-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Σήμερα το πρωί λίγο μετά τα διόδια στο Ρίο πηγαίνοντας προς Αθήνα.Πηγαίνω με 100 χλμ. στη δεξιά λωρίδα. Ένα Audi 80 με προσπερνά με περίπου 130 χλμ. την ώρα. Τον έχω δει εδώ και 3-4 δευτερόλεπτα και έχω πάει όσο πιο δεξιά μπορώ για να τον διευκολύνω να περάσει. Αυτό που δεν έχω δει (και το βλέπω όταν με προσπερνάει το Audi), είναι ότι από πίσω του (στον προφυλακτήρα σχεδόν...) είναι κολλημένη μια κατακόκκινη Alfa Romeo Giulia. Η Giulia ακολουθεί από πολύ κοντά το Audi (ίσως κι επικίνδυνα, αφού μιλάω για 2-3 μέτρα απόσταση) για περίπου 300 μέτρα και στην πρώτη ευθεία μετά από δεξιά στροφή το προσπερνά. Προσπέραση χωρίς ρίσκο, αφού ο οδηγός του Audi κινήθηκε σωστά κάνοντας δεξιά για να περάσει η Alfa, ο οδηγός της οποίας χρησιμοποίησε το φλας.
Γιατί το γράφω; Απλά γιατί είναι ωραίο να βλέπει κανείς προσεγμένα παλιά αυτοκίνητα να κινούνται σβέλτα στο δρόμο, και όχι να είναι αξιολύπητα κινητά εμπόδια. Η Giulia (δεν ξέρω χρονολογία, έκδοση κλπ) φαίνονταν φρεσκοβαμμένη και πολύ καλά συντηρημένη. Όσο πρόλαβα να την δω δηλαδή...
Ωραίες αυτοκινητικές στιγμές...
Jacob
Επιτρέψτε μου να αφηγηθώ μια μικρή ανάλογη εμπειρία. Ελπίζω να μην διαγνώσετε ίχνος έπαρσης (εντάξει, ίσως λίγο... )
Γυρνάμε με το έτερον ήμιση από τη Λαμία, όπου είχαμε παρακολουθήσει την Ανάβαση Μοσχοκαρυάς. Ο καιρός μέχρι το μέσον της διαδρομής αισχρός, βροχή, ελάχιστη ορατότητα, κλπ. Μετά έφτιαξε απότομα, οπότε μπόρεσα να κινηθώ λίγο πιο σβέλτα. Η ώρα ήταν 8 και κάτι το πρωί, οπότε η κίνηση ήταν σχετικά περιορισμένη.
Μετά την Υλίκη, βρίσκω μπροστά μου Μερσεντέ (κάποια μεγάλη, δεν ξέρω δα και τα μοντέλα ) να πηγαίνει αριστερά αρκετά γρήγορα. Ό,τι πρέπει για λαγός, σκέφτομαι. Ο τύπος με βλέπει στους καθρέφτες και επιταγχύνει. 160, 170, 180, η Σουντ κολλημένη πίσω του. Φτάνει τα 200 και φαντάζομαι ότι πλέον δεν πιστεύει στα μάτια του. Το ταχύμετρό μου είναι κολλημένο μετά τα 200, το αυτοκίνητο επιταγχύνει ακόμα και η Μερσεντέ προσπαθεί να ξεφύγει. Φτάνοντας στη στροφή του Σείριου αποφασίζω ότι παίξαμε αρκετά: η Μερκ φρενάρει (naturally), εγώ όχι και τον προσπερνάω από δεξιά με ταχύτητα κοντά στην τελική. Sorry folks αλλά δεν έκανε άκρη, τι να κάνω...
Στη συνέχεια το πλησιέστερο που ήρθε ήταν στα 200 μέτρα, παρότι δεν έτρεχα, εκτός από κάποια στιγμή που μας έπιασε κίνηση στην Κηφισιά και βρέθηκε δίπλα μας. Τότε διαπίστωσα ότι επρόκειτο για ένα κλασσικό γιάπικο τυπάκι, γύρω στα 25-28, με γραβατούλα, φρεσκοξυρισμένο και με άψογο χτένισμα. Θα του φάνηκε μάλλον ακατανόητο που ένας τύπος με κοτσίδα, αξύριστος και ατημέλητος, με ένα αυτοκίνητο 20 ετών είχε 'ταπεινώσει' με τέτοιο τρόπο το ορόσημο της Γερμανικής Αυτοκινητιστικής Τελειότητας.
Ναι, υπάρχουν και παλιά αυτοκίνητα που δεν θα γίνουν ποτέ κομπάρσοι στο δρόμο.
-
Jacob
Mia wraia eikova apo propersy sto gyrismo mou apo tnv Italia...
Stov Germaviko autokivntodromo, kalokairi me 40 ba8mous stov aera Soundika volvo V-70 estate kai Bmw 520 estate fortwmwva me oln tnv oikogeveia kai poly sprit(!), va agkomaxave sto Kassel kai va pngaivouv amesws de3ia gia va ta pairasei mia iptamevn kitrivn Alfasud!Fysika xairetagave evav sympatriwtn tous me ta fwta!
Kwsta:Max, 6,8Kb gia to avatar, to diko mou eivai 10Kb sto Alfapower, dev 3erw pws to mikraivouv! -
Ο χρήστης spiros54 έγραψε:
Jacob
Mia wraia eikova apo propersy sto gyrismo mou apo tnv Italia...
Stov Germaviko autokivntodromo, kalokairi me 40 ba8mous stov aera Soundika volvo V-70 estate kai Bmw 520 estate fortwmwva me oln tnv oikogeveia kai poly sprit(!), va agkomaxave sto Kassel kai va pngaivouv amesws de3ia gia va ta pairasei mia iptamevn kitrivn Alfasud!Fysika xairetagave evav sympatriwtn tous me ta fwta!
Kwsta:Max, 6,8Kb gia to avatar, to diko mou eivai 10Kb sto Alfapower, dev 3erw pws to mikraivouv!Σπύρο, στείλε το σε εμένα να στο φτιάξω.
-
Μια δικιά μου ωραία εμπειρία ήταν όταν έβαλα μια κόντρα φανάρι-με-φανάρι (ναι, κάνω και τέτοια πού και πού όταν έχω κέφια) με μια 33 1.7 QV 1ης γενιάς (ίδιος κινητήρας με το δικό μου). Φανταστείτε 3 η ώρα νύχτα καθημερινής στη Θησέως στην Καλλιθέα δύο μπόξερ να ωρύονται δίπλα-δίπλα. Μάλλον ξυπνήσαμε αρκετό κόσμο. Μετά το τέλος της σύντομης κόντρας και λίγο πριν στρίψω για το σπίτι μου χαιρετηθήκαμε με τον φίλο αλφίστα με ένα σύντομο κορνάρισμα.
Για την ιστορία τον 'πήρα' αφού ήμουν μόνος στο αυτοκίνητο ενώ εκείνος είχε άλλους δύο μαντραχαλέους μέσα.
-
Δεν ξέρω αν συμφωνείτε να ανοίξουμε μια κουβέντα περί βελτίωσης της ιπποδύναμης και στις 'γριούλες'.
Τι θα μπορούσε λ.χ να γίνει σε μια 33 όπως η δική μου (1.700 cc 16V S) για την οποία ο κατασκευαστής δίνει απόδοση 132 ίππων. Προσωπικά έχω αντικαταστήσει το μαμίσιο πρόγραμμα με αυτό της squadra tunning.
Η αλήθεια είναι οτι έχω δει -εμπειρικά και όχι απο δυναμομέτρηση- καλύτερη απόδοση στις χαμηλές στροφές όπου έπασχε. Προφανώς έχει αυξηθεί κάπως η ροπή. Το chip-ακι θεωρητικά δίνει γύρω στα 10 άλογα επιπλέον -αν και πιστευω οτι δύσκολα βγαίνουν τόσα. Αλλά ακόμη κι αν βγαίνουν, το θέμα είναι πως κατανέμονται και πόσα καταλήγουν στη ρόδα.
Υ.Γ Δυνατότητα 'τουρμπίσματος' του boxer υφίσταται; Όχι πως θα το επέλεγα, αλλά ρωρώ απο θεωρητικό ενδιαφέρον. -
Ο χρήστης georgas έγραψε:
Δεν ξέρω αν συμφωνείτε να ανοίξουμε μια κουβέντα περί βελτίωσης της ιπποδύναμης και στις 'γριούλες'.
Τι θα μπορούσε λ.χ να γίνει σε μια 33 όπως η δική μου (1.700 cc 16V S) για την οποία ο κατασκευαστής δίνει απόδοση 132 ίππων. Προσωπικά έχω αντικαταστήσει το μαμίσιο πρόγραμμα με αυτό της squadra tunning.
Η αλήθεια είναι οτι έχω δει -εμπειρικά και όχι απο δυναμομέτρηση- καλύτερη απόδοση στις χαμηλές στροφές όπου έπασχε. Προφανώς έχει αυξηθεί κάπως η ροπή. Το chip-ακι θεωρητικά δίνει γύρω στα 10 άλογα επιπλέον -αν και πιστευω οτι δύσκολα βγαίνουν τόσα. Αλλά ακόμη κι αν βγαίνουν, το θέμα είναι πως κατανέμονται και πόσα καταλήγουν στη ρόδα.
Υ.Γ Δυνατότητα 'τουρμπίσματος' του boxer υφίσταται; Όχι πως θα το επέλεγα, αλλά ρωρώ απο θεωρητικό ενδιαφέρον.Το πρόγραμμα μπορεί να δίνει όντως τους μισούς ίππους απ'όσους υπόσχεται γιατί το μαμίσιο πρόγραμμα δεν είναι και ό,τι τελευταίας τεχνολογίας... Προφανώς βελτιώνει αισθητά τις καμπύλες ροπής και ιπποδύναμης.
Το τούρμπισμα είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο από μόνο του, είναι δε αρκετά δύσκολο να γίνει αλλά ΟΧΙ ακατόρθωτο! Υπάρχουν αρκετά τουρμπίσια 33 στην πιάτσα, ακόμα και στην Ελλάδα.
Για ατμοσφαιρική βελτίωση Υπάρχουν αρκετές επιλογές. Πρώτα πρώτα, η 16V έχει ήδη ένα πολύ καλό σύστημα εισαγωγής (με «τετραπετάλουδο») οπότε λίγα μπορούν να γίνουν εκεί χωρίς τη χρήση throttle bodies με custom management. Αυτή είναι μια λύση όμως που θα κοστίσει από μόνη της το λιγώτερο 2000 Ευρώ, χωρίς την τοποθέτηση. Υπάρχουν ακόμα σφυρήλατα πιστόνια 90άρια, που πάνε τον κυβισμό στα 1830cc.
Εκκεντροφόροι υπάρχουν σε διάφορα προφίλ και μπορεί να γίνει μια light ροϊκή βελτίωση στο καπάκι. Η εξαγωγή είναι πολύ καλή και μόνο ένα μεσαίο και τελικό καζανάκι θα μπορούσε ίσως να βοηθήσει λίγο την κατάσταση. Το χταπόδι είναι μια χαρά.
Νομίζω ότι μια ροϊκή εξέλιξη, εκκεντροφόροι και φίλτρο/εξάτμιση/πρόγραμμα μπορούν να δώσουν άνετα 20 ακόμα άλογα, αν γίνει σωστή δουλειά, ενώ η καμπύλη ροπής δεν θα χαλάσει.
-
Vasilie, σ' ευχαριστώ πολύ για το άμεσο ενδιαφέρον και τις πολύτιμες πληροφορίες σου. Όχι πως είμαι βέβαια σε θέση να τις αξιολογήσω απολύτως, καθώς δεν έχω ιδιαίτερες μηχανολογικές γνώσεις.
Αν έχεις χρόνο και διάθεση κάποια στιγμή, θα ήθελα να μου εξηγήσεις πως μπορώ να επιτύχω τη ροϊκή εξέλιξη. Εκκεντροφόροι υπάρχουν έτοιμοι ή χρειάζεται να 'πλανίσω' τους δικούς μου; Με τι κόστος λίγο πολύ. Τι φίλτρο θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω ώστε να επιτύχω ένα λογικό συνδυασμό κόστους/ποιότητας/απόδοσης; Εξάτμιση;
Ελπίζω να μην κουράζω με τις λιγοστές μου γνώσεις και τις ερωτήσεις μου ούτε εσένα ούτε τους λοιπόυς συμφορουμίστες που θα τύχει να διαβάσουν...
thanks anyway -
Ο χρήστης georgas έγραψε:
Vasilie, σ' ευχαριστώ πολύ για το άμεσο ενδιαφέρον και τις πολύτιμες πληροφορίες σου. Όχι πως είμαι βέβαια σε θέση να τις αξιολογήσω απολύτως, καθώς δεν έχω ιδιαίτερες μηχανολογικές γνώσεις.
Αν έχεις χρόνο και διάθεση κάποια στιγμή, θα ήθελα να μου εξηγήσεις πως μπορώ να επιτύχω τη ροϊκή εξέλιξη. Εκκεντροφόροι υπάρχουν έτοιμοι ή χρειάζεται να 'πλανίσω' τους δικούς μου; Με τι κόστος λίγο πολύ. Τι φίλτρο θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω ώστε να επιτύχω ένα λογικό συνδυασμό κόστους/ποιότητας/απόδοσης; Εξάτμιση;
Ελπίζω να μην κουράζω με τις λιγοστές μου γνώσεις και τις ερωτήσεις μου ούτε εσένα ούτε τους λοιπόυς συμφορουμίστες που θα τύχει να διαβάσουν...
thanks anywayΓια τη ροϊκή βελτίωση θα πρέπει να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό και καλύτερα κάποιον γνωστό στην αγορά. Μιλάμε για μια μικρή επέμβαση στις έδρες των βαλβίδων, για να κινείται το μίγμα πιο ομαλά. Για τους εκκεντροφόρους δεν ξέρω αν κάποιος έχει κάποιο έτοιμο προφίλ (για τον 8V υπάρχουν σίγουρα). Βγαίνουν όμως Colombo Bariani, είναι βέβαια ακριβούτσικοι καθώς είναι και 4 στη δική σου περίπτωση! Γιατί δεν κάνεις μια ερώτηση στον Μπούμπη μήπως ξέρει κάτι;
Από χταπόδι και εξάτμιση θα πάρεις λίγα ούτως ή άλλως, το ίδιο και από φίλτρο (ένα οποιοδήποτε ελεύθερο της αγοράς είναι μια χαρά). Το κρίσιμο είναι να γίνει προγραμματισμός του εγκεφάλου σε δυναμόμετρο ώστε να προσαρμοστεί στα δεδομένα των εκκεντροφόρων.
Αυτός είναι πολύ σημαντικό αν και ακούγεται σαν αφορισμός: το chip δεν είναι τίποτα άλλα από ένα ρυθμιστικό εξάρτημα στην βελτίωση
-
Σε ευχαριστώ για την βοήθειά σου Vasilie, θα το ψάξω μέσω 'Μπούμπη' και γενικώς στην αγορά. Αν και σε γενικές γραμμές δεν έχω παράπονο απο τις επιδόσεις της αλφίτσας μου. Αλλά όταν συνηθίζεις, πάντα θές κάτι περισσότερο.
ΑΤΙΜΗ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑ. -
Αν πας Μπούμπη, ρώτα και για το μπλοκέ που φτιάχνει
-
Βασίλη, δεν ξέρω αν ο Κώστας σου έδωσε αυτό το link, αλλά για ρίξε μια ματιά... Θα σ'αρέσει:
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Βασίλη, δεν ξέρω αν ο Κώστας σου έδωσε αυτό το link, αλλά για ρίξε μια ματιά... Θα σ'αρέσει:Το είδα. Αλλά... πολύ φτηνοπράγματα βρε παιδί μου...
-
Σε συνέχεια του προηγουμένου, θα ήθελα να υπενθυμίσω στους εκλεκτούς Alfisti φίλους συνφορουμίστες ότι η γιορτή μου πλησιάζει:
http://www.carclassic.com/html/DK02.htm
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.
-
Δεν ξέρω αν το έχετε θίξει παλαιότερα αλλά μήπως γνωρίζεται αν κυκλοφορούν καινούργια φώτα για Alfasud? Έχει φίλος και το πρόβλημα μας είναι τα ρημάδια τα φώτα που ακόμα και στην μεγάλη σκάλα δεν φωτίζουν καθόλου μα καθόλου καλά
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Δεν ξέρω αν το έχετε θίξει παλαιότερα αλλά μήπως γνωρίζεται αν κυκλοφορούν καινούργια φώτα για Alfasud? Έχει φίλος και το πρόβλημα μας είναι τα ρημάδια τα φώτα που ακόμα και στην μεγάλη σκάλα δεν φωτίζουν καθόλου μα καθόλου καλάΘανάση, βεβαίως και κυκλοφορούν. Σε κάποιο από τα μεγάλα μαγαζιά της Φραντζή (και πέριξ) θα βρεις οπωσδήποτε. Εμείς πήραμε από την Παούρη, τα διπλά της Ti. Αλλά ακόμα και μεταχειρισμένα κάνουν, αρκεί να είναι σε καλή κατάσταση τα κάτοπτρα. Το πρόβλημα είναι οι λάμπες. Καλό είναι να χρησιμοποιηθούν 80άρες, γιατί οι 100άρες που κυκλοφορούν αποδεικνύονται τελικά πολύ ευαίσθητες.
-
Αγαπητε Vasilie
Τα κατοπρα δεν ειναι προβλημα, αλλα το κυριως στελεχος που συγκρατει τους προβολεις! Οι κυριως προβολεις ειναι κοινοι σε πολλα αλλα αυτοκινητα αν θυμαμαι καλα απο μια συζητηση εδω πανω! Θα το ρωτησω αυτο αμεσως και θα σας ενημερωσω! Ο Georg εψαχνε πολλα χρονια για να βρει ακριβως τα στελεγχη, τελικα του τα βρηκε ο Peter! Τελευταια διαβασα οτι ειναι πολλοι εδω πανω που ψαχνουν να βρουν τετοια!
Φραντζη ειπες; Καπου την εχω ακουστα!
Σπιρος
ΥΓ. Διαβαζεις τα Ελληνικα μου;Χεχεχεχεχε, ποιος ειπε οτι εχασα το τραινο με τους υπολογιστες; -
Ο χρήστης spiros54 έγραψε:
Αγαπητε Vasilie
Τα κατοπρα δεν ειναι προβλημα, αλλα το κυριως στελεχος που συγκρατει τους προβολεις! Οι κυριως προβολεις ειναι κοινοι σε πολλα αλλα αυτοκινητα αν θυμαμαι καλα απο μια συζητηση εδω πανω! Θα το ρωτησω αυτο αμεσως και θα σας ενημερωσω! Ο Georg εψαχνε πολλα χρονια για να βρει ακριβως τα στελεγχη, τελικα του τα βρηκε ο Peter! Τελευταια διαβασα οτι ειναι πολλοι εδω πανω που ψαχνουν να βρουν τετοια!
Φραντζη ειπες; Καπου την εχω ακουστα!
Σπιρος
ΥΓ. Διαβαζεις τα Ελληνικα μου;Χεχεχεχεχε, ποιος ειπε οτι εχασα το τραινο με τους υπολογιστες;Ώστε τα κατάφερες ε? Τελικά υπάρχει ελπίδα για σένα!
Κατάλαβα τι εννοείς, αν και να πούμε στον κόσμο ότι αναφέρεσαι στα μεγάλα, 'μονά' φανάρια για Alfasud, τα μόνα που ήρθαν στη Σουηδία! Νομίζω όμως Σπύρο ότι μπορεί να γίνει 'πατέντα' κάτι τέτοιο, δεν είναι έτσι? Εκτός αν έχει σπάσει τελείως το φανάρι...
Αυτό που έγραψα με τις 100W λάμπες το είχαμε πάθει στη Sud, τις έκαιγε για πλάκα. Αυτές που έχει τώρα είναι σχεδόν ισχυρές όσο σε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο.
Υ.Γ.: Όταν έρθεις να πάμε για καφέ στη Σοφία!
-
Καλημερα Vasilie
Καφε στην Σοφια;
Ξερεις, εχω σταματησει να πινω καφε απο τοτε που αρρωστησα με ανεμοβλογια! Ναι, δεν ειναι αστειο αυτο, αλλα στην Σοφια μπορουμε να παμε, για μενα ειναι σαν να πηγαινω σε ναο, καταλαβες τι εννοω! Δεν εχει σπασει, απλα θελω να τα αλλαξω στην μαυρη και μαζι με εμενα θελει ενα σωρο κοσμος εδω πανω! Στα τελευταια Καρελο που πηρα απο την Σοφια μπορουσες να βαλεις κατι ειδικες Φιλιπς λαμπες οι οποιες ταιριαζανε στο παλαιο συστημα υποδοχης, αλλα ειναι μοντερνες στα υπολοιπα, αν και ηταν μονο 50 Βαττ, ειναι σχεδον σαν μοντερνα φωτα! Η Μπος ειχε κανει ειδικους, 4γωνους που παιρνανε Η4 αλλα ειναι δυσευρετοι, ειναι σαν αυτον που αγορασα στο ebay αλλα τελικα εσπασε στην μεταφορα!
Οχι, δεν εννοω τα 'Σουηδικα' φαναρια, αλλα αυτα που υπηρχαν στα Τι, με τα 4 μικρα!Αυτα ειναι κοινα, αλλα η υποδοχη συγκρατησεως τους! δεν βρισκεται!Λες να την εχει η Σοφια;
Αλλα δεν θυμαμαι πως γινεται με τα φλας, τα 4γωνα τα ειχαν μεσα στον προβολεα! Μπορεις να το κοιταξεις αυτο;
Σπιρος -
Ο χρήστης spiros54 έγραψε:
Αλλα δεν θυμαμαι πως γινεται με τα φλας, τα 4γωνα τα ειχαν μεσα στον προβολεα! Μπορεις να το κοιταξεις αυτο;Αν αλλάξεις από τετράγωνα σε διπλά, τα φλας πρέπει να πάνε στον προφυλακτήρα! Άρα, ή αλλάζεις και προφυλακτήρα, ή κόψεις τρύπες στον υπάρχοντα (αυτό κάναμε εμείς) ή τα βάζεις όπως στη σειρά 1, 'όρθια' πάνω στον προφυλακτήρα. Ταιριάζουν φλας από Sprint ακόμα και από GTV!
-
Ωραια Vasilie
Θα τα πουμε με λεπτομερειες οταν ερθω! Και να ψωνισω τα πραγματα, ετσι;
Παντως ειναι πολλοι ενδιαφερωμενοι εδω πανω!
Τωρα φευγω, εχω να παρω την Ναταλι απο την πολη και μετα θα παω μια βολτα στον Ελληνα! Εχει παγο σε μερικα σημεια εδω, θα γινει γλεντη, αυτο το παραξενο κοτοπουλο ξανα!!! Τι να λενε αραγε οι χοντροκομμενοι με τα μεγαλα BMW που βλεπουν την διπλη ANSA μου να εξαφανιζεται μπροστα τους και δεν μπορουν να κανουν τιποτα; Χεχεχεχε
Σπιρος
ALFA ROMEO (oldies...)