-
Γιατι αυτα τα μοτερ πονανε στην φλατζα? Τι δεν κανουν σωστα οι μηχανικοι και ανοιγουμε καπακι καθε 30.000 κμ? Ας μας απαντησει καποιος μηχανικος εδω μεσα. Τι μυστικο υπαρχει?
Αυτα τα καπακια μετα απο καποια κμ στρωσιματος θελουν ξανασφιξιμο? Ειναι αλουμινιο ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ ο κινητηρας, μηπως δεν κανει?
Εγω μετα απο 4 πλανισματα πηγα για νεο καπακι.
-
Η Skoda δίνει πλήρεις οδηγίες για την αφαίρεση / επανατοποθέτηση του καπακιού, αν αυτές ακολουθούνται κατά γράμμα, δεν υπάρχει πρόβλημα, αν ανοιχτεί το καπάκι και δεν αλλαχτούν τα πατημένα αλουμινένια δαχτυλίδια που έχουν ατσαλώσει από την πίεση και τη θερμοκρασία, δεν υπάρχει περίπτωση στεγανοποίησης σε βάθος χρόνου.
Επίσης τα καπάκια περπατάνε επάνω στα μπλόκ όσο σφιγμένα και να είναι, η γνώμη μου είναι ότι μετά από 80-100.000 χλμ καλό είναι να επανασφίγγονται τα καπάκια με την ανάποδη φορά βγάζοντας μια-μια τις βίδες, πχ βγάζεις την τελευταία ( με τη φορά σφιξίματος ) βίδα του καπακιού, την καθαρίζεις από τυχόν λάδια, φυσάς καλά στην τρύπα για να φύγουν λάδια / νερά κλπ ώστε να πατήσει καλά η βίδα όταν ξαναμπεί στη θέση της, βάζεις λιπαντικό στα σπειρώματα της βίδας και την σφίγγεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές της, αν είσαι μερακλής τις αλλάζεις με καινούργιες, έτσι γίνεται με όλες τις υπόλοιπες βίδες.
Έχω 4 αυτοκίνητα με πάνω από 280.000 έως 360.000, χωρίς ιδιαίτερη φροντίδα ( κοινώς έχουν φάει πολύ σκίσιμο τα μοτέρ ) τα 2 έχουν μαντεμένιο μπλόκ και τα άλλα αλουμινένιο, όταν άρχισε στα κόλπα το 1 αλουμινένιο στα 190.000 χλμ, το έσφιξα, έσφιξα και τα άλλα και δεν έχω πρόβλημα φλάτζας με κανένα. Τα αλουμινένια είναι τούρμπο με πίεση 1.1 σταθερό και 1.4 over, έχω και άλλο ένα αλουμινένιο μοτέρ 12βάλβιδο ατμοσφαιρικό που θα το ξανακυκλοφορήσω τον άλλο μήνα.
-
Quadra ποια ειναι τα πατημενα αλουμινενια δακτυλιδια?
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Quadra ποια ειναι τα πατημενα αλουμινενια δακτυλιδια?Αυτά που στεγανοποιούν τα χιτώνια στις πατούρες τους στο μπλόκ, βρίσκονται στο κάτω μέρος τους, συνήθως εκεί άλλοι κατασκευαστές βάζουν ελαστικά o΄ring από Viton ή σιλικόνη, η Skoda βάζει αλουμίνια πάχους μερικών microns, με την πίεση από τις βίδες του καπακιού αυτά πατάνε και στεγανοποιούν το νερό που κυκλοφορεί ανάμεσα τους ώστε να μην περάσει στο κάρτερ, κάθε φορά που βγάζουμε καπάκι καλό είναι να αλλάζονται γιατί κατά την αφαίρεση του καπακιού είναι δύσκολο να μην κινηθούν τα χιτώνια, οπότε προκείπτουν διαρροές αν δεν αλλαχτούν με καινούργια, γιατί τα παλαιά είναι πατημένα και δεν μπορούν να στεγανοποιήσουν περαιτέρω.
-
Στα αλουμίνια δακτυλίδια βάσης χιτωνίων, βάζω και λίγη κόλλα. Κατά προτίμηση την σπρέι χαλκού, που βάζουμε στης φλάντζες καπακιού.
Α. -
Υπαρχουν και στον κινητηρα μου?
Δεν μου ανεφερε τιποτα ο μαστορας και δεν εκανα κανεναν περιορισμο κοστους, του πα οτι ειναι να αλλαχτει να εχω το κεφαλι μου ησυχο.
Oι φλαντζες TEMCA ειναι καλη μαρκα? Υπαρχει κατι καλυτερο? -
η επιφανεια του μπλοκ θελει λιγο καθαρισμα
-
Ο χρήστης r200 έγραψε:
η επιφανεια του μπλοκ θελει λιγο καθαρισμαΕιναι ακαθαριστο μολις βγηκε η κεφαλη. Καθαριστηκε με βενζινη, στουπι και σμιριδοπανο
Eπισης απο παλιες αλλαγες στη φλατζα καποια στιγμη ειχε κοπει μια βιδα μεσα στο μπλοκ και ανοιχτηκε νεο σπειρωμα κοντα στην επιφανεια του μπλοκ βαζοντας αλλη βιδα, φενεται στην φωτογραφια ειναι η μεσαια πανω βιδα. Με διαβεβαιωνουν οι μηχανικοι οτι δεν δημιουργει καποιο προβλημα στο σφιξιμο, εσεις τι λετε? Εγω παντως αμφιβαλω αν γινεται σωστο σφιξιμο απο αυτη την βιδα.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Εγω παντως αμφιβαλω αν γινεται σωστο σφιξιμο απο αυτη την βιδα.εαν έχει βάλει άλλη βίδα ,αμφιβάλω και εγω
-
σε αυτο το σασι ταιριαζει να μπει κινητηρας-σασμαν-εγκεφαλος με ενα 1.4 8v η 16v του vw group?
πχ. απο τον αντικαστατη του το fabia? -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Γιατι αυτα τα μοτερ πονανε στην φλατζα?Ελα ντε! Και σε favorit τα ιδια μου εκανε και μενα.
-
Μετα απο χρονια και απιστευτη ερευνα στον τομεα Felicia και Skoda OHV θα σας πω μερικα πραγματα μονο για να μπουν αρχειο για το μελλον.
Σχεδον κανενα felly/favorit/fabia δεν φλαντζαρει απο θερμοκρασιες κλπ.
Ολα πρακτικα φλαντζαρουν απο διαβρωση της φλαντζας τους λογω του ψυκτικου. Η τακτικοτατη αλλαγη antifreeze με συγχρονα (G13/G12 Evo) ειναι η μονη λυση. Η αντικατασταση του θερμοστατη με καποιον που εχει circlip και οχι ποδαρακια αυξανει την αξιοπιστια του. Τα felicia εχουν υποδιαστασιολογημενο ψυγειο για εφαρμογες με AC. Αυτο τα οδηγει να δουλευουν στους 100-105C αυτο δεν τα πειραζει αλλα δεν συγχωρει κατι να παει λαθος. Το μεγαλο μυστικο ειναι να ελεγχεται η προεξοχη των χιτωνιων πανω απο τον κορμο αλλα και γειτονικα χιτωνια μεταξυ τους. Η ανοχη γειτονικών χιτωνιων ειναι 5μm εως τα 10μm παιζεις μετα το χανεις. Η ανοχη της κεφαλης ειναι 50μm. Δεν την πλανιζουμε μεχρι να φυγουν οι διατρητικες διαβρωσεις δεν εχει αξια, τοσο οσο απλα να ερθουμε εντος ανοχων επιπεδοτητας
Οι φλαντζες οι αναβαθμισμενες (TEMAC) αντεχουν περισσοτερο αλλα και παλι πλήττονται απο διαβρωση. Η καλυτερη φλαντζα της αγορας αυτη την στιγμη ειναι η Payen με PTFE (BT581). Βιδες δεν ειναι αναγκαστικο να αλλαχθουν το ζητημα ειναι να ειναι καθαρες οι βολτες και ελαφρως λιπασμενες.
Οποιος νοιαζεται για μια ουσιαστικη plug n play αναβαθμιση αλλαζει ψυγειο με χαλκινο απο τουρκια. Το original ψυγειο ειναι το αμεσως καλυτερο που υπαρχει. Κατασκευασμενο απο την autopal κανενα aftermarket δεν ερχεται καν κοντα του σε ποιοτητα (ουτε mahle ουτε nrf ουτε nissens ΤΙΠΟΤΑ).
Γενικα ο μυθος οτι θελουν χαμηλες θερμοκρασιες αλλιως φλαντζαρουν δεν ισχυει αυτο που ισχυει ειναι οτι μια κατεστραμμενη φλαντζα απο την διαβρωση δεν μπορει να κανει πολλα στους 120C μια καλη αρτια φλαντζα δεν εχει κανενα προβλημα.
Προσοχη στα ανταλλακτικα που βαζετε, μακρια απο vika και dpa, αυτα ειναι σκουπιδια. Τα καλυτερα ειναι τα γνησια και μετα ειναι ολα case specific για την εφαρμογη. Π.χ. καλες βιδες βγαζει η ajusa φλαντζα κεφαλης payen μονο (ουτε VR ουτε elring), λοιπες φλαντζουλες μπορειτε να πατε σε αυτες τις εταιριες.
Οι καλυτεροι θερμοστατες τωρα ειναι οι VEMO με τον γνησιο αισθητηρα, παντα με το χρωμα που εχετε απο την εταρια. Αλλωστε αν δε σας παιρνει ζεστο μπροστα ή μπουκωνει αν σβησει ειναι σχεδον παντα ο ECT ή πιεση καυσιμου ή και τα δυο.
Ιδανικος θερμοδιακοπτης για δισκαλο ανεμιστηρα ειναι ο TSW32.
-
@cson said in sos! skoda felicia 1998 με καμμενη φλαντζα:
Eπισης απο παλιες αλλαγες στη φλατζα καποια στιγμη ειχε κοπει μια βιδα μεσα στο μπλοκ και ανοιχτηκε νεο σπειρωμα κοντα στην επιφανεια του μπλοκ βαζοντας αλλη βιδα, φενεται στην φωτογραφια ειναι η μεσαια πανω βιδα. Με διαβεβαιωνουν οι μηχανικοι οτι δεν δημιουργει καποιο προβλημα στο σφιξιμο, εσεις τι λετε? Εγω παντως αμφιβαλω αν γινεται σωστο σφιξιμο απο αυτη την βιδα.
Για να μην σας κοβονται βιδες μπορειτε να ζεστανετε το μπλοκ και να χτυπατε με σφυρι στο πλαι του κορμου οσο καποιος λυνει. Το να ανοιξεις νεο σπειρωμα ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ για διαφορους λογους αλλα κυριως λογο της γεωμετριας του θυληκου πασου σε σχεση με την διατομη υλικου που το περιβαλλει.
Ελαχιστοι γνωριζουν πραγματικα απο φελιτισα και το 99% των τεχνικων δε τα παιρνει σοβαρα.
Ο OHV ειναι ενα τρομερο μοτερ και δεν πρεπει να του συμπεριφερομαστε σα να ειναι σκουπιδι. Μην ξεχνατε οτι εβγαζε 68 αλογα με reverse flow κεφαλη μολις στις 5500σαλ. Τρομερα μοτερ. Αν τα κατανοησεις δεν σε προδιδουν ΠΟΤΕ!
-
Στο δίνω για τον ζήλο σου.
-
@georgemit said in sos! skoda felicia 1998 με καμμενη φλαντζα:
Στο δίνω για τον ζήλο σου.
κανονικα θα επρεπε να τον λενε omikrostsehoslovakiofilos
-
@georgemit said in sos! skoda felicia 1998 με καμμενη φλαντζα:
Στο δίνω για τον ζήλο σου.
ΑΧΧΑΧΑ
@otso said in sos! skoda felicia 1998 με καμμενη φλαντζα:
omikrostsehoslovakiofilos
Μου αρεσουν τα παλαια skoda για να ειμαι τιμιος, τα rapid (fastback) ειναι εργα τεχνης
sos! skoda felicia 1998 με καμμενη φλαντζα