Μόλις διάβασα το αρχικό post που ξεκίνησε το thread άρχισα να ανησυχώ μήπως υπνοβατώ το βράδυ και έρχομαι και γράφω στο φόρουμ...
Με την διαφορά ότι το αμάξι το θέλω για εκτός πόλης διαδρομές ως εξής:
- για τα βουνά του Πηλίου, με όλες τις ωραίες στροφές
- ταξίδια στην εθνική (Βόλο-Αθήνα, Βόλο-Σαλονίκη)
Κοιτάω πολύ το κόστος χρήσης (κατανάλωση/αξιοπιστία/υποχρεώσεις προς το κράτος, οπότε 2.0L μάλλον μόνο για diesel, που εδώ στο Βόλο με παίρνει να το σκέφτομαι). Από την άλλη είμαι μάλλον πιό καβλωμένος με στενούς επαρχιακούς δρόμους και η καλή οδική συμπεριφορά είναι στα 'must'.
Επειδή λοιπόν περνάω τα ίδια με τον φίλο μου kantoniou, είπα να συνεισφέρω κι εγώ τις δικές μου παρατηρήσεις / απορίες.
Από το στόχαστρο πέρασαν τον τελευταίο χρόνο τα παρακάτω μοντέλα:
- Ford Focus 1.6 (115hp)
- Renault Megane 1.6
- Citroen C4 1.6
- Honda Civic 1.8 (το καινούριο)
Απέρριπτα Μάζντα 3 κυρίως λόγω κόστους (θα μου πείτε τώρα κοιτάω το Civic), Άλφα 147 λόγω 2 αστεριών στο Euro NCAP και πολλά άλλα μοντέλα λόγω είτε τιμής είτε λόγω άλλων παραγόντων (συμπεριλαμβανομένων και υποκειμενικών πολλές φορές)
Τώρα τελευταία προστέθηκε και το Golf GT (5) με όλα τα καλούδια που υπόσχεται.
(Από τα παρακάτω αν κάποιος έχει μία ενημερωμένη γνώμη, παρακαλώ ας μας πει
)
Ξεκινώντας λοιπόν από το Focus, τώρα τελευταία όλο και ακούω για προβλήματα αξιοπιστίας γενικά και μου μπαίνουν ψύλλοι στ' αυτιά.
Για το Megane και το Citroen αυτό που με κρατάει από το να πω 'ναι' είναι διάφορα που ακούω για αξιοπιστία. Θα πείτε βέβαια, 'τα ακους από ιαπωνόφιλους αυτά' αλλά παιδιά πραγματικά δεν ξέρω τί να πιστέψω.)
Πάντως το megane είναι πολύ φιλικό απ' ό,τι εμπειρία έχω μαζί του (λίγη) και ενδόμυχα δεν το έχω απορρίψει.
Το citroen καλό είναι αλλά αυτά τα πολλά ηλεκτρονικά που έχει... άμα αρχίσουν να χαλάνε... (?) Γενικά αυτό που το έκοψε το C4 ήταν ο φόβος της αξιοπιστίας. Ιδιαίτερα όταν ένας γνωστός μου που δουλεύει σε οδική βοήθεια μου είπε ότι όλο C4 μαζεύει.
Και πάμε από Ιαπωνία μεριάααα... Civic λοιπόν. Διάβασα ό,τι μπορούσα να βρώ, το είδα κι από κοντά στην έκθεση στην Αθήνα, μπήκα και στο αγγλικό site της Honda που έχουν μία πολύ... ζουμερή παρουσίαση του μοντέλου. Όλα καλά μέχρι εδώ. Μέχρι που πήρα το τρέχον τεύχος των 4Τ και η εντύπωση που αποκόμισα από το άρθρο ήταν ότι ο δημοσιογράφος κατέβαλλε συνειδητή προσπάθεια να μην το θάψει οδηγικά το αυτοκίνητο (όχι και... το καλύτερο κράτημα, υπερβολικά παρεμβατικό ESP ή όπως το λένε, μέτρια άνεση κλπ). Και ξενέρωσα. Βρε Honda, αυτοκίνητα φτιάχνεις, όχι ψυγεία. Καλή και η εμφάνιση και το διαστημικό λούκ, αλλά το αυτοκίνητο το παίρνεις για να το οδηγάς, μαμώτο! Τι να την κάνω την επιθετική εμφάνιση άμα η ουσία υπολείπεται; (ναι ρε παιδιά, ξενέρωσα κάπως γιατί περίμενα πώς-και-πώς να μάθω για το αυτοκίνητο αυτό)
Και τέλος το golfaki... Καλό ακούγεται, μόνο που να δούμε τί σόι αξιοπιστία θα βγάλει. Γιατί ο κινητήρας είναι πολύπλοκος και αυτό θα συνεπάγεται ακριβή επισκευή μετά τα 2 (+2) χρόνια της εγγύησης.
(Εδώ θα ήθελα παρατηρήσεις από τους πιό ενημερωμένους χρήστες του φόρουμ γιατί δεν γίνεται, όλο και κάποια μαλ... θα έγραψα.)
Θα παρατηρήσατε ότι οι επιλογές κυμάνθηκαν και από τα πιό ήπια (~115hp) μέχρι τα πιό άγρια (140/170hp). Προσωπικά θα προτιμήσω κάτι παραπάνω από τα 115 άλογα (ενεργετικής ασφάλειας γαρ), αρκεί η κατανάλωση να είναι λογική (για την εκάστοτε αποδιδόμενη ισχύ).
Τώρα, μιάς και ψυλλιάστηκα πως θα γίνεται πολλή χρήση εκτός Αθηνών/Θεσσαλονίκης, θα ήθελα να επισημάνω στον φίλο μας και τα πετρελαιοκίνητα που, πέρα από τις υποχρεώσεις ενός δίλιτρου (τέλη/ασφάλιστρα) ίσως βγουν πιό οικονομικά, ιδίως αν κάνει πολλά χιλιόμετρα.
Εδώ ο χορός έχει ώς εξής:
- Skoda Octavia 2.0l/140hp, άμεσα διαθέσιμο
- VW Golf 2.0l/140hp με επίπεδο εμφάνισης/εξοπλισμού όπως ένα 1.4/1.6fsi. Άμεσα διαθέσιμο.
- VW Golf 2.0l/170hp με επίπεδο εμφάνισης/εξπολισμού το ίδιο με τα GT/GTi και λογικά πιό ακριβό από το (2). Διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας (ρώτησα την κεντρική αντιπροσωπεία αυτή τη βδομάδα)
- Reanult Megane (face lift) σε 1.5/105hp / 1.9/130hp και 2.0/150hp, διαθέσιμα από Σεπτέμβριο/Οκτώβριο (πάλι πήρα και ρώτησα στα κεντρικά της Renault, αφού περίμενα ~1 μήνα να απαντήσουν σε email).
Ελπίζω να βοηθάω