Καλησπέρα σε όλους.
Κάτοχος Yaris NSP130 (Δεκ. 2011). Πριν 1 χρόνο, μία βδομάδα (!) αφού βγήκε από την εγγύηση μου άναψε στιγμιαία το λαμπάκι του λαδιού και αντιλήφθηκα το πρόβλημα (περί τα 100.000km), αφού μέχρι τότε δεν είχα παρατηρήσει να καίει καθόλου. Οι διαδρομές που έκανε το αυτοκίνητο ήταν κατά βάση ημιαστικές (Λεωφ. Μαραθώνος), με αλλαγές λαδιών (5w-30) στην αντιπροσωπεία κάθε 15.000km όπως ορίζει ο κατασκευαστής με 2 παρατηρήσεις που θυμάμαι:
- Μία φορά ο τεχνικός που έβγαλε το λάδι με ρώτησε αν κάνω πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, επειδή το λάδι 'φαίνεται δουλεμένο'. Θεώρησα οτι γι' αυτό έφταιγε το ότι τότε δεν οδηγούσα και πολύ ήρεμα...
- Μία άλλη φορά είχα δει ότι ο τεχνικός αφαιρώντας το φίλτρο λαδιού, ένα μέρος του στην άκρη είχε αρχίσει να χάνει τη δομή του (να διαλύεται δηλαδή) και είχε γίνει σαν βαμβάκι... (Αλλαγές φίλτρου κατά τις οδηγίες κάθε 30.000km.)
Η κατανάλωση κυμαινόταν περίπου από 300 έως 500mL/1000km. Η αντιπροσωπεία κλασσικά πρότεινε 3 μετρήσεις κάθε 1.000km 'για να δούμε πόσο καίει' και αλλαγή λαδιών μήπως φταίει το λάδι (όντως στα πρώτα 1000-2000km μετά την αλλαγή - ανάλογα και την ποιότητα του λαδιού η κατανάλωση είναι πολύ μικρότερη), ενώ μου είπαν και οτι 'σ' αυτό το μοντέλο -εν αντιθέσει με το προηγούμενο- δε μας έχει ξανατύχει να καίει λάδι!'
Αφού λοιπόν δοκίμασα 1-2 διαφορετικές μάρκες λάδι (Castrol και Total) καθώς και 5w-40 μπας και γίνει τίποτα, και αφού είδα οτι η αντιπροσωπεία και ένα άλλο εξειδικευμένο συνεργείο που το πήγα δεν μπήκαν και πολύ στον κόπο να ασχοληθούν, ψάχνοντας βρήκα αυτό το post και είπα να δοκιμάσω το xado. Τα βήματα που έκανα έχουν ως εξής:
- Στα 137.500km xado όπως περιγράφηκε παραπάνω. Αμέσως μετά έντονη οδήγηση (επιταχύνσεις και δούλεμα σε υψηλές στροφές) για ~25km.
- Μετά από 400km πάλι xado, πάλι πάτημα και την επόμενη μέρα καθαρισμός της πεταλούδας του γκαζιού με Wynn's air intake & carb cleaner, πάλι πατηματάκι.
- Μετά από 200km AMSOIL Engine Flush και αλλαγή λαδιών και φίλτρου. Το λάδι (5w-40 με ~7000km) και το φίλτρο είχαν ΠΟΛΛΗ μούργα(*), προφανώς λόγω του xado αλλά και του engine flush. Έβαλα λάδι Liqui Moly 0w-20 API SN / ILSAC GF-5. Cruising βόλτα ~25km.
- Μετά από 400km καθάρισα με λίγο Carb Cleaner τη βαλβίδα PCV, αν και δε φαινόταν να είχε κάποιο θέμα.
- Στη διαδικασία χρησιμοποίησα 100άρα βενζίνη με Καθαριστικό Injection - Ενισχυτικό Οκτανίων της Facom.
Παρατηρήσεις:
- Όταν βάλετε το xado, κάντε σύντομα μιζαρίσματα των ~2-3sec αντί για συνεχόμενο των 10sec για να μη ζοριστεί η μίζα.
- Φωτογραφίες πιστονιών before-after (πριν το 1o xado - πριν το 2ο xado):
Τα περισσότερα deposits ήταν στον '1ο' κύλινδρο (όπως κοιτάμε το μπλοκ ανοίγοντας το καπώ ο αριστερός). Στο δεύτερο xado μόνο ο 1ος κύλινδρος έβγαλε λίγη βρωμιά στο μιζάρισμα, οι υπόλοιποι τίποτα.
Φωτογραφία των μπουζί:
Παρατηρήστε το λευκό χρώμα και οτι το 1ο έχει περισσότερη μαυρίλα στο σπείρωμα.
- Βελτιώθηκαν:
α. Σημαντικά η ροπή στις χαμηλές στροφές (μερικές μέρες πριν τη διαδικασία συχνά έκανε κάτι σα μπούκωμα στην εκκίνηση από στάση).
β. Ο ήχος του κινητήρα, αφού έγινε πιο στρωτός και κάποιες σποραδικές 'αρρυθμίες' στο ρελαντί εξαφανίστηκαν.
- Όσον αφορά το κυρίως θέμα, την κατανάλωση λαδιού δηλαδή, έχοντας κάνει ~2.200km έχει κάψει περίπου 300-400mL. Για καινούργιο, καλής ποιότητας λάδι, η κατανάλωση είναι η αναμενόμενη. Τις επόμενες μέρες θα συμπληρώσω λάδι και θα δω πως θα εξελιχθεί η κατανάλωση.
- Σήμερα έβγαλα κάρτα καυσαερίων. Η ένδειξη υδρογονανθράκων (HC) είναι πάνω από τριπλάσια σε σχέση με ακριβώς πριν 1 χρόνο (οπότε είχε ήδη αρχίσει να καίει λάδι και μερικές μέρες μετά μου άναψε το λαμπάκι του λαδιού).
- Μου κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός οτι πρακτικά μόνο στον 1ο κύλινδρο καίγεται λάδι. Σκέφτομαι πως ίσως έχει αστοχήσει κάποιο ελατήριο σ' αυτό το πιστόνι ή έχουν πρόβλημα τα τσιμουχάκια των βαλβίδων του. Ίσως ο κινητήρας να σώζεται... Έχει παρατηρήσει κανείς άλλος κάτι τέτοιο;
Καλό κουράγιο σε όλους μας!
(*) Στην αλλαγή λαδιών ίσως να έμεινε λίγη ποσότητα παλιού λαδιού στο κάρτερ επειδή την έκανα μόνος μου και είχα σηκώσει σε jack stands μόνο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Στην επόμενη αλλαγή θα φροντίσω να αδειάσει τελείως και θα τοποθετήσω και κανέναν μαγνήτη πάνω στο φίλτρο.