**Αντιγράφω από το νομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή: **
Φορολογητέα αξία επιβατικών αυτοκινήτων
Η περίπτωση (α) της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001 (ΦΕΚ Α΄265) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«α) Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινή-του, κατά τύπο παραλλαγή και έκδοση αυτού, όπως αυτή εμφανίζεται στους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους στην αρμό¬δια Τελωνειακή Αρχή από τους ε-πίσημους διανομείς αυτοκινήτων, όπως αυ¬τοί προσδιορίζονται από τον Κανο-νισμό (ΕΚ) 1400/2002 της Επιτροπής της 31ης Ιουλίου 2002 (ΕΕ L 203,της 1ης Αυγούστου 2002), συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού (EXTRA) αυτού εξοπλισμού.
Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα λαμβάνεται υπόψη, η κατά τα πα-ραπάνω τιμή χονδρικής πώλησης του αντίστοιχου επιβατικού αυτοκινήτου κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή αγορά, αφού αυτή μειωθεί λόγω παλαιό-τητας και λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων με βάση τα παρακάτω ποσοστά μεί-ωσης για κάθε μήνα κυκλοφορίας:
Για τον πρώτο χρόνο, η μείωση θα ανέρχεται σε 1,30% για κάθε μήνα κυκλο-φορίας.
Για τον δεύτερο χρόνο, η μείωση θα ανέρχεται σε 0,70% για κάθε μήνα κυ-κλοφορίας.
Για τον τρίτο χρόνο, η μείωση θα ανέρχεται σε 0,50% για κάθε μήνα κυκλοφο-ρίας.
Για τα πέντε επόμενα χρόνια, η μείωση θα ανέρχεται σε 0,40% για κάθε μήνα κυκλοφορίας.
Για τα τρία επόμενα χρόνια, η μείωση θα ανέρχεται σε 0,30% για κάθε μήνα κυκλοφορίας.
Για τα δύο επόμενα χρόνια, η μείωση θα ανέρχεται σε 0,20% για κάθε μήνα κυκλοφορίας και
Για τα επόμενα χρόνια η μείωση, θα ανέρχεται σε 0,10% για κάθε μήνα κυ-κλοφορίας.
Στο συντελεστή παλαιότητας που προκύπτει με βάση τα προηγούμενα πο-σοστά θα προστίθεται και ποσοστό 5% επί των διανυθέντων χιλιομέτρων δια χίλια πεντακόσια (1.500).
Ο κατά τα παραπάνω διαμορφούμενος συντελεστής απομείωσης δεν δύναται να είναι ανώτερος του 81%.».
Η ισχύς της παρούσας διάταξης αρχίζει από την κατάθεσή της στη Βουλή των Ελλήνων.
Απο την επεξηγηματική έκθεση:
Φορολογητέα αξία επιβατικών αυτοκινήτων
Με την προτεινόμενη διάταξη, η ισχύς της οποίας αρχίζει από την κατάθεσή της στη Βουλή των Ελλήνων, αντικαθίσταται η περίπτωση (α) της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001 (Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας).
Η διάταξη αυτή κρίνεται αναγκαία για την ευθυγράμμιση της εθνικής νομοθεσίας προς την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων που εκδόθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2007 επί της υπόθεσης C–74/06 (Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας), σχετικά με το τέλος ταξινόμησης εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας και την απομείωση της αξίας με βάση μόνο τη παλαιότητα.
Σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, η χώρα μας εφαρμόζοντας για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται στην Ελλάδα από άλλο κράτος μέλος ένα και μόνο κριτήριο, το οποίο βασίζεται αποκλειστικά στην παλαιότητα του αυτοκινήτου και επιτρέποντας απομείωση 7% για αυτοκίνητα έξι μηνών έως ενός έτους ή 14% για αυτοκίνητα ενός έτους, με συνέπεια ο οφειλόμενος φόρος να υπερβαίνει, έστω και σε ορισμένες περιπτώσεις, το ποσό του εναπομείναντος φόρου που είναι ενσωματωμένος στην αξία των ταξινομημένων στη χώρα μας ομοειδών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει βάση του άρθρου 90 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.
Σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, καίτοι η τιμή χονδρικής πώλησης, η οποία χρησιμεύει ως βάση υπολογισμού της αξίας των εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και η οποία δεν αμφισβητείται, καθορίζεται λαμβανομένου υπόψη του τύπου του αυτοκινήτου, δηλαδή του κυβισμού, του μοντέλου και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών, επιβάλλεται εν τούτοις η κλίμακα απομείωσης που εν συνεχεία εφαρμόζεται για τον καθορισμό της φορολογητέας αξίας να στηρίζεται όχι μόνο σε ένα κριτήριο, όπως αυτό της παλαιότητας, αλλά και στα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Λαμβανομένου επίσης υπόψη ότι σύμφωνα με το σκεπτικό της Απόφασης του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, η απομείωση αυτή δεν είναι γραμμική και κατά τα πρώτα χρόνια είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι στη συνέχεια και ότι η απομείωση αρχίζει από την αγορά ή την έναρξη χρήσης του αυτοκινήτου, προτείνεται η διάταξη αυτή .
Με την τροποποίηση αυτή, η φορολογητέα αξία των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων θα απομειώνεται από τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας και οι συντελεστές λόγω παλαιότητας θα υπολογίζονται επί των μηνών κυκλοφορίας, στους οποίους θα προστίθενται και ένα ποσοστό απαξίωσης για τα διανυθέντα χιλιόμετρα σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προτεινόμενη διάταξη.
Επίσης, κρίθηκε αναγκαίο να διευκρινισθεί επί της ισχύουσας διάταξης, πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1, ότι η χονδρική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου από τον κατασκευαστή οίκο διαμορφώνεται από τη βασική τιμή του αυτοκινήτου, κατά τύπο παραλλαγή και έκδοση αυτού, όπως αυτή εμφανίζεται στους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού του αυτοκινήτου και να αντικατασταθεί ο Κανονισμός (ΕΚ) 1475/1995 της Επιτροπής (ΕΕ L 145, της 29ης Ιουνίου 1995) από τον Κανονισμό (ΕΚ) 1400/2002 της Επιτροπής (ΕΕ L 203, της 1ης Αυγούστου 2002), επειδή έπαυσε να ισχύει.