Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΛΕΒΙΕ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΛΕΒΙΕ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    8
    11
    1361
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      tzortzina last edited by

      Καλησπέρα σε όλους και καλή χρονιά! Είμαι νέα οδηγός και αρκετά αγχωμένη με το θέμα της οδήγησης. Γενικά οδηγώ καλά, δηλαδή σωστα και προσεχτικά. Το ζήτημα που έχω δυσκολία και μου δημιουργεί άγχος κατά την οδήγηση άρα και απογοήτευση είναι ότι δεν χειρίζομαι προφανώς σωστά το λεβιέ των ταχυτήτων και ειδικά στο να αλλάξω ταχύτητα από 2η σε 3η. Δεν κάνω σωστά την κίνηση με αποτέλεσμα να μην μπαίνει τρίτη γιατι το αμάξι βογκάει. Αντί για τρίτη  είτε βάζω πέμπτη ή βάζω πρώτη η δεν βάζω καμία ταχύτητα, δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται. Οπότε επειδή το αμάξι απλά δεν πάει ξαναβάζω δευτέρα που την έχω σίγουρη....Ποια είναι η σωστή κίνηση για την αλλαγή της ταχύτητας από την εμπειρία σας? ευχαριστώ!!

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • T
        tzortzina last edited by

        Καλησπέρα σε όλους και καλή χρονιά! Είμαι νέα οδηγός και αρκετά αγχωμένη με το θέμα της οδήγησης. Γενικά οδηγώ καλά, δηλαδή σωστα και προσεχτικά. Το ζήτημα που έχω δυσκολία και μου δημιουργεί άγχος κατά την οδήγηση άρα και απογοήτευση είναι ότι δεν χειρίζομαι προφανώς σωστά το λεβιέ των ταχυτήτων και ειδικά στο να αλλάξω ταχύτητα από 2η σε 3η. Δεν κάνω σωστά την κίνηση με αποτέλεσμα να μην μπαίνει τρίτη γιατι το αμάξι βογκάει. Αντί για τρίτη  είτε βάζω πέμπτη ή βάζω πρώτη η δεν βάζω καμία ταχύτητα, δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται. Οπότε επειδή το αμάξι απλά δεν πάει ξαναβάζω δευτέρα που την έχω σίγουρη....Ποια είναι η σωστή κίνηση για την αλλαγή της ταχύτητας από την εμπειρία σας? ευχαριστώ!!

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • C
          cson last edited by

          Πρώτα από όλα δες στο συνεργείο σου αν ο λεβιές είναι σωστός χωρίς μποσικα και κενά. Έπειτα κάνε δοκιμές μόνη σου με κλειστό κινητήρα , ή ένα άτομο που ξέρει να σου δείξει. Δεν υπάρχουν γραπτές οδηγίες για τέτοια θέματα.

          1 Reply Last reply Reply Quote 4
          • T
            tzortzina last edited by

            Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.

            1 Reply Last reply Reply Quote 2
            • realzeus
              realzeus last edited by

              Καλημέρα σας ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ και καλή χρονιά!

              Πρώτα από όλα πρέπει να χαλαρώσετε όταν οδηγείτε, γιατί το άγχος φέρνει λάθη. Μετά πρέπει να δείτε αν το αυτοκίνητο σας έχει κάποιο πρόβλημα. Υποθέτω όμως ότι για να περάσατε τις εξετάσεις για την άδεια οδήγησης, γνωρίζετε να αλλάζετε ταχύτητες, άρα να κρίνετε αν το αυτοκίνητο έχει κάποιο πρόβλημα. Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι μερικά αυτοκίνητα, ειδικά παλαιότερα, έχουν ασαφή επιλογέα ταχυτήτων (λεβιέ), πράγμα που δυσκολεύει τον οδηγό. Θα βοηθούσε να μας λέγατε το αυτοκίνητο, την ηλικία του και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται αυτό. Τρίτον, ένας έμπειρος οδηγός από το οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον σας σίγουρα μπορεί να σας βοηθήσει εκ του σύνεγγυς πολύ καλύτερα από όσο μπορούμε εμείς, μέσω γραπτών οδηγιών. Η οδήγηση είναι τέχνη-τεχνική και μαθαίνεται επί το έργον και όχι στην θεωρία. Μια βοήθεια πάντως που μπορώ να σας δώσω συγκεκριμένα για την 3η και 4η σχέση (ταχύτητα) σε χειροκίνητα κιβώτια είναι η εξής: Αν από 2α σπρώξετε τον λεβιέ μπροστά και τον αφήσετε, θα πάει μόνος του στην θέση της Νεκράς (στο κέντρο του Η-Ι που σχηματίζει το κιβώτιο). Αν από την Νεκρά τον πρώξετε ευθεία μπροστά (ούτε αριστερά, ούτε δεξιά) θα μπει στην 3η σχέση. Αν τον τραβήξετε προς τα πίσω, θα μπει στην 4η. Αυτά ισχύουν σε πεταντάχυτα και εξατάχυτα χειροκίνητα κιβώτια στο 99,9% των μοντέρνων αυτοκινήτων (δεν σας μπλέκω με κιβώτια διαφορετικής λειτουργίας που υπάρχουν σε ορισμένα πολύ εξεζητημένα σπορ μοντέλα). Φυσικά με τον ανάλογο χειρισμό του συμπλέκτη ταυτόχρονα όλα τα παραπάνω.

              1 Reply Last reply Reply Quote 4
              • monman2
                monman2 last edited by

                Μην νομίζεις ότι εμείς που έχουμε δεκαετίες πίσω από το τιμόνι δεν έχουμε πρόβλημα ,όποτε οδηγώ το vito 110 την πρώτη φορά που θα βάλω από 2α 3η  βάζω 5η  είναι τόσο χάλια  το σασμάν  !

                Και όχι μόνο στην αίσθηση αλλά και στο ταίριασμα των σχέσεων όταν καταφέρνεις να βάλεις 3η πάλι αναρωτιέσαι, είναι τόσο μακρυά η κλιμάκωση που το αμάξι γονατίζει ιδίως φορτωμένο αλλά ακόμη και άδειο σε δυσκολεύει οπότε αναγκάζεσαι να ' σπας' την 2αρα και να αλλάζεις γρήγορα σε 3η και φυσικά αν κάνεις πολύ γρήγορα την κίνηση το χέρι πάλι πάει να βάλει 5 η , φαύλος κύκλος !

                Από τον FORDισμό στον ELONισμό με ενδιάμεσο σταθμό τον TOYOTισμό
                Με τέτοια εγγύηση #monoTOYOTA!

                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                • T
                  tzortzina last edited by

                  Kαλημέρα και ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Το αυτοκίνητο είναι OPEL ASTRA 1.600 CC του 2005 με 80.000 χλμ. Έχω πάρει το δίπλωμα το 2005 και έκτοτε δεν οδήγησα, έκανα πάλι φέτος μαθήματα γύρω στα 15, ουσιαστικά ξεκίνησα από το μηδέν. Στο αυτοκίνητο το εκπαιδευτικό που ήταν  toyota yaris  ολοκαινούριο δεν είχα θέμα με την αλλαγή ταχυτήτων. Ωστόσο στο αυτοκίνητο το οικογενειακό που είναι το opel δυσκολεύομαι. Το άλλο άτομο της οικογένειας που οδηγεί το όχημα, έμπειρος οδηγός, δεν έχει πρόβλημα στην αλλαγή ταχυτήτων αλλά και δεν μπορεί να μου εξηγήσει πώς αλλάζει την ταχύτητα, προφανώς το κάνει τόσο μηχανικά πλέον που δεν εξηγείται. Είναι κάπως τρομακτικό να μην μπαίνει η ταχύτητα γιατί αισθάνεσαι ότι δεν έχεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου, ότι πηγαίνεις με νεκρά..ό,τι χειρότερο

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • G
                    ggab last edited by

                    Με σβηστό κινητήρα και πατημένο τον συμπλέκτη κάνεις καθημερινά προπόνηση,χωρίς όμως να κοιτάς το λεβιέ! Τα μάτια ευθεία μπροστά,σαν προσομοίωση οδήγησης. Σύντομα θα αλλάζεις τις ταχύτητες εντελώς μηχανικά και θα απολαμβάνεις την οδήγηση.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 5
                    • X
                      xeno last edited by

                      ...'από 2α σπρώξετε τον λεβιέ μπροστά και τον αφήσετε, θα πάει μόνος του στην θέση της Νεκράς (στο κέντρο του Η-Ι που σχηματίζει το κιβώτιο). Αν από την Νεκρά τον πρώξετε ευθεία μπροστά (ούτε αριστερά, ούτε δεξιά) θα μπει στην 3η σχέση. Αν τον τραβήξετε προς τα πίσω, θα μπει στην 4η. Αυτά ισχύουν σε πεταντάχυτα και εξατάχυτα χειροκίνητα κιβώτια στο 99,9% των μοντέρνων αυτοκινήτων'

                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                      • piliourits
                        piliourits last edited by

                        Και πρακτικά, μη κρατάς σφιχτά το λεβιέ στη χούφτα σου, χαλαρά τα δάχτυλα και το πίσω μέρος της παλάμης κατά το σπρώξιμο πάνω για να μπει η 3η, θα εφάπτεται περισσότερο απ' τη πλευρά του αντίχειρα ώστε ανεπαίσθητα να 'σπρώχνει' λίγο προς τα πάνω-δεξιά.

                        Είναι σημαντικό αυτό που ειπώθηκε, με σταθμευμένο το αυτοκίνητο θα πατάς συμπλέκτη και θα κάνεις ΑΡΓΑ αλλαγές ταχυτήτων 1η-2α-3η κλπ. ανέβασμα και κατέβασμα, ώστε να νιώσεις στο χέρι τα ελάχιστα μεταξύ τους διάκενα. Θα κοιτάς μόνο μετά την αλλαγή, για να επιβεβαιώσεις πως έβαλες τη σωστή σχέση.

                        Μην εφαρμόζεις μεγάλη δύναμη, ίσα ίσα την ελάχιστη που θα μετακινήσει το λεβιέ, δηλαδή θα δίνεις ίσα ίσα ώθηση ώστε να 'πάει μόνο του' απ' τη μία εγκοπή στην επόμενη.

                        Πολύ σημαντικό: θα πατάς με το πόδι ΟΛΗ τη διαδρομή του συμπλέκτη μέχρι πάτωμα, ΠΡΙΝ εφαρμόσεις οποιαδήποτε δύναμη στο λεβιέ με το χέρι, και θα ΚΡΑΤΑΣ πλήρως πατημένο το συμπλέκτη στο πάτωμα μέχρι να ολοκληρωθεί πλήρως η κίνηση του χεριού, και μόνο μετά θα σηκώνεις το πόδι απ' το συμπλέκτη.

                        Με τον καιρό θα κάνεις πιο γρήγορα και ομαλά τις αλλαγές, όταν γίνει συνείδηση στην αφή σου το κούμπωμα.

                        Το κάθε αυτοκίνητο έχει τα χούγια του και πονάει σε συγκεκριμένα σημεία, οπότε θα βρεις 'τον τρόπο του'.

                        Επίσης, συνιστώ μην φοράς δύσκολα γυναικεία τακούνια και σόλες σε αυτή τη φάση. Έχε στο αμάξι ένα ζευγάρι απλά χαμηλά παντοφλέ παπούτσια π.χ. 'μπαλαρίνες' με σκληρή σόλα, που θα φοράς κατά την οδήγηση μέχρι να εξοικιωθείς τελείως και μετά δοκιμάζεις και με πιο δύσκολα υποδήματα.

                        Η Ελλάδα είναι ένας γιδότοπος που τον κυβερνά μία μαφία, μπροστά στην οποία η μαφία της Κολομβίας είναι ένα μάτσο γατάκια

                        1 Reply Last reply Reply Quote 2
                        • T
                          tzortzina @piliourits last edited by

                          Και πρακτικά, μη κρατάς σφιχτά το λεβιέ στη χούφτα σου, χαλαρά τα δάχτυλα και το πίσω μέρος της παλάμης κατά το σπρώξιμο πάνω για να μπει η 3η, θα εφάπτεται περισσότερο απ' τη πλευρά του αντίχειρα ώστε ανεπαίσθητα να 'σπρώχνει' λίγο προς τα πάνω-δεξιά.

                          Είναι σημαντικό αυτό που ειπώθηκε, με σταθμευμένο το αυτοκίνητο θα πατάς συμπλέκτη και θα κάνεις ΑΡΓΑ αλλαγές ταχυτήτων 1η-2α-3η κλπ. ανέβασμα και κατέβασμα, ώστε να νιώσεις στο χέρι τα ελάχιστα μεταξύ τους διάκενα. Θα κοιτάς μόνο μετά την αλλαγή, για να επιβεβαιώσεις πως έβαλες τη σωστή σχέση.

                          Μην εφαρμόζεις μεγάλη δύναμη, ίσα ίσα την ελάχιστη που θα μετακινήσει το λεβιέ, δηλαδή θα δίνεις ίσα ίσα ώθηση ώστε να 'πάει μόνο του' απ' τη μία εγκοπή στην επόμενη.

                          Πολύ σημαντικό: θα πατάς με το πόδι ΟΛΗ τη διαδρομή του συμπλέκτη μέχρι πάτωμα, ΠΡΙΝ εφαρμόσεις οποιαδήποτε δύναμη στο λεβιέ με το χέρι, και θα ΚΡΑΤΑΣ πλήρως πατημένο το συμπλέκτη στο πάτωμα μέχρι να ολοκληρωθεί πλήρως η κίνηση του χεριού, και μόνο μετά θα σηκώνεις το πόδι απ' το συμπλέκτη.

                          Με τον καιρό θα κάνεις πιο γρήγορα και ομαλά τις αλλαγές, όταν γίνει συνείδηση στην αφή σου το κούμπωμα.

                          Το κάθε αυτοκίνητο έχει τα χούγια του και πονάει σε συγκεκριμένα σημεία, οπότε θα βρεις 'τον τρόπο του'.

                          Επίσης, συνιστώ μην φοράς δύσκολα γυναικεία τακούνια και σόλες σε αυτή τη φάση. Έχε στο αμάξι ένα ζευγάρι απλά χαμηλά παντοφλέ παπούτσια π.χ. 'μπαλαρίνες' με σκληρή σόλα, που θα φοράς κατά την οδήγηση μέχρι να εξοικιωθείς τελείως και μετά δοκιμάζεις και με πιο δύσκολα υποδήματα.

                          Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!

                          Πράγματι ακούγεται αστείο να μην μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα αλλά θέλει τον τρόπο του και αν δεν τον βρεις ταλαιπωρείσαι.

                          Πολύ βοηθητικά αυτά που μου λέτε, νομίζω ότι βάζω πολύ δύναμη στην κίνηση του λεβιέ, απο απειρία αλλά και από το άγχος,  με αποτέλεσμα να μην κουμπώνουνε σωστά.

                          Θα κάνω πρόβες, ευχαριστώ και πάλι!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 3
                          • A
                            agnwstosx last edited by

                            αυτο ειναι θεμα που επρεπε να εχει ηδη λυθει απο το δασκαλο οδηγησης πριν την αποκτηση διπλωματος, τι συζητατε τωρα ?

                            1 Reply Last reply Reply Quote 5
                            • First post
                              Last post
                            • 1 / 1
                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΕΛΛΑΔΑ
                              • ΚΟΣΜΟΣ
                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • TEST
                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                            • VIDEO
                              • 4TTV
                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CANDID CAMERA
                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΛΕΞΙΚΟ
                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                              • FORMULA 1
                              • WRC
                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4T CLASSIC
                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                            • ΑΓΟΡΑ
                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CLASSIC
                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                            • MENU
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                            • ΚΟΚ

                            logo footer

                            coty











                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                            • CLASSIC
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • VIDEO
                            • FORUM
                            4T FORUM
                            4T LIBRARY
                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                            Powered by nxcode.gr