-
Ποια αρχιτεκτονική όσον αφορά τη μετάδοση της κίνησης και τη θέση του κινητήρα πιστεύετε ότι ταιριάζειπερισσότερο σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Προσοχή, όχι υπεραυτοκίνητο, εννοώ αυτοκίνητα όπως τα BMW M3, Mazda RX8, Nissan 350Z, Porsche Boxster κτλ. που δεν έχουν τόση πολλή ισχύ ώστε να είναι απαραίτητη η τετρακίνηση.
Τα μειονεκτήματα των λύσεων 'όλα εμπρός' και 'όλα πίσω' είναι γνωστά, οπότε δεν προσθέτω αυτές τις επιλογές στην ψηφοφορία.
-
Ποια αρχιτεκτονική όσον αφορά τη μετάδοση της κίνησης και τη θέση του κινητήρα πιστεύετε ότι ταιριάζειπερισσότερο σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Προσοχή, όχι υπεραυτοκίνητο, εννοώ αυτοκίνητα όπως τα BMW M3, Mazda RX8, Nissan 350Z, Porsche Boxster κτλ. που δεν έχουν τόση πολλή ισχύ ώστε να είναι απαραίτητη η τετρακίνηση.
Τα μειονεκτήματα των λύσεων 'όλα εμπρός' και 'όλα πίσω' είναι γνωστά, οπότε δεν προσθέτω αυτές τις επιλογές στην ψηφοφορία.
-
Ποια αρχιτεκτονική όσον αφορά τη μετάδοση της κίνησης και τη θέση του κινητήρα πιστεύετε ότι ταιριάζειπερισσότερο σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Προσοχή, όχι υπεραυτοκίνητο, εννοώ αυτοκίνητα όπως τα BMW M3, Mazda RX8, Nissan 350Z, Porsche Boxster κτλ. που δεν έχουν τόση πολλή ισχύ ώστε να είναι απαραίτητη η τετρακίνηση.
Τα μειονεκτήματα των λύσεων 'όλα εμπρός' και 'όλα πίσω' είναι γνωστά, οπότε δεν προσθέτω αυτές τις επιλογές στην ψηφοφορία.
-
Κατα τη γνωμη μου κινητηρας μπρος πισω απο τον αξονα + κινηση πισω για οσο το δυνατο καλυτερη κατανομη βαρους (50-50).
-
Απο δυναμικής πλευράς ο κινητήρας στο κέντρο (εμπρός ή πίσω απο τον οδηγό) συνδυάζει μικρή πολική ροπή αδράνειας (αν είναι υπερβολικά μικρή μπορεί πολύ ευκολα να αυξηθεί) και η τετρακίνηση εξασφαλίζει καλύτερη εκμεταέυση των ελαστικών ως προς την ελκτική πρόσφυση (η οποία όμως ανυσματικά πολλές φορές συνεισφέρει και στην πλευρική πρόσφηση).
Αυτά όλα στην θεωρία, στην πράξη υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορεί να αλλάξουν τις επιλογές, παράγοντες όπως οι απαιτήσεις για εσωτερικούς χώρους (που περιορίζει ένας κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας), παράγοντες κόστους (τετρακίνηση) ή απλά κολήματα και 'παραδόσεις' (πχ 911)
-
Επέλεξα το 3 αν και μπήκα στιγμιαία στον πειρασμό να ψηφίσω το τελευταίο.
Μιλάμε για μια κατά σύμβαση 'αγγλική' παράδοση (βλέπε Lotus/Caterham 7, TVR, κλπ) και μια λύση που εφαρμόστηκε με επιτυχία και στην F1.
Δεν επέλεξα την τετρακίνηση διότι πιστεύω ότι η τετρακίνηση είναι επί της ουσίας ένα πολύπλοκο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με επιτυχία μόνο σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης του δρόμου. Κατά τα άλλα προσθέτει βάρος και επιβάλλει την επιλογή ισχυρότερων/μεγαλύτερων κινητήρων. Που **δεν **είναι το ζητούμενο σε ένα σπορ αυτοκίνητο.
Σημειωτέον ότι η λύση 3 πιθανόν να μην αποφέρει το επιθυμητό 50/50 αλλά το πίσω μέρος να είναι βαρύτερο (ας πούμε 47/53). Όπως τα είπαμε Κώστα, Alfa Romeo/Ferrari/Maserati πρόκειται να παρουσιάσουν τέτοιες διατάξεις στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.
-
Eπειδή όλα τα σπορ δεν είναι ίδια εξαρτάται από την υπο-κατηγορία (προσωπικά εννοείται)
Για κάτι σε ανοιχτό
κέντρο-πίσω
Coupe: κινητήρας μπροστά (όσο το δυνατόν πιο πίσω) κίνηση πίσω
Tετράπορτα/δίπορτα sedan: μπροστά (όσο το δυνατόν πιο πίσω) τετρακίνηση
-
Μια φράση μόνο: peugot 205 T16
παρότι alfisti...
-
Μία φράση κι από εμένα
ΜΧ-5... Εμπρος η μηχανή (πίσω όμως από τους εμπρός τροχούς) και πίσω η κίνηση...
Τώρα για να βρείτε το γιατί πήρα το 206 και όχι το ΜΧ-5 ρωτήστε τον τραπεζικό μου λογαριασμό
-
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Κατα τη γνωμη μου κινητηρας μπρος πισω απο τον αξονα + κινηση πισω για οσο το δυνατο καλυτερη κατανομη βαρους (50-50).Εισαι λαθος...αν μιλας με βαρος θα πρεπει πρωτα να προσδιορισεις την μαζα σου για να μιλησεις για βαρος....Εισαι θελεις καλυτερη κατανομη μαζας που αυτη θα φερει την καλυτερη κατανομη βαρους ...και το 50-50 που λες δεν ειναι ποτε 50-50...
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
Κατα τη γνωμη μου κινητηρας μπρος πισω απο τον αξονα + κινηση πισω για οσο το δυνατο καλυτερη κατανομη βαρους (50-50).
Εισαι λαθος...αν μιλας με βαρος θα πρεπει πρωτα να προσδιορισεις την μαζα σου για να μιλησεις για βαρος....Εισαι θελεις καλυτερη κατανομη μαζας που αυτη θα φερει την καλυτερη κατανομη βαρους ...και το 50-50 που λες δεν ειναι ποτε 50-50...
Δεν καταλαβα ακριβως τι εννοεις? Δηλαδη οι εταιριες που λενε οτι τα αμαξια τους εχουν κατανομη 50-50 δεν ισχυει?
-
Τρίτη επιλογή για εμένα.
Πιστεύω ότι ανταποκρίνεται πιό πολύ σε αυτρό που λέμε σπορ για καθημερινή χρήση και όχι σε κάτι εξωτικό. Από ό,τι βλέπω η πίσω κίνηση έχει την τιμητική της, ε;
-
Το 50-50 δεν είναι καμια μαγική συνταγή, ίσως προκύπτει καμια φορά απο άλλες απαιτήσεις αλλα απο μόνο του δεν είναι αυτοσκοπός.
-
Το 50-50 και η προσπάθεια ζυγίσματος καλά είναι και μάλλον κάνουν τα πράματα πιο εύκολα για τον εξελικτή αναρτήσεων και συμπεριφοράς. Εγώ αρχικά δεν θα επέλεγα καμία από τις διαθέσιμες επιλογές γιατί δεν υπάρχουν καλούπια. Επιλέγω αυτοκίνητο, και αν αυτός που το σχεδίασε έχει ασχοληθεί και το έχει ψάξει και εξελίξει και το έχει κάνει καλά τελικά λίγη σημασία έχουν όλα αυτά.
Από εκεί και πέρα είναι θέμα επιλογών του καθένα και μερικά είναι πιο σίγουρα από άλλα πχ ο κινητήρας στο κέντρο μειώνει χώρους και το βάρος στο κέντρο δίνει μικρή πολική αδράνεια και άσχετα από τα αν τα θες ή όχι είναι σίγουρα αλλά το ελαφρύ μπροστινό μπορεί να σημαίνει υποστροφή λόγω έλλειψης βάρους και πρόσφυσης αλλά με άλλη ρύθμιση σημαίνει πιο άμεση απόκριση του τιμονιού κλπ.
Προσωπικά θέλω κάτι με έστω μικρό πίσω κάθισμα όχι πολύ νευρικό και με σχετικά απλή σταθερή συμπεριφορά (άρα όχι κινητήρας στη μέση) και θέλω να μπορώ να κάνω επιτόπου στροφή γύρω από νησίδα εύκολα και αυτό επιτυγχάνεται πιο εύκολα με μηχανή εμπρός και πίσω κίνηση, αν η μηχανή είναι πίσω από τον εμπρός άξονα ελαττώνεται και η αρχική υποστροφή οπότε ψηφίζω ανάλογα, 3η περίπτωση! -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Το 50-50 και η προσπάθεια ζυγίσματος καλά είναι και μάλλον κάνουν τα πράματα πιο εύκολα για τον εξελικτή αναρτήσεων και συμπεριφοράς. Εγώ αρχικά δεν θα επέλεγα καμία από τις διαθέσιμες επιλογές γιατί δεν υπάρχουν καλούπια. Επιλέγω αυτοκίνητο, και αν αυτός που το σχεδίασε έχει ασχοληθεί και το έχει ψάξει και εξελίξει και το έχει κάνει καλά τελικά λίγη σημασία έχουν όλα αυτά.
Από εκεί και πέρα είναι θέμα επιλογών του καθένα και μερικά είναι πιο σίγουρα από άλλα πχ ο κινητήρας στο κέντρο μειώνει χώρους και το βάρος στο κέντρο δίνει μικρή πολική αδράνεια και άσχετα από τα αν τα θες ή όχι είναι σίγουρα αλλά το ελαφρύ μπροστινό μπορεί να σημαίνει υποστροφή λόγω έλλειψης βάρους και πρόσφυσης αλλά με άλλη ρύθμιση σημαίνει πιο άμεση απόκριση του τιμονιού κλπ.
Προσωπικά θέλω κάτι με έστω μικρό πίσω κάθισμα όχι πολύ νευρικό και με σχετικά απλή σταθερή συμπεριφορά (άρα όχι κινητήρας στη μέση) και θέλω να μπορώ να κάνω επιτόπου στροφή γύρω από νησίδα εύκολα και αυτό επιτυγχάνεται πιο εύκολα με μηχανή εμπρός και πίσω κίνηση, αν η μηχανή είναι πίσω από τον εμπρός άξονα ελαττώνεται και η αρχική υποστροφή οπότε ψηφίζω ανάλογα, 3η περίπτωση!Το Caterham 7 θεωρείται ευρύτατα ως ένα από τα πιο γνήσια σπορ αυτοκίνητα παγκοσμίως. Έχει τον κινητήρα στο κέντρο, αλλά μπροστά από τον οδηγό (οι αγγλικές πατέντες που έλεγα πιο πάνω) και κίνηση φυσικά πίσω.
Ακόμα όμως και με το οριακό στήσιμο της ανάρτησης, μερικές φορές παρατηρείτο ένα ελάφρωμα του μπροστινού μέρους που αν μη τι άλλο ήταν ανησυχητικό. Κατά κύριο λόγο αυτό ήταν αποτέλεσμα της αυξημένης αεροδυναμικής αντίστασης.
Για το λόγο αυτό εξελλίσουν τώρα το SV-R το οποίο διαθέτει και μια εντελώς διαφοροποιημένη ανάρτηση σε σχέση με τα κλασσικά Seven (τα καλύτερα από τα οποία είχαν άξονα deDion πίσω). Τα τεστ που κάνανε δείχνουν ότι το SV-R είναι εξίσου γρήγορο ή και ταχύτερο με το R400 και παρ'όλα αυτά πολύ πιο ευκολοοδήγητο.
Το ηθικό δίδαγμα είναι ότι ακόμα και το 'καλύτερο' μπορεί να βελτιωθεί και επίσης ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι που δημιουργούν συλλογικά ένα 'τέλειο' sportscar.
-
Να πάρει... Κι εγώ την πιο δημοφιλή επιλογή έκανα... Κινητήρας εμπρός αλλά πίσω από τον άξονα, κίνηση πίσω...
Φαίνεται η πιο λογική επιλογή όμως, ακριβώς επειδή λόγω του μειωμένου βάρους στον μπροστινό άξονα μειώνεται η υποστροφή, ενώ με την πίσω κίνηση δε μετακινείσαι απλώς.
Κινητήρας + κίνηση εμπρός συνήθως σημαίνει κυνήγι πεζοδρομίου.
Κινήτηρας + κίνηση πίσω συνήθως σημαίνει κυνήγι της ουράς του αυτοκινήτου.
Άρα μένουν οι ενδιάμεσες λύσεις.ή όχι?
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Να πάρει... Κι εγώ την πιο δημοφιλή επιλογή έκανα... Κίνηση εμπρός αλλά πίσω από τον άξονα, κίνηση πίσω...Εννοείς 'κινητήρας εμπρός'
Κινητήρας + κίνηση εμπρός συνήθως σημαίνει κυνήγι πεζοδρομίου.
Κινήτηρας + κίνηση πίσω συνήθως σημαίνει κυνήγι της ουράς του αυτοκινήτου.
Άρα μένουν οι ενδιάμεσες λύσεις.ή όχι?
Όχι!
-
Previous post edited.
Πάλι σκ**ά τα έκανα...
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Previous post edited.Πάλι σκ**ά τα έκανα...
Εντάξει. Χαλλλλαρά...
-
ÊéíçôÞñáò åìðñüò íá ôïí áêïýù ,êßíçóç ðßóù ãéá ôï ìáæåìá ôçò ïõñÜò
Αρχιτεκτονική σπορ αυτοκινήτων