-
Ο χρήστης georgebest2 έγραψε:
@odysseyοποτε το βαρος μας δεν το ριχνουμε σε καμια κατευθυνση απλα ακολουθουμε τη φυσικη ροη της μηχανης ετσι?κ αν παει να ξεπερασει καποια γωνια η κλιση της μηχανης τοτε τοποθετουμε γονατο ?
Το γονατο 'βγαινει' για να αισθανθεις ποσο πολυ πλαγιαζεις, αφου πρωτα εχει 'βγει' και το σωμα, αχρηστο στην οδηγηση σε δημοσιο δρομο.
-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Καλά όλα αυτά αλλά το να πατας φρενο με τα δυό δαχτυλα το θεωρώ απαραδεκτο.Τωρα ο Ροσσι θα μου πεις το παταει .Ενταξει .Οταν μπορεσουμε να βαλουμε τα ιδια φρενα με αυτον και βγουμε στο Μουτζέλο για αγωνα θα το κανουμε.
Ας μαθουμε να παταμε οταν πρεπει και πόσο και μετά πετάμε και άγκυρα.κάτι λάθος έχεις καταλάβει... όταν οδηγείς μηχανή επιβάλεται να έχεις τα χέρια σου πιασμένα στο τιμόνι... αν πατήσεις φρένο με όλα τα δάκτυλα χάνεις το πιάσιμο...
-
Ο χρήστης odyssey έγραψε:
Η μοτοσυκλέτα στρίβει με το τιμόνι, και ουχί με το βάρος.
Το σωστότερο είναι οτι η μοτοσυκλέτα πλαγιάζει με το τιμόνι αλλά στρίβει με συνδυασμό βάρους και πλαγιάσματος. Το πλάγιασμα απο μόνο του δέν λέει τίποτα. Πχ μπορώ να πλαγιάσω τη μοτοσυκλέτα αλλά άν ταυτόχρονα βγάλω το σώμα μου απο την αντίθετη μεριά η μηχανή θα πηγαίνει ευθεία αντί να στρίψει.
Γι αυτό για να βοηθήσουμε το στρίψιμο βγάζουμε το σώμα μας πρός τη μεριά του πλαγιάσματος. Ενδεικτικά σε αγωνιστικές συνθήκες το σώμα μας πρέπει να βγεί έξω απο το μηχανάκι τόσο ωστε το κεφάλι μας να είναι στο ύψος του καθρέφτη.
-
Συγνωμη δηλ ,επειδη εγω παταω με τα 4 δακτυλα σημαινει οτι ειμαι λάθος... ....η σημαινει ότι κοκκαλώνω το φρένο..
Οσο για το δεύτερο που έγραψα τι δεν ειναι κατανοητό.Νομιζετε οτι ολοι οσοι οδηγούν μοτο ξερουν και να οδηγούν άψογα ,να πατουν δηλ στη σωστη χρονική στιγμή το φρένο πριν απο μια στροφή πχ και με την πίεση που πρέπει.Ας μαθουμε να κανουμε αυτα και μετά ας μην παταμε καθολου φρενο (χωρις κανενα δακτυλο) και να ριχνουμε άγκυρα .
Προσωπικά είχα την fj 1200A και επειδή και εγω τσιμπαγα το φρενο με τα δυο δαχτυλα καποια στιγμή ΄΄πιάνονταν'' και θεωρούσα καλύτερο να ειμαι πάντα έτοιμος με τα 4 πάνω στη μανετα με την πίεση που ηθελα ανα πάσα στιγμή.
Δεν συγκρινω τα φρενα της fj με τα φρενα ενος αναλογου σπορ turing moto '11 ή ακομα προγενέστερου μοντέλου αλλά ούτε τα φρενα ενος σουπερ bike με αγωνιστικές καταβολές με τα φρενα μιας αλλης οποιαδήποτε κατηγορίας.
Ισως να εχω μεινει πίσω σε εμπειρίες στα νεα μοντελα αλλά ειναι άποψή μου όσο άσχετη και αν ακούγεται.
Ενταξει 125 ιππους ειχα και οχι 160 ή 180. -
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Συγνωμη δηλ ,επειδη εγω παταω με τα 4 δακτυλα σημαινει οτι ειμαι λάθος... ....η σημαινει ότι κοκκαλώνω το φρένο..
Οσο για το δεύτερο που έγραψα τι δεν ειναι κατανοητό.Νομιζετε οτι ολοι οσοι οδηγούν μοτο ξερουν και να οδηγούν άψογα ,να πατουν δηλ στη σωστη χρονική στιγμή το φρένο πριν απο μια στροφή πχ και με την πίεση που πρέπει.Ας μαθουμε να κανουμε αυτα και μετά ας μην παταμε καθολου φρενο (χωρις κανενα δακτυλο) και να ριχνουμε άγκυρα .
Προσωπικά είχα την fj 1200A και επειδή και εγω τσιμπαγα το φρενο με τα δυο δαχτυλα καποια στιγμή ΄΄πιάνονταν'' και θεωρούσα καλύτερο να ειμαι πάντα έτοιμος με τα 4 πάνω στη μανετα με την πίεση που ηθελα ανα πάσα στιγμή.
Δεν συγκρινω τα φρενα της fj με τα φρενα ενος αναλογου σπορ turing moto '11 ή ακομα προγενέστερου μοντέλου αλλά ούτε τα φρενα ενος σουπερ bike με αγωνιστικές καταβολές με τα φρενα μιας αλλης οποιαδήποτε κατηγορίας.
Ισως να εχω μεινει πίσω σε εμπειρίες στα νεα μοντελα αλλά ειναι άποψή μου όσο άσχετη και αν ακούγεται.
Ενταξει 125 ιππους ειχα και οχι 160 ή 180.αν χουφτώνεις την μανέτα με τα 4 δακτυλά ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ το τιμόνι της μοτοσυκλέτας... και μπορεί εσένα που πας στο σουπερμαρκετ χαλαρά να μην σε ενοχλεί αλλά σε έντονες στροφές η σε κρίσιμη στιγμή μπορεί να σε σώσει...
π.χ. φρενάρεις υπο πίεση και σε εμβολίζει ελαφρά ελαφρύ όχημα... σκέψου τι γίνεται κρατώντας τιμόνι και χαζοκρατώντας το... -
Οταν πιέζω ακομα και με το 50ρι παντα κρατω με ολα τα δακτυλα το τιμονι.Τωρα οπως ειπα ειναι και οπως μαθεις και τι μοτο οδηγείς.
Ενα intruder 800 που ειχα τα δυο δαχτυλα ηταν αυτοκτονία στο φρενο.Δεν σταματουσε.Για μπροστινό φρενο φυσικά. -
Κοιτα να δείς φιλε συν-αναβάτη κουπέα, πως έχουν τα πράγματα, σύμφωνα με τη δική μου οπτική. Δεν συνηθίζω να πιστεύω οτι υπάρχουν αυτό που λέμε 'επικίνδυνα αντικείμενα'. Δηλαδή δεν υπάρχουν επικίνδυνα αυτοκίνητα, επικίνδυνες στροφές, διασταυρώσεις, πιστόλια κ.λ.π. Όλα τα προκαλεί ο άνθρωπος. Τείνω να πιστεύω όμως οτι οι μηχανές όντως είναι επικίνδυνες, και αυτό γιατί ενώ ειναι ενα απλό μεταφορικό μέσο και όχι πχ ενα όπλο, σε εκθέτει σε τεράστιο κίνδυνο ο οποίος μάλιστα χρυσώνεται, με τη διασκέδαση, το πλάγιασμα τα γκάζια κλπ.
Ως εκ τουτου για εμένα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ 'οπως μάθει κανεις, οπως συνηθίσει' στις μηχανές. Υπάρχει το σωστό και το λάθος. Η μηχανή έχει χειριστήρια τα οποία πρέπει ο αναβάτης να τα χειρίζεται με το σωστό τρόπο, κάθε φορά, αλλιώς μπορεί να το πληρώσει πολύ ακριβά. Και μάλιστα ειναι χειριστήρια τα οποία σε αντίθεση με το αυτοκίνητο περιλαμβάνουν και την ισορροπία μέσα και άρα είναι πολύ πιο ευαίσθητα.
Υπάρχει διαθέσιμος μεγάλος όγκος πληροφοριών στο δίκτυο η και σε DVD (Twist of the wrist πχ) ακόμα και σε βιβλια, για το πώς καβαλάμε σωστά. Εγώ παραμένω σε ότι λένε αυτά για να προστατευτώ και να οδηγήσω αποτελεσματικότερα. Αν μέσα απο αυτά τα μέσα, δω οτι κάτι κάνω λάθος, σε βαιβαιώνω οτι επι τόπου το κόβω, το ξεμαθαίνω και προπόνηση πάλι απο την αρχή. Αλλωστε για μένα, ευχαρίστηση μοτο δεν είναι μονο η οδήγηση καθεαυτή αλλα και η μάθηση, η βελτίωση και η ασφάλεια. Αντλώ σχεδον την ίδια ευχαρίστιση να γράφουμε εδω στο φορουμ για μοτό δηλαδη
Όσο για το intruder σου, αν δε σταματουσε με τον ενδεδειγμένο τρόπο-πίεση στη μανέτα, τότε είμαι βέβαιος οτι κάποιο πρόβλημα θα είχε...
Και κάτι τελευταίο, όταν κάνει κάτι ο Ροσσι η ο Στόνερ, αυτός που το αντιγράφει, δεν ειναι καγκουρόμαγκας απαραιτήτως, μπορεί απλά να προσπαθεί να οδηγήσει σωστά.
