-
HDD υποθέτω heavy duty diesel
-
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Λίγο πιο πάνω έγινε μια γενική αναφορά για το τι δείχνει ο αριθμός του ιξώδους. Μήπως θα μπορούσε να μας πει κάποιος πιο αναλυτικά τι συμβολίζουν οι αριθμοί αυτοί?
Και τωρα το επιμαχο σημειο...Ο πρωτος αριθμος μας δειχνει το ιξωδες του λαδιου στους 0F, δηλαδη στους -17,8 κελσιου και μετριεται σε cP (Centipoise). Το W μας δειχνει οτι το λαδι ειναι καταλληλο για χειμωνα. Ο δευτερος αριθμος μας δειχνει το ιξωδες του λαδιου στους 210F, δηλαδη στους 98,8 βαθμους κελσιου αλλα μετριεται σε cST (centistrokes). Εχουν δηλαδη διαφορετικες μοναδες μετρησης!
Είναι βολική αυτή η περιγραφή για να βάλει στο νόημα τον κόσμο, την ίδια περιγραφή χρησιμοποιούσα κι εγώ πριν 2-3 χρόνια αλλά επειδή τελικά δεν είναι ακριβώς έτσι (το κύριο πρόβλημα εστιάζεται στην ερμηνεία του W) θα διευκρινήσω τί σημαίνει το xxW-xx, κάνοντάς το όσο πιο ευκολονόητο μπορώ ώστε να βοηθήσω τους περισσότερους.
**W=Winter
1ος αριθμός: xxW
Τί μας δείχνει: Μας δείχνει το επίπεδο αντλησιμότητας ενός λιπαντικού. Όσο μικρότερος ο αριθμός που συνοδεύει το W τόσο ευκολότερη η άντλησή του σε πολύ χαμηλές θρμοκρασίες.
Μονάδα Μέτρησης: centipoise ή cP = 1 mPas = 1cSt X Specific GravityΔεν λαμβάνεται σε σταθερή θερμοκρασία ώστε να είναι άμεσα συγκρίσιμα τα δεδομένα, αλλά χωρίζεται σε θερμοκρασιακές κατηγορίες όπου για να δοθεί ο δείκτης W θα πρέπει το λιπαντικό να έχει αντλησιμότητα αναλόγως εάν βρίσκεται κάτω από το μέγιστο όριο (όσο λιγότερα τα cP τόσο πιο ρευστό το λιπαντικό στις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες) της κάθε κατηγορίας από τις παρακάτω:
0W : 6200cP at -35
5W : 6600cP at -30
10W : 7000cP at -25
15W : 7000cP at -20
20W : 9500cP at -15
25W : 13000cP at -102ος αριθμός: -xx
Τί μας δείχνει: Μας δείχνει την ρευστότητα του λιπαντικού στους 100C (ή 212F)).
Μονάδα Μέτρησης: centistokes ή cSt = 1mm2/secΑναλόγως με την ρευστότητά του το λιπαντικό μπορεί να οριστεί σε 30ρι, 40ρι, 50ρι, 60ρι και κατηγοριοποιείται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
SAE 20 : 5.60cSt min - 9.29cSt max
SAE 30 : 9.30cSt min - 12.49cSt max
SAE 40 : 12.50cSt min - 16.29cSt max
SAE 50 : 16.30cSt min - 21.89cSt max
SAE 60 : 21.90cSt min - 26.09cSt maxΣύντομο Παράδειγμα: Ένα λιπαντικό που ορίζεται ως SAE 10W-40 έχει αντλησιμότητα στους -25C με ροή κάτω των 7000cP και κινηματικό ιξώδες στους 100C οπουδήποτε ανάμεσα στα 12.50cSt και 16.29cSt.**
-
Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις Miltela...κατατοπιστικότατο πόστ!
-
Πολύ καλά όλα αυτά αλλά έχω μια απορία: Πως εξηγείται ότι π.χ. το Mobil 1 0w40 είναι παχύτερο στους 40 βαθμούς από το Redline 5w20; Και μπορούν να δοθούν πολλά τέτοια παραδείγματα.
