Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περι λιπαντικών γενικώς
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περι λιπαντικών γενικώς
    • 1
    • 2
    • 169
    • 170
    • 171
    • 172
    • 173
    • 315
    • 316
    • 171 / 316
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    0
    6302
    81855
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      mousatos last edited by

      HDD υποθέτω heavy duty diesel

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • M
        miltellas last edited by

        Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:

        Λίγο πιο πάνω έγινε μια γενική αναφορά για το τι δείχνει ο αριθμός του ιξώδους. Μήπως θα μπορούσε να μας πει κάποιος πιο αναλυτικά τι συμβολίζουν οι αριθμοί αυτοί?

        Και τωρα το επιμαχο σημειο...Ο πρωτος αριθμος μας δειχνει το ιξωδες του λαδιου στους 0F, δηλαδη στους -17,8 κελσιου και μετριεται σε cP (Centipoise). Το W μας δειχνει οτι το λαδι ειναι καταλληλο για χειμωνα. Ο δευτερος αριθμος μας δειχνει το ιξωδες του λαδιου στους 210F, δηλαδη στους 98,8 βαθμους κελσιου αλλα μετριεται σε cST (centistrokes). Εχουν δηλαδη διαφορετικες μοναδες μετρησης!

        Είναι βολική αυτή η περιγραφή για να βάλει στο νόημα τον κόσμο, την ίδια περιγραφή χρησιμοποιούσα κι εγώ πριν 2-3 χρόνια αλλά επειδή τελικά δεν είναι ακριβώς έτσι (το κύριο πρόβλημα εστιάζεται στην ερμηνεία του W) θα διευκρινήσω τί σημαίνει το xxW-xx, κάνοντάς το όσο πιο ευκολονόητο μπορώ ώστε να βοηθήσω τους περισσότερους.

        **W=Winter

        1ος αριθμός: xxW

        Τί μας δείχνει: Μας δείχνει το επίπεδο αντλησιμότητας ενός λιπαντικού. Όσο μικρότερος ο αριθμός που συνοδεύει το W τόσο ευκολότερη η άντλησή του σε πολύ χαμηλές θρμοκρασίες.
        Μονάδα Μέτρησης: centipoise ή cP = 1 mPas = 1cSt X Specific Gravity

        Δεν λαμβάνεται σε σταθερή θερμοκρασία ώστε να είναι άμεσα συγκρίσιμα τα δεδομένα, αλλά χωρίζεται σε θερμοκρασιακές κατηγορίες όπου για να δοθεί ο δείκτης W θα πρέπει το λιπαντικό να έχει αντλησιμότητα αναλόγως εάν βρίσκεται κάτω από το μέγιστο όριο (όσο λιγότερα τα cP τόσο πιο ρευστό το λιπαντικό στις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες) της κάθε κατηγορίας από τις παρακάτω:
        0W : 6200cP at -35
        5W : 6600cP at -30
        10W : 7000cP at -25
        15W : 7000cP at -20
        20W : 9500cP at -15
        25W : 13000cP at -10

        2ος αριθμός: -xx

        Τί μας δείχνει: Μας δείχνει την ρευστότητα του λιπαντικού στους 100C (ή 212F)).
        Μονάδα Μέτρησης: centistokes ή cSt = 1mm2/sec

        Αναλόγως με την ρευστότητά του το λιπαντικό μπορεί να οριστεί σε 30ρι, 40ρι, 50ρι, 60ρι και κατηγοριοποιείται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
        SAE 20 : 5.60cSt min - 9.29cSt max
        SAE 30 : 9.30cSt min - 12.49cSt max
        SAE 40 : 12.50cSt min - 16.29cSt max
        SAE 50 : 16.30cSt min - 21.89cSt max
        SAE 60 : 21.90cSt min - 26.09cSt max

        Σύντομο Παράδειγμα: Ένα λιπαντικό που ορίζεται ως SAE 10W-40 έχει αντλησιμότητα στους -25C με ροή κάτω των 7000cP και κινηματικό ιξώδες στους 100C οπουδήποτε ανάμεσα στα 12.50cSt και 16.29cSt.**

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • fanis75
          fanis75 moderator last edited by

          Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις Miltela...κατατοπιστικότατο πόστ!

          We are one, We are a universe. Forebears of what will be, Scions of the Devonian sea...

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • mesastou
            mesastou last edited by

            Πολύ καλά όλα αυτά αλλά έχω μια απορία: Πως εξηγείται ότι π.χ. το Mobil 1 0w40 είναι παχύτερο στους 40 βαθμούς από το Redline 5w20; Και μπορούν να δοθούν πολλά τέτοια παραδείγματα.

            Μήπως για την μέτρηση του αριθμού πριν το w παίζει ρόλο και ο αριθμός μετά το w;
            Κάπου έγραφε και ο Dr Haas για αυτά, αλλά κάπως απλουστευμένα.

            mouths are for eating, noses for breathing.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • R
              redline last edited by

              Ο χρήστης mesastou έγραψε:
              Πολύ καλά όλα αυτά αλλά έχω μια απορία: Πως εξηγείται ότι π.χ. το Mobil 1 0w40 είναι παχύτερο στους 40 βαθμούς από το Redline 5w20; Και μπορούν να δοθούν πολλά τέτοια παραδείγματα.

              Μήπως για την μέτρηση του αριθμού πριν το w παίζει ρόλο και ο αριθμός μετά το w;
              Κάπου έγραφε και ο Dr Haas για αυτά, αλλά κάπως απλουστευμένα.

              W stands for winter , not weight.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • N
                nick_st last edited by

                Ο χρήστης Nick_St έγραψε:

                αλλα μετριεται σε cST (centistrokes). centistokes

                Έστειλα e-mail & ζήτησα από την BP να μου στείλει τα “Typical Physical Properties” σε “centistokes” ώστε να μπορέσουμε να τα αντιπαραβάλουμε.

                Ακόμα δεν πήρα απάντηση στο e-mail που έστειλα στην BP για το BP Visco 7000 LongLife III 5W-30.
                Το θέμα είναι ότι το συγκεκριμένο λάδι υπάρχει με τον ίδιο κωδικό δηλ. BP Visco 7000 LongLife III 5W-30 αλλά με 2 διαφορετικά typical properties, έχω ψάξει σε διάφορα site της BP & παντού υπάρχει σε 2 version χωρίς καμία εξήγηση. Υπάρχει κανείς εκτός BP που μπορεί να με διαφωτίσει ?
                Σας παραθέτω τα typical properties που βρήκα.

                9 . Fysische en chemische eigenschappen
                Vlampunt 234 °C (Open kroes) Cleveland.
                Vloeipunt -42 °C
                Kleur Geelbruin.
                Fysische toestand Vloeistof.
                Geur olie-achtig
                Dichtheid 851 kg/m3 (0.851 g/cm3) op 15°C
                Oplosbaarheid onoplosbaar in water.
                LogKow >3
                Viscositeit Kinematisch: 70 mm2/s (70 cSt) op 40°C
                Kinematisch: 12 mm2/s (12 cSt) op 100°C

                Και

                Dichtheid bij 15°C ASTM D4052 0,8501
                Kleur Visueel Helder / doorzichtig
                Viscositeit bij 100°C ASTM D445 mm²/s 11,9
                Viscositeit bij 40°C ASTM D445 mm²/s 73,4
                Viscositeits Index ASTM D2270 160
                TBN ASTM D2896 mg KOH/g 6,0
                Vlampunt, PMCC ASTM D93 °C 209

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • N
                  nick_st last edited by

                  Βιάστηκα να τους κατηγορήσω, να η απάντηση που μου έστειλαν μόλις τώρα αλλά ξέχασαν το Attach.

                  'Dear Mr S,

                  Thank you very much for your e-mail.

                  Please find attached the correkt TDS for BP Visco 7000 Longlife III 5W-30.

                  The other one that is currently online is not the correct one - we will take it offline as soon as possible.

                  Yours sincerely

                  Deutsche BP AG
                  Internet Service-Center

                  mailto:info@de.bp.com
                  http://www.deutschebp.de
                  http://www.bp-schmierstoffe.de
                  Fax 0800/ 999 27 26
                  Postfach 10 22 10
                  44722 Bochum

                  Deutsche BP Aktiengesellschaft
                  Service Center BP Aral Castrol

                  Vorstand: Dr. Uwe Franke (Vors.), Walter L. Clements, Patrick Dixon, Dr. Ludger Dohm, Stephen R. George, Peter Weidner, Michael Schmidt
                  Vorsitzender des Aufsichtsrats: Wilhelm Bonse-Geuking
                  Sitz der Gesellschaft: Hamburg
                  Registergericht: AG Hamburg HRB 8243'

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • N
                    nick_st last edited by

                    Τελικά μου το στείλανε, αν εξαιρέσεις το πολύ χαμηλό Flash Point (°C 202 )νομίζω ότι είναι ένα πολύ καλό 5W-30, πιθανόν το καλύτερο με την προδιαγραφή VW 504.00 ειδικά στις χαμηλές θερμοκρασίες. Κοντράρει στα ίσια το Mobil 1 ESP Formula 5W-30 & χάνει από αυτό μόνο από το εξαιρετικό Flash Point (°C 254 ) του Mobil 1 ESP.

                    SAE 5W-30

                    ACEA A3/B4
                    VW 504 00
                    VW 507 00
                    Prüfmethode Einheit Typische Daten
                    Dichte bei 15°C DIN 51757 T4 kg/m³ 851.3
                    Farbe Visuell hell und klar
                    kin. Viskosität bei 100°C DIN 51562 mm²/s 12.0
                    kin. Viskosität bei 40°C DIN 51562 mm²/s 70.0
                    Viskositätsindex ISO 2909 169
                    Flammpunkt, PMCC DIN EN ISO 2719 °C 202
                    Pour Point ASTM D97 °C -42
                    Basenzahl DIN 3771 mg KOH/g 7.0
                    CCS bei -30°C (5W) DIN 51377 mPa s 5800

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • K
                      kon5 last edited by

                      Μίλτο αρχίζω να βλέπω λίγο φως!
                      Ευχαριστούμε για τις αξιόλογες πληροφορίες .

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • M
                        mousatos last edited by

                        Από τη selenia...
                        http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en ... 104_au.htm

                        1. ENGINE OILS FOR CARS
                          a. SAE GRADES IN SYNTHETIC AND SEMISYNTHETIC PRODUCTS

                        SAE 10W-60
                        Recommended for outside temperatures between -25°C and +50°C

                        This viscosimetric grade ensures high protection at high temperatures, warranting a suitable lubricating film also under harsh operating conditions. The broad viscosity spectrum allows in any case satisfactory cold running conditions.
                        Ideal for sports purposes and also in competitive events.
                        Low Fuel-Economy performance.

                        SAE 10W-40
                        Recommended for outside temperatures between -25°C and +40°C

                        This is the viscosimetric grade mostly used in countries with a temperate climate, it ensures excellent performance of the lubricating film under all operating conditions. It allows good operating conditions of hydraulic tappets and reduces oil consumption.
                        Ideal for long motorway journeys.

                        SAE 5W-40
                        Recommended for outside temperatures between -30°C and +40°C

                        This particular viscosimetric grade ensures excellent performance of the lubricating film under all operating conditions. It allows excellent operating conditions of hydraulic tappets and warrants perfect cold starting.
                        Ideal for long motorway journeys.
                        Good Fuel-Economy performance.

                        SAE 5W-30
                        Recommended for outside temperatures between -30°C and +35°C

                        Typical viscosimetric grade for 'Fuel-Economy' products, it ensures excellent performance of the lubricating film under operating conditions with harsh temperatures. It allows perfect operating conditions of hydraulic tappets.
                        Excellent Fuel-Economy performance.

                        SAE 5W-20
                        Recommended for outside temperatures between -30°C and +30°C

                        Specific viscosity grading for competition products, suitable for lubricants used on engines that need the utmost reduction of friction.
                        It allows the engine to substantially reduce the loss of power owing to internal friction, improving the mechanical output of the engine itself.

                        SAE 0W-30
                        Recommended for outside temperatures between -35°C and +35°C

                        Viscosimetric grade for extremely harsh temperatures, it ensures excellent performance of the lubricating film in the various operating conditions. It allows perfect operating conditions of hydraulic tappets.
                        Good Fuel-Economy performance.
                        Excellent cold starting characteristics.

                        b. SAE GRADES IN MINERAL PRODUCTS

                        SAE 15W-40
                        Recommended for outside temperatures between -15°C and +40°C

                        The typical viscosimetric grade for Mediterranean temperatures. It ensures excellent performance of the lubricating film in the various operating conditions. It allows fair operating conditions of hydraulic tappets. Excellent protection against wear.
                        Ideal for long journeys.
                        Fair cold starting characteristics.
                        Low Fuel-Economy performance.

                        SAE 15W-50
                        Recommended for outside temperatures between -15°C and +45°C

                        Viscosimetric grade particularly suitable for ensuring excellent performance of the lubricating film under very harsh hot conditions. It allows fair operating conditions of hydraulic tappets.** Perfect protection against wear.**
                        Ideal for long journeys.
                        Fair cold starting characteristics.
                        Low Fuel-Economy performance.

                        Έβαλα σε bold τα σημεία που μου προκάλεσαν ιδιαίτερη εντύπωση.
                        Το 15W40 το αναφέρει ως Excellent-εξαιρετική protection against wear, ενώ το 15W50 ως Perfect protection against wear δηλ. έτσι όπως το βλέπω εγώ το απόλυτο όπλο κατά των φθορών. Στα υπόλοιπα ιξώδη δε γίνεται λόγος .
                        Με βλέπω να ψήνομαι για κάνα συνθετικό 15W40... (ένα είναι )

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • 2
                          21-quadra last edited by

                          Το κακό είναι ότι αγοράστηκε η Selenia απο Αμερικανικά συμφέροντα και θα χαθούν τα λάδια της απο την αγορά. Σήμερα υπάρχει στην αγορά ότι είναι σε στόκ. Οι Αμερικανοί την αγόρασαν για την τεχνογνωσία της και θα αποσύρουν το όνομα της απο την αγορά.

                          Εγώ χρησιμοποιώ το Racing σε 2 αυτοκίνητα για 200.000χλμ το 1 και για 300.000 χλμ το άλλο, και θα μου λείψει.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            mousatos last edited by

                            Μαλαίσιοι είναι οι αγοραστές και μάλιστα μεγάλη εταιρία.

                            http://www.forbes.com/markets/2007/09/2 ... ets07.html

                            Malaysia's state-owned petroleum monopoly Petronas has inked an agreement to acquire FL Selenia from investment firm KKR for about 1 billion euros ($1.4 billion).
                            Petronas said its transaction is still subject to regulatory clearances, but the company promised to keep the entire management and staff of FL Selenia in order to optimize the synergistic benefits of merging the two entities.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • L
                              leonp last edited by

                              Εγώ πιστεύω ότι θα κρατήσουν το όνομα για να μη χαθεί εντελώς το μερίδιο αγοράς που έχει αλλά θα βάλουν αυστηρούς στόχους στις πωλήσεις/κερδοφορία

                              Γιάννη ποιο είναι το συνθετικό 15W40 που λες, γιατί εγώ χρησιμοποιώ το amsoil (diesel & marine) - υπάρχει κι άλλο;

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • M
                                mousatos last edited by

                                ΕΕ κι εγώ αυτό εννοούσα , βέβαια ίσως να υπάρχει κι άλλο .

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • O
                                  opc last edited by

                                  Μπορείτε να με βοηθήσεται σχετικά με το Viscosity στους 100 & 40 βαθμούς και τι είναι το Viscosity Index?

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • S
                                    spike last edited by

                                    τελικά έβαλα το Redline 10W40 και την 70W80 Redline επίσης βαλβολίνη σε 307.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • D
                                      drdino last edited by

                                      Στο 307;

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • S
                                        spike last edited by

                                        Ο χρήστης drdino έγραψε:
                                        Στο 307;

                                        ναι....

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • C
                                          charmak66 last edited by

                                          Ο χρήστης leonp έγραψε:
                                          Εγώ πιστεύω ότι θα κρατήσουν το όνομα για να μη χαθεί εντελώς το μερίδιο αγοράς που έχει αλλά θα βάλουν αυστηρούς στόχους στις πωλήσεις/κερδοφορία

                                          Γιάννη ποιο είναι το συνθετικό 15W40 που λες, γιατί εγώ χρησιμοποιώ το amsoil (diesel & marine) - υπάρχει κι άλλο;

                                          To ζητούμενο είναι αν θα συνεχίσει να τα χρησιμοποιεί η φιατ.
                                          Μόνο και μόνο τα λάδια α' τοποθέτησης και όλα αυτά που χρησιμοποιούνται στα σερβις αποτελούν μια αξιόλογη αγορά, φαντάζομαι.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • mesastou
                                            mesastou last edited by

                                            Ο χρήστης RedLine έγραψε:

                                            Πολύ καλά όλα αυτά αλλά έχω μια απορία: Πως εξηγείται ότι π.χ. το Mobil 1 0w40 είναι παχύτερο στους 40 βαθμούς από το Redline 5w20; Και μπορούν να δοθούν πολλά τέτοια παραδείγματα.

                                            Μήπως για την μέτρηση του αριθμού πριν το w παίζει ρόλο και ο αριθμός μετά το w;
                                            Κάπου έγραφε και ο Dr Haas για αυτά, αλλά κάπως απλουστευμένα.

                                            W stands for winter , not weight.

                                            Σωστό αυτό. Απλά λοιπόν είναι μια ένδειξη πόσο παχύ/λεπτό είναι ένα λάδι και έχει νοήμα να συγκρίνουμε μόνο αν το δεύτερο συνθετικό είναι το ίδιο. Δηλαδή μπορείς να πεις π.χ. πως το 5w40 είναι παχύτερο κρύο από το 0w40.

                                            Δεν μπορείς να συγκρίνεις όμως xW20 με yW30 ή με zW40. Απλά ψάχνω την επιστημονική εξήγηση για αυτό.

                                            mouths are for eating, noses for breathing.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 169
                                            • 170
                                            • 171
                                            • 172
                                            • 173
                                            • 315
                                            • 316
                                            • 171 / 316
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr