-
Αντιγράφω κάποια κείμενα του Βασίλη Χαρίτου:
'Νωρίτερα σε parking στην Κηφισιά, ζήτησα, μισοαστεία-μισοσοβαρά, πρίζα για να βάλω το e-up! να φορτίσει για δυο-τρεις ώρες, όσο με δεξιωνόταν η BMW Hellas, στη γειτονιά. Και μου βρήκαν, και δεν με χρέωσαν και τίποτε. Άντε κάνε το αυτό σε άλλη χώρα - να τα λέμε κι αυτά.
Αυτό διότι, φτάνοντας από τα Ν. Προάστια στο 'δαχτυλίδι', στην έξοδο της Αττικής Οδού προς Κηφισιά, και έχοντας ξεκινήσει με τράτο 143 χλμ, η αυτονομία, σύμφωνα με το trip, είχε πέσει στα 58 χλμ. Ενώ χτες, μετά την ίδια ακριβώς απόσταση, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο οδήγησης (ήτοι όχι πάνω από 100 km/h στην Αττική Οδό) και στο ίδιο ακριβώς μέρος, το όργανο έδειχνε 77 χλμ.
Σημαντική διαφορά που εικάζω πως οφείλεται στο ότι σήμερα έβρεχε, είχε σκοτεινιά κι έκανε και περισσότερο κρύο. Άρα, δούλευαν καθαριστήρες, φώτα και καλοριφέρ.
Αν υπάρχει πάντως μια λέξη που περιγράφει τη ζωή μ' ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως αυτό το VW, αυτή είναι 'challenging'.'
Άλλο:
'Να διευκρινίσω εδώ πως, σε άλλη διαδρομή προς και από τα Β. Προάστια, τα χιλιόμετρα αυτονομίας που το trip έδειχνε στην Κηφισιά έμειναν πρακτικά τα ίδια φτάνοντας πίσω στη Βούλα. Κι αυτό αφενός διότι η επιστροφή είναι κατήφορος και αφετέρου διότι ο υπολογιστής ταξιδιού, όπως άλλωστε κάθε τέτοιος υπολογιστής, λαμβάνει υπόψη τις συνθήκες με τις οποίες οδηγούσες μέχρι τότε, αν καταλαβαίνετε τι εννοώ.'
Επίσης, κείμενο του Αλέξανδρου Βούρβαχη (τον θυμάστε από το Power Techniques) για το Golf:
'Όταν είχα για δοκιμή το e-Golf είχα προσαρμόσει τις μετακινήσεις μου έτσι που να περνάω για μία ώρα και κάτι απο το κέντρο και να φορτίζω στο Polis Parking που είναι δίπλα απο το Πολεμικό μουσείο, ήταν το μοναδικό σημείο με ταχυφορτιστή. Όταν δοκίμασα να το φορτίσω σπίτι αντιμετώπισα δύο δυσκολίες. Η πρώτη ήταν ότι έπρεπε να βρω θέση ακριβώς απο κάτω. Η δεύτερη και η πιο βασική, ήταν πως όταν φόρτιζα το αυτοκίνητο, αν άναβα τον θερμοσύφονο έπεφτε το ρεύμα. Επίσης ήθελε περίπου 10 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.'
-
Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης θα «πληρωθούν» σε ένα βαθμό όλα τα πολεδομικά εγκλήματα του στοιβάγματος σε πολυκατοικίες σε γειτονιές χωρίς «αναπνοή».
Δεν βλέπω ορατό και το ενδεχόμενο να υπάρχει εύκολη συνεννόηση στις περισσότερες πολυκατοικίες για τοποθετήσεις φορτιστών στην πυλωτή ή στο γκαράζ, αν αυτά υπάρχουν.
-
Δεν θα είναι εύκολη η συνενόηση. Και όταν ακούω να λένε διάφοροι μαϊντανοί, φάσιον βίκτιμς ή και βαλτοί σε πρωκτοσιτε και πρωκτοφυλλάδες ότι : 'η Ελλάδα είναι πίσω στην ηλεκτροκίνηση γιατί δεν φτιάχνει ταχυφορτιστές' και άλλα τέτοια ηχηρά, απαντώ : καλά κάνει (προς το παρόν) και δεν φτιάχνει, και ότι αν θέλει να κάνει κάτι σοβαρό ας ξεκινήσει φτιάχνοντας ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για εγκατάσταση φορτιστών βραδείας λειτουργίας στα κλειστά πάρκινγκ ή και στις πυλωτές από τον κάθε ιδιώτη.
Εκεί είναι το ψητό. Οι φορτιστές δ.χ. δεν μπορούν από μόνοι τους να σηκώσουν την ηλεκτροκίνηση, δεν το έχουν κάνει πουθενά στον κόσμο μέχρι στιγμής αφού λειτουργούν επικουρικά και μόνο, είναι οι ιδιωτικοί φορτιστές βραδείας λειτουργίας στα πάσης φύσεως ιδιωτικά γκαράζ ή αυλές που υπάρχουν και μπορούν να το κάνουν αυτό. Ας ξεκινήσουμε από αυτούς λοιπόν.
Κάτι άλλο, η ηλεκτροκίνηση, με τις τιμές που έχει αυτή τη στιγμή, την έλλειψη υποδομών φόρτισης, είτε δ.χ. είτε ι.χ., τις τεράστιες ποσότητες ρεύματος που απαιτεί, την πρώιμη τεχνολογία των μπαταριών, αλλά και την παντελή έλλειψη μέριμνας για ανακύκλωση αλλά και διαχείριση των σπάνιων γαιών που εμπλέκονται υποχρεωτικά σε αυτή, είναι φανερό ότι δεν κάνει για τη μάζα ακόμη.
Όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά παντού. Και μην ακούσω για Νορβηγία που είναι Νο1 αυτή τη στιγμή. Γιατί όποιος το λέει αυτό 'ξεχνάει' βολικά το υπόλοιπο πλαίσιο της χώρας αυτής : την εξοντωτική φορολογία των συμβατικών αυτοκινήτων παράλληλα με την μηδενική επί σειρά ετών δασμολόγηση των ηλεκτρικών και τα πρόσθετα κίνητρα που δόθηκαν γι' αυτά, το γεγονός ότι η χώρα αυτή έχει 'τζάμπα' ρεύμα από υδατοπτώσεις το οποίο καλύπτει τις ετήσιες ανάγκες της σχεδόν 100% (!), το πολύ υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, την πολύ μικρή πυκνότητα πληθυσμού και το μεγάλο εμβαδόν γης που έχει ανά κατοικία. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Και μην ακούσω για Νορβηγία που είναι Νο1 αυτή τη στιγμή. Γιατί όποιος το λέει αυτό 'ξεχνάει' βολικά το υπόλοιπο πλαίσιο της χώρας αυτής : την εξοντωτική φορολογία των συμβατικών αυτοκινήτων παράλληλα με την μηδενική επί σειρά ετών δασμολόγηση των ηλεκτρικών και τα πρόσθετα κίνητρα που δόθηκαν γι' αυτά, το γεγονός ότι η χώρα αυτή έχει 'τζάμπα' ρεύμα από υδατοπτώσεις το οποίο καλύπτει τις ετήσιες ανάγκες της σχεδόν 100% (!), το πολύ υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, την πολύ μικρή πυκνότητα πληθυσμού και το μεγάλο εμβαδόν γης που έχει ανά κατοικία.+100!!
Έτσι ακριβώς είναι....η ηλεκτροκίνηση δεν κάνει για όλους και ειδικότερα για όλες τις χώρες, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. -
Εγώ πάλι πρεσβεύω ότι για να πουληθούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, αυτό που λείπει δεν είναι το νομικό πλαίσιο για τους φορτιστές οικίας αλλά οι ταχυφορτιστές στο εθνικό δίκτυο.
Για να δούμε λίγο ποια μοντέλα πωλούνται. Το VW Up στα 30 χιλιάρικα με 100-120 χιλιόμετρα πραγματικής οικονομίας. Μια χαρά φορτίζει σε μια νύχτα σε οικιακή πρίζα, αλλά και πάλι δε θα το πάρει κανείς γιατί είναι πολύ ακριβό και γιατί η αυτονομία του είναι οριακή.
Το Golf στα 40 χιλιάρικα; Η i3 στα 50; Όλα αυτά είναι πανάκριβα.
Το μόνο που έχει ρεαλιστικές πιθανότητες είναι το Leaf. Αμάξωμα που μπορεί να υποστηρίξει τις ανάγκες μιας οικογένειας και να είναι το μεγάλο/ακριβό της οικογενειακό. Πιασάρικη θεωρητική αυτονομία 300 χιλιομέτρων, αν και στην πράξη παίζει γύρω στα 250. Ε πώς θα είναι το καλό αμάξι της οικογένειας αν δεν μπορεί να βγει εκτός πόλης;Όσο για τη Νορβηγία, κανείς δεν περιμένει να πάμε κι εμείς στο πάνω από 50% με το καλημέρα. Άλλωστε, ούτε στις υπόλοιπες χώρες έχουν τέτοια εξάπλωση τα ηλεκτρικά. Αυτό που θέλουμε είναι μια άνοδο των πωλήσεων, άκου 69 αυτοκίνητα σε 100.000 πωλήσεις. Είναι ανέκδοτο!
Κι όχι, δεν είναι όλα ιδανικά στη Νορβηγία. Το κρύο ξεσκίζει τις μπαταρίες, οι δικές μας κλιματολογικές συνθήκες είναι πολύ πιο ταιριαστές στα ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, με τέτοια ηλιοφάνεια που έχουμε, θα μπορούσαμε να έχουμε ρεύμα τσάμπα και φουλ οικολογικά. Τούμπες θα έκαναν οι Νορβηγοί για το κλίμα μας.
Φράγκα μάς λείπουν, φράγκα κι ανοιχτά μυαλά. -
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Η i3 στα 50; Όλα αυτά είναι πανάκριβα.€41.000 έχει το i3 το facelift με την πολύ μεγάλη μπαταρία (120Ah), όχι €50.000 και εαν πάς να το αγοράσεις, με τις εκπτώσεις (γιατί δεν πουλάει και πολύ...!) το αγοράζεις περί τα €35.000 ή ελαφρώς μεταχειρισμένο κάτω από €30.000.
Κι όχι, δεν είναι όλα ιδανικά στη Νορβηγία. Το κρύο ξεσκίζει τις μπαταρίες, οι δικές μας κλιματολογικές συνθήκες είναι πολύ πιο ταιριαστές στα ηλεκτρικά οχήματα.
Δεν συμφωνώ...η ζέστη είναι εξίσου επιζήμια (ίσως και χειρότερη) από το κρύο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα των μπαταρτιών είναι η υπερθέρμανση για αυτό και έχουν τέτοια προηγμένα συτήματα ψύξης.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
...Κι όχι, δεν είναι όλα ιδανικά στη Νορβηγία. Το κρύο ξεσκίζει τις μπαταρίες, οι δικές μας κλιματολογικές συνθήκες είναι πολύ πιο ταιριαστές στα ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, με τέτοια ηλιοφάνεια που έχουμε, θα μπορούσαμε να έχουμε ρεύμα τσάμπα και φουλ οικολογικά. Τούμπες θα έκαναν οι Νορβηγοί για το κλίμα μας.
Φράγκα μάς λείπουν, φράγκα κι ανοιχτά μυαλά.Ταιριαστές οι ελληνικές συνθήκες των 30-40 βαθμών Κελσίου στα ηλεκτρικά;
-
Έπεσε τόσο το i3; Και με την καλή μπαταρία μάλιστα; Ωραία πρόταση. Βέβαια, και πάλι παραμένει ένα όχημα αστικών αποστολών, μόνο το Leaf πάει για κανονικό οικογενειακό.
-
30-40 είναι μόνο τρεις μήνες το καλοκαίρι και μάλιστα όχι όλες τις ώρες της ημέρας. Προφανώς οι ελληνικές θερμοκρασίες είναι απείρως πιο ταιριαστές από τις νορβηγικές.
-
Όταν κινείται το αμάξι οι μπαταρίες δεν θερμαίνονται;
Τόσο οι υψηλές όσο και οι χαμηλές είναι κακές για τις μπαταρίες. -
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Έπεσε τόσο το i3; Και με την καλή μπαταρία μάλιστα; Ωραία πρόταση. Βέβαια, και πάλι παραμένει ένα όχημα αστικών αποστολών, μόνο το Leaf πάει για κανονικό οικογενειακό.Πάντα τόσο είχε...βασικά ακρίβυνε, γιατί προ facelit (αλλά με μικρότερη μπαταρία) είχε €36.000 και το έπαιρνες με €33.000. Είχε περι τα 36 με την 60αρα μπαταρία και περί τα 38 με την 94αρα. Αλλά εαν σκεφτείς ότι τώρα η μπαταρία είναι 120αρα - διπλάσια από την αρχική!! - (το κόστος της μπαταρίας είναι το πιο ακριβό κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) μπορείς να πεις ότι μειώθηκε λίγο η τιμή.
-
Είχα μένει στην τιμή του λανσαρίσματος που έγραφαν τα περιοδικά κι ήταν γύρω στα 50. Ενδεχομένως τόσο να κόστιζαν τα μοντέλα δοκιμής με κάμποσα έξτρα. Πάντως, αν ισχύουν οι τιμές που αναφέρεις, τότε τα μεταχειρισμένα πωλούνται πανάκριβα. Τα περισσότερα είναι στα 30+ και ένα φτάνει τα 35. Δε γίνεται. Είσαι σίγουρος για τα νούμερα που παραθέτεις;
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Είχα μένει στην τιμή του λανσαρίσματος που έγραφαν τα περιοδικά κι ήταν γύρω στα 50. Ενδεχομένως τόσο να κόστιζαν τα μοντέλα δοκιμής με κάμποσα έξτρα. Πάντως, αν ισχύουν οι τιμές που αναφέρεις, τότε τα μεταχειρισμένα πωλούνται πανάκριβα. Τα περισσότερα είναι στα 30+ και ένα φτάνει τα 35. Δε γίνεται. Είσαι σίγουρος για τα νούμερα που παραθέτεις;Ναί σίγουρος είμαι. Έχει και μερικά κάτω από 30Κ και επίσης μην κοιτάς πόσο ζητάνε αλλά πόσο τα πουλάνε τελικά.
Εαν προσέξεις τα περισσσότερα μεταχειρισμένα είναι φορτωμένα με πολλά έξτρα οπότε η τιμή ώς καινούργιο εκτοξέυεται στα 45-50+. Το έχω πει πολλές φορές, οι BMW θέλουν εξοπλισμό και επειδή το i3 απευθύνεται σε ανθρώπους με καλή οικονομική επιφάνεια, μπορούν να τα πάρουν όπως θέλουν.
-
Εγώ πάλι πρεσβεύω ότι για να πουληθούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, αυτό που λείπει δεν είναι το νομικό πλαίσιο για τους φορτιστές οικίας αλλά οι ταχυφορτιστές στο εθνικό δίκτυο.
Μια ώριμη ηλεκτροκίνηση χρειάζεται και τους δύο, και τον ι.χ. οικιακό φορτιστή και τον δ.χ. ταχυφορτιστή, δεν συζητείται αυτό. Όμως, από τη στιγμή που βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο στην χώρα μας, αυτό που χρειάζεται πιο πολύ κρίνω ότι είναι το πρώτο.
Είσαι το κράτος και έχεις π.χ. 60.000 ευρώ διαθέσιμα. Μπορείς να βάλεις ένα ταχυφορτιστή σε μια εθνική οδό. Αλλά μπορείς να κάνεις και κάτι άλλο, να δώσεις επιδότηση π.χ. 300 ευρώ σε κάθε μονοκατοικία που θέλει να βάλει μια μπρίζα φόρτισης στο γκαράζ της ή στην αυλή της, ή, ίσως και καλύτερα, σε κάθε ένα που αγοράζει ένα επαναφορτιζόμενο υβρίδιο, ή ένα ηλεκτρικό ιχ, ή ηλεκτρικό σκούτερ ή ακόμη και ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα. Έτσι δίνεις κάποια χρήματα που επιστρέφουν σχεδόν 100% στην χώρα (καλώδια, μπρίζες μπορεί ΕΥΚΟΛΑ να είναι ελληνικά, εργασία, Φ.Π.Α επίσης μένει εδώ). Με 60 χήνες βάζεις τις υποδομές φόρτισης σε 200 σπίτια (200χ300).
Τι προτιμάς σε αυτή τη φάση? Εγώ με τα μπούνια το δεύτερο. Βάζεις μια μπρίζα σε αυτόν που τη χρειάζεται, τα λεφτά επιστρέφουν στην αγορά, και από τη στιγμή που αρχίζεις και την χρησιμοποιείς γλιτώνεις χρήματα που σε άλλη περίπτωση θα πήγαιναν έξω για αργό πετρέλαιο ή φ.α., και μειώνεις την μόλυνση του περιβάλλοντος που είναι πολύ σοβαρή στο μικροκλίμα των ελ πόλεων.
Αυτός που κυκλοφορεί στην εθνική δεν του λείπει το ηλεκτρικό, έχει ήδη άλλο ιχ για τη δουλειά αυτή, ποιός μπορεί σήμερα άλλωστε να δώσει 40 χιλιάρικα για να πάρει ένα ι3, ή ακόμη χειρότερα ένα Τέζλα?
Επίσης κινούμενος στην εθνική δεν ρυπαίνει εξίσου με τον μικρό που κινείται στην πόλη. Στον ταχυφορτιστή τα περισσότερα λεφτά πάνε πάλι έξω. Επιπλέον κερδίζεις χρόνο ενθαρρύνοντας περισσότερο τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αρχή σε αστικό περιβάλλον, χρόνο που θα τον βρεις μπροστά σου 'αύριο' όταν τα ηλεκτρικά έχουν βελτιώσει την αυτονομία τους, άρα χρειάζονται λιγότερο συχνή φόρτιση, άρα λιγότερους φορτιστές δ.χ. αλλά και χρόνο για την προσαρμογή του ηλεκτρικού δικτύου στις νέες απαιτήσεις, το οποίο δίκτυο ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ πιο εύκολα 'σηκώνει' φορτιστές βραδείας λειτουργίας με 10 ή 16 Α γραμμή παροχής, παρά ταχυφορτιστές 3x63A.
Για όλους αυτούς τους λόγους αυτή τη στιγμή ψηφίζω ΔΑΓΚΩΤΟ ι.χ. φορτιστές βραδείας λειτουργίας.
'Αύριο' 'ισως κάτι άλλο, αλλά τότε πάμε σε άλλη παράγραφο.Mερικές ιδέες ακόμη
-Θέσπιση υποχρεωτικής ύπαρξης παροχής ηλ. ρεύματος κατάλληλης ισχύος για φόρτιση ιχ σε κάθε κλειστό χώρο στάθμευσης που θα κατασκευάζεται στο εφεξής σε νέο ή παλιό κτίριο
-Καθιέρωση του νομικού πλαισίου σύμφωνα με το οποίο να μπορούν να βάλουν παροχές φόρτισης σε υφιστάμενα κτίρια και πυλωτές, όπως ακριβώς έκανε (με καθυστέρηση) και για το φ.α. στις πολυκατοικίες
-Να μπούνε οι υποδομές φόρτισης στο πρόγραμμα 'εξοικονομώ κατ' οίκον'
-Να μην μπορεί ένα κτίριο να παίρνει τον υψηλότερο συντελεστή ενεργειακού πιστοποιητικού αν δεν έχει φορτιστές
-Υποχρεωτικώς 1 στις 5 θέσεις στάθμευσης κάθε νέας επιχείρισης γκαράζ που θα κατασκευάζεται θα πρέπει να είναι κατάλληλη για ηλεκτρικά
-υποχρεωτικώς εντός 5ετίας να συμμορφωθούν προς τον κανονισμό αυτό και τα υφιστάμενα γκαράζ
-Να δοθούν χρήματα σε δήμους, ΔΕΚΟ, αστυνομία, στρατό, λιμενικό, ΝΠΔΔ έτσι ώστε να φτιάξουν υποδομές για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων
-Να προμοταριστεί εκ νέου η παραγωγή ηλ. ρεύματος από ιδιώτες με φ/β στη στέγη, έτσι ώστε η ενέργεια που θα παραχθεί να καταναλώνεται από τα ηλεκτρικά οχήματα της κάθε κατοικίαςκ.ο.κ., το πιάσατε το νόημα πιστεύω
-
Μερικές σκέψεις:
- Αν ως κράτος έχεις μόνο 60 χιλιάρικα για να αναπτύξεις την ηλεκτροκίνηση, τότε άστο καλύτερα, μην κάνεις τίποτα. Χαμένα θα πάνε.
