Όπως είπε και ο mirage σε ένα σωστό τούνελ τα φώτα χρειάζονται για να σε βλέπουν, και όχι για να βλέπεις. Όπως και σε έναν καλοφωτισμένο δρόμο το βράδυ, πχ Αττ. Οδό (σε λίγο καιρό θα μειωθεί όμως η φωτεινότητα). Και φυσικά δεν αρκούν τα φώτα θέσεως, αφού ο φωτισμός είναι τεχνητός και οι λάμπες του δρόμου δεν σου επιτρέπουν να διακρίνεις τόσο αχνό φως.
Από την άλλη, όσο φωτεινότερο είναι το περιβάλλον πριν και μετά το τούνελ, τόσο αναγκαιότερα είναι τα φώτα, λόγω του μεγάλου κοντράστ.
Έτσι τα φώτα στην Α.Ο. στα τούνελ είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ρυθμισμένα, όντας αχνά την ημέρα, οπότε και άχρηστα, ενώ τη νύχτα πολλές φορές σε τυφλώνουν, με αποτέλεσμα βγαίνοντας από το τούνελ να μη βλέπεις επαρκώς...
Προσωπικά στα τούνελ δε φοβάμαι. Ιδίως εκείνα που έχουν ένα τούνελ ανά κατεύθυνση στο εξωτερικό. Έχουν τόσες κάμερες και διαφυγές, που ακόμα και αν συμβεί κάτι, είσαι πιο ασφαλής. Στην Ελβετία στο St. Gottardo (17,2 χμ) που το έχω περάσει πολλές φορές νιώθω μόνο βαρεμάρα ώρες ώρες από το επαναλαμβανόμενο τοπίο, αλλά πολλοί παραπονιούνται για κλειστοφοβία... Με τα 80 που είχε όριο (νομίζω το πήγαν πλέον 70) μένεις 10, ίσως 15 λεπτά μέσα!! Παλιότερα πριν τα ατυχήματα ήταν χαλαρότεροι, και δεν με σταματούσαν ακόμα και με 110 που είχα περάσει κάποιες φορές (αστυνομικοί υπήρχαν, αλλά όχι όπως τώρα). Παρόλα αυτά το τούνελ αυτό δεν είναι και από τα πιό ασφαλή, με σχεδίαση / κατασκευή τη 4 δεκαετίες πριν, και ΚΥΡΙΩΣ 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση, και το τούνελ να είναι διπλής κατεύθυνσης. Ο Θεός να 'ευλογεί' τους 'οικολόγους', που εμποδίζουν την κατασκευή άλλου παράλληλου τούνελ, ώστε να έχουμε δύο τούνελ μονής κυκλοφορίας... Τα επιχειρήματά τους αξίζει να ανοίξουμε νέο θέμα να τα λοιδωρήσουμε...
Υπενθυμίζω πως τα σοβαρά ατυχήματα από σύγκρουση σε τούνελ γίνονται στις ΜΕΤΩΠΙΚΕΣ...
