-
Σκεφτηκα αρκετα που να βαλω το θεμα αυτο, εδω ή στα 'Εκτος δρομου'. Αν νομιζετε οτι πρεπει να μετακινηθει στα 'Εκτος..' στειλτε το.
Και τωρα στο ερωτημα:
Τι ειναι καλυτερο σε : α) παγο (μαυρος παγος-παγωμενο νερο στον δρομο) β) παγωμενο χιονι ?- το λαστιχο του αυτοκινητου.
- κοινες αλυσιδες.
Δεν αναφερομαι σε ειδικα χιονολαστιχα, ουτε και σε ειδικες αλυσιδες με καρφια, αλλα στα κοινα λαστιχα που εχουμε στα αμαξια μας και στις κοινες αλυσιδες του εμποριου.
Αφορμη η συζητηση με καποιον με μεγαλη εμπειρια σε χιονια-δυσκολες καταστασεις, ο οποιος με συμβουλεψε να ειμαι ΜΟΝΟ με τα λαστιχα σε περιπτωση παγου. Αλυσιδες ΜΟΝΟ για το χιονι.
Εσεις τι λετε?
-
Σκεφτηκα αρκετα που να βαλω το θεμα αυτο, εδω ή στα 'Εκτος δρομου'. Αν νομιζετε οτι πρεπει να μετακινηθει στα 'Εκτος..' στειλτε το.
Και τωρα στο ερωτημα:
Τι ειναι καλυτερο σε : α) παγο (μαυρος παγος-παγωμενο νερο στον δρομο) β) παγωμενο χιονι ?- το λαστιχο του αυτοκινητου.
- κοινες αλυσιδες.
Δεν αναφερομαι σε ειδικα χιονολαστιχα, ουτε και σε ειδικες αλυσιδες με καρφια, αλλα στα κοινα λαστιχα που εχουμε στα αμαξια μας και στις κοινες αλυσιδες του εμποριου.
Αφορμη η συζητηση με καποιον με μεγαλη εμπειρια σε χιονια-δυσκολες καταστασεις, ο οποιος με συμβουλεψε να ειμαι ΜΟΝΟ με τα λαστιχα σε περιπτωση παγου. Αλυσιδες ΜΟΝΟ για το χιονι.
Εσεις τι λετε?
-
Σκεφτηκα αρκετα που να βαλω το θεμα αυτο, εδω ή στα 'Εκτος δρομου'. Αν νομιζετε οτι πρεπει να μετακινηθει στα 'Εκτος..' στειλτε το.
Και τωρα στο ερωτημα:
Τι ειναι καλυτερο σε : α) παγο (μαυρος παγος-παγωμενο νερο στον δρομο) β) παγωμενο χιονι ?- το λαστιχο του αυτοκινητου.
- κοινες αλυσιδες.
Δεν αναφερομαι σε ειδικα χιονολαστιχα, ουτε και σε ειδικες αλυσιδες με καρφια, αλλα στα κοινα λαστιχα που εχουμε στα αμαξια μας και στις κοινες αλυσιδες του εμποριου.
Αφορμη η συζητηση με καποιον με μεγαλη εμπειρια σε χιονια-δυσκολες καταστασεις, ο οποιος με συμβουλεψε να ειμαι ΜΟΝΟ με τα λαστιχα σε περιπτωση παγου. Αλυσιδες ΜΟΝΟ για το χιονι.
Εσεις τι λετε?
-
loipon epeidi spoudazw roumani kai exw piswkinito 190 evo kai exei olo xioni kai pago min trelenesai.edw kanenas de xrisimopoiei alisides alla kanenas!!!!!
ston pago thelei apla na xekinas me deytera kai na pigaineis arga poli apla.
sto xioni einai poli kalitera apo ton pago dioti einai megaliteres oi trives kai de glistraei toso.alla pali isxyoun ta klasika arxizeis me deytera kai siga siga.mono min plisiazeis se katifores kai anifores tote mono sou xreiazontai alisides .kanonika gia asfaleia xreiazontai oi alisides panta se tetoies sinthikes alla thelw na sou pw pws kai edw kanenas de foraei kai den trexei tipota an prosexeis.kai mi sou pw oti ama exeis kai piswkinito einai poli poli diaskedastiko.gia tin asfaleia omws ti diki sou kai twn allwn fna valeis alisides.alla kai mia fora na xexaseis tha deis oti den einai kai tipota to fovero na odigeis se pago...siga siga ....toso aplo....(ta dika mou lastixa einai vroxis an se endiaferei.makria apo katifores!!! -
sto proigoumeno simeiwma mou exw kanei mia simplirwsi sto telos prosexe tin
-
Αν κινησαι συχνα σε τετοιες συνθηκες,παρε ενα σετ χειμερινα λαστιχα και τελος.
Αν οδηγεις συνετα και οπως αρμοζει σε αυτες τις συνθηκες,δεν θα εχεις προβλημα. -
Παγος βαλε λαστιχα με καρφια.
Αλλα αμα δεν ειναι συνεχια παγος παρε κανα χειμωνιατικο λαστιχο Blizzak να ληξει το προβλημα. Και με το μαλακο. Οχι γκαζια ουτε αποτομες τιμονιες.Νικος
-
Μιλούσε ο αδερφός μου με έναν Γερμανό για κάτι ανάλογο και ο Γερμανός δεν καταλάβαινε τι σημαίνει αλυσίδες στα λάστιχα!
Του ήταν προφανέστατο ότι θα βάλει λάστιχα για χιόνι!Τώρα λεπτομέρειες δεν ξέρω...
-
Στην Τσεχία που είχα πάει τις γιορτές όλοι είχαν χειμερινά ελαστικά. Παρά το (λασπωμένο) χιόνι που υπήρχε στους δρόμους όλοι οδηγούσαν σα να μη συμβαίνει τίποτα, όπως θα οδηγούσαν σε απλά βρεγμένο δρόμο με κανονικά ελαστικά. Κατάλαβα το λόγο όταν άγγιξα ένα τέτοιο ελαστικό: η γόμα του ήταν πάρα πολύ μαλακή, σαν τσίχλα. Φυσικά μόλις έρθει η άνοιξη όλοι τα αντικαθιστούν με κανονικά ελαστικά. Έτσι εξηγείται ότι πολύ σπάνια βλέπεις στην Τσεχία αυτοκίνητο με αλουμινένιες ζάντες το χειμώνα.
-
Παιδια, αλλο χιονι-λασπβωμενο χιονι-χιονι με λιγο παγο, και αλλο ΠΑΓΟΣ σε ολο τον δρομο. Αμα εχει ΠΑΓΟ, μονο παγο, τοτε μονο με λαστιχα με καρφια την βγαζεις. Με την ιδια λογικη του Γερμανου, στην Σκανδιναβια ειναι ολοι βλακες που στα βορεια μερη κυκλοφορουν με καρφια.
Βεβαια σ εχιονι (και οχι ΠΑΓΟ) φυσικα και αρκουν τα χιονολαστιχα. ΑΠλως εδω στην Ελλαδα ειναι κατι το υπερβολικο να επενδυσεις σε ενα σετακι, γιατι ειναι ελαχιστες οι φορες που θα χρειαστουν και για αυτο εχει επικρατησει η αλυσιδα.
-
Oποιος θελει,ας δει αυτο το διαφημιστικο βιντεακι της ΝΟΚΙΑΝ για τα λαστιχα με καρφια.Ειναι αρκετα ενδιαφερον.
-
Τα απλά καθημερινά λάστιχα είναι καλά για νερό σε ρευστή κατάσταση και μόνο.
Σε χιόνι κάνεις πολύ καλή δουλειά με λάστιχα χιονιού, αν και με αλυσίδες καταφέρνεις ακόμα περισσότερα. Αν όμως δεν έχεις να αντιμετωπίσεις σχετικά έντονες κλίσεις, τότε τα λάστιχα χιονιού αρκούν. Και τα καθημερινά αρκούν, αλλά για μικρές κλίσεις.
Σε πάγο λάστιχα με καρφιά, τα οποία όμως είναι πολύ εξειδικευμένα, και αξίζουν αν βρίσκεις χιόνι στο μεγαλύτερο μέρος της απόστασης που θα διανύσεις, και για αρκετές ημέρες. Αλλιώς πολύ καλή λύση είναι οι αλυσίδες, οι οποίες είναι πλέον πανεύκολο να μπούν (λίγο δυσκολότερο να βγούν), αν και βαρετό!
-
Να σας πω εγω που προσφατα το ειχα κανει θεμα, εβαλα χιον/χα και σωθηκα.παω για σκι 1 φορα την εβδομαδα τουλαχιστον ,ημουν στο καιμακ τσαλαν ολες τις γιορτες και δεν το πιστευα οτι θα μπορουσα να προσπερναω καθε ειδους οχημα με η χωρις αλυσιδες,εκτος βεβαια απο αυτα που φορουσαν καταληλα λαστιχα τα περπατησα σε διαφορες ποιοτητες χιονιου,τα 4χ4 δεν πιστευαν στα ματια τους. προβλημα ειχα μονο σε περιπτωση παγου, τα λαστιχα ειναι τα 'good year ultra grip 6' σε διασταση 165/70/13 τα φοραει ενα λευκο swift.
-
Αν δεν κάνω λάθος μιλάμε για την Ελλάδα που η μέρες που οι δρόμοι έχουν χιόνι είναι λίγες οι έντονες κλήσεις στους δρόμους κανόνας και εύκολα λόγο των μικρόν ποσοτήτων χιονιού υπάρχει πάγος συχνά και κάτω από απάτητο χιόνι. Επένδυση σε ελαστικά χιονιού συμφέρει μόνο στις περιοχές εκείνες που για το μέσω Έλληνα επικρατούν ακραία καιρικά φαινόμενα, ορεινές ή βόρειες ημιορεινές περιοχές. Η ιδανική λύση για όλες τις άλλες είναι οι αλυσίδες που σε βοηθούν και στο χιόνι (μη ξεχνάμε ότι όλοι αρεσκόμαστε στα φαρδιά ελαστικά) και στο λεπτό πάγο. Ιδανικές άμα έχει τετράγωνη διατομή το έλασμα των κρίκων τους και όχι στρογγυλό γιατί σπάνε ποιο εύκολα τον πάγο και βρίσκουν πρόσφυση.
Σε περιοχές μάλιστα όπως τα νησιά ιδίως του νότιου Αιγαίου και οι αλυσίδες είναι αξεσουάρ. -
Χμμμ, παιδια, ευχαριστω για την προσπαθεια, αλλά δεν απαντησαμε στο θεμα (εκτος ισως απο τον Εμμανουηλ-treloagori πως ειναι δυνατον να αποφυγω τις κατηφορες?). Ξερω για τα χιονολαστιχα και τα καρφια, το θεμα ειναι τι γινεται με τα καθημερινα λαστιχα που φοραμε (και συγκεκριμενα οταν και αυτα ειναι 'φαρδια'). Ειναι καλυτερα να ειμαι με αυτα στον παγο ή να βαζω αλυσιδες?
Και για να γινω πιο συγκεκριμενος, πως ειναι καλυτερα να κατεβαινει κανεις την κατηφορα της Κερνιτσας (ο δρομος που παει στα Καλαβρυτα απο Διακοφτο για οσους ξερουν), οταν παγωσει? Και πως ειναι καλυτερα στον χιονισμενο δρομο που παει στο χιονοδρομικο το πρωι που ειναι παγωμενο το χιονι και δεν πατιεται? (ειδατε, πολυ συγκεκριμενα παραδειγματα... ) -
steve, με κάτι michelin m+s που είχα παλιά σε ένα Golf I, είχα ξεκινήσει σε ελαφριά ανηφόρα με 2α, σε σημείο που όταν έβγαινες έξω να περπατήσεις ήθελε προσοχή, πολύ εύκολα γλιστρούσες και έπεφτες κάτω
Τώρα για εμάς τους 4x4 μια τετράδα καινούργια λάστιχα, μαλακά, είναι ότι πρέπει, δεν είχα κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα.
Για τον ΠΑΓΟ, δεν βλέπω πως, λάστιχα μόνο, είναι καλύτερα από αλυσίδες, αφού οι αλυσίδες σπάνε τον πάγο. Εκεί που το αυτοκίνητο τσουλάει με 2χαω και δεν μπορεί να σταματήσει (μου έχει τύχει και μάλιστα σε πολύ ελαφριά κατηφόρα), δεν βλέπω τι άλλο από αλυσίδες θα βοηθήσει (ή λάστιχα με καρφιά).
-
Καλημέρα σε όλους!
Όταν ήμουν κάτοχος ενός RAV4 (ΜΥ2001), φορούσα τα Michelin Synchrone 4x4 (85% άσφαλτος - 15% off-road)! Νομίζω λοιπόν ότι η πλειονότητα των SUVλάκηδων τέτοιου τύπου λάστιχα φοράνε κι έτσι η γνώμη μου βασίζεται σε οδήγηση με τα συγκεκριμένα ελαστικά. Σημειωτέον βέβαια ότι τα ελαστικά που φορούν τα τζιποιειδή είναι ούτως ή άλλως M+S. Μη τυχόν θεωρήσεις ότι επειδή έχεις τετρακίνητο (π.χ. Octavia 4x4) και φοράς μια τετράδα π.χ. Michelin Pilot Exalto II, θα έχεις το ίδιο αποτέλεσμα σαν να φορούσες M+S ελαστικά.
Τα Χριστούγεννα που πέρασαν, πήγαμε σε ένα μέρος πέρα από την Αράχωβα όπου ήταν μεν πολύ χιονισμένο αλλά στο δρόμο είχε κυρίως πάγο.
Πληροφοριακά λοιπόν λέω ότι έχω οδηγήσει κι άλλες φορές σε πάγο/χιόνι και πως η άποψή μου για οδήγηση σε χιόνι/πάγο είναι η ακόλουθη. Με μόνιμη τουλάχιστον τετρακίνηση (και όχι αυτόματη όπως Honda CRV, κ.λ.π.) και σε δρόμο με χιόνι ή πάγο οι αλυσίδες είναι 99% αχρείαστες.
Το πρόβλημα ξεκινάει μόνο όταν ο δρόμος έχει πολύ έντονη κατωφέρεια. Σε αυτήν την περίπτωση και σε πρώτη φάση, το πρόβλημα - εκτιμώ ότι - λύνει η ύπαρξη κοντού κιβώτιο (που το RAV4 δεν είχε)! Σε περίπτωση που ούτε αυτό λύνει το πρόβλημα, τότε την διαφορά κάνουν (σε εμένα τουλάχιστον αυτό 'δούλεψε') οι αλυσίδες !Είναι προφανές ότι οι απαντήσεις που θα λάβεις σε αυτό το forum θα είναι ως επί το πλείστον γεμάτες με εμπειρίες από ανθρώπους που χρησιμοποιούν αλυσίδες (και λογικό είναι αφού μένουμε στην Ελλάδα κι όχι στην Νορβηγία)! Γιατί δεν δοκιμάζεις ένα καλό forum ανθρώπων που οδηγούν ως επί το πλείστον VW Passat (τετρακίνητα, κ.λ.π.) και οι οποίοι έχουν threads με θέμα την οδήγηση σε χιόνι/πάγο είτε είναι οι ίδιοι οδηγοί τετρακίνητων Passats (http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=6)
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Για τον ΠΑΓΟ, δεν βλέπω πως, λάστιχα μόνο, είναι καλύτερα από αλυσίδες, αφού οι αλυσίδες σπάνε τον πάγο.Απο αυτην την κουβεντα ξεκινησε και εμενα η απορια μου. Με αυτον που μιλουσα, διατεινεται οτι οι αλυσιδες ΔΕΝ σπανε τον παγο και γλυστρανε πολυ χειροτερα απο το λαστιχο λογω μικροτερης επαφης...
Καλη η ιδεα σου φιλε Βασιλη για το VWortex. -
Τον σπάνε, ή τον γδέρνουν, πάντως γραπώνουν επάνω και δίνουν ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ μεγαλύτερη πρόσφυση από λάστιχα, ακόμα και χιονού που έχει το Χόντα μας στην Ελβετία.
-
Σε πάγο διαφανή από παγωμένο νερό (λιωμένο χιόνι) που μοιάζει σαν νεράκι και πάνω στον οποίο το αυτοκίνητο το παρκάρεις εύκολα σπρώχνοντάς το με το χέρι κανένα λάστιχο και κανένα antispin-ESP δεν σε σώζει. Θες καρφιά ή αλυσίδες. Λάστιχο στενό ή φαρδύ δεν παίζει ρόλο εκεί (σε λίγο πάγο το στενό είναι καλύτερο αφού το βάρος σε μικρότερη επιφάνεια ασκεί μεγαλύτερη πίεση ενώ σε χιόνι το φαρδύ και ξεφούσκωτο προσφέρει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής).>Ο χρήστης treasure έγραψε:
Το πρόβλημα ξεκινάει μόνο όταν ο δρόμος έχει πολύ έντονη κατωφέρεια. Σε αυτήν την περίπτωση και σε πρώτη φάση, το πρόβλημα - εκτιμώ ότι - λύνει η ύπαρξη κοντού κιβώτιο (που το RAV4 δεν έχει)! Σε περίπτωση που ούτε αυτό λύνει το πρόβλημα, τότε την διαφορά κάνουν (σε εμένα τουλάχιστον αυτό 'δούλεψε') οι αλυσίδες !
Η κάτι δεν κάταλαβα καλά ή νομίζω ότι κάνεις μεγάλο λάθος. Οι κοντές στην κατηφόρα είναι για να πας αργά χωρίς να πατάς και κουράζεις τα φρένα και με τη σταθερότητα που προσφέρει το φρενάρισμα με τον κινητήρα. Στηρίζεται στην πρόσφυση των ελαστικών σε κόντρα με τις στροφές του κινητήρα. Εφόσον δεν έχεις πρόσφυση αυτό που λές δεν πρόκειται να βοηθήσει σε απολύτως τίποτα. Απλά θα γλυστράς προς τα κάτω χωρίς κανέναν έλεγχο (είτε έχεις τετρακίνηση είτε όχι είτε έχεις κοντές είτε όχι) και αν είσαι άτυχος και σου γυρίσει στα πλάγια μπορείς και να τουμπάρεις....
Οι αλυσίδες προσφέρουν την πρόσφυση εκεί που δεν υπήρχε. Τα ηλεκτρονικά, τα κοντά κιβώτια, τα μπλοκέ διαφορικά κλπ σε βοηθάνε να εκμεταλλευτείς την πρόσφυση των ελαστικών ή/και την ροπή του κινητήρα αλλά δεν βρίσκουν ούτε φτιάχνουν πρόσφυση.
Τι είναι καλύτερο στον πάγο: αλυσίδες ή λάστιχο ;