-
Ωπ παρεξηγησης.
Σωστα ολα αυτά.Ισως εγω δεν οδηγω σωστά .Ομως τουλαχιστον θα πρεπει να συμφωνησεις σε οτι ολες οι μοτοσυκλετες δεν σταματουν με τον ιδιο τροπο στην πίεση.Εννοω δεν εχουν τις ιδιες δυνατοτητες στο φρεναρισμα.
Το ιντρουντερ μου ειχε τετοιο βαρος που η πιεση στο μπροστινο φρενο με τα δυο δακτυλα ήταν απλά για μικροδιορθωσεις στην ταχυτητα.Ο κατασκευαστης δεν το ειχε να φρεναρει οριακα απο τα 180χιλ με δυο δακτυλα. -
Προσοχή στη διαχωριστική λωρίδα (διπλή, διακεκομμένη και τα ρέστα) όταν βρέχει... η μπογιά 'γυαλίζει' με τη βροχή και πάντοτε γλυστράει εξωφρενικά!
Στην εξοχή, το ίδιο προσέχουμε όταν πάμε με 'γραμμές' ενώ παράλληλα αποφεύγουμε τις πευκοβελόνες στις άκρες του δρόμου που γλυστρούν σα λάδι ακόμα και στο στεγνό. -
Ένα που θυμήθηκα μόλις: όσοι καβαλατε κάτι μεγαλύτερο από παπί,έχετε το νου σας όταν το παρκάρετε σε επικλινες σημείο να το βαζετε με τη μούρη προς τα πάνω. Επίσης όταν παρκάρετε καθετα στο πεζοδρόμιο, καλό είναι η μούρη να κοιτάει προς το δρόμο. Είναι αστείο το πόσο δύσκολο μπορεί να γίνει να ξεκολλήσει κανείς τον μπροστά τροχό από το λούκι που βρίσκεται εκεί για τα νερά. Άσε που μπορεί να γίνει κ επικίνδυνο καθώς εκεί συχνά συσσωρεύεται σκόνη κ είναι εύκολο να γλιστρήσει το πόδι πάνω στην προσπάθεια.
-
Επίσης, προσοχή σε αναστροφή σε ανηφορικό σημείο, ειδικά φορτωμένος ή/και με συνεπιβάτη.
-
προσοχή όταν ο συνεπιβάτης δεν είναι εξοικειωμένος με της μηχανές και ειδικά άν είναι αρκετά βαρύτερος από τον οδηγό... όταν φρενάρεις γ@μιέται το σύμπαν...
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
προσοχή όταν ο συνεπιβάτης δεν είναι εξοικειωμένος με της μηχανές και ειδικά άν είναι αρκετά βαρύτερος από τον οδηγό... όταν φρενάρεις γ@μιέται το σύμπαν...Tru story!
-
και όταν αποφασίζει να βολευτεί ενώ είσαι σε στροφή
-
Εμένα είχε τσουβαλιαστεί ο δάσκαλος πάνω μου στο τελικό φρενάρισμα, τί να πεις..
-
Ένα ακόμα που μου είχε πει ένας φιλαράκος και μέντοράς μου στην οδήγηση μηχανής, είναι όταν κάνετε διήθηση σε σταματημένα αυτοκίνητα (πχ μποτιλιαρισμένη Κηφισίας), να κοιτάτε μακριά μεν, χαμηλά δε, στους τροχούς, έτοιμοι να δείτε κάποιους να στρίβουν για αλλαγή λωρίδας.
-
ΓεΝικος πρέπει να κοιτάς μέσα τι παίζει ...
Ειδικά αν είναι σταματημενα το άνοιγμα πόρτας παίζει έντονα ...Οι στάσεις μετρό το αγαπημένο τους σημείο -
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
Ειδικά αν είναι σταματημενα το άνοιγμα πόρτας παίζει έντονα ...+άπειρο.
Ενώ αντίθετα, όταν τσουλάνε με 10-20 είναι πολύ πιο ασφαλές να κάνεις διήθηση. Επίσης έξτρα προσοχή όταν σε αντίστοιχες συνθήκες πλησιάζετε μια κενή 'θέση' σε κάποια λωρίδα. Μπορεί κάποιο άλλο αυτοκίνητο να τη λιμπιστεί και να στρίψει απότομα χωρίς να ελέγξει.
-
Επίσης προσοχή όταν είναι σταματημένα περνάνε και πεζοί.
-
Όταν παρκ´αρουμε σε δρόμο με κλίση και με κατεύθυνση πρός το πεζοδρόμιο, η μπροστινή ρόδα θα είναι πρ´επει να είναι πρός το πιο υψηλό σημείο και η πίσω στο πιο χαμηλό.
Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας