-
Καλησπέρα και καλή χρονιά! Πάντα με προσοχή και σύνεση στον δρόμο!
Έχω μια απορία και ελπίζω να με βοηθήσετε (ελπίζω να μην κάνω κάποιο λάθος που ρωτάω εδώ).
Έχω ένα Golf 3 του '94, φοράει 14άρες (σιδερένιες) ζάντες και αναρωτιέμαι πόση πίεση θα πρέπει να έχει.
Εγώ πάντα έβαζα 30. Αλλάζοντας τις ζάντες πρόσφατα (οι παραπάνω που ανέφερα) είδα πως είχαν 32-33 πίεση. Μείωσα στο 30 και είδα πως το τιμόνι στον χειρισμό είχε γίνει λίγο πιο βαρύ.
Φαντάζομαι πως το παραπάνω είναι φυσιολογικό αλλά έκανα καλά; Από την άλλη με λιγότερη πίεση θα πατάει καλύτερα στον δρόμο και θα φρενάρει καλύτερα. Τι να προτιμήσω όμως τελικά; Να ψάξω να βρω τι προτείνει ο κατασκευαστής; Καμιά ιδέα;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Καλησπέρα και καλή χρονιά! Πάντα με προσοχή και σύνεση στον δρόμο!
Έχω μια απορία και ελπίζω να με βοηθήσετε (ελπίζω να μην κάνω κάποιο λάθος που ρωτάω εδώ).
Έχω ένα Golf 3 του '94, φοράει 14άρες (σιδερένιες) ζάντες και αναρωτιέμαι πόση πίεση θα πρέπει να έχει.
Εγώ πάντα έβαζα 30. Αλλάζοντας τις ζάντες πρόσφατα (οι παραπάνω που ανέφερα) είδα πως είχαν 32-33 πίεση. Μείωσα στο 30 και είδα πως το τιμόνι στον χειρισμό είχε γίνει λίγο πιο βαρύ.
Φαντάζομαι πως το παραπάνω είναι φυσιολογικό αλλά έκανα καλά; Από την άλλη με λιγότερη πίεση θα πατάει καλύτερα στον δρόμο και θα φρενάρει καλύτερα. Τι να προτιμήσω όμως τελικά; Να ψάξω να βρω τι προτείνει ο κατασκευαστής; Καμιά ιδέα;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Καλησπέρα και καλή χρονιά! Πάντα με προσοχή και σύνεση στον δρόμο!
Έχω μια απορία και ελπίζω να με βοηθήσετε (ελπίζω να μην κάνω κάποιο λάθος που ρωτάω εδώ).
Έχω ένα Golf 3 του '94, φοράει 14άρες (σιδερένιες) ζάντες και αναρωτιέμαι πόση πίεση θα πρέπει να έχει.
Εγώ πάντα έβαζα 30. Αλλάζοντας τις ζάντες πρόσφατα (οι παραπάνω που ανέφερα) είδα πως είχαν 32-33 πίεση. Μείωσα στο 30 και είδα πως το τιμόνι στον χειρισμό είχε γίνει λίγο πιο βαρύ.
Φαντάζομαι πως το παραπάνω είναι φυσιολογικό αλλά έκανα καλά; Από την άλλη με λιγότερη πίεση θα πατάει καλύτερα στον δρόμο και θα φρενάρει καλύτερα. Τι να προτιμήσω όμως τελικά; Να ψάξω να βρω τι προτείνει ο κατασκευαστής; Καμιά ιδέα;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Δες στο βιβλιο του κατασκευαστη ή στην πορτα ή στην ταπα του ρεζερβουαρ.
-
βαλε 32 για να σου κανει και οικονομια στο καυσιμο.οταν νιωθεις το τιμονι βαρυ συμαινει πως εχουν καποια αντισταση αλλα πιο καλη προσφυση.καπου χανεις καπου κερδιζεις εσυ επιλεγεις.
-
Ο χρήστης ΧρηστοςΣ8 έγραψε:
Δες στο βιβλιο του κατασκευαστη ή στην πορτα ή στην ταπα του ρεζερβουαρ.Αυτό ακριβώς. Να προσθέσω και το ντουλαπάκι. Κάπου θα βρεις το ταμπελάκι με τις σωστές πιέσεις. Επίσης να ξέρεις ότι σε μερικά αυτοκίνητα θέλει άλλες πιέσεις μπροστά πίσω.
βαλε 32 για να σου κανει και οικονομια στο καυσιμο.οταν νιωθεις το τιμονι βαρυ συμαινει πως εχουν καποια αντισταση αλλα πιο καλη προσφυση.καπου χανεις καπου κερδιζεις εσυ επιλεγεις.
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Αν έχεις υπερβολική πίεση τότε το κέντρο του πελματος του ελαστικού ταλαιπωρείται και φθείρεται ασύμμετρα με τα άκρα του πέλματος. Όταν φθαρεί και πατήσει όλο το πέλμα τότε έχεις πάλι μειωμένη απόδοση αφού το κέντρο θα έχει λιγότερη γόμα σε σχέση με τα άκρα. Να μην αναφέρω ότι το ελαφρύ τιμόνι σημαίνει λιγότερη πληροφόρία στις στροφές αλλά και μειωμένη πρόσφυση αλλά και φρενάρισμα. Βέβαια και με λιγότερη πίεση δεν είναι καλά τα πράγματα πατάνε μόνο τα άκρα του πελματος άρα μειωμένη πρόσφυση και ασύμετρη φθορά αλλά και υψηλότερες θερμοκρασίες άρα μειωμένη ζωή. Με λίγα λόγια σωστές πιέσεις για μέγιστη απόδοση και μακροζωία του ελαστικού.
-
Ο χρήστης sacracer έγραψε:
βαλε 32 για να σου κανει και οικονομια στο καυσιμο.οταν νιωθεις το τιμονι βαρυ συμαινει πως εχουν καποια αντισταση αλλα πιο καλη προσφυση.καπου χανεις καπου κερδιζεις εσυ επιλεγεις.Εγω προτεινω να βαλει 26-26 που ειναι και το κανονικο του.
Μα ειναι δυνατον να λες ετσι αοριστα 32; -
Επίσης, οι αυξημένες πιέσεις, ακόμα και όχι κατά πάρα πολύ (π.χ. αντί 29, 32) έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην άνεση και στα κοπανήματα. Σημαντικό σε μια πτωχευμένη χώρα που οι δρόμοι έχουν αφεθεί ασυντήρητοι στο έλεος του θεού και η κατάστασή τους έχει καταντήσει κάτι παραπάνω από τραγική...
-
Σιγά μη φθαρεί περισσότερο στο κέντρο αν βάζεις πχ 35 αντί 28.
Μιλάμε για λάστιχα ράντιαλ και δεν είμαστε στο 1950.Αν το φουσκώνεις παραπάνω (όχι παραπάνω από τη μέγιστη πίεση που γράφει πάνω στο ελαστικό πχ 44), θα κοπανάει, δεν θα έχει σωστή οδική συμπεριφορά αλλά θα καίει λιγότερη βενζίνη.
Τώρα που ακρίβυνε η βενζίνη φουσκώνω λίγο παραπάνω τα λάστιχα. -
Δες εικόνες από ένα γρήγορο ψαξιμο
http://www.grandtire.net/html/tires.html
Από το 28 στο 35 έχεις διαφορά στο + 25%Επίσης αν δεις η michelin το αναφέρει εδώ
http://www.michelin.co.uk/tyres/learn-s ... e-problems -
*The Michelin engineering team ran a computer simulation on a family car with pressures increased to 44 psi from the proper 35 psi.
They report, 'Increasing inflation pressure can negatively affect performances such as handling, wear life, worn appearance and braking traction. For instance, our modeling simulations predict, with an increase from 35 to 44 psi, up to 6-per-cent degradation in stopping distance can occur on wet/dry surfaces.'
To put that in context, a Chevy Cobalt travelling at 110 km/h takes about 49.8 metres to stop. An increase of 6 per cent adds another 3 metres to the distance – three-quarters of a car length.
The Michelin report concludes, 'The key learning is that inflation pressure affects the tire-vehicle interaction, and the only correct inflation pressure for proper balanced performance is what is specified by the vehicle manufacturer on the placard. Never exceed the maximum inflation pressure, as branded on the sidewall of the tire.' *
Αυτά που αναφέρουν για wear life είναι γενικότητες και αφορούν πολύ φουσκωμένα ελαστικά.
Στην ανωτέρω προσομοίωση από 35 -> 44 δεν αναφέρονται σε αυξημένη φθορά αλλά μόνο σε μείωση πρόσφυσης. -
ρε παιδια λιγο παραπανω ειπαμε να βαλει οχι να βαλει 40 πιεση.τα λεφτα πανε στα καυσιμα στο συνολο της ζωης ενος αυτοκινητου και οχι στα λαστιχα η τα λαδια!!!εκτος αν δεν σας αγγιζει η κριση και μιλατε πολυ επιστημονικα,3 psi να πεσει το δικο μου σε ενα λαστιχο μονο εχει παραπανω καταναλωση 0,5-0,7 στα 100.στο ταξιδι ομως των 200 χλμ που κανω συχνα ειναι πολλα.αλωστε ο κατασκευαστης ακομα και στο δικο μου λεει 32 οταν εχω βαρος και 29 κανονικα.αν επιλεξω το 32 το αμαξι ρολαρει πιο καλα.!
-
Θα κερδίσεις πολύ περισσότερα με οικονομική οδήγηση παρά από τις πιέσεις. Η διαφορά είναι αμελητέα εκεί. Δεν διαφωνώ πάντως στις αυξημένες πιέσεις αλλά για άλλους λόγους, καθώς οι κατασκευαστές συνήθως με τις προτεινόμενες πιέσεις θέλουν να πετύχουν έναν συνδυασμό κοφτερής συμπεριφοράς-άνεσης. Ανεβάζοντας λίγο τις πιέσεις συνήθως χάνεις σε άνεση αλλά κερδίζεις σε αμεσότητα στο τιμόνι και τα λάστιχα δεν μαγουλιάζουν τόσο πολύ υπό πίεση.
-
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις! Αυτά αναγράφονται στην τάπα: http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 0195g.jpg/
Δηλαδή 26; Δεν είναι λίγο; Το 1,8 τί είναι;
-
1,8 bar=26 PSI. Διαφορετικές μονάδες μέτρησης του ίδιου πράγματος.
Μπορεί το νούμερο να σου φαίνεται μικρό, αλλά αν αυτό προτείνει ο κατασκευαστής, αυτό είναι και το σωστό. Πρόσεξε όμως ότι ο κατασκευαστής προτείνει να φουσκώνεις λίγο παραπάνω όταν είσαι φορτωμένος (29/32).
-
Ωραία, ευχαριστώ και πάλι!
-
Έγραψα και σε άλλο θρεντ αλλα δεν πήρα απάντηση. Έχει κάποιος Peugeot 206 να μου πει πόσο αέρα πρέπει να βάζω στα λάστιχα; Έχω 14 ιντσες ζάντες δηλαδη οι δικές του.
-
Ο χρήστης speedman_27 έγραψε:
Έγραψα και σε άλλο θρεντ αλλα δεν πήρα απάντηση. Έχει κάποιος Peugeot 206 να μου πει πόσο αέρα πρέπει να βάζω στα λάστιχα; Έχω 14 ιντσες ζάντες δηλαδη οι δικές του.Αν δεν διαβάσεις πώς περιμένεις να πάρεις απάντηση;
Δες στο βιβλιο του κατασκευαστη ή στην πορτα ή στην ταπα του ρεζερβουαρ.
Αυτό ακριβώς. Να προσθέσω και το ντουλαπάκι. Κάπου θα βρεις το ταμπελάκι με τις σωστές πιέσεις. Επίσης να ξέρεις ότι σε μερικά αυτοκίνητα θέλει άλλες πιέσεις μπροστά πίσω.
-
Ο χρήστης speedman_27 έγραψε:
Έγραψα και σε άλλο θρεντ αλλα δεν πήρα απάντηση. Έχει κάποιος Peugeot 206 να μου πει πόσο αέρα πρέπει να βάζω στα λάστιχα; Έχω 14 ιντσες ζάντες δηλαδη οι δικές του.Σου απάντησα και στο άλλο, αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είσαι στο 2.3 μπρος πίσω αφόρτωτος. Για φορτωμένος δεν θυμάμαι πόσο πάει πίσω.
-
Δηλαδη 2bar μπροστα και 3 πίσω ;
Πίεση ελαστικών