-
Αναρωτιωμουν εαν πλεον με ολα αυτα τα ηλεκτρονικα που κατακλυζουν τα αυτοκινητα μας γινεται η οχι δυκολοτερη η κλοπη του αυτοκινητου μας. Το αυτοκινητο μου εχει ηλεκτονικα multiplex και θα ηθελα καποιος εαν ξερει να δωσει μια απαντηση εαν παραβιαζονται πιο δυσκολα η οχι.
-
Αναρωτιωμουν εαν πλεον με ολα αυτα τα ηλεκτρονικα που κατακλυζουν τα αυτοκινητα μας γινεται η οχι δυκολοτερη η κλοπη του αυτοκινητου μας. Το αυτοκινητο μου εχει ηλεκτονικα multiplex και θα ηθελα καποιος εαν ξερει να δωσει μια απαντηση εαν παραβιαζονται πιο δυσκολα η οχι.
-
Αναρωτιωμουν εαν πλεον με ολα αυτα τα ηλεκτρονικα που κατακλυζουν τα αυτοκινητα μας γινεται η οχι δυκολοτερη η κλοπη του αυτοκινητου μας. Το αυτοκινητο μου εχει ηλεκτονικα multiplex και θα ηθελα καποιος εαν ξερει να δωσει μια απαντηση εαν παραβιαζονται πιο δυσκολα η οχι.
-
To multiplex δεν έχει καμιά σχέση με την ασφάλεια κλοπής του αυτοκινήτου...
Είναι ένας τρόπος εξοικονόμισης καλωδίων και κιλών σε σχέση με τα κλασσικά ηλεκτρονικά αυτοκινήτου...
Το σύστημα multiplex αναπτύχθηκε την 10ετία του 70 από την BOSCH για την SAAB ... Κάτι δεν πήγε καλά (προβλήματα στην data κυκλοφορία) και το project μπήκε στο συρτάρι ... Το ξέθαψε το Group PSA εδώ και 5 χρόνια περίπου, πήρε τα δικαιώματα έκανε και κάποιες ανανεώσεις και το εφάρμοσε σε όλα τα μοντέλα της ...
Το multiplex είναι η εφορμογή όσο το δυνατόν λιγότερων καλωδίων στα ηλεκτρονικά του αυτοκίνητου...από και προς τον εγκέφαλο...
Πως γίνεται αυτό? Απλά περνάει πολλαπλές διαφορετικές πληροφορίες από τα ίδια καλώδια και ταυτόχρονα ...
Σε αυτό οφείλεται και τα πιθανά προβλήματα δυσλειτουργιών αλλά και bugs ... αφού το αυξημένο traffic ή ακόμη και πιθανή ευαισθησία στο καλώδιο (π.χ. υγρασία) επιρεάζει αρνητικά το data traffic αλλά και τα data errors.
Μάλιστα έχουν αναφερθεί και πρόβληματα λειτουργίας Immobilizer με συναγερμό και συντονισμό μεταξύ τους ....Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι ...
-
αυτό που η PSA αποκαλεί multiplex υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια σε άλλους τομείς, πχ αεροπλάνα. ανφιβάλλω αν μπορεί να πατενταριστεί μιας και είναι πολύ γενικό σαν ιδέα , επιμέρους τεχνολογίες βέβαια θα προστατεύονται.
Μια τηλεφωνική γραμμή ISDN πχ είναι multiplex μιας και το ίδιο καλώδιο εκτελεί διάφορες λειτουργίες.
-
Με την εφαρμογή των οπτικών ινών στα αυτοκίνητα τι γίνεται? Δεν θα βοηθούσαν πάρα πολύ και με αυξημένη ασφάλεια?
-
Ο χρήστης tsardaklis έγραψε:
Αναρωτιωμουν εαν πλεον με ολα αυτα τα ηλεκτρονικα που κατακλυζουν τα αυτοκινητα μας γινεται η οχι δυκολοτερη η κλοπη του αυτοκινητου μας. Το αυτοκινητο μου εχει ηλεκτονικα multiplex και θα ηθελα καποιος εαν ξερει να δωσει μια απαντηση εαν παραβιαζονται πιο δυσκολα η οχι.Κατ' αρχήν καλημέρα,
Στέλιο αυτό που γνωρίζω είναι ότι όλα παραβιάζονται...με βάση την αρχή ότι αν κάποιος έκανε κάτι, πάντα θα υπάρχει κάποιος άλλος που να μπορεί να κάνει το αντίθετο... άτιμη κοινωνία, δηλαδή και δεν συμαζεύεται
Πάντως το multiplex δεν είναι ακόμα 100% ώριμο...
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
αυτό που η PSA αποκαλεί multiplex υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια σε άλλους τομείς, πχ αεροπλάνα. ανφιβάλλω αν μπορεί να πατενταριστεί μιας και είναι πολύ γενικό σαν ιδέα , επιμέρους τεχνολογίες βέβαια θα προστατεύονται.Μια τηλεφωνική γραμμή ISDN πχ είναι multiplex μιας και το ίδιο καλώδιο εκτελεί διάφορες λειτουργίες.
Το πρωτόκολλο που χρησιμοποιείται στα περισσότερα αυτοκίνητα για την πολύπλεξη (multiplexing) των σημάτων από αισθητήρες κλπ είναι το Controller Area Network (CAN) bus που αναπτύχτηκε από την Bosch. Οι γαλλικές εταιρείες είχαν δημιουργήσει ένα δικό τους standard, το Vehicle Area Network (VAN), δεν ξέρω όμως κατά πόσο συνεχίζει να χρησιμοποιείται.
Multiplex και κλεφτες