-
Έχω μια απορία για την οποία θα ήθελα τις απόψεις σας και φυσικά τα φώτα σας. Ακούω κατά καιρούς παράπονα για το ηλεκτρονικό γκάζι των αυτοκινήτων. Είτε ότι καθυστερεί στην απόκριση είτε ότι μειώνει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου κλπ. φτάνουν μάλιστα ορισμένοι να λένε ότι σε ανηφόρα φορτωμένοι σχεδόν δεν μπορούν να ξεκινήσουν. Γιατί λοιπόν να επιλέγουν μια τεχνική λύση οι κατασκευαστές που δεν κολακεύει την απόδόση των αυτοκινήτων τους και να μην παραμείνουν στην παλιά δοκιμασμένη λύση?
-
Έχω μια απορία για την οποία θα ήθελα τις απόψεις σας και φυσικά τα φώτα σας. Ακούω κατά καιρούς παράπονα για το ηλεκτρονικό γκάζι των αυτοκινήτων. Είτε ότι καθυστερεί στην απόκριση είτε ότι μειώνει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου κλπ. φτάνουν μάλιστα ορισμένοι να λένε ότι σε ανηφόρα φορτωμένοι σχεδόν δεν μπορούν να ξεκινήσουν. Γιατί λοιπόν να επιλέγουν μια τεχνική λύση οι κατασκευαστές που δεν κολακεύει την απόδόση των αυτοκινήτων τους και να μην παραμείνουν στην παλιά δοκιμασμένη λύση?
-
Έχω μια απορία για την οποία θα ήθελα τις απόψεις σας και φυσικά τα φώτα σας. Ακούω κατά καιρούς παράπονα για το ηλεκτρονικό γκάζι των αυτοκινήτων. Είτε ότι καθυστερεί στην απόκριση είτε ότι μειώνει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου κλπ. φτάνουν μάλιστα ορισμένοι να λένε ότι σε ανηφόρα φορτωμένοι σχεδόν δεν μπορούν να ξεκινήσουν. Γιατί λοιπόν να επιλέγουν μια τεχνική λύση οι κατασκευαστές που δεν κολακεύει την απόδόση των αυτοκινήτων τους και να μην παραμείνουν στην παλιά δοκιμασμένη λύση?
-
Πολύ απλά, για οικονομία!
Όταν ο εγκέφαλος σκέφτεται και αποφασίζει αυτός πού και πόσο θα 'πατάει το γκάζι' το κάνει πιο οικονομικά από σένα κι από μένα, που πάρα πολλές φορές το πατάμε λίγο πραπάνω απ'ότι πραγματικά χρειάζεται, χωρίς εμφανές αποτέλεσμα.
Προσοχή: λέγοντας 'το πατάμε' δεν εννοώ μόνο όταν τρέχουμε, αλλά και στις απλές καθημερινές μετακινήσεις μας που μπορεί να έχουμε λίγο 'βαρύ' πόδι χωρίς να χρειάζεται. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
και να μην παραμείνουν στην παλιά δοκιμασμένη λύση?Συμφωνώ με τον πρoηγούμενο και επίσης προσθέτω ότι οι μηχανικές λύσεις τείνουν να ελαττωθούν για τους παρακάτω λόγους.
Εκτός από το θέμα της:
-έλλειψης αξιοπιστίας λόγω τριβών και μηχανικών συνδέσεων και
-συντήρησης που απαιτεί η μηχανική σύνδεση (λάδωμα, αντικατάσταση σε φθορά, ρύθμιση κλπ) είναι θέμα:
-οικονομίας στην κατασκευή (ένα ποτενσιόμετρο αντί ειδικό συρματόσκοινο με κάλυμα λιπαινόμενο με ασφάλειες συγκράτησης κλπ)
-ευκολίας στην κατασκευή (πιο εύκολο να βυσματώσεις ένα πολύμπριζο ώστε να επικοινωνήσει το ποτενσιόμετρο με το multiplex καλώδιο από τα να τοποθετείς όλα τα προηγούμενα) άρα πιο γρήγορη κατασκευή οπότε οικονομία στα εργατικά ενός ακόμα πιο ανειδίκευτου εργάτη!
-καλύτερου ελέγχου από τους εγκεφάλους (υποτίθεται...βλέπε προηγούμενο post!)
-ελάττωσης του βάρους.Από εκεί και πέρα το τι κάνει ο κάθε εγκέφαλος και πως συμπεριφέρεται είναι μια άλλη μακριά και φαντάζομαι πονεμένη ιστορία!
Δεν φταίει όμως η ίδια η τεχνολογία του γκαζιού by wire.ν -
Δεν φταίει όμως η ίδια η τεχνολογία του γκαζιού by wire.ν
Οχι μονο δεν φταιει η τεχνολογια καθαυτη, αλλα υπαρχουν και πολλες περιπτωσεις που το ηλεκτρονικο γκαζι εχει ακομη καλυτερη αποκριση απο το 'συμβατικο', πχ BMW
Ολα ειναι θεμα ρυθμισης!
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Ολα ειναι θεμα ρυθμισης!
και θεμα κοστους: καλος κατασκευαστης=καλη εφαρμογη (συνηθως)
-
Στις Alfa 166 2.0 V6 TB το ηλεκτρονικό γκάζι δούλευε τέλεια, είχε και δυνατότητα επιλογής κανονικής και σπορ απόκρισης!!!!! Στα Ibiza 16ν είναι μία μεγάλη αποτυχία, τα αυτοκίνητα με ανοιχτό κλιματισμό και φοτωμένα απλά δέν οδηγούνται, εκτός άν πατινάρονται ανελέητα και ασταμάτητα μέχρι να λιώσει ο δίσκος!!! Συμφωνώ ότι όλα είναι θέμα ρύθμισης.
ΥΓ. Δυστυχώς έχω Ibiza με ηλεκτρονικό γκάζι....
-
Ο χρήστης geko έγραψε:
ΥΓ. Δυστυχώς έχω Ibiza με ηλεκτρονικό γκάζι....
στο πολο ( 1.4 75 ps) αντιθετως μου εχει κανει εντυπωση οτι ο κλιματισμος ειναι διακριτικος και καμια σχεση με αυτα που περιγραφεις στο ιμπιζα Δεν επηρεαζεται το μοτερ ιδιως στις χαμηλες σαλ. ειναι θεμα εγκεφαλου παντως. Στα πιο παλια πολο 1.0 η καρεντα εκανε πατεντα στον εγκεφαλο αλλιως πολλες φορες εσβηνε το αυτοκινητο οταν ξεκιναγε!!
περιεργο μου ακουγεται. Αν και για το γκαζι στα ιμπιζα εχω ξανακουσει παραπονα.
-
Νομίζω πως το 'ηλεκτρονικό γκάζι' είναι απαραίτητο συστατικό του ESP. Αν υπάρχει μηχανικό γκάζι, δηλ. μηχανική σύνδεση του πεντάλ με την πεταλούδα αέρα, με ποιό τρόπο θα μπορεί η ECU να μειώσει με ομαλό τρόπο την ισχύ του κινητήρα ? Δεν αρκεί δηλ. απλά να μειώσει την παροχή καυσίμου από τα μπεκ, διότι τότε το μίγμα (αν η πεταλούδα είναι ανοικτή) θα έχει περίσσεια αέρα και θα υπάρχει κίνδυνος ακόμα και να σβήσει ο κινητήρας. Οπότε αναγκαστικά το ίδιο σύστημα πρέπει να ελέγχει και το καύσιμο και τον αέρα (πεταλούδα).
Απλά φαίνεται πως είναι ακόμα σχετικά ανώριμη η τεχνολογία. Στο WRC χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό γκάζι χρόνια τώρα αλλά μόνο τελευταία έχει γίνει αρκετά αξιόπιστο.
-
Ως κάτοχος 206 1600 16v με ηλεκτρονικό γκάζι καταθέτω και
εγώ την ευχαρίστηση μου σχετικά με την οικονομία του εν λόγω
κινητήρα αλλά και την απογοήτευση μου από την απόκριση του
γκαζιού.
Δοκιμάζω δε βενζίνες 98,99,100 οκτανίων αλλά και διαφορετικά φίλτρα αέρος, αλλά και διαφορετικό πρόγραμμα (σειριακά φορτωμένο) με περισσότερο αβανς.
Η αλλαγή από 1η σε 2α ταχύτητα θυμίζει αυτόματο αυτοκίνητο
Το 206 με την υστέρηση απόκρισης στις χαμηλές στροφές
και το 'κλώτσημα' στις μεσαίες μου θυμίζει κατα κάποιο τρόπο το turbo punto gt που είχα. -
Άντε να το δεχτώ ότι για όσα αυτοκίνητα έχουν ESP είναι αναγκαίο και δεν γίνεται διαφορετικά. Σε όσα δεν έχουν; Αν η τεχνολογία τους είναι ακόμα ανώριμη πως δέχονται οι κατασκευαστές να χρησιμοποιούν κάτι που υποβαθμίζει το προϊόν τους.
-
Εγω θεωρω οτι είναι θέμα ρύθμισης των χαρτών που τρέχει η ΕCU με κάθε πάτημα του γκαζιού.
Στη Laguna 1.8 16 V το γκάζι ήταν επίσης ηλεκτρονικό.Μόλις άλλαξα το φίλτρο αέρα και έβαλα το ελεύθερο της ΚΝ απέκτησε πολύ καλύτερη απόκριση στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού,προφανώς γιατί η ECU 'έτρεχε' άλλον χάρτη...
Στη 2.0Τ δεν μπορώ να πώ αν ενοχλούμαι απο της απόκριση ή όχι διότι εδώ υπάρχει και το turbo lag (έστω κι αν είναι πολύ μικρό) που περιπλέκει κάπως τα πράγματα... -
Σίγουρα με το φίλτρο και το πρόγραμμα βελτιώθηκε η κατάσταση,
αλλά όταν θέλεις να κάνεις προσπέραση ή είσαι σε ανηφόρα και θες
άμεσα πολύ γκαζι τότε το lag που έχει είναι τουλάχιστον εκνευριστικό
για να μην πω και επικινδυνο. -
Εγώ έχω το FABIA 101ps , 16v ,με ηλ.γκάζι!
Το καλοκαίρι με air-contition-2 επιβάτες (οδηγός-συνοδηγός)-και ελαφρύ φορτίο , σε κάποιες ανηφόρες της Λευκάδας-Κεφαλλονιάς , δεν ξεκίναγε με τίποτα αν δεν 'πατιναρε'!!
Πάντα με 'μικρογκαζιά' πριν ξεκινήσω γαι να ανέβουν οι στροφές......
Μετά τις 3.000 στροφές 'άρπαζε' και έδειχνε τα 101+ αλογάκια του!!
Μήπως έφταιγε που έχω ελεύθερο φίλτρο αέρα της pipercross και 'πνιγόταν' στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο χώρο του κινητήρα...???? (λέω μήπως...)
-
Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
Εγώ έχω το FABIA 101ps , 16v ,με ηλ.γκάζι!Το καλοκαίρι με air-contition-2 επιβάτες (οδηγός-συνοδηγός)-και ελαφρύ φορτίο , σε κάποιες ανηφόρες της Λευκάδας-Κεφαλλονιάς , δεν ξεκίναγε με τίποτα αν δεν 'πατιναρε'!!
Πάντα με 'μικρογκαζιά' πριν ξεκινήσω γαι να ανέβουν οι στροφές......
Μετά τις 3.000 στροφές 'άρπαζε' και έδειχνε τα 101+ αλογάκια του!!
Μήπως έφταιγε που έχω ελεύθερο φίλτρο αέρα της pipercross και 'πνιγόταν' στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο χώρο του κινητήρα...???? (λέω μήπως...)
ΙΣΩΣ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΒΑΛΕΙ 17ΑΡΕΣ, ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ, ΣΤΟ ΚΑΗΜΕΝΟ ΤΟ ΦΑΜΠΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΦΑΝΟΥΝ ΠΟΤΕ ΤΑ 101 ΑΛΟΓΑΚΙΑ ΤΟΥ....ΟΠΤΙΚΑ ΠΑΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ!!
-
Eυχαριστώ.....!!!
Οι ζάντες είναι 16' αλλά το σχεδιάκι αυτο δείχνει (ψευδαίσθηση) μεγαλύτερο....!!!Σίγουρα παίζει το ρόλο του και αυτο , αλλά σε αλλες επιδόσεις δεν έχει κόψει.....πχ ρεπρίζ , τελική....!!!Πιστεύω οτι είναι και το φίλτρο αέρα που είναι χωμένο πισω-πάνω απο την πολλαπλή εξαγωγής και 'πνίγεται'!Μάλλον θα καταφύγω σε λύση ετοιμου κιτ φίλτρου που θα έχει αεραγωγό απο μπροστά στη μάσκα για να εχεί εισαγώγη αέρα απο έξω...!!!Τέλος το ηλ.γκάζι είναι σίγουρα αυτο που ελέγχει τα πάντα και ορίζει την ομαλή επιτάχυνση του αυτοκινήτου και οχι την 'ζόρικη' επιτάχυνση που εγώ θέλω κάθε φορά.....!!!
Τι να πω ρε παιδιά.......υποθέσεις κάνω......πιθανόν να κάνω λάθος....
-
Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
Μήπως έφταιγε που έχω ελεύθερο φίλτρο αέρα της pipercross και 'πνιγόταν' στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο χώρο του κινητήρα...???? (λέω μήπως...)
ε ναι ρε φιλε. δεν ειναι και viper με 8000 κυβικα
ειπαμε..... -
Νομίζω είναι λάθος να κατηγορούμε το ηλεκτρονικό γκάζι για όλα όσα ειπώθηκαν.
Είναι θέμα χαρτογράφησης του κινητήρα, ύπαρξης ESP κλπ. Είτε με ντίζα είτε ηλεκτρονικά δεν υπάρχει καθυστέρηση από το πάτα μέχρι να φτάσει το μύνημα (είτε άμεσα στην πεταλούδα είτε στον εγκέφαλο κι από εκεί μαγειρεμένο στην πεταλούδα). Και με ντίζα αν πατήσεις γκάζι σε φάση που δεν διατίθεται ροπή (και σε παλιότερους κινητήρες αυτό είναι εύκολο και συχνό) δεν θα 'πάει'. Άλλωστε ακόμα και σε αυτοκίνητα αρχαιολογίες χωρίς εγκεφάλους που θεωρούμε ότι η απόκριση είναι άμεση ας μη ξεχνάμε ότι από το πάτημα του γκαζιού και τις στροφές εξαρτάται και το αβάνς (παράγοντες υποπίεση και φυγοκεντρική διόρθωση) που παίζει μεγάλο ρόλο στο τι θα κάνει ο κινητήρας.
Δεν νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε σε θέση να κρίνουμε και εκτιμήσουμε το ηλεκτρονικό γκάζι (και πολύ περισσότερο φυσικά τους εγκεφάλους και τα ESP). Ίσως κάποιοι ηλεκτρονικοί ή πολύ σχετικοί επαγγελματικά με τέτοιους μηχανισμούς μόνο μπορούν να το κάνουν.
Για το λόγο αυτό νομίζω ότι πρέπει να αλλαχτεί ο τίτλος του θέματος σε κάτι του στυλ Επιρροή των ηλεκτρονικών στην απόκριση του κινητήρα! -
Εχοντας μιλήσει με αρκετούς μηχανικούς για το θέμα όλοι ειπαν ότι βάζουν το ηλ. γκαζι για τα ορια ρύπων τα πιο αυστηρα. οποως ολοι ξέρουμε τους ρύπους τους μετράν και τους ελέγχουν στο ρελαντί και στις 2500 στροφές. Σε αυτή την γκαμα στροφών τους ενδιαφέρει ο κινητήρας να ειναι οσο το δυνατόν πιο καθαρός. (κίνηση μεσα σε πόλη δηλαδή). έχουν δε χαρτογραφήσει το πρόγραμμμα ώστε να πετυχαίνει τα όρια των ρύπων. Οτι και να προσπαθούμε λοιπόν το πρόγραμμα θα κάνει τα δικά του. Αισθητήρα (ρεοστάτη) στο γκάζι εχει και η δικιά μου Lancia Prisma 1.6 ie του 1987 αλλά σε συνδιασμό με το μηχανικό γκάζι δίνει την πληροφορία για την μεταβολή του αβάνς στο εγκέφαλο. δεν έχει πληροφορία απο αισθητηρα λ η άλλα συστήματα ευστάθειας για να επέμβει περισσώτερο και να κόψει τροφοδοσίες κ.λ.π.. Σε λίγο θα κανονίζει ο μεγάλος αδελφός και το πως και ποτε θα προσπερνάμε!!!!!!
Ηλεκτρονικό Γκάζι.