-
- Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
Παράδειγμα:
α) 60km/h με 5η στις 2000rpm
β) 80km/h με 5η στις 2500rpm
γ) 90km/h με 5η στις 3000rpm
Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;
- Οδήγηση με:
α) σταθερές στροφές/λεπτό και ταχύτητα (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): δηλαδή να προσπαθείς να διατηρείς το όχημα σε χαμηλές στροφές/λεπτό και ταχύτητα, πχ ας πούμε 90km/h και να προσαρμόζεσαι ανάλογα τον δρόμο ώστε να κρατήσεις αυτή την ταχύτητα (πχ αφήνοντας το γκάζι σε κατηφόρα)
β) σταθερό πάτημα γκαζιού (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): ανεξαρτήτως της κλίσης και της φύσης του δρόμου.
Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;
- Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
-
- Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
Παράδειγμα:
α) 60km/h με 5η στις 2000rpm
β) 80km/h με 5η στις 2500rpm
γ) 90km/h με 5η στις 3000rpm
Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;
- Οδήγηση με:
α) σταθερές στροφές/λεπτό και ταχύτητα (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): δηλαδή να προσπαθείς να διατηρείς το όχημα σε χαμηλές στροφές/λεπτό και ταχύτητα, πχ ας πούμε 90km/h και να προσαρμόζεσαι ανάλογα τον δρόμο ώστε να κρατήσεις αυτή την ταχύτητα (πχ αφήνοντας το γκάζι σε κατηφόρα)
β) σταθερό πάτημα γκαζιού (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): ανεξαρτήτως της κλίσης και της φύσης του δρόμου.
Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;
- Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
-
- Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
Παράδειγμα:
α) 60km/h με 5η στις 2000rpm
β) 80km/h με 5η στις 2500rpm
γ) 90km/h με 5η στις 3000rpm
Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;
- Οδήγηση με:
α) σταθερές στροφές/λεπτό και ταχύτητα (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): δηλαδή να προσπαθείς να διατηρείς το όχημα σε χαμηλές στροφές/λεπτό και ταχύτητα, πχ ας πούμε 90km/h και να προσαρμόζεσαι ανάλογα τον δρόμο ώστε να κρατήσεις αυτή την ταχύτητα (πχ αφήνοντας το γκάζι σε κατηφόρα)
β) σταθερό πάτημα γκαζιού (και επιλεγμένη την υψηλότερη σχέση μετάδοσης): ανεξαρτήτως της κλίσης και της φύσης του δρόμου.
Σε ποια από τις παραπάνω περιπτώσεις επιτυγχάνουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;
- Για την ίδια σχέση μετάδοσης η κατανάλωση είναι πάντα ανάλογη των στροφών ανά λεπτό; Γιατί έχω ακούσει και το εξής: ότι ένα σύνηθες αυτοκίνητο παρουσιάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με κίνηση με την υψηλότερη σχέση μετάδοσης και ~90km/h. Άλλοι υποστηρίζουν ότι όσο λιγότερο πατάς το γκάζι (πάντα με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο λιγότερο καίει. Tι ισχύει γενικά;
-
1)α
2)α -
Η απαντηση ειναι α και α. Επειδή δεν εχω χρόνο για πλήρη εξηγηση υπάρχει πολύ καλά απαντημένη η ερωτηση σε αυτο το forum https://www.physicsforums.com/threads/g ... cy.750298/ στα αγγλικά
-
βασικα νομιζω
- α με ερωτηματικο
2)α
για το 1 θα πρεπει σε αυτες τις στροφες ο κινητηρας να εχει καποια ροπη στα 60. αν δεν εχει μολις πατησεις γκάζι εστω και λιγο θα καψει πολυ καυσιμο.
- α με ερωτηματικο
-
Conkal κι εγώ κρατώ επιφυλάξεις γιατί να το πω μπακαλίστικα: όταν κινείσαι πχ με 5η και πολύ χαμηλή ταχύτητα - ίσα να πηγαίνει το αμάξι - ο κινητήρας δε ζορίζεται κάπως; Άρα μήπως στην περίπτωση αυτή καίει λίγο περισσότερη βενζίνη;
r200 είσαι σίγουρος εσύ;
Spiros-Foivos ευχαριστώ πολύ για το link, θα το δω...
-
το δικο μου με 60 και πεμπτη εχει ελαχιστες στροφες και πολυ χαμηλη ροπη. ναι οκ αν ειναι ευθεια ή ελαφρως κατηφορα ολα κομπλε. αλλα απαξ και πατησω γκαζι το 3-4 γινεται 7-8 για πλακα γιατι δεν εχει να σπρωξει το κακομοιρο.
σε βαθος χρονου πιθανοτατα το 5η και 70 να ειναι οικονομικοτερο. ισως το 4η και 60 να ειναι οικονομικοτερο απο το 5η και 60
-
Με του πατερα μου το τουρπισμενο , το 5η και 60 ειναι προφανως καλυτερα γιατι σε σπρωχνει η τουρμπινα ...
-
Χμμ... Πάντως τα νούμερα που έδωσα στο παράδειγμα αφορούν το δικό μου αυτοκίνητο. Με 5η και 60 στις 2000 στροφές ίσα που πηγαίνει... Αλλά μπορούν να πέσουν κι άλλο οι στροφές: 5η και 40-50 τις 1000-1500 στροφές (ίσα να μη σβήσει). Έχω την εντύπωση ότι ενδεχομένως να μην είναι και η οικονομικότερη οδήγηση αυτή η επιλογή. Και δε ξέρω αν είναι καλή και για τον κινητήρα...;
-
η καταναλωση κατα κυριο λογο εξαρταται απο το φορτιο του κινητηρα και υστερα απο τις στροφες, στο μεγαλυτερο συνολο των αυτοκινητων η οικονομικοτερη οδηγηση ειναι με την τελευταια ταχυτητα και 2500-3000 στροφες με οσο λιγοτερο πατημενο γκαζι μπορουμε.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
η καταναλωση κατα κυριο λογο εξαρταται απο το φορτιο του κινητηρα και υστερα απο τις στροφες, στο μεγαλυτερο συνολο των αυτοκινητων η οικονομικοτερη οδηγηση ειναι με την τελευταια ταχυτητα και 2500-3000 στροφες με οσο λιγοτερο πατημενο γκαζι μπορουμε.Με την τελευταία ταχύτητα όμως (σε μένα 5η) μπορείς να πέσεις και κάτω από τις 2500. Πχ εμένα πάει και 60 στις 2000 στροφές κανονικότατα και ακόμα πιο κάτω (πχ 40-50 στις 1000-1500 στροφές)... Σε αυτή την περίπτωση δηλαδή καίει παραπάνω;
-
Καθορίστε τι θέλετε, l/100km, l/h, ειδική κατανάλωση κ.τ.λ.
-
Ο χρήστης Super@T έγραψε:
Καθορίστε τι θέλετε, l/100km, l/h, ειδική κατανάλωση κ.τ.λ.l/100km θέλει ο άνθρωπος.
Λοιπόν η απάντηση είναι συνήθως το α και στις 2 περιπτώσεις. Αλλά όχι πάντα (παίζει ρόλο η κλίση) και όχι για όλα τα αυτοκίνητα.
Για την περίπτωσή σου εφόσον δεν είσαι σε πλήρες φορτίο (αν είναι δηλαδή ανηφόρα έχει να δώσει και άλλο το μοτέρ) και 5η είναι η πιο υψηλή σου σχέση, η απάντηση είναι 5η.
Το κάθε μοτέρ έχει στροφές και φορτίο που είναι πιο αποδοτικό. Αλλά δεν είναι εύκολο να βρεις τέτοια διαγράμματα. Είναι κάτι παρόμοιο με τα διαγράμματα μιας τουρμπίνας.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Το κάθε μοτέρ έχει στροφές και φορτίο που είναι πιο αποδοτικό. Αλλά δεν είναι εύκολο να βρεις τέτοια διαγράμματα.
Π.χ.
**
Σύγκριση VW g60 (4wd), με VW diesel 1400 c.c. (2wd), (1990).**
και
Κατανάλωση ανά σχέσεις/επιτάχυνση/ταχύτητα.
-
Αυτά που έβαλες είναι ακόμα καλύτερα. Σου δίνουν έτοιμη την απάντηση, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν για όλα τα αυτοκίνητα... Νομίζω θα έπρεπε να υπάρχουν σε κάθε βιβλίο οδηγιών.
-
Ο χρήστης Syncro for ever έγραψε:
Το κάθε μοτέρ έχει στροφές και φορτίο που είναι πιο αποδοτικό. Αλλά δεν είναι εύκολο να βρεις τέτοια διαγράμματα.
Π.χ.
**
Σύγκριση VW g60 (4wd), με VW diesel 1400 c.c. (2wd), (1990).**και
Κατανάλωση ανά σχέσεις/επιτάχυνση/ταχύτητα.
Μπα. Κάτι τέτοιο λέει.
-
Ναι αλλά όπως είπα, αυτά που έβαλε είναι το καλύτερο, μιας και είναι το ζητούμενο.
-
Εξαιρετικά τα διαγράμματα και οι απαντήσεις όλων σας πολύ χρήσιμες!!!
Στο διάγραμμα με τα Passat - Polo, παρατηρώ ότι με 5η πετυχαίνεις την χαμηλότερη κατανάλωση και μάλιστα ειδικά στο δεύτερο μου κάνει πολλή εντύπωση ότι από 30-40 μέχρι 80-90 η κατανάλωση είναι σχεδόν ίδια!Στο άλλο διάγραμμα του Super@T αν και δυσκολεύτηκα να το καταλάβω επ' ακριβώς, δείχνει ότι στις 3000 στροφές έχουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση;
Επίσης, σε δρόμους εθνικής με ανηφορική κλίση, είναι προτιμότερο να πατάμε λίγο παραπάνω το γκάζι απ' ότι στις ευθείες ωστε να διατηρήσουμε όσο δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση;
-
Ο χρήστης vasil έγραψε:
Εξαιρετικά τα διαγράμματα και οι απαντήσεις όλων σας πολύ χρήσιμες!!!
Στο διάγραμμα με τα Passat - Polo, παρατηρώ ότι με 5η πετυχαίνεις την χαμηλότερη κατανάλωση και μάλιστα ειδικά στο δεύτερο μου κάνει πολλή εντύπωση ότι από 30-40 μέχρι 80-90 η κατανάλωση είναι σχεδόν ίδια!Πρόσεξες ότι αν θέλουμε να ταξιδεύουμε με 140 χλμ./ω, (λογική ταχύτητα ταξιδίου, αλλά τελική και με τετάρτη για το ντηζελάκι), το μεν 1.800 c.c., βενζίνης, 160 hp, με υπερσυμπιεστή, 4χ4, καίει 11 λίτρα/100 χλμ., το δε 1.400 c.c., 47 hp, πετρελαιοκίνητο, 2χ4, ...50 λίτρα/100 χλμ.;
Έτσι αποδεικνύεται η μεγάλη σημασία των τελικών συνδυασμών/εφαρμογών/ρυθμίσεων, σε όλες τις τεχνολογίες.
Kαι, βέβαια, αυτά δεν δίνονται στις τυποποιημένες μετρήσεις των κατασκευαστών.
Περί κατανάλωσης καυσίμου...