Μήπως για την μέτρηση του αριθμού πριν το w παίζει ρόλο και ο αριθμός μετά το w;
Κάπου έγραφε και ο Dr Haas για αυτά, αλλά κάπως απλουστευμένα. -
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Πολύ καλά όλα αυτά αλλά έχω μια απορία: Πως εξηγείται ότι π.χ. το Mobil 1 0w40 είναι παχύτερο στους 40 βαθμούς από το Redline 5w20; Και μπορούν να δοθούν πολλά τέτοια παραδείγματα.Μήπως για την μέτρηση του αριθμού πριν το w παίζει ρόλο και ο αριθμός μετά το w;
Κάπου έγραφε και ο Dr Haas για αυτά, αλλά κάπως απλουστευμένα.W stands for winter , not weight.
-
Ο χρήστης Nick_St έγραψε:
αλλα μετριεται σε cST (centistrokes). centistokes
Έστειλα e-mail & ζήτησα από την BP να μου στείλει τα “Typical Physical Properties” σε “centistokes” ώστε να μπορέσουμε να τα αντιπαραβάλουμε.
Ακόμα δεν πήρα απάντηση στο e-mail που έστειλα στην BP για το BP Visco 7000 LongLife III 5W-30.
Το θέμα είναι ότι το συγκεκριμένο λάδι υπάρχει με τον ίδιο κωδικό δηλ. BP Visco 7000 LongLife III 5W-30 αλλά με 2 διαφορετικά typical properties, έχω ψάξει σε διάφορα site της BP & παντού υπάρχει σε 2 version χωρίς καμία εξήγηση. Υπάρχει κανείς εκτός BP που μπορεί να με διαφωτίσει ?
Σας παραθέτω τα typical properties που βρήκα.9 . Fysische en chemische eigenschappen
Vlampunt 234 °C (Open kroes) Cleveland.
Vloeipunt -42 °C
Kleur Geelbruin.
Fysische toestand Vloeistof.
Geur olie-achtig
Dichtheid 851 kg/m3 (0.851 g/cm3) op 15°C
Oplosbaarheid onoplosbaar in water.
LogKow >3
Viscositeit Kinematisch: 70 mm2/s (70 cSt) op 40°C
Kinematisch: 12 mm2/s (12 cSt) op 100°CΚαι
Dichtheid bij 15°C ASTM D4052 0,8501
Kleur Visueel Helder / doorzichtig
Viscositeit bij 100°C ASTM D445 mm²/s 11,9
Viscositeit bij 40°C ASTM D445 mm²/s 73,4
Viscositeits Index ASTM D2270 160
TBN ASTM D2896 mg KOH/g 6,0
Vlampunt, PMCC ASTM D93 °C 209 -
Βιάστηκα να τους κατηγορήσω, να η απάντηση που μου έστειλαν μόλις τώρα αλλά ξέχασαν το Attach.
'Dear Mr S,
Thank you very much for your e-mail.
Please find attached the correkt TDS for BP Visco 7000 Longlife III 5W-30.
The other one that is currently online is not the correct one - we will take it offline as soon as possible.
Yours sincerely
Deutsche BP AG
Internet Service-Centermailto:info@de.bp.com
http://www.deutschebp.de
http://www.bp-schmierstoffe.de
Fax 0800/ 999 27 26
Postfach 10 22 10
44722 BochumDeutsche BP Aktiengesellschaft
Service Center BP Aral CastrolVorstand: Dr. Uwe Franke (Vors.), Walter L. Clements, Patrick Dixon, Dr. Ludger Dohm, Stephen R. George, Peter Weidner, Michael Schmidt
Vorsitzender des Aufsichtsrats: Wilhelm Bonse-Geuking
Sitz der Gesellschaft: Hamburg
Registergericht: AG Hamburg HRB 8243' -
Τελικά μου το στείλανε, αν εξαιρέσεις το πολύ χαμηλό Flash Point (°C 202 )νομίζω ότι είναι ένα πολύ καλό 5W-30, πιθανόν το καλύτερο με την προδιαγραφή VW 504.00 ειδικά στις χαμηλές θερμοκρασίες. Κοντράρει στα ίσια το Mobil 1 ESP Formula 5W-30 & χάνει από αυτό μόνο από το εξαιρετικό Flash Point (°C 254 ) του Mobil 1 ESP.
SAE 5W-30
ACEA A3/B4
VW 504 00
VW 507 00
Prüfmethode Einheit Typische Daten
Dichte bei 15°C DIN 51757 T4 kg/m³ 851.3
Farbe Visuell hell und klar
kin. Viskosität bei 100°C DIN 51562 mm²/s 12.0
kin. Viskosität bei 40°C DIN 51562 mm²/s 70.0
Viskositätsindex ISO 2909 169
Flammpunkt, PMCC DIN EN ISO 2719 °C 202
Pour Point ASTM D97 °C -42
Basenzahl DIN 3771 mg KOH/g 7.0
CCS bei -30°C (5W) DIN 51377 mPa s 5800 -
Μίλτο αρχίζω να βλέπω λίγο φως!
Ευχαριστούμε για τις αξιόλογες πληροφορίες . -
Από τη selenia...
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en ... 104_au.htm- ENGINE OILS FOR CARS
a. SAE GRADES IN SYNTHETIC AND SEMISYNTHETIC PRODUCTS
SAE 10W-60
Recommended for outside temperatures between -25°C and +50°CThis viscosimetric grade ensures high protection at high temperatures, warranting a suitable lubricating film also under harsh operating conditions. The broad viscosity spectrum allows in any case satisfactory cold running conditions.
Ideal for sports purposes and also in competitive events.
Low Fuel-Economy performance.SAE 10W-40
Recommended for outside temperatures between -25°C and +40°CThis is the viscosimetric grade mostly used in countries with a temperate climate, it ensures excellent performance of the lubricating film under all operating conditions. It allows good operating conditions of hydraulic tappets and reduces oil consumption.
Ideal for long motorway journeys.SAE 5W-40
Recommended for outside temperatures between -30°C and +40°CThis particular viscosimetric grade ensures excellent performance of the lubricating film under all operating conditions. It allows excellent operating conditions of hydraulic tappets and warrants perfect cold starting.
Ideal for long motorway journeys.
Good Fuel-Economy performance.SAE 5W-30
Recommended for outside temperatures between -30°C and +35°CTypical viscosimetric grade for 'Fuel-Economy' products, it ensures excellent performance of the lubricating film under operating conditions with harsh temperatures. It allows perfect operating conditions of hydraulic tappets.
Excellent Fuel-Economy performance.SAE 5W-20
Recommended for outside temperatures between -30°C and +30°CSpecific viscosity grading for competition products, suitable for lubricants used on engines that need the utmost reduction of friction.
It allows the engine to substantially reduce the loss of power owing to internal friction, improving the mechanical output of the engine itself.SAE 0W-30
Recommended for outside temperatures between -35°C and +35°CViscosimetric grade for extremely harsh temperatures, it ensures excellent performance of the lubricating film in the various operating conditions. It allows perfect operating conditions of hydraulic tappets.
Good Fuel-Economy performance.
Excellent cold starting characteristics.b. SAE GRADES IN MINERAL PRODUCTS
SAE 15W-40
Recommended for outside temperatures between -15°C and +40°CThe typical viscosimetric grade for Mediterranean temperatures. It ensures excellent performance of the lubricating film in the various operating conditions. It allows fair operating conditions of hydraulic tappets. Excellent protection against wear.
Ideal for long journeys.
Fair cold starting characteristics.
Low Fuel-Economy performance.SAE 15W-50
Recommended for outside temperatures between -15°C and +45°CViscosimetric grade particularly suitable for ensuring excellent performance of the lubricating film under very harsh hot conditions. It allows fair operating conditions of hydraulic tappets.** Perfect protection against wear.**
Ideal for long journeys.
Fair cold starting characteristics.
Low Fuel-Economy performance.Έβαλα σε bold τα σημεία που μου προκάλεσαν ιδιαίτερη εντύπωση.
Το 15W40 το αναφέρει ως Excellent-εξαιρετική protection against wear, ενώ το 15W50 ως Perfect protection against wear δηλ. έτσι όπως το βλέπω εγώ το απόλυτο όπλο κατά των φθορών. Στα υπόλοιπα ιξώδη δε γίνεται λόγος .
Με βλέπω να ψήνομαι για κάνα συνθετικό 15W40... (ένα είναι ) - ENGINE OILS FOR CARS
-
Το κακό είναι ότι αγοράστηκε η Selenia απο Αμερικανικά συμφέροντα και θα χαθούν τα λάδια της απο την αγορά. Σήμερα υπάρχει στην αγορά ότι είναι σε στόκ. Οι Αμερικανοί την αγόρασαν για την τεχνογνωσία της και θα αποσύρουν το όνομα της απο την αγορά.
Εγώ χρησιμοποιώ το Racing σε 2 αυτοκίνητα για 200.000χλμ το 1 και για 300.000 χλμ το άλλο, και θα μου λείψει.
-
Μαλαίσιοι είναι οι αγοραστές και μάλιστα μεγάλη εταιρία.
http://www.forbes.com/markets/2007/09/2 ... ets07.html
Malaysia's state-owned petroleum monopoly Petronas has inked an agreement to acquire FL Selenia from investment firm KKR for about 1 billion euros ($1.4 billion).
Petronas said its transaction is still subject to regulatory clearances, but the company promised to keep the entire management and staff of FL Selenia in order to optimize the synergistic benefits of merging the two entities. -
Εγώ πιστεύω ότι θα κρατήσουν το όνομα για να μη χαθεί εντελώς το μερίδιο αγοράς που έχει αλλά θα βάλουν αυστηρούς στόχους στις πωλήσεις/κερδοφορία
Γιάννη ποιο είναι το συνθετικό 15W40 που λες, γιατί εγώ χρησιμοποιώ το amsoil (diesel & marine) - υπάρχει κι άλλο;
-
ΕΕ κι εγώ αυτό εννοούσα , βέβαια ίσως να υπάρχει κι άλλο .
-
Μπορείτε να με βοηθήσεται σχετικά με το Viscosity στους 100 & 40 βαθμούς και τι είναι το Viscosity Index?
-
τελικά έβαλα το Redline 10W40 και την 70W80 Redline επίσης βαλβολίνη σε 307.
-
Στο 307;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Στο 307;ναι....
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Εγώ πιστεύω ότι θα κρατήσουν το όνομα για να μη χαθεί εντελώς το μερίδιο αγοράς που έχει αλλά θα βάλουν αυστηρούς στόχους στις πωλήσεις/κερδοφορίαΓιάννη ποιο είναι το συνθετικό 15W40 που λες, γιατί εγώ χρησιμοποιώ το amsoil (diesel & marine) - υπάρχει κι άλλο;
To ζητούμενο είναι αν θα συνεχίσει να τα χρησιμοποιεί η φιατ.
Μόνο και μόνο τα λάδια α' τοποθέτησης και όλα αυτά που χρησιμοποιούνται στα σερβις αποτελούν μια αξιόλογη αγορά, φαντάζομαι. -
Ο χρήστης RedLine έγραψε:
Πολύ καλά όλα αυτά αλλά έχω μια απορία: Πως εξηγείται ότι π.χ. το Mobil 1 0w40 είναι παχύτερο στους 40 βαθμούς από το Redline 5w20; Και μπορούν να δοθούν πολλά τέτοια παραδείγματα.
Μήπως για την μέτρηση του αριθμού πριν το w παίζει ρόλο και ο αριθμός μετά το w;
Κάπου έγραφε και ο Dr Haas για αυτά, αλλά κάπως απλουστευμένα.W stands for winter , not weight.
Σωστό αυτό. Απλά λοιπόν είναι μια ένδειξη πόσο παχύ/λεπτό είναι ένα λάδι και έχει νοήμα να συγκρίνουμε μόνο αν το δεύτερο συνθετικό είναι το ίδιο. Δηλαδή μπορείς να πεις π.χ. πως το 5w40 είναι παχύτερο κρύο από το 0w40.
Δεν μπορείς να συγκρίνεις όμως xW20 με yW30 ή με zW40. Απλά ψάχνω την επιστημονική εξήγηση για αυτό.
Περι λιπαντικών γενικώς