-
Μήπως γνωρίζει κανείς ποια είναι η προβλεπόμενη διαδικασία για να μπορεί κάποιος να κατοχυρώσει την ελεύθεση είσοδο - έξοδο στο ιδιωτικό του parking?
Έχω δει ότι στο 80% των πολυκατοικιών συνήθως βάζουν απλά ένα σήμα τύπου 'μην παρκάρετε' . Σε κάποιες λίγες περιπτώσεις αναγράφεται κάποιος αριθμός άδειας πάνω στο σήμα. Επειδή έχω πρόβλημα με ένα πεφωτισμένο γείτονα (που δεν έχει καν αυτοκινητο) θέλω να είμαι κατοχυρωμένος και τυπικά για την είσοδο - έξοδο του αυτοκινήτου μου στη θέση parking. Πώς μπορώ να βγάλω τέτοια άδεια?
-
Μήπως γνωρίζει κανείς ποια είναι η προβλεπόμενη διαδικασία για να μπορεί κάποιος να κατοχυρώσει την ελεύθεση είσοδο - έξοδο στο ιδιωτικό του parking?
Έχω δει ότι στο 80% των πολυκατοικιών συνήθως βάζουν απλά ένα σήμα τύπου 'μην παρκάρετε' . Σε κάποιες λίγες περιπτώσεις αναγράφεται κάποιος αριθμός άδειας πάνω στο σήμα. Επειδή έχω πρόβλημα με ένα πεφωτισμένο γείτονα (που δεν έχει καν αυτοκινητο) θέλω να είμαι κατοχυρωμένος και τυπικά για την είσοδο - έξοδο του αυτοκινήτου μου στη θέση parking. Πώς μπορώ να βγάλω τέτοια άδεια?
-
Μήπως γνωρίζει κανείς ποια είναι η προβλεπόμενη διαδικασία για να μπορεί κάποιος να κατοχυρώσει την ελεύθεση είσοδο - έξοδο στο ιδιωτικό του parking?
Έχω δει ότι στο 80% των πολυκατοικιών συνήθως βάζουν απλά ένα σήμα τύπου 'μην παρκάρετε' . Σε κάποιες λίγες περιπτώσεις αναγράφεται κάποιος αριθμός άδειας πάνω στο σήμα. Επειδή έχω πρόβλημα με ένα πεφωτισμένο γείτονα (που δεν έχει καν αυτοκινητο) θέλω να είμαι κατοχυρωμένος και τυπικά για την είσοδο - έξοδο του αυτοκινήτου μου στη θέση parking. Πώς μπορώ να βγάλω τέτοια άδεια?
-
Εξ΄όσων γνωρίζω διαφέρει από Δήμο σε Δήμο, οπότε για να είσαι σίγουρος ρωτάς τον Δήμο σου να πουν τι θέλουν ως δικαιολογητικά.
-
Επειδή είχα την ίδια απορία πριν 2 βδομάδες, πήρα τηλ. στον Δήμο Καλλιθέας όπου και με παρέπεμψαν στην πολεοδομία Καλλιθέας. Ο υπάλληλος πολεοδομίας στο τηλέφωνο με ενημέρωσε ότι:
- Δεν χρειάζεται να αναγράφεται καμία άδεια πάρκινγ σε πινακίδα. Μάλιστα, το πάρκινγκ δεν έχει ξεχωριστό αριθμό άδειας, μόνο το αρχιτεκτονικό σχέδιο της οικοδομής που έχει κατατεθεί έχει.
- Θα πρέπει φυσικά το πάρκινγκ να φαίνεται στα σχέδια της πολεοδομίας.
- Δεν χρειάζεται καμιά άλλη άδεια από το Δήμο.
- Για κολονάκια, εμπόδια κτλ (τα οποία απαγορεύονται ρητώς) αρμόδια είναι η τροχαία.
- Αν θες να ζωγραφίσεις στην είσοδο του παρκινγ (π.χ. κίτρινες γραμμές) αρμόδια είναι ξανά η τροχαία. Βέβαια εγώ πήρα τηλ. στην τροχαία και μου είπαν ότι αρμόδιος είναι ο δήμος.
-
'Αδεια παρκινγκ' χρειαζεται να αναγραφεται, μονο εκει ομως που χρειαζεται αδεια ΓΙΑ να ειναι παρκινγκ αυτος ο χωρος. Δηλαδη σε μετατροπες χωρων που ειχαν αλλη χρηση, σε παρκινγκ (πχ ενα καταστημα που μετατραπηκε σε χωρο σταθμευσης, ενα οικοπεδο κλπ κλπ). Οχι σε χωρους σταθμευσης πολυκατοικιων που (θεωρειται οτι, αφου τα σχεδια εχουν την εγκριση της πολεοδομιας) ειναι νομιμοι εξ'αρχης.
Παραδειγμα:
https://www.google.gr/maps/@37.9518044, ... !1e1?hl=en
Αυτος ο χωρος ηταν καταστημα, και μετατραπηκε σε σταθμευσης. Το οτι α) γινοταν, λογω θεσης και β) το αποφασισε ο ιδιοκτητης του, δεν του δινει αυτοματα το δικαιωμα να το κανει, απαγορευοντας τη χρηση της θεσης μπροστα του απο ολους τους υπολοιπους. Για να το κανει αυτο, πρεπει να παρει αδεια απο το δημο (πληρωνοντας), να ζητησει απο το δημο να του βαλει και πινακιδες (παλι πληρωνοντας), κ να αναρτησει τον αριθμο της αδειας (υποθετω η μη αναρτηση του αριθμου της αδειας δεν ακυρωνει βεβαια το απο εδω και περα δικαιωμα του να το χρησιμοποιει ετσι).
-
Λοιπόν έχω τηλεφωνήσει έως τώρα:
- Στο γραφείο πολεοδομικών αδειών του δήμου. Με έστειλαν στο γραφείο περιβάλλοντος
- Στο γραφείο περιβάλλοντος, αφού μίλησα με τον πρώτο υπάλληλο, με συνέδεσε με τον δεύτερο, ο οποίος με έστειλε στον προιστάμενο του τμήματος
- Ο προιστάμενος του τμήματος με έστειλε στο γραφείο της επιτροπής ποιότητας ζωής
- Το τηλέφωνο της επιτροπής ποιότητας ζωής είτε είναι κατηλειμμένο, είτε δεν απαντάει
Εδώ είναι που χάνω την ψυχραιμία μου και βρίζω ό,τι έχει σχέση με δημόσια υπηρεσία στο Ελλαδισταν, στη χώρα της πλάκας, των αναρμόδιων και του 'δε βαριέσαι'.
Και που τελικά σε αναγκάζουν να κάνεις παράτυπα (ή και παράνομα) τη δουλειά σου, παρόλο που μπορεί να έχεις ολη την καλή διάθεση από την αρχή να το κάνεις σύννομα - ακόμη και αν υπάρχει οικονομική επιβάρυνση -
Υπάρχουν δύο θέματα σχετικά με τις θέσεις στάθεμυσης 1. Η αδειοδότηση από την πολεοδομία, που προβλέπεται στην οικοδομική άδεια και 2. Η άδεια εισόδου - εξόδου, που χορηγείται από το Δήμο
Για το 1, τα πράγματα είναι απλά, είσοδος - έξοδος πολεοδομικά επιτρέπεται μόνο όπου υπάρχει εγκεκριμένη θέση στάθμευσης, κλειστή ή υπαίθρια, όπως προβλέπεται στα σχέδια της οικοδομικήα άδειας, και η είσοδος - έξοδος πρέπει να προβλέπεται στα σχέδια. Που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να παρκάρουμε νόμιμα όπου θέλουμε στον κήπο, ούτε να γκρεμίζουμε την περίφραξη για να κάνουμε θέση στάθμευσης χωρίς άδεια
Για το 2, δυστυχώς τα πράγματα είναι πιο θολά, και μάλλον εξαρτάται από τον κάθε δήμο. Σε δήμο της Θεσσαλονίκης, απαιτείται άδεια υποβιβασμού πεζοδρομίου (να κατέβει τοπικά η στάθμη του πεζοδρομίου) και το κράσπεδο, ενώ οι συνήθεις ράμπες στο ρείθρο είναι παράνομες, και έχει ένα μικρό ετήσιο κόστος. Στην Αθήνα σε ένα δήμο είπαν ότι δεν απαιτείται, σε άλλο δεν ήξεραν κ.λ.π. -
Εγώ μένω στην επαρχία και εδώ τα πράγματα μπορεί να είναι πιο απλά αλλά και πιο πολύπλοκα ταυτόχρονα. Δεν είναι δύσκολο να κάνεις οποιαδήποτε παρατυπία αλλά δεν είναι επίσης δύσκολο κάποιος να στη φυλάξει για χρόνια μετά. Έχω ξεκινήσει με τη λογική ότι θα ήθελα να κάνω κάτι που να είναι 'νομικά' ΟΚ.
Σαν εργασία για τη διαμόρφωση του χώρου και ειδικά του πεζοδρομίου, σκέφτομαι να βάλω μια μικρή ραμπίτσα είτε πλαστική είτε μεταλλική στην άκρη του πεζοδρομίου - εκτός και αν πάρω άλλη οδηγία από κάποιον 'αρμόδιο' - προς το παρόν αναζητείται...
Χθες έκανα μια βόλτα τριγύρω και διαπίστωσα ότι ο καθένας έχει κάνει ότι μαλ**ια μπορούσε να σκεφτεί. Από απλό τσιμέντο που έχουν ρίξει για να διαμορφώσουν μια ράμπα (αναρψτιέμαι που πάνε τα νερά της βροχής), έως ξήλωμα του πεζοδρομίου... Αναρχία και χάος. Ίσως όμως να είναι λογικό να γίνει έτσι εαν οι αρχές δεν είναι παρούσες και δεν βοηθάνε.
-
Εγω δεν εχω καταλαβει το εξης:
Ο χρήστης astronautis έγραψε:
Μήπως γνωρίζει κανείς ποια είναι η προβλεπόμενη διαδικασία για να μπορεί κάποιος να κατοχυρώσει την ελεύθεση είσοδο - έξοδο στο ιδιωτικό του parking?Έχω δει ότι στο 80% των πολυκατοικιών συνήθως βάζουν απλά ένα σήμα τύπου 'μην παρκάρετε' . Σε κάποιες λίγες περιπτώσεις αναγράφεται κάποιος αριθμός άδειας πάνω στο σήμα. Επειδή έχω πρόβλημα με ένα πεφωτισμένο γείτονα (που δεν έχει καν αυτοκινητο) θέλω να είμαι κατοχυρωμένος και τυπικά για την είσοδο - έξοδο του αυτοκινήτου μου στη θέση parking. Πώς μπορώ να βγάλω τέτοια άδεια?
Τι εννοεις 'να κατοχυρωσει' τη θεση? Εφ'οσον το παρκινγκ αυτο καθαυτο ειναι νομιμο, ειναι και κατοχυρωμενη η απαγορευση να παρκαρει καποιος εκει (αλλα ΚΑΙ απεναντι, αν βαζοντας το απεναντι εμποδιζει την εισοδο/εξοδο - πχ σε στενο δρομακι) απο τον ΚΟΚ. Το να βαλεις μια πινακιδα πανω στη δικια σου ιδιοκτησια (πχ πανω στη γκαραζοπορτα) δεν νομιζω οτι χρειαζεται κατι.
Το να 'πεισεις' το γειτονα που δεν καταλαβαινει οτι μπροστα στο παρκινγκ δεν παρκαρουν, ε αμα δεν το καταλαβαινει απο μονος του ή απο μια πινακιδα, δεν ξερω με τι περισσοτερο θα το καταλαβει (ακριβως γιατι δεν ειναι θεμα κατανοησης αλλα αποδοχης της απαγορευσης).
-
Υπάρχει μια παρανόηση (όπως σε πολλά θέματα στην Ελλάδα), σχετικά με τα ιδιωτικά parking. Πολλοί πιστεύουν ότι για να είναι νόμιμο ένα parking πρέπει να έχει άδεια από το δήμο η οποία και να αναγράφεται πάνω στην πινακίδα. Προφανώς αυτό ισχύει σε περιπτώσεις αλλαγής χρήσης (πχ. μαγαζί σε γκαράζ). Επειδή στην Ελλάδα πολλοί έκαναν την αυλή τους χώρο στάθμευσης, έβαζαν μια ταμπέλα και έριχναν και ένα τσιμεντάκι για να ανεβαίνει το όχημα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προστριβές στη γειτονιά, πολλοί κατάλαβαν λάθος ότι αν δεν αναγράφει άδεια η ταμπέλα = παράνομο το parking.
-
Λοιπόν μετά από συζητήσεις με υπαλλήλους στο δήμο έχω καταλάβει τα παρακάτω. Τα αναγράφω εδώ για τυχόν αναφορά από κάποιον που ενδεχομένως το χρειαστεί αλλά επίσης αν κάποιος διαπιστώσει κάποια μπανανόφλουδα, παρακαλώ επισημανετε το.
- Σε περίπτωση οικοδομής - όπως σωστα αναφέρθηκε παραπάνω - όπου έχει προβλεφθεί θέση στάθμευσης στην άδεια, αυτόματα αναγνωρίζεται από το δήμο ότι το πεζοδρόμιο πρέπει να είναι ελεύθερο από κολώνες ή άλλα αντικείμενα / κατασκευές που θα εμπόδιζαν την απρόσκοπτη είσοδο - έξοδο. Ασφαλώς με την ίδια λογική δεν μπορεί κάποιος να σταθμεύσει μπροστά στο πάρκινκ. Σε περίπτωση που χρειάζεται διαμόρφωση του πεζοδρομίου, αυτό πρέπει να γίνει ως μέρος των οικοδομικών εργασιών
- Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης π.χ. άδειο οικόπεδο, μαγαζί κλτ - όπως σωστα αναφέρθηκε παραπάνω - απαιτείται αδειοδότηση από το Δήμο για την κατοχύρωση / δέσμευση του δρομου μπροστά από το τη θέση στάθμευσης (ώστε να μην μπορεί ο γείτονας να παρκάρει). Ηι διαδικασία είναι η εξής: αίτηση του ενδιαφερόμενου στο τοπικό δημοτικό συμβούλιο της περιοχής του. Το τοπικό συμβούλιο πρέπει να εγκρίνει την αίτηση και να την προωθήσει στην τεχνική υπηρεσία του δήμου. Εφόσον εγκριθεί από την τεχνική υπηρεσία (επιτόπου επιθεώρηση μπορεί να χρειαστεί), τότε η επιτροπή ποιότητας ζωής συνεδριάζει και εκδίδει την αδεια. Βάσει της άδειας, συνεργείο του δήμου κάνει διαγραμμιση του δρόμου (το κίτρινο καρουδάκι που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται η στάση και η στάθμευση) και τοποθετεί και ανάλογη ταμπέλα που αναγράφει επίσης τον αριθμό της άδειας.
Σε περίπτωση που απαιτείται διαμόρφωση του πεζοδρομίου για να μπαινοβγαίνει το αυτοκίνητο, πρέπει να αναφερθεί λεπτομερώς στην αρχική αίτηση (ποιες θα είναι οι απαιτούμενες αλλαγές) ώστε να εγκριθεί από την τεχνική υπηρεσία και να αναγραφεί στην αντίστοιχη άδεια.
-
Στην περιπτωση σου γίνεται τελικά ?
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ελπίζω να γίνει.... από Δευτέρα θα πάω για την αίτηση...
Αδειοδοτηση για θέση parking