Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Καταναλωση μικρου vs μεγαλου μοτερ.
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Καταναλωση μικρου vs μεγαλου μοτερ.
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Περί αυτοκίνησης
    18
    29
    83
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • K
      krotos last edited by

      καλησπερα στους φιλους. Δε βρηκα να υπαρχει αντιστοιχο τοπικ οποτε το ξεκινω εδω.
      Η ερωτηση μου ειναι αν εχουν γινει τεστ που να αποδεικνυουν αυτο που πολλες φορες διαβαζω απο καποιους οτι πχ μη παρεις αυτο το αυτοκινητο στα 1.2 παρτο στα 1.4 που θα ειναι πιο ανετο αρα θα καιει και λιγοτερο. Πραγματι ισχυει κατι τετοιο ή ειναι απλα αισθηση οτι επειδη σε μια δεδομενη ταχυτητα εχουμε λιγοτερες στροφες απ τον μικροτερο κινητηρα αρα καιμε και λιγοτερα.
      Πχ ενα φορντ μοντεο 1.6 στα 120χμ καιει πιο πολυ απο ενα ιδιο στα 2.0 λιτρα? ή μηπως στα λιγα χιλιομετρα το μικρο καιει λιγοτερο ενω στα πολλα το μεγαλυτερο ειναι πιο οικονομικο, πχ στα 160.
      Φανταζομαι οτι η συγκρηση πρεπει να γινετε και σε ιδιας τεχνολογιας μοτερ, ατμοσφαιρικο-ατμοσφαιρικο, τουρμπο -τουρμπο,
      και οχι πχ corsa 1.2 vs corsa 1.6gsi.
      τι λετε λοιπον ισχυει ή ειναι απλα ενας ακομα αστικος μυθος? υπαρχει καποιο τεστ που να το αποδεικνυει?

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • K
        krotos last edited by

        καλησπερα στους φιλους. Δε βρηκα να υπαρχει αντιστοιχο τοπικ οποτε το ξεκινω εδω.
        Η ερωτηση μου ειναι αν εχουν γινει τεστ που να αποδεικνυουν αυτο που πολλες φορες διαβαζω απο καποιους οτι πχ μη παρεις αυτο το αυτοκινητο στα 1.2 παρτο στα 1.4 που θα ειναι πιο ανετο αρα θα καιει και λιγοτερο. Πραγματι ισχυει κατι τετοιο ή ειναι απλα αισθηση οτι επειδη σε μια δεδομενη ταχυτητα εχουμε λιγοτερες στροφες απ τον μικροτερο κινητηρα αρα καιμε και λιγοτερα.
        Πχ ενα φορντ μοντεο 1.6 στα 120χμ καιει πιο πολυ απο ενα ιδιο στα 2.0 λιτρα? ή μηπως στα λιγα χιλιομετρα το μικρο καιει λιγοτερο ενω στα πολλα το μεγαλυτερο ειναι πιο οικονομικο, πχ στα 160.
        Φανταζομαι οτι η συγκρηση πρεπει να γινετε και σε ιδιας τεχνολογιας μοτερ, ατμοσφαιρικο-ατμοσφαιρικο, τουρμπο -τουρμπο,
        και οχι πχ corsa 1.2 vs corsa 1.6gsi.
        τι λετε λοιπον ισχυει ή ειναι απλα ενας ακομα αστικος μυθος? υπαρχει καποιο τεστ που να το αποδεικνυει?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • K
          krotos last edited by

          καλησπερα στους φιλους. Δε βρηκα να υπαρχει αντιστοιχο τοπικ οποτε το ξεκινω εδω.
          Η ερωτηση μου ειναι αν εχουν γινει τεστ που να αποδεικνυουν αυτο που πολλες φορες διαβαζω απο καποιους οτι πχ μη παρεις αυτο το αυτοκινητο στα 1.2 παρτο στα 1.4 που θα ειναι πιο ανετο αρα θα καιει και λιγοτερο. Πραγματι ισχυει κατι τετοιο ή ειναι απλα αισθηση οτι επειδη σε μια δεδομενη ταχυτητα εχουμε λιγοτερες στροφες απ τον μικροτερο κινητηρα αρα καιμε και λιγοτερα.
          Πχ ενα φορντ μοντεο 1.6 στα 120χμ καιει πιο πολυ απο ενα ιδιο στα 2.0 λιτρα? ή μηπως στα λιγα χιλιομετρα το μικρο καιει λιγοτερο ενω στα πολλα το μεγαλυτερο ειναι πιο οικονομικο, πχ στα 160.
          Φανταζομαι οτι η συγκρηση πρεπει να γινετε και σε ιδιας τεχνολογιας μοτερ, ατμοσφαιρικο-ατμοσφαιρικο, τουρμπο -τουρμπο,
          και οχι πχ corsa 1.2 vs corsa 1.6gsi.
          τι λετε λοιπον ισχυει ή ειναι απλα ενας ακομα αστικος μυθος? υπαρχει καποιο τεστ που να το αποδεικνυει?

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • realzeus
            realzeus last edited by

            Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και έτσι δεν γίνεται να βγει κάποιος κανόνας.

            1 Reply Last reply Reply Quote 5
            • ?
              A Former User last edited by

              Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
              Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και έτσι δεν γίνεται να βγει κάποιος κανόνας.

              Ακριβώς, είναι πάρα πολλές διαφορετικές καταστάσεις και συνδυασμοί, δύσκολα να βγάλεις άκρη προσπαθώντας να το γενικεύσεις.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • G
                giorgos_krhth_91 last edited by

                Το μονο σιγουρο ειναι πως με ενα χιλιαρι θα καψεις λιγοτερο απο ενα διλιτρο οπως και να χει.
                Απο κει και περα αναμεσα στο 1,2 και στο 1,4,πολυ πιθανο σε μια ανηφορα και με φορτωμενα τα αυτοκινητα το 1,4 θα τα παει καλυτερα και θα καψει λιγοτερο.
                Επισης αναλογα τα κυβικα αλλαζει και το σασμαν αλλαζει και το βαρος λογω αλλου εξοπλισμου αλλαζουν οι διαστασεις ελαστικων οποτε τρεχα γυρευε.
                Για να γινει η συγκριση θες ιδιο βαρος ιδιο σασμαν ιδια ελαστικα και ιδια οδηγηση σε συγκεκριμενες συνθηκες για να κρινεις.

                1 Reply Last reply Reply Quote 6
                • ?
                  A Former User last edited by

                  Γενικά στο ρελαντί ο πιο μικρός θα είναι πιο οικονομικός. Επειδή στην πόλη παίζει πολύ ρελαντί ή πολύ χαμηλές στροφές για αυτό συμφέρουν τα λίγα κυβικά.
                  Γενικά όμως ακόμα και σε ίδιο αυτοκίνητο με ίδια οικογένεια κινητήρων πάλι δύσκολα να βγάλεις συμπέρασμα.
                  Και το αποτέλεσμα δεν θα είναι καθαρό. Θα εξαρτάται από τις συνθήκες.
                  Αν είναι με ίδιο κιβώτιο και καμπύλη ροπής και το βάρος του οχήματος λογικό για τις ροπές τότε το πιο μικρό θα είναι πιο οικονομικό μέχρι ένα σημείο ήρεμης οδήγησης. Σε κυνήγι επιδόσεων όμως ή με φορτίο μπορεί ο μεγαλύτερος να είναι πιο οικονομικός, μπορεί και όχι. Σε βαρύ όχημα μπορεί να συμφέρει ο μεγαλύτερος ακόμα και από πιο ήρεμες καταστάσεις. Το όριο δεν είναι σαφές.
                  Αν αλλάξεις τη μετάδοση, λάστιχα, βάρη, καμπύλη ροπής κλπ είναι τόσοι πολλοί οι αστάθμητοι παράγοντες που δεν βγάζεις άκρη. Αν βάλεις και τα υπερσυμπιεσμένα ακόμα πιο πολύπλοκο....

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • A
                    adrivas last edited by

                    Γενικα ισχυουν χοντρικα τα εξης 2 αντιθετα:

                    1. Τα μικρα μοτερ καινε λιγοτερο.
                    2. Οταν ενα μοτερ ζοριζεται πανω απο ενα σημειο, καιει δυσαναλογα πολυ.

                    Το σημειο αυτο υπολογισε το οτι το φτανουν στη normal οδηγηση αμαξια με:
                    -80 ιππους στον τονο, για ατμοσφαιρικα
                    -70 ιππους στον τονο, για βενζινοκινητα με turbo
                    -60 ιππους στον τονο, για turbodiesel.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 5
                    • E
                      eltassos last edited by

                      ατμοσφαιρικο ιμπρεζα 1.5 καιει 8.8 μεικτα (συζυγου)
                      ' c3 1.4 7.0 ' (φιλου)
                      ' ΜΧ5 2.0 9.5 ' ( δικο μου)
                      ' φορεστερ 2.0 11.5 (φιλου)

                      η διαφορα εγκειται, απο οτι εχω καταλαβει, στο βαροσ και στην μονιμη τετρακινηση των ιμπρεζα/φορεστερ + οτι αλλο ειπαν παραπανω.
                      Αν και το ΜΧ5 ειναι ελαφρυ ισως λογω αλλων παραμετρων, δεν καιει αναλογικα λογωτερο με το βαρος του, απο ενα οικογενειακο διλιτρο (πχ μοντεο)

                      1 Reply Last reply Reply Quote 7
                      • N
                        nickolas last edited by

                        Δες στο sprintmonitor.de μέσες καταναλώσεις για σύγκριση. Αν μένεις Αθήνα βάλε ένα +25% για να δεις πόσο θα καις.

                        Χαρακτηριστικό παράδειγμα 1,2 vs 1,4 είναι το Corsa C twinport. To 1,4 καίει λίγο λιγότερο από το 1,2 κατά μέσο όρο. Οι κινητήρες είναι ακριβώς οι ίδιοι με το 1,4 να έχει μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλου. Συνήθως όμως, αν οδηγάς χαλαρά καις λιγότερο με τα λιγότερα κυβικά. Αν όμως βάλεις ένα Prius να πάει φέτες σε μια πίστα και μια Μ3 να το ακολουθήσει η Μ3 θα κάψει λιγότερο (το δοκίμασαν στο Top Gear)

                        1 Reply Last reply Reply Quote 8
                        • ?
                          A Former User last edited by

                          Ενδιαφέρουσα η προσέγγιση του adrivas.
                          Θα πρέπει να δεχτούμε ότι όλα οδηγώνται από τον ίδιο οδηγό (τύπο οδηγού) με τον ίδιο τρόπο...μία ακόμα δυσκολία μια και πχ ο οδηγός του ΜΧ5 2,0 κατά μέσο όρο θα έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτόν του κόρσα 1,2....

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • K
                            krotos last edited by

                            Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
                            ατμοσφαιρικο ιμπρεζα 1.5 καιει 8.8 μεικτα (συζυγου)
                            ' c3 1.4 7.0 ' (φιλου)
                            ' ΜΧ5 2.0 9.5 ' ( δικο μου)
                            ' φορεστερ 2.0 11.5 (φιλου)

                            η διαφορα εγκειται, απο οτι εχω καταλαβει, στο βαροσ και στην μονιμη τετρακινηση των ιμπρεζα/φορεστερ + οτι αλλο ειπαν παραπανω.
                            Αν και το ΜΧ5 ειναι ελαφρυ ισως λογω αλλων παραμετρων, δεν καιει αναλογικα λογωτερο με το βαρος του, απο ενα οικογενειακο διλιτρο (πχ μοντεο)

                            Το θεμα ειναι η συγκριση να γινει στο ιδιο αυτοκινητο με αλλο κινητηρα πχ ενα ταξιδι θεσσαλονικη-αθηνα με bmw 116 και bmw 120.
                            Θα ηταν παντως μια καλη ιδεα για τεστ για να μας φυγει και εμας η περιεργεια.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 8
                            • T
                              thymios last edited by

                              Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
                              ατμοσφαιρικο ιμπρεζα 1.5 καιει 8.8 μεικτα (συζυγου)
                              ' c3 1.4 7.0 ' (φιλου)
                              ' ΜΧ5 2.0 9.5 ' ( δικο μου)
                              ' φορεστερ 2.0 11.5 (φιλου)

                              η διαφορα εγκειται, απο οτι εχω καταλαβει, στο βαροσ και στην μονιμη τετρακινηση των ιμπρεζα/φορεστερ + οτι αλλο ειπαν παραπανω.
                              Αν και το ΜΧ5 ειναι ελαφρυ ισως λογω αλλων παραμετρων, δεν καιει αναλογικα λογωτερο με το βαρος του, απο ενα οικογενειακο διλιτρο (πχ μοντεο)

                              Τι συγκρίνουμε τώρα; άλλοι οδηγοί, στοιχεία που δε συγκρίνονται καν. Ακόμη και στον ίδιο να ανήκει το αυτοκίνητο, άλλη η χρήση του καθημερινού για τη δουλειά κι άλλο για τα ΣΚ.

                              Το ερώτημα του φίλου έχει απαντηθεί με διάφορα τεστ κατανάλωσης. Θυμάμαι τέτοιο τεστ είχαν κάνει στους 4Τ προ (περίπου) 6ετίας, ίσως και περισσότερο, συνεπώς τα περισσότερα αυτοκίνητα δε βρίσκονται τώρα στην παραγωγή. Τα αποτελέσματα ήταν μοιρασμένα, αλλά και πάλι σημασία έχει η χρήση που κάνει ο καθένας μας.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 4
                              • ?
                                A Former User last edited by

                                Ακόμα και 2 ίδια αυτοκίνητα να πάνε μαζί υπάρχουν διαφορές. Από τη μία ο καθένας οδηγάει αλλιώς και από την άλλη ο δεύτερος συνήθως καίει λιγότερο μόνο και μόνο γιατί του ανοίγει δρόμο ο άλλος.
                                Για όλες τις δυσκολίες βοηθάει στατιστικά πλέον ο μεγάλος αριθμός δειγμάτων, έμπαινε spritmonitor. Συγκρίσεις μέσω spritmonitor θα ήταν ενδιαφέρουσες αλλά δυστυχώς δεν είναι προσαρμοσμένες σε ελληνικό στυλ πόλης και οδήγησης. Για μεταξύ τους σύγκριση όμως μάλλον είναι πολύ καλό εργαλείο.
                                Πάντως από κάτι τέτοιες δοκιμές περιοδικών αυτό που είχα κρατήσει ήταν ότι στην πόλη το βάρος παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, μάλλον μεγαλύτερο από όλα τα άλλα.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • T
                                  taurus last edited by

                                  Βέβαια παραβλέπετε μια σημαντική λεπτομέρεια, αυτή του σχεδιασμού του κάθε κινητήρα. Πχ στις BMW E36 o 1900άρης είναι πιο οικονομικός από τον 1800άρη και ας έχουν τα ίδια άλογα (145), με μια μικρή διαφορά στη ροπή. Ο 1900 καίει φανερά λιγότερο, πράγμα που κατά τη γνώμη μου δεν αποδίδεται τόσο στη ροπή, δεν ειναι τόσο σημαντική η διαφορά.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 7
                                  • R
                                    red_monster last edited by

                                    ibiza fr 150hp - ibiza 101hp ίδια διαδρομή αλλά το μεν αυτόματο , το δε χειροκίνητο ... ήταν πάνω κάτω στα ίδια... σε ήπια διαδρομή 30κμ

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 5
                                    • D
                                      dimsabas last edited by

                                      Αθήνα-λίμνη Πλαστήρα. Mazda MX-5 1.6 (2000) και MX-5 1.8 Sporty (2002). Πηγαίναμε κομβόι. Το Sporty είχε 6άρι σασμάν, οπότε ταξίδευε με λιγότερες σαλ. 8.5 λίτρα/100 για το 1. 6 και 8.34 για το 1.8. Δεν ξέρω κατά πόσο οφείλεται στο λιγότερο ζόρισμα του 1.8 λόγω δύναμης ή στις λιγότερες σαλ λόγω 6ης.

                                      https://cartalk.gr/

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 5
                                      • H
                                        heras last edited by

                                        Εγω δεν ειχα δει ποτε τοσο χαμηλη καταναλωση με το 16αρι mx5 μου....σπανια επεφτα κατω απο 10-11 λιτρα....λογικα πρεπει να πηγαινατε με 100 για να ειδες 8,5αρια, χαρα στην υπομονη σας

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 8
                                        • D
                                          dimsabas last edited by

                                          Μπα, 120-130 πηγαίναμε. Το ρεκόρ μου ήταν 7 κάτι, 7.2 ή 7.3, δε θυμάμαι ακριβώς.

                                          https://cartalk.gr/

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 5
                                          • ?
                                            A Former User last edited by

                                            Αυτό που σαφώς διαφαίνεται είναι η δυσκολία να γίνουν συγκρίσεις που να βγάζουν συμπέρασμα.
                                            (εκτός από το ότι τελικά για το αυτοκίνητο που έχω ίσως δεν είμαι τόσο βενζινοβόρος όσο νόμιζα....)

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr