Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περί κατανάλωσης καυσίμου...
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περί κατανάλωσης καυσίμου...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    11
    58
    557
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • V
      vasil last edited by

      1. Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
        Παράδειγμα:
        α) 60km/h με 5η στις 2000rpm
        β) 80km/h με 5η στις 2500rpm
        γ) 90km/h με 5η στις 3000rpm

      Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;

      1. Οδήγηση με:
        α) σταθερές στροφές/λεπτό και ταχύτητα (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): δηλαδή να προσπαθείς να διατηρείς το όχημα σε χαμηλές στροφές/λεπτό και ταχύτητα, πχ ας πούμε 90km/h και να προσαρμόζεσαι ανάλογα τον δρόμο ώστε να κρατήσεις αυτή την ταχύτητα (πχ αφήνοντας το γκάζι σε κατηφόρα)
        β) σταθερό πάτημα γκαζιού (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): ανεξαρτήτως της κλίσης και της φύσης του δρόμου.

      Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;

      1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • V
        vasil last edited by

        1. Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
          Παράδειγμα:
          α) 60km/h με 5η στις 2000rpm
          β) 80km/h με 5η στις 2500rpm
          γ) 90km/h με 5η στις 3000rpm

        Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;

        1. Οδήγηση με:
          α) σταθερές στροφές/λεπτό και ταχύτητα (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): δηλαδή να προσπαθείς να διατηρείς το όχημα σε χαμηλές στροφές/λεπτό και ταχύτητα, πχ ας πούμε 90km/h και να προσαρμόζεσαι ανάλογα τον δρόμο ώστε να κρατήσεις αυτή την ταχύτητα (πχ αφήνοντας το γκάζι σε κατηφόρα)
          β) σταθερό πάτημα γκαζιού (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): ανεξαρτήτως της κλίσης και της φύσης του δρόμου.

        Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • V
          vasil last edited by

          1. Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
            Παράδειγμα:
            α) 60km/h με 5η στις 2000rpm
            β) 80km/h με 5η στις 2500rpm
            γ) 90km/h με 5η στις 3000rpm

          Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;

          1. Οδήγηση με:
            α) σταθερές στροφές/λεπτό και ταχύτητα (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): δηλαδή να προσπαθείς να διατηρείς το όχημα σε χαμηλές στροφές/λεπτό και ταχύτητα, πχ ας πούμε 90km/h και να προσαρμόζεσαι ανάλογα τον δρόμο ώστε να κρατήσεις αυτή την ταχύτητα (πχ αφήνοντας το γκάζι σε κατηφόρα)
            β) σταθερό πάτημα γκαζιού (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): ανεξαρτήτως της κλίσης και της φύσης του δρόμου.

          Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;

          1 Reply Last reply Reply Quote 2
          • R
            r200 last edited by

            1)α
            2)α

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • S
              spiros-foivos last edited by

              Η απαντηση ειναι α και α. Επειδή δεν εχω χρόνο για πλήρη εξηγηση υπάρχει πολύ καλά απαντημένη η ερωτηση σε αυτο το forum https://www.physicsforums.com/threads/g ... cy.750298/ στα αγγλικά

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • C
                conkal last edited by

                βασικα νομιζω

                1. α με ερωτηματικο
                  2)α

                για το 1 θα πρεπει σε αυτες τις στροφες ο κινητηρας να εχει καποια ροπη στα 60. αν δεν εχει μολις πατησεις γκάζι εστω και λιγο θα καψει πολυ καυσιμο.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • V
                  vasil last edited by

                  Conkal κι εγώ κρατώ επιφυλάξεις γιατί να το πω μπακαλίστικα: όταν κινείσαι πχ με 5η και πολύ χαμηλή ταχύτητα - ίσα να πηγαίνει το αμάξι - ο κινητήρας δε ζορίζεται κάπως; Άρα μήπως στην περίπτωση αυτή καίει λίγο περισσότερη βενζίνη;

                  r200 είσαι σίγουρος εσύ;

                  Spiros-Foivos ευχαριστώ πολύ για το link, θα το δω...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • C
                    conkal last edited by

                    το δικο μου με 60 και πεμπτη εχει ελαχιστες στροφες και πολυ χαμηλη ροπη. ναι οκ αν ειναι ευθεια ή ελαφρως κατηφορα ολα κομπλε. αλλα απαξ και πατησω γκαζι το 3-4 γινεται 7-8 για πλακα γιατι δεν εχει να σπρωξει το κακομοιρο.

                    σε βαθος χρονου πιθανοτατα το 5η και 70 να ειναι οικονομικοτερο. ισως το 4η και 60 να ειναι οικονομικοτερο απο το 5η και 60

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • C
                      conkal last edited by

                      Με του πατερα μου το τουρπισμενο , το 5η και 60 ειναι προφανως καλυτερα γιατι σε σπρωχνει η τουρμπινα ...

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • V
                        vasil last edited by

                        Χμμ... Πάντως τα νούμερα που έδωσα στο παράδειγμα αφορούν το δικό μου αυτοκίνητο. Με 5η και 60 στις 2000 στροφές ίσα που πηγαίνει... Αλλά μπορούν να πέσουν κι άλλο οι στροφές: 5η και 40-50 τις 1000-1500 στροφές (ίσα να μη σβήσει). Έχω την εντύπωση ότι ενδεχομένως να μην είναι και η οικονομικότερη οδήγηση αυτή η επιλογή. Και δε ξέρω αν είναι καλή και για τον κινητήρα...;

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • I
                          ilias-a last edited by

                          η καταναλωση κατα κυριο λογο εξαρταται απο το φορτιο του κινητηρα και υστερα απο τις στροφες, στο μεγαλυτερο συνολο των αυτοκινητων η οικονομικοτερη οδηγηση ειναι με την τελευταια ταχυτητα και 2500-3000 στροφες με οσο λιγοτερο πατημενο γκαζι μπορουμε.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • V
                            vasil last edited by

                            Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
                            η καταναλωση κατα κυριο λογο εξαρταται απο το φορτιο του κινητηρα και υστερα απο τις στροφες, στο μεγαλυτερο συνολο των αυτοκινητων η οικονομικοτερη οδηγηση ειναι με την τελευταια ταχυτητα και 2500-3000 στροφες με οσο λιγοτερο πατημενο γκαζι μπορουμε.

                            Με την τελευταία ταχύτητα όμως (σε μένα 5η) μπορείς να πέσεις και κάτω από τις 2500. Πχ εμένα πάει και 60 στις 2000 στροφές κανονικότατα και ακόμα πιο κάτω (πχ 40-50 στις 1000-1500 στροφές)... Σε αυτή την περίπτωση δηλαδή καίει παραπάνω;

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • S
                              super-t last edited by

                              Καθορίστε τι θέλετε, l/100km, l/h, ειδική κατανάλωση κ.τ.λ.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 1
                              • N
                                nickolas last edited by

                                Ο χρήστης Super@T έγραψε:
                                Καθορίστε τι θέλετε, l/100km, l/h, ειδική κατανάλωση κ.τ.λ.

                                l/100km θέλει ο άνθρωπος.

                                Λοιπόν η απάντηση είναι συνήθως το α και στις 2 περιπτώσεις. Αλλά όχι πάντα (παίζει ρόλο η κλίση) και όχι για όλα τα αυτοκίνητα.

                                Για την περίπτωσή σου εφόσον δεν είσαι σε πλήρες φορτίο (αν είναι δηλαδή ανηφόρα έχει να δώσει και άλλο το μοτέρ) και 5η είναι η πιο υψηλή σου σχέση, η απάντηση είναι 5η.

                                Το κάθε μοτέρ έχει στροφές και φορτίο που είναι πιο αποδοτικό. Αλλά δεν είναι εύκολο να βρεις τέτοια διαγράμματα. Είναι κάτι παρόμοιο με τα διαγράμματα μιας τουρμπίνας.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • ?
                                  A Former User last edited by

                                  Ο χρήστης nickolas έγραψε:

                                  Το κάθε μοτέρ έχει στροφές και φορτίο που είναι πιο αποδοτικό. Αλλά δεν είναι εύκολο να βρεις τέτοια διαγράμματα.

                                  Π.χ.
                                  **
                                  Σύγκριση VW g60 (4wd), με VW diesel 1400 c.c. (2wd), (1990).**

                                  και

                                  Κατανάλωση ανά σχέσεις/επιτάχυνση/ταχύτητα.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • N
                                    nickolas last edited by

                                    Αυτά που έβαλες είναι ακόμα καλύτερα. Σου δίνουν έτοιμη την απάντηση, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν για όλα τα αυτοκίνητα... Νομίζω θα έπρεπε να υπάρχουν σε κάθε βιβλίο οδηγιών.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • S
                                      super-t last edited by

                                      Ο χρήστης Syncro for ever έγραψε:

                                      Το κάθε μοτέρ έχει στροφές και φορτίο που είναι πιο αποδοτικό. Αλλά δεν είναι εύκολο να βρεις τέτοια διαγράμματα.

                                      Π.χ.
                                      **
                                      Σύγκριση VW g60 (4wd), με VW diesel 1400 c.c. (2wd), (1990).**

                                      και

                                      Κατανάλωση ανά σχέσεις/επιτάχυνση/ταχύτητα.

                                      Μπα. Κάτι τέτοιο λέει.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • N
                                        nickolas last edited by

                                        Ναι αλλά όπως είπα, αυτά που έβαλε είναι το καλύτερο, μιας και είναι το ζητούμενο.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • V
                                          vasil last edited by

                                          Εξαιρετικά τα διαγράμματα και οι απαντήσεις όλων σας πολύ χρήσιμες!!!
                                          Στο διάγραμμα με τα Passat - Polo, παρατηρώ ότι με 5η πετυχαίνεις την χαμηλότερη κατανάλωση και μάλιστα ειδικά στο δεύτερο μου κάνει πολλή εντύπωση ότι από 30-40 μέχρι 80-90 η κατανάλωση είναι σχεδόν ίδια!

                                          Στο άλλο διάγραμμα του Super@T αν και δυσκολεύτηκα να το καταλάβω επ' ακριβώς, δείχνει ότι στις 3000 στροφές έχουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;

                                          Επίσης, σε δρόμους εθνικής με ανηφορική κλίση, είναι προτιμότερο να πατάμε λίγο παραπάνω το γκάζι απ' ότι στις ευθείες ωστε να διατηρήσουμε όσο δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση;

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • ?
                                            A Former User last edited by

                                            Ο χρήστης vasil έγραψε:
                                            Εξαιρετικά τα διαγράμματα και οι απαντήσεις όλων σας πολύ χρήσιμες!!!
                                            Στο διάγραμμα με τα Passat - Polo, παρατηρώ ότι με 5η πετυχαίνεις την χαμηλότερη κατανάλωση και μάλιστα ειδικά στο δεύτερο μου κάνει πολλή εντύπωση ότι από 30-40 μέχρι 80-90 η κατανάλωση είναι σχεδόν ίδια!

                                            Πρόσεξες ότι αν θέλουμε να ταξιδεύουμε με 140 χλμ./ω, (λογική ταχύτητα ταξιδίου, αλλά τελική και με τετάρτη για το ντηζελάκι), το μεν 1.800 c.c., βενζίνης, 160 hp, με υπερσυμπιεστή, 4χ4, καίει 11 λίτρα/100 χλμ., το δε 1.400 c.c., 47 hp, πετρελαιοκίνητο, 2χ4, ...50 λίτρα/100 χλμ.;

                                            Έτσι αποδεικνύεται η μεγάλη σημασία των τελικών συνδυασμών/εφαρμογών/ρυθμίσεων, σε όλες τις τεχνολογίες.

                                            Kαι, βέβαια, αυτά δεν δίνονται στις τυποποιημένες μετρήσεις των κατασκευαστών.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr