Προχθές παρέλαβα το ηλεκτρικό C4 (παραγγελία αρχές Νοεμβρίου 2021). Γκρι σκούρο με κόκκινα διακοσμητικά. Όσον αφορά την εμφάνιση, όσοι το είδαν έκαναν πολύ κολακευτικά σχόλια (κάποιοι έβγαλαν και φωτογραφίες !!!). Ευκολοοδήγητο, πολύ άνετο, στιβαρό στον δρόμο, δεν είναι για νευρική αλλά μόνο ήρεμη οδήγηση.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (highway driver assist και lane assist) πολύ αποτελεσματικά. Στην Εθνική νιώθεις ότι πηγαίνει μόνο του, ακόμη και στις στροφές, όμως, αν πάρεις τα χέρια από το τιμόνι, σε επαναφέρει σε τάξη.
Όσον αφορά την αυτονομία, είναι περίπου όσο ορίζει ο κατασκευαστής. Πλήρως φορτισμένο, βγάζει ένδειξη ότι έχει 360 χλμ. Από αυτά βγαίνουν γύρω στα 300 χλμ. με συντηρητική οδήγηση εκτός πόλεως. Στην πόλη ακόμη δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά σίγουρα θα είναι περισσότερα από 300 χλμ. Το regenerative breaking ανεπαίσθητο, δεν έχει σχέση με one-pedal-driving όπως σε άλλα ηλεκτρικά.
Όσον αφορά τη φόρτιση, η διάρκεια της πλήρους φόρτισης είναι γύρω στις 3,5 - 4 ώρες με φορτιστή 11KW. Δεν έχω οικιακό φορτιστή, αλλά το φορτίζω στους δημόσιους σταθμούς της Protergia, που είναι και δωρεάν στην Αθήνα. Είναι βολικοί, αλλά το πρόβλημα είναι ότι δύσκολα θα βρεις ελεύθερη θέση. Παρότι δεν πολυφαίνεται στην καθημερινότητα, έτσι συνειδητοποιεί κανείς ότι έχουν πραγματικά αυξηθεί τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά. Επίσης, ενώ έχουν δύο διαθέσιμες θέσεις φόρτισης, σε λίγους μόνο σταθμούς είναι διαθέσιμες και οι δύο θέσεις, γιατί η μία είναι πάντα κατειλημμένη από συμβατικό αυτοκίνητο. Χθες αναγκάστηκα να διπλοπαρκάρω για να του δώσω λίγα παραπάνω χιλιόμετρα.
Τέλος, να αναφέρω και ένα σημαντικό πρόβλημα. Η ίδια η Citroen, όπως και όλοι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών, συνιστούν η φόρτιση να γίνεται μεταξύ 20%-80% για τη διατήρηση της υγείας της μπαταρίας. Ωστόσο, το C4 δεν διαθέτει δυνατότητα περιορισμού του εύρους, ούτε προγραμματισμό της λήξης της φόρτισης. Ούτε η εφαρμογή βοηθά σε αυτό (η οποία περισσότερο επικεντρώνεται στην αναζήτηση αντιπροσώπου παρά στην εξυπηρέτηση του οδηγού). Μπορείς να προγραμματίσεις την έναρξη της φόρτισης σε μεταγενέστερο χρόνο, αλλά όχι τη λήξη της. Επομένως, πρέπει να είσαι απίκο στον φορτιστή και να σταματήσεις χειροκίνητα τη φόρτιση, όταν συμπληρωθεί το 80%. Ή, εναλλακτικά, αν αφήσεις το αυτοκίνητο για φόρτιση το βράδυ και ξέρεις ότι θα γυρίσεις στις 7, να το προγραμματίσεις να ξεκινήσει τη φόρτιση στις 4. Μου φαίνεται χαζή αβλεψία εκ μέρους της Citroen. Μήπως κάποιος από τους υπόλοιπους κατόχους ηλεκτρικού C4 στην Ελλάδα (19 το 2021 και 2 το 2022) διαβάζει το forum και έχει καμία λύση;