-
Όσον αφορά το σακί με το τσιμέντο η ιστορία αφορά τα ανεκδιήγητα από οδική συμπεριφορά Ανατολικογερμανικά δίχρονα (πως στο καλό γράφεται) με τον κινητήρα πίσω. Μια βέργα τσιμεντένια (δεν έκοβε πολύ χώρο είχε βάλει συνάδελφος σε Skoda Target για να μην χάνει το ελαφρύ εμπρός μέρος και να μην επηρεάζεται από τους πλάγιους ανέμους.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Σχετικά με το βάρος. Ας πάρουμε μία Βολβάρα 240 και ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Να θυμηθούμε τις κρούσεις από την Φυσική. Έχουμε δύο σφαίρες εκ των οποίων η μία είναι κατά πολύ βαρύτερη της άλλης. Σε μία σύγκρουση η βαρύτερη θα διατηρήσει την κινητική της κατάσταση σχεδόν ακέραιη ενώ η άλλη θα πάει όπου να 'ναι. Το ίδιο θα συμβεί και με την Βολβάρα. Στη σύγκρουση θα συμπαρασύρει το 'θύμα' της πάνω στην πορεία της και κανείς στη Βολβάρα δεν θα καταλάβει τι ή ποιόν πάτησαν!Αυτο ισως και να ισχυε προσεγγιστικα αν μιλουσες για τριαξονικο σε σχεση με seicento.Το Volvo 240 ειναι φορτηγο;Ομολογω πως δεν ξερω αν και νομιζω οτι ειναι παλιο σενταν.Τελοσπαντων,αυτο ισχυει μονο για πολυ μεγαλυτερη σχετικα μαζα,οχι για διπλασια η τριπλασια,ανηκουν στην ιδια ταξη μεγεθους.Για παρομοιες μαζες και επειδη δεν προκειται για ελαστικες σφαιρες εχουν μεγαλη σημασια οι ζωνες παραμορφωσης του οχηματος.
Αν πχ τρακαρει ενα παλιο ford taunus πχ(διαλεξα μια ψιλομαουνα) με ενα punto οι επιβατες του punto εχουν πιο πολλες πιθανοτητες να τραυματιστουν λιγοτερο παρολο που το ford ειναι μεγαλυτερο και πιο βαρυ,γιατι η παθητικη ασφαλεια και η απορροφηση ενεργειας στο ford ειναι ελαχιστη.Αντιθετα σε ενα νεοτερο οχημα η απορροφηση της ενεργειας της συγκρουσης θα γινει σε συγκεκριμενα σημεια αφηνοντας κατα το δυνατον αθικτη την καμπινα.Αυτα πανω κατω αν και απο τη φυσικη της δεσμης εχουν περασει 7 χρονακια..........
-
Προσπάθησα να δώσω ένα παράδειγμα σχετικά με το τι εννοούν μερικοί ασφαλές αυτοκίνητο με όρους παλαιοτέρων ετών. Η βολβάρα που ανέφερα είναι και βαριά αλλά και γερή (μη ελαστική)με αποτέλεσμα αν πέσει πανω σε κάποιον να τον ρημάξει.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Προσπάθησα να δώσω ένα παράδειγμα σχετικά με το τι εννοούν μερικοί ασφαλές αυτοκίνητο με όρους παλαιοτέρων ετών. Η βολβάρα που ανέφερα είναι και βαριά αλλά και γερή (μη ελαστική)με αποτέλεσμα αν πέσει πανω σε κάποιον να τον ρημάξει.γεια σας,
φιλε μου εχω ενα Βολβο 265 GL 2.7 καραβαν, μοντ. 1980 (καταλαβαινεις για τι πραγμα μιλαω ) Μια φορα επεσα στον μπροστινο μου, αυτος ειχε μια παλια Μερσεντες και ειχε και κοτσαδορο.... ο τυπος οταν κατεβηκε μου ειπε: Ρε φιλε νομιζα οτι επεσε φορτηγο επανω μου. Η ζημια μου ποια ηταν: μια γρατζουνια στον προφυλακτιρα, και το φλας που εφυγε απο την θεση του, δεν εσπασε!!! Βεβαια αυτο εγινε μεσα στην πολη με 20 χλμ. Θελω να πιστευω στην κακια στιγμη να σταθει στο υψος των περιστασεων
ΒΟΛΒΟ = ΑΣΦΑΛΕΙΑ (και απο αλλα περιστατικα που εχω ακουσει)
εχω βρει και σχετικο site με ατυχηματα που εχουν εμπλακει ΒΟΛΒΟ. μπορω να πω οτι ειναι αρκετα ενδιαφεροντα τα οσα λεγοντε εκει.
-
Ο χρήστης DimisGR έγραψε:
Προσπάθησα να δώσω ένα παράδειγμα σχετικά με το τι εννοούν μερικοί ασφαλές αυτοκίνητο με όρους παλαιοτέρων ετών. Η βολβάρα που ανέφερα είναι και βαριά αλλά και γερή (μη ελαστική)με αποτέλεσμα αν πέσει πανω σε κάποιον να τον ρημάξει.
γεια σας,
φιλε μου εχω ενα Βολβο 265 GL 2.7 καραβαν (καταλαβαινεις για τι πραγμα μιλαω ) Μια φορα επεσα στον μπροστινο μου, αυτος ειχε μια παλια Μερσεντες και ειχε και κοτσαδορο.... ο τυπος οταν κατεβηκε μου ειπε: Ρε φιλε νομιζα οτι επεσε φορτηγο επανω μου. Η ζημια μου ποια ηταν: μια γρατζουνια στον προφυλακτιρα, και το φλας που εφυγε απο την θεση του, δεν εσπασε!!! Βεβαια αυτο εγινε μεσα στην πολη με 30-40 χλμ.
ΒΟΛΒΟ = ΑΣΦΑΛΕΙΑ (και απο αλλα περιστατικα που εχω ακουσει)
εχω βρει και σχετικο site με ατυχηματα που εχουν εμπλακει ΒΟΛΒΟ.
Λοιπόν , είμαστε Δύο με Volvo , τί λές , κάνουμε Volvo Forum ???
Κατα λάθος , έχω επιλέξει 1η αντί όπισθεν στο κιβώτιο της Αμαζόνας (Ρ122)
και αφήνοντας λίγο απότομα το συμπλέκτη (ήμουν παρκαρισμένος σε κατήφορο) το κακομοίρικο το 126 (Fiat) που ήταν μπροστά μου το πήγα
πάνω απο μισό μέτρο μπροστά .
Ζημιές , αρκετές στο 126 , παραλίγο και στο επόμενο του-του, ΤΙΠΟΤΕ
στην ΑμαζόναΑποστόλης.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Σχετικά με το βάρος. Ας πάρουμε μία Βολβάρα 240 και ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Να θυμηθούμε τις κρούσεις από την Φυσική. Έχουμε δύο σφαίρες εκ των οποίων η μία είναι κατά πολύ βαρύτερη της άλλης. Σε μία σύγκρουση η βαρύτερη θα διατηρήσει την κινητική της κατάσταση σχεδόν ακέραιη ενώ η άλλη θα πάει όπου να 'ναι. Το ίδιο θα συμβεί και με την Βολβάρα. Στη σύγκρουση θα συμπαρασύρει το 'θύμα' της πάνω στην πορεία της και κανείς στη Βολβάρα δεν θα καταλάβει τι ή ποιόν πάτησαν!Τι είδους κρούσεις; ελαστικές; πλαστικές; ημιελαστικές;
Η σύγκρουση δύο αυτοκινήτων, κάθε άλλο παρά ελαστική κρούση είναι
Στις κρούσεις δεν παίζει ρόλο η ταχύτητα μόνο ούτε η μάζα, αλλά η ορμή (m*V)
Αρχή διατήρησης ορμής υπάρχει, ταχύτητας όχι και μάζας στη Χημεία μόνο
Να μην ξεχνάμε και το F=ΔJ/Δt
-
Ο χρήστης apostolis έγραψε:
Προσπάθησα να δώσω ένα παράδειγμα σχετικά με το τι εννοούν μερικοί ασφαλές αυτοκίνητο με όρους παλαιοτέρων ετών. Η βολβάρα που ανέφερα είναι και βαριά αλλά και γερή (μη ελαστική)με αποτέλεσμα αν πέσει πανω σε κάποιον να τον ρημάξει.
γεια σας,
φιλε μου εχω ενα Βολβο 265 GL 2.7 καραβαν (καταλαβαινεις για τι πραγμα μιλαω ) Μια φορα επεσα στον μπροστινο μου, αυτος ειχε μια παλια Μερσεντες και ειχε και κοτσαδορο.... ο τυπος οταν κατεβηκε μου ειπε: Ρε φιλε νομιζα οτι επεσε φορτηγο επανω μου. Η ζημια μου ποια ηταν: μια γρατζουνια στον προφυλακτιρα, και το φλας που εφυγε απο την θεση του, δεν εσπασε!!! Βεβαια αυτο εγινε μεσα στην πολη με 30-40 χλμ.
ΒΟΛΒΟ = ΑΣΦΑΛΕΙΑ (και απο αλλα περιστατικα που εχω ακουσει)
εχω βρει και σχετικο site με ατυχηματα που εχουν εμπλακει ΒΟΛΒΟ.
Λοιπόν , είμαστε Δύο με Volvo , τί λές , κάνουμε Volvo Forum ???
Κατα λάθος , έχω επιλέξει 1η αντί όπισθεν στο κιβώτιο της Αμαζόνας (Ρ122)
και αφήνοντας λίγο απότομα το συμπλέκτη (ήμουν παρκαρισμένος σε κατήφορο) το κακομοίρικο το 126 (Fiat) που ήταν μπροστά μου το πήγα
πάνω απο μισό μέτρο μπροστά .
Ζημιές , αρκετές στο 126 , παραλίγο και στο επόμενο του-του, ΤΙΠΟΤΕ
στην ΑμαζόναΑποστόλης.
για σου Αποστολε
καλη η ιδεα για ενα ΒΟΛΒΟ φορουμ μιας και την εχω την τρελα με αυτες τις μαουνες , απο αυτοκινητα μεχρι φορτηγα και λεωφορεια τα εχω δοκιμασει και αυτα (VOLVO 520 hp & Λεωφορεια)
πολυ θα ηθελα να δω και να οδηγησω μια αγρια ΑΜΑΖΟΝΑ, πρεπει να ειναι τρομερη
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Προσπάθησα να δώσω ένα παράδειγμα σχετικά με το τι εννοούν μερικοί ασφαλές αυτοκίνητο με όρους παλαιοτέρων ετών. Η βολβάρα που ανέφερα είναι και βαριά αλλά και γερή (μη ελαστική) με αποτέλεσμα αν πέσει πανω σε κάποιον να τον ρημάξει.Λαθος, γιατι ενα μη ελαστικο αμαξωμα σημαινει οτι ολη η ενεργεια της συγκρουσης θα φτασει αυτουσια στους επιβατες.
Το οτι ενα αυτοκινητο δεν παραμορφωνεται , μαλλον κακο ειναι γιατι ετσι δεν απορροφα καθολου ενεργεια κατα την συγκρουση. Κοινως, αμα πεσω σε καποιον με το Lada, μπορει να του διαλυσω το αυτοκινητο αλλα μαλλον εγω θα εχω το μεγαλυτερο προβλημα οσον αφορα τραυματισμους.
Το καλυτερο ειναι το αυτοκινητο να παραμορφωθει οσο γινεται περισσοτερο (ωστε να απορροφησει οσο δυνατον περισσοτερη ενεργεια) χωρις να αφησει να παραμορφωθει η καμπινα των επιβατων, και φυσικα να παραμορφωθει με συκεκριμενοπ τροπο. Για αυτο τα καινουρια αυτοκινητα εχουν μια ταση να διαλυονται με το παραμικρο...
-
Παιδία, αν ψάξετε σε ένα από τα παλιά τεύχη του auto moto und sport, θα δείτε ένα αρκετά ρεαλιστικό crash test. Mercedes-Benz S vs Opel Corsa.
Τι να σας πω…
Το Opel εκτός από ότι έγινε θρύψαλα, έφυγε προς τα πίσω! Ενώ η Mercedes δεν κατάλαβε τίποτα. (λέμε τώρα)
Τα εμπρός ανδρείκελα του Opel ήταν απλά για πέταμα ενώ τα πίσω ήταν σχετικά καλύτερα.
Στην Mercedes όλα τα ανδρείκελα δεν είχαν καταλάβει τίποτα, ήταν άθικτα! -
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Σχετικά με το βάρος. Ας πάρουμε μία Βολβάρα 240 και ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Να θυμηθούμε τις κρούσεις από την Φυσική. Έχουμε δύο σφαίρες εκ των οποίων η μία είναι κατά πολύ βαρύτερη της άλλης. Σε μία σύγκρουση η βαρύτερη θα διατηρήσει την κινητική της κατάσταση σχεδόν ακέραιη ενώ η άλλη θα πάει όπου να 'ναι. Το ίδιο θα συμβεί και με την Βολβάρα. Στη σύγκρουση θα συμπαρασύρει το 'θύμα' της πάνω στην πορεία της και κανείς στη Βολβάρα δεν θα καταλάβει τι ή ποιόν πάτησαν!
Τι είδους κρούσεις; ελαστικές; πλαστικές; ημιελαστικές;
Η σύγκρουση δύο αυτοκινήτων, κάθε άλλο παρά ελαστική κρούση είναι
Στις κρούσεις δεν παίζει ρόλο η ταχύτητα μόνο ούτε η μάζα, αλλά η ορμή (m*V)
Αρχή διατήρησης ορμής υπάρχει, ταχύτητας όχι και μάζας στη Χημεία μόνο
Να μην ξεχνάμε και το F=ΔJ/Δt
Να υποθέσουμε ότι ο puntofato κάνει χιούμορ λέγοντας αυτά που λεει. Επίσης, να υποθέσουμε ότι δεν οδηγεί το εν λόγω Volvo πιστεύοντας τη φυσική που αναφέρει. Γιατί αυτή η φυσική έχει εφαρμογή σε νετρόνια και όχι σε αυτοκίνητα.
-
common misconception No ... μακάρι νά'ξερα...
Τα τετρακίνητα μπορούν με ασφάλεια να αναπτύξουν μεγαλύτερες ταχύτητες στο χιόνι από τα δικίνητα... Ίσως, αλλά στο φρενάρισμα είναι το ίδιο...
Ας το έχει υπόψη του ο τύπος με το Subaru που ήταν κολλημένος πίσω μου σήμερα το πρωί
Καλημέρα σας από την χιονισμένη και πολύ γλιστερή Θεσσαλονίκη!!!
-
λοιπον εχουμε και λεμε...
1ον. Στη φυσικη η μάζα διατηρείται (τουλάχιστον στη φυσική του Νεύτωνα που εχει εφαρμογη εδω) Η μάζα αλλάζει μόνο σε ταχύτητες κοντά σε αυτή του φωτός, κι εκεί αλλάζει μόνο η μάζα αδράνειας, αλλά τώρα ας μην μπλέξουμε με einstein και λοιπους...
2ον. Σε μικρές ταχύτητες θα θέλαμε τα αυτοκίνητα όσο το δυνατόν πιο 'γερά' για να παθαίνουν μικρότερες ζημιές. Ωστόσο σε μεγάλες ταχύτητες θέλουμε να παραμορφώνεται το αμάξωμα και να μένει άθικτη μόνο η καμπίνα για να αποροφά το αμάξωμα την ενέργεια της κρούσης και να προστατεύονται οι επιβάτες. Εσεις πιο απο τα 2 θα επιλέγατε? α. σε μικροσυγκρουσεις να πληρώνετε λιγότερα για επισκευή ή β. σε σύγκρουση με 'πολλά' να βγείτε ζωντανοί?
3ον. Σε σύγκρουση μεταξύ οχημάτων ο βαρύτερος κερδίζει. Όχι όμως και σε σύγκρουση με σταθερό εμπόδιο. Από την άλλη, ο βαρύτερος χάνει σε ενεργητική ασφάλεια πάντα.
-
Πρόβλημα:
Έχουμε δύο ΙΔΙΑ αυτοκίνητα, βάρους 1.000 κιλών ΑΔΕΙΑ.
Στο ένα (Α) υπάρχει οδηγός βάρους 75 κιλών και 25 κιλά (όχι λίτρα) βενζίνη και στο άλλο (Β) τέσσερις επιβάτες 75 κιλών + 200 κιλά επιπλέον βάρος (αποσκευές, βενζίνη κλπ)
Το Α κινείται με 150χλμ./ώρα και το Β με 100χλμ./ώρα
Ερωτήματα:
Ποιο έχει μεγαλύτερη ορμή;
Ποιο έχει μεγαλύτερη κινητική ενέργεια;
Τι θα γίνει σε μία υποτιθέμενη μετωπική;Back to school
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Πρόβλημα:Έχουμε δύο ΙΔΙΑ αυτοκίνητα, βάρους 1.000 κιλών ΑΔΕΙΑ.
Στο ένα (Α) υπάρχει οδηγός βάρους 75 κιλών και 25 κιλά (όχι λίτρα) βενζίνη και στο άλλο (Β) τέσσερις επιβάτες 75 κιλών + 200 κιλά επιπλέον βάρος (αποσκευές, βενζίνη κλπ)
Το Α κινείται με 150χλμ./ώρα και το Β με 100χλμ./ώρα
Ερωτήματα:
Ποιο έχει μεγαλύτερη ορμή;
Ποιο έχει μεγαλύτερη κινητική ενέργεια;
Τι θα γίνει σε μία υποτιθέμενη μετωπική;Back to school
τα 2 πρώτα ερωτήματα είναι απλές μαθηματικές πράξεις.
Το 3 ερώτημα έχει επίσης μια απλή απάντηση.
Φιτίλια θα γίνουν άνθρωποι και αυτοκίνητα. -
Η συγκεκριμένη Βολβάρα έχει και αρκετή μάζα (πάνω από 1500kg) και είναι σαν ένα φορτηγό επίσης δεν παραμορφώνεται. Σε σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο που έχει ζώνες παραμόρφωσης(δηλαδή είναι ελαστικό) αλλά συγχρόνως και ελαφρύτερο θα το στείλει αλλού και αλλού ενώ αυτή θα διατηρήσει στο μέγιστο βαθμό την κινητική της κατάσταση. Δεν καταλαβαίνω που είναι το δύσκολο να το καταννοήσει κάποιος αυτό. Διαβάστε λίγο τις κρούσεις και όπου σφαίρες βάλτε μία σιδερένια βαριά σε σύγκρουση με μία πλαστική λιγότερο βαριά και θα δείτε. Δεν αναφέρω το LADA γιατί δεν έχει το βάρος της Βολβάρας και σαφώς θα επιρρεαστεί η κινητική του κατάσταση ενώ οι δυνάμεις από αυτή θα μεταφερθούν στους επιβάτες.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Η συγκεκριμένη Βολβάρα έχει και αρκετή μάζα (πάνω από 1500kg) και είναι σαν ένα φορτηγό επίσης δεν παραμορφώνεται. Σε σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο που έχει ζώνες παραμόρφωσης(δηλαδή είναι ελαστικό) αλλά συγχρόνως και ελαφρύτερο θα το στείλει αλλού και αλλού ενώ αυτή θα διατηρήσει στο μέγιστο βαθμό την κινητική της κατάσταση. Δεν καταλαβαίνω που είναι το δύσκολο να το καταννοήσει κάποιος αυτό. Διαβάστε λίγο τις κρούσεις και όπου σφαίρες βάλτε μία σιδερένια βαριά σε σύγκρουση με μία πλαστική λιγότερο βαριά και θα δείτε. Δεν αναφέρω το LADA γιατί δεν έχει το βάρος της Βολβάρας και σαφώς θα επιρρεαστεί η κινητική του κατάσταση ενώ οι δυνάμεις από αυτή θα μεταφερθούν στους επιβάτες.Καταλαβαίνω, καταλαβαίνω. Για ποιες περιπτώσεις μιλάς; για μετωπικές; με τί ταχύτητες; Πάνω ή κάτω από 30-35 χλμ;
Τι θα γίνει αν το σύγχρονο αυτοκίνητο είναι κι αυτό 1500 κιλά; -
Μιλάμε είπαμε για το σκεπτικό των παλαιοτέρων σχολών. Το πιάσατε το υποννοούμενο έτσι!!!!
Για αυτούς πχ που νομίζουν ότι ένα καλό λάδι για τον κίνητήρα πρέπει να βγαίνει ξανθό στην αλλαγή όπως όταν το βάζουν, μεγάλε μεγάλε!!!!!
Για θυμίσου τι οδηγούσε ο κοσμακης τον καιρό της Βολβάρας. Μικρά αμαξάκια. Τι ήταν η Βολβάρα για τα μικρά αμαξάκια; ΜΕΓΑΛΗ ΣΦΑΙΡΑ. Τι ήταν τα αμαξάκια για τη Βολβάρα; Μικρά ΘΥΜΑΤΑ!!!
Έτσι μεγάλε μεγάλε!!!!
-
Ο χρήστης syele έγραψε:
Πρόβλημα:
Έχουμε δύο ΙΔΙΑ αυτοκίνητα, βάρους 1.000 κιλών ΑΔΕΙΑ.
Στο ένα (Α) υπάρχει οδηγός βάρους 75 κιλών και 25 κιλά (όχι λίτρα) βενζίνη και στο άλλο (Β) τέσσερις επιβάτες 75 κιλών + 200 κιλά επιπλέον βάρος (αποσκευές, βενζίνη κλπ)
Το Α κινείται με 150χλμ./ώρα και το Β με 100χλμ./ώρα
Ερωτήματα:
Ποιο έχει μεγαλύτερη ορμή;
Ποιο έχει μεγαλύτερη κινητική ενέργεια;
Τι θα γίνει σε μία υποτιθέμενη μετωπική;Back to school
τα 2 πρώτα ερωτήματα είναι απλές μαθηματικές πράξεις.
Το 3 ερώτημα έχει επίσης μια απλή απάντηση.
Φιτίλια θα γίνουν άνθρωποι και αυτοκίνητα.Θες να 'κατεβάσω' την ταχύτητα στα 50χλμ./ώρα για το ελαφρύ και στα 35 για το βαρύ;
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Πρόβλημα:Τι θα γίνει σε μία υποτιθέμενη μετωπική;
Το ερώτημα έχει δύο σκέλη:
- Ποιο αυτοκίνητο θα υποστεί τη μεγαλύτερη (αρνητική) επιτάχυνση.
Απάντηση: Εφ'όσον έχουν την ίδια ταχύτητα το ελαφρύτερο, σύμφωνα με την αρχή διατήρησης της ορμής.
- Ποιο αυτοκίνητο θα υποστεί τις μικρότερες παραμορφώσεις.
Απάντηση: Το πιο άκαμπτο ανεξάρτητα από μάζα/ταχύτητα, αφού (αν υποθέσουμε ότι τα δυο αυτοκίνητα έχουν παρόμοιο σχήμα) το άθροισμα των κινητικών ενεργειών τους μοιράζεται εξ'ίσου στα δύο αυτοκίνητα και καλούνται να το 'καταναλώσουν' με παραμόρφωση των μετάλλων τους. Απόδειξη: Το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα έχει η (μετωπική) σύγκρουση δύο αυτοκινήτων με ταχύτητες 50χαω το καθένα με τη σύγκρουση ενός με 100χαω με άλλο ακίνητο (εννοείται χωρίς χειρόφρενο).
-
Κοινή παρανόηση Κυβερνώντων Νο 23456: Ο Δακτύλιος βελτιώνει την κατάσταση της ατμόσφαιρας στο λεκανοπέδιο
κοινες παρανοήσεις (common misconceptions)