*Φαντάζεσαι πάρτι που έχει να γίνει αν το κράτος επιδοτήσει 300 ευρώ για να βγάλεις πρίζα στον κήπο; Ούτε 1 στους 100 δε θα είναι όντως κάτοχος ηλεκτρικού οχήματος.
*Ας πούμε ότι σκέφτεσαι να δώσεις 30 χιλιάρικα για το Up ή 33 για το Leaf ή 36 για την i3. Θα σου κάνουν καμία διαφορά τα 300 ευρώ;
*Τόση έλλειψη από πρίζες πια; Αυτό είναι που μας λείπει τόσο; Εγώ έχω τέσσερις στον κήπο και την πυλωτή.
*Λες ότι όποιος έχει ηλεκτρικό, έχει κι άλλο όχημα για τα ταξίδια. Μα αυτό ακριβώς θέλουμε να διορθώσουμε. Εννοώ ως κράτος. Το να κυκλοφορεί καθημερινά μες στην Αθήνα με το i3 του είναι θεμιτό. Πιο θεμιτό όμως είναι να μη χρειάζεται να πάρει ΚΑΙ μια Χ5 για τα σαββατοκύριακα. Ούτε ως συνάλλαγμα ούτε ως καύσιμο και μόλυνση. Θέλεις το ηλεκτρικό να μπορεί να σταθεί αυτόνομα. Είμαι το τάδε μέλος του φόρουμ που χτες παρέλαβα το DS7 αντί του Starlet ή ο άλλος με το 3008. Ή η δεσποινίς με το 208 βενζίνης. Αυτοί οι τρεις θα ήταν προτιμότερο να κυκλοφορούν με ένα Leaf, ένα i3 ή το ηλεκτρικό 208 (άραγε θα το φέρουν στην πατρίδα μας?). Το καλό όχημα της οικογένειας να μπορεί να υποστηρίξει τα 2-3 ταξίδια το χρόνο. Βλέπω τους ξένους να διασχίζουν τη μισή Ευρώπη και μου τρέχουν τα σάλια:
Ξέχνα τα 5 ευρώ, εστιάζω στο ότι χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς κανένα περιορισμό. Και γιατί θα έπρεπε όταν για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη χρειάζεται μία 40λεπτη στάση, δηλαδή λίγο παραπάνω από όσο θα σταματούσε κανείς κανονικά;
- Αν ως κράτος έχεις μόνο 60 χιλιάρικα για να αναπτύξεις την ηλεκτροκίνηση, τότε άστο καλύτερα, μην κάνεις τίποτα. Χαμένα θα πάνε.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Μερικές σκέψεις:- Αν ως κράτος έχεις μόνο 60 χιλιάρικα για να αναπτύξεις την ηλεκτροκίνηση, τότε άστο καλύτερα, μην κάνεις τίποτα. Χαμένα θα πάνε.
*Ας πούμε ότι σκέφτεσαι να δώσεις 30 χιλιάρικα για το Up ή 33 για το Leaf ή 36 για την i3. Θα σου κάνουν καμία διαφορά τα 300 ευρώ;
Να τοποθετηθώ επ αυτών, γιατί τα βρήκα από τα πιο σωστά επιχειρήματα. Προφανώς τα ποσά είναι τελείως για παράδειγμα και όχι πραγματικά.
Αλλά εαν τα €60.000 τα κάνουμε μερικά εκατομμύρια Ευρώ, τότε μπορούν να δωθούν οικονομικά κίνητρα (π.χ. 0 ΦΠΑ, ή επιδότηση τιμής όπως κάνει η Γαλλία, Αγγλία κλπ) της τάξεως των €3-10.000, οπότε εκεί να δείς πόσο πιο εύκολα θα αυξηθούν οι πωλήσεις. Προφανώς τα €300 στα €36.000 δεν λένε τίποτα, αλλά το να γίνουν τα €36.000, €26.000 είναι ένα σημαντικό κίνητρο!
- Αν ως κράτος έχεις μόνο 60 χιλιάρικα για να αναπτύξεις την ηλεκτροκίνηση, τότε άστο καλύτερα, μην κάνεις τίποτα. Χαμένα θα πάνε.
-
Το όλο σκεπτικό της απάντησής σου είναι λάθος. Δεν έχεις μόνο 60 χιλιάρικα, το νούμερο είναι τυχαίο. Πες π.χ. ότι έχεις 60 εκατομμύρια ή ότι μπορείς να βρεις ένα τέτοιο ποσό από ένα πρόγραμμα της ΕΕ. Εσύ θα τα έδινες για ταχυφορτιστές στις εθνικές οδούς.
Εγώ σε αυτή την περίπτωση θα έδινα μόνο τα 10 μιλλιόνια στις εθνικές, άλλα 10 σε δήμους/ΔΕΚΟ/ΝΠΔΔ/αστυνομία κ.α. για υποδομές φόρτισης και οχήματα, και τα υπόλοιπα 40 μιλλιόνια στον ιδιώτη για να κάνει υποδομές φόρτισης στο σπίτι του και να τις δουλεύει καθημερινά χωρίς να πηδάει το δίκτυο ρεύματος αλλά και τους άλλους ιχήδες ζητώντας θέσεις πάρκινγκ με ταχυφορτιστές παντού στους δρόμους, και για να μείνουν τα λεφτά αυτά για πάντα εδώ.Και κυρίως, να τον βάλω σε αυτή την κουλτούρα από την αρχή, γιατί αλλιώς θα φωνασκεί συνέχεια : 'που είναι το κράτος?', αδυνατώντας να καταλάβει ότι το κράτος το κάνει αυτός.
Προφανώς, μετά από π.χ. 10 χρόνια, που τα ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβρίδια είναι 'νόμος' και όχι εξαίρεση της εξαίρεσης, θα ξαναέβλεπα τα νούμερα από την αρχή.έδιτ
Σε μια ακόμη απέλπιδα προσπάθεια να καταδείξω ότι οι ταχυφορτιστές δεν είναι πανάκεια, αλλά απλώς επικουρική βοήθεια. Η οδύσσεια του να βρεις έναν ταχυφορτιστή διαθέσιμο στην σημερινή Καλιφόρνια, το μέρος με την μεγαλύτερη πυκνότητα ταχυφορτιστών στην υφήλιο, όχι στην Τρίπολη ή στα Τέμπη. Για όποιον ακόμη πιστεύει ότι θα σταματάει για ένα μισάωρο, θα ρίχνει και ένα κατούρημα και θα παίρνει το αμάξι του κομπλέ ηλεκτρονίων, ή αλλιώς 'που είναι το κράτος?' αλά αμερικαίν :While battery-electric vehicles — known as BEVs — mostly rely on charging systems at home or work, some are dependent on those 18,000 public stations.
No wonder they’re crowded.
https://www.latimes.com/business/la-fi-ev-charging-challenge-20181226-story.html
-
Συμφωνώ πλήρως στην ανάπτυξη κινήτρων για φορτιστές στις οικίες.
Η πρώτη εμπειρία από τους ταχυφορτιστές σε δημόσια σημεία έχει δείξει ότι αποτελούν καθαρά λύση ανάγκης, καθώς επιταχύνουν τη φθορά των μπαταριών, άρα και οδηγούν σε ταχύτερη μείωση της μέγιστης χωρητικότητάς τους.
