-
Τα εδάφη δεν αλλάζουν τόσο εύκολα και τόσο δραστικά μέσα σε μόνο 11 εκατομμύρια χρόνια. Οι γεωλογικές διεργασίες είναι αρκετά αργές - ιδίως στις πιο πρόσφατες γεωλογικές περιόδους, που ο φλοιός της γης άρχισε να σταθεροποιείται. Ο γεωγραφικός χώρος κάθε χώρας είχε ήδη μορφοποιηθεί κατά 80%-90% από τότε. Δηλαδή, ήδη από τότε υπήρχαν οι χερσόνησοι, οι κόλποι, οι όρμοι κλπ. που αναγνωρίζουμε σήμερα στο χάρτη.
Για το ότι άλλα μας μάθανε στο σχολείο, παραποιώντας ή αποσιωπώντας στοιχεία, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη διάδοση μιας συγκεκριμένης ιδεολογίας/νοοτροπίας, θα πρέπει να αναζητήσουμε αυτούς που ωφελούνται από την ενστάλαξη τέτοιων αυτοϋποτιμητικών νοοτροπιών στο λαό.
-
Ο χρήστης Greg έγραψε:
i anthropotita genetika proerxete apo tin afriki....tulaxisto etsi dixni to mitondriako dna pu xrisimopiite se periptosis filogenetikis. mprosta se afto to stixio ta opia arxeologika evrimata oxrioun.Δηλαδή ένα εύρημα ηλικίας 100.000 ετών είναι αρχαιότερο από ένα εύρημα 700.000 ετών; Αυτά είναι αστειότητες. Είναι σα να σου λέω ότι εγώ, όντας 27 ετών, γέννησα τον πατέρα μου που είναι 55. Το DNA μπορεί μόνο να πιστοποιήσει γενετική συγγένεια μεταξύ ειδών, όχι να χρονολογήσει.
-
ρε παιδες οι Τουρκοι παραδεχτηκαν την υπαρξη σχεδιου για να φυγουν οι Ελληνες απο την Πολη....
-
Και πού είσαι ακόμα... Αλλά όταν τα λέμε για τους... 'αδερφούς' μας τους Τούρκους, μας λένε 'φασίστες', 'εθνικιστές', 'ακροδεξιούς', 'χρυσαυγίτες', 'ρατσιστές', ακόμη δε και 'εθνικά επικίνδυνους'.
-
Κυνική ομολογία των 'αδερφών μας' για το πογκρόμ της Κωνσταντινουπόλεως.
http://www.enet.gr/online/online_p1_tex ... 0,75436564
Και μην τολμήσει κανείς να μου ξαναπεί για... 'ελληνοτουρκική φιλία'. Τουλάχιστον όχι όσο υπάρχει το κεμαλικό κράτος.
Και επίσης... Η θεοκρατία θεμέλιο της αμερικάνικης κοινωνίας:
http://www.enet.gr/online/online_p1_tex ... d=75340980
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Και επίσης... Η θεοκρατία θεμέλιο της αμερικάνικης κοινωνίας:http://www.enet.gr/online/online_p1_tex ... d=75340980
Κατά τη γνώμη μου το πιο σημαντικό μέρος του άρθρου είναι αυτό που αναφέρεται στο 'θρησκευτικό ρατσισμό' και στη μοναξιά εκείνων που δεν εντάσσονται σε μια μεγάλη θρησκεία. Διαφωνώ όμως με το 'κίνημα' των brights όπως προσδιορίζεται (ότι τους χαρακτηρίζει η έλλειψη πίστης στη μεταθάνατο ζωή) καθώς και με το όνομά τους, που υπαινίσσεται ότι οι άλλοι είναι dark ή έστω less bright. Άσε που παραπέμπει στους illuminati.
Αλλά αυτό είναι ένα άλλο topic...
-
Στον 'Δαυλό', ο όρος 'brights' αποδόθηκε ως 'έλλογοι'. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ορθώς ονομάζονται έτσι, για να διαφοροποιούνται από τον θρησκόληπτο όχλο. Αν μη τι άλλο, η θρησκοληψία Κώστα ΕΙΝΑΙ σκοτάδι (θυμήσου το Μεσαίωνα).
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Στον 'Δαυλό', ο όρος 'brights' αποδόθηκε ως 'έλλογοι'. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ορθώς ονομάζονται έτσι, για να διαφοροποιούνται από τον θρησκόληπτο όχλο. Αν μη τι άλλο, η θρησκοληψία Κώστα ΕΙΝΑΙ σκοτάδι (θυμήσου το Μεσαίωνα).Ναι, η θρησκοληψία είναι σκοταδισμός αλλά η αποδοχή μιας θρησκείας δεν είναι! Εκτός κι αν εννοείς ότι οι μεγάλες θρησκείες είναι σκοταδιστικές, οπότε μάλλον διαφωνούμε στον ορισμό της λέξης 'θρησκεία'.
Ακόμα κι 'έλλογους' να τους πεις με ενοχλεί ο προσδιορισμός 'δεν πιστεύουν στη μετά θάνατο ζωή'. Δηλαδή όσοι πιστεύουν στη μετα θάνατον ζωή είναι 'άλογοι' ή 'σκοταδιστές', ακόμα κι αν δεν ασπάζονται κάποια θρησκεία; Αυτό δεν σου φαίνεται λίγο ελιτίστικο/ρατσιστικό;
-
Κώστα, άλλο ο απλά ευλαβής άνθρωπος ο οποίος ασπάζεται ορισμένες ηθικές αξίες και άλλο ο θρησκόληπτος. Αυτό που γράφουν για τον εαυτό τους, ότι δηλαδή δεν πιστεύουν στη μετά θάνατο ζωή, εμένα δεν με ενοχλεί. Θα σου εξηγήσω γιατί.
Πρώτον, κατά κανόνα, ο άθεος δεν πιστεύει στη μετά θάνατον ζωή, τουλάχιστον όχι έτσι όπως μας τη διδάσκουν οι θρησκείες, με παράδεισο, κόλαση, μετενσάρκωση και δε συμμαζεύεται.
Δεύτερον, απαιτεί τόλμη, ιδίως σε ταλιμπανικού τύπου καθεστώτα (όπως πάει να κάνει τις ΗΠΑ το ρεπουμπλικανικό κώμα), να βγεις και να πεις ότι είσαι άθεος. Εδώ στην Ελλάδα και σε κοιτάνε με μισό μάτι, λες και τους είπες ότι θυσιάζεις κοτόπουλα στο Σατανά. Το ξέρω, γιατί το βιώνω στον οικογενειακό μου κύκλο.
Τρίτον, η μεταθανάτια ζωή, με την καλλιέργεια του φόβου μέσω της 'αμαρτίας', της μετάνοιας, της εξομολόγησης και των διδαχών περί κολάσεως (και, βεβαίως, της υπόσχεσης για έναν παράδεισο όπου θα πάει ο φτωχός και εξαθλιωμένος, αφού πρώτα έχει ζήσει μια ζωή όλο στερήσεις γιατί έτσι θέλει ο... 'Θεός'), είναι, κακά τα ψέματα, ένας πολύ ύπουλος τρόπος χειραγώγησης της μάζας, ιδίως δε της αμόρφωτης μάζας.
Τέταρτον, εγώ προσωπικά δεν θα έλεγα ότι πιστεύω στη μετά θάνατον ζωή.
Πέμπτον, δηλώνοντας ότι δεν πιστεύουν στη μετά θάνατον ζωή δίνουν ένα χαρακτηριστικό που έχουν οι ίδιοι. Συνεχίζοντας το δημοσίευμα, αυτοπροσδιορίζονται ως ανεκτικοί, που σημαίνει ότι δεν θα σου πουν τίποτα αν τους πεις ότι εσύ πιστεύεις στη μετά θάνατον ζωή.
Έκτον, η κίνησή τους αυτή δεν είναι μια επίθεση κατά των ευλαβών ανθρώπων και των μετριοπαθών, αλλά μια κραυγή αγωνίας κατά του χριστιανικού/εβραϊκού ταλιμπανισμού της κυβέρνησης Μπους. Λένε 'είμαστε κι εμείς άνθρωποι, κάνουμε τη δουλειά μας, προσφέρουμε στο έθνος και στην ανθρωπότητα, απλώς δεν περιμένουμε από τον Θεό να σώσει την ανθρωπότητα από τις συνέπειες των πράξεών της και δεν δεχόμαστε τις θρησκευτικές διώξεις'. Αυτό είναι και το ζουμί του όλου άρθρου.
-
Καλά όλα αυτά αλλά συνεχίζει να με ενοχλεί το όνομά τους. Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει το όνομα με τον αθεϊσμό ή τη μετα θάνατο ζωή. Νομίζω πως περισσότερη σχέση έχει με το υποτιθέμενο 'μέσο επίπεδο ευφυϊας' των άθεων (επιστήμονες-ερευνητές κτλ. όπως λέει και το άρθρο) και αφήνει υπαινιγμό για το 'μέσο επίπεδο ευφυϊας' όλων των υπολοίπων. Σοβαρά, δε σε ενοχλεί αυτό; Δε σου φαίνεται καθόλου ελιτίστικο;
Αν έβγαινε φερειπείν στην Ελλάδα μια οργάνωση θρησκευτικού χαρακτήρα (έστω κι αν αυτό σημαίνει απόρριψη όλων των θρησκειών) με την ονομασία 'πεφωτισμένοι' ή 'έλλογοι', σοβαρά, δε θα σε ενοχλούσε; Και όπως και να το κάνεις το να επιλέξεις ένα όνομα που υπαινίσσεται ότι είσαι εξ'ορισμού 'καλύτερος' (εξυπνότερος, πιο συνειδητοποιημένος ή ό,τι άλλο καταλαβαίνεις) από τους υπόλοιπους είναι αλαζονικό και προκλητικό.
Σημ: Πιστεύω στη μετά θάνατον ζωή παρόλο που δεν είμαι χριστιανός ή ο,τιδήποτε άλλο αλλά επίσης πιστεύω ότι πρέπει να αφήσω το καλύτερο δυνατό 'ίχνος' σε αυτή τη ζωή πριν ανακαλύψω αν σωστά πίστευα ότι υπάρχει άλλη. Προφανώς δε με ενοχλεί να μην πιστεύει κάποιος μετά θάνατον ζωή, αρκεί να μην έχει γίνει εντελώς κυνικός και ανήθικος εξαιτίας αυτού.
Τέλος πάντων, νομίζω πως αυτή η κουβέντα δεν ανήκει σε αυτό το θέμα, οπότε εγώ τουλάχιστον θα τη σταματήσω. Αν θέλεις να απαντήσεις σε παρακαλώ άνοιξε νέο θέμα.
-
Κώστα, μέχρι να μπορέσουμε να το συζητήσουμε από κοντά, και για να μη χρεωνόμαστε σε τηλέφωνα, θα το κουβεντιάσουμε σε pm. Όπως φαίνεται, αυτό το θέμα σηκώνει αρκετή συζήτηση.
-
Αλήθεια, τελικά τι γίνεται με την κόντρα αυτή μεταξύ Φαναρίου και Ελλάδικης Εκκλησίας; Το ότι εγώ τάσσομαι κατά του Χριστιανισμού είναι γνωστό, αλλά επιτέλους τι θέλει ο Βαρθολομαίος; Να υπαχθούν οι μητροπόλεις των 'νέων χωρών' (δηλαδή της Βορείου Ελλάδος) στο Φανάρι, το οποίο και ελέγχεται ασφυκτικά από τους Τούρκους και, επιπλέον, έχει πολλάκις διαπράξει εγκλήματα κατά του Ελληνισμού;
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Αλήθεια, τελικά τι γίνεται με την κόντρα αυτή μεταξύ Φαναρίου και Ελλάδικης Εκκλησίας; Το ότι εγώ τάσσομαι κατά του Χριστιανισμού είναι γνωστό, αλλά επιτέλους τι θέλει ο Βαρθολομαίος; Να υπαχθούν οι μητροπόλεις των 'νέων χωρών' (δηλαδή της Βορείου Ελλάδος) στο Φανάρι, το οποίο και ελέγχεται ασφυκτικά από τους Τούρκους και, επιπλέον, έχει πολλάκις διαπράξει εγκλήματα κατά του Ελληνισμού;Μακάρι να ήταν μόνο αυτό . . . .
-
Σύντομα θα γράψω για την επιχειρηθείσα από την 'Ιερά' Μητρόπολη Θηβών καταπάτηση του Άλσους των Μουσών. Και δεν είναι ο μόνος αρχαιολογικός χώρος που προσπαθεί να βάλει στο χέρι η Εκκλησία.
-
[moderator]άσχετο με το θέμα!
Δεν είναι καθόλου άσχετο. Απλά δείχνει μια ενέργεια καταστρεπτική για αρχαιολογικό χώρο, η οποία ΑΠΟΣΙΩΠΗΘΗΚΕ ύποπτα από τα ΜΜΕ.
-
Ο χρήστης apostolis έγραψε:
Δυστυχώς ..............'Τρίτη παγκόσμια συνάντηση προσφύγων απο το Αιγαιατικό τμήμα της
Μακεδονίας ' , Φλώρινα , 20 με 24 Αυγούστου 2003http://www.in.gr/news/article.asp?IngEn ... gDtrlD=244
Δυστυχώς ............
Αποστόλης.
Συγνώμη αν έχει ήδη αναφερθει στις ενδιάμεσες σελίδες (είναι στη σελίδα 25 το δημοσίευμα (post) του Αποστόλη), αλλά μόλις τώρα το διάβασα και πήγα να δω το site του in.gr... για να δω την παρακάτω σημείωση:
'H είδηση αυτή δεν είναι διαθέσιμη πλέον ή είναι προσωρινά υπό διόρθωση...'
Κάτι δεν μου πάει καλά...
(συνεχίζω το διάβασμα... άλλες 18 σελίδες )
-
Διαβάσατε όλοι πιστεύω το δημοσίευμα του Γερμανικού Spiegel, με σενάρια για επικείμενη εξέγερση Αλβανών εξτρεμιστών στη Βόρεια Ελλάδα το 2004 (έκμεταλλευόμενοι και την Ολυμπιάδα).
Εμένα όλα αυτά τα σενάρια μου ακούγονται επικίνδυνα, ιδιαίτερα αν ανακοινώνονται από τρίτους... Τί λέτε ευσταθούν; Είναι δυνατόν να διεκδικούν περιοχές που κατοικούνται από Έλληνες;
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Διαβάσατε όλοι πιστεύω το δημοσίευμα του Γερμανικού Spiegel, με σενάρια για επικείμενη εξέγερση Αλβανών εξτρεμιστών στη Βόρεια Ελλάδα το 2004 (έκμεταλλευόμενοι και την Ολυμπιάδα).Εμένα όλα αυτά τα σενάρια μου ακούγονται επικίνδυνα, ιδιαίτερα αν ανακοινώνονται από τρίτους... Τί λέτε ευσταθούν; Είναι δυνατόν να διεκδικούν περιοχές που κατοικούνται από Έλληνες;
Διάβασε στον Αντίλογο του τρέχοντος τεύχους, τον αντιλογισμό του ΚΚ στη σελίδα 204. Η απάντηση στην ερώτησή σου - και όχι μόνον.
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Διαβάσατε όλοι πιστεύω το δημοσίευμα του Γερμανικού Spiegel, με σενάρια για επικείμενη εξέγερση Αλβανών εξτρεμιστών στη Βόρεια Ελλάδα το 2004 (έκμεταλλευόμενοι και την Ολυμπιάδα).Εμένα όλα αυτά τα σενάρια μου ακούγονται επικίνδυνα, ιδιαίτερα αν ανακοινώνονται από τρίτους... Τί λέτε ευσταθούν; Είναι δυνατόν να διεκδικούν περιοχές που κατοικούνται από Έλληνες;
Πριν από λίγες σελίδες θίχτηκε το θέμα περί τσαμουριάς. Δεν ξέρω αν θα επιχειρηθεί κάτι κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών και δεν το νομίζω, αλλά όποιος δεν βαριέται ας κοιτάξει τα παρακάτω. Το Κόσσοβο δεν μας έγινε μάθημα, τωρα άς περιμένουμε το πάθημα.
http://www.e-grammes.gr/1999/07/tsamouria_en.htm
http://www.pravoslavie.ru/english/news010530.htm
http://www.fws.gr/Albanoi diekdikoun.htm
http://www.bhma.net/archive/2001/0601/17.asp
http://pub18.ezboard.com/fbalkansfrm36. ... D=12.topic
http://www.alb-net.com/pipermail/albsa- ... 01856.html
http://tanusevci.tripod.com/may/id30.html
http://www.mediamonitors.net/gowans23.html
http://www.kosovo.com/erpkim07nov03.html
http://english.pravda.ru/hotspots/2001/03/24/3138.html
http://www.zipworld.com.au/~cpa/garchve4/1060nato.html
http://tools.search.yahoo.com/language/ ... l&lp=it_en -
Άραγε, ως χώρα σεβόμαστε τους αρχαιολογικούς μας χώρους; Τους διαφυλάττουμε ως οφείλουμε; Όταν αυτοί καταπατούνται, γιατί σιωπούμε; Είμαστε - πρέπει να σημειωθεί αυτό - η μοναδική χώρα στον κόσμο όπου η Εκκλησία αξιώνει να καταπατά αρχαιολογικούς χώρους με την ανοχή των αρχών.
Αυτό επεδίωξε να κάνει η Ιερά Μητρόπολη Θήβας και Λειβαδείας στην Κοιλάδα των Μουσών, όπου βρισκόταν ένα από τα σημαντικότερα πνευματικά κέντρα του αρχαίου κόσμου. Η αρχική δημοσίευση σβήστηκε ως άσχετη με το θέμα, αλλά μόνον άσχετη δεν είναι, γιατί σκοπός της είναι να δείξει ότι ως χώρα δεν σεβόμαστε την πολιτιστική μας κληρονομιά, ούτε την προστατεύουμε όπως θα έπρεπε.
Συγκεκριμένα, στην κοινότητα Άσκρης του Δήμου Θεσπιέων, έχει ήδη τσιμεντωθεί μεγάλο μέρος της Κοιλάδας των Μουσών, για να 'ανασυσταθεί' η Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, παρόλο που δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ στοιχείο που να μαρτυρά ότι υπήρξε αυτή η μονή.
Όλα ξεκίνησαν το 2001. Τότε την κοινότητα Άσκρης (όπου έζησε ο Ησίοδος) επισκέφθηκαν δυο μοναχοί, οι οποίοι ζήτησαν από τον τότε δήμαρχο και νυν δημοτικό σύμβουλο κ.Πελώνη να ανεγείρουν ιερά μονή στην Κοιλάδα των Μουσών, κοντά στη μεσαιωνική εκκλησία του Χριστού, η οποία είναι διατηρητέο μνημείο. Με τη συγκατάθεση του δημάρχου και με τίτλους ιδιοκτησίας που δεν αποδεικνύονται με επίσημα έγγραφα τους οποίους απέσπασαν από ντόπιους (υπάρχουν μόνον ένορκες βεβαιώσεις και διαβεβαίωση συμβολαιογράφου) ξεκίνησαν την εκχέρσωση κτημάτων στην περιοχή.
Έστειλαν σχετικό αίτημα στο Υπουργείο Πολιτισμού. Η διευθύντρια της 1ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων κ. Ελένη Γκίνη-Τσοφοπούλου, στις 19 Ιουλίου 2001, απέρριψε το αίτημα. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στον περιβάλλοντα χώρο έδειξε ότι από πουθενά δεν προκύπτει ότι υπήρξε ποτέ η μονή αυτή της οποίας την ανασύσταση ζητούσαν.
Επέμειναν όμως. Το ΥΠΕΧΩΔΕ ενέκρινε 20 εκατομμύρια δραχμές για χρηματοδότηση διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Σωτήρος Χριστού στην Άσκρη Βοιωτίας. Όμως, τέτοια μονή δεν υπήρχε. Η απόφαση της 16ης Οκτωβρίου 2001 κοινοποιήθηκε ακριβώς σε αυτήν την ανύπαρκτη μονή, σε φορέα που δεν υπήρχε. Έχουμε λοιπόν μια εξαπάτηση εις βάρος του ΥΠΕΧΩΔΕ. Δεύτερη εξαπάτηση που έγινε είναι ότι τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν για να κατασκευασθεί αυθαίρετο κτίσμα.
Η συγκυρία όμως βοήθησε τους μοναχούς. Στις 30 Οκτωβρίου 2001, ο τότε υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος ενέκρινε την προσωρινή εγκατάσταση της μοναστικής αδελφότητος της μονής αυτής σε δέκα προκατασκευασμένους οικίσκους, αλλά με δύο όρους:
-
Να βρίσκονται στη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση από το ναό του Χριστού.
-
Η προσωρινή εκκλησία να έχει εμβαδό μικρότερο των 150 τ.μ., με παράλληλη μείωση τουλάχιστον κατά το 1/3 του προβλεπομένου από τη μελέτη εμβαδού άλλων χώρων (κουζίνα, αρχονταρίκι, καθιστικό, τραπεζαρία).
Όμως, το άρθρο 273 Περί Λυόμενων Κατοικιών των Γενικών Κανόνων Δόμησης του ΥΠΕΧΩΔΕ απαγορεύει την εγκατάσταση λυόμενων κατασκευών σε χώρους ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, ιστορικούς τόπους και παραδοσιακούς οικισμούς, καθώς και σε περιοχές όπου ισχύουν ειδικές διατάξεις προστασίας ή άλλως πως απαγορεύεται η εγκατάσταση λυομένων.
Ο κ. Ιωάννης Κετσέας κατέφυγε στο Συνήγορο του Πολίτη για να καταγγείλει την αυθαιρεσία αυτή. Το κτίσμα αυτό, όπως προκύπτει από τους νόμους και σωρεία εγγράφων, χτίζεται αυθαίρετα, χωρίς άδεια ναοδομίας, σε ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ, ο οποίος μάλιστα είναι και ΔΑΣΙΚΗ ΕΚΤΑΣΗ. Και επίσης, χωρίς να τηρούνται οι προδιαγραφές και όροι του ΥΠΕΧΩΔΕ και του Υπουργείου Πολιτισμού. Επίσης, όπως προκύπτει από αυτοψία και φωτογραφικό υλικό, δεν περιορίστηκαν στα 150 τ.μ.
Όντως, ο Συνήγορος του Πολίτη ανέφερε την παρανομία στον διευθυντή Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Βοιωτίας στις 7 Ιουνίου 2002. Η Διεύθυνση Χωροταξίας - Οικισμού και Περιβάλλοντος Πολεοδομίας Θήβας στις 25 Ιουνίου 2002 διέταξε την διακοπή των οικοδομικών εργασιών, ζητώντας από την Αστυνομία να επιληφθεί του θέματος και από τον Διευθυντή Δασών Λειβαδειάς να διερευνήση την υπόθεση. Στις 30 Αυγούστου 2002, η υπηρεσία επιβάλλει πρόστιμο 5.503,44 ευρώ ετησίως στους μοναχούς. Στις δε 2 Σεπτεμβρίου 2002, το Γραφείο Πολεοδομίας Θήβας ζητά την κατεδάφιση της κατασκευής.
Η κατεδάφιση δεν έγινε.
Αφήνοντας το αρχαιολογικό μέρος της υπόθεσης, έχουμε και την δασική πλευρά της. Στις 3 Νοεμβρίου 1995, η περιοχή κηρύχθηκε αναδασωτέα, δημόσια δασική έκταση λόγω καταστροφής της βλάστησης από πυρκαϊά. Σύμφωνα δε με το Ν.998/79, άρθρο 70, απαγορεύεται κάθε παρέμβαση, ακόμα και η βοσκή ζώων.
Έτσι, στις 30/8/2002, με έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 3319, ο δασοφύλακας κ. Χρήστος Χαλιμούρδας μηνύει τον εκπρόσωπο της ανύπαρκτης αυτής μονής για παράνομη εκχέρσωση δημόσιας δασικής έκτασης και κατασκευή αυθαίρετου κτίσματος.
Στις 24 Σεπτεμβρίου 2002, η Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας απευθυνόμενη προς τον Δασάρχη Θηβών αναφέρει:
Σας γνωρίζουμε, ότι δεν διεκδικούμε δικαιώματα επί της συγκεκριμένης εκτάσεως. Εκείνο το οποίον ζητούμε είναι να παραχωρηθή η έκτασις αυτή εις την Ιεράν Μητρόπολιν Θηβών και Λεβαδείας διά την ανασύστασιν της ερημωθείσης Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Σωτήρος Χριστού Άσκρης.
Πάλι αναφορά στην ανύπαρκτη μονή. Ποια θρησκεία άραγε θα δεχόταν τέτοιο ψεύδος;
Στις 9 Ιανουαρίου 2003 όμως η στάση του Δασαρχείου, προφανώς κάτω από πιέσεις του πανίσχυρου και υπεράνω νόμων, με τον οποίο κανείς δεν μπορεί να τα βάλει, όπως λένε στη Θήβα, Μητροπολίτου κ. Ιερωνύμου, προτείνει την παραχώρηση αυτής της έκτασης στη Μητρόπολη!
Γιατί δεν τηρήθηκαν οι νόμοι σ'αυτήν την τόσο σημαντική υπόθεση; Γιατί καταπατείται δασική και αρχαιολογική έκταση από την Εκκλησία; Γιατί ΚΑΝΕΙΣ στα ΜΜΕ δεν είπε το παραμικρό όσον αφορά αυτήν την κατάφωρη παρανομία;
Στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσπιέων, συζητήθηκε το θέμα αυτό παρουσία και του κ. Ιερωνύμου. Αυτός επέμεινε στην άποψή του ότι υπήρξε εκεί μονή και πήγε μάλιστα να βγάλει τρελή ή ιδιοτελή την εκπρόσωπο της 1ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων κυρία Κοιλάκου.
Προσέξτε μάλιστα τι είπε ο Μητροπολίτης και κρίνετέ τον. Οι υπογραμμίσεις δικές μου:
Η κυρία Κοιλάκου έχει το δικαίωμα της γνώμης της, άνθρωπος είναι και κάνει λάθη. Άλλοι αποφασίζουν. Το κατά πόσον έχει την ικανότητα να κρίνει κατά πόσον υπήρξε μονή είναι αμφισβητήσιμο. Το μόνο που θα αποδεχθώ είναι πως υπάρχουν εγκαταλελειμμένες μονές στην περιοχή σας, όπως αυτή του Προδρόμου, αλλά εγώ θα ήθελα να βοηθήσω την Άσκρη. Φανταστείτε, όταν θα αρχίσουν να έρχονται τα πούλμαν εδώ. Δεν θα σταματήσουν να πιουν την πορτοκαλάδα τους στην Άσκρη;
Ιερωμένος άνθρωπος λοιπόν, βγάζει τρελούς ή ιδιοτελείς τους επιστήμονες και τους αρχαιολόγους και, μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο, θέτει πάνω απ'όλα, το ΚΕΡΔΟΣ, τον ταπεινό, χυδαίο στόχο. Κρίνετε εσείς αν δικαιολογείται άνθρωπος του Θεού να μιλά έτσι.
Ιδού και η άποψη του κ. Ιερωνύμου για την εξαπάτηση εις βάρος του ΥΠΕΧΩΔΕ:
Δεν ξέρετε, πως εδώ που ζούμε υπάρχει ελαστικότητα ανάμεσα στο τι λες και στο τι πράττεις; Αν τα χρήματα δοθούν για το ποτάμι κι εσύ χτίσεις γεφύρι, ε, και τι έγινε;
Ε όχι 'και τι έγινε', κ. Ιερώνυμε!!! Υπάρχουν νόμοι που διέπουν τα των δημοσίων χρηματοδοτήσεων. Δεν μπορούμε να τους σβήνουμε, και μάλιστα τόσο ελαφρά τη καρδία όπως Υμείς! Δηλαδή, κ. Ιερώνυμε, το κράτος πρέπει να είναι ξέφραγο αμπέλι;
Ιδού όμως και η δήλωση-βόμβα:
Πριν από του Θωμά σας διαβεβαιώνω, πως θα έχω λύσει το θέμα το ιδιοκτησιακό. Και θα έχω αποκτήσει οικοδομική άδεια. Έτσι κι αλλιώς γιατί πρέπει η Εκκλησία να πάρει έγκριση για να χρησιμοποιήσει ένα δασικό χώρο; Όλοι δεν έχουν κατακλέψει την περιουσία της Εκκλησίας; Όλα θα πάνε καλά. Και την ημέρα που θα ανοίξει το μοναστήρι θα δείτε 50 πούλμαν στην Κοιλάδα των Μουσών.
Δηλαδή, η Εκκλησία είναι πάνω από τους νόμους του κράτους; Επίσης, ποια θρησκεία λέει πως, αν σε κλέψουν, έχεις κι εσύ δικαίωμα να κλέψεις; Πώς αυτό το επιχείρημα νομιμοποιεί την αυθαιρεσία; Επίσης, φαντάζεστε 50 πούλμαν στην Κοιλάδα των Μουσών; Δηλαδή, στο βωμό του κέρδους, επιδιώκει ο κ. Ιερώνυμος να καταστρέψει αυτόν τον σημαντικότατο χώρο.
Ο πρώην δήμαρχος και νυν δημοτικός σύμβουλος κ. Πελώνης έδωσε τη συγκατάθεσή του για τη συνέχιση της αυθαίρετης κατασκευής, λέγοντας πως το Δημοτικό Συμβούλιο δεν είναι αρμόδιο για την έκταση αυτή.
Όμως, η έκταση αυτή ανήκει στο Δήμο Θεσπιέων, με νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας. Η νέα δημοτική αρχή τώρα έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για να διαλευκάνει την υπόθεση και να γκρεμιστεί η αυθαίρετη κατασκευή. Και δεσμεύεται πως όλα θα γίνουν κάτω από καθεστώς απόλυτης διαφάνειας και σεβασμού προς τον χώρο της Κοιλάδας των Μουσών, το Ιερόν Άλσος, όπως αναφερόταν σ'αυτήν ο Όμηρος.
-
Ένα συνταρακτικό ντοκιμαντέρ του πολιτισμού ΜΑΣ