-
Τελευταία εξόρμηση για τον μήνα Οκτώβριο με καταπληκτικό καιρό. Για μήνες ήθελα να ξαναπάω στο ηφαίστειο των Μεθάνων, απλά αυτή τη φορά θα ήταν διαφορετική η προσέγγιση. Τα Μέθανα είναι ένας αρκετά παρεξηγημένος προορισμός, ίσως και λόγω των λουτρών τους και της έλλειψης παραλιών να θεωρούνται κάπως ''γεροντίστικα''. Βέβαια για τους λάτρεις του φυσικού τοπίου αποτελούν έναν must προορισμό.

Η προσέγγιση έγινε από τον Άγιο Νικόλαο, μια ήρεμη παραλία στα δυτικά της χερσονήσου.

Αυτή είναι η πορεία που ακολούθησα με εκκίνηση από τον Άγιο Νικόλαο. Διακρίνεται το ηφαίστειο το οποίο καταλήγει στη θάλασσα και ήταν ο βασικός λόγος που βρέθηκα εκεί. Ήμουν βέβαιος για τις εικόνες που θα έβλεπα. Η Κρασοπαναγιά είναι ένα εκκλησάκι στην άκρη του ακρωτηρίου που βλέπετε προς το τέλος της διαδρομής. Την είχα προσεγγίσει μέσω δύσβατου μονοπατιού πριν από κάποια χρόνια και αυτή τη φορά θα την προσέγγιζα από τη θάλασσα.

Έτοιμος για αναχώρηση. Η θάλασσα ιδανική!

Από τα πρώτα μέτρα οι εικόνες είναι μοναδικές. Σε πρώτο πλάνο το ηφαίστειο των Μεθάνων. Το μοναδικό ηφαίστειο που είναι κοντά και άμεσα προσβάσιμο στην Αθήνα. Υπάρχει και το Σουσάκι στους Αγίους Θεοδώρους που όμως δε συγκρίνεται σε τοπίο.

Ίσως ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι μερικά δέντρα που έχουν φυτρώσει ανάμεσα στους ηφαιστειακούς βράχους και δίπλα στη θάλασσα.


Κοιτώντας ψηλά σε πιάνει δέος.


Το ηφαίστειο των Μεθάνων ανήκει στο ηφαιστειακό τόξο του νότιου Αιγαίου, βρίσκεται στο δυτικό του άκρο και διαθέτει σημαντικό γεωθερμικό δυναμικό, όχι όμως πλήρως ερευνημένο. Είχε έντονη ηφαιστειακή δραστηριότητα μεταξύ της περιόδου 276 έως 239 π.Χ., από αναφορές των αρχαίων ιστορικών Στράβωνα, Παυσανία και Οβιδίου.


Ένα εντυπωσιακό πέρασμα

Μην απορούμε γιατί δεν έχουν πολλές παραλίες τα Μέθανα.

Σπάνιες εικόνες ειδικά κοντά στη θάλασσα.

Από ένα σημείο και μετά ξεκινά και γίνεται πιο έντονο το πράσινο.


Κοιτώντας πίσω διακρίνεται η καθαρά ηφαιστειακή ζώνη.

Από εδώ και πέρα συνεχίζω την πορεία μου σε καταπράσινο αλλά και βραχώδες τοπίο.


Πολλοί γλάροι έχουν το καταφύγιο τους από αυτήν την πλευρά.

Καταπράσινα νερά, άγρια βράχια και φουλ πράσινο.


Κοιτώντας πίσω. Τι φανταστικό μέρος? Βασικά αδυνατεί να πιστέψει κάποιος πως βρίσκομαι στα Μέθανα αν δεν του το πω.

Συνεχίζοντας προς το ακρωτήρι Άκρα Παναγιά.

Εδώ υπάρχουν κάποια ξύνινα Cottages που ενοικιάζονται. Εναλλακτικός τουρισμός.

Διακρίνεται το ακρωτήρι. Και να φανταστείτε υπάρχει μονοπάτι εκεί δίπλα στους γκρεμούς που φτάνει στο τέρμα. Εντυπωσιακό! Ούτε εγώ που το έχω κάνει δε θα πίστευα ότι θα μπορούσε να βγει ένα μονοπάτι εκεί κάτω.

Αυτή είναι μια ''ιδιωτική παραλία'' ακριβώς κάτω από τα ξύλινα σπιτάκια.

Συνεχίζοντας προς Κρασοπαναγιά.

Εδώ κυριαρχούν οι λευκοί βράχοι. Σαν να έμειναν ανεπηρέαστοι από το ηφαίστειο το οποίο βρίσκεται αρκετά κοντά τους.


Άφιξη στην Κρασοπαναγιά. Τρομερή τοποθεσία!

Παρόλο η πρόσβαση από την ξηρά δείχνει αδύνατη, είναι τελικά δυνατή.

Είπα να συνεχίσω προς Βαθύ. Από εδώ ο καιρός είναι ακόμη πιο γαλήνιος.

Μετά ξανακοίταξα τον χάρτη και άλλαξα γνώμη καθώς η απόσταση μέχρι το Βαθύ ήταν μεγάλη και δε θα περίσσευε χρόνος για το off road σκέλος της εξόρμησης. Επιστροφή λοιπόν.

Σύντομη στάση σε μια από τις απρόσιτες παραλίες των Μεθάνων. Μόνο από τη θάλασσα μπορεί κανείς να τις χαρεί.

Από τον Άγιο Νικόλαο ανέβηκα τον βουνίσιο δρόμο και κατέβηκα ξανά προς Καημένη Χώρα. Σε πρώτο πλάνο το Ηφαίστειο από ψηλά.

Στην Καημένη Χώρα συνάντησα μια από τις ελάχιστες χωμάτινες διαδρομές των Μεθάνων και είναι εκείνη που καταλήγει σε εκείνα τα ξύλινα σπιτάκια που είδατε προηγουμένως από τη θάλασσα. Αδιέξοδη διαδρομή αλλά πολύ αξιόλογη με τρομερή θέα!
Καταλήγει σε ένα μικρό πάρκινγκ.

Ομολογουμένως δελεαστική η φάση για διαμονή.

Επιστροφή προς Καημένη Χώρα!

Σειρά είχε μετά μια άλλη χωμάτινη διαδρομή που είχα κάνει με μηχανή παλιότερα. Ξεκινά από το Βύδι και καταλήγει σε μια ανώνυμη παραλία δίπλα στο ακρωτήρι του Μεγάλου Κάβου. Η διαδρομή είναι λίγο δυσκολούτσικη με μεγάλες σαθρές κλίσεις. Απλό αυτοκίνητο ούτε για αστείο δεν κατεβαίνει στην παραλία.
Άφιξη στην παραλία.

Η ώρα ήταν περασμένη αλλά κατάφερα να κάνω για πρώτη φορά μια άλλη δυνατή χωμάτινη διαδρομή από το Βύδι μέχρι την Τακτικούπολη. Η Τακτικούπολη ονομάστηκε έτσι καθώς εκεί δημιουργήθηκε το 1ο τακτικό σώμα στρατού από τον Γάλλο στρατηγό Κάρολο Φαβιέρο, έναν από τους πιο ανιδιοτελείς φιλέλληνες που έπαιξε σημαντικότατο ρόλο κατά την επανάσταση του 1821. Στην αρχή της χερσονήσου υπάρχει και κάστρο που έχτισε ο ίδιος και ονομάζεται Κάστρο Φαβιέρου για το οποίο στο παρελθόν είχα αφιερώσει ξεχωριστή εξόρμηση.
Ήταν μια ακόμα εξόρμηση με γνώριμες αλλά και άγνωστες εικόνες σε πανέμορφα εναλλακτικά τοπία! Μέχρι την επόμενη φορά να είστε όλοι καλά!
-
Μπράβο!
Τα Μέθανα είναι πολύ όμορφα. Δεν ξέρω πως είναι τώρα, έχω να πάω δεκαετίες. Θυμάμαι όμως τον πρώτο παράλληλο από την παραλία που είναι όλα τα παλιά (διατηρητέα) ξενοδοχεία και αναρωτιέμαι αν έκατσε κάποιος να πάρει 5-6 και να φτιάξει ένα σούπερ νεοκλασικό θέρετρο...
Α, κι έχει υπέροχα ξωκλήσια, κάποτε ήθλα να γράψω ένα άρθρο για αυτά, αλλά που χρόνος... -
μπιλυ μικρος εζησα και στο μεγαλοχωρι πανω απο το βαθυ
δεν υπηρχε ο δρομος αριστερα απο τη χερσονησο, μονο απο μεθανα με το ταξι του κοτζια αφου εφτανες εκει με τον πορτοκαλι ηλιο ή το μυκηναι ή το ελλας
εμενα στο σπιτακι του δασκαλου στο δημοτικο που ηταν η μανα μου διορισμενη. 6ταξιο...
σημερα εχουν μετατρεψει το παλιο σχολειο σε ξενωνα 'αρσινοη'
κατεβαιναμε πιτσιρικια απο μονοπατι απο το χωριο στο βαθυ για αχινους, πεταλιδες και χταποδια
ευτυχισμενα χρονια.... -
@tgd said in Ηφαίστειο Μεθάνων- Κρασοπαναγιά 26-10-2025:
Μπράβο!
Τα Μέθανα είναι πολύ όμορφα. Δεν ξέρω πως είναι τώρα, έχω να πάω δεκαετίες. Θυμάμαι όμως τον πρώτο παράλληλο από την παραλία που είναι όλα τα παλιά (διατηρητέα) ξενοδοχεία και αναρωτιέμαι αν έκατσε κάποιος να πάρει 5-6 και να φτιάξει ένα σούπερ νεοκλασικό θέρετρο...
Α, κι έχει υπέροχα ξωκλήσια, κάποτε ήθλα να γράψω ένα άρθρο για αυτά, αλλά που χρόνος...Ευκαιρία να ξαναπάς για να θυμηθείς τα παλιά! Δεν πέρασα από τον δρόμο που λες αλλά έχω περάσει παλιότερα. Έχει διάφορα παλιά κτήρια η πόλη των Μεθάνων. Κάποια είναι εντελώς παρατημένα.
@gatoz said in Ηφαίστειο Μεθάνων- Κρασοπαναγιά 26-10-2025:
μπιλυ μικρος εζησα και στο μεγαλοχωρι πανω απο το βαθυ
δεν υπηρχε ο δρομος αριστερα απο τη χερσονησο, μονο απο μεθανα με το ταξι του κοτζια αφου εφτανες εκει με τον πορτοκαλι ηλιο ή το μυκηναι ή το ελλας
εμενα στο σπιτακι του δασκαλου στο δημοτικο που ηταν η μανα μου διορισμενη. 6ταξιο...
σημερα εχουν μετατρεψει το παλιο σχολειο σε ξενωνα 'αρσινοη'
κατεβαιναμε πιτσιρικια απο μονοπατι απο το χωριο στο βαθυ για αχινους, πεταλιδες και χταποδια
ευτυχισμενα χρονια....Το θυμάμαι που μου το είχες πει όταν είχα πάει στη Δρυόπη. Και μόνο που μου λες ότι δεν υπήρχε ο δρόμος που πάει αριστερά κατευθείαν προς Βαθύ φαντάζομαι τι τράβαγε ο κόσμος τότε. Έχεις προλάβει τα Μέθανα τελείως ατόφια! Ακόμα κρατάνε πιστεύω έναν πιο εναλλακτικό χαρακτήρα όχι ιδιαίτερα τουριστικό και αυτό το θεωρώ πλεονέκτημα. Πηγαίνουν αρκετοί τουρίστες αλλά για το ηφαίστειο κυρίως. Από ξενοδοχεία και δωμάτια λίγα πράγματα έχουν τα Μέθανα.
Ηφαίστειο Μεθάνων- Κρασοπαναγιά 26-10-2025