Αν αποκτήσουμε στα σπίτια, θα είναι πολύ πιο εύκολη σκέψη να κάνει κανείς τη μετάβαση σε ηλεκτρικό όταν ωριμάσουν οι συνθήκες.
-
Αν είχα 60 μύρια, αρχικά θα αντικαθιστούσα τα κρατικά λεωφορεία και τα φορτηγά. Εκεί είναι το μεγάλο ντουμάνι, όχι στον πλούσιο που θα αλλάξει το Cooper S πενταετίας με i3.
Έπειτα, θα έφτιαχνα υποδομές. Οπωσδήποτε ταχυφορτιστές στο εθνικό δίκτυο ώστε τα ηλεκτρικά να αποτελούν βιώσιμη λύση για μοναδικό όχημα μιας οικογένειας.
Επίσης, θα έδινα επιδότηση. Αν το 36 γίνει 26, όπως πρότεινε ο Φάνης, τότε αυτό κάνει μεγάλη διαφορά.
Να με συμπαθάτε αλλά τα 300 ευρώ της οικιακής πρίζας ας τα δώσει ο μάγκας που γλίτωσε το δεκάρικο. Και θα αποφύγω και το πάρτι της ατέλειωτης μάσας. 'Ουάου μάγκες, το κράτος χαρίζει 300 ευρώ για να βάλω πρίζα στον κήπο'.
Επίσης, απορώ με την έλλειψη που αναφέρετε. Εντάξει, όντας σε μονοκατοικία, δεν είμαι ο μέσος Αθήναιος αλλά τόση πριζοπενία πια σε υπόγεια πάρκινγκ και πυλωτές; Εντύπωση μου κάνει. Εννοείται ότι η βραδινή φόρτιση είναι πολύ χρήσιμη. Σύμφωνα όμως με δείγματα γραφής από το φόρουμ των ηλεκτρικών, το οποίο παρακολουθώ, όχι απαραίτητη. Αρκετοί έχουν EV χωρίς να φορτίζουν σπίτι τους.Τώρα, για τα χάλια της Καλιφόρνιας, δεν τα περίμενα. Είναι βέβαια και 350.000 ηλεκτρικά, καμία σχέση με τις δικές μας 69 ολόκληρες πωλήσεις όλο το 2018. Θα έλεγα ότι καλό θα ήταν να μάθουμε από τα λάθη των άλλων και να μην τα επαναλάβουμε. Μετά όμως άνοιξα τα μάτια και βρισκόμουν ακόμα στο Ελλαδιστάν, οπότε...
Θεωρώ ότι σε νορμάλ συνθήκες δε θα υπάρχει πρόβλημα. Όμως, δε θα ήθελα με τίποτα να επιστρέφω στην Αθήνα από τριήμερο, ας πούμε Καθαρής Δευτέρας, και να φτάνω στο σημείο ανεφοδιασμού πάνω στην εθνική και να γίνεται της μουρλής μπροστά μου. Όσους ταχυφορτιστές και να βάλουν, κάποτε θα μπουκώνουν. Κάποιος θα είναι χαλασμένος, σε κάποιον θα φορτίζει ο φραγκάτος με το τάδε Audi των 2,5 τόνων και της μπαταρίας των 700 κιλών, που θα θέλει το διπλό χρόνο για να γεμίσει. Παραδίπλα κάποιοι θα παίζουν καρπαζιές, εδώ κλέβουν τη σειρά στα τυράκια στον Σκλαβενίτη... Όντως εφιαλτικό σενάριο!Ηλεκτρικό λοιπόν και τα μυαλά στα κάγκελα! Και στα τριήμερα, αναχώρηση ξημερώματα και κατευθείαν για δουλειά.
-
...τα φτηνά μικρά αυτοκίνητα θα ανήκουν στο παρελθόν και επεσήμανε ότι η τιμή ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου Opel Corsa θα ξεκινά από τα 29.900 ευρώ (33.850 δολ.) σε σύγκριση με το σημερινό βενζινοκίνητο μοντέλο, αξίας περίπου 12.000 ευρώ.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης