-
Καλησπέρα, το αυτοκίνητο έχει 90k χλμ περίπου και έχει αρχίσει να καίει λάδια από τα 80k εδώ και ενάμιση χρόνο. Αφού κάναμε τις γνωστές 'μετρήσεις' στην Toyota χάσαμε άσκοπα χρόνο και χρήμα γιατί δε γνωρίζαμε το πρόβλημα από την αρχή ώστε να το αντιμετωπίσουμε έγκαιρα. Μέχρι στιγμής έχουμε κάνει ένα engine flash και βάλαμε λάδια που υποτίθεται ότι βοηθούν στην απομάκρυνση της καρβουνίλας, με μηδέν αποτέλεσμα. Περιμένω και εγώ με αγωνία να δω αν θα κάνει τίποτα το xado. Δυστυχώς δε το οδηγώ εγώ ώστε να παρατηρώ τις λεπτομέρειες στην εξέλιξη του φαινομένου ενώ σίγουρα η αποκλειστική κίνηση του εντός πόλης δε βοηθά.
-
Ο χρήστης louisgr έγραψε:
Καλησπέρα, το αυτοκίνητο έχει 90k χλμ περίπου και έχει αρχίσει να καίει λάδια από τα 80k εδώ και ενάμιση χρόνο. Αφού κάναμε τις γνωστές 'μετρήσεις' στην Toyota χάσαμε άσκοπα χρόνο και χρήμα γιατί δε γνωρίζαμε το πρόβλημα από την αρχή ώστε να το αντιμετωπίσουμε έγκαιρα. Μέχρι στιγμής έχουμε κάνει ένα engine flash και βάλαμε λάδια που υποτίθεται ότι βοηθούν στην απομάκρυνση της καρβουνίλας, με μηδέν αποτέλεσμα. Περιμένω και εγώ με αγωνία να δω αν θα κάνει τίποτα το xado. Δυστυχώς δε το οδηγώ εγώ ώστε να παρατηρώ τις λεπτομέρειες στην εξέλιξη του φαινομένου ενώ σίγουρα η αποκλειστική κίνηση του εντός πόλης δε βοηθά.τι λάδια τού βάζατε ? μάρκα κ ιξώδες
-
Ο χρήστης louisgr έγραψε:
Καλησπέρα, το αυτοκίνητο έχει 90k χλμ περίπου και έχει αρχίσει να καίει λάδια από τα 80k εδώ και ενάμιση χρόνο. Αφού κάναμε τις γνωστές 'μετρήσεις' στην Toyota χάσαμε άσκοπα χρόνο και χρήμα γιατί δε γνωρίζαμε το πρόβλημα από την αρχή ώστε να το αντιμετωπίσουμε έγκαιρα. Μέχρι στιγμής έχουμε κάνει ένα engine flash και βάλαμε λάδια που υποτίθεται ότι βοηθούν στην απομάκρυνση της καρβουνίλας, με μηδέν αποτέλεσμα. Περιμένω και εγώ με αγωνία να δω αν θα κάνει τίποτα το xado. Δυστυχώς δε το οδηγώ εγώ ώστε να παρατηρώ τις λεπτομέρειες στην εξέλιξη του φαινομένου ενώ σίγουρα η αποκλειστική κίνηση του εντός πόλης δε βοηθά.τι λάδια τού βάζατε ? μάρκα κ ιξώδες
-
Το σερβις γινόταν πάντα στη Toyota και τα λάδια ήταν τα δικά τους 5w-30. Τώρα, και να βάζανε σογιέλαιο πάλι χαμπάρι δε θα παίρναμε...
...διότι υπήρχε εμπιστοσύνη! -
πανε παρε το καινουριο το μοντελο και να το κρατησουν με ανταλλαγη
-
φίλε δε μας βγαίνουν τα μπικικίνια για κάτι τέτοιο αλλά και να βγαίνανε δε νομίζω να ξαναπαίρναμε Toyota - όχι γιατί δε φτιάχνει καλά αυτοκίνητα αλλά γιατί στρουθοκαμηλίζουν και σε δουλεύουν και από πάνω. Πήγαμε να κάνουμε μια εκτίμηση και χωρίς καν να δουν το αυτοκίνητο (ενώ από το τηλ. δε μπορούσαν!) μας είπαν 4,5 χιλ. και τέλος (σημ. είδα σε αγγελία να το πουλάνε 7,5 χιλ.). Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το πρώτο χαρτί που μας έφεραν για τη προσφορά καινούργιου ήταν μια έρευνα που έλεγε ότι η Toyota εμφανίζει τις λιγότερες βλάβες (sic). Ε, πως δεν το πήρε ο διάολος εκείνη την ώρα ...
-
Καλημέρα, έκανα τον καθαρισμό με το xado και παραθέτω σχόλια και παρατηρήσεις:
- καταρχάς βγάζοντας τα μπουζί διαπίστωσα τα μαυρα χάλια του κινητήρα καθώς το 2 και το 4 έσταζαν κυριολεκτικά λάδι!!! Το γεγονός αυτό μου προκάλεσε ένα προβληματισμό κατά πόσο πρέπει να προχωρήσω στο καθαρισμό ή να φωνάξω οδική και να το στείλω κατευθείαν για επισκευή κινητήρα.
- κατα το ζέσταμα του κινητήρα (θυμίζω πως δεν το οδηγώ εγώ για να ξέρω) ακουγόταν ένας θόρυβος από το καπάκι όπως κάνουν τα μεταλλικά κουμπιά των ρούχων όταν χτυπάνε στο κρύσταλλο του πλυντηρίου
- Οι ασφάλειες που αφαίρεσα ήταν 2, την Νο3 και την Νο19 (EFI, EFI2)
- κατά το μιζάρισμα δε βγήκαν πολλά κατάλοιπα όπως περίμενα
- στο τέλος, ο κινητήρας πήρε με την πρώτη
- ο θόρυβος που έκανε πριν μειώθηκε αρκετά με συνέπεια να μην μπορώ να τον διαχωρίσω με βεβαιότητα από τη χροιά του συγκεκριμένου κινητήρα
- η απόδοση αυξήθηκε, ειδικά μετά από το σχετικό 'ξεκάπνισμα' στην εθνική
- μετά τη βόλτα τα μπουζί είχαν ελάχιστο λάδι (που πιθανόν να είχε παραμείνει στο σπείρωμα)
- η συνολική εικόνα της λειτουργίας του κινητήρα κατόπιν του καθαρισμού ήταν σαφώς βελτιωμένη (απόκριση, χροιά κ.τ.λ.)
- δεν έγινε αλλαγή λαδιών αλλά συμπλήρωση ( 1,5 λίτρο)
με αγωνία περιμένουμε να δούμε στην πράξη αν έχει σταματήσει το λαδοκάψιμο και σώθηκε (;) ο κινητήρας. Στην τελευταία μέτρηση, είχε κάψει 1 λιτρο σε 300 χλμ.
-
1 λιτρο λαδι σε 300χλμ, ειναι σημαντικη βλαβη, κανε μια ερευνα αγορας σε συνεργεια, σε ανταλλακτικα και κατα τη δικη σου κριση επελεξε την καλυτερη δυνατη επιλογη, θα εκπλαγεις απο το ποσο καλο αποτελεσμα θα εχεις και θα ησυχασεις να κυκλοφορεις με σωστο αυτοκινητο, χωρις αγχος μην κολλησει ο κινητηρας καποια στιγμη
-
Ο χρήστης louisgr έγραψε:
Στην τελευταία μέτρηση, είχε κάψει 1 λιτρο σε 300 χλμ.Αυτή είναι τεράστια κατανάλωση! Δεν εχω την παραμικρή ιδέα αν υπάρχει τρόπος να σωθεί με κάποιο τρόπο το συγκεκριμένο μοτέρ. Στο μυαλό μου έχω (ίσως και λανθασμένα) πως με τέτοια κατανάλωση θα έχεις και πολλές φθορές εσωτερικά του κινητήρα. Οπότε ακόμα και αν το ανοίξεις, μπορεί και να μην φτιάχνεται.
Γράψε αποτελέσματα μόλις έχεις νεότερα απο τον καθαρισμό (μόνος σου τον έκανες?).
Επίσης αν προβείς σε επισκευή μελλοντικά, πάλι γράψε για να έχουμε ένα ιστορικό του τι γίνεται σε κάθε περίπτωση.
-
Όλα τα πιθανά ενδεχόμενα για όσους θέλουν να ενημερωθούν σχετικά με το πρόβλημα και πιθανότατα να χρειάζονται επισκευή :
Ερώτηση: Το πρόβλημα γιατί υπάρχει?
Απάντηση: Γιατί υπάρχει λάθος σχεδιασμός σε πιστόνια, ελατήρια, ψευτοκάπακο και μπιέλες. (τα περιγράφει ακριβώς το TSB (Technical Service Bulletin) που έχει βγάλει η TOYOTA και πάει ανάλογα με το SN του κινητήρα). Συνοπτικά όλοι οι 1NR-FE που έχουν κατασκευαστεί έως τις αρχές του 2013, είναι προβληματικοί. To TSB που περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το πρόβλημα μπορείτε να το βρείτε εδώ: https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 4#p3237574Ερώτηση: Που βρίσκω το SN του **κινητήρα **μου για να καταλάβω ποια μέρη του κινητήρα θέλουν αλλαγή ή να διαπιστώσω αν έχω κινητήρα ο οποίος δεν ανήκει στην προβληματική παρτίδα?
Απάντηση: Το Serial Number του κινητήρα σας δεν υπάρχει στην άδεια του αυτοκινήτου ή σε κάποιο εύκολα προσβάσιμο σημείου του αυτοκινήτου. Μπορούν να σας το δώσουν σε επίσημο συνεργείο της ΤΟΥΟΤΑ ή να το ζητήσετε μέσω mail από την ΤΟΥΟΤΑ, αφού επισυνάψετε και την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Το mail είναι customer@toyota.grΕρώτηση: Ποιος είναι ο κινητήρας 1NR-FE ο οποίος έχει πρόβλημα?
Απάντηση: Είναι ο κινητήρας κυβισμού 1.330cc με 99 ή 101ps (ανάλογα με το αν είναι start / stop ή όχι) του οποίου η παραγωγή έγινε από το 2008-2013. ΔΕΝ είναι ο κινητήρας με τα 86ps κλπΕρώτηση: Η εγγύηση με καλύπτει?
Απάντηση: Η εγγύηση είναι 6 χρόνια (ή 3 χρόνια αν πρόκειται για leasing όχημα). Για να γίνει κάλυψη της επισκευής μέσω της εγγύηση, πρέπει να είμαστε εντός αυτών των ετών και να έχουμε κατανάλωση λαδιού τουλάχιστον 1λ/1000χμ.
Η επιβεβαίωση της κατανάλωσης γίνεται από το συνεργείο, όπου το επισκεπτόμαστε κάθε 1000χμ και μας μετράει την κατανάλωση λαδιού για αυτά τα χιλιόμετρα. Η επιβεβαίωση από το συνεργείο διαρκεί συνολικά 3000χμ, όπου κάθε 1000χμ όπως είπαμε, πηγαίνουμε για να καταγράψουν και να πιστοποιήσουν πόσο έχει κάψει το αυτοκίνητο.
Πρακτικά το πρόβλημα και η κατανάλωση του 1λ/1000χμ, συμβαίνει μετά τη λήξη της εγγύησης, οπότε και η επισκευή χρεώνεται...Ερώτηση: Θα μπορούσα να κάνω κάτι να το αποφύγω εξ αρχής?
Απάντηση: ΝΑΙ θα μπορούσες. Το πρόβλημα υπάρχει λόγω λανθασμένου σχεδιασμού του κινητήρα όπου βουλώνουν οι τρύπες επιστροφής λαδιού των πιστονιών και έτσι το λάδι καίγεται στα τοιχώματα των κυλίνδρων. Τον προβληματικό σχεδιασμό, επιβαρύνουν οι χρήστες με :
*Λάθος επιλογή λαδιών. Η ΤΟΥΟΤΑ προτείνει μόνο 0-20 ιξώδες και το αναγράφει στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου οδηγιών που έχει κάθε κάτοχος. Οι χρήστες λανθασμένα βάζουν 5-30 ή ακόμα χειρότερα πιο παχιά λάδια όπως 10-40.
*Λάθος Διάστημα αλλαγών λαδιών. Λανθασμένα η ΤΟΥΟΤΑ προτείνει 15.000χμ. Ο μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων για συνθετικά λάδια, είναι 7500χμ. Για ημισυνθετικά λάδια που ούτως ή άλλως δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται, είναι μέγιστο 5000χμ
*Αργή οδήγηση. Αυτοκίνητα τα οποία κινούνται σε αστικό κύκλο, σε πόλη δηλαδή με χαμηλές στροφές δεν καθαρίζουν επαρκώς τα πιστόνια / ελατήρια κλπ. Για να καθαρίζει σωστά ένας κινητήρας πρέπει να δουλεύει σε σημαντικό χρόνο λειτουργίας του σε 4000-5000 στροφές.Διάβασε σχετική ανάλυση στο ακόλουθο link https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 0#p3236750
Ερώτηση: Από τη στιγμή που ξεκινάει η κατανάλωση λαδιού, πόσο 'χρόνο ζωής' έχω?
Απάντηση: Κατά μέσο όρο, 40.000χμ για να χρειαστεί επισκευή. Οι κινητήρες συνήθως ξεκινούν να καίνε στα 80.000χμ. Υπάρχουν και λίγοι κινητήρες όμως που ακόμα και στις 150.000χμ δεν έχουν ξεκινήσει να καίνεΕρώτηση: Αν αφήσω να καίει λάδια το αμάξι και δεν κάνω κάτι για αυτό, θα πάθει τίποτα?
Απάντηση Θα καταστραφούν:
*Αισθητήρας λ
*Καταλύτης
*Αυξημένες φθορές στον κινητήρα, που θα απαγορεύουν την επισκευή του και στο τέλος το κόστος επισκευής θα ξεπερνά την αξία του αυτοκινήτου.Ερώτηση: Για τη **σωστή **επισκευή τι πρέπει να γίνει?
Απάντηση: Να κατέβει ο κινητήρας από μηχανικό, να μετρηθεί στο ρεκτιφιέ και αν είναι εντός προβλεπόμενων ανοχών, να αλλαχθούν όλα τα όσα αναφέρει το TSB της TOYOTA https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic.php?p=3237574#p3237574Ερώτηση: Τα παραπάνω έχουν συνολικό κόστος 2500€? Δεν υπάρχει πιο οικονομικός τρόπος?
Απάντηση: Αν κάποια ανταλλακτικά αγοραστούν από το εξωτερικό, ίσως κατέβει η τιμή μέχρι τα 1700€. Για να γίνει όμως η παραγγελία από το εξωτερικό, πρέπει να κατέβει ο κινητήρας και να μετρηθεί, και εφόσον οι ανοχές είναι καλές, μετά να γίνει η παραγγελία. Αυτό προϋποθέτει μεγάλη περίοδο αναμονής με ανοιγμένο τον κινητήρα του αυτοκινήτου και κάποιον να αναλάβει την αναζήτηση των ανταλλακτικών https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 0#p3236750Ερώτηση: Υπάρχει εναλλακτική λύση για επισκευή με λιγότερα χρήματα?
Απάντηση: Θεωρούμε standard το κατέβασμα / μέτρημα. Αν είναι εντός ανοχών, μπορεί κάποιος να καθαρίσει τα πάντα και να βάλει ένα νέο σετ με ίδια προβληματικά ελατήρια και έπειτα να κλείσει τον κινητήρα. Θεωρητικά θα είναι πάλι προβληματικό το μοτέρ, αλλά με συχνές αλλαγές λαδιών, θα βγάλει 100.000χμ ακόμα. Κόστος περίπου στα 1000€Ερώτηση: Αν είναι εκτός ανοχών ο κινητήρας, τι κάνω?
Απάντηση: Το ρεκτιφιέ πλανίζει τον κινητήρα και ψάχνει να βρει συμβατά πιστόνια κλπ στη μεγαλύτερη διάμετρο. Υπάρχει μεγάλη περίπτωση να μην βρει. Τότε θέλει αλλαγή και το μπλοκ για να έρθει στα ίδια μέτρα με τα αρχικά. Όμως λόγω και των ανταλλακτικών (πιστόνια κλπ) που απαιτούνται, το κόστος πάει πάνω από 3000€. Οπότε μοναδική λύση είναι μεταχειρισμένος ίδιος κινητήρας->Ερώτηση: Τι άλλο μπορώ να κάνω εφόσον είναι εκτός ανοχών?
Απάντηση: Μονόδρομος το μεταχειρισμένο μοτέρ (500-800€). Δυστυχώς μπαίνουν μόνο τα 1.33 2008-2013 (που είναι και η προβληματική παρτίδα). Οπότε ακόμα και αλλαχθεί, σίγουρα είναι προβληματικό. Το πότε θα βγάλει πρόβλημα, είναι θέμα του προηγούμενου ιδιοκτήτη. Μπορεί να μην βγάλει ούτε 10.000χμ, μπορεί όμως να βγάλει και 100.000χμ. Μέχρι εκεί όμως. Περισσότερα δεν γίνεται να βγάλει. Είναι προβληματική η σχεδίαση του όπως είπαμε στην αρχή. Οπότε ουσιαστικά αλλάζουμε τον κινητήρα με άλλον, πάλι προβληματικό που είναι σε άγνωστη κατάσταση γιατί δεν μπορεί να φανεί εμφανισιακά η κατάσταση του.Ερώτηση: Μπορώ να βάλω άλλο τύπο κινητήρα ή πιο καινούργιο κινητήρα 1.33 (μετά το 2013 δηλαδή) ?
Απάντηση: Μόνο αν βρεθεί τροπέτο (μαζί με πλεξούδες / εγκέφαλο κλπ). Το κόστος θα φτάσει πάλι κοντά τις 3000€. Αν τα διαθέτει κάποιος, αξίζει να ψάξει για VVTL-1 1800 192ps. Θα ξεπεράσει όμως τις 3000€.Ερώτηση: Τα 1.33 2013+ μπαίνουν?
Απάντηση: Όχι. Είναι euro 6 και έχουν διαφορετική σχεδίαση, αισθητήρες και πλεξούδα. Μόνο αν κάποιος μηχανικός έχει ασχοληθεί ξανά και έχει βρει πατέντες. Να το κάνει από την αρχή, δεν τον ενδιαφέρει γιατί δεν πρόκειται να βγάλει χρήματα σε συνάρτηση με το χρόνο που θα φάει.Ερώτηση: Μπορώ να κάνω καθαρισμό με κάποιο τρόπο χωρίς να ανοίξω μοτέρ και να μειωθεί η κατανάλωση λαδιού?
Απάντηση:
-Με υδρογόνο δεν γίνεται κάτι γιατί το υδρογόνο δεν καθαρίζει ελατήρια / πιστόνια.
-Με Engine Flush οι μεγαλύτερες πιθανότητες είναι να καταστρέψει όλες τις φλάντζες και να υπάρχουν παντού διαρροές λαδιών στο μοτέρ. Μετά πάει κατευθείαν για ανακατασκευή ή πέταμα αν κολλήσει. Ίσως με engine flush που δεν καταστρέφει λάστιχα, γίνει κάτι.- Μοναδικές λύσεις είναι καθαρισμός με τη μέθοδο piston soak όπου ένα υγρό (σπρέι ή υγρό φρένων) μπαίνει στο θάλαμο καύσης και καθαρίζει επιβεβαιωμένα τις βρομιές των ελατηρίων. Τα αποτελέσματα δεν είναι ξεκάθαρο αν διαρκούν (γιατί απαιτούνται αρκετά χιλιόμετρα για να φανεί αν το αποτέλεσμα του καθαρισμού διαρκεί). Διαβάστε σχετικά τα ακόλουθα:
https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 8#p3259218
https://www.4troxoi.gr/phpBB3/viewtopic ... 3#p3247473Ερώτηση: Με λίγα λόγια τι να κάνω και τι συμφέρει οικονομικά? Πως να ξεκινήσω?
Απάντηση: Πάμε σε συνεργείο, ανοίγουμε κινητήρα και βλέπουμε αν χρειάζεται ρεκτιφιέ. Αν δεν χρειάζεται, βάζουμε καινούργια ελατήρια (ίδια με αυτά που έχει το μοτέρ - την προβληματική σειρά δηλαδή), κλείνουμε μοτέρ και αλλάζουμε συχνά λάδια (5-30 / 5000χμ-7500χμ). Το μοτέρ βάσει λογικής θα βγάλει 100.000χμ ακόμα - μέχρι εκεί όμως γιατί παραμένουν προβληματικά όλα τα εντόσθια του.Αν θέλει ρεκτιφιέ, δυστυχώς δεν υπάρχει εύκολη και φθηνή λύση. Εν ολίγοις μπορεί να ανοίξετε το μοτέρ και να μείνετε αυτομάτως χωρίς αυτοκίνητο (ή να το καθαρίσετε τα πάντα, και να τα βάλετε πάλι μέσα και να βγάλει λίγα χιλιόμετρα ακόμα). Δείτε τα παραπάνω ερωτήματα σχετικά με το 'όταν είναι εκτός ανοχών' για περισσότερα.Ερώτηση: Θέλω να πάρω μεταχειρισμένο Yaris/Auris με τον κινητήρα 1.33 μοντέλου έως τις αρχές του 2013 με τα 99 ή 101ps. Να το πάρω? τι να προσέξω?
Απάντηση: Βάσει όλων των παραπάνω, δεν είναι καλή επιλογή η αγορά τέτοιου αυτοκινήτου. Είναι σαν μαυρη τρύπα που σύντομα θα ζητάει πολλά χρήματα και δεν θα υπάρχει λύση επισκευής. Φυσικά τα πάντα πουλιούνται στην κατάλληλη τιμή...- Η διαδικασία επισκευής είναι, ένας μηχανικός να βγάλει και να ανοίξει το μοτέρ (κόστος 300€-600€) -> να το στείλει στο ρεκτιφιέ να το μετρήσει, το ρεκτιφιέ να καθαρίσει το μοτέρ και αν χρειάζεται να κάνει πλάνισμα / ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους (300€), να βρει όλα τα συμβατά ανταλλακτικά που υπάρχουν και να συναρμολογήσει το μοτέρ ξανά. Μετά το στέλνει στον μηχανικό για τοποθέτηση. Ουσιαστικά το ρεκτιφιέ αναλαμβάνει τα πάντα. Ο μηχανικός απλά το βγάζει. Δεν χρειάζεται φοβερή τεχνογνωσία με αυτό το μοτέρ. Το ρεκτιφιέ όμως χρειάζεται.
**Φυσικά αλλάζονται με καινούργιες όλες οι φλάντζες και προτείνεται εφόσον κατεβαίνει το μοτέρ να αλλάζονται και δίσκος και αντλία νερού και λαδιού (γιατί έχουν ελάχιστα εργατικά εφόσον κατέβηκε το μοτέρ). Σε διαφορετική περίπτωση αν χρειαστεί αλλαγή με το μοτέρ πάνω στο αυτοκίνητο, τα εργατικά είναι πολλαπλάσια
-
Εφόσον καθαριστει με τον εναν ή αλλο τρόπο, γιατί δεν χρησιμοποιειτε λεπτορευστα λαδια για μεγαλους ντιζελ κινητηρες? Με κατι τρελά διαστηματα αλλαγής που λέει η mobil, υποθέτω ότι θα έχει πάρα πολλά καθαριστικα.
-
Το έχω κάνει. Καμία διαφορά.
Ακόμα καλύτερο θεωρώ να γίνει καθαρισμός / χρήση λαδιών 0-20 (όπως πρότεινε εξαρχης ο κατασκευαστής) Δεν ξέρω τι αρνητικό θα υπάρχει ή αν θα καθαρίσει. Θα το κάνω όμως εντός των επόμενων μηνών, αφου επαναλάβω τον καθαρισμό με το Xado Anticarbon που έχω γράψει πιο πάνω
-
Re: Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιο
Δημοσίευσηαπό xRRx » 13/07/18 21:13Δλδ οι κάτοχοι vag έπρεπε να κάνουν κατάληψη στις αντιπροσωπίες;
Θα το ξανά πω μια ακόμα για όποιον ίσως τον ενδιαφέρει.
Αλλάξτε τα λάδια με eneos premium 5-30,Πιείτε του το αίμα για καμιά 500-1000 χλμ ξανά αλλαγή λάδια φίλτρο και οδηγάτε πιο επιθετικά, το λαδοκαψιμο δια μαγείας θα εξαφανιστεί.
Καλησπέρα στην παρέα.
Ομοιοπαθής κάτοχος ενός Auris 1.33 του 2009 με περίπου 127000χλμ, ανακάλυψα ότι μου καίει λάδια περίπου στα 110000χλμ, μετά το πέρας της εγγύησης. Πλέον, η κατανάλωση υπερβαίνει το 1 λίτρο ανά 1000 χλμ. Έχει δοκιμάσει κανείς άλλος την λύση που προτείνει ο φίλος παραπάνω με την συγκεκριμένη μάρκα και ιξώδες; Επίσης, αν υπάρχει κάποιος που έβαλε 0-20, όπως προτείνει ο κατασκευαστής, και τι αποτελέσματα είχε.
Ευχαριστώ, εκ των προτέρων.
-
Καλησπέρα σε όλους.
Κάτοχος Yaris NSP130 (Δεκ. 2011). Πριν 1 χρόνο, μία βδομάδα (!) αφού βγήκε από την εγγύηση μου άναψε στιγμιαία το λαμπάκι του λαδιού και αντιλήφθηκα το πρόβλημα (περί τα 100.000km), αφού μέχρι τότε δεν είχα παρατηρήσει να καίει καθόλου. Οι διαδρομές που έκανε το αυτοκίνητο ήταν κατά βάση ημιαστικές (Λεωφ. Μαραθώνος), με αλλαγές λαδιών (5w-30) στην αντιπροσωπεία κάθε 15.000km όπως ορίζει ο κατασκευαστής με 2 παρατηρήσεις που θυμάμαι:
- Μία φορά ο τεχνικός που έβγαλε το λάδι με ρώτησε αν κάνω πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, επειδή το λάδι 'φαίνεται δουλεμένο'. Θεώρησα οτι γι' αυτό έφταιγε το ότι τότε δεν οδηγούσα και πολύ ήρεμα...
- Μία άλλη φορά είχα δει ότι ο τεχνικός αφαιρώντας το φίλτρο λαδιού, ένα μέρος του στην άκρη είχε αρχίσει να χάνει τη δομή του (να διαλύεται δηλαδή) και είχε γίνει σαν βαμβάκι... (Αλλαγές φίλτρου κατά τις οδηγίες κάθε 30.000km.)
Η κατανάλωση κυμαινόταν περίπου από 300 έως 500mL/1000km. Η αντιπροσωπεία κλασσικά πρότεινε 3 μετρήσεις κάθε 1.000km 'για να δούμε πόσο καίει' και αλλαγή λαδιών μήπως φταίει το λάδι (όντως στα πρώτα 1000-2000km μετά την αλλαγή - ανάλογα και την ποιότητα του λαδιού η κατανάλωση είναι πολύ μικρότερη), ενώ μου είπαν και οτι 'σ' αυτό το μοντέλο -εν αντιθέσει με το προηγούμενο- δε μας έχει ξανατύχει να καίει λάδι!'
Αφού λοιπόν δοκίμασα 1-2 διαφορετικές μάρκες λάδι (Castrol και Total) καθώς και 5w-40 μπας και γίνει τίποτα, και αφού είδα οτι η αντιπροσωπεία και ένα άλλο εξειδικευμένο συνεργείο που το πήγα δεν μπήκαν και πολύ στον κόπο να ασχοληθούν, ψάχνοντας βρήκα αυτό το post και είπα να δοκιμάσω το xado. Τα βήματα που έκανα έχουν ως εξής:
- Στα 137.500km xado όπως περιγράφηκε παραπάνω. Αμέσως μετά έντονη οδήγηση (επιταχύνσεις και δούλεμα σε υψηλές στροφές) για ~25km.
- Μετά από 400km πάλι xado, πάλι πάτημα και την επόμενη μέρα καθαρισμός της πεταλούδας του γκαζιού με Wynn's air intake & carb cleaner, πάλι πατηματάκι.
- Μετά από 200km AMSOIL Engine Flush και αλλαγή λαδιών και φίλτρου. Το λάδι (5w-40 με ~7000km) και το φίλτρο είχαν ΠΟΛΛΗ μούργα(*), προφανώς λόγω του xado αλλά και του engine flush. Έβαλα λάδι Liqui Moly 0w-20 API SN / ILSAC GF-5. Cruising βόλτα ~25km.
- Μετά από 400km καθάρισα με λίγο Carb Cleaner τη βαλβίδα PCV, αν και δε φαινόταν να είχε κάποιο θέμα.
- Στη διαδικασία χρησιμοποίησα 100άρα βενζίνη με Καθαριστικό Injection - Ενισχυτικό Οκτανίων της Facom.
Παρατηρήσεις:
- Όταν βάλετε το xado, κάντε σύντομα μιζαρίσματα των ~2-3sec αντί για συνεχόμενο των 10sec για να μη ζοριστεί η μίζα.
- Φωτογραφίες πιστονιών before-after (πριν το 1o xado - πριν το 2ο xado):
Τα περισσότερα deposits ήταν στον '1ο' κύλινδρο (όπως κοιτάμε το μπλοκ ανοίγοντας το καπώ ο αριστερός). Στο δεύτερο xado μόνο ο 1ος κύλινδρος έβγαλε λίγη βρωμιά στο μιζάρισμα, οι υπόλοιποι τίποτα.
Φωτογραφία των μπουζί:
Παρατηρήστε το λευκό χρώμα και οτι το 1ο έχει περισσότερη μαυρίλα στο σπείρωμα. - Βελτιώθηκαν:
α. Σημαντικά η ροπή στις χαμηλές στροφές (μερικές μέρες πριν τη διαδικασία συχνά έκανε κάτι σα μπούκωμα στην εκκίνηση από στάση).
β. Ο ήχος του κινητήρα, αφού έγινε πιο στρωτός και κάποιες σποραδικές 'αρρυθμίες' στο ρελαντί εξαφανίστηκαν. - Όσον αφορά το κυρίως θέμα, την κατανάλωση λαδιού δηλαδή, έχοντας κάνει ~2.200km έχει κάψει περίπου 300-400mL. Για καινούργιο, καλής ποιότητας λάδι, η κατανάλωση είναι η αναμενόμενη. Τις επόμενες μέρες θα συμπληρώσω λάδι και θα δω πως θα εξελιχθεί η κατανάλωση.
- Σήμερα έβγαλα κάρτα καυσαερίων. Η ένδειξη υδρογονανθράκων (HC) είναι πάνω από τριπλάσια σε σχέση με ακριβώς πριν 1 χρόνο (οπότε είχε ήδη αρχίσει να καίει λάδι και μερικές μέρες μετά μου άναψε το λαμπάκι του λαδιού).
- Μου κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός οτι πρακτικά μόνο στον 1ο κύλινδρο καίγεται λάδι. Σκέφτομαι πως ίσως έχει αστοχήσει κάποιο ελατήριο σ' αυτό το πιστόνι ή έχουν πρόβλημα τα τσιμουχάκια των βαλβίδων του. Ίσως ο κινητήρας να σώζεται... Έχει παρατηρήσει κανείς άλλος κάτι τέτοιο;
Καλό κουράγιο σε όλους μας!
(*) Στην αλλαγή λαδιών ίσως να έμεινε λίγη ποσότητα παλιού λαδιού στο κάρτερ επειδή την έκανα μόνος μου και είχα σηκώσει σε jack stands μόνο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Στην επόμενη αλλαγή θα φροντίσω να αδειάσει τελείως και θα τοποθετήσω και κανέναν μαγνήτη πάνω στο φίλτρο.
-
Ίσως κακως συγκρινω το χρώμα των μπουζι σου με μοντελου 1995, αλλά και τα 4 μου φαίνονται πολυ λευκά.
-
Ο χρήστης asthen έγραψε:
-με αλλαγές λαδιών (5w-30) στην αντιπροσωπεία κάθε 15.000km
-φίλτρο λαδιού, ... Αλλαγές φίλτρου κατά τις οδηγίες κάθε 30.000kmΜα φίλτρο λαδιού (6-10ε) κάθε 30κ χλμ;;;
-
@ asthen
- Σχετικά με την υποψία σου για το αν έχει πρόβλημα ο 1ος κύλινδρος/πιστόνι, θα σου πρότεινα να κάνεις μέτρηση συμπίεσης και στους 4 κυλίνδρους για να το διαπιστώσεις. Αν δεις τεράστια διαφορά στον 1 κύλινδρο, κάτι κακό μη αναστρέψιμο παίζει.
- Το φίλτρο λαδιού είναι τόσο φθηνό που κάθε φορά που αλλάζεις λάδια πρέπει να αλλάζεται.
- Η βαλβίδα αναθυμιάσεων που είναι!?
- Σχετικά με την κατανάλωση λαδιού που παρατήρησες μετά τον καθαρισμό, θεωρητικά με 0-20 δεν θα έπρεπε να έχεις πολλαπλάσια κατανάλωση, σε σχέση με πριν που έβαζες πιο χοντρά λάδια? Αν δηλαδή είχες βάλει 5-40, λογικά θα είχες αρκετά χαμηλότερη. (για μένα πάντως σωστά έβαλες 0-20 μετά τον καθαρισμό) (Δηλαδή πριν έκαιγες 300-500ml/1000km με 5-40 και τώρα 200ml με 0-20. Σαφέστατα η πορεία θα δείξει. Αν η κατανάλωση μείνει στα 200ml με 0-20, είναι αποδεκτή κατανάλωση , αρκεί να μην αυξάνεται - κάτι το οποίο με σωστές αλλαγές ίσως επιτευχθεί )
- Μετά την αλλαγή λαδιών η κατανάλωση είναι μικρότερη γιατί είναι νέο το λάδι και τα χαρακτηριστικά του καλά. Όσο περνάνε τα χιλιομετρα με το ίδιο λάδι, το λάδι παλιώνει και η κατανάλωση αυξάνεται.
- Τα μπουζί σου ήταν λαδωμένα?!
- σχετικά με την κάρτα καυσαερίων, είχες λιώσει το αμάξι πιο πριν να είναι ζεστός ο καταλύτης? Αν είναι κρύο, ο καταλύτης πρακτικά δεν λειτουργεί και οι τιμές βγαίνουν εντελώς λάθος (δοκιμασμένο)
*Και θυμίζω. Ποτέ αλλαγές πάνω απο 7500χμ
** έκανες φοβερά καλή καταγραφή της δουλειάς που έκανες!!!! Μπράβο!!! -
Καλησπέρα,
έχετε δίκιο για το φίλτρο, my bad... Οι αλλαγές φίλτρου γίνονταν όντως κάθε 15kkm, απλά μπερδεύτηκα απ' την τελευταία φορά που πήγα για αλλαγή στην αντιπροσωπεία, όπου μου είχαν πει να αλλάζω λάδια κάθε 7.5kkm και φίλτρο κάθε 2 αλλαγές λαδιών (15kkm δηλαδή).
- Ναι, το έχω υπόψιν, κάποια στιγμή που θα πάω για άλλη δουλειά στο συνεργείο θα το δω.
- Όπως κοιτάς το καπάκι από πάνω, δεξιά και μακριά σου. Βγαίνει ένα σωληνάκι που μοιάζει με θερμομονωτικό χαλκοσωλήνας το οποίο πιάνει πάνω στη μία πλευρά της βαλβίδας με ένα σφικτήρα. Η άλλη πλευρά της βαλβίδας είναι σφηνωμένη σε ένα πεπλατυσμένο κυλινδρικό παρέμβυσμα (σαν πολύ χοντρή πλαστική ροδέλα φαντάσου) το οποίο πιάνει πάνω στο καπάκι. Το part number πρέπει να είναι 12204-47040, γκούγκλαρέ το.
- Η απάντησή μου είναι ναι, θα έπρεπε, ΑΝ η κατανάλωση οφείλεται σε αύξηση του διακένου μεταξύ κυλίνδρου και ελατηρίων-πιστονιού λόγω φθοράς. Όμως εκτιμώ ότι η κατανάλωση οφείλεται πρωτογενώς στο ότι φράσσουν οι αυλοί απαγωγής του λαδιού που βρίσκονται στην περιφέρεια του πιστονιού με αποτέλεσμα την ελλειπή απαγωγή του λαδιού και δευτερογενώς ίσως σε επικαθίσεις άνθρακα στα ελατήρια. Μάλλον λοιπόν το 20άρι λάδι ρέει ευκολότερα μέσα από τους αυλούς, άρα απάγεται καλύτερα (και ίσως επιπλέον καθαρίζει και τους αυλούς).
- Ήταν ελαφρώς λαδωμένα στο σπείρωμα - όχι στο τμήμα τους που έρχεται σε επαφή με τον θάλαμο καύσης.
- Όχι, δε θυμάμαι να το είχα λιώσει, αλλά είχα οδηγήσει από την Αργυρούπολη μέχρι την Παλλήνη.
Update: Μετά από 5000km από την αλλαγή λαδιών, ο κινητήρας έχει κάψει κατά μέσο όρο 170-200mL/1000km, πράγμα πολύ ευχάριστο. Έχει αυξηθεί όμως λίγο η κατανάλωση καυσίμου, πράγμα που δε ξέρω αν οφείλεται στο λάδι (δεν είναι 'fuel economy') ή στο ότι άλλαξα εν τω μεταξύ και λάστιχα.
-
Καλησπέρα, επιβεβαιώνω με τη σειρά μου ότι το xado κάνει δουλειά. Στη περίπτωση μας η κατανάλωση λαδιού βρίσκεται πλέον εντός των ορίων που θέτει η Toyota (για το οποίο ακόμα απορώ!!). Έχουμε συνέχεια στους καθαρισμούς και βλέπουμε...
-
Ο χρήστης louisgr έγραψε:
Καλησπέρα, επιβεβαιώνω με τη σειρά μου ότι το xado κάνει δουλειά. Στη περίπτωση μας η κατανάλωση λαδιού βρίσκεται πλέον εντός των ορίων που θέτει η Toyota (για το οποίο ακόμα απορώ!!). Έχουμε συνέχεια στους καθαρισμούς και βλέπουμε...Αν σου είναι εύκολο γράψε,
*πόση κατανάλωση λαδιού είχες **πριν **και **μετά **το Xado?
*Πόσα χιλιόμετρα έχει το αυτοκίνητο?
*Πόσα χιλιόμετρα έχεις κάνει μετά τον καθαρισμό?
*Πόσο περίπου το πήρες?
*Τον καθαρισμό τον έκανες μόνος σου ή σε μηχανικό (και πόσα σου πήρε?)
Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού