +11-12% το οποίο είναι πολύ αλλά όπως είπα δε νομίζω ότι έγινε από λάθος αλλά επίτηδες. Άλλωστε λάθη στην εποχή των υπολογιστών είναι δύσκολο να γίνουν. Στην ουσία σχεδόν όλα (πέρα από βλάβες) στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν προβλεφθεί.
Συνοψίζοντας, όπως αναφέρθηκε η πιο σωστή λύση για τη μέτρηση της ταχύτητας είναι το GPS. Αυτά που έχουν τα κινητά ή κάποια άλλα φθηνά την κάνουν τη δουλειά αλλά έχουν πολύ αργή ανανέωση. Τα πιο καλά gps (είτε κάποιο από τα vbox, performance box της Racelogic είτε κάποια απλή συσκευή gps αλλά ανώτερης τιμής) έχουν πολύ υψηλότερο ρυθμό ανανέωσης (10 ή 20 HZ) και έτσι παίρνεις ακόμη πιο ακριβείς μετρήσεις (θα τα δεις αυτά να παίζουν με το 1 χλμ ενώ τα πιο απλά είναι πιο 'αναίσθητα'). Για την ταχύτητα όμως όπως προείπα γενικά ακόμη και ένα απλό GPS κινητού μπορεί να σου δώσει πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια για την ταχύτητα σου από ότι το κοντέρ.
ΕΝΤΙΤ: ξέχασα να αναφέρω ότι ΚΑΙ τα στροφόμετρα έχουν απόκλιση από τις πραγματικές στροφές του κινητήρα. Οπότε όπως ανέφεραν και άλλοι φίλοι ο μόνος ΣΙΓΟΥΡΟΣ δρόμος για την ακριβή μέτρηση της ταχύτητας είναι κάτι έξω από το όχημα, όπως το GPS ή τα ραντάρ της τροχαίας (αλλά τα τελευταία δεν είναι 'σωστό' να τα χρησιμοποιούμε για τέτοιο σκοπό όπως στο κόμικ Joe Bar όπου κάνανε κόντρες και για να υπάρχει 'δίκαιος' κριτής πηγαίνανε ηθελημένα στα ραντάρ και αυτός με τη μεγαλύτερη ταχύτητα στην κλήση ήταν ο νικητής του στοιχήματος!!! )
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Συνήθως εκεί είναι το λάθος και οι ψηφιακές ενδείξεις είναι αρκετά ακριβείς. Είναι ΑΚΡΙΒΑ τα αναλογικά όργανα που έχουν ακρίβεια.
Στα ακριβά όμως αμάξια είναι ξεφτίλα να υπάρχουν ανακριβή αναλογικά κοντέρ - όταν δίνεις 40 και 50 χιλιάρικα ο κατασκευαστής οφείλει να σου δώσει ακριβές κοντέρ.Ποιό σύγχρονο αμάξι έχει πια αναλογικό ταχύμετρο (όχι απλώς αναλογική ένδειξη, με ψηφιακά ηλεκτρονικά από πίσω κι ένα βηματικό κινητήρα να ελέγχει τη βελόνα);
Στη περίπτωση αυτή το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο, αφού και τα όργανα και η ένδειξη του cc έχουν την ίδια πηγή δεδομένων. Μια σωστή σύγκριση θα ήταν το cc σε σχέση με τις πινακίδες χιλιομετρικής θέσης στο δρόμο + ένα χρονόμετρο.
Π.χ. (άσχετο με την ταχύτητα) πηγαίνω αρκετά πλακωμένος και μου βγάζει ένδειξη για βενζίνη και ότι η ρεζέρβα αρκεί για 10 χλμ. Ο δείκτης βενζίνης είναι ένα κλικ πάνω από το 0, στη μέση περίπου της κόκκινης περιοχής. Μηδενίζω το τριπ και χαλαρώνω πολύ τους ρυθμούς. Μετά από λίγο(αφού δημιουργήθηκε μια νέα ένδειξη για τη μέση κατανάλωση ΠΟΛΥ χαμηλότερη από πριν) ο δείκτης ανεβαίνει και ΒΓΑΊΝΕΙ από τα κόκκινα και ΣΒΗΝΕΙ η ρεζέρβα. Πιο απλά ο εγκέφαλος με βάση το ρυθμό ανεβάζει και κατεβάζει (λίγο εννοώ έτσι?) τις ενδείξεις.
Αυτό -αν πράγματι συμβαίνει- είναι σχεδιαστικό λάθος. Ο δείκτης βενζίνης υποτίθεται ότι δείχνει αυτό ακριβώς που υποννοεί το όνομα του: τη στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Πέρα από το ότι είναι χαζό σαν ιδέα ('αν πάω αργά θα γεμίσει το ρεζερβουάρ!'), υπάρχει μια ξεχωριστή ένδειξη γι αυτή ακριβώς τη δουλειά: το 'βεληνεκές' που έχουν οι περισσότεροι υπολογιστές ταξιδιού.
Άλλωστε λάθη στην εποχή των υπολογιστών είναι δύσκολο να γίνουν. Στην ουσία σχεδόν όλα (πέρα από βλάβες) στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν προβλεφθεί.
Κι όμως. Η μεγαλύτερη αιτία σφαλμάτων είναι το μέγεθος των τροχών. Και σε ένα κόσμο όπου υπάρχουν ακόμα και οδηγοί που αφήνουν τα ελαστικά τους να πέφτουν στα 16psi (πραγματική περίπτωση στα Ζώα) ισχύει το GIGO...
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Στη περίπτωση αυτή το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο, αφού και τα όργανα και η ένδειξη του cc έχουν την ίδια πηγή δεδομένων. Μια σωστή σύγκριση θα ήταν το cc σε σχέση με τις πινακίδες χιλιομετρικής θέσης στο δρόμο + ένα χρονόμετρο.Σφάλμα έχει μόνο το ταχύμετρο, όχι ο χιλιομετρητής. Στο C4 αν πάω με 100 σταθερά με το cc, ο υπολογιστής βγάζει αν θυμάμαι καλά 96 μέση ταχύτητα.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Π.χ. (άσχετο με την ταχύτητα) πηγαίνω αρκετά πλακωμένος και μου βγάζει ένδειξη για βενζίνη και ότι η ρεζέρβα αρκεί για 10 χλμ. Ο δείκτης βενζίνης είναι ένα κλικ πάνω από το 0, στη μέση περίπου της κόκκινης περιοχής. Μηδενίζω το τριπ και χαλαρώνω πολύ τους ρυθμούς. Μετά από λίγο(αφού δημιουργήθηκε μια νέα ένδειξη για τη μέση κατανάλωση ΠΟΛΥ χαμηλότερη από πριν) ο δείκτης ανεβαίνει και ΒΓΑΊΝΕΙ από τα κόκκινα και ΣΒΗΝΕΙ η ρεζέρβα. Πιο απλά ο εγκέφαλος με βάση το ρυθμό ανεβάζει και κατεβάζει (λίγο εννοώ έτσι?) τις ενδείξεις.
Αυτό -αν πράγματι συμβαίνει- είναι σχεδιαστικό λάθος. Ο δείκτης βενζίνης υποτίθεται ότι δείχνει αυτό ακριβώς που υποννοεί το όνομα του: τη στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Πέρα από το ότι είναι χαζό σαν ιδέα ('αν πάω αργά θα γεμίσει το ρεζερβουάρ!'), υπάρχει μια ξεχωριστή ένδειξη γι αυτή ακριβώς τη δουλειά: το 'βεληνεκές' που έχουν οι περισσότεροι υπολογιστές ταξιδιού.
Άλλωστε λάθη στην εποχή των υπολογιστών είναι δύσκολο να γίνουν. Στην ουσία σχεδόν όλα (πέρα από βλάβες) στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν προβλεφθεί.
Κι όμως. Η μεγαλύτερη αιτία σφαλμάτων είναι το μέγεθος των τροχών. Και σε ένα κόσμο όπου υπάρχουν ακόμα και οδηγοί που αφήνουν τα ελαστικά τους να πέφτουν στα 16psi (πραγματική περίπτωση στα Ζώα) ισχύει το GIGO...
Αυτό που έγραψα για το δείκτη 'περνάει' και στο βεληνεκές που δείχνει το τριπ. Δηλαδή μόλις 'ανέβει' λίγο ο δείκτης τότε και τα 10 υπολειπόμενα χλμ στο τριπ γίνονται 20. Αλλά να σου πω την αλήθεια δεν με έχει χαλάσει αυτό και μάλλον το βρίσκω και 'έξυπνο'-χρήσιμο και μέχρι και ενός σημείου 'αγχολυτικό'. Ανάλογα με το ρυθμό σου σου δείχνει και το βεληνεκές και το ρεζερβουάρ. Αν πας πλακωμένος και σου κάνει ένα κλικ κάτω το δείκτη τότε σε προειδοποιεί πολύ πιο παραστατικά από ότι να έβλεπες απλά το δείκτη στη μέση της κόκκινης περιοχής και να έπρεπε μόνος σου να υπολογίσεις το πόσο θα έπεφτε σε συνάρτηση με το ρυθμό σου. Στην κάνει αυτή τη δουλειά ο 'εγκέφαλος'. Στην αρχή μου φάνηκε και μένα μ@λακία, αλλά 2-3 φορές μου έφτασα εκεί (σπανίως πέφτω κάτω από το 1/3 στη βενζίνη) τελικά μου φάνηκε χρήσιμο και ωραίο 'παιχνιδάκι'.
Για τα λάστιχα έχεις δίκιο απόλυτο. Και μένα μου έχει τύχει ουκ ολίγες φορές στην εθνική να βλέπω (με το μάτι και μόνο) ιχ με λάστιχα έτοιμα να ξεζαντάρουν από τη χαμηλή πίεση. Αλλά και τι να του πεις του μόρτη ? Να του κορνάρεις και να τον 'συμβουλεύσεις' από το παράθυρο? Θα ακούσεις και κανένα γαμοκάντηλο στο τέλος! Οδηγική παιδεία στην Ελλάδα είναι έννοια άγνωστη.
Εγώ απλά αναφέρθηκα στα 'λάθη' στο σύστημα του αυτοκινήτου. Δηλαδή οι αποκλίσεις πλέον είναι προγραμματισμένες από το εργοστάσιο. Δεν επαφίεται πια (όπως έγραψε και κάποιος φίλος πιο πάνω) στο φιλότιμο της ντίζας να μεταφέρει την πληροφορία.Υ.Γ. το 'Gigo' είναι ακρωνύμιο? Τι σημαίνει?
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Στην αρχή μου φάνηκε και μένα μ@λακία, αλλά 2-3 φορές μου έφτασα εκεί (σπανίως πέφτω κάτω από το 1/3 στη βενζίνη) τελικά μου φάνηκε χρήσιμο και ωραίο 'παιχνιδάκι'.
Εγώ εξακολουθώ να το θεωρώ χαζό και (δεν το λέω προσωπικά σ'εσένα) άλλο ένα σημάδι του ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα απευθύνονται σε όλο και περισσότερο ανόητους οδηγούς.
Δεν με πειράζουν συστήματα όπως το αυτόματο άναμμα φώτων ή αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες. Κάποιος θα μπορούσε να σχολιάσει 'Κουλός είσαι και δεν μπορείς να γυρίσεις ένα κουμπί όταν βλέπεις ότι βρέχει/σκοτεινιάζει;', από την άλλη όμως μειώνουν το φόρτο εργασίας του οδηγού.
Η συγκεκριμένη σχεδιαστική νοοτροπία του double guessing όμως με βρίσκει αντίθετο. Η βελόνα με τη μάνικα από δίπλα οφείλει να λέει το πόσο καύσιμο έχω ακόμα και η οθόνη range είναι που δείχνει το πόσο μακριά μπορώ να φτάσω ως συνάρτηση του ρυθμού που πάω και του πόσο καύσιμο έχω.
Το να βάλεις αυτή τη πληροφορία (ρυθμός κατανάλωσης) στο βενζινόμετρο προκαλεί ασάφειες και μπερδέματα.Αλλά και τι να του πεις του μόρτη ? Να του κορνάρεις και να τον 'συμβουλεύσεις' από το παράθυρο? Θα ακούσεις και κανένα γαμοκάντηλο στο τέλος!
Υ.Γ. το 'Gigo' είναι ακρωνύμιο? Τι σημαίνει?Το έχω πει σε 2-3 που έχω πετύχει μέσα στην πόλη.
Το GIGO σημαίνει 'Garbage In - Garbage Out'. Δηλαδή ακόμα και αν μια διαδικασία-μέθοδος υπολογισμού είναι σωστή, αν εισάγεις λάθος δεδομένα, θα πάρεις λάθος αποτέλεσμα. -
Συμφωνώ κατά βάση με τα λεγόμενα σου και όπως ξαναέγραψα και μένα την πρώτη φορά που το παρατήρησα μου φάνηκε ανόητο αλλά εν τέλει μου φάνηκε πιο χρήσιμο αυτό από το απλά να μου δείχνει οπτικά πόσο περίπου μένει. Και λέω περίπου γιατί αν το ρεζερβουάρ έδειχνε σε λίτρα (με ακρίβεια) τότε θα συμφωνούσα απόλυτα ότι είναι ηλίθιο. Αλλά αφού ο δείκτης δείχνει το 'περίπου' μου φάνηκε σχετικά 'χρήσιμο' αυτό που κάνανε.
Βέβαια, χωρίς να είμαι ειδικός, με τα λεγόμενα σου μπήκα σε σκέψεις μήπως ΔΕΝ το θέλανε αυτό και πολύ και απλά το βεληνεκές είναι 'συνδεδεμένο' με το δείκτη για λόγους (τι άλλο) οικονομίας, έστω και 10 γραμμών κώδικα!
Γενικά μιλώντας πάντως εμένα αυτά τα γκατζετοειδή στο αμάξι που ανέφερες με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Και μένα έχει αυτόματο άναμμα στους προβολείς και αισθητήρα βροχής. Παρόλο που δουλεύουν σχετικά καλά (έχω ακούσει διάφορα παλαβά για αυτά τα συστήματα) δε μπορώ να πω ότι μου κάνουν πιο εύκολη τη ζωή μέσα στο αυτοκίνητο (συγκρίνοντας τώρα που τα έχω με τότε που δεν τα είχα) και πολύ απλά κάνουν ένα αυτοκίνητο εκτός από πιο βαρύ και αρκετά πιο ακριβό εν τέλει(π.χ. ο αισθητήρας για την αυτόματη σκίαση του εσωτερικού καθρέφτη κοστολογείται 300 ευρώ παρά κάτι για αλλαγή αν χαλάσει ! Χίλιες φορές δηλαδή ο κλασσικός μοχλουδάκος στη πίσω μεριά) .
για να γυρίσω και στο θέμα είχα βρει πριν καιρό ένα βιντεάκι με τη νέα Μ3 με τον περιοριστή μετατοπισμένο στα 280 ΚΜ (αν έχεις αγωνιστική άδεια και 2.5 χιλιάρικα περίπου να σου περισσεύουν στο ξεκλειδώνουν για τα 280. Ακόμη καλύτερα όμως στο ξεκλειδώνει ένα πρόγραμμα με τα μισά! ) και ταχύμετρο στα 300+. Το βρήκα και το παραθέτω:
http://www.youtube.com/watch?v=uKbaGnkq ... re=relatedΑκολούθως παραθέτω και ένα άλλο τελίκιασμα το όποιο είναι λίγο καραγκιοζιλίκι αλλά έχει γέλιο όταν κάνει τον 'κόφτη' και όταν του τελειώνει η άνασα !
Youtube Video -
για να γυρίσω και στο θέμα είχα βρει πριν καιρό ένα βιντεάκι με τη νέα Μ3 με τον περιοριστή μετατοπισμένο στα 280 ΚΜ (αν έχεις αγωνιστική άδεια και 2.5 χιλιάρικα περίπου να σου περισσεύουν στο ξεκλειδώνουν για τα 280. Ακόμη καλύτερα όμως στο ξεκλειδώνει ένα πρόγραμμα με τα μισά! ) και ταχύμετρο στα 300+. Το βρήκα και το παραθέτω:
http://www.youtube.com/watch?v=uKbaGnkq ... re=related' target='_blankΓια μια στιγμη νομιζα οτι ηταν απο το κουπε κλαμπ καποιο φιατ με 520 αλλογα που εχουμε!!!
Το δικο μου κουπε στα 220 εχει 217 πραγματικα με το κιβωτιο του Μπαρκετα,,,,με gps!!!!
Aπειραχτο κοντερ!!!,,,,Λαστιχο 205/45-16.. -
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Στο 'κρυφό' μενού που έχουν πολλά αυτοκίνητα μπορείς να δεις σχεδόν ακριβώς την ταχύτητα σου. Π.χ. στο GTI υπάρχει το κρυφό μενού στις ενδείξεις θερμοκρασίας του κλιματισμού όπου αν βάλεις την ταχύτητα η ένδειξη που παίρνεις από εκεί είναι σχεδόν ταυτόσημη με του gps.Ελαφρώς off-topic, αλλά ξέρει κανείς αν μπορεί να δει κανείς το κρυφό μενού σε Golf με climatronic που δεν έχει κουμπί ECON, αλλά κουμπί 'A/C';
-
Στο Punto μου σε ευθεια βλεπω 185+ χιλιομετρα στο κοντερ που αντιστοιχουν σε περιπου 5700 στροφες.Και συμφωνα με τους υπολογισμους μου παω πραγματικα με 171 χιλιομετρα.Δηλαδη λογικη τιμη αφου ο κατασκευαστης δινει τελικη 174χλμ.
Τελικα κλεβουν πολυ τα πουστικα τα κοντερ -
Η προσσέγγιση του yugo-para-siempre για τον υπολογισμό της πραγματικής ταχύτητας του οχήματος είναι πολύ σωστή. Φυσικά υπάρχουν διαφορές που οφείλονται στην πραγματική διάμετρο του τροχού, δηλαδή στο πέλμα που έχει, αλλά και στην απόκλιση των στροφών του κινητήρα, αλλά είναι πολύ μικρές και εν πάσει περιπτώσει μπορούν και αυτές να υπολογιστούν με αρκετή ακρίβεια αν και δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα.
Η ένδειξη ταχυμέτρου είναι λιγότερο ακριβής στις περισσότερες περιπτώσεις.
Ακόμη λιγότερο ακριβής είναι η ένδειξη GPS διότι τα συγκεκριμένα όργανα έχουν εξ' ορισμού πεπερασμένη ακρίβεια.
Vbox και άλλα είναι εκτός πραγματικότητας μέσου οδηγού.Εναλλακτικά μπορεί κάποιος να κάνει την εξής μέτρηση η οποία είναι πολύ ακριβής όπως η πρώτη. Σε πολλούς δρόμους υπάρχουν στο πλάι οδοσήματα με ενδείξεις απόστασης, συνήθως χιλιόμετρα αλλά και σε πολλές περιπτώσεις π.χ. Αττική οδός 500 μέτρα. Οι αποστάσεις αυτές είναι πολύ ακριβείς διότι γίνονται σχεδόν παντού με τοπογραφικά όργανα. Διανύει με το αυτοκίνητό του μιά δεδομένη απόσταση 500 ή 1000 μέτρων με σταθερή ταχύτητα και διαιρεί με τον χρόνο κατά τον γνωστό τύπο v = s /t.
Π.χ. έστω ότι ένα αυτοκίνητο τρέχει με ταχύτητα 150 κοντέρ σταθερά για 500 μέτρα και κάνει την απόσταση αυτή σε 12,5 sec. Τότε έχουμε v = 500/12,5 = 40 m/sec και για να μετατρέψουμε τα 40 m/sec σε km/h πολλαπλασιάζουμε επί 3,6 και έχουμε 144 km/h. Αφού το κοντέρ δείχνει 144 km/h αντί να δείχνει 150 km/h σημαίνει πως σε αυτή τη ζώνη ταχύτητας έχουμε απόκλιση προς τα κάτω κατά 4%. Σημαντικό είναι να κρατηθεί σταθερή η ταχύτητα σε όλο το μήκος των 500 π.χ. μέτρων.Εδώ βοηθάει το cruise control αν υπάρχει. Επίσης πρέπει να την επαναλάβετε και σε άλλο δρόμο για να σιγουρευτείτε. -
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Έλλειψη συντήρησης δύσκολα. Πιθανότερο είναι να έχει αλλάξει διάσταση λάστιχου και να έχει αλλάξει το βήμα.Αυτό που είπε ο Κώστακης είναι!
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Η προσσέγγιση του yugo-para-siempre για τον υπολογισμό της πραγματικής ταχύτητας του οχήματος είναι πολύ σωστή. Φυσικά υπάρχουν διαφορές που οφείλονται στην πραγματική διάμετρο του τροχού, δηλαδή στο πέλμα που έχει, αλλά και στην απόκλιση των στροφών του κινητήρα, αλλά είναι πολύ μικρές και εν πάσει περιπτώσει μπορούν και αυτές να υπολογιστούν με αρκετή ακρίβεια αν και δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα.
Η ένδειξη ταχυμέτρου είναι λιγότερο ακριβής στις περισσότερες περιπτώσεις.
Ακόμη λιγότερο ακριβής είναι η ένδειξη GPS διότι τα συγκεκριμένα όργανα έχουν εξ' ορισμού πεπερασμένη ακρίβεια.
Vbox και άλλα είναι εκτός πραγματικότητας μέσου οδηγού.Εναλλακτικά μπορεί κάποιος να κάνει την εξής μέτρηση η οποία είναι πολύ ακριβής όπως η πρώτη. Σε πολλούς δρόμους υπάρχουν στο πλάι οδοσήματα με ενδείξεις απόστασης, συνήθως χιλιόμετρα αλλά και σε πολλές περιπτώσεις π.χ. Αττική οδός 500 μέτρα. Οι αποστάσεις αυτές είναι πολύ ακριβείς διότι γίνονται σχεδόν παντού με τοπογραφικά όργανα. Διανύει με το αυτοκίνητό του μιά δεδομένη απόσταση 500 ή 1000 μέτρων με σταθερή ταχύτητα και διαιρεί με τον χρόνο κατά τον γνωστό τύπο v = s /t.
Π.χ. έστω ότι ένα αυτοκίνητο τρέχει με ταχύτητα 150 κοντέρ σταθερά για 500 μέτρα και κάνει την απόσταση αυτή σε 12,5 sec. Τότε έχουμε v = 500/12,5 = 40 m/sec και για να μετατρέψουμε τα 40 m/sec σε km/h πολλαπλασιάζουμε επί 3,6 και έχουμε 144 km/h. Αφού το κοντέρ δείχνει 144 km/h αντί να δείχνει 150 km/h σημαίνει πως σε αυτή τη ζώνη ταχύτητας έχουμε απόκλιση προς τα κάτω κατά 4%. Σημαντικό είναι να κρατηθεί σταθερή η ταχύτητα σε όλο το μήκος των 500 π.χ. μέτρων.Εδώ βοηθάει το cruise control αν υπάρχει. Επίσης πρέπει να την επαναλάβετε και σε άλλο δρόμο για να σιγουρευτείτε.έχουμε τεράστιο σφάλμα από την μέτρηση του χρόνου ....
-
Όχι δα. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια με χρονόμετρο χειρός γίνονταν οι μετρήσεις ακόμη και στα πρωταθλήματα. Ακόμη και ένα μέτριο κινητό έχει πολύ ακριβές χρονόμετρο και είναι πανεύκολος ο χειρισμός του.
Όμως σε κάθε περίπτωση πρέπει να κάνεις 2-3 μετρήσεις σε διάφορες ταχύτητες, ακόμη μπορείς να το συνδυάσεις με τον τρόπο που παρέθεσε ο yugo.
Αν το δοκιμάσεις θα δεις ότι το πιο δύσκολο είναι η τήρηση της ακριβούς ταχύτητας στο οδόμετρο, γι' αυτό αναφέρω ότι το cruise control είναι μεγάλη βοήθεια.
Κάθε αυτοκίνητο που είχα τα τελευταία 15 χρόνια το χρονομετρώ με αυτό τον τρόπο έτσι ώστε να ξέρω την απόκλισή του, και να ρυθμίζω ανάλογα την ταχύτητά μου σύμφωνα με τα όρια. -
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Ακολούθως παραθέτω και ένα άλλο τελίκιασμα το όποιο είναι λίγο καραγκιοζιλίκι αλλά έχει γέλιο όταν κάνει τον 'κόφτη' και όταν του τελειώνει η άνασα !
http://www.youtube.com/watch?v=O3PaQ6d4qj0' target='_blank' target='_blank'Air consumption 0-280 3 breaths.'
Θεϊκό! Ίσως όχι τόσο όσο το διάσημο 'βρούυυυμ, βρούυυυμ, γκαν, γκάν, βροοοοοοοοοούυυυμ' αλλά έχει πολύ πλάκα ο 'κόφτης' του! Και τα misfires όταν παίρνει ανάσα!Ακόμη λιγότερο ακριβής είναι η ένδειξη GPS διότι τα συγκεκριμένα όργανα έχουν εξ' ορισμού πεπερασμένη ακρίβεια.
? from the top my head, τα απλά ερασιτεχνικά GPS έχουν ακρίβεια 1m/s.
-
? from the top my head, τα απλά ερασιτεχνικά GPS έχουν ακρίβεια 1m/s.
Αν ισχύει αυτό τότε εξ' ορισμού αυτά τα GPS έχουν ακρίβεια +/- 3,6% στον υπολογισμό της ταχύτητας του οχήματος στην ζώνη των 100 km/h.
-
Nεο ρεκορ!!!Σε κατηφορα επιασα 205 στο κοντερ στις 6300 στροφες-->189 πραγματικα ,δηλαδη σφαλμα 16km/h
-
Θεωρητικά η μετάβαση από τη διάσταση των 185/60/R15 σε αυτή των 195/50/R15 δει είναι σωστή λόγω του υπάρχει μεταβολή στο βήμα του αυτοκινήτου πέραν του 3% (για την ακρίβεια 4,5%).Σφάλμα δηλαδή και στην ένδειξη του κοντέρ.
Την άνωθι μετάβαση την έκανα κι εγώ, πιο πριν από μένα πολλοί πολλοί άλλοι.
Που θέλω να καταλήξω?
Με τη μαμά διάσταση του Swift μου (185/60/R15) σε κατηφόρα πάντα, έχω δει μέχρι και 200χαω με το δείκτη του στροφομέτρου να είναι στις 5400σαλ.
Με τη διάσταση 195/50/r15 ,που έχω τώρα έχω ακριβώς τα ίδια δεδομένα!!!Δηλαδή 200χαω στις 5400σαλ!
Σε τι συμπεράσματα μπορώ να οδηγηθώ?
Κλεβει και αν ναι, κατα πόσο περισσότερο το κοντέρ μου,με την τωρινή διάσταση σε σχέση με τη μαμά?
Βασικά είναι ιδέα μου, ότι δεν άλλαξε τίποτα με αυτή τη μετάβαση στη διάσταση ελαστικών? -
Ο χρήστης Evgenios έγραψε:
Nεο ρεκορ!!!Σε κατηφορα **επιασα 205 **στο κοντερ στις 6300 στροφες-->189 πραγματικα ,δηλαδη σφαλμα 16km/hΣε γκρεμό με ευνοϊκό τυφώνα?
swift b.p.m
Ο evgenios όμως έχει το αμάξι του 'μαμά'
(Επίσης ο evgenios μάλλον τα έπιασε σε κατηφόρα αυτά τα χιλιόμετρα. ) -
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Ακολούθως παραθέτω και ένα άλλο τελίκιασμα το όποιο είναι λίγο καραγκιοζιλίκι αλλά έχει γέλιο όταν κάνει τον 'κόφτη' και όταν του τελειώνει η άνασα !
http://www.youtube.com/watch?v=O3PaQ6d4qj0' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blankΤραγικό λάθος ο τυπάς. Η τελική σχέση μετάδοσης είναι direct στις BMW
Με το Gps, μια χαρά αποτελέσματα βγάζεις, εφόσον μπορείς να κρατήσεις την τελική για αρκετό διάστημα.
Περι τελικης ταχυτητας και γενικα ταχυτητας...