Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις
    • 1
    • 2
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 179
    • 180
    • 8 / 180
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    37
    3584
    96660
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • K
      kouk last edited by

      Ο χρήστης leonp έγραψε:

      Εντελώς λάθος στρώσιμο στα τακάκια.

      ΟΧΙ. Αν ήταν τακάκια (pad fade) το πεντάλ δεν θα πήγαινε στο πάτωμα. Το πατάς με όλη σου τη δύναμη και δεν φρενάρει, αλλά δεν κατεβαίνει.

      Η ψηλή θερμοκρασία έβρασε τα υγρά Λεωνίδα. Τα βρήκαμε γεμάτα με μαύρα κατάλοιπα...

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • H
        hunter last edited by

        Μαυρα καταλοιπα ειχα αρκετα οταν ειχα βαλει DOT-5 υγρα.Και απ'ότι μου ειχε πει καποιος μεσα στο φορουμ τα DOT-5 τρωνε τα λαστιχακια της αντλίας (εξ'ου και τα καταλοιπα)

        Τι υγρα βαζεις εσυ;

        1 Reply Last reply Reply Quote 4
        • K
          kouk last edited by

          4.1

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • I
            insanedriver last edited by

            Τα φρένα χρειάζονται bedding (ειδικό στρώσιμο) όταν τα βάζεις. Αυτή είναι μια διαδικασία με συνεχόμενα δυνατά φρεναρίσματα στο 90% του μέγιστου από συγκεκριμένα χιλιόμετρα (εξαρτώνται από τον τύπο των φρένων/τακακιών σου).
            Αν το bedding γίνει σωστά, τότε απλώνεται ένα πολύ λεπτό στρώμα τακακιού πάνω στο δίσκο με αποτέλεσμα καλύτερο φρενάρισμα και λιγότερο θόρυβο.

            Διαδικασία Bed-in για street τακάκι και stock φρένα:
            Χρειάζεσαι 10 φρεναρίσματα από τα 100 στα 20 χιλιόμετρα στο 80% με 90% του μέγιστου φρεναρίσματος, δηλαδή αρκετά έντονο φρενάρισμα. Τα φρεναρίσματα θα πρέπει να είναι συνεχόμενα, χωρίς να υπάρχει χρόνος να κρυώσουν μεταξύ της κάθε απόπειρας.

            Γύρω στο 5ο φρενάρισμα θα υπάρχει κάποιο μείωση της αποτελεσματικότητας, αλλά πρέπει να συνεχίσεις μια και η διαδικασία δεν θα έχει ολοκληρωθεί. Όταν ολοκληρωθούν τα 10 φρεναρίσματα, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ. Πρέπει να συνεχίσεις γρήγορα σχετικά για να μπορέσουν να κρυώσουν καλά τα φρένα (γύρω στα 100 χλμ/ώρα).

            Αφού κρυώσουν, ΠΡΕΠΕΙ να επαναλάβεις τη διαδικασία με άλλα δέκα φρεναρίσματα και μετά πάλι με το κρύωμα.

            Μετά την ολοκλήρωση του 2ου σετ, θα έχει ολοκληρωθεί το σωστό bed-in! Θα δεις ότι έχεις κάνει σωστή δουλειά, αν παρατηρήσεις μια γκρι απόχρωση στο σημείο που ακουμπούν τα τακάκια στους δίσκους. Επίσης κάποια σημάδια νεότητας των δίσκων πρέπει να έχουν αρχίσει να φεύγουν.

            Αν πάλι το αμάξι φοράει τακάκια ενδιάμεσα (πχ Ferodo 2500) ή φουλ πίστας (Ferodo 3000, PFC 01, PFC 97), ακολουθούμε τις εξής παραλλαγές:

            Προσθέτουμε στην παραπάνω διαδικασία, αμέσως μετά τα 10 φρεναρίσματα 3 ή 4 ακόμα από τα 130 χιλιόμετρα μέχρι τα 20.

            Ή κάνουμε 11 φρεναρίσματα από τα 130 μέχρι τα 65.
            Ή κάνουμε 7 φρεναρίσματα από τα 160 στα 80!

            Αυτά...

            1 Reply Last reply Reply Quote 5
            • D
              drdino last edited by

              Aυτή την διαδικασία την κάνει κανείς αμέσως μόλις τα τοποθετήσει τα τακάκια;

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • I
                insanedriver last edited by

                Κάνεις μερικά χιλιόμετρα χαλαρά 5-10 να πατήσει το τακάκι σωστά και μετά την παραπάνω διαδικασία.

                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • L
                  leonp last edited by

                  Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
                  Μαυρα καταλοιπα ειχα αρκετα οταν ειχα βαλει DOT-5 υγρα.Και απ'ότι μου ειχε πει καποιος μεσα στο φορουμ τα DOT-5 τρωνε τα λαστιχακια της αντλίας (εξ'ου και τα καταλοιπα)

                  Τι υγρα βαζεις εσυ;

                  Τα DOT 5 είναι συμβατά με το σύστημα φρένων, όπως και όλα τα άλλα DOT 3, 4, 5.1. Αυτό που δεν είναι συμβατό είναι το DOT 5 με τα άλλα DOT. Όταν βάλεις 5 ενώ δεν έχεις πρώτα ξεπλύνει καλά το σύστημα (με αλκοόλη?) βλέπεις μαυρίλες. Το σύστημα των φρένων είναι πλέον χάλια μαύρα και θέλει δαπανηρό καθάρισμα και (ίσως) επισκευή.

                  Νίκο αν βράσουν τα υγρά μετά θέλουν αλλαγή αλλά δεν ξέρω να μαυρίζουν. Αν δεν έχεις βάλει ποτέ λάθος υγρά φρένων, κοίταξε πολύ καλά τα σωληνάκια - όταν χαλάνε έχεις μαυρίλες στα υγρά.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                  • A
                    aserf last edited by

                    @InsaneDriver

                    Πλάκα κάνεις ή η διαδικασία που ανέφερες είναι πραγματική;

                    Αν είναι πραγματική, δε ξέρω αν είναι η ενδεδειγμένη, σίγουρα όμως δεν είναι καθόλου πρακτική

                    Πρέπει να βγεις στην Εθνική στις 4 τα ξημερώματα για να βρεις άδειο δρόμο και προσωπικά μου μοιάζει πιο πολύ με τεστ φθοράς, παρά με διαδικασία στρωσίματος

                    1 Reply Last reply Reply Quote 2
                    • C
                      charmak66 last edited by

                      aserf
                      κάτι τέτοιο λέει και το site της stoptech.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • I
                        insanedriver last edited by

                        Αυτά προκύπτουν από site όπως της stoptech κτλπ.

                        Δεν στρώνεται τακάκι αν δεν φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργείας.-

                        1 Reply Last reply Reply Quote 3
                        • A
                          asteris last edited by

                          Και κάποιος να μας πει τι στρώσιμο κάνουμε σε φρέσκο σετ τετραπίστονα? Wilwood powerlite με fast road pads, πάνω σε δίσκο Brembo max χαρακτό 257x20 (αν αυτό παίζει κάποιο ρόλο...)

                          1 Reply Last reply Reply Quote 7
                          • A
                            aserf last edited by

                            Πραγματικά πάσο...

                            Απλά δε νομίζω ότι θ' αντιμετωπίσει κάποιος πρόβλημα και χωρίς να προβεί σε τόσο extreme στρώσιμο των τακακίων. Ίσως να μη φτάσουν ποτέ στο 100% της απόδοσής τους, δε νομίζω όμως ότι θα έχουν και αισθητά μειωμένη απόδοση.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 6
                            • I
                              insanedriver last edited by

                              Παιδιά...δεν μιλάμε για λογική χρήση του αυτοκινήτου ως απλό μέσο μεταφοράς.

                              Μιλάμε για σωστό στρώσιμο που κάνει κάποιος που το κυνηγά γενικότερα σε στριφτερούς επαρχιακούς δρόμους, εθνική ή πίστα. Αυτό θέλουν τα τακάκια ώστε ΟΤΑΝ τα χρειαστείς να είναι έτοιμα να αποδώσουν.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 2
                              • A
                                aserf last edited by

                                Το αυτοκίνητο το πιέζω κατά περιόδους, παρά όμως τους απλούς αεριζόμενους δίσκους μπροστά διάστασης 240*11 και τα ταμπούρα πίσω ποτέ δεν έχω νοιώσει μέχρι τώρα το φρένο να με εγκαταλείπει. Ναι, έχω νοιώσει το πεντάλ να ψιλοϋποχωρεί, όπως έχει αναφερθεί όμως αυτό πρέπει να οφειλόταν στα υγρά των φρένων.
                                Χρόνια τώρα χρησιμοποιώ δίσκους Brembo και τακάκια Ferodo, απλά μέχρι πρόσφατα έβαζα τα Premier, σε αντίθεση με την τελευταία αλλαγή που έβαλα τα DS2000.
                                Τα τακάκια τα αλλάζω κάθε ~7500-8000 χλμ (ένδειξη και της χρήσης των φρένων) και όταν μου βγάζουν τα παλιά σχεδόν πάντα με ρωτάνε πώς κατάφερα να τα λιώσω έτσι
                                Σίγουρα σημασία θα έχει βέβαια και το βάρος του αυτοκινήτου που δεν ξεπερνάει τα 950 κιλά, οπότε δεν καταπονούνται ιδιαίτερα τα φρένα.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                • C
                                  citastak last edited by

                                  Ο χρήστης aserf έγραψε:
                                  Το αυτοκίνητο το πιέζω κατά περιόδους, παρά όμως τους απλούς αεριζόμενους δίσκους μπροστά διάστασης 240*11 και τα ταμπούρα πίσω ποτέ δεν έχω νοιώσει μέχρι τώρα το φρένο να με εγκαταλείπει. Ναι, έχω νοιώσει το πεντάλ να ψιλοϋποχωρεί, όπως έχει αναφερθεί όμως αυτό πρέπει να οφειλόταν στα υγρά των φρένων.
                                  Χρόνια τώρα χρησιμοποιώ δίσκους Brembo και τακάκια Ferodo, απλά μέχρι πρόσφατα έβαζα τα Premier, σε αντίθεση με την τελευταία αλλαγή που έβαλα τα DS2000.
                                  Τα τακάκια τα αλλάζω κάθε ~7500-8000 χλμ (ένδειξη και της χρήσης των φρένων) και όταν μου βγάζουν τα παλιά σχεδόν πάντα με ρωτάνε πώς κατάφερα να τα λιώσω έτσι
                                  Σίγουρα σημασία θα έχει βέβαια και το βάρος του αυτοκινήτου που δεν ξεπερνάει τα 950 κιλά, οπότε δεν καταπονούνται ιδιαίτερα τα φρένα.

                                  Kάθε 8.000κμ αλλάζεις τακάκια;;; Είναι νορμάλ αυτό;; Εγώ αλλάζω κάθε 50.000!!!!

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • C
                                    charmak66 last edited by

                                    Ο χρήστης aserf έγραψε:

                                    Τα τακάκια τα αλλάζω κάθε ~7500-8000 χλμ (ένδειξη και της χρήσης των φρένων) και όταν μου βγάζουν τα παλιά σχεδόν πάντα με ρωτάνε πώς κατάφερα να τα λιώσω έτσι

                                    Aυτό δεν μου φαίνεται πολύ φυσιολογικό. Όσο και να πιέζεις δλδ, 8.000 είναι πάρα πολύ λίγα. Ούτε λάδια να τανε.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                    • A
                                      aserf last edited by

                                      Ο χρήστης citastak έγραψε:
                                      Kάθε 8.000κμ αλλάζεις τακάκια;;; Είναι νορμάλ αυτό;; Εγώ αλλάζω κάθε 50.000!!!!

                                      Aυτό δεν μου φαίνεται πολύ φυσιολογικό. Όσο και να πιέζεις δλδ, 8.000 είναι πάρα πολύ λίγα. Ούτε λάδια να τανε.

                                      Νορμάλ σίγουρα δεν είναι

                                      Το θέμα είναι ότι τα φρένα τοποθετήθηκαν για να σταματάνε ένα απλό μικρομεσαίο αυτοκίνητο 15ετίας. Όπως είπα μιλάμε για δίσκους 240*11 και ταμπούρα στον πίσω άξονα.
                                      Εγώ σ' αυτό τ' αυτοκίνητο έχω πειράξει την ανάρτηση, τα λάστιχα και τα υλικά των φρένων και κινούμαι συνήθως σε αρκετά γρηγορότερους ρυθμούς απ' ότι οι προδιαγραφές των φρένων όταν βγήκε από το εργοστάσιο. Φαντάζομαι λοιπόν ότι η υπερβολική φθορά αυτών είναι κάτι αναμενόμενο. Ναι μεν δηλαδή φρενάρουν καλά τ' αυτοκίνητο, φθείρονται όμως γρηγορότερα από το φυσιολογικό.

                                      Ελπίζω ότι τα DS2000 θ' αντέχουν περισσότερο από τα Premier

                                      Πιο συγκεκριμένα:

                                      Δισκόπλακες Brembo και τακάκια Ferodo Premier στα 51000 χλμ
                                      Τακάκια Ferodo Premier στα 59904 χλμ
                                      Τακάκια Ferodo Premier στα 68750 χλμ
                                      Δισκόπλακες Brembo και τακάκια Ferodo DS2000 στα 77100 χλμ

                                      Ακόμα και οι δισκόπλακες δηλαδή χρειάστηκαν αλλαγή στα ~26000 χλμ

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 5
                                      • bathan
                                        bathan last edited by

                                        Ο χρήστης aserf έγραψε:

                                        Τα τακάκια τα αλλάζω κάθε ~7500-8000 χλμ (ένδειξη και της χρήσης των φρένων) και όταν μου βγάζουν τα παλιά σχεδόν πάντα με ρωτάνε πώς κατάφερα να τα λιώσω έτσι

                                        Κάθε 8.000 χλμ ; Μάλλον έχεις πολύ βαρύ πόδι
                                        Εγώ αλλάζω τακάκια το λιγότερο κάθε 60.000 χλμ, μάλιστα στο προηγούμενο αυτοκίνητό μου στο σέρβις των 60.000 χλμ αν και μου είπαν πως αντέχουν άνετα για άλλα 10.000 χλμ, τα άλλαξα για ψυχολογικούς λόγους. Μάλιστα μου είπαν 'καλά δεν φρενάρεις ποτέ εσύ ; '

                                        Ποτέ μην εφησυχάζεις, για όλα υπάρχει η 1η φορά !

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                        • N
                                          nickolas last edited by

                                          Eάν οι δίσκοι είναι καινούργιοι, όντως τα χλμ είναι πολύ λίγα.
                                          Αν όμως είναι κοντά στο τέλος της ζωής τους και με μεγάλο 'νύχι' τα τακάκια τρώγονται αρκετά πιο γρήγορα!

                                          Έχω την εντύπωση πάντως πως τα τακάκια όπως και τα λάστιχα από ένα επίπεδο καταπόνησης και πάνω αυξάνεται εκθετικά η φθορά τους!

                                          Εγώ τουλάχιστον μετά από την επίσκεψη στα Μέγαρα πέρα από λάστιχα ανακάλυψα ότι ήθελα και τακάκια!

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                          • A
                                            aserf last edited by

                                            Ο χρήστης bathan έγραψε:
                                            Κάθε 8.000 χλμ ; Μάλλον έχεις πολύ βαρύ πόδι

                                            Έτσι φαίνεται...
                                            Αυτό οφείλεται εν μέρει πάντως στο ότι θα ήθελα να οδηγώ ένα πιο σπορ αυτοκίνητο, οπότε αξιοποιώ μεγάλο ποσοστό αυτού για το οποίο έχει φτιαχτεί να υποστηρίζει

                                            Eάν οι δίσκοι είναι καινούργιοι, όντως τα χλμ είναι πολύ λίγα.
                                            Αν όμως είναι κοντά στο τέλος της ζωής τους και με μεγάλο 'νύχι' τα τακάκια τρώγονται αρκετά πιο γρήγορα!

                                            Με καινούργιους δίσκους άλλαξα τακάκια σε 8904 χλμ
                                            Μετά 8846 χλμ και μετά 8350 χλμ. Αν μη τι άλλο ακολουθώ πτωτική τάση, όπως αναφέρεις ότι γίνεται

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 6
                                            • 7
                                            • 8
                                            • 9
                                            • 10
                                            • 179
                                            • 180
                                            • 8 / 